۹. لندرور دیسکاوری II مدل ۲۰۰۴
در سال ۲۰۰۴ لندرور دیسکاوری یکی از بهترین مدلها در بین هواداران آفرود بود. در زیر کاپوت آن یک موتور ۴.۶ لیتری قرار داشت و یک قفل دیفرانسیل مرکزی، برخورداری از دید خوب و همچنین قابلیت حمل بار بسیار عالی ازجمله ویژگیهای برتر دیسکاور II در بین دیگر ۴×۴ ها بود. بدون اضافه کردن وسایل اضافی و ارتقا، قابلیت آفرود آن بسیار بالاتر از دیگر خودروهای آفرود آن زمان بود، و از طراحی ظاهری کلاسیک لندرور بهره میبرد.
ازجمله نکات منفی دیسکاوری II برخورداری از مسافت پیموده شده بسیارکم با یکبار سوختگیری است و مالک آن باید پیش از آفرود به فکر تهیه یک باک اضافی برای آن باشد.۱۰. تویوتا فوررانر (۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸)
نسل چهارم تویوتا فوررانر بین سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ تولید شد و یکی از بهترین نسخههای آفرود از SUV های تولیدشده این شرکت است. این خودرو کمی کوچکتر از سری ۱۰۰ تویوتا هست و با موتور ۴.۷ لیتر فروخته میشد، موتور V8 آن برای آفرود فوقالعاده است. در مدل نهایی آن، از لاستیکهای استوک استفادهشده است که فوررانر نسل ۴ را برتر از نسلهای قبل میکرد.
این شاسیبلند ازنظر راحتی و فضای داخلی رتبه عالی را در رتبهبندی SUV های مدرن قابلاطمینان کسب کرده است. همه این ویژگیها باعث شده هیچچیز نتواند مانع پیشروی فوررانر در خارج از جاده شود.۱۱. مرسدس بنز G500 (از سال ۱۹۷۹)
مرسدس بنز G500 و یا G-Wagen، یک ۴×۴ SUV لوکس است که در اصل بهعنوان یک وسیله نقلیه نظامی و به پیشنهاد محمدرضا پهلوی که در آن زمان سهامدار عمده مرسدس بنز بود توسعه یافت و توسط شرکت Magna Steyr در اتریش ساخته (مونتاژ) میشود. این خودرو با استایل جعبه مانند خود در بین علاقهمندان آفرود به خوبی شناختهشده است و یکی از معدود وسایل نقلیه آفرود هست که از ویژگی سه قفل دیفرانسیل متفاوت برخوردار است.
کلاس G یکی از اصیلترین مدلهای مرسدس است که بیش از ۳۵ سال از ورود آن به خط تولید این شرکت میگذرد. G-Wagen شامل همه امکاناتی که علاقهمندان آفرود به آن نیاز دارند بود و پس از خروج از کارخانه میشود مستقیما با آن به دشت و کوه سفر کرد و موانع را یکییکی پشت سر گذاشت. برخی از ویژگیهای آن محورهای قدرتمند، قابلیت حمل بار عالی و رانندگی سرگرمکننده است. مصرف سوخت آن نسبتاً کم است، اما هزینه سرویس و تعمیر آن زیاد میباشد.۱۲. تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ (۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷)
تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ بین سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۰۷ تولید میشد و یکی دیگر از خودروهای فوقالعاده برای آفرود است. این شرکت در طول تولید آن بهبودهای قابلتوجهی بر روی موتور FZJ80 آن انجام داد و حتی مصرف سوخت آن را هم کاهش داد. این خودرو مجهز به یک موتور ۴.۷ لیتری V8 هست و بسته به انتخاب خریدار، با گیربکس دستی یا خودکار عرضه میشد. سری ۱۰۰ فاقد محور قدرتمند بود که گاهی اوقات مشکلآفرین بود، اما عملکرد موتور FZJ80 در هر شرایط عالی بود. تویوتا همچنین بهبود قابلتوجهی بر روی ترمز سری ۱۰۰ انجام داد، و این مدل بهعنوان یک وسیله نقلیه بسیار قابلاعتماد و بادوام ارزیابیشده است.
