تا همین یکی دو دهه پیش، شاسیبلندها بیشتر خودروهایی خشن و زمخت بودند که صرفاً به درد استفاده در مسیرهای ناهموار و خارج جادهای میخوردند. امروزه اما اوضاع کاملاً تغییر کرده و شاسیبلندها همهٔ قسمتهای بازار خودرو را تصاحب کردهاند. یکی از این قسمتها، بخش خودروهای پرفورمنس است که تا چند سال پیش بیشتر تحت سلطهٔ سوپراسپرتها و کوپههای قدرتمند بود اما هماکنون شاسیبلندهای اسپرتی به بازار آمدهاند که پرفورمنسی در حد سوپرکارها را ارائه میکنند. در حال حاضر بخش سوپر شاسیبلندها بسیار پررونق است و خودروهای زیادی در آن حضور دارند ولی ما در اینجا سریعترینها را معرفی کردهایم یعنی مدلهایی که در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند.
۱۰-جگوار F-Pace SVR
شتاب: ۳.۸ ثانیه
قدرت: ۵۵۰ اسب بخار
F-Pace SVR سریعترین شاسیبلند گروه جگوار-لندروور محسوب میشود. این ماشین به نیروگاه ۵ لیتری V8 سوپرشارژ آشنای این گروه بریتانیایی مجهز است که در اینجا ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و شاسیبلند اسپرت جگوار را ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند.
۹-مازراتی لوانته تروفئو
شتاب: ۳.۸ ثانیه
قدرت: ۵۹۰ اسب بخار
لوانته تروفئو خوی وحشی و درندهٔ محصولات سنتی مازراتی را در قالب یک شاسیبلند ارائه میکند. این ماشین به موتور ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی ساخت فراری مجهز است که در تروفئو به لطف سوپاپها، میل بادامکها، شاتونها و توربوشارژهای توئین اسکرول جدید، ۵۹۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
۸-بنتلی بنتایگا اسپید
شتاب: ۳.۸ ثانیه
قدرت: ۶۳۵ اسب بخار
بنتلی بنتایگا اسپید تنها خودروی این لیست است که از نیروگاه دوازده سیلندر استفاده میکند. در سینهٔ این شاسیبلند اشرافی موتور ۶ لیتری W12 توئین توربوی بنتلی قرار گرفته که در نسخهٔ اسپید ۶۳۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. بنتایگا اسپید با این نیرو ظرف ۳.۸ ثانیه خود را به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند.
۷-آئودی RS Q8
شتاب: ۳.۷ ثانیه
قدرت: ۶۰۰ اسب بخار
RS Q8 قویترین شاسیبلند آئودی و پرچمدار خانوادهٔ Q این شرکت محسوب میشود. این خودرو از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربویی استفاده میکند که در سینهٔ مدلهای RS6 و RS7 هم قرار دارد و مثل آنها، در اینجا هم ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
۶-بامو X5 M کامپتیشن
شتاب: ۳.۷ ثانیه
قدرت: ۶۲۵ اسب بخار
X5 M و برادر کوپهٔ آن X6 M هردو به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای بامو مجهز هستند که ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما اگر پکیج ۹ هزار دلاری کامپتیشن سفارش داده شود، ۲۵ اسب بخار به قدرت این موتور اضافه و ۰.۱ ثانیه از عدد شتاب آنها کاسته میشود.
۵-مرسدس GLE63 S AMG
شتاب: ۳.۶ ثانیه
قدرت: ۶۱۲ اسب بخار
مرسدس GLE63 S AMG هرچند پیشرانهٔ مشترک و قدرت یکسانی با مدل بزرگتر GLS63 S دارد اما به دلیل وزن کمتر، سریعتر از آن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و به همین دلیل پرشتابترین شاسیبلند مرسدس بنز محسوب میشود. این خودرو ۶۱۲ اسب بخار قدرت دارد که توسط موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید میشود.
۴-پورشه کاین توربو S هیبریدی
شتاب: ۳.۶ ثانیه
قدرت: ۶۸۰ اسب بخار
کاین توربو S هیبریدی بهعنوان تنها خودروی هیبریدی این لیست، در رقابت قدرت پسرعموی خود، لامبورگینی اوروس را مغلوب میکند اما در شتاب نمیتواند این کار را انجام دهد. این خودرو در بین پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۵۵۰ اسب بخاری و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک خود، یک موتور الکتریکی ۱۳۵ اسب بخاری دارد.
