چشم اندازخودروهای چینیهفته نامه

عملکردهای چینی‌های بازار ایران در کشور خودشان (قسمت اول)

این روزها بیش از هر زمان دیگری خودروسازان چینی در کشور ما طرفدار پیدا کرده‌اند و البته حضوری پررنگ نیز در بازار کشورمان دارند. به نظر هم نمی‌رسد که حداقل در کوتاه‌مدت تغییر خاصی در استراتژی و ترکیب برندهای حاضر در بازار رخ دهد، چه آنکه این خودروسازان با تمام قوا اعلام وجود کرده‌اند. خریدارانی هم که از تنوع و کیفیت کم خودروهای داخلی خسته شده‌اند شیفته‌ی تجهیزات و ظاهر زیبای ساخته‌های چینی شده و حال اینکه کیفیت و بازار دست‌دوم این خودروها در چه وضعیتی است مطلبی است که مفصل باید موردبحث قرار گیرد.

Lifan X60 Facelift CVT
بازار خودرویی کشور ما یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرویی هدف برای چین است و تولید خودروهای سواری متعدد همین را نشان می‌دهد. در این مطلب بر آن شدیم تا عملکرد اکثر برندهای خودروسازی چین را که در کشورمان حضور دارند در بازار داخلی خودشان بررسی کنیم. آیا چینی‌ها در بازار داخلی خودشان نیز طرفدار دارند؟

  • خودروسازی بایک BAIC

BAIC Senova X35
بایک یا خودروسازی پکن Beijing Auto Works در سال ۱۹۵۸ میلادی تأسیس شده و دارای زیربرندهای بیجینگ جیپ، بیجی، فوتون، هوانسو، سنووا/ساب و وی ونگ در چین است و به‌صورت جوینت ونچر با مرسدس بنز و هیوندای همکاری دارد. این گروه خودروسازی همچنین برند در حال احتضار بورگووارد نیز توسط بخش تجاری خود یعنی فوتون موتور به دست آورد و همچنین ۷۰ درصد خودروسازی Changhe را که با سوزوکی همکاری می‌کند را خریداری کرده است. در جدول زیر میزان فروش و میزان در دست داشتن بازار خودروی چین توسط بایک را ملاحظه می‌کنید:

