اکثر سوپر اسپرت سازان محصولات خود را برای یکچیز طراحی میکنند: سرعت! اما از آنجایی که بازار تغییر یافته خریداران انتظار دارند سرعت و فضای داخلی و بار با هم ترکیب شود. خیزش کراس اوورهای اسپورتی همچون بنتلی بنتایگا، لامبورگینی اوروس و شاسیبلند آیندهی فراری این موضوع را اثبات میکند.
اما اگر از کراس اوورها خوشتان نیاید چه؟!
مک لارن GT جدید باعث شد ما دربارهی چنین چیزهایی فکر کنیم. ما لیستی جالب از سوپرکارها و کوپههای اسپرتی را گردآوری کردهایم که اگرچه همانند شاسی بلندهای یاد شده جادار نیستند اما هنوز هم فضای بار کافی برای قرار دادن اشیایی همچون کیف، کیسههای خرید و مهمتر از همه ابزار و وسایل گلف را دارند. خودروسازانی همچون استون مارتین، فراری و مک لارن در این لیست خودنمایی میکنند اما برخی خودروسازان از آمریکا و آلمان نیز به اینجا راه یافتهاند.
- استون مارتین ونکوئیش زاگاتو شوتینگ بریک
فضای بار: نامشخص
با سقف تولید ۹۹ دستگاهی، استون مارتین فعلاً فضای بار این خودرو را منتشر نکرده است. با توجه به تصاویر منتشر شده و تولید بسیار محدود میتوان گفت فضای مناسبی در به اصطلاح صندوق زاگاتو شوتینگ بریک وجود خواهد داشت. حتی یک درب پشتی برقی نیز برای آسانتر شدن کارها تعبیه شده است. با وجود تنها دو صندلی در کابین نیازی به تا کردن نیمکت عقب به منظور ایجاد حداکثر فضا وجود ندارد.
استون مارتین قیمت محصول خاص خود را نیز اعلام نکرده اما این موضوع اهمیتی ندارد زیرا قبلاً همهی ۹۹ دستگاهی به فروش رفته است. این استیشن دو درب میتواند در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که دلیل آن وجود یک پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۵.۹ لیتری تنفس طبیعی میباشد.
- استون مارتین DB11
فضای بار: ۰.۲۸ مترمکعب
این خودرو احتمالاً یکی از زیباترین محصولات استون مارتین میباشد. DB11 خودرویی صیقلی، برجسته و سریع بوده و که علت سرعت بالای آن پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۵.۲ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۰۰ اسب بخاری میباشد؛ اما موضوع سورپرایز کننده اینکه DB11 در مقایسه با دیگر سوپر اسپورت ها خودرویی کاملاً کاربردی میباشد.
با فضای بار ۰.۲۸ مترمکعبی، این خودرو کاملاً مناسب استفاده در آخر هفتهها میباشد. استون مارتین ست اسباب و وسایل چهار تکهی سفارشی را در نظر گرفته که با قیمت بالای DB11 همخوانی دارد.
- مرسدس-ای ام جی GT R
فضای بار: ۰.۲۸ متر مکعب
مرسدس-ای ام جی GT R از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۵۷۷ اسبی سود میبرد. این خودرو به یک بال عقب بزرگ و چندین ورودی هوای گیرا مجهز بوده و حتی رنگ گرین هل مانگوی بدنه نیز کاملاً دلبری میکند.
اما این موضوع را در نظر بگیرید: GT R فضای بار قابلتوجهی دارد. در بخش عقب فضای کافی برای قرار دادن چمدانهای کوچک وجود دارد. مرسدس حتی کیفهای سفارشی AMG را برای این خودرو ارائه کرده است.
- فراری پورتوفینو
فضای بار: ۰.۲۹ متر مکعب
سوپرکارهای روباز زیادی در این لیست حضور ندارند زیرا مکانیسم باز و بسته شدن سقف آنها باعث میشود فضای زیادی در بخش عقب خودرو باقی نماند؛ اما فراری پورتوفینو یک استثناست. این خودرو در زمان بسته بودن سقف فضای بار ۰.۲۹ مترمکعبی دارد که بهتر از استون مارتین DB11 میباشد؛ و همانند دیگر خودروسازان لیست، فراری نیز ست اسباب و وسایل خاص این خودرو را عرضه میکند.
فراری به فضای بار خودرو در زمان باز بودن سقف اشارهای نداشته اما چه اهمیتی دارد؟! پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی این خودرو با قدرت ۶۰۰ اسبی خود باعث میشود اهمیت زیادی به فضای بار پورتوفینو ندهید!
