آمریکاییها همچنان سازنده برخی از غیرقابلاعتمادترین خودروهای بازار هستند.
کانسومر ریپورتز نتایج مربوط به مطالعه سالانه قابلیت اطمینان خودروها را منتشر کرده است. نتایج این مطالعه بر پایه نظرخواهی از بیش از ۵۰۰ هزار نفر و مطالعهی ۱۷ مشکل مختلف برای تخمین میزان اطمینان خودروها به دست آمده است. مشکلات یاد شده طیف وسیعی را دربرمی گیرد و شامل مواردی همچون ترمزهای پر سر و صدا، تریم شکسته داخل کابین، تعمیرات خارج از گارانتی گیربکس و مشکلات سیستم چهار چرخ محرک میباشد.
در ادامه شما را با غیرقابلاعتمادترین خودروهای سال ۲۰۱۸ بر پایه مطالعات کانسومر ریپورتز آشنا میکنیم.
هوندا اودیسه
مینی ون محبوب هوندا به خاطر آسایش، آرامش، مصرف سوخت و سیستم اطلاعات سرگرمی خود تحسین شده اما دارای مشکلاتی در بخشهای الکترونیکی، تجهیزات برقی و سختافزار بدنه میباشد. از دیگر گلایههای مشتریان درباره اودیسه میتوان به اهرم تعویض دنده دکمهای اشاره کرد که در زمان پارک کردن خودرو مشکلزا میباشد. همچنین صفحهنمایش سیستم اطلاعات سرگرمی هم میتواند حواس راننده را پرت کند.
فولکسواگن اطلس
شاسیبلند سه ردیفه فولکس سواری خوب و راحت و هندلینگ چابکی دارد که سورپرایز کننده میباشد اما مالکان به مشکلاتی در سیستم تهویه مطبوع، گیربکس، صداهای کابین و نشتیها برخوردهاند؛ اما کابین با تمامی تفاسیر آرام و جادار بوده و استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی نیز آسان است. پیشرانه ۶ سیلندر اطلس که با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه شده نرم عمل میکند اما شتاب گیری آن خیلی گیرا نیست.
بیوک انکلیو
این خودرو که سال پیش فیس لیفت شده دیگر شاسیبلند سه ردیفه ی این لیست است که از مشکلاتی در گیربکس، سیستم تهویه مطبوع و سیستم آلایندگی و سوخترسانی رنج میبرد. کانسومر ریپورتز با تست این خودرو فهمیده انکلیو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری سرزنده و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نرم و پاسخگویی دارد. اگرچه کاربری سیستم اطلاعات سرگرمی آسان است اما اهرم تعویض دنده در مانورهای پارک خودرو مزاحمت ایجاد میکند.
شورولت سیلورادو ۲۵۰۰ HD
پیکاپ هوی دیوتی شورولت با مشکلاتی در پیشرانه، صدای کابین و نشتیها و سیستمهای الکترونیکی مواجه میباشد. دوقلوی شورولت یعنی جی ام سی سیرا HD نیز قابلیت اطمینان مشابهی دارد.
کیا کادنزا
کیا به عنوان یک برند عملکرد خوبی در مطالعه قابلیت اطمینان امسال دارد اما سدان بزرگ کادنزا با برخی مشکلات در سیستم تهویه مطبوع و سیستمهای سوخترسانی و آلایندگی روبرو است. کادنزا که در کلاس خودروهایی همچون شورولت ایمپالا و تویوتا آوالون قرار دارد بیشتر مناسب سفرهای طولانی است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری کادنزا نرم و قدرتمند بوده و قدرت ۲۹۰ اسبی آن توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نرم به چرخها منتقل میشود.
شورولت تراورس
اگرچه که تراورس رقیبی قابل برای شاسی بلندهای سه ردیفه است اما از برخی مشکلات در گیربکس و سیستمهای الکترونیکی رنج میبرد. نیروبخش این شاسیبلند پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری است.
