خودروهای کانسپتی که توسط طراحان هنرمند و بااستعداد در قالب رندرینگ ارائه میشوند، همیشه اشتیاق زیادی برای نسخههای تولیدی در آینده ایجاد میکنند؛ کانسپتهایی که شامل موارد مختلفی از رودستر الکتریکی گرفته تا هایپرکارهای بریتانیایی، و حتی یک جگوار آماده برای پیست میشوند.
در میان همه این کانسپتها و رندرهای که با گذشت نیمی از سال ۲۰۱۷ میلادی دیدهایم، ۱۰ گزینه جذاب وجود دارند که بیشترین تعداد اشتراکگذاری را در شبکههای اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک به خود اختصاص دادهاند. در ادامه، این کانسپتها را مرور میکنیم.
کانسپت بامو M کوپه
محبوبترین رندرینگ با بیش از ۲۳۰۰ اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی مربوط به کانسپت زیبا و خاطرهانگیز بامو Z3 M کوپه بوده است. این کانسپت که محصول هنرمند رندرینگ فنلاندی، ایسا ماستونِن است، الگوهای مدرن بامو را با فرمهای خودروی اولیه ترکیب کرده و احتمالاً خیلیها مشتاق نسخه تولیدی از آن شدهاند.
کانسپت فراری ۶۱۲ GTO III
فراری از سال ۲۰۱۰، از عنوان نمادین ۶۱۲ استفاده نکرده و شاید همین موضوع باعث شده تا هنرمندی به نام ساشا سِلیپانوف با همکاری متخصص رندرینگ CGI، سرگئی دیورنیتسکی (دست به احیای آن بزند. این کانسپت زیبا که از برخی جنبههای مدل نمادین ۲۵۰ GTO نیز الهام گرفته، تصویری از یک فراریِ مدرن ۲+۲ تورینگ با برخی ویژگیها از سوپرماشینها ارائه میدهد.
کانسپت تورینو ۳۸۰
کانسپت تورینو ۳۸۰ را در یک کلمه میتوان توصیف کرد و آن «منحصر به فرد» است. این کانسپت که توسط تیمی از طراحان شامل هنرمندان رندینگ آرژانتینی، فکوند داویلا، مارسلو و لوکاس باسیله تهیه شده، یکی از عناوین قدیمی و فراموش شده را در قالب یک رویکرد آیندهنگرانه احیا کرده است و از این جهت با سایر خودروهای موجود در این لیست فرق دارد.
کانسپت پورشه ۹۱۱
ساشا سلیپانوف شاید به خاطر کارهایی مانند بوگاتی شیرون و کانسپت فراری ۶۱۲ که در بالا به آن اشاره شد، شناخته شده باشد، امّا یک اثر برجسته و محبوب دیگر نیز به نام کانسپت پورشه ۹۱۱ در کارنامه دارد. کانسپت پورشه ۹۱۱ تصویری دوباره از این خودروی اسپورت نمادین با برخی اِلمانهایی است که کانسپت میشن E به عاریت گرفته شدهاند.
کانسپت تسلا رودستر ۲۰۱۹ یک تسلا رودستر جدید قرار است که به این زودیها از راه برسد، امّا تا آن موقع، شاید بهتر است از تفسیر آیندهنگرانه ژان پِیسِرت از «پیسرت دیزاین» بر اساس کانسپت تویوتا FT-1 استفاده کنیم. با اینکه این کانسپت مجموعهای از الگوهای آشنای خودرویی که بر اساس آن طراحی شده را در خود جای داده، امّا جلوبندی منحصر به فرد و خطوط نرم به کار رفته در بدنه، آن را به یک نمونه واقعی از محصولات تسلا بدل کردهاند.
کانسپت بوگاتی تایپ ۵۷ T
بوگاتی شیرون یک هایپرکار فوقالعاده است؛ با همان شرایطی که قبل از آن، «ویرون» داشته است. ولی برای آنها که به دنبال یک نسخه لوکستر از محصولات بوگاتی هستند، شاید نسخه طراحیشده توسط آرتور بی. نوستاس مناسب باشد. تایپ ۵۷ T الگوهای مدرن شیرون را با برخی اِلمانهای کلاسیک از «تایپ 57SC آتلانتیک» ترکیب کرده تا نسخهای کامل از یک «تورینگ کار» تولید کند.
کانسپت مکلارن هایپر کار
مدل P1 شاید به انتهای عمرش رسیده باشد، امّا حتی مکلارن نیز تأیید کرده است که یک سوپرماشین جدیدتر و احتمالاً بهتر، به عنوان بخشی از برنامه موسوم به “Track22” در راه است. در این میان، رالی هِیر، دانشجوی طراحی، به امید اینکه بتواند بر سرعت فرآیند طراحی مدل جدید تأثیر بگذارد، تصویری از یک کانسپت ارائه کرده است. همانند P1، این خودرو نیز دارای یک طراحی دراماتیک است و به احتمال زیاد، از یک سیستم پیشرانه هیبریدی استفاده میکند.
