۹. لندرور دیسکاوری II مدل ۲۰۰۴
در سال ۲۰۰۴ لندرور دیسکاوری یکی از بهترین مدلها در بین هواداران آفرود بود. در زیر کاپوت آن یک موتور ۴.۶ لیتری قرار داشت و یک قفل دیفرانسیل مرکزی، برخورداری از دید خوب و همچنین قابلیت حمل بار بسیار عالی ازجمله ویژگیهای برتر دیسکاور II در بین دیگر ۴×۴ ها بود. بدون اضافه کردن وسایل اضافی و ارتقا، قابلیت آفرود آن بسیار بالاتر از دیگر خودروهای آفرود آن زمان بود، و از طراحی ظاهری کلاسیک لندرور بهره میبرد.
ازجمله نکات منفی دیسکاوری II برخورداری از مسافت پیموده شده بسیارکم با یکبار سوختگیری است و مالک آن باید پیش از آفرود به فکر تهیه یک باک اضافی برای آن باشد.۱۰. تویوتا فوررانر (۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸)
نسل چهارم تویوتا فوررانر بین سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ تولید شد و یکی از بهترین نسخههای آفرود از SUV های تولیدشده این شرکت است. این خودرو کمی کوچکتر از سری ۱۰۰ تویوتا هست و با موتور ۴.۷ لیتر فروخته میشد، موتور V8 آن برای آفرود فوقالعاده است. در مدل نهایی آن، از لاستیکهای استوک استفادهشده است که فوررانر نسل ۴ را برتر از نسلهای قبل میکرد.
این شاسیبلند ازنظر راحتی و فضای داخلی رتبه عالی را در رتبهبندی SUV های مدرن قابلاطمینان کسب کرده است. همه این ویژگیها باعث شده هیچچیز نتواند مانع پیشروی فوررانر در خارج از جاده شود.۱۱. مرسدس بنز G500 (از سال ۱۹۷۹)
مرسدس بنز G500 و یا G-Wagen، یک ۴×۴ SUV لوکس است که در اصل بهعنوان یک وسیله نقلیه نظامی و به پیشنهاد محمدرضا پهلوی که در آن زمان سهامدار عمده مرسدس بنز بود توسعه یافت و توسط شرکت Magna Steyr در اتریش ساخته (مونتاژ) میشود. این خودرو با استایل جعبه مانند خود در بین علاقهمندان آفرود به خوبی شناختهشده است و یکی از معدود وسایل نقلیه آفرود هست که از ویژگی سه قفل دیفرانسیل متفاوت برخوردار است.
کلاس G یکی از اصیلترین مدلهای مرسدس است که بیش از ۳۵ سال از ورود آن به خط تولید این شرکت میگذرد. G-Wagen شامل همه امکاناتی که علاقهمندان آفرود به آن نیاز دارند بود و پس از خروج از کارخانه میشود مستقیما با آن به دشت و کوه سفر کرد و موانع را یکییکی پشت سر گذاشت. برخی از ویژگیهای آن محورهای قدرتمند، قابلیت حمل بار عالی و رانندگی سرگرمکننده است. مصرف سوخت آن نسبتاً کم است، اما هزینه سرویس و تعمیر آن زیاد میباشد.۱۲. تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ (۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷)
تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ بین سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۰۷ تولید میشد و یکی دیگر از خودروهای فوقالعاده برای آفرود است. این شرکت در طول تولید آن بهبودهای قابلتوجهی بر روی موتور FZJ80 آن انجام داد و حتی مصرف سوخت آن را هم کاهش داد. این خودرو مجهز به یک موتور ۴.۷ لیتری V8 هست و بسته به انتخاب خریدار، با گیربکس دستی یا خودکار عرضه میشد. سری ۱۰۰ فاقد محور قدرتمند بود که گاهی اوقات مشکلآفرین بود، اما عملکرد موتور FZJ80 در هر شرایط عالی بود. تویوتا همچنین بهبود قابلتوجهی بر روی ترمز سری ۱۰۰ انجام داد، و این مدل بهعنوان یک وسیله نقلیه بسیار قابلاعتماد و بادوام ارزیابیشده است.