۳-جیپ گرند چروکی ترکهاوک
شتاب: ۳.۵ ثانیه
قدرت: ۷۰۷ اسب بخار
پیوند نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت با جیپ گرند چروکی، یک خرس وحشی بنام ترکهاوک را ایجاد کرده است. البته این موتور در اینجا به دلیل سیستم اگزوز پیچیدهتر، ۱۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به چلنجر و چارجر تولید میکند اما در عوض به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، پرفورمنس فوقالعادهای به ترکهاوک میدهد.
۲-دوج دورانگو هلکت
شتاب: ۳.۵ ثانیه
قدرت: ۷۱۰ اسب بخار
دورانگو هلکت نتیجهٔ برداشت دوج از جیپ ترکهاوک است اما طبق اعداد اعلامی، قوچ وحشی دوج ۳ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به پسرعموی خود دارد. بااینوجود، این دو شاسیبلند قدرتمند گروه کرایسلر تا سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت شانهبهشانهٔ هم پیش میروند.
۱-لامبورگینی اوروس
شتاب: ۳.۲ ثانیه
قدرت: ۶۵۰ اسب بخار
سوپراسپرت دنیای شاسیبلندها پلتفرم مشترکی با پورشه کاین، آئودی RS Q8 و بنتلی بنتایگا دارد اما جالب اینکه از همهٔ آنها قویتر است. اوروس در پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی خود هم با کاین و RS Q8 اشتراک دارد اما مهندسان لامبورگینی خروجی این موتور را به ۶۵۰ اسب بخار قدرت رساندهاند تا پرشتابترین شاسیبلند حال حاضر دنیا را خلق کنند.
R@m!n
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰شتاب اوروس طبق اعلام خود وبسایت لامبورگینی 3.6 هست. اگر به ارقام تجربی و خارج از کارخانه باشه جیپ 2.9 هم ثبت کرده.
Lamborghini Urus is the first Super Sport Utility Vehicle in the world to merge the soul of a super sports car with the functionality of an SUV. Powered by a 4.0-liter twin-turbo V8 engine producing 650 CV and 850 Nm of torque, Urus accelerates from 0 to 62 mph in “3.6” seconds and reaches a top speed of 190 mph. The design, performance, driving dynamics and driving emotion flow effortlessly into this visionary approach to Lamborghini DNA.
دلیل برتری اوروس نسبت به آئودی و بنتلی علاوه بر قدرت بیشتر که با وزنش خنثی میشه بخاطر باز طراحی سر سیلندرها و تنظیم اختصاصی گیربکس و یه سری شخصی سازی ها در بخش فنر بندی و سیستم محرک عقب هست.
امیر دهقان
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام
منبع این مطلب و همه اعداد، سایت کاراسکوپ هست
اما همونطور که تو متنی که گذاشتید نوشته، عدد 3.6 ثانیه مربوط به شتاب صفر تا صد کیلومتر هست اما تو این مطلب، شتاب صفر تا 60 مایل یا 96 کیلومتر برای همه ماشینها ذکر شده و شتاب صفر تا 96 معمولاً بین 2 تا 3 دهم ثانیه از صفر تا 100 کمتره
R@m!n
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام آقای دهقان
من اصلا قصد خرده گرفتن به سایت و تیم نویسندگی از جمله شما رو نداشتم و و قصدم شفاف سازی راجب به خود مطلب اون سایت بود.
راجب شتاب 0 تا 96 و تفاوتشونم با 0 تا 100 اتفاقا من بر اساس مایل گفتم چه رکورد جیپ و چه رکورد اوروس رو و حرف شما هم راجب شرایط امکان تغییر تایم کاملا صحیحه.
علی turbo s
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کلا با کراس اورها حال نمیکنم وتنها شاسی بلندی که دوسش دارم جی کلاسه.
یانکی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا دوست عزیز.دلیل سر دبیر خنده داره.یعنی 4 دهم ثانیه طول میکشه از 96 که در اصل 97 هست بریه به 100.والا تو تمام درگها جیپ و داج لامبو رو له کردن و جالبتر اینکه تو شتاب اولیه که خیلی سریعتر هستند.برید بالا بیاید پایین دورانگو هلکت و گرند چروکی ترک هاوک سریعتریم شاسی بلندها هستن.اگر احمق بازیه مدیران فیات کرایسلر نبود و به جای مزراتی و آلفا داج جورنی و یه شاسی کرایسلر تولید میکردن لیست جذابتر میشد.
