طبق جدیدترین پژوهش بازار توسط شرکت تحقیقاتی کانتار (Kantar) در مطالعهٔ ارزشمندترین برندهای دنیا در سال ۲۰۲۰ (BrandZ Top 100)، تنها سه خودروساز در بین صد برند ارزشمند دنیا قرار دارند. تویوتا با وجود از دست دادن تقریباً ۳ درصد از ارزش خود در مقایسه با سال ۲۰۱۹، در رتبهٔ ۴۸ قرار گرفته و همچنان باارزشترین برند خودرویی دنیا محسوب میشود. طبق این بررسی، مرسدس بنز با کاهش ۹ درصدی ارزش، در رتبهٔ ۵۶ قرار گرفته و دومین برند ارزشمند در بین خودروسازان محسوب میشود و پسازآن بامو که با ۱۲ درصد کاهش ارزش در جایگاه ۶۱ قرار گرفته، سومین خودروساز ارزشمند و آخرین برند خودرویی در بین صد برند ارزشمند دنیا بهحساب میآید. فورد و هوندا هم با به ترتیب با کاهش ۱۰ و ۱۵ درصد از ارزش خود در مقایسه با سال ۲۰۱۹، از لیست صد برند ارزشمند خارج شدهاند.
مدیر استراتژی جهانی BrandZ «گراهام استاپلهورست» دراینباره به اتوموتیو نیوز گفته است:
از سال ۲۰۰۸ ارزش بخش خودرو کاهش یافته و هرگز بهبود پیدا نکرده است. البته این بسیار متفاوت از بخشهای دیگر است. بهعنوانمثال، بخش لوکس ضربه دیده اما دوباره بازگشته است
از بین ۱۰ برند خودرویی موجود در این تحقیق، تسلا تنها برندی است که ارزش آن بیشتر شده و با افزایش ۲۲ درصدی به ۱۱.۳۵ میلیارد دلار رسیده است. بااینحال، این افزایش کافی نبوده تا تسلا به لیست صد برند برتر دنیا وارد شود. البته متخصصین کانتار معتقدند که شرکتهای متمرکز روی تکنولوژیهای الکتریکی بالاترین شانس را برای بهبودی سریع ارزش دارند.
رئیس بخش اتومبیل این شرکت تحقیقاتی «گیوم ساینت» دراینباره میگوید:
برندهایی که به سرمایهگذاری در خودروهای الکتریکی بیشتری ادامه میدهند در آینده به رشد خود ادامه خواهند داد. شرکتهایی که بیشترین ارزش را از دست میدهند هم آنهایی هستند که از ابراز دیدگاه خود برای آینده خودداری میکنند
در لیست ۱۰ برند ارزشمند خودرویی، نیسان بیشترین کاهش ارزش را داشته و ارزش آن با اُفتی ۱۸ درصدی به ۸.۶۶ میلیارد دلار رسیده است. پسازاین هم هوندا با ۱۵ درصد، آئودی با ۱۴ درصد و بامو با ۱۲ درصد بیشترین کاهش ارزش را تجربه کردهاند. در خارج از بخش خودرو، ارزشمندترین برند دنیا در سال ۲۰۲۰ آمازون است که با افزایش ۳۲ درصدی، ارزش آن به ۴۱۵.۸ میلیارد دلار رسیده و جایگاه خود در سال ۲۰۱۹ را حفظ کرده است. پسازاین، اپل در جایگاه دوم و مایکروسافت در مقام سوم قرار گرفته است.
AMIR-REZA
۱۴ تیر ۱۳۹۹تویوتا همچنان پرچمش بالاست….
NAVID۰۰۹۸
۱۴ تیر ۱۳۹۹تویوتا همیشه پرچمش بالاست .
امروز دیدم تو آمریکا اپتیما ۲۰۲۰ را که قیمت اصلیش ۲۵۰۰۰دلاره ، ۵ هزار دلار تخفیف شرکت و حدود ۲ تا ۳ هزار دلار هم خودتون میتونید چونه بزنید و ماشین رو ببرید خونه با حدود ۱۸۰۰۰دلار .
korean car
۱۴ تیر ۱۳۹۹واقعا ماشین خوبیه آفرین من هیچ مشکلی با تویوتا ندارم و همیشه گفته ماشین وفاداری هست نه مثل بعضی ها توهین کنم به برندهای کره ای
NAVID۰۰۹۸
۱۴ تیر ۱۳۹۹خوبه
همین که پِی به اشتباهت بردی ، جای تقدیر داره .
korean car
۱۴ تیر ۱۳۹۹اگه قرارباشه با توهین به چند برند بخوای ارزش یه برندو ثابت کنی موفق نمیشی من گفتم تویوتا ماشین خوبیه ولی تو میگی کره ای ها آشغالن فقط تویوتا
امیر
۱۴ تیر ۱۳۹۹قیمت پایین
کیفیت بالا
بهترین
محمدامین مقدم
۱۴ تیر ۱۳۹۹خدا قوت خدمت نویسنده
دونستن دغدغه اصلی مردم یه معیار کلیدی در حوزه بازاریابی هست. یه فرد معمولی خودرویی رو ارزشمند میدونه که هم استهلاکش کم باشه هم خودرو تشنه ی جیب راننده اش نباشه.