کانسپت جگوار SS-107 لمانز
تاریخ حضور جگوار در پیست مسابقات مملو از موفقیت است، امّا اگر سالهای اخیر را بررسی کنیم، جدا از رقابتهای فرمول E، این کمپانی توفیق چندانی به دست نیاورده است. امّا طراحی به نام سردار سویال، کانسپتی خلق کرده که میتواند بلیت بازگشت برند بریتانیایی به دنیای مسابقات سرعت باشد. این کانسپت که با عنوان SS-107 شناخته میشود، ترکیبی از مشخصات کلاسیک از سوپرماشینهایی مانند XJ220 و تکنولوژیهای مدرن خودروهای مسابقهای را در خود دارد.
کانسپت مازراتی جِنِسی
خط تولید کمرمق مازراتی میتواند با طراحی سرگئی دیورنیتسکی در کانسپت «جِنِسی»، شروع دوبارهای داشته باشد. این مدل که با الهاماتی از «گرن توریزمو» و «آلفیری» طراحی شده، طرحی از یک خودروی اسپورت جدید را به تصویر میکشد که میتواند حال و هوای بسیار خوبی در آینده محصولات خودروساز ایتالیایی ایجاد کند.
با سلام علی اقا به نظر من یه مقدار از نمای جانبی شبیه ماشین های امریکایی شده یه رگه هایی از موستانگ رو توش میبینم کانسپت تسلا هم جلو پنجره ای شبیه محصولات فورد پیدا کرده
کانسپ بی ام و خیلی زیبا شده مخصوصا از جلو و کاپوت کشیده و لی حیف که پشتش مثل پورشه پانامرا هاچ بک شده و خط سفید دور شیشه بی ام و هم منحنی قشنگی داره.جلوش خوب کشیده هست بی ام و ولی پشتش هاچبک شده بد شده
با مازراتی و فراری حال کردم طراحی قشنگی دارن میشه از کانسپت مازراتی با یکم تعقیرات به عنوان یه سوپر اسپرت موتور میانی استفاده کرد ولی هیچ کدوم از این دوتا فکر نکنم تولید شه اما میتونن شرکتای جدید با تعداد افراد کم اینارو تولید کنن چون با یه مقدار تعقیرات شباهتشون به مدلای شرکت خیلی کم میشه که انگار اصلا کپی نیست از اون محصولات
#ali.m#
۲۸ تیر ۱۳۹۶اون کانسپت تورینو عجب چیزیه .پشتش منو یاد رولزرویز انداخت .
کانسپت تسلا هم خیلی خوبه.
ونوم اف ۵
۲۹ تیر ۱۳۹۶با سلام علی اقا به نظر من یه مقدار از نمای جانبی شبیه ماشین های امریکایی شده یه رگه هایی از موستانگ رو توش میبینم کانسپت تسلا هم جلو پنجره ای شبیه محصولات فورد پیدا کرده
#ali.m#
۲۹ تیر ۱۳۹۶اره عزیز
شبیهه
نت
۲۸ تیر ۱۳۹۶کانسپ بی ام و خیلی زیبا شده مخصوصا از جلو و کاپوت کشیده و لی حیف که پشتش مثل پورشه پانامرا هاچ بک شده و خط سفید دور شیشه بی ام و هم منحنی قشنگی داره.جلوش خوب کشیده هست بی ام و ولی پشتش هاچبک شده بد شده
#ali.m#
۲۹ تیر ۱۳۹۶ولی قبول کن هیچ کدوم سانتافه نمیشن مگه نه؟
سانتافه پر فروش ترین ماشین تاریخ
و زیبا ترینشون .?
فقط تویوتا و هوندا
۲۸ تیر ۱۳۹۶از کانسپت تسلا خوشم اومد
پارساss
۲۸ تیر ۱۳۹۶همشون خوبن ولی با بوگاتی و مکلارن بیشتر حال کردم هایپرکار جگوار هم خوبه
Amir Schumacher
۲۸ تیر ۱۳۹۶همشون یجورایی قشنگ هستن.
باز پورشه ،مک لارن و بوگاتی جالبتر بهنظر میان.
امید
۲۸ تیر ۱۳۹۶عجیبه که فراری ها و مازراتی فعلی خیلی قشنگتر از این طرحهای خیالی هستن اما در مورد پورشه بلعکس!
Kamran
۲۹ تیر ۱۳۹۶? نیزه سه شاخ ?
Amir amini
۲۹ تیر ۱۳۹۶با مازراتی و فراری حال کردم طراحی قشنگی دارن میشه از کانسپت مازراتی با یکم تعقیرات به عنوان یه سوپر اسپرت موتور میانی استفاده کرد ولی هیچ کدوم از این دوتا فکر نکنم تولید شه اما میتونن شرکتای جدید با تعداد افراد کم اینارو تولید کنن چون با یه مقدار تعقیرات شباهتشون به مدلای شرکت خیلی کم میشه که انگار اصلا کپی نیست از اون محصولات
ونوم اف ۵
۲۹ تیر ۱۳۹۶پورشه ۹۱۱ هم خیلی چیز خوبی دراومده
محمد
۷ مرداد ۱۳۹۶کانسپت بی.ام.و فوق العاده زیبا و با جذبه و خلاقانه شده. کوپه هاچ بک با کاپوت کشیده