MOHAMMAD.DEMON
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰در درگ کانال یوتوبی throttle House
درانگو هلکت اوروس رو یه لقمه کرد
""new ""RAMIN
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه کاین توربو اس e hybird ??
وبسایت پورشه شخصی سازی کنید بسیار جذاب میشه. خیلی هم لاکچری میشه.
عاشقش شدم !! قیمتش از 166 هزار دلار شروع میشه… یه بکیچ پرفورمنسیش 15 هزار دلارهو بکیچ پیست هم 8 هزار دلار … ولی وقتی کامل شخصی سازیش کردم قیمتش حدودا شد 234 هزار دلار!!
.
بنتیاگا هم با توجه به وزنش و ساختارش خیلی خفنه…
آئودی Q8 RS هم که گزینه ارزونتر اوروس هست…
.
.
ولی از بین همه اینا شاهکار پورشه رو نمیشه دوست نداشت… البته بنتیاگا هم عالیه
ولی از بین همه اینا اگه پولش بود بین بنتیاگا و کاین قطعا می موندم کدومو انتخاب کنم… هردو تا خر خر تو آپشن هردو فوق سریع. هر دو نسخه فولشون فوق گرون. هردو زیبا.
.
.
امیدوارم هیچ وقت تو شرایط این شکلی کسی قرار نگیره…
انتخاب برای من بین پورشه کاین توربو اس e hybrid و بنتلی بنتیاگا سخت شد…
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
""new ""RAMIN
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه کاین توربو اس e hybird ??
وبسایت پورشه شخصی سازی کنید بسیار جذاب میشه.خیلی هم لاکچری میشه.
عاشقش شدم !! قیمتش از 166 هزار دلار شروع میشه…یه بکیچ پرفورمنسیش 15 هزار دلاره و بکیچ پیست هم 8 هزار دلار … ولی وقتی کامل شخصی سازیش کردم قیمتش حدودا شد 234 هزار دلار!!
.
بنتیاگا هم با توجه به وزنش و ساختارش خیلی خفنه…
آئودی Q8 RS هم که گزینه ارزونتر اوروس هست…
.
ولی از بین همه اینا شاهکار پورشه رو نمیشه دوست نداشت… البته بنتیاگا هم عالیه
ولی از بین همه اینا اگه پولش بود بین بنتیاگا و کاین قطعا می موندم کدومو انتخاب کنم… هردو تا خر خر تو آپشن هردو فوق سریع. هر دو نسخه فولشون فوق گرون. هردو زیبا.
.
امیدوارم هیچ وقت تو شرایط این شکلی کسی قرار نگیره…
انتخاب برای من بین پورشه کاین توربو اس e hybrid و بنتلی بنتیاگا سخت شد…
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰البته که این ها شاسی بلند به اون معنا که ما میشناختیم نیستن و تا حدود زیادی شهری شدن و خب طبیعت زمخت شون رو از دست دادن!
محمدرضا
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰البته بجز دورانگو
RezaRs
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بجز چروکی الببته
AHMET 2002
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بیش از شهری شدن اسپورت شدن
Moein
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰?????اوروس?????
Ninja
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰افرین به لامبو
ولی دورنگو هم عالیه و دورانگو مثل دیمون میمونه باید راننده خیلی خوب باشه تا از پس لامبو هم بر بیاد
ولی بین اینا همتای کوپشون رو ترجیح میدم اس کلاس کوپه بی ام و ام 5 اوراکان ائودی ار 8 و چلنجر
SF90 STRADALE
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰جنگ اروپایی و آمریکایی ??
البته این اعداد روی کاغذ هست
در واقعیت ممکنه خیلی چیزا عوض بشه
Ninja
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ولی باید صبر کرد فراری هم بیاد
ولی از این که ژاپنی جزو اینا نیست خلی ناراحتم کاش نیسان پاترول نیسمو یه مدل توربو هم داشت برای رقابت با اینا
البته المانی ها رو نمیشه دست کم گرفت
SF90 STRADALE
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰جناب Ninja
به عنوان طرفدار فراری ، نسبت به شاسی بلند فراری حس خوبی ندارم
نمی دونم دلیلش چیه ولی این ماشین برای اینکه به دل فراری دوستان بشینه باید خیلی خوب باشه و در حد و اندازه های فراری عمل کنه
باید منتظر باشیم و ببینیم ….