این SUV برای کسانی که از رانندگی در جاده هم لذت میبرند، مناسب بود زیرا در سرعتهای بالای ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، مشکلی در کنترل آن به وجود نمیآید و پیدا کردن مدلهایی از آن با کارکرد بیش از ۴۵۰ کیلومتر غیرمعمول نیست.۱۳. تویوتا تاکوما (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸)
تویوتا تاکوما نسل ۱.۵ و نسل ۲ مدلهای تولیدشده بین سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۸ جز بهترین وسایل نقلیه آفرود هستند که تابهحال تولیدشده است. این پیکاپ از یک طراحی ساده برخوردار هست و از ویژگیهای آن ارائه عملکرد قوی، قابلیت اطمینان، و ارزش خرید بالا میباشد. تاکوما در هنگام داشتن اضافهبار شرمنده نخواهد شد، و در بین سایر پیکاپهای آفرود از مصرف سوخت مناسب و معقولی بهرهمند است.
تعلیق استوک در قسمت عقب کمی ضعیف است و بسیاری از صاحبان تاکوما برای بهبود عملکرد در آفرود، تعلیق آن را ارتقا میدهند. علاوه بر این، کیفیت داخل کابین در مقایسه با هم ردههایش ضعیف است، بنابراین برای کسانی که دوست دارند کابین مجهزی داشته باشند، مناسب نیست.۱۴. لندروور رنجروور اسپورت (۲۰۱۵)
برای کسانی که اهل آفرود هستند رنجروور یک نام کاملاً آشناست، رنجروور اسپورت یک SUV سایز متوسط است و برخلاف ظاهرش آفرود کار قهاری است. رنجروور اسپورت از قابلیتهای بسیار عالی برای آفرود، کابین بزرگ، و سواری نرم برخوردار است.
این خودرو از یک موتور V6 سوپر شارژ قدرت میگیرد، اما برای کسانی که قدرت بیشتر میخواهند دو موتور مختلف سوپر شارژ V8 هم در دسترس است. اسپورت بهصورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته خودکار عرضه میشود و مصرف سوخت آن ۱۶.۶ لیتر در شهر و ۱۲.۸ در بزرگراه است که برای چنین خودرویی در کل مناسب و معقول میباشد.۱۵. مرسدس بنز G63 آ ام گ ۶×۶
مرسدس بنز مدت طولانی است که بهعنوان یک شرکت خودروسازی متعهد با محصولات فوقالعاده باکیفیت و بادوام، به رسمیت شناختهشده و طبیعتاً این موضوع در مورد خودروهای آفرود آنهم صدق میکند.
مدل G63 آ ام گ ۶×۶ قدرتمندترین و بینظیرترین وسیله نقلیه آفرود هست که تاکنون در سراسر جهان ساخته شده است. در زیر کاپوت این هیولا یک موتور ۵.۵ لیتری V8 تویین توربو قرارگرفته که توان ۵۳۶ اسب بخار گشتاور ۷۶۰ نیوتن متر را با خود به همراه دارد و بااتصال به یک جعبهدنده ۷ سرعته 7G-tronic تمام قدرتش را به هر ۶ چرخ منتقل میکند که برای مقابله با موانع عظیم طبیعی مانند تپههای شنی، سخرههای خشن، درههای بزرگ و دریاچهها بیشازحد کافی است. نسبت دنده پایین آن اجازه میدهد تا کشش قابلتوجهی برای عبور از موانع داشته باشد، بهعلاوه اینکه پنج تنظیمات مختلف برای انعطافپذیری وجود دارد و میزان باد تایرها بر اساس شرایط قابل تنظیم است. ابعاد G63 AMG 6×۶ شامل ۵۸۷۵ میلیمتر طول، ۲۱۱۰ میلیمتر عرض و ۲۲۱۰ میلیمتر ارتفاع، است و از فاصله ۴۶۰ میلیمتری از زمین و عمق گذر ۱۰۰۰ میلیمتر برخوردار است. قطر چرخها ۳۷ اینچ، فاصله بین دو محور (محور جلو تا انتها محور دوم عقب) ۴۱۹۶ میلیمتر و وزن آن ۳۷۷۵ کیلوگرم است. G63 آ ام گ ۶×۶ میتواند در عرض ۶ ثانیه بهسرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد و حداکثر سرعت هم به ۱۶۰ کیلومتر محدودشده است. درواقع در حال حاضر مرسدس بنز با معرفی G63 آ ام گ ۶×۶ حرف اول و آخر را در آفرود میزند، اما با توجه به قیمت بیش از نیم میلیون دلاری آن رقبا چندان از آن دلخور نیستند.