هوندا کلاریتی
هوندا کلاریتی نشان دهندهی تمرکز این برند روی قوای محرکهی جایگزین بوده و با نسخههای کاملاً الکتریکی، پلاگین هیبریدی و هیدروژنی در دسترس میباشد. البته مالکان باید انتظار مشکلاتی در سیستم تهویه مطبوع، سختافزار بدنه و سیستم سوخترسانی و آلایندگی داشته باشند. کانسومر ریپورتز اعلام کرده نسخه پلاگین هیبریدی کلاریتی صدای زیادی داشته و صندلیهای جلو نیز ناراحت هستند.
کادیلاک ATS
اگرچه که این سدان برای مدل سال ۲۰۱۹ بازنشسته شده اما کادیلاک همچنان نسخه کوپهاش را عرضه میکند. مشکلات این خودرو در بخشهایی همچون سیستمهای الکترونیکی، سیستم تهویه مطبوع و سیستم رانندگی به چشم میخورند. کادیلاک ATS کوپه با پیشرانههای ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری در دسترس است. البته مدل ATS-V از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۴۶۴ اسبی استفاده میکند.
تسلا مدل X
مدل X همچنان برای مالکان مشکلساز بوده و از عمدهترین مشکلات این خودروی الکتریکی میتوان به سیستمهای الکترونیکی، صدای داخل کابین و نشتیها و مشکلات سختافزار بدنه اشاره کرد. کراس اوور تمام الکتریکی تسلا هندلینگ خوب و پرفورمنس فوقالعادهای داشته اما کانسومر ریپورتز میگوید سواری و ایزولهی صدای این خودرو به خوبی مدل S نیست.
رم ۳۵۰۰
پیکاپ هوی دیوتی رم عنوان غیرقابلاعتمادترین خودروی سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است. مشتریان به مشکلاتی در سیستم فرمان و تعلیق، سیستم سوخترسانی و آلایندگی، خنککنندگی پیشرانه، صداهای کابین و نشتیها اشاره کردهاند. این پیکاپ با پیشرانههای ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری، ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری و ۶.۷ لیتری کامینز توربودیزل در دسترس است.
حضور کلاریتی بخاطر استفاده از تکنولوژی جدید قابل توجیه هستش ولی اودیسه واقعا نمیدونم چرا اینجاست. هوندا کلا دو سالی هست خوب نیست عملکردش تو لیست های اطمینان و داره پسرفت میکنه برعکس مزدا که پله های رشد رو داره به سرعت هر چی تموم تر میره بالا. از اون طرف برند لوکسش اکور ا برخلاف گذشته داره پیشرفت میکنه و صعود میکنه تو لیست های این شکلی.
اُه اُه اُه خدا به خیر کنه از دست پدال با این مقاله پشت سر همه قابل و غیر قابل اعتمادترینها . جنگ سوم جهانی تو کامنتها در راهه .
ولی خوبه ، چرا که باد خیلیها از چِرت گفتن میخوابه ، از بَس که تو این مدت تو این مقاله ها شده بود بچه بازی . عزیز من ، ما که تو ایران دستمون از همشون کوتاست ، پس چرا اینقدر بعضی از دوستان جَو کشکی میدن در کامنتها و مُدام میگن این کشور خوبه ، اون کشور بَده . بخدا همشون خوبن به جزء ایرانیها و چینیها که متاسفانه از چند میلیارد جمعیت جهان ، ما ۸۰ میلیون تو این بدبختی کالای بُنجُل ایران گیر کردیم .
هوندا در لیست قبلی قابل اعتماد ترین ها رو میسازه ، اینجا هم در لیست غیر قابل اعتماد ترین ها دو نماینده داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ولوو غیر قابل اعتماد ترین خودروساز جهانه ولی اینجا هیچ نماینده ای نداره !!!!!!!!!!!!!!!!!! رم و سیلورادو دارن در فروش بالا از هم سبقت می گیرن ، اینجا هم غیر قابل اعتماد ترینند !!!!!!!!!!!!!! . . پدال منبعی بهتر از کانسومر رپورتز پیدا نکردی ؟؟؟
الان واس اینکه کسی شک نکنه اول اسم هوندا و ولوو رو اوردی دیگه نه؟ مثلا ما هم نمیدونیم تو آمریکا فن ١٠٠ آتیشه هستی ! انگار مثلا بار اوله که امریکا تو برند ها و خودرو های غیر قابل اعتماد سال بیشترین نماینده رو داره! برو سال های قبل رو هم نگاه کن! بله دیگه حالا اگه امریکایی تو لیست نبود کانسومر میشد معتبر!!!