این SUV برای کسانی که از رانندگی در جاده هم لذت میبرند، مناسب بود زیرا در سرعتهای بالای ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، مشکلی در کنترل آن به وجود نمیآید و پیدا کردن مدلهایی از آن با کارکرد بیش از ۴۵۰ کیلومتر غیرمعمول نیست.۱۳. تویوتا تاکوما (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸)
تویوتا تاکوما نسل ۱.۵ و نسل ۲ مدلهای تولیدشده بین سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۸ جز بهترین وسایل نقلیه آفرود هستند که تابهحال تولیدشده است. این پیکاپ از یک طراحی ساده برخوردار هست و از ویژگیهای آن ارائه عملکرد قوی، قابلیت اطمینان، و ارزش خرید بالا میباشد. تاکوما در هنگام داشتن اضافهبار شرمنده نخواهد شد، و در بین سایر پیکاپهای آفرود از مصرف سوخت مناسب و معقولی بهرهمند است.
تعلیق استوک در قسمت عقب کمی ضعیف است و بسیاری از صاحبان تاکوما برای بهبود عملکرد در آفرود، تعلیق آن را ارتقا میدهند. علاوه بر این، کیفیت داخل کابین در مقایسه با هم ردههایش ضعیف است، بنابراین برای کسانی که دوست دارند کابین مجهزی داشته باشند، مناسب نیست.۱۴. لندروور رنجروور اسپورت (۲۰۱۵)
برای کسانی که اهل آفرود هستند رنجروور یک نام کاملاً آشناست، رنجروور اسپورت یک SUV سایز متوسط است و برخلاف ظاهرش آفرود کار قهاری است. رنجروور اسپورت از قابلیتهای بسیار عالی برای آفرود، کابین بزرگ، و سواری نرم برخوردار است.
این خودرو از یک موتور V6 سوپر شارژ قدرت میگیرد، اما برای کسانی که قدرت بیشتر میخواهند دو موتور مختلف سوپر شارژ V8 هم در دسترس است. اسپورت بهصورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته خودکار عرضه میشود و مصرف سوخت آن ۱۶.۶ لیتر در شهر و ۱۲.۸ در بزرگراه است که برای چنین خودرویی در کل مناسب و معقول میباشد.۱۵. مرسدس بنز G63 آ ام گ ۶×۶
مرسدس بنز مدت طولانی است که بهعنوان یک شرکت خودروسازی متعهد با محصولات فوقالعاده باکیفیت و بادوام، به رسمیت شناختهشده و طبیعتاً این موضوع در مورد خودروهای آفرود آنهم صدق میکند.
مدل G63 آ ام گ ۶×۶ قدرتمندترین و بینظیرترین وسیله نقلیه آفرود هست که تاکنون در سراسر جهان ساخته شده است. در زیر کاپوت این هیولا یک موتور ۵.۵ لیتری V8 تویین توربو قرارگرفته که توان ۵۳۶ اسب بخار گشتاور ۷۶۰ نیوتن متر را با خود به همراه دارد و بااتصال به یک جعبهدنده ۷ سرعته 7G-tronic تمام قدرتش را به هر ۶ چرخ منتقل میکند که برای مقابله با موانع عظیم طبیعی مانند تپههای شنی، سخرههای خشن، درههای بزرگ و دریاچهها بیشازحد کافی است. نسبت دنده پایین آن اجازه میدهد تا کشش قابلتوجهی برای عبور از موانع داشته باشد، بهعلاوه اینکه پنج تنظیمات مختلف برای انعطافپذیری وجود دارد و میزان باد تایرها بر اساس شرایط قابل تنظیم است. ابعاد G63 AMG 6×۶ شامل ۵۸۷۵ میلیمتر طول، ۲۱۱۰ میلیمتر عرض و ۲۲۱۰ میلیمتر ارتفاع، است و از فاصله ۴۶۰ میلیمتری از زمین و عمق گذر ۱۰۰۰ میلیمتر برخوردار است. قطر چرخها ۳۷ اینچ، فاصله بین دو محور (محور جلو تا انتها محور دوم عقب) ۴۱۹۶ میلیمتر و وزن آن ۳۷۷۵ کیلوگرم است. G63 آ ام گ ۶×۶ میتواند در عرض ۶ ثانیه بهسرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد و حداکثر سرعت هم به ۱۶۰ کیلومتر محدودشده است. درواقع در حال حاضر مرسدس بنز با معرفی G63 آ ام گ ۶×۶ حرف اول و آخر را در آفرود میزند، اما با توجه به قیمت بیش از نیم میلیون دلاری آن رقبا چندان از آن دلخور نیستند.
