این روزها بیش از هر زمان دیگری خودروسازان چینی در کشور ما طرفدار پیدا کردهاند و البته حضوری پررنگ نیز در بازار کشورمان دارند. به نظر هم نمیرسد که حداقل در کوتاهمدت تغییر خاصی در استراتژی و ترکیب برندهای حاضر در بازار رخ دهد، چه آنکه این خودروسازان با تمام قوا اعلام وجود کردهاند. خریدارانی هم که از تنوع و کیفیت کم خودروهای داخلی خسته شدهاند شیفتهی تجهیزات و ظاهر زیبای ساختههای چینی شده و حال اینکه کیفیت و بازار دستدوم این خودروها در چه وضعیتی است مطلبی است که مفصل باید موردبحث قرار گیرد.
بازار خودرویی کشور ما یکی از بزرگترین بازارهای خودرویی هدف برای چین است و تولید خودروهای سواری متعدد همین را نشان میدهد. در این مطلب بر آن شدیم تا عملکرد اکثر برندهای خودروسازی چین را که در کشورمان حضور دارند در بازار داخلی خودشان بررسی کنیم. آیا چینیها در بازار داخلی خودشان نیز طرفدار دارند؟
- خودروسازی بایک BAIC
بایک یا خودروسازی پکن Beijing Auto Works در سال ۱۹۵۸ میلادی تأسیس شده و دارای زیربرندهای بیجینگ جیپ، بیجی، فوتون، هوانسو، سنووا/ساب و وی ونگ در چین است و بهصورت جوینت ونچر با مرسدس بنز و هیوندای همکاری دارد. این گروه خودروسازی همچنین برند در حال احتضار بورگووارد نیز توسط بخش تجاری خود یعنی فوتون موتور به دست آورد و همچنین ۷۰ درصد خودروسازی Changhe را که با سوزوکی همکاری میکند را خریداری کرده است. در جدول زیر میزان فروش و میزان در دست داشتن بازار خودروی چین توسط بایک را ملاحظه میکنید:
BAIC تمام مدلها ۲۰۱۳ | BAIC تمام مدلها ۲۰۱۴ | BAIC تمام مدلها ۲۰۱۵ | BAIC تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۴.۵۶۶ | ۱۶.۶۸۳ | ۴۴.۴۷۱ | ۷۱.۸۶۷ |
فوریه | ۲.۳۳۴ | ۸.۰۶۰ | ۲۶.۴۶۴ | ۳۷.۷۱۲ |
مارس | ۳.۷۲۶ | ۱۳.۶۲۴ | ۵۰.۰۰۷ | ۵۶.۰۱۱ |
آوریل | ۳.۷۳۱ | ۱۶.۵۵۲ | ۳۲.۸۵۰ | ۵۰.۳۵۸ |
می | ۵.۰۵۵ | ۱۹.۸۹۸ | ۳۴.۱۳۶ | ۴۸.۶۷۵ |
ژوئن | ۵.۱۰۹ | ۲۳.۰۸۰ | ۲۶.۰۷۱ | ۵۹.۱۸۴ |
جولای | ۳.۹۶۶ | ۱۰.۸۱۴ | ۲۴.۳۲۲ | ۴۴.۳۹۵ |
آگوست | ۵.۷۴۲ | ۲۴.۳۸۴ | ۳۰.۰۱۷ | |
سپتامبر | ۸.۹۲۵ | ۲۷.۰۵۹ | ۴۳.۸۲۴ | |
اکتبر | ۱۳.۰۶۴ | ۳۲.۲۳۸ | ۵۵.۸۲۲ | |
نوامبر | ۱۵.۷۸۸ | ۴۲.۵۸۲ | ۶۶.۸۰۲ | |
دسامبر | ۲۰.۵۹۳ | ۴۸.۷۳۴ | ۸۹.۰۵۶ |
BAIC تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۳ | ۸.۹۴۱ | ۰,۴۲% |
۲۰۰۴ | ۵۴۳ | ۰,۰۲% |
۲۰۰۵ | ۱۱.۶۴۸ | ۰,۳۶% |
۲۰۰۶ | ۱۱.۰۶۲ | ۰,۲۶% |
۲۰۰۷ | ۱۰.۶۹۵ | ۰,۲۰% |
۲۰۰۸ | ۱۳.۲۴۵ | ۰,۲۴% |
۲۰۰۹ | ۹.۹۳۰ | ۰,۱۲% |
۲۰۱۰ | ۱۵.۵۲۹ | ۰,۱۴% |
۲۰۱۱ | ۱۱.۹۲۱ | ۰,۱۰% |
۲۰۱۲ | ۲۷.۲۹۷ | ۰,۲۱% |
۲۰۱۳ | ۹۲.۵۹۹ | ۰,۵۷% |
۲۰۱۴ | ۲۸۳.۷۰۸ | ۱,۵۴% |
۲۰۱۵ | ۵۲۴.۰۲۲ | ۲,۶% |
- برلیانس
Brilliance تمام مدلها ۲۰۱۳ | Brilliance تمام مدلها ۲۰۱۴ | Brilliance تمام مدلها ۲۰۱۵ | Brilliance تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۱۶.۰۸۰ | ۱۶.۲۵۲ | ۱۰.۰۴۷ | ۲۰.۶۴۲ |
فوریه | ۱۴.۶۶۰ | ۱۶.۰۸۴ | ۹.۶۲۵ | ۱۸.۳۱۸ |
مارس | ۱۶.۳۸۰ | ۱۴.۷۴۰ | ۱۲.۵۰۵ | ۲۱.۳۰۳ |
آوریل | ۱۵.۲۱۲ | ۱۰.۰۶۰ | ۸.۹۵۳ | ۱۴.۲۵۵ |
می | ۱۴.۴۷۹ | ۷.۷۳۴ | ۱۰.۰۵۵ | ۱۱.۴۴۰ |
ژوئن | ۱۵.۰۲۹ | ۹.۵۳۷ | ۱۵.۷۵۸ | ۱۱.۴۳۸ |
جولای | ۱۵.۷۱۱ | ۹.۰۵۷ | ۱۲.۶۱۴ | ۵.۸۷۰ |
آگوست | ۱۵.۳۱۱ | ۱۰.۴۳۶ | ۱۰.۷۱۲ | |
سپتامبر | ۱۵.۲۸۹ | ۱۰.۲۶۹ | ۱۰.۳۳۲ | |
اکتبر | ۱۵.۱۸۷ | ۱۰.۰۳۸ | ۱۳.۲۹۲ | |
نوامبر | ۱۷.۱۳۲ | ۱۱.۷۷۲ | ۱۹.۹۶۵ | |
دسامبر | ۱۷.۶۷۳ | ۱۱.۹۶۰ | ۲۷.۸۳۳ |
Brilliance تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۳ | ۲۵.۵۹۹ | ۱,۱۹% |
۲۰۰۴ | ۱۰.۹۸۹ | ۰,۴۵% |
۲۰۰۵ | ۱۰.۰۰۱ | ۰,۳۱% |
۲۰۰۶ | ۶۰.۵۸۸ | ۱,۴۴% |
۲۰۰۷ | ۱۱۴.۹۰۰ | ۲,۱۸% |
۲۰۰۸ | ۸۶.۰۰۵ | ۱,۵۸% |
۲۰۰۹ | ۱۰۵.۱۸۰ | ۱,۲۷% |
۲۰۱۰ | ۱۵۹.۷۰۹ | ۱,۴۲% |
۲۰۱۱ | ۱۳۴.۱۷۲ | ۱,۰۹% |
۲۰۱۲ | ۱۵۲.۲۴۵ | ۱,۱۵% |
۲۰۱۳ | ۱۸۸.۱۴۳ | ۱,۱۵% |
۲۰۱۴ | ۱۳۷.۹۳۹ | ۰,۷۵% |
۲۰۱۵ | ۱۶۱.۶۹۱ | ۰,۸۰% |
- کمپانی BYD
نام این کمپانی مخفف عبارت رؤیاهایتان را بسازید Build Your Dreams است و در سال ۲۰۰۳ تأسیس شده و با برند BYD در بازار چین به امر ساخت خودرو خصوصاً خودروهای الکتریکی مشغول است. BYD در حال حاضر با دایملر و به منظور تولید برند Denza EV همکاری میکند.