رم و سیلواردو و اف١۵٠ واس این پرفروش ترینن چون تو امریکا تمام نهاد های دولتی و تا حدودی غیر دولتی از این ماشین ها استفاده میکنن و همچنین همه افرادی که خارج از شهر هستن یا توی شهرهای نسبتا کوچیک ساکنن با توجه به شغلشون از این ماشین ها باید استفاده کنن مثل مزرعه دار ها! از عکس رم تو این مطلب هم مشخصه حرفم! اینطور نیست که طرف بین دوج رم و میباخ مونده باشه بعد اخر رم رو انتخاب کرده باشه! واس کارش نیازه،دلیل بر این نیست که توی باقی موارد جز حمل بار هم راضی باشه صاحب ماشین از ماشینش!!
فورد F-150 ، داج رم و سیلورادو دو رقیب فول سایز به نام تویوتا تاندرا و نیسان تایتان ( دو پیکاپ از قابل اعتماد ترین برند های جهان هستی از نظر کانسومر رپورتز ……..) دارن ولی جالب اینجاست که کسی در آمریکا اونا رو پیکاب حساب نمی کنه و فروششون یک دهم این آمریکایی های غیر قابل اعتماد نیست !!!!!!!! . . اینم بگم اگر بنز و میباخ توانایی طراحی و ساخت پیکاپ رو داشت از پلتفرم ناوارا استفاده نمی کردن …!!!
بنز اصلا نیازی به پیکاپ نداره چون پیکاپ تو اروپا اصلا طرفدار نداره! همینکه ماشین های بنز تو کلاس خودشون تو امریکا پرفروش تزین هستن واسش کافیه دیگه چی میخواد! با حقیقت کنار بیا این نظر صاحبان خودرو هست نه کسانی مثل تو که فقط تو عکس دیدن! طرف رم زیر پاشه راضی نیست :( خیلی عادیه که هر سال امریکا باشه تو این لیست
ارمان اتفاقا من خودم ساکن اروپام و تو اروپا اکثرا پیکاپهای هم اندازه رنجر و هایلوکس و میتسوبیشی ال۲۰۰ و فولکس واگن اماروک میخرن . حتی ایسوزو فروش خوبی داره فولکس واگن ترانسپرتر وانت هم زیاده فورد اف ۱۵۰ یا سیلورادو و اسکالید و رم ۱۵۰۰ و ۲۵۰۰ خود من خیلی دیدم ولی امار بخوایی بگیری تراکهای این اندازه ایی شاید ده درصد بازار رو تشکیل بدن
دوست عزیز میانگین ولوو ضیف تر از همس نه تک تک ماشینا ش دوما پرایدم پرفروشه درضمن رم ماشینه احساس بر انگیزیه و خیلیا با دونستن کیفیت ساخت بدش میرن میخرن سوما دلیل نمیشه چون هوندا چند تا نماینده تو قابل اعتماد ترین ها داشته تو این لیست نباشه
ولوو غیر قابل اعتماد نبود. قضیه ولوو صفحه نمایش و سیستم تهویش بود. صفحه نمایش لمسی بزرگ اکثرشون همین مشکلات رو دارن تو یوتوب تسلا همین مشکل رو داره. تو ای پد اپل هم صفحه نمایش بی کیفت تر از ایفونه. تو یوتوب فیلماش پره اگه سند میخوایی
سیستم سرگرمی هم تقریبا سه چهار ساله داره استفاده و الان کم کم قدیمی میشه برا همین اکثرا ایراد گرفتن وگرنه فنی و ایمنی و خرابی و برق هیچ مشکلی نداره
این همه نوشتی بعد خودت اخر جواب خودتو دادی گفتی شاید ١٠ درصد سهم بازار رو داشته باشن که قطعا از اونم کمتره!! این کمتر از ١٠ درصد یعنی طرفدار ندارن اگه کمتر از ١٠ درصد هست پس چرا میگی اکثرا پیکاپ میخرن؟! یه چی گفتی فقط!!