BAIC

تمام مدل‌ها

۲۰۱۳

BAIC

تمام مدل‌ها

۲۰۱۴

BAIC

تمام مدل‌ها

۲۰۱۵

BAIC

تمام مدل‌ها

۲۰۱۶

ژانویه

۴.۵۶۶ ۱۶.۶۸۳ ۴۴.۴۷۱ ۷۱.۸۶۷
فوریه ۲.۳۳۴ ۸.۰۶۰ ۲۶.۴۶۴

۳۷.۷۱۲

مارس

۳.۷۲۶ ۱۳.۶۲۴ ۵۰.۰۰۷ ۵۶.۰۱۱
آوریل ۳.۷۳۱ ۱۶.۵۵۲ ۳۲.۸۵۰

۵۰.۳۵۸

می

۵.۰۵۵ ۱۹.۸۹۸ ۳۴.۱۳۶ ۴۸.۶۷۵
ژوئن ۵.۱۰۹ ۲۳.۰۸۰ ۲۶.۰۷۱

۵۹.۱۸۴

جولای

۳.۹۶۶ ۱۰.۸۱۴ ۲۴.۳۲۲ ۴۴.۳۹۵
آگوست ۵.۷۴۲ ۲۴.۳۸۴ ۳۰.۰۱۷

سپتامبر

۸.۹۲۵ ۲۷.۰۵۹ ۴۳.۸۲۴

اکتبر

۱۳.۰۶۴ ۳۲.۲۳۸ ۵۵.۸۲۲
نوامبر ۱۵.۷۸۸ ۴۲.۵۸۲

۶۶.۸۰۲

دسامبر

۲۰.۵۹۳ ۴۸.۷۳۴ ۸۹.۰۵۶
BAIC Senova
BAIC Senova
BAIC

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

۲۰۰۳

۸.۹۴۱ ۰,۴۲%
۲۰۰۴ ۵۴۳

۰,۰۲%

۲۰۰۵

۱۱.۶۴۸ ۰,۳۶%
۲۰۰۶ ۱۱.۰۶۲

۰,۲۶%

۲۰۰۷

۱۰.۶۹۵ ۰,۲۰%
۲۰۰۸ ۱۳.۲۴۵

۰,۲۴%

۲۰۰۹

۹.۹۳۰ ۰,۱۲%
۲۰۱۰ ۱۵.۵۲۹

۰,۱۴%

۲۰۱۱

۱۱.۹۲۱ ۰,۱۰%
۲۰۱۲ ۲۷.۲۹۷

۰,۲۱%

۲۰۱۳

۹۲.۵۹۹ ۰,۵۷%
۲۰۱۴ ۲۸۳.۷۰۸

۱,۵۴%

۲۰۱۵

۵۲۴.۰۲۲

۲,۶%

  • برلیانس
Brilliance H230 2014
Brilliance H230
خودروسازی برلیانس در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده و تحت زیربرندهای برلیانس، هواسونگ و جینبی در چین به فروش خودرو مشغول است. این شرکت به‌صورت جوینت ونچر با کمپانی مشهور ب ام و در چین همکاری می‌کند. میزان فروش این شرکت و سهم آن از بازار خودرویی چین در جداول زیر نمایان است:

 