[دانلود ویدئو] ۱۵ شاسیبلند برتر تاریخ با بهترین آفرود (قسمت اول)
منبع: carophile – billionairesnewswire
ali
۱۵ مهر ۱۳۹۴فقط نماینده های بنز را عشقه
بعدش هم رنجروور
مصطفی
۱۵ مهر ۱۳۹۴یعنی لندروور دیفندر معظم بین برترین شاسی بلندهای تاریخ با بهترین آفرود قرار نمی گیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SARD
۱۵ مهر ۱۳۹۴فقط بنز 6×6 !
هیولا ترین ماشین آفرود!
جالبه که با این هیکل غولش و تمام تجهیزات رفاهیش صفر تا صدش زیر6.5ثانیه هست! و مصف سوخشم خیلی پایینه!داخلشو نیگا!
ali
۱۵ مهر ۱۳۹۴موافقم با حرفتون آقا مصطفی
تا وقتی بنز و لندروور و رنجروور هستند تویوتا حرفی برای گفتی نداره
مقایسه آردی با 405 میشه خخخخ
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۶ مهر ۱۳۹۴تویوتا در زمینه افرود بسایر قویه عزیزم
اف جی کروزر
تاکوما TRD
4رانر
فیلماشونو ببین حتما
چیزی که آزرده م کرد جای خالی نماینده نیسان بود
ارشیا
۱۵ مهر ۱۳۹۴به نظر من اوت تویوتا ی که تو قسمت اول اول شد از همه اینا بهتر بود رتبش همبهترشد
Xman
۱۶ مهر ۱۳۹۴فقط 6در6 ! غول جادس!
شایان
۱۵ مهر ۱۳۹۴نفس من بیدی مرسدس ارتش برق آسای من
مرسدس یعنی سلطنت در رگ و پوست و خون
جواد
۱۵ مهر ۱۳۹۴عالی ولی جای جدیدترین نسخه کلایGیعنی4*4.خالیه حیف یه توان2جاموند باعرض معذرت
سعید
۱۵ مهر ۱۳۹۴بچه ها خانواده پهلوی هنوزم تو بنز سهامدارن که اجازه ی تغییر قیافه ی جی کلاس رو نمیدن؟یه جایی اینو خوندم ولی در هر حال …
شایان
۱۵ مهر ۱۳۹۴خدایا فقط یه آرزو دارم که ّبراورده کنی اونم اینکه ایرانی های رو از توهم بیرون بیاری من جمله خودم!!! خدایا دیگه چیزی ازت نمی خوام/// ایران در تاریخ چند صال اخیر یه مرد داشت که همه چی داشت اونم پدر پسر از نظر شما شجاع بود ولاغیر
شایان
۱۵ مهر ۱۳۹۴چند صد سال
هومن
۱۶ مهر ۱۳۹۴همه چی برا خودش داشت برا مردم هیچی. تمام
ماهان گاز
۱۵ مهر ۱۳۹۴این بنز خیلی خفن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!هیچ رقمه نمیخواد کم بیاره!
امير علي
۱۵ مهر ۱۳۹۴پس پاترول کو
mohsen
۱۵ مهر ۱۳۹۴افرود پاترول مقابل اینا مثل لوکس بودن سینتیال در مقابل رولز رویس هست…
جنوب
۱۵ مهر ۱۳۹۴بسیار زیبا
بنز و تویوتا
عااااالی هستن
و ضمنا خدا بیامرزش….
احمد باقری
۱۵ مهر ۱۳۹۴اصلا این مرسدس بنز G63 AMG ، بی نظیره، با سه دیفرانسیل و سیستمهای قفل دیفرانسیل، هر جا بخوای میره.
Zonda R
۱۵ مهر ۱۳۹۴@.F
اول یه تشکر ویژه از مهرداد فرهانی عزیز
واقعا دیدن رنجرور با این زیبایی داخلی و بیرونی با این قدرت افرود انسان رو به وجد میاره بخصوص اون دو تا عکس زیبا از رنجرور اسپورت
اما g class یه اسطوره ی تموم نشدنیه
و
6×6 یه اعجوبه ی بی همتا دیدن فیلمش حتی برای چندمین بار باز هم مو به تن ادم راست میکنه
میلاد
۱۵ مهر ۱۳۹۴ای کاش مثه دوران *** نصفه سهامه شرکت مرسدس مال ایران بود…..
شایان
۱۵ مهر ۱۳۹۴کی اینو گفته میلا که نصفش ماله ایران بود؟ منبعشو لطف ن بگو
DAIMLER
۱۶ مهر ۱۳۹۴ملت توهم زدن ! خاندان پهلوی ، بنیاد پهلوی هیچ سهمی در دایملر نداشتن اینم شماره تلفن کمپانی: 0049711170
شایان
۱۶ مهر ۱۳۹۴والا ماهم همینو میگیم نمیدونم اینارو کی میندازه تویه مخشون اینا توهم نیست اینا جوگیریه یکی یه چیزی میگه بقیه هزار تا میذارن روش تحویل میدن تا جایی که نصفش میشه ماله ایران فکر کنم تا چند سال دیگه نصف سهام تموم برندهای اتومبیل دنیا هم ماله ایران بشه از این مردم هیچی بعید نیست
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۶ مهر ۱۳۹۴از بین شرکت های آلمانی در زمان شاه درصدی از شرکت تیسن-کروپ خریداری شد
ولی دایملر نه سهامی نداشته
قضیه فقط سفارش جی کلاس از سوی محمد رضا پهلوی و زنده کردن دوباره این خودرو برای استفاده های نظامی بوده..همین…
کیارش
۱۶ مهر ۱۳۹۴خیلی جالبه
بعضی از دوستان فک میکنن که چون تعداد کامنتاشون زیاده راجع به همه چی در دنیای ماشین اطلاع دارن
کمی مطالعه هم بد نیست
ایران سهامدار بنز نبود ؟؟http://media.daimler.com/dcmedia/0-921-657098-1-1178547-1-0-0-0-0-0-0-0-0-1-0-0-0-0-0.html
بد نیست به معنی کلمه shareholder
توجه کنید
چه قدر خوبه قبل از حرف زدن کمی تحقیق کنید
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۷ مهر ۱۳۹۴جناب کیارش خان اول اینکه اصلا هم جالب نیست
تعداد کامنت رو باس گذاشت سر کوچه آشغالی ببره کسی هم ادعایی نداره
دوم اینکه قبل اینکه کامنت جناب رو ببینم اصلاح کردم اشتباهمو فقط رفت تو تایید و دیر اومد
لازم به جوگیر شدن هم نیست
با تشکر
کیارش
۱۶ مهر ۱۳۹۴Mercedes-Benz G-Class – Wikipedia, the free encyclopedia
کلمه shareholder رو تو صفحه سرچ کنید و بعدش هم برید معنیش رو بخونید
نمیدونم چرا همه اصرار دارن خودشون رو کارشناس و همه فن حریف جلوه بدن
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۶ مهر ۱۳۹۴سلام مجدد
ببخشید دوستان بنده اشتباه کردم در مورد این مطلب
اون موقع محمد رضا شاه پهلوی یکی از سهامداران شرکت دایملر-بنز بوده
البته گویا سهام متعلق به خود شخص شاه بوده و خود حکومت ایران سهامی نداشته
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۶ مهر ۱۳۹۴یک اشتباهی کردم اون پایین تصحیح شده رو نوشتم
پوزش!
sina
۱۵ مهر ۱۳۹۴AMG G63 6×6= هیولاااااااااااا
با اف جی کروز و ۲f به آفرود رفتم اونم از نوع درست حسابی واسه همون ارادت خاصی به این دوتا دارم جاهایی رو رفتیم که عمرا به ذهنم خطور نمیکرد بتونن ازشون رد بشن
مهراب
۱۵ مهر ۱۳۹۴میشه بگید هامر کجاست
عباس
۱۵ مهر ۱۳۹۴یک گزارشم از ماشین هایی که در اختیار هنگ مرزی تهیه کنید!این بنز G63 ماشین نیست هیولاست!از مدیر سایت درخواست دارم قایل ویدیویی مزارن لینک دانلودشم بزارن،مرسی
سينا
۱۵ مهر ۱۳۹۴قربون خدا برم که اولین و بهترین شاسى بلند عالم یعنى شتر را اختراع کرد ! حیف نمیدونم ادمین سایت با خدا مشکل داره یا یادش رفته از این زبون بسته هم نام ببره ( تازه تصادفم کنه به جا اوراقى میره قصابى )
RETOLEX
۱۵ مهر ۱۳۹۴به به
تویوتاااااااااا
دم رنجرورر و مرسدس هم گرم
نيما
۱۵ مهر ۱۳۹۴فقططط جاى ۲ چیز واقعا خالیه:واقعا نمیدونم چرا نیستن
فورد F150 رپتور
هامر H1 H2 H3 هرکدومش (فرقى نمیکنه)
ali ayat
۱۵ مهر ۱۳۹۴درست چیزی که فکرشو میکردم شد
علی
۱۵ مهر ۱۳۹۴من که رقیب نمیشناسم تو آفرود واس پاجرو دو درب 1992 و نیسان سافاری ولی پاجرو ی چیزه دیگست البته رقیب مرسدس نمیشه ولی از خیلی های که اسمشون اینجا هست سر تر فقط باید ببینی پاجرو چیکار میکنه تو آفرود گیربکس سوپر سلکت قفل دیف ها وزن کم فاصله کم مهورها نسبت به رقبا ارتفاع بلند شیب سنج ارتفاع سنج ا اصلا سوار این ماشین که میشی فورن میفهمی واسه آفرود حرفعی ساخته شده
Mst USA
۱۵ مهر ۱۳۹۴سلطان افرود ماشین امریکایی
محمد
۱۶ مهر ۱۳۹۴جالبه…فقط چندتابرند تودنیاهست که باماشیناش میشه افرود زد…همین
تویوتا…بنز…رنجرور…لندرور…و دو سه تایی دیگه
درضمن تویوتا وبنز یه پله از بقیه جلوتروپیشرفته ترن
شاسی
۱۶ مهر ۱۳۹۴ممنون که بقیه خودرو های مورد نظرم هم به این لیست اضافه شد.
در بخش قبل به جیپ رای دادم، اینجا هم با اینکه احترام زیادی برای جی ۶۳ بنز قائل ام ولی بنظرم جی۶۳ بخاطر سه محور بودنش و فاصله زیاد محور های اول و سوم در کفی ها و کمتر سنگلاخی مثل کویر بهترین عملکرد رو داشته باشه و در بعضی جاها مثل کوهستان های پر از سنگ در مقابل دو محور ها عملکرد ضعیف تری داشته باشه.
از بین این سری خودروی لندروور رینج روور یکی از بی نظیر ترین خودرو هاست.کافیه چندتا ویدیو از اونو تو جاهای مختلف ببینید تا به تجربه ی چندین ساله ی لندروور در خودرو های افرود ایمان بیاورید.
در پایان این دو بخش رقابت اصلی رو بین لندروور و جیپ میدونم.
شایان
۱۶ مهر ۱۳۹۴اتفاقا ویدوهای اونم در یوتیوب دیدم میتونم بگم در مقابل بنز جی کلاس که حتی چند روز قبل ویدوئوشو هم پدال گذاشت و هم ازش مطلب هیچه حتی تخت گاز هم مقایسه گذاشت و جی با قدرت برنده شده بارها و بارها تست شد حتی در سنگ لاخ های بلند به نظرم اصلا قابل مقایسه با جی نیست لندروور ضمن اینکه در بعضی از همین تست ها همین رنجروور گیر میکرد در بین لاخ ها که خیلی جالب بود با وجود کم ارتفاع بودن سنگ و لاخ به نظرم G500 باید دوم میشد بعد از G63
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۶ مهر ۱۳۹۴میتونی جی500 4*4(به توان 2) رو به عنوان نماینده این خودرو بیاری مشکل مانور هم حل میشه
این بحثایی که میگین مشکلیه که ابعاد این خودرو درست میکنه
به هر حال تو جاده های عادی هم این مشکلو داره
amir
۱۶ مهر ۱۳۹۴به نظر بنده در این مقاله hummer از قلم افتاده و بررسی نشده .
هوشنگ
۱۶ مهر ۱۳۹۴لند روور دیفندر کو ؟؟؟؟؟!!!!!!!
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۶ مهر ۱۳۹۴پدال 20 بار کامنت گذاشتم همه رو پاک کردی
یه ذره این حساسیتو کم کنید لطفا
اون بالا اشتباه کردم در زمینه مالکیت چند درصد از سهام شرکت دایملر-بنز به دست ایران
حاکم وقت ایران در اون زمان درصدی از سهام دایملر-بنز رو داشته که البته مربوط به دولت ایران نبوده
(لطفا اینو دیگه پاک نکنید)
shahab
۱۷ مهر ۱۳۹۴بنز G بهترینه ولی باید قبول کرد که با این قیمت دست آفرود بازا بهش نمیرسه
بعدشم رنج روور
ولی اگه بخوای با قیمت پایین تر آفرود سوارشی بهترین گزینه بدون شک تویوتاس
امید
۲۱ مهر ۱۳۹۴حال میکنم یکی در میون نام تویوتا رو میبینم ……………
مسعود
۲۵ مهر ۱۳۹۴درود به هموطنانم
در اینکه این ماشینها آفرودرهای قابلی هستند شکی نیست , اما اصلی ترین گزینه برای آفرودرها پس از قابل اعتماد بودن ماشین ,قابلیت تعمیر پذیری و ساده بودن تجهیزات اونه ,مثل fj40 و پاترول که تو ایران حداقل هنوز یک پای آفرودند
عشقfj-40
۲۵ مهر ۱۳۹۴اصلا به نظر من این ماشنای گرون مثل بنز و اینا هیچ جایگاهی بین آفرود سوارا تو کل دنیا نداره.مگه اینا چند درصد از کل ماشینای آفرود رو تشکیل میدن؟! مگه چند نفر تو کل دنیا میتونن یه ماشین نیم میلیون دلاری سوار بشن؟! اصلا این که هنر نیست بیای یه ماشین آفرود بسازی که هم گرون باشه و هم هزینه های تعمیر و نگهداریش زیاد باشه. میخوای خیلی خرج کنی برو سفینه یا آپولو بساز!!!!!!!!!! ماشین آفرود بایستی ساده , عمری و کاربردی باشه.مثل تویوتا اف جی 40 یا جیپ رانگلر و رنه گید یا لندروور دیفندر.
محمد
۱۵ آبان ۱۳۹۴از نظر من اینا هیچ کدوم به درد افرود نمیخورن ماشین میخوای فقط ام وی ام ایکس سی و سه و لیفان ایکس شصت . با موتور قدرتمند یکهزار و هشتصد سیسی با برترین تکنولوژی روز دنیا . توی اپارات نگاه کنید ببینید چطوری از سر بالایی میرن بالا خخخ
تورج
۱۶ آذر ۱۳۹۴به نظرم ؛ کاملا اشتبا ست که نیسان سافاری رو تو لیست نیاوردین . به نظر من که fj40 و فورانر و بلیزر داشتم ….. هیچ کدوم حتی به گرد پای نیسان سافاری با موتور 4.2 و 4.5 بنزینی نمیرسن
چه on road چه off road