در سال 2018 ، در این لحظه ، “اطلس” ، “سیواردو” و “رم” ماشینایی هستن که اصلاً واسه من مهم نیست نظر کانسومر ریپورت و بقیه در موردشون چیه ، چون قراره فقط دوستشون داشته باشم و اصلا در موقعیتی نیستم که بخوام و حتی بتونم یک کدومشون رو بخرم ، در نسل های بعد ان شا الله این ایرادات کیفی برطرف میشه و شاید من هم دستم به یک کدومشون رسید
سال 87 تازه رفته بودم دبیرستان و در اوج احساسات نوجوونی تمام پول هایی که در عمرم با 5 تابستون کار کردن تو لوازم التحریر سرکوچه و عیدی و پس انداز پول توجیبی و خرده ی پول نونوایی و فروش دوچرخم جمع کرده بودم رو دادم تا بهترین گوشی بازار رو بخرم ، نوکیا N95 ، بهترین گوشی اون زمان آخر امکاناتش یه دوربین 5 مگاپیکسلی بود با 64 مگابایت رم و 160 مگابایت حافظه ی داخلی و باتری 1000 میلی آمپری ! با افتخار و غرور وحشتناکی هر جا میرفتم از جیبم درش میاوردم و میذاشتم رو میز که همه ببینن من بهترین گوشی بازار رو دارم ! خلاصه ی کلام عاشقش بودم و بهش افتخار میکردم !
10 سال بعد ، الان ارزون ترین و رده پایین ترین گوشی ای که من میشناسم LG Ray هست ، آدم زورش میاد از جیبش دربیاره ولی همین گوشی داغون یک گیگابایت RAM داره ، دوربینش 13 مگاپیکسله و باتری 3000 میلی آمپری با 16 گیگابایت حافظه داخلی ! امکاناتش هم که به لطف اندروید دویست هزار برابر N95 هست ،
چرا مثال گوشی رو زدم ؟ میخوام بگم با پیشرفت علم و مهندسی و تکنولوژِی ، مثل گوشی ، ماشین ها الان به درجه ای از کمال رسیدن که بی کیفیت ها و داغون هاشون هم از هر نظر بهترین های چند سال قبل رو به چالش میکشن ، الان سطح توقعات و استاندارد ها اونقدری بالا رفته که ایراد های بسیار جزئی و کوچیک باعث میشن یه ماشین بشه بی کیفیت و غیرقابل اعتماد و یکی دیگه بشه قابل اعتماد و باکیفیت ، الان معیار قابلیت اعتماد شده کار نکردن یکی از 12 بلندگوی ماشین !
RAM و Clarity و ATS هیچ کدوم قرار نیست همون سال اول آب روغن قاطی کنن و صاحبشون رو بیچاره کنن ، ایراد هاشون اصلا اونقدر حاد نیست که بعضی ها فکر میکننن
این رده بندی ها رو بخونید و ان شا الله اگه قسمت شد از نتایجش استفاده کنید ، ولی اصلا خودتون رو درگیرش نکنید
نظر کانسومر نیست! نظر صاحبات خودرو هست ۵٠٠ هزار صاحب خودرو! بعد راجع به سایپا که صحبت نمیکنیم که انتظار داشته باشی ماشین موتورش بیوفته! راجع به شرکت های بزرگ خودروسازی هست که متناسب با سطحشون ایرادات هم جزئی تر میشه نمیشه بگی خب ATS موقع گاز دادن موتورش نمیوفته یا یاتاقان نمیزنه پس عالیه دیگه،وقتی ۵٠ هزار دلار پول میدی طبیعتا ایرادات هم باید کمتر باشه
خیلی عجیبه موتور و گیربکس انکلیو و تراورس دقیقا یکی هستن ولی در مورد انکلیو از گیربکسش تعریف کرده ولی در تراورس از همین گیربکس انتقاد کرده. این دو ماشین حتی پلتفرم یکسانی دارن
حسین وی
۱۸ آبان ۱۳۹۷از هوندا بعید بود -____-
sina
۱۸ آبان ۱۳۹۷حضور کلاریتی بخاطر استفاده از تکنولوژی جدید قابل توجیه هستش ولی اودیسه واقعا نمیدونم چرا اینجاست.
هوندا کلا دو سالی هست خوب نیست عملکردش تو لیست های اطمینان و داره پسرفت میکنه برعکس مزدا که پله های رشد رو داره به سرعت هر چی تموم تر میره بالا.