[دانلود ویدئو] ۱۵ شاسیبلند برتر تاریخ با بهترین آفرود (قسمت اول)
منبع: carophile – billionairesnewswire
مرتضی
۲۵ آذر ۱۳۹۴سلام بنظر من این مقاله جانب دارانه بود هیچ کدام از این تویوتاها حتی قابل قیاس با نیسانهای هم رده خود نیستند
Iman99
۴ مرداد ۱۴۰۰بهترین آفرودر ها رده اول همون مرسدس جی کلاس و هامر و فورد و هاموی و کلا آفرودر های آلمانی و امریکایی هستن و فقط جایگزین های از ریشه خودشون که بزرگتر و در کلاس بالاتری از خودشون هستن میتونن بهتر از خودشون باشن تو همه چیزای دیگه هم همینطوره بقیه دیگه هر چی غیر از اینها باید برای رده های بعدی تلاش کنن.
امیر
۲۷ دی ۱۳۹۴پس لندرور دیفندر کجاست?
احمد
۱۸ اسفند ۱۳۹۴مقاله خوبی بود اما خیلی جای جیپ هامر ونیسان خالی با تشکر از شما
داریوش
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام ملاک این گونه مقالات بیشتر باید مسابقات داکار باشه چون محک اصلی اونجا زده میشه و عجیبه که از کینگ آفرود (پاجرو) که سالها پرچم دار آفرود بوده اسمی برده نشد و به نظر میرسه بیشتر تبلیغ برای تازه وارد آفرود یعنی بنز باشه.
دانيال
۱۷ خرداد ۱۳۹۵سلطان آفرود فقط پاترول
نعیم
۱۸ آبان ۱۳۹۵پاجرو خیلی افسانه ای تر ازین حرفاست که توی این لیست بی خود شما بیاد
timing
۳۰ آبان ۱۳۹۵البته نه اینکه تویوتا بد باشه ولی جای نیسان پاترول خالی بود به گفته مکانیک ها و آفرودر ها یکی از مرد ترین ماشینایی که تا به حال ساخته شده. بزرگترین اشکال این مقایسه حذف زمان و چیدن ماشین های یک بازه چهل ساله در کنار هم بود.
حسام
۹ آذر ۱۳۹۵دیفندر کجایی؟دقیقا کجایی؟
sorena
۱ اسفند ۱۳۹۵همه ماشینهایی دوستان گفتن واقعا خوبن ولی در واقعیت هیییچ ماشین افرودی حریف مرسدس 6×6 نمیشه …
فرید
۸ اسفند ۱۳۹۵دیفندر فک کنم یادتون رفته
حمیدرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶پس هایلوکس من کجاست؟
بر باد رفته
۶ خرداد ۱۳۹۶سلام
دوست من، دفندر ، پاجرو . تویوتا سری 70، هایلوکس و پاترول را فراموشیدی. در کل یه لیست دیگه از فراموش شده ها قابل تهیه است. به هر حال مقاله خوبی بود.
JAPAN
۵ مرداد ۱۳۹۶فقط تویوتا لند کروزر ژاپن
سالار
۲۷ مرداد ۱۳۹۶مرسی, احساس میکنم جای مارودر و هامر و برخی وانت های آفرود شرکت دوج آمریکا خالی بود, البته نظر شما محترم هست چون حتما اطلاعات کارشناسی رو ملاک قرار دادید من فقط یک علاقمندم
محمد
۱۹ آذر ۱۳۹۶میشه راهنمایی کنید خودرو تو رنج۶۰ ملیون چه خودرویی برای آفرود از همه بهتره ممنون ?⚘
Mohammad saf
۱۹ آذر ۱۳۹۶میشه راهنمایی کنید خودرو تو رنج۶۰ ملیون چه خودرویی برای آفرود از همه بهتره ممنون ?⚘
آرش عزیزی
۲۶ فروردین ۱۳۹۷فقط بنز۶x۶