Mohammadreza
۱۴ تیر ۱۳۹۹شرکت bcg به تازگی لیست ۵۰ شرکت برتر جهان در زمینه نوآوری رو منتشر کرده که فقط ۳ خودرو ساز( تسلا، فولکس، تویوتا) در بین ۵۰ شرکت برتر حضور دارن.
بنظرم حق و سهم خودروساز ها بیشتر از ایناست.
امیدوارم صنعت خودرو سازی دوباره به دوران اوج و اعتبارش برگرده که لازمش روی اوردن به نوآوری و تکنولوژیه.
تسلا در این راستا خوب داره کار میکنه.
امیدوارم تلنگر تسلا بقیه رو از سگون چندین ساله در بیاره.
Mohammadreza
۱۴ تیر ۱۳۹۹البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که ارزش برند در صنعت خودروسازی خیلی اهمیت و جایگاه بالایی نداره.
یعنی اینطور نیست که تویوتا و تسلا اگه بالا هستن خیلی خوشبحالشونه و فولکس و جنرال موتورز خیلی بدبحالشون.
این ارزش برند بیشتر در صنعت های نوپا اهمیت داره.
مثلا کسی که میخواد خرید اینترنتی انجام بده ارزش برند فروشگاهی که میخواد ازش خرید کنه خیلی براش مهمه معمولا.
یا کسی که میخواد یه ساعت هوشمند یا هندزفری بیسیم بخره.
صنعت خودروسازی سالهاست که درحالت فعالیته و خریدارهای سالهاست با این وسایل و برندهاش اشنا هستن و اعتبار برند خیلی در تصمیمشون تاثیری نداره.
بهنام
۱۴ تیر ۱۳۹۹بنظر من صنعت خودرو همچنان بعنوان یک صنعت محرک در دنیا از اهمیت بالایی برخورداره که حوزه های زیادی رو درگیر میکنه و به حرکت در میاره و شرکت های بزرگ خودروسازی باید به سمتی برن که در آینده هم بتونن جایگاهشونو حفظ کنن. از صنعت فلز و متالورژی گرفته تا شیمی و پتروشیمی و این اواخر کامپیوتر و نرم افزار و تقریباً تمام حوزه های مهم تکنولوژی رو در بر میگیره و حتی ورزشی و تیونینگ و غیره که واقعاً گستردگی زیادی داره. الکتریکی سازی توسط علاقمندان سنتی حوزه ی خودرو همچنان پس زده میشه ولی با پیشرفت روزافزون خودروهای الکتریکی ظاهرا آینده از آن این خودروها هست و هر شرکتی در این راه تعلل کنه قافیه رو به رقبا میبازه. تویوتا شرکت کاردرستیه و جوری داره عمل میکنه که انگار به تنهایی داره کل صنعت خودروی ژاپن رو ساپورت میکنه.
meysam
۱۴ تیر ۱۳۹۹تویوتا برنامه های خیلی گسترده ای داره که طبق استراتژی خودش به مرور زمان رونمایی میکنه و ممکنه در آینده ارزش برندشو بیشتر هم بکنه
Bilbo
۱۴ تیر ۱۳۹۹یکی که اطلاعاتش کامله بیاد به ما بگه تا بفهمیم اینا یعنی چی، یه بار میگن ارزش برند و فراری اوله، یه بار میگن ارزشمندترین و تویوتا اوله، تو بورس تسلا از تویوتا جلوئه… والا من که چیزی نمیفهمم از اینا، اگه کسی اطلاعات دقیق داره خیلی ممنون میشم که کمی ما رو هم آگاه کنه❤️
امین قلی پور
۱۴ تیر ۱۳۹۹ولکن زیاد درگیر نشو در کل طبیعتا تسلا جنرال موتورز فولکس تویوتا بیشترین خودرو رو تولید میکنن تجزیه تحلیل های عمیق رو ولکن هر کدوم یه نقاط قوتی دارن واسه خودشون و نقطه ضعف هایی
مانی
۱۵ تیر ۱۳۹۹تویوتا و مرسدس ارزش برند خیلی زیادی دارن
ولی تویوتا قدرت برند زیادی نداره و مرسدس هم قدرت برند مناسبی داره منتها نه در حد فراری
ارزش برند یعنی اینکه بخوای اون برند رو صاحب بشی باید پول بدی
قدرت برندم که واضحه فراری یعنی برندی که خواهان زیاد داره،آرزوی خیلی هاست،کاراکتر و پرستیژ خاصی داره و…
Mohammad.khalili
۱۴ تیر ۱۳۹۹فقط تسلا
امین قلی پور
۱۴ تیر ۱۳۹۹کار ما حفظ کردن اسم چند تا ماشینه و والپیپر اون تو صفحه گوشیمون ? بریم پراید سواریمون فعلا?♂️??
Hadi
۱۴ تیر ۱۳۹۹تویوتا واقعاً حرف نداره ?…