- فراری ۸۱۲ سوپرفست
فضای بار: ۰.۲۹ متر مکعب
این خودرو در سال ۲۰۱۷ و به عنوان جانشین خودروی دوستداشتنی F12 برلینتا معرفی شد. با نصب یک پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری ۷۷۸ اسب بخاری در جلو و کسب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیهای، این فراری سریع بسیار سروصدا کرد.
اگرچه این خودرو جادارترین سوپر اسپورت لیست نیست اما فضای بار ۰.۲۹ مترمکعبی آن باعث میشود ۸۱۲ سوپرفست خودرویی جادار در این کلاس محسوب شود. این خودرو هم با ست کیف و اسباب خاص فراری عرضه شده است.
- استون مارتین ونتیج
فضای بار: ۰.۳۵ متر مکعب
درحالیکه ونتیج کوچکتر از DB11 بوده اما در واقع فضای بار بیشتری از برادر بزرگتر دارد. این خودرو با محفظه بار ۰.۳۵ مترمکعبی در میانههای لیست قرار میگیرد. با این وجود هنوز هم فضای زیادی برای دو نفر وجود داشته و با ونتیج میتوان آخر هفتهی جذابی را رقم زد.
پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۵۰۳ اسبی که از مرسدس-ای ام جی گرفته شده در بطن ونتیج قرار دارد اما گفته میشود نسخهی قویتر S آن با قدرت حوالی ۵۵۰ اسبی در راه است.
- شورولت کوروت ZR1
فضای بار: ۰.۴۲ متر مکعب
تنها خودروی آمریکایی این لیست کوروت ZR1 است که فضای بار قابلتوجهی دارد. محفظه بار این خودرو نه تنها جادارتر از اکثر سدان های بازار است بلکه با انتخاب کوروت میتوانید از لذت رانندگی در هوای آزاد هم برخوردار شوید.
این خودرو بهای ۱۲۳ هزار دلاری داشته اما پرفورمنس بسیار قابلتوجهی دارد. پیشرانهی ۸ سیلندر سوپرشارژردار کوروت ZR1 قدرت ۷۵۵ اسب بخاری تولید میکند.
- مک لارن 570GT
فضای بار: ۰.۲۲ متر مکعب در عقب/۰.۱۵ متر مکعب در جلو
با فضای بار مجموع ۰.۳۷ مترمکعبی، مک لارن 570S فضای بار زیادی برای یک سوپرکار دارد. پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربویی که در میانهی خودرو قرار گرفته قدرت ۵۶۲ اسب بخاری تولید میکند. این خودرو هم با بستهی اسباب و کیفهای سفارشی مک لارن عرضه میگردد.
- مک لارن GT
فضای بار: ۰.۴۲ متر مکعب در عقب/۰.۱۵ متر مکعب در جلو
با فضای بار ترکیبی فراتر از ۰.۵۶ مترمکعبی در جلو و عقب، مک لارن GT جادارترین محصول تاریخ این برند است. برای دسترسی به محفظه بار عقب این سوپرکار جادار و کاربردی باید درب پشتی شیشهای و برقی را باز کنید. همچنین فضای ذخیرهای دیگری هم در بخش جلو تعبیه شده است.
- فراری GTC4Lusso
فضای بار: ۰.۸ متر مکعب در زمان خواباندن صندلیها/۰.۴۵ متر مکعب در زمان استفاده از صندلیها
فراری GTC4Lusso و نسخهی کمرمقتر T فضای بار قابلتوجهی دارند. به این ترتیب شوتینگ بریک رقصان فراری جادارترین سوپر اسپورت این لیست لقب میگیرد. اگر شما خواهان دسترسی به یک سوپرکار کاربردی برای استفادهی روزمره هستید پس باید این محصول فراری را انتخاب کنید.
GT4Lusso در سال ۲۰۱۶ به عنوان جانشین FF وارد میدان شد و از پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۶۸۰ اسب بخار سود برد. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک برخوردار است اما خریداران میتوانند نسخهی دیفرانسیل عقب GT4Lusso T مجهز به پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی ۶۰۱ اسبی را انتخاب کنند.
منبع: motor1
NAVID۰۰۹۸
۱ خرداد ۱۳۹۸سوپر اسپرت با بیشترین فضای بار ، خیلی مسخرست .
آخه کسی که این همه پول میده برای مثلاً لامبورگینی یا مَکلارن ، کوچکترین فکری هم در این مورد نمیکنه .