BYD تمام مدلها ۲۰۱۳ | BYD تمام مدلها ۲۰۱۴ | BYD تمام مدلها ۲۰۱۵ | BYD تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۵۵.۷۸۲ | ۳۵.۸۷۴ | ۴۲.۳۳۵ | ۴۳.۲۰۵ |
فوریه | ۳۵.۲۹۳ | ۲۸.۲۱۸ | ۳۷.۱۱۲ | ۱۸.۲۳۴ |
مارس | ۵۱.۷۷۶ | ۳۹.۰۲۹ | ۴۵.۸۲۶ | ۴۰.۵۱۳ |
آوریل | ۳۹.۸۷۲ | ۳۴.۷۸۳ | ۳۲.۱۲۹ | ۳۵.۳۹۲ |
می | ۳۸.۰۶۰ | ۳۴.۲۴۶ | ۳۴.۲۹۳ | ۳۸.۰۲۱ |
ژوئن | ۴۰.۲۰۱ | ۳۵.۲۶۶ | ۳۵.۷۰۴ | ۳۹.۰۱۶ |
جولای | ۲۸.۰۸۳ | ۲۴.۰۱۶ | ۲۴.۲۰۸ | ۳۵.۵۸۳ |
آگوست | ۳۵.۳۴۰ | ۳۰.۳۰۶ | ۲۵.۰۶۶ | |
سپتامبر | ۴۷.۰۴۱ | ۳۶.۲۱۸ | ۳۵.۹۷۱ | |
اکتبر | ۴۱.۳۱۹ | ۴۲.۰۱۸ | ۴۱.۸۳۸ | |
نوامبر | ۴۵.۲۷۴ | ۴۵.۰۰۳ | ۴۵.۱۱۳ | |
دسامبر | ۴۸.۱۴۸ | ۵۲.۷۴۸ | ۵۲.۸۹۳ |
BYD تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۳ | ۲۱.۲۵۳ | ۰,۹۹% |
۲۰۰۴ | ۱۷.۹۰۰ | ۰,۷۳% |
۲۰۰۵ | ۱۱.۰۳۸ | ۰,۳۴% |
۲۰۰۶ | ۶۳.۵۹۲ | ۱,۵۱% |
۲۰۰۷ | ۱۰۱.۶۶۵ | ۱,۹۳% |
۲۰۰۸ | ۱۷۰.۸۸۰ | ۳,۱۵% |
۲۰۰۹ | ۴۴۸.۴۵۸ | ۵,۴۲% |
۲۰۱۰ | ۵۱۹.۷۷۵ | ۴,۶۴% |
۲۰۱۱ | ۴۴۸.۴۸۴ | ۳,۶۵% |
۲۰۱۲ | ۴۵۶.۰۵۶ | ۳,۴۵% |
۲۰۱۳ | ۵۰۶.۱۸۹ | ۳,۱۱% |
۲۰۱۴ | ۴۳۷.۷۲۵ | ۲,۳۸% |
۲۰۱۵ | ۴۵۲.۴۸۸ | ۲,۲۴% |
- چانگان
چانگان یکی از برندهای گروه خودروسازی چانگان است که تولید خودرو را از سال ۱۹۸۴ آغاز نموده و با زیربرندهای چانا و هافی نیز به تولید خودرو مشغول است. این شرکت بهصورت جوینت ونچر با کمپانیهای مشهوری چون فورد، مزدا، پژو-سیتروئن، سوزوکی و جیانگلینگ همکاری دارد.