Brilliance

تمام مدل‌ها

۲۰۱۳

Brilliance

تمام مدل‌ها

۲۰۱۴

Brilliance

تمام مدل‌ها

۲۰۱۵

Brilliance

تمام مدل‌ها

۲۰۱۶

ژانویه

۱۶.۰۸۰ ۱۶.۲۵۲ ۱۰.۰۴۷ ۲۰.۶۴۲
فوریه ۱۴.۶۶۰ ۱۶.۰۸۴ ۹.۶۲۵

۱۸.۳۱۸

مارس

۱۶.۳۸۰ ۱۴.۷۴۰ ۱۲.۵۰۵ ۲۱.۳۰۳
آوریل ۱۵.۲۱۲ ۱۰.۰۶۰ ۸.۹۵۳

۱۴.۲۵۵

می

۱۴.۴۷۹ ۷.۷۳۴ ۱۰.۰۵۵ ۱۱.۴۴۰
ژوئن ۱۵.۰۲۹ ۹.۵۳۷ ۱۵.۷۵۸

۱۱.۴۳۸

جولای

۱۵.۷۱۱ ۹.۰۵۷ ۱۲.۶۱۴ ۵.۸۷۰
آگوست ۱۵.۳۱۱ ۱۰.۴۳۶

۱۰.۷۱۲

سپتامبر

۱۵.۲۸۹ ۱۰.۲۶۹ ۱۰.۳۳۲
اکتبر ۱۵.۱۸۷ ۱۰.۰۳۸ ۱۳.۲۹۲

نوامبر

۱۷.۱۳۲ ۱۱.۷۷۲ ۱۹.۹۶۵
دسامبر ۱۷.۶۷۳ ۱۱.۹۶۰

۲۷.۸۳۳

Brilliance H330
Brilliance H330

Brilliance

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

۲۰۰۳

۲۵.۵۹۹ ۱,۱۹%
۲۰۰۴ ۱۰.۹۸۹

۰,۴۵%

۲۰۰۵

۱۰.۰۰۱ ۰,۳۱%
۲۰۰۶ ۶۰.۵۸۸

۱,۴۴%

۲۰۰۷

۱۱۴.۹۰۰ ۲,۱۸%
۲۰۰۸ ۸۶.۰۰۵

۱,۵۸%

۲۰۰۹

۱۰۵.۱۸۰ ۱,۲۷%
۲۰۱۰ ۱۵۹.۷۰۹

۱,۴۲%

۲۰۱۱

۱۳۴.۱۷۲ ۱,۰۹%
۲۰۱۲ ۱۵۲.۲۴۵

۱,۱۵%

۲۰۱۳

۱۸۸.۱۴۳ ۱,۱۵%
۲۰۱۴ ۱۳۷.۹۳۹

۰,۷۵%

۲۰۱۵

۱۶۱.۶۹۱

۰,۸۰%

  • کمپانی BYD

BYD Qin EV
نام این کمپانی مخفف عبارت رؤیاهایتان را بسازید Build Your Dreams است و در سال ۲۰۰۳ تأسیس شده و با برند BYD در بازار چین به امر ساخت خودرو خصوصاً خودروهای الکتریکی مشغول است. BYD در حال حاضر با دایملر و به منظور تولید برند Denza EV همکاری می‌کند.

BYD

تمام مدل‌ها

۲۰۱۳

BYD

تمام مدل‌ها

۲۰۱۴

BYD

تمام مدل‌ها

۲۰۱۵

BYD

تمام مدل‌ها

۲۰۱۶

ژانویه

۵۵.۷۸۲ ۳۵.۸۷۴ ۴۲.۳۳۵ ۴۳.۲۰۵
فوریه ۳۵.۲۹۳ ۲۸.۲۱۸ ۳۷.۱۱۲

۱۸.۲۳۴

مارس

۵۱.۷۷۶ ۳۹.۰۲۹ ۴۵.۸۲۶ ۴۰.۵۱۳
آوریل ۳۹.۸۷۲ ۳۴.۷۸۳ ۳۲.۱۲۹

۳۵.۳۹۲

می

۳۸.۰۶۰ ۳۴.۲۴۶ ۳۴.۲۹۳ ۳۸.۰۲۱
ژوئن ۴۰.۲۰۱ ۳۵.۲۶۶ ۳۵.۷۰۴

۳۹.۰۱۶

جولای

۲۸.۰۸۳ ۲۴.۰۱۶ ۲۴.۲۰۸ ۳۵.۵۸۳
آگوست ۳۵.۳۴۰ ۳۰.۳۰۶ ۲۵.۰۶۶

سپتامبر

۴۷.۰۴۱ ۳۶.۲۱۸ ۳۵.۹۷۱
اکتبر ۴۱.۳۱۹ ۴۲.۰۱۸

۴۱.۸۳۸

نوامبر

۴۵.۲۷۴ ۴۵.۰۰۳ ۴۵.۱۱۳
دسامبر ۴۸.۱۴۸ ۵۲.۷۴۸

۵۲.۸۹۳

BYD S6 2015
BYD S6

BYD

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

۲۰۰۳

۲۱.۲۵۳ ۰,۹۹%
۲۰۰۴ ۱۷.۹۰۰

۰,۷۳%

۲۰۰۵

۱۱.۰۳۸ ۰,۳۴%
۲۰۰۶ ۶۳.۵۹۲

۱,۵۱%

۲۰۰۷

۱۰۱.۶۶۵ ۱,۹۳%
۲۰۰۸ ۱۷۰.۸۸۰

۳,۱۵%

۲۰۰۹

۴۴۸.۴۵۸

۵,۴۲%

۲۰۱۰

۵۱۹.۷۷۵ ۴,۶۴%
۲۰۱۱ ۴۴۸.۴۸۴

۳,۶۵%

۲۰۱۲

۴۵۶.۰۵۶ ۳,۴۵%
۲۰۱۳ ۵۰۶.۱۸۹

۳,۱۱%

۲۰۱۴

۴۳۷.۷۲۵ ۲,۳۸%
۲۰۱۵ ۴۵۲.۴۸۸

۲,۲۴%

 

  • چانگان

Changan CS35
چانگان یکی از برندهای گروه خودروسازی چانگان است که تولید خودرو را از سال ۱۹۸۴ آغاز نموده و با زیربرندهای چانا و هافی نیز به تولید خودرو مشغول است. این شرکت به‌صورت جوینت ونچر با کمپانی‌های مشهوری چون فورد، مزدا، پژو-سیتروئن، سوزوکی و جیانگلینگ همکاری دارد.