کارایی سوپر اسپرت چیز دیگریست و اصلاً به نظر من نیازی به فضای بار نداره ، اگر هم نیاز باشه ، فقط به درد کیف و ساک باشگاه ورزشی میخوره ، همین.
علی
۱ خرداد ۱۳۹۸بازم یه جاهایی به کار آدم میاد
Infinite
۱ خرداد ۱۳۹۸شما بدتون میاد یه آخر هفته تصمیم بگیرید وسایل مورد نیازتون رو بذارید تو صندوق فراری GTC4Lusso تون و بزنید به دل جاده و از روندن یه سوپراسپرت و شنیدن صدای پیشرانهاش تو دل جاده لذت ببرید؟
917
۱ خرداد ۱۳۹۸نه اتفاقا اصلا اینطور نیست چون این ماشینا گرندتور محسوب میشن و هدف این ماشینا لذت رانندگی جاده ای هستش یعنی مثلا یه مسافرت آخر هفته که وسایل زیادی همرات نیست و مدت زیادی قرار نیست تو مقصد بمونی؛ پس حداقل یه چمدون دونفره باید جا بشه
مزدا
۱ خرداد ۱۳۹۸استون مارتین ونکوئیش زاگاتو شوتینگ بریک!!
چه اسم طولانی و سختی داره
امیرمحمد
۱ خرداد ۱۳۹۸خب چه کاریه آدم یه m5 کامپتیشن میخره هم بیشتر سوپراسپرتای این لیستو دولپی قورت میده هم فوق العاده لوکس و راحت و جاداره لذت رانندگیشم که مطمیینا معرکه و بینظیره?
محمد
۱ خرداد ۱۳۹۸معمولا به لیتر میزنن نه متر مکعب
شاهین
۱ خرداد ۱۳۹۸سلام
بله همینطوره
دوستان میتونن عدد رو در 1000 ضرب کنن تا گنجایش محفظه بار به لیتر بدست بیاد.
ارادت
Ferrari
۱ خرداد ۱۳۹۸قدرت ۸۱۲ همینطور ادامه پیدا کنه به ۷۰۰ اسب میرسه تو هر پستی که ازش منتشر میشه داره کاهش پیدا میکنه.??۷۹۰ اسبه
Ferrari
۱ خرداد ۱۳۹۸فراری gtc4 هم خیلی زیباست.به شدت از این طراحی خوشم میاد ?
Alireza
۱ خرداد ۱۳۹۸در مورد سوپراسپرتا خیلی فضای بار به کار نمیاد
منی که قدرت خرید مک لارن و فراری داشته باشم پول خرید شاسی بلند و ماشینای دیگه واسه استفاده از فضای بار دارم مطمئنا
Amir
۱ خرداد ۱۳۹۸آخ 812 عجب الماسیه واقعا نابه!!قوی ترین V12 دنیا که شنیدن چهچهه اش هوش از سر آدم میبره :)
مانی
۲ خرداد ۱۳۹۸قویترینV12اتمسفریک
Seyed.AMG
۲ خرداد ۱۳۹۸پدال لطفا تیتر خبر رو اصلاح کن ، بیشتر خودروهای این لیست سوپر GT هستن نه سوپر اسپرت حتی AMG GTR اساسا سوپر GT .
فکر کنم تیترجادارترین سوپر کار… بهتر باشه .
Seyed.AMG
۲ خرداد ۱۳۹۸همه خودروهای لیست طراحی جذابی دارن مخصوصا 812 ، DB11 ، ZR1 و AMG GTR اما سه خودرو نگاه کردن بهشون برام ازار دهنده ست ، به ترتیب :
۱ _ فراری GTC4 لوسو
2_مکلارن GT
3_ فراری پورتوفینو( خیلی کم )
مانی
۲ خرداد ۱۳۹۸فراری پورتوفینو که خیلی خوشگله و فراری تو سبد محصولاتش به چنین ماشینی نیاز زیادی داشت
ظاهر مکلارن برا یه گرندتورر سوپر اسپرت دولوکس واقعا افتضاحه
خیلیا عاشق GT4Lussoهستن ولی منم مثله شما از نمای عقبش که مثه یه هاچبک گندهه خیلی بدم میاد
یخرده شیب ستون C بیشتر میشد شبیه استون مارتین ونکوئیش زاگاتو شوتینگ بریک در میومد و همه چی تکمیل میشد
Seyed.AMG
۲ خرداد ۱۳۹۸گفتم که از طراحی پرتوفینو خیلی کم بدم بیاد ، بیشتر هم با طراحی عقبش مشکل دارم .
ولی GTC4 لوسو از دید من کلا افتضاحه …