Changan تمام مدلها ۲۰۱۳ | Changan تمام مدلها ۲۰۱۴ | Changan تمام مدلها ۲۰۱۵ | Changan تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۴۱.۵۰۴ | ۷۲.۳۴۶ | ۱۲۲.۴۹۴ | ۱۱۵.۲۰۶ |
فوریه | ۳۹.۱۷۶ | ۴۶.۹۱۶ | ۸۳.۳۱۱ | ۸۶.۶۶۹ |
مارس | ۴۴.۷۱۷ | ۷۳.۰۶۴ | ۹۷.۷۵۲ | ۱۰۴.۹۱۳ |
آوریل | ۳۷.۳۶۳ | ۵۲.۸۹۳ | ۷۴.۲۵۴ | ۸۸.۵۲۶ |
می | ۴۰.۶۷۸ | ۵۶.۳۹۰ | ۷۶.۴۸۸ | ۸۶.۱۷۴ |
ژوئن | ۳۸.۷۱۱ | ۵۶.۱۶۰ | ۶۷.۶۸۹ | ۸۲.۴۱۸ |
جولای | ۲۴.۸۱۱ | ۴۵.۴۳۲ | ۴۹.۱۹۱ | ۶۳.۰۶۹ |
آگوست | ۳۴.۹۶۶ | ۵۰.۶۳۵ | ۵۸.۵۶۲ | |
سپتامبر | ۴۷.۸۳۷ | ۶۹.۱۴۴ | ۷۷.۹۵۴ | |
اکتبر | ۴۷.۹۹۸ | ۶۹.۹۵۵ | ۷۹.۸۳۰ | |
نوامبر | ۴۸.۰۷۱ | ۶۶.۱۷۹ | ۸۲.۰۴۲ | |
دسامبر | ۵۴.۶۶۸ | ۵۱.۱۶۲ | ۶۸.۴۱۳ |
Changan تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۶ | ۳.۴۳۶ | ۰,۰۸% |
۲۰۰۷ | ۵۰.۰۳۹ | ۰,۹۵% |
۲۰۰۸ | ۳۹.۵۴۵ | ۰,۷۳% |
۲۰۰۹ | ۹۸.۰۱۴ | ۱,۱۹% |
۲۰۱۰ | ۱۹۰.۰۱۴ | ۱,۶۹% |
۲۰۱۱ | ۲۰۴.۳۴۴ | ۱,۶۶% |
۲۰۱۲ | ۲۲۹.۶۶۲ | ۱,۷۴% |
۲۰۱۳ | ۵۰۰.۵۰۰ | ۳,۰۷% |
۲۰۱۴ | ۷۱۰.۲۷۶ | ۳,۸۶% |
۲۰۱۵ | ۹۳۷.۹۸۰ | ۴,۶۵% |
- خودروسازی چری
این شرکت در دههی ۶۰ میلادی تأسیس شده و خودروهای خود را با برندهای چری، کووین و کاری در چین عرضه میکند. شراکت این گروه خودروسازی با خودروسازانی چون سوزوکی و لندروور است. چری همچنین ۵۰ درصد سهام شرکت کوروس را نیز در اختیار دارد. جداول زیر نشان دهندهی میزان فروش و سهم آن از بازار داخلی است.
Chery تمام مدلها ۲۰۱۳ | Chery تمام مدلها ۲۰۱۴ | Chery تمام مدلها ۲۰۱۵ | Chery تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۵۴.۲۰۱ | ۴۳.۱۶۸ | ۳۶.۸۵۰ | ۳۸.۷۹۳ |
فوریه | ۳۲.۰۲۳ | ۳۰.۷۲۲ | ۲۸.۶۴۴ | ۲۳.۲۸۵ |
مارس | ۴۵.۷۲۲ | ۳۴.۷۷۴ | ۴۲.۱۰۵ | ۳۰.۹۲۱ |
آوریل | ۳۱.۴۵۳ | ۳۴.۲۷۱ | ۳۲.۹۱۲ | ۲۸.۹۰۲ |
می | ۳۰.۶۷۳ | ۳۱.۹۹۷ | ۲۹.۹۱۲ | ۳۴.۵۱۹ |
ژوئن | ۲۶.۱۵۲ | ۳۱.۴۸۶ | ۲۶.۱۷۹ | ۲۸.۱۶۰ |
جولای | ۲۴.۷۷۸ | ۲۹.۳۳۳ | ۲۵.۶۸۹ | ۳۴.۵۳۴ |
آگوست | ۳۱.۳۶۴ | ۳۶.۱۵۶ | ۲۷.۸۸۰ | |
سپتامبر | ۳۱.۵۴۲ | ۴۳.۳۴۹ | ۳۰.۱۱۳ | |
اکتبر | ۳۴.۴۸۰ | ۳۷.۰۷۴ | ۳۶.۶۰۸ | |
نوامبر | ۳۹.۲۱۲ | ۳۸.۰۱۴ | ۴۳.۹۴۲ | |
دسامبر | ۵۵.۴۴۴ | ۶۵.۰۳۵ | ۴۹.۷۵۷ |
Chery تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۳ | ۸۵.۳۴۹ | ۳,۹۸% |
۲۰۰۴ | ۸۷.۱۳۸ | ۳,۵۴% |
۲۰۰۵ | ۱۸۹.۴۴۵ | ۵,۸۹% |
۲۰۰۶ | ۲۹۲.۲۹۱ | ۶,۹۶% |
۲۰۰۷ | ۳۷۹.۰۰۱ | ۷,۱۸% |
۲۰۰۸ | ۳۳۴.۸۰۰ | ۶,۱۶% |
۲۰۰۹ | ۴۱۱.۲۳۱ | ۴,۹۷% |
۲۰۱۰ | ۵۴۸.۴۴۴ | ۴,۸۹% |
۲۰۱۱ | ۵۵۱.۰۷۲ | ۴,۴۹% |
۲۰۱۲ | ۵۳۳.۱۶۱ | ۴,۰۳% |
۲۰۱۳ | ۴۳۷.۰۴۴ | ۲,۶۸% |
۲۰۱۴ | ۴۵۵.۳۷۹ | ۲,۴۷% |
۲۰۱۵ | ۴۰۸.۷۳۳ | ۲,۰۳% |
- دانگ فنگ موتور
Dongfeng تمام مدلها ۲۰۱۳ | Dongfeng تمام مدلها ۲۰۱۴ | Dongfeng تمام مدلها ۲۰۱۵ | Dongfeng تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۳۵.۷۴۹ | ۴۷.۴۹۹ | ۶۸.۸۹۲ | ۸۶.۲۷۸ |
فوریه | ۱۹.۲۷۶ | ۲۷.۹۹۶ | ۳۶.۵۷۱ | ۴۴.۴۹۱ |