از اون طرف برند لوکسش اکور ا برخلاف گذشته داره پیشرفت میکنه و صعود میکنه تو لیست های این شکلی.
mahdy
۱۸ آبان ۱۳۹۷هوندا ؟
چرااا؟ ازت انتظار نداشتم
armin
۱۹ آبان ۱۳۹۷جالبه از فیات خبری نیست
NAVID۰۰۹۸
۱۸ آبان ۱۳۹۷اُه اُه اُه
خدا به خیر کنه از دست پدال با این مقاله پشت سر همه قابل و غیر قابل اعتمادترینها .
جنگ سوم جهانی تو کامنتها در راهه .
ولی خوبه ، چرا که باد خیلیها از چِرت گفتن میخوابه ، از بَس که تو این مدت تو این مقاله ها شده بود بچه بازی .
عزیز من ، ما که تو ایران دستمون از همشون کوتاست ، پس چرا اینقدر بعضی از دوستان جَو کشکی میدن در کامنتها و مُدام میگن این کشور خوبه ، اون کشور بَده .
بخدا همشون خوبن به جزء ایرانیها و چینیها که متاسفانه از چند میلیارد جمعیت جهان ، ما ۸۰ میلیون تو این بدبختی کالای بُنجُل ایران گیر کردیم .
Elmiraj
۱۸ آبان ۱۳۹۷هوندا در لیست قبلی قابل اعتماد ترین ها رو میسازه ، اینجا هم در لیست غیر قابل اعتماد ترین ها دو نماینده داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ولوو غیر قابل اعتماد ترین خودروساز جهانه ولی اینجا هیچ نماینده ای نداره !!!!!!!!!!!!!!!!!!
رم و سیلورادو دارن در فروش بالا از هم سبقت می گیرن ، اینجا هم غیر قابل اعتماد ترینند !!!!!!!!!!!!!!
.
.
پدال منبعی بهتر از کانسومر رپورتز پیدا نکردی ؟؟؟
آآآآرماااانننن
۱۸ آبان ۱۳۹۷الان واس اینکه کسی شک نکنه اول اسم هوندا و ولوو رو اوردی دیگه نه؟ مثلا ما هم نمیدونیم تو آمریکا فن ١٠٠ آتیشه هستی !
انگار مثلا بار اوله که امریکا تو برند ها و خودرو های غیر قابل اعتماد سال بیشترین نماینده رو داره! برو سال های قبل رو هم نگاه کن!
بله دیگه حالا اگه امریکایی تو لیست نبود کانسومر میشد معتبر!!!
آآآآرماااانننن
۱۸ آبان ۱۳۹۷رم و سیلواردو و اف١۵٠ واس این پرفروش ترینن چون تو امریکا تمام نهاد های دولتی و تا حدودی غیر دولتی از این ماشین ها استفاده میکنن و همچنین همه افرادی که خارج از شهر هستن یا توی شهرهای نسبتا کوچیک ساکنن با توجه به شغلشون از این ماشین ها باید استفاده کنن مثل مزرعه دار ها! از عکس رم تو این مطلب هم مشخصه حرفم!
اینطور نیست که طرف بین دوج رم و میباخ مونده باشه بعد اخر رم رو انتخاب کرده باشه! واس کارش نیازه،دلیل بر این نیست که توی باقی موارد جز حمل بار هم راضی باشه صاحب ماشین از ماشینش!!
Elmiraj
۱۸ آبان ۱۳۹۷فورد F-150 ، داج رم و سیلورادو دو رقیب فول سایز به نام تویوتا تاندرا و نیسان تایتان ( دو پیکاپ از قابل اعتماد ترین برند های جهان هستی از نظر کانسومر رپورتز ……..) دارن ولی جالب اینجاست که کسی در آمریکا اونا رو پیکاب حساب نمی کنه و فروششون یک دهم این آمریکایی های غیر قابل اعتماد نیست !!!!!!!!
.
.
اینم بگم اگر بنز و میباخ توانایی طراحی و ساخت پیکاپ رو داشت از پلتفرم ناوارا استفاده نمی کردن …!!!