محمد رستمی نژاد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا ایمان- من هم به عنوان طرفدار لامبورگینی- نسبت به اوروس نمیگم حس خوبی ندارم – ولی اصلا لامبورگینی نیست اوروس – بیشتر طرفداران لامبورگینی هم اوروس رو یک لامبورگینی نمیدونن
Porsche
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰فقط کاین
چون هم فناوری هیبریدی داره و در عمل حتی شتاب ۳.۳ هم ثبت کرده که جایگاهش میاد بالاتر
با اینکه اوروس از همه سریعتره اصلا حس لامبورگینی رو نداره و لامبورگینی داخل سوپر اسپرت سازی یکی از سنگ محک ها هست و به نظرم بازار شاسی بلند ها بازار خوبی برای این گاو ایتالیایی نبوده
Mad.z.Max
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بیشتر از ۵۰ درصد فروش سالانه لامبورگینی از زمان رونمایی اوروس، مربوط به همین ماشین بوده و اصطلاحا گاو شیرده لامبورگینی شده از نظر سود دهی. و بازارشم بسیار خوب بوده و خوب فروخته.
متوجه این هستم که به روح لامبورگینی نمیخوره شاسی بلند سازی مخصوصا که پلتفرم هم از خودشون نبوده، ولی خب کارخونه به سوددهی لازم داره و بازار هم تقاضای کراس اوور داره فعلا. واسه همین حرکت لامبورگینی روی تولید اوروس اتفاقا خیلی خوب بوده..
Ninja
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی جالبه المانا ها هستن تا امریکایی ها یه غفلت کنن المانی ها جلو بزنن فقظ منتظرم فراری بیاد تا بقل لامبو باشه شاید جلو تر شایدم عقب تر این دورانگو هم گه راننده خوب داشته باشه از لامبو و فراری هم پیشی میگیره ژرمن ها هم دارن عالی پیش میرن جای ژاپنی ها هم خالی
GENESIS
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ژاپنی ها چه ماشینی تو این کلاس برا رقابت با اینارو داره؟! حتما RX!!
mahan
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰انتخاب من بنتلی بنتایگا هست.نهایت اشرافیت و سرعت!راستش همه ماشین هایی که نام برده عالی هستن و 0.1 ثانیه هیچ تاثیری توی لذت نداره.فقط x6m کامپتیشن چرا نیست دست کمی از اوروس نداشت این گرگدن باواریایی
AHMET 2002
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا
داشتم به این فکر میکردم احتمالا اگه یه روز تست درایوی با هر کدوم داشته باشم چقدر سوپرایز خواهد بود برا منی که با نهایتا دویست اسبی ها عادت کردم
mahan
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰انشالله در اینده نزدیک شرایط طوری بشه که همه هر چی دلمون می خواد سوار بشیم.اولین بار که پشت سی ال اس 63 شده بودم.کاملا تا یکی دو روز دست و پامو گم می کردم و مثل راننده های مبتدی رانندگی می کردم و جرئت نمی کردم بیشتر از 80 تا برم و ترمز رو محکم میفشردم و ماشین گاهی کله می کرد و فرمون رو دو دستی و سفت می گرفتم و هنگام دور زدن و دور برگردون با سرعت کم و با کمترین تکون دادن فرمون میپیچیدم اخه اولین بار پشت ماشین در رفت من یکم استرسی شده بودم.بعد که یادگرفتم فوق العاده بود.راستش مثل یاد گرفتن اسب سواری برای اولین بار دخترا میمونه یا شایدم بعضی پسرا ????نگاه جنسیتی نمی کنم ولی اصولا تو اسب سواری بخوای به یکی تازه وارد اموزش بدی همچین حسی داره
برقیه جارو برقی BG
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اقا ماهان عزیز میشه یکم بیشتر از تجربه رانندگیت با cls 63 بگی البته اگه زحمتی نیست
چون من عمیقا عاشق این ماشینم و خیلی خیلی دوسش دارم به طوری همه چی تمومه
موتورقوی صدایی زیبا و روح نواز و طراحیی بی نظر
ممنون میشم
mahan
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰حتما برقی جان برات مینویسم توی دوئل ائودی rs q8 و مرسدس
Mad.z.Max
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خب از نظر فنی دقیقا با ایکس فایو ام کامپتیشن یکی هستن، توی همین متن هم گفته، فکر کنم فرقی نداشتن توی شتاب هم..
mahan
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰توی چند تا بررسی در مقایسه با اوروس توی زمین خشک برد و مساوی کرد و توی بارونی ناچیز عقب افتاد.فکر می کردم نزدیک به اوروس باشه.به هر حال سر چیزی که مطمئن نیستم پافشاری نمی کنم احتمالا اشتباه می کنم وگرنه لحاظ میشد.
