پیش از آنکه پشت فرمان یک خودرو به منظور بررسی آن قرار گیریم معمولاً ایدههایی درباره انتظاراتمان از خودرو خواهیم داشت که این انتظارات نیز بر پایه مشخصات و اطلاعاتی که قبلاً جمع آوری شده صورت میگیرد؛ اما این پیشبینیهای اولیه همیشه رنگ واقعیت به خود نمیگیرند و بعضی خودروها فراتر از انتظارات ظاهر میشوند.
جایزه سورپرایز خودرویی سال ۲۰۱۹ مجله CarBuzz به خودرویی تعلق میگیرد که بیش از هر خودروی دیگری فراتر از انتظارات ظاهر شده باشد. از جمله خودروهای حاضر در این رقابت میتوان به کیا K900، جنسیس G70 و نیسان ورسا اشاره کرد. یکی دیگر از موضوعات قابلتأمل در این بخش ادغام فیات-کرایسلر با پژو-سیتروئن بوده که شاید بزرگترین سورپرایز صنعت خودرو در سال ۲۰۱۹ بوده است.
اما خودروهایی که در ادامه خواهید دید واقعاً ما را در سال ۲۰۱۹ تحت تأثیر قرار دادند و پرفورمنس کلی آنها کاملاً درخور بوده است.
- فینالیست: بامو آلپینا B7 2020
آلپینا B7 2020 نسخهای بسیار خاص از سری ۷ میباشد. این اولین محصول آلپینا است که مجله CarBuzz شانس تست آن را داشته و بر پایه اولین نتایج به دست آمده میتوان آن را بهتر از محصولات M دانست. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۰۰ اسب بخار میباشد. این سدان بسیار لوکس بهطور باورنکردنیای قوی بوده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیهای دارد. محصولات M معمولاً سواری سفتی دارند اما آلپینا راحتتر از بسیاری خودروهای دیگر میباشد.
ما از بودن با آلپینا B7 لذت بردیم اما انتظار نداریم که به محبوبترین محصول بامو از نظر ما تبدیل شود. قیمت این خودرو از ۱۴۲,۶۹۵ دلار شروع میشود و بنابراین افراد معدودی توانایی خرید آن را خواهند داشت.
- فینالیست: تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۰
توضیح اینکه چرا تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۰ سورپرایز امسال بوده آسان است چراکه مصرف سوخت این خودرو به اندازه یک پریوس بوده اما سواری شبیه کرولا دارد. ما مشکی با خودروهای اقتصادی نداریم اما پریوس همیشه کلافه کننده بوده است. استایل این خودرو نه جذاب بوده و نه سرعت بالایی داشته است؛ اما وقتی وارد کرولا هیبرید که قوای محرکه مشترکی با پریوس دارد شوید شاهد خودرویی فوقالعاده سریع نخواهید بود اما خب مصرف سوخت کم آن با سواری نسبتاً هیجانانگیز ترکیب شده است.
کرولا هیبرید استایل جذابتر و دینامیک رانندگی بهتری در مقایسه با پریوس داشته و همچنین با قیمت ۲۲,۹۵۰ دلاری ارزانتر از پریوس میباشد.
- برنده: شورولت بلیزر ۲۰۱۹
حتی پیش از معرفی شورولت بلیزر ۲۰۱۹ افراد زیادی از این خودرو انتقاد می کردند و با اشاره به ساختار بدنه روی فریم بلیزر اولیه به این خودرو خرده میگرفتند؛ اما اگر آپشن های زیادی را در بلیزر جدید سفارش دهید قیمت خودرو به حدود ۵۰ هزار دلار خواهد رسید و بنابراین کاملاً گران خواهد بود. پس چرا برنده این مسابقه شده است؟
بسیاری از خودروسازان ادعا میکنند طراحی خودشان برجسته بوده و باعث جلبتوجه در خیابان میشود. دستاندرکاران مجله CarBuzz در زمان تست این خودرو مکرراً با نگاه مردم به این خودرو روبرو شدند. این خودرو نه تنها در ترافیک جلبتوجه میکرد بلکه افراد زیادی درباره آن سؤال میپرسیدند.
کابین خودرو نیز از نظر طراحی و کیفیت بهتر از همهی خودروهای جنرال موتورز بوده که اخیراً تست شده است. این خودرو فضای پایی در عقب دارد که کمی بیشتر از لکسس LS 500 میباشد. از جمله تکنولوژیهای بلیزر جدید میتوان به سیستم دوربین باکیفیت، آینده وسط دیجیتال و پارک خودکار اشاره کرد. قیمت خودرو در مقایسه با رقبا کمی بالاست اما شورولت عادت به ارائه تخفیفهای زیاد دارد و بنابراین بلیزر از نظر ما ارزش خوبی دارد. شاید این خودرو رقیب رانگلر نباشد اما دقیقاً همان چیزی است که شورولت باید میساخت.
Malt hill
۱۰ دی ۱۳۹۸شما رو نمی دونم ولی من دوست ندارم اون همه پول بدم BMW بخرم ولی وسط فرمونش به جای آرم خوشگل BMW یه آرم زشت alpina باشه.
MAHDI
۱۰ دی ۱۳۹۸https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/11/2020-BMW-ALPINA-B7-xDrive-0019.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/11/2020-BMW-ALPINA-B7-xDrive-0021.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/11/2020-BMW-ALPINA-B7-xDrive-0001.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/11/2020-BMW-ALPINA-B7-xDrive-0026.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/11/2020-BMW-ALPINA-B7-xDrive-0014.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/12/2020-BMW-Alpina-B7-Tanzanite-Blue-19.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/12/2020-BMW-Alpina-Lavalina-Night-Blue-Mandarin-3.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/12/2020-BMW-Alpina-Lavalina-Night-Blue-Mandarin-6.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/12/2020-BMW-Alpina-B7-Tanzanite-Blue.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/05/2020-ALPINA-B7-blue-20.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/2020-ALPINA-B7-xDrive-test-drive-45.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Facelift-19.jpg
آلپینا B7
MAHDI
۱۰ دی ۱۳۹۸آلپینا B7 بی نهایت باشکوه هستش. ویکی از زیباترین سدان های تاریخه واسه من.
چندتا عکس از نسخه های جدید این ماشین رو فرستادم اگه پدال زودتر زحمتشو بکشه.
مهردادكمال
۱۰ دی ۱۳۹۸بنظرم رینگ الپینا زیباترین رینگ در تمام دنیای اتوموبیله
meysam
۱۰ دی ۱۳۹۸کرولا طراحی خیلی خوبی داره اما انتظار فینالیست شدنش رو نداشتم.
کلا بررسیهای carbuzz رو همیشه دنبال میکنم خیلی سایت خوبیه بهمراه motor1
تو مشخصات بلیزر عکس داشبورد کرولا رو گذاشتین
خسته نباشی شاهین جان
Hamid SS
۱۰ دی ۱۳۹۸حالا یدونه اشتب شد دیگه D:
ایشون اینهمه متن رو ترجمه میکنن بی هیچ چشم داشتی ( اگه ما رو تبلیغ کلیک کنیم یا نه) و شب رو روز متن ترجمه میکنن
منم انتظار این فینالیست رو نداشتم
کلا از آلپینا هم خوشم نمی آد
بلیزر هم که عالی
Mohammad
۱۰ دی ۱۳۹۸من این شورولت بلیزر رو خیلی دوس دارم اولش میگفتم شورولت خودروی خوبی ساخته و به دل میشینه ولی بعضی از دوستان مخالفت میکردن
MAHDI
۱۰ دی ۱۳۹۸شتاب 3.5 ثانیه ای و حداکثر سرعت بیش از 330 کیلومتر برساعت برای این جسه غول پیکر و کشیده فقط معجزه مهندسی هستش.
ممد ژانگولر
۱۰ دی ۱۳۹۸منم با شورلت بلیزر کاملا موافقم و خیلی دوست داشتنیه
NAVID۰۰۹۸
۱۱ دی ۱۳۹۸نسل جدید کرولا تو عکس زیبا به نظر میرسه در صورتی که از نردیک دیدمش حالی نداد و حسی نداشت در صورتی که نسل قبلیش با ظاهری بسیار ساده تو دل بروتره ، همان نسلی که تا ۲۰۱۶ بیشتر وارد ایران نشد .
جدی درست میگه ها ، پریوس چیه آخه با اون قیافش تکلیفش مشخص نیست ، دیگه وقتش شده کرولا با مشخصات فنی پریوس هم داشته باشیم و دیگه پریوس بره تو موزه شرکت معظم تویوتا .
در ضمن ، bmw آلپینا باید رنگ بنفش باشه تا جِلوِه پیدا کُنه .
Farzad
۱۱ دی ۱۳۹۸انصافا آلپینا سدان شگفت انگزیه
سیاوش
۱۱ دی ۱۳۹۸اخر متن چرا حروفش به هم ریخته؟؟؟؟؟؟