آآآآرماااانننن
۱۸ آبان ۱۳۹۷بنز اصلا نیازی به پیکاپ نداره چون پیکاپ تو اروپا اصلا طرفدار نداره! همینکه ماشین های بنز تو کلاس خودشون تو امریکا پرفروش تزین هستن واسش کافیه دیگه چی میخواد!
با حقیقت کنار بیا این نظر صاحبان خودرو هست نه کسانی مثل تو که فقط تو عکس دیدن! طرف رم زیر پاشه راضی نیست :(
خیلی عادیه که هر سال امریکا باشه تو این لیست
حسام
۱۸ آبان ۱۳۹۷ارمان اتفاقا من خودم ساکن اروپام و تو اروپا اکثرا پیکاپهای هم اندازه رنجر و هایلوکس و میتسوبیشی ال۲۰۰ و فولکس واگن اماروک میخرن . حتی ایسوزو فروش خوبی داره
فولکس واگن ترانسپرتر وانت هم زیاده
فورد اف ۱۵۰ یا سیلورادو و اسکالید و رم ۱۵۰۰ و ۲۵۰۰ خود من خیلی دیدم ولی امار بخوایی بگیری تراکهای این اندازه ایی شاید ده درصد بازار رو تشکیل بدن
mahdy
۱۸ آبان ۱۳۹۷دوست عزیز میانگین ولوو ضیف تر از همس نه تک تک ماشینا ش
دوما پرایدم پرفروشه درضمن رم ماشینه احساس بر انگیزیه و خیلیا با دونستن کیفیت ساخت بدش میرن میخرن
سوما دلیل نمیشه چون هوندا چند تا نماینده تو قابل اعتماد ترین ها داشته تو این لیست نباشه
حسام
۱۸ آبان ۱۳۹۷ولوو غیر قابل اعتماد نبود. قضیه ولوو صفحه نمایش و سیستم تهویش بود. صفحه نمایش لمسی بزرگ اکثرشون همین مشکلات رو دارن تو یوتوب تسلا همین مشکل رو داره. تو ای پد اپل هم صفحه نمایش بی کیفت تر از ایفونه. تو یوتوب فیلماش پره اگه سند میخوایی
سیستم سرگرمی هم تقریبا سه چهار ساله داره استفاده و الان کم کم قدیمی میشه برا همین اکثرا ایراد گرفتن وگرنه فنی و ایمنی و خرابی و برق هیچ مشکلی نداره
آآآآرماااانننن
۱۹ آبان ۱۳۹۷این همه نوشتی بعد خودت اخر جواب خودتو دادی گفتی شاید ١٠ درصد سهم بازار رو داشته باشن که قطعا از اونم کمتره!!
این کمتر از ١٠ درصد یعنی طرفدار ندارن
اگه کمتر از ١٠ درصد هست پس چرا میگی اکثرا پیکاپ میخرن؟!
یه چی گفتی فقط!!
مهدی
۱۸ آبان ۱۳۹۷مشکل سیستم تهویه رو اکثرشون داشتن
امیر
۱۸ آبان ۱۳۹۷اصن بگن رم بدترین ماشین تولیدی تاریخ خودروسازی
کاری به کامنتا و حرفای دوستان و کانسومر ریپورتز ندارم
امار فروش مشخصه (ک البته صرفا بابت خوب بودنش نیس)
دوج رمو با هیچی عوض نمیکنمو همچنان ارزوی من و خیلیا هست
عشقه
حسام
۱۸ آبان ۱۳۹۷خب باشه
حالا بریم جلو رم سجده کنیم؟
H
۱۸ آبان ۱۳۹۷هوندا اگه غیر قابل اعتمادم باشه من دوسش دارم
Amin
۱۸ آبان ۱۳۹۷خط اول…
آمریکا همچنان سازنده غیرقابل اعتمادترین خودروهای بازار است…
این جمله امیدوارم چرت و پرت گویی دو نفرو اینجا برای همیشه تموم کنه
..::Majidio Lamborghini::..
۱۸ آبان ۱۳۹۷در سال 2018 ، در این لحظه ، “اطلس” ، “سیواردو” و “رم” ماشینایی هستن که اصلاً واسه من مهم نیست نظر کانسومر ریپورت و بقیه در موردشون چیه ، چون قراره فقط دوستشون داشته باشم و اصلا در موقعیتی نیستم که بخوام و حتی بتونم یک کدومشون رو بخرم ، در نسل های بعد ان شا الله این ایرادات کیفی برطرف میشه و شاید من هم دستم به یک کدومشون رسید
سال 87 تازه رفته بودم دبیرستان و در اوج احساسات نوجوونی تمام پول هایی که در عمرم با 5 تابستون کار کردن تو لوازم التحریر سرکوچه و عیدی و پس انداز پول توجیبی و خرده ی پول نونوایی و فروش دوچرخم جمع کرده بودم رو دادم تا بهترین گوشی بازار رو بخرم ، نوکیا N95 ، بهترین گوشی اون زمان آخر امکاناتش یه دوربین 5 مگاپیکسلی بود با 64 مگابایت رم و 160 مگابایت حافظه ی داخلی و باتری 1000 میلی آمپری ! با افتخار و غرور وحشتناکی هر جا میرفتم از جیبم درش میاوردم و میذاشتم رو میز که همه ببینن من بهترین گوشی بازار رو دارم ! خلاصه ی کلام عاشقش بودم و بهش افتخار میکردم !
10 سال بعد ، الان ارزون ترین و رده پایین ترین گوشی ای که من میشناسم LG Ray هست ، آدم زورش میاد از جیبش دربیاره ولی همین گوشی داغون یک گیگابایت RAM داره ، دوربینش 13 مگاپیکسله و باتری 3000 میلی آمپری با 16 گیگابایت حافظه داخلی ! امکاناتش هم که به لطف اندروید دویست هزار برابر N95 هست ،
چرا مثال گوشی رو زدم ؟ میخوام بگم با پیشرفت علم و مهندسی و تکنولوژِی ، مثل گوشی ، ماشین ها الان به درجه ای از کمال رسیدن که بی کیفیت ها و داغون هاشون هم از هر نظر بهترین های چند سال قبل رو به چالش میکشن ، الان سطح توقعات و استاندارد ها اونقدری بالا رفته که ایراد های بسیار جزئی و کوچیک باعث میشن یه ماشین بشه بی کیفیت و غیرقابل اعتماد و یکی دیگه بشه قابل اعتماد و باکیفیت ،
الان معیار قابلیت اعتماد شده کار نکردن یکی از 12 بلندگوی ماشین !
RAM و Clarity و ATS هیچ کدوم قرار نیست همون سال اول آب روغن قاطی کنن و صاحبشون رو بیچاره کنن ، ایراد هاشون اصلا اونقدر حاد نیست که بعضی ها فکر میکننن
این رده بندی ها رو بخونید و ان شا الله اگه قسمت شد از نتایجش استفاده کنید ، ولی اصلا خودتون رو درگیرش نکنید
آآآآرماااانننن
۱۸ آبان ۱۳۹۷نظر کانسومر نیست! نظر صاحبات خودرو هست
۵٠٠ هزار صاحب خودرو!
بعد راجع به سایپا که صحبت نمیکنیم که انتظار داشته باشی ماشین موتورش بیوفته! راجع به شرکت های بزرگ خودروسازی هست که متناسب با سطحشون ایرادات هم جزئی تر میشه
نمیشه بگی خب ATS موقع گاز دادن موتورش نمیوفته یا یاتاقان نمیزنه پس عالیه دیگه،وقتی ۵٠ هزار دلار پول میدی طبیعتا ایرادات هم باید کمتر باشه
سام
۱۸ آبان ۱۳۹۷با کلیت کامنت دوست عزیز جناب آقای Majido….Lamborghini تا حدودی موافقم.
ایمان
۱۸ آبان ۱۳۹۷خیلی عجیبه موتور و گیربکس انکلیو و تراورس دقیقا یکی هستن ولی در مورد انکلیو از گیربکسش تعریف کرده ولی در تراورس از همین گیربکس انتقاد کرده. این دو ماشین حتی پلتفرم یکسانی دارن
کاوه
۱۸ آبان ۱۳۹۷این سایت رو خیلی جدی نگیرید. این روایت آلمانی ها از کم ایرادترین اتومبیل ها در سال ۲۰۱۷ را بخوانید. بعد از پنج سال خرید و سه سال خرید. نتایج جالبی توش هست.
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2017-4-5/578