Mad.z.Max
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آره واقعا منم مطمئن نیستم، درمورد بررسی ها هم حق دارین چون منم دیدم.. فقط روی کاغذ مشخصاتشونشو دیدم وگرنه توی دنیای واقعی بیشتر از ایکس ۳ ام تویین توربوی ۲۰۱۶ ، دیگه اصلا تجربه ای از روندن مدل جدیدتر ندارم..
شاهرخ
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰هیچی آمریکایی نمیشه
تو درگ ها مشخص شد که کی سریعتره سلطان داج دورانگو و جیپ گرند چروکی ترک هاوک
فقط همین دوتا عشقن عشققققق
حتی ماشینای اسپرت هم حریف این دوتا نمیشن
mopar or no car
زیزیگولو
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰دوج دورانگو یه طرف بقیه شونم یه طرف دیگه …. دوج دورانگو بین همه اینا یه چیز دیگست
mm.y@rlou
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰هیچی دورانگو نمیشه موتور هلکت رو روی ماشین اسقات هم بزاری میترکونه
GT
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰شاید در آینده ای نزدیک فراری پورسانگ شماره یک این لیست باشه
محمدرضا
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰پس تسلا مدل x plad کجاست؟
SRT
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اگه کوچک ترین دقتی به تیتر مطلب میکردی میفهمیدی که جاش اینجا نیست
porsche
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰تو باقالیا
Ali_x76
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کاش چروکی رو به ۸۰۸ اسب هلکت سوپر استوک برسونن، با رینگ ها و سقف کربنی
تولید محدود
مهدی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰باز هم عشق اول شد
Amirreza
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰جمع پادشاه های قد بلند و دوست داشتنی ، ولی ماشینای گروه فولکس واقعا میدرخشن . ولی بین اینا اول ظاهر اوروس بعد آئودی و بعد بنز و بعد دورانگو رو دوست دارم
حیدر حسن پور
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰شاسی بلند فقط لامبورگینی اوروس و دوج دورانگو هلکت.???
این دو تا با هم رقیب سر سختی هستن بقیه خیلی جدی نیستند
حسین دهمرد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰شرم بر لکسوس که یک نماینده از آسیا تو این لیست نیست.
Ninja
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اره ولی بیشتر دوست دارم یه مدل از نیسان پاترول نیسمو که توربو باشه تو این لیست باشه
Amirreza
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰۲ تا انگلیسی ، ۲ تا ایتالیایی ، ۲ تا آمریکایی ، ۴ تا آلمانی
یا اگه بخوایم بهتر بگیم ۴ تا از گروه فولکس ، آلمان (لامبورگینی ، بنتلی ، آئودی ، پورشه ) ، یه دونه از گروه دایملر ، آلمان ( بنز ) ، یه دونه از گروه بی ام و ، آلمان ( خود بی ام و ) ، ۳ تا از گروه فیات کرایسلر ، ایتالیا و آمریکا ( مازراتی ، جیپ ، دوج ) ، یدونه از گروه تاتا ، هند ( جگوار )
این لیست به صورت خلاصه میگه که ۹ تا از ماشینای این لیست با کمک شرکت های اروپایی الکی گرون تولید شدن ، پس اگه یه بار دیگه به ذهنتون رسید که اروپاییا الکی گرونن ، این اثبات من رو به یاد بیارین. که ۹ تا از ده شاسی بلند سریع بنزینی دنیا رو یا اروپاییا و یا به کمک اروپاییا ساختن .
اروپاییا الکی گرون نیستن بلکه پول مهندسی خاص و هوشمندانشونو میگیرن
مانی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰مرسدس تو این عکس چقدر خوب افتاده
محمد مختاری آذر
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰من یه سوال دارم شاسی بلند بنزینی سریعتر از این دیگه نبود?