مارس | ۲۷.۲۸۰ | ۳۷.۴۹۰ | ۵۶.۱۷۷ | ۵۶.۱۳۳ |
آوریل | ۲۵.۰۷۱ | ۳۲.۵۶۳ | ۴۴.۶۵۴ | ۴۴.۱۹۸ |
می | ۲۱.۸۰۴ | ۳۲.۲۶۵ | ۳۸.۵۱۲ | ۴۰.۸۹۸ |
ژوئن | ۲۰.۸۴۴ | ۲۹.۰۱۸ | ۲۹.۳۲۲ | ۴۴.۸۷۱ |
جولای | ۱۹.۶۱۵ | ۲۳.۷۶۲ | ۲۴.۴۸۸ | ۳۹.۷۹۴ |
آگوست | ۲۲.۹۱۰ | ۳۰.۶۵۷ | ۲۸.۸۱۴ | |
سپتامبر | ۲۹.۸۸۸ | ۳۸.۷۸۰ | ۳۷.۹۱۸ | |
اکتبر | ۳۲.۴۷۸ | ۴۱.۹۰۹ | ۴۶.۲۵۴ | |
نوامبر | ۳۴.۲۴۷ | ۴۵.۳۱۶ | ۵۹.۹۳۹ | |
دسامبر | ۳۵.۷۹۰ | ۵۰.۰۰۴ | ۶۵.۵۲۳ |
Dongfeng تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۳ | ۱۰.۰۷۹ | ۰,۴۷% |
۲۰۰۴ | ۱۶.۵۹۰ | ۰,۶۷% |
۲۰۰۵ | ۱۸.۸۰۰ | ۰,۵۸% |
۲۰۰۶ | ۱۸.۸۱۸ | ۰,۴۵% |
۲۰۰۷ | ۲۵.۰۵۵ | ۰,۴۷% |
۲۰۰۸ | ۳۲.۹۰۰ | ۰,۵۰% |
۲۰۰۹ | ۷۴.۳۶۲ | ۰,۸۱% |
۲۰۱۰ | ۹۲.۳۱۶ | ۰,۸۲% |
۲۰۱۱ | ۱۶۱.۱۵۳ | ۱,۳۱% |
۲۰۱۲ | ۲۲۴.۱۲۶ | ۱,۷۰% |
۲۰۱۳ | ۳۲۴.۹۵۲ | ۱,۹۹% |
۲۰۱۴ | ۴۳۷.۲۵۹ | ۲,۳۸% |
۲۰۱۵ | ۵۳۷.۰۹۷ | ۲,۶۶% |
- کمپانی FAW
FAW تمام مدلها ۲۰۱۳ | FAW تمام مدلها ۲۰۱۴ | FAW تمام مدلها ۲۰۱۵ | FAW تمام مدلها ۲۰۱۶ | ||||
ژانویه | ۳۰.۲۳۴ | ۲۸.۵۹۹ | ۲۹.۵۷۳ | ۱۸.۲۲۶ | |||
فوریه | ۱۹.۵۱۲ | ۱۷.۴۸۲ | ۱۴.۴۱۵ | ۸.۶۱۶ | |||
مارس | ۲۷.۰۳۶ | ۲۵.۸۶۲ | ۲۲.۸۸۵ | ۱۵.۲۰۲ | |||
آوریل | ۲۴.۲۸۶ | ۲۳.۶۰۶ | ۲۱.۳۳۹ | ۱۵.۸۹۲ | |||
می | ۲۱.۶۲۷ | ۱۸.۸۰۲ | ۱۷.۳۸۷ | ۱۴.۳۸۲ | |||
ژوئن | ۱۸.۷۸۱ | ۱۷.۰۶۹ | ۱۲.۵۴۰ | ۴.۷۴۸ | |||
جولای | ۱۹.۲۳۷ | ۱۷.۸۰۱ | ۹.۶۰۵ | ۲.۶۶۹ | |||
آگوست | ۲۲.۳۳۳ | ۱۹.۸۱۸ | ۱۱.۶۵۱ | ||||
سپتامبر | ۲۵.۶۷۵ | ۲۳.۴۸۷ | ۱۹.۰۸۳ | ||||
اکتبر | ۲۷.۲۷۵ | ۲۵.۴۰۳ | ۲۰.۳۷۵ | ||||
نوامبر | ۳۱.۶۲۳ | ۲۸.۰۶۰ | ۲۱.۶۴۵ | ||||
دسامبر | ۳۰.۵۰۷ | ۲۶.۹۹۶ | ۲۵.۳۴۳ |
FAW تمام مدلها | سهم از بازار | ||||
۲۰۰۳ | ۱۴۴.۹۸۲ | ۶,۷۷% | |||
۲۰۰۴ | ۱۴۳.۴۶۳ | ۵,۸۳% | |||
۲۰۰۵ | ۲۰۴.۶۲۹ | ۶,۳۶% | |||
۲۰۰۶ | ۲۰۶.۵۶۳ | ۴,۹۲% | |||
۲۰۰۷ | ۲۱۴.۵۳۰ | ۴,۰۶% | |||
۲۰۰۸ | ۲۲۵.۶۲۹ | ۴,۰۹% | |||
۲۰۰۹ | ۳۰۹.۶۲۸ | ۳,۷۴% | |||
۲۰۱۰ | ۴۳۲.۲۱۱ | ۳,۸۵% | |||
۲۰۱۱ | ۴۰۵.۰۳۸ | ۳,۳۰% | |||
۲۰۱۲ | ۳۰۵.۲۰۸ | ۲,۳۱% | |||
۲۰۱۳ | ۲۹۸.۱۲۶ | ۱,۸۳% | |||
۲۰۱۴ | ۲۷۲.۹۸۵ | ۱,۴۸% | |||
۲۰۱۵ | ۲۲۵.۸۴۱ | ۱,۱۲% |
- گک ترامپچی
GAC تمام مدلها ۲۰۱۳ | GAC تمام مدلها ۲۰۱۴ | GAC تمام مدلها ۲۰۱۵ | GAC تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۷.۰۰۲ | ۹.۰۷۸ | ۱۱.۰۲۱ | ۳۳.۱۵۰ |
فوریه | ۴.۰۵۱ | ۶.۸۱۷ | ۷.۵۳۲ | ۱۶.۲۳۵ |
مارس | ۵.۰۲۷ | ۸.۳۲۵ | ۱۰.۷۶۸ | ۳۰.۰۵۳ |
آوریل | ۶.۰۴۴ | ۸.۳۹۴ | ۸.۵۷۹ | ۲۸.۰۱۷ |
می | ۶.۰۴۶ | ۹.۱۲۳ | ۱۰.۶۷۷ | ۳۰.۱۰۲ |
ژوئن | ۶.۰۵۹ | ۹.۶۱۰ | ۱۲.۹۱۸ | ۲۸.۵۶۰ |
جولای | ۵.۰۶۹ | ۵.۶۰۴ | ۱۳.۶۴۲ | ۳۰.۰۱۶ |
آگوست | ۶.۱۷۰ | ۷.۳۵۹ | ۱۶.۰۰۵ | |
سپتامبر | ۷.۲۵۴ | ۱۰.۳۶۱ | ۲۱.۸۶۷ | |
اکتبر | ۹.۰۴۹ | ۱۱.۵۴۹ | ۲۴.۵۲۳ | |
نوامبر | ۱۰.۲۷۴ | ۱۲.۲۵۵ | ۲۸.۰۹۱ | |
دسامبر | ۱۳.۶۰۲ | ۱۸.۲۸۳ | ۲۴.۵۰۰ |
GAC تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۱۱ | ۱۵.۶۸۴ | ۰,۱۳% |
۲۰۱۲ | ۳۴.۱۹۴ | ۰,۲۶% |
۲۰۱۳ | ۸۵.۶۴۷ | ۰,۵۳% |
۲۰۱۴ | ۱۱۶.۷۵۸ | ۰,۶۳% |
۲۰۱۵ | ۱۹۰.۱۲۳ | ۰,۹۴% |
- گروه هولدینگ جیلی
Geely تمام مدلها ۲۰۱۳ | Geely تمام مدلها ۲۰۱۴ | Geely تمام مدلها ۲۰۱۵ | Geely تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۶۰.۴۵۳ | ۳۳.۴۳۳ | ۵۸.۹۷۷ | ۶۰.۱۳۸ |
فوریه | ۳۴.۴۷۷ | ۲۲.۴۱۰ | ۳۳.۲۳۳ | ۳۳.۳۸۷ |
مارس | ۴۷.۸۳۷ | ۳۴.۸۰۵ | ۴۹.۴۴۶ | ۵۰.۰۵۲ |
آوریل | ۴۴.۴۷۵ | ۳۵.۶۰۸ | ۳۹.۳۵۷ | ۴۵.۱۹۷ |
می | ۴۱.۵۲۷ | ۳۰.۵۸۵ | ۳۹.۰۷۹ | ۴۸.۵۵۲ |
ژوئن | ۳۴.۶۲۴ | ۳۲.۶۰۶ | ۳۴.۰۲۱ | ۵۱.۳۵۰ |
جولای | ۳۳.۹۲۳ | ۲۰.۸۳۲ | ۲۹.۹۳۸ | ۴۸.۶۲۹ |
آگوست | ۳۵.۳۱۴ | ۲۷.۹۵۰ | ۳۲.۷۰۸ | |
سپتامبر | ۴۳.۰۲۹ | ۳۸.۵۳۳ | ۴۵.۷۸۲ | |
اکتبر | ۵۵.۷۸۶ | ۴۵.۶۳۵ | ۵۳.۸۵۸ | |
نوامبر | ۵۷.۱۰۵ | ۴۴.۸۴۲ | ۵۶.۴۴۳ | |
دسامبر | ۶۰.۸۴۳ | ۵۸.۵۳۴ | ۵۸.۵۰۹ |
Geely تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۳ | ۷۳.۷۷۹ | ۳,۴۴% |
۲۰۰۴ | ۹۸.۲۸۳ | ۳,۹۹% |
۲۰۰۵ | ۱۴۳.۲۷۹ | ۴,۴۵% |
۲۰۰۶ | ۲۰۵.۳۴۶ | ۴,۸۹% |
۲۰۰۷ | ۲۱۹.۵۱۲ | ۴,۱۶% |
۲۰۰۸ | ۲۲۱.۷۸۶ | ۴,۰۸% |
۲۰۰۹ | ۳۲۹.۰۱۸ | ۳,۹۸% |
۲۰۱۰ | ۴۱۴.۴۶۵ | ۳,۷۰% |
۲۰۱۱ | ۴۳۲.۷۵۲ | ۳,۵۲% |
۲۰۱۲ | ۴۹۱.۴۴۵ | ۳,۷۲% |
۲۰۱۳ | ۵۴۹.۳۹۳ | ۳,۳۷% |
۲۰۱۴ | ۴۲۵.۷۷۳ | ۲,۳۱% |
۲۰۱۵ | ۵۳۲.۳۸۴ | ۲,۶۴% |
ادامه دارد…
مهدی drift
۱۵ شهریور ۱۳۹۵Brilliance H330 هاچ بکش خیلی قشنگه تنها ماشین چینی که دوس دارم بخرمش
king 918
۱۵ شهریور ۱۳۹۵متاسفانه در ایران خیلی ها گول اسم چینی رو می خورن و فکر می کنن ماشین های تولید داخل از چینی بهتره کاش مردم قبل از نظر در این باره با چهار نفر که ماشین چینی داشتن یه صحبتی بکنن
ایرنخودرو که داره خیلی از اسم ماشین چینی استفاده میکنه خیلی نامردیه ………..
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵فعلا که چین خیلی خیلی پیشرفت بهتری داره تا لگن سازان داخلی
علی
۸ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز من با کسانی که ماشین چینی داشتن صحبت کردم،به جز مسئله افت قیمت که اون هم ساخته تفکرات مردمه،از بقیه احاظ از ایرانی های هم قیمتشون سرترن
Ali.usa
۱۵ شهریور ۱۳۹۵چینیا هرلجنی هم باشن خیلی بهتر ماشین های داخلیه
بخدا خشته شدیم از این ماشین های پرعیب داخلی
باز چینیا عیباشون کمتر
ارش
۱۶ شهریور ۱۳۹۵این چینیا مثل سرطان تو همه صنایع ایران وارد شدند.صنعت خودرو سازی که اکثرا تو دستشونه
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ارش جان وقتی ایران خودرو نمیخواد روپای خودش وایس پس باید چین بیاد دخالت کنه.
آرش
۱۶ شهریور ۱۳۹۵اون ارش با این آرش فرق فوکوله. من اعلام برائت میکنم از آقا ارش
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵توخوبی
مهرداد
۲۴ شهریور ۱۳۹۵سرطان چینی ها نیستن. سرطان کسانی هستن که گند زدن تو صنعت و اقتصاد این کشور و میدون رو برای تاخت و تاز چینی ها باز کردن.
سامان اذری
۱۵ شهریور ۱۳۹۵سلام
دوستان دیروز یه شاسی بلند دیدم (کراس اور)
چراغ پشتش کپی محصولات بی ام و بود
شب بود مارک و مدلش رو نتوستم تشخیص بدم ولی معلوم بود چینی هستش
کسی مدلش رو میدونه ؟؟؟
fooad
۱۵ شهریور ۱۳۹۵هرچی از چین شبیه بی ام و باشه یقینا محصول شرکت برلیانس هست
سامان اذری
۱۵ شهریور ۱۳۹۵داش برلیانس رو میشناسم
حتی قبل از این که ماشیناش تو ایران مونتاژ بشه ماشینهاش با پلاک منطقه ازاد ارس دیده بودم
:(
چراغ عقبش کپی x6 بود
LFA
۱۶ شهریور ۱۳۹۵هایما s7 بوده احتمالا
محمدحسن توکلی
۱۵ شهریور ۱۳۹۵احتمال زیاد هایما s7 هستش.. چراغای پشتش کاملا شبیه بی ام و است
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵احتمالش هست
مسلم
۱۵ شهریور ۱۳۹۵فکر میکنم هایما رو دیدی
سامان اذری
۱۵ شهریور ۱۳۹۵اره داش الان از دوستم پرسیدم گفت هایما اس7
رنگ مشکیش تو زیرگذر خیلی جذاب بود
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵خلاصه اینکه چین از ایران خودرو خیلی بهتره
لگن سازان ما عرضه همون کپی هم ندارن
ارشام
۱۷ شهریور ۱۳۹۵اره داش هایما بوده ولی خداییش هم امکاناتش هم قیافش هم قدرتش عالیه من که مدتیه خریدمش واقعا راضیم
آرش آمار
۱۶ شهریور ۱۳۹۵یحتمل … هایما S7 Haima
محمد
۱۵ شهریور ۱۳۹۵چانگان از همه موفق تر بوده
4.6 درصد
ولی من جیلی و چری رو بیشتر از همشون دوست دارم
محمد
۱۵ شهریور ۱۳۹۵دوست من اگه به دوست داشتنه حداقل تویوتا و هوندا رو دوست داشته باش. تو رویاتم چینه؟
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵خوب نسبت به پولی که داره گفت
ولی جک هم خیلی ها خوب میگن
كوروش
۱۵ شهریور ۱۳۹۵یک چانگان یکبار هم برلیانس شاسی بلند رو توی اینترنت دیدم سر بالایی عادی رو بالا نمی رفت !!!!!!! باور کنید برلیانسه ۴ بار رفت عقب و گاز داد اصلا یه وضعی ، اخه اینا جدا چین ؟
كوروش
۱۵ شهریور ۱۳۹۵این فیلم این اگه تونستم چانگان رو هم می زارم
http://www.aparat.com/v/XfmQs
sunmartin
۱۵ شهریور ۱۳۹۵کوروش جان دست مریزاد عالی بود
واقعا نمیدونم با چه منطقی بابت چینی ها پول میدن ملت باینکه اطلاع دارند که با چه کیفیت و چه خودروهایی روبرو هستن
میلاد
۱۶ شهریور ۱۳۹۵کوروش جان این ماشین 100٪ یه نقص فنی داره. منم یه بار دیدم 206 یه سربالایی رو بالا نمیرفت ولی یه ماشین چینی خیلی راحت رفت بالا. اون 206 ام نقص فنی داشت که نتونست بره بالا. ایراد از چینی بودنش نیست.
كوروش
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ای بابا چرا url ثبت نمی شه؟
بی زحمت توی اپارات سرچ کنید برلیانس خودتون ببینید
مهدی drift
۱۵ شهریور ۱۳۹۵چرا دیسلایک میدین خب دو مدل برلیانس داریم منظورم اون خشگلس مال پارس خودرو
یعنی قشنگ نیست؟
امیر
۱۵ شهریور ۱۳۹۵فروش برندای چینی وخارجی در خود چین درسال 2015
بیک=524000
برلیانس=161000
بید=452000
چانکان=937000
چری=408000
جیلی=532000
گریت وال=90000
جک=346000
لیفان=133000
ام جی=70000
حالا برندای خارجی
آئودی=509000
بوییک=1065000
شورولت=636000
فورد=870000
هوندا=980000
هیوندا=1029000
کیا=616000
نیسان=891000
تویوتا=1010000
فولس واگن=2665000
محمئ حسین سلیمی
۱۶ شهریور ۱۳۹۵سلام دوست عزیز شما از کجا این آمار را درآوردید من دایما چین میرم و میبینم که سهم هیوندای و کیا در چین واقعا چیزی کمتر از یک درصد است ولی بنز و بی ام و و تویوتا و هوندا و ماشینهای دیگر زیاد است ولی کیا و هیوندای اصلا و ابدا
امیر
۱۶ شهریور ۱۳۹۵برو تواین سایت به ریز آمار داره شاید مناطق با مناطق خدمات وسلایق فرق داره Chinese Car Sales Data – Left-Lane.com
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵دمت گرم
nima
۱۶ شهریور ۱۳۹۵اوا اوه.بحث کیا شد.الان اون دوست عزیزمون که معرف حضور همه هست میاد دفاع میکنه از کیا و علی الخصوص سراتو!!!!
حميد
۱۵ شهریور ۱۳۹۵دیگه باید از اینکه خودروی چینی و ژاپنی و اروپایی باید گذشت هر کس بایدببینه با پولش چه خودرویی بخره که نیازهاش رو براورده کنه
البته مد نظر داشته باشید اگه چینی بخری زیاد باید تعمیرگاه بری
پیمان
۲۳ شهریور ۱۳۹۵اتفاقا طبق آمار isp ،استاندارد جهانی مراجعه چینی ها به تعمیرگاه حتی از فرانسوی ها هم کمتر بوده.من که خودم ام وی ام دارم در سه و نیم سال گذشته فقط یه فیوز فشنگی و دو سه تا لامپ عوض کردم.
میثم از بوشهر
۳۰ شهریور ۱۳۹۵من یک 530- 91 دارم یک اعتراف میکنم که قطعات نسبتاً سخت گیر میاد…اما قطعاتی که گیر میاد 100در 100 با کیفیت هست دقیقاً نقطه مقابل شرکت های داخلی که همگی 100 در 100 بی کیفیت هست. ولی اینو نباید فراموش کرد که حداقلش دیگه خیالم از کیفیت راحت تره.به صورت کلی من ترجیح میدم ماشینم دیر خراب بشه قطعات سخت گیرم بیاد تا اینگه هر روز خراب بشه و سوژرمارکت محلمون قطعه کاملاً بی کیفیت بخرم.
جالب اینه که منم مثل دوستان قبل از خرید خودروی چینی نظرم این بود که ایرانخودرو کاملاً بی نقصه ولی چند مورد خدمتتون عرض میکنم خودتون نیجه بگیرید.
ماشین من 530 – 91
باطریم همچنان فابریکیه
با پیشرانه 2لیتری فقط 100دی7.5 مصرف میکنم.
امکانات رفاهی نسبت به قیمت تکمیله.(کولر بسیار خنک-برق یخچال که بسیار به کارم امده-سانروف-امکان نصب سیستم پخش تمامی برندهای معروف بر روی خودرو فقط با تعویض ضبط-باندهای بسیار پر قدرت تر از محصولات داخلی)
سیستم ترمزیebd-abs چهار چرخ که اصلاً قفل نمیکنه(برعکس تمامی محصولات وطنی که فقط باید با بیمه ابوالفضل تو جاده ها تردد کرد)
از همه مهم تر امنیت کاملاً بالا
حمیدرضا
۱۶ شهریور ۱۳۹۵من احتمال میدم در آینده از این همه برند کم نام و نشان خبری نباشه با توجه به روند ادغامی شرکتای چینی احتمالا چنتا برند بزرگ می مونن با کلی تولید با کیفیت تو این لیستم به نظر من جیلی بی وای دی و چری از همه موفق تر خواهند بود
رضا پ
۱۶ شهریور ۱۳۹۵چری که اینهمه تو ایران فعاله سال به سال فروشش تو چین کمتر شده
AKBAR
۱۶ شهریور ۱۳۹۵اگر مجموع درصد فروش نه خودروساز چینی بالا را با هم جمع بزنیم ، عدد 19/68% خواهد شد که با توجه به اینکه این خودروسازها تقریبا خودرو سازان اصلی چین هستند رقم قابل توجهی نیست . به خاطر دارم در آمار سالهای 2014 و قبل از آن در لیست پرفروشترین برندها ی خودروساز در بازار چین ، فقط چند برند چینی در گروه بیست خودرو اول بودند و بیشتر از همه خودروهای ساخت شرکت فولکس واگن دیده می شدند . خودروهای برند بیوک هم پر فروش ترین خودروهای لوکس آن بازار بودند و حضور شورولت و فورد نیز قابل توجه بود . ولی اگر از پنجره رسانه ای داخلی به این بازار نگاه کنیم اینطور متصور خواهیم شد که خودروهایی با برند چینی حرف اول را می زنند !!!
Genius
۱۶ شهریور ۱۳۹۵انشاالله این کمپانیهای چینی هر چی درد و بلا دارند یکجا بر سر ویران خودرو و سایپا آوار بشه!!کمپانی هایی که عمر تولدشون بزور به یکدهه میرسه اما از فرغون سازان وطنی با حدود نیم قرن تجربه دو سه سر و کله بالاترند!خودروهای چینی اگر نسبت به تعدیل قیمت که متاسفانه طی این سالها با ملتهب شدن بازار ایران اونها هم تحت الشعاع قرار گرفته و درقیاس با اوایل ورودشون به ایران این فاکتور مهم رو تاحدودی از دست دادند و همچنین ارتقای خدمات پس از فروش خودشون بیشتر اهتمام بورزند بلاشک از ارزش خرید چندین برابری در مقابل لگن های چهارچرخ مونتاژکاران داخلی بهره مند می باشند
احمد باقری
۱۶ شهریور ۱۳۹۵مسلما کیفیت محصولات شرکتهای خودروسازی دیگه رو ندارن و خیلی راه زیادی مونده، اما به هر حال، هر سال دارن پیشرفت می کنن.
محمد
۱۶ شهریور ۱۳۹۵اینا همشون از دم یه اشغال به تمام معنا بیش نیستن…
اگه یه سری توی سایتهای مهم ومعتبر وسایتهای مراکز تست خودو اروپا..امریکاوواسیا و….بزنید میبینید هیچ خبری از ماشین چینی جماعت وجود نداره…حالا هی میان ومیگن 5ستاره ایمنی وفلان ستاره کیفیت واینا همش دروغ وکشکه و فقط توی مرکز تست خودرو خود چین تست شده هستن که مرکز تست خودرو چین درنظربا اروپا وامریکا و….اصلا قابل تایید وبررسی نیست
درهرحال ازماست که برماست…اگه این ماشینای مزخرف ایرانی وچینی تن به خریدش نمیدادیم الان ماشینای روز دنیا سواربودیم
Developer
۱۶ شهریور ۱۳۹۵باشه داداش فهمیدیم چینی بده ، بعد از این خطبه آتشین شما تصمیم گرفتم با نهایتا پنجاه شصت میلیون پول ماشین چینی نخرم به جاش یا BMW بخرم یا لکسوس…
خداییش شما حرف میزنی فکر هم میکنی ؟؟
ahmad
۱۶ شهریور ۱۳۹۵اینا هرکدوم توی بازار میلیاردی چین کمتر از یک میلیون فروش داشتن و سهمشون از بازارچین به کمتر دو درصد میرسه
اونوقت توی ایران در حال قبضه کردن بازار و فروش های آنچنانی هستن
و سهمشون کلیشون از بازار ایران به چیزی در حدود 35 درصد رسیده!
این چه وضعیه که بازار مملکت ما داره؟!
عملا تبدیل شدیم به موش آزمایشگاهی صنعت خودروسازی چین…
علی
۱۶ شهریور ۱۳۹۵من در خرید یکی از سه خودروی چینی جیلی امگرند۷ _ MVM550_ جک J5 موندم و نمیتونم انتخاب کنم…میدونم که افت قیمت بالایی دارن ولی چون میخوام چندین سال برونم حداقل محکم و با استیل بمونه… لطفا هرکی اطلاعات داره ممنون میشم راهنمایی کنه
ahmad
۱۷ شهریور ۱۳۹۵سه راهی چینی!
اصلاً مگه ماشین چینی استیل داره که بخواد چند سال با استیل بمونه؟!
پیمان
۲۳ شهریور ۱۳۹۵اول جیلی دوم 550,سوم جی5
solat
۱۶ شهریور ۱۳۹۵تو ماشینای چینی ..تولیدات با نشان برلیانس رو دوس دارم اسپرت تر و شیک تر هستن
amir
۱۶ شهریور ۱۳۹۵گریت وال و جیلی کیفیتشون بین بقیه چینی ها عالیه
sunmartin
۱۶ شهریور ۱۳۹۵صرف اینکه توان مالی افراد در حد خرید با کیفیت های بازار از قبیل آلمانی ژاپنی و کره ای نیست نباید دلیلی بر ترجیح دادن خودروهای چینی شود این صحبت دقیقا مانند اینست که شخصی نتواند یک پرس چلوکباب بخورد و بهمین علت بسراغ ساندویچ سوسیس برود اما همیشه جایگزین و آلترناتیوی وجود دارد خرید خودروهای دست دوم کره ای و حتی خرید خودروهای مونتاژ داخل مانند رنو ساندرو و کیا سراتو در دونوع استوک و صفر کیلومتر و نیز گزینه هایی مثل مزدا 3 FL کارکرده و سراتو و النترا و کرولا و …در انواع کارکرده درصورت نگهداری خوب و انجام سرویس ها بسیار خرید منطقی تری نسبت به انواع چینی های بازار است در کل من خرید چینی ها را پیشنهاد نمیکنم با توجه به اینکه از کیفیت آنها مطلع هستم و میدانم پول هدر دادن است
nima
۱۶ شهریور ۱۳۹۵سراتو استوک؟؟؟؟!!!!مگه قطعه ست ؟؟ماشین استوک والا تا حالا نشنیده بودیم!!!البته از سراتو بعید نیست!!!!!
محمد
۱۷ شهریور ۱۳۹۵یه نیگا به شاسی بلندای بازار چین بندازین ….کلاً دست چینیاست….اگه بی کیفیت بودند اینقدر اونجا با اون همه رقیبی که دارن طرفدار نداشتند
احمدرضا
۱۷ شهریور ۱۳۹۵نکته عجیب مربوط به افت فروش شرکت فاو میشه که توی سالهای اخیر سال به سال فروشش کمتر شده. در حالی که نسبت به بقیه چینی ها محصولات نسبتاً خوبی هم داره.
حسنعلی
۲۴ شهریور ۱۳۹۵دوستان سلام تمام مطالب ارایه شده راخوندم وتاسف خوردم ازاینکه تبلیغ ماشینهای چینی شده است.متاسفم چرانباید برندهای اروپایی وژاپنی سوار نشیم به نظرم بهترین برندهای دنیایند بخصوص شرکتهای ژاپنی وبعدا اروپایی به تناسب قیمت برای تمام اقشار ایرانی..ان شاالله آنروز برسد که همه این برندها راسوارشیم نه اینکه…
رضا
۲۴ شهریور ۱۳۹۵تا الان شده بگید این یارو خیلی واسم آشناس، قبلا یه جا دیدمش
جریان این ماشین چینیاس
لامصب آدم میمونه این خود ماشین اصلیس ؟چینه؟خوابه؟
مهندسی معکوسو معکوس کردن این چشم بادومیا
احمد
۲ مهر ۱۳۹۵با سلام- دوستان عزیز توجه بفزمایید 90 در صد خودروهای برند معروف که در چین فروخته می شود تولید شده در چین هستند یعنی مونتاژ که طبق قانون چین حد اقل 40 درصد ان خودروها از قطعات تولیدی کشور چین استفاده میکنند و ظرف ده سال باید کامل بومی سازی صورت بگیرد-و در ضمن تفاوت قیمتی یک فلکس چینی با یک محصول صد در صد چینی که دارای خصوصیات نزدیک به هم هستند از 5000 دلار بیشتر نیست و اگر در کشور ما هم یک فلکس با مشخصات پرشیا با نهایت 15 میلیون اختلاف قیمت عرضه میشد دیگه کسی پرشیا نمی خرید- که با توجه به همت و برنامه ریزی و جذب سرمایه گذار خارجی چینی ها چندان دور نیست که از نظر کیفی هم رقیب مهمی قلمداد گردد البته نه برای ما برای تویوتا و بنز و شورلت- زیرا در مسیر درست تولید و انتقال دانش و کسب فناوری و ایجاد نو اوری هستند-به خصوص در اقتصاد پسشرو هم شده اند-پس راحت میتوانند مانور بدهند- ولی هرگز و هرگز جا پای بزرگان خودرو ساز نمی گذارند چون بازار هدفشان قشر ضعیف تر جامعه هست-
احمد
۲ مهر ۱۳۹۵با سلام- 130 هزار کیلومتر با لیفان تلنت تازوندم-مدل 91-جز چند تا ایراد جزیی که کل 500 هزار تومان هزینه تعمیر ندادم-باطری ماشینم هنوزفابریکه – لاستیکهامو تازه تو 110 هزارتاعوض کردم-چون به نظرم طراحی ماشین یه جوریه لاستیکها عمر خوبی دارند-یه بار اون اوایل صفحه کلا چ عوض کردم با گارانتی فکر کنم مشکلش تو مونتا ژ بد بود-کلیه امکانات خودرو بی عیب کار میکنه فقط پنل وسط دکمه باز کردنش عمل نمی کرد خودم باز کردم و با ظرافت درستش کردم- اونم عیب مونتاژی بود-فقط چند با رسیستم اگزوزم دچارمشکل شده صدا ی زیاد میداد جوشکاری و تعویض واشر و اجرت دادم چند بار کلا 500 تمن نشده -البته چن پر شتاب رانندگی میکنم جدیدا فکر کنم باید منبع و کاتا لیزور عوض کنم- حدو د 800 میگن خرج داره-ببینم جایی هست تعمیر کنه-هزینه تعویض تسمه دینام نداشتم چن با فشار روغن کار میکنه دچار فرسودگی مثل 206 و تندر نمیشه- تسمه تایم نداره و زنجیره پس هزینه تعویض نداره-سیستم ترمزهم عالیه هم کم استهلاکه-سیستم خنک کاری بی عیبه-تو این 4 سال برای 206 خواهرم بالغ بر 4 میلییون هزینه تعمیر و تعویض دادیم-یا تندر 90 پدرم-یه بار گیر بکس رو کامل روغن خالی کرد نزدیکه 3 تومان خرج تراشید هر دو خودرو نیاز به تعویض چراغ دارند-یه بار باطری عوض کردن- کلا نور شب ضعیفه-سیستم برق هر دو هم قاطی داره- در رانندگی هم که هیچ کدام حرفی برای گفتن ندارند-به خصوص درشب انگار دید کور رانندگی میکنی- بایدحدسی رانندگی کنی-خاطر نشان کنم-تندر پدرم مدل90 کارکرد 80 هزار تسمه تایمشم تازه عوض کردیم تسمه دینام 2 بارعوض شده- پژو خواهرم 90 هزار کارکرد مدل91 -که برای خرج تراشی نمونه خوبیه-تقریبا تمام مسافرتها ی خانوادگی با لیفان هم به خاطر رانندگی من- ایمنی بهتر-و امکانا ت بهتر و راحتی- در ضمن هر دو خودرو کاتالیزور اگزوزشان عوض شده هرچند به گرانیه لیفان نیست-در صورت که هم کارکرد پایین ترهم مثل من پر شتاب نمیرن