Changan

تمام مدل‌ها

۲۰۱۳

Changan

تمام مدل‌ها

۲۰۱۴

Changan

تمام مدل‌ها

۲۰۱۵

Changan

تمام مدل‌ها

۲۰۱۶

ژانویه

۴۱.۵۰۴ ۷۲.۳۴۶ ۱۲۲.۴۹۴ ۱۱۵.۲۰۶
فوریه ۳۹.۱۷۶ ۴۶.۹۱۶ ۸۳.۳۱۱

۸۶.۶۶۹

مارس

۴۴.۷۱۷ ۷۳.۰۶۴ ۹۷.۷۵۲ ۱۰۴.۹۱۳
آوریل ۳۷.۳۶۳ ۵۲.۸۹۳ ۷۴.۲۵۴

۸۸.۵۲۶

می

۴۰.۶۷۸ ۵۶.۳۹۰ ۷۶.۴۸۸ ۸۶.۱۷۴
ژوئن ۳۸.۷۱۱ ۵۶.۱۶۰ ۶۷.۶۸۹

۸۲.۴۱۸

جولای

۲۴.۸۱۱ ۴۵.۴۳۲ ۴۹.۱۹۱ ۶۳.۰۶۹
آگوست ۳۴.۹۶۶ ۵۰.۶۳۵

۵۸.۵۶۲

سپتامبر

۴۷.۸۳۷ ۶۹.۱۴۴ ۷۷.۹۵۴
اکتبر ۴۷.۹۹۸ ۶۹.۹۵۵

۷۹.۸۳۰

نوامبر

۴۸.۰۷۱ ۶۶.۱۷۹ ۸۲.۰۴۲
دسامبر ۵۴.۶۶۸ ۵۱.۱۶۲

۶۸.۴۱۳

changan eado
changan eado

Changan

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

۲۰۰۶

۳.۴۳۶ ۰,۰۸%
۲۰۰۷ ۵۰.۰۳۹

۰,۹۵%

۲۰۰۸

۳۹.۵۴۵ ۰,۷۳%
۲۰۰۹ ۹۸.۰۱۴

۱,۱۹%

۲۰۱۰

۱۹۰.۰۱۴ ۱,۶۹%
۲۰۱۱ ۲۰۴.۳۴۴

۱,۶۶%

۲۰۱۲

۲۲۹.۶۶۲ ۱,۷۴%
۲۰۱۳ ۵۰۰.۵۰۰

۳,۰۷%

۲۰۱۴

۷۱۰.۲۷۶ ۳,۸۶%
۲۰۱۵ ۹۳۷.۹۸۰

۴,۶۵%

 

  • خودروسازی چری

Chery-Tiggo-2016-Argentina
این شرکت در دهه‌ی ۶۰ میلادی تأسیس شده و خودروهای خود را با برندهای چری، کووین و کاری در چین عرضه می‌کند. شراکت این گروه خودروسازی با خودروسازانی چون سوزوکی و لندروور است. چری همچنین ۵۰ درصد سهام شرکت کوروس را نیز در اختیار دارد. جداول زیر نشان دهنده‌ی میزان فروش و سهم آن از بازار داخلی است.

Chery

تمام مدل‌ها

۲۰۱۳

Chery

تمام مدل‌ها

۲۰۱۴

Chery

تمام مدل‌ها

۲۰۱۵

Chery

تمام مدل‌ها

۲۰۱۶

ژانویه

۵۴.۲۰۱ ۴۳.۱۶۸ ۳۶.۸۵۰ ۳۸.۷۹۳
فوریه ۳۲.۰۲۳ ۳۰.۷۲۲ ۲۸.۶۴۴

۲۳.۲۸۵

مارس

۴۵.۷۲۲ ۳۴.۷۷۴ ۴۲.۱۰۵ ۳۰.۹۲۱
آوریل ۳۱.۴۵۳ ۳۴.۲۷۱ ۳۲.۹۱۲

۲۸.۹۰۲

می

۳۰.۶۷۳ ۳۱.۹۹۷ ۲۹.۹۱۲ ۳۴.۵۱۹
ژوئن ۲۶.۱۵۲ ۳۱.۴۸۶ ۲۶.۱۷۹

۲۸.۱۶۰

جولای

۲۴.۷۷۸ ۲۹.۳۳۳ ۲۵.۶۸۹ ۳۴.۵۳۴
آگوست ۳۱.۳۶۴ ۳۶.۱۵۶

۲۷.۸۸۰

سپتامبر

۳۱.۵۴۲ ۴۳.۳۴۹ ۳۰.۱۱۳
اکتبر ۳۴.۴۸۰ ۳۷.۰۷۴

۳۶.۶۰۸

نوامبر

۳۹.۲۱۲ ۳۸.۰۱۴ ۴۳.۹۴۲
دسامبر ۵۵.۴۴۴ ۶۵.۰۳۵

۴۹.۷۵۷

Chery-Arrizo-5-2016-04

Chery

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

۲۰۰۳

۸۵.۳۴۹ ۳,۹۸%
۲۰۰۴ ۸۷.۱۳۸

۳,۵۴%

۲۰۰۵

۱۸۹.۴۴۵ ۵,۸۹%
۲۰۰۶ ۲۹۲.۲۹۱

۶,۹۶%

۲۰۰۷

۳۷۹.۰۰۱ ۷,۱۸%
۲۰۰۸ ۳۳۴.۸۰۰

۶,۱۶%

۲۰۰۹

۴۱۱.۲۳۱ ۴,۹۷%
۲۰۱۰ ۵۴۸.۴۴۴

۴,۸۹%

۲۰۱۱

۵۵۱.۰۷۲ ۴,۴۹%
۲۰۱۲ ۵۳۳.۱۶۱

۴,۰۳%

۲۰۱۳

۴۳۷.۰۴۴ ۲,۶۸%
۲۰۱۴ ۴۵۵.۳۷۹

۲,۴۷%

۲۰۱۵

۴۰۸.۷۳۳

۲,۰۳%

 

  • دانگ فنگ موتور
Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
این شرکت در سال ۱۹۶۹ میلادی تأسیس شده و محصولات خود را با نام‌های دانگ فنگ، Fengguang، Fengxing و Fengshen به فروش می‌رساند. دانگ فنگ همکاری‌های گسترده‌ای با برندهای هوندا، کیا، نیسان و پژو-سیتروئن داشته و محصولاتی با برند این شرکت‌ها تولید می‌کند که از آن جمله می‌توان به Ciimo، اینفینیتی و Venucia اشاره کرد.

Dongfeng

تمام مدل‌ها

۲۰۱۳

Dongfeng

تمام مدل‌ها

۲۰۱۴

Dongfeng

تمام مدل‌ها

۲۰۱۵

Dongfeng

تمام مدل‌ها

۲۰۱۶

ژانویه

۳۵.۷۴۹ ۴۷.۴۹۹ ۶۸.۸۹۲ ۸۶.۲۷۸
فوریه ۱۹.۲۷۶ ۲۷.۹۹۶ ۳۶.۵۷۱

۴۴.۴۹۱

مارس

۲۷.۲۸۰ ۳۷.۴۹۰ ۵۶.۱۷۷ ۵۶.۱۳۳
آوریل ۲۵.۰۷۱ ۳۲.۵۶۳ ۴۴.۶۵۴

۴۴.۱۹۸

می

۲۱.۸۰۴ ۳۲.۲۶۵ ۳۸.۵۱۲ ۴۰.۸۹۸
ژوئن ۲۰.۸۴۴ ۲۹.۰۱۸ ۲۹.۳۲۲

۴۴.۸۷۱

جولای

۱۹.۶۱۵ ۲۳.۷۶۲ ۲۴.۴۸۸ ۳۹.۷۹۴
آگوست ۲۲.۹۱۰ ۳۰.۶۵۷

۲۸.۸۱۴

سپتامبر

۲۹.۸۸۸ ۳۸.۷۸۰ ۳۷.۹۱۸
اکتبر ۳۲.۴۷۸ ۴۱.۹۰۹

۴۶.۲۵۴

نوامبر

۳۴.۲۴۷ ۴۵.۳۱۶ ۵۹.۹۳۹
دسامبر ۳۵.۷۹۰ ۵۰.۰۰۴

۶۵.۵۲۳

Dongfeng Fengshen AX7
Dongfeng Fengshen AX7

Dongfeng

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

۲۰۰۳

۱۰.۰۷۹ ۰,۴۷%
۲۰۰۴ ۱۶.۵۹۰

۰,۶۷%

۲۰۰۵

۱۸.۸۰۰ ۰,۵۸%
۲۰۰۶ ۱۸.۸۱۸

۰,۴۵%

۲۰۰۷

۲۵.۰۵۵ ۰,۴۷%
۲۰۰۸ ۳۲.۹۰۰

۰,۵۰%

۲۰۰۹

۷۴.۳۶۲ ۰,۸۱%
۲۰۱۰ ۹۲.۳۱۶

۰,۸۲%

۲۰۱۱

۱۶۱.۱۵۳ ۱,۳۱%
۲۰۱۲ ۲۲۴.۱۲۶

۱,۷۰%

۲۰۱۳

۳۲۴.۹۵۲ ۱,۹۹%
۲۰۱۴ ۴۳۷.۲۵۹

۲,۳۸%

۲۰۱۵

۵۳۷.۰۹۷

۲,۶۶%

 

  • کمپانی FAW
راین ویتا V5
FAW Vita V5
این گروه خودروسازی که در سال ۱۹۵۳ تأسیس شده خودروهای خود را با برندهای FAW، بسترن، فری وین، هونگی، جیفنگ و هایما عرضه می‌کند و به‌صورت جوینت ونچر با آئودی، مزدا، تویوتا و فولکس‌واگن به تولید خودرو مشغول است.

FAW

تمام مدل‌ها

۲۰۱۳

FAW

تمام مدل‌ها

۲۰۱۴

FAW

تمام مدل‌ها

۲۰۱۵

FAW

تمام مدل‌ها

۲۰۱۶

ژانویه

۳۰.۲۳۴ ۲۸.۵۹۹ ۲۹.۵۷۳ ۱۸.۲۲۶
فوریه ۱۹.۵۱۲ ۱۷.۴۸۲ ۱۴.۴۱۵

۸.۶۱۶

مارس

۲۷.۰۳۶ ۲۵.۸۶۲ ۲۲.۸۸۵ ۱۵.۲۰۲
آوریل ۲۴.۲۸۶ ۲۳.۶۰۶ ۲۱.۳۳۹

۱۵.۸۹۲

می

۲۱.۶۲۷ ۱۸.۸۰۲ ۱۷.۳۸۷ ۱۴.۳۸۲
ژوئن ۱۸.۷۸۱ ۱۷.۰۶۹ ۱۲.۵۴۰

۴.۷۴۸

جولای

۱۹.۲۳۷ ۱۷.۸۰۱ ۹.۶۰۵ ۲.۶۶۹
آگوست ۲۲.۳۳۳ ۱۹.۸۱۸

۱۱.۶۵۱

سپتامبر

۲۵.۶۷۵ ۲۳.۴۸۷ ۱۹.۰۸۳
اکتبر ۲۷.۲۷۵ ۲۵.۴۰۳

۲۰.۳۷۵

نوامبر

۳۱.۶۲۳ ۲۸.۰۶۰ ۲۱.۶۴۵
دسامبر ۳۰.۵۰۷ ۲۶.۹۹۶

۲۵.۳۴۳

FAW Besturn B50
FAW Besturn B50

FAW

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

۲۰۰۳

۱۴۴.۹۸۲ ۶,۷۷%
۲۰۰۴ ۱۴۳.۴۶۳

۵,۸۳%

۲۰۰۵

۲۰۴.۶۲۹ ۶,۳۶%
۲۰۰۶ ۲۰۶.۵۶۳

۴,۹۲%

۲۰۰۷

۲۱۴.۵۳۰ ۴,۰۶%
۲۰۰۸ ۲۲۵.۶۲۹

۴,۰۹%

۲۰۰۹

۳۰۹.۶۲۸ ۳,۷۴%
۲۰۱۰ ۴۳۲.۲۱۱

۳,۸۵%

۲۰۱۱

۴۰۵.۰۳۸ ۳,۳۰%
۲۰۱۲ ۳۰۵.۲۰۸

۲,۳۱%

۲۰۱۳

۲۹۸.۱۲۶ ۱,۸۳%
۲۰۱۴ ۲۷۲.۹۸۵

۱,۴۸%

۲۰۱۵

۲۲۵.۸۴۱

۱,۱۲%

 

  • گک ترامپچی
gac trumpchi GS5
GAC trumpchi GS5
این شرکت از سال ۲۰۰۰ شروع به تولید خودرو کرده و شرکت فرعی گروه خودروسازی گوانگژو محسوب می‌شود که به‌طور همزمان با برندهای چانگ فنگ و گونو نیز به تولید خودرو می‌پردازد. این شرکت به‌صورت جوینت ونچر با فیات، هوندا، میتسوبیشی و تویوتا همکاری دارد.

GAC

تمام مدل‌ها

۲۰۱۳

GAC

تمام مدل‌ها

۲۰۱۴

GAC

تمام مدل‌ها

۲۰۱۵

GAC

تمام مدل‌ها

۲۰۱۶

ژانویه

۷.۰۰۲ ۹.۰۷۸ ۱۱.۰۲۱ ۳۳.۱۵۰
فوریه ۴.۰۵۱ ۶.۸۱۷ ۷.۵۳۲

۱۶.۲۳۵

مارس

۵.۰۲۷ ۸.۳۲۵ ۱۰.۷۶۸ ۳۰.۰۵۳
آوریل ۶.۰۴۴ ۸.۳۹۴ ۸.۵۷۹

۲۸.۰۱۷

می

۶.۰۴۶ ۹.۱۲۳ ۱۰.۶۷۷ ۳۰.۱۰۲
ژوئن ۶.۰۵۹ ۹.۶۱۰ ۱۲.۹۱۸

۲۸.۵۶۰

جولای

۵.۰۶۹ ۵.۶۰۴ ۱۳.۶۴۲ ۳۰.۰۱۶
آگوست ۶.۱۷۰ ۷.۳۵۹

۱۶.۰۰۵

سپتامبر

۷.۲۵۴ ۱۰.۳۶۱ ۲۱.۸۶۷
اکتبر ۹.۰۴۹ ۱۱.۵۴۹

۲۴.۵۲۳

نوامبر

۱۰.۲۷۴ ۱۲.۲۵۵ ۲۸.۰۹۱
دسامبر ۱۳.۶۰۲ ۱۸.۲۸۳

۲۴.۵۰۰

GAC GONOW G5
GAC GONOW G5

GAC

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

۲۰۱۱

۱۵.۶۸۴ ۰,۱۳%
۲۰۱۲ ۳۴.۱۹۴

۰,۲۶%

۲۰۱۳

۸۵.۶۴۷ ۰,۵۳%
۲۰۱۴ ۱۱۶.۷۵۸

۰,۶۳%

۲۰۱۵

۱۹۰.۱۲۳

۰,۹۴%

 

  • گروه هولدینگ جیلی
Geely Emgrand GS Sport 2016
Geely Emgrand GS Sport 2016
این شرکت در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده و با نام‌های جیلی، gleagle، امگرند، انگلون، کندی و شانگهای در چین به تولید خودرو مشغول است و با خریداری شرکت سوئدی ولوو همکاری تنگاتنگی با آن دارد. در چند وقت اخیر این شرکت اکثر مدل‌ها را با برند اصلی جیلی عرضه می‌کند. جداول زیر میزان تولید سالیانه و سهم این شرکت از بازار بزرگ چین را نشان می‌دهند.

Geely

تمام مدل‌ها

۲۰۱۳

Geely

تمام مدل‌ها

۲۰۱۴

Geely

تمام مدل‌ها

۲۰۱۵

Geely

تمام مدل‌ها

۲۰۱۶

ژانویه

۶۰.۴۵۳ ۳۳.۴۳۳ ۵۸.۹۷۷ ۶۰.۱۳۸
فوریه ۳۴.۴۷۷ ۲۲.۴۱۰ ۳۳.۲۳۳

۳۳.۳۸۷

مارس

۴۷.۸۳۷ ۳۴.۸۰۵ ۴۹.۴۴۶ ۵۰.۰۵۲
آوریل ۴۴.۴۷۵ ۳۵.۶۰۸ ۳۹.۳۵۷

۴۵.۱۹۷

می

۴۱.۵۲۷ ۳۰.۵۸۵ ۳۹.۰۷۹ ۴۸.۵۵۲
ژوئن ۳۴.۶۲۴ ۳۲.۶۰۶ ۳۴.۰۲۱

۵۱.۳۵۰

جولای

۳۳.۹۲۳ ۲۰.۸۳۲ ۲۹.۹۳۸ ۴۸.۶۲۹
آگوست ۳۵.۳۱۴ ۲۷.۹۵۰

۳۲.۷۰۸

سپتامبر

۴۳.۰۲۹ ۳۸.۵۳۳ ۴۵.۷۸۲
اکتبر ۵۵.۷۸۶ ۴۵.۶۳۵

۵۳.۸۵۸

نوامبر

۵۷.۱۰۵ ۴۴.۸۴۲ ۵۶.۴۴۳
دسامبر ۶۰.۸۴۳ ۵۸.۵۳۴

۵۸.۵۰۹

Geely GC7
Geely GC7

Geely

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

۲۰۰۳

۷۳.۷۷۹ ۳,۴۴%
۲۰۰۴ ۹۸.۲۸۳

۳,۹۹%

۲۰۰۵

۱۴۳.۲۷۹ ۴,۴۵%
۲۰۰۶ ۲۰۵.۳۴۶

۴,۸۹%

۲۰۰۷

۲۱۹.۵۱۲ ۴,۱۶%
۲۰۰۸ ۲۲۱.۷۸۶

۴,۰۸%

۲۰۰۹

۳۲۹.۰۱۸ ۳,۹۸%
۲۰۱۰ ۴۱۴.۴۶۵

۳,۷۰%

۲۰۱۱

۴۳۲.۷۵۲ ۳,۵۲%
۲۰۱۲ ۴۹۱.۴۴۵

۳,۷۲%

۲۰۱۳

۵۴۹.۳۹۳ ۳,۳۷%
۲۰۱۴ ۴۲۵.۷۷۳

۲,۳۱%

۲۰۱۵

۵۳۲.۳۸۴

۲,۶۴%

ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی drift

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    Brilliance H330 هاچ بکش خیلی قشنگه تنها ماشین چینی که دوس دارم بخرمش

    1. king 918

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      متاسفانه در ایران خیلی ها گول اسم چینی رو می خورن و فکر می کنن ماشین های تولید داخل از چینی بهتره کاش مردم قبل از نظر در این باره با چهار نفر که ماشین چینی داشتن یه صحبتی بکنن
      ایرنخودرو که داره خیلی از اسم ماشین چینی استفاده میکنه خیلی نامردیه ………..

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        فعلا که چین خیلی خیلی پیشرفت بهتری داره تا لگن سازان داخلی

      2. علی

        ۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دوست عزیز من با کسانی که ماشین چینی داشتن صحبت کردم،به جز مسئله افت قیمت که اون هم ساخته تفکرات مردمه،از بقیه احاظ از ایرانی های هم قیمتشون سرترن

    2. Ali.usa

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (335 ديدگاه)

      چینیا هرلجنی هم باشن خیلی بهتر ماشین های داخلیه
      بخدا خشته شدیم از این ماشین های پرعیب داخلی
      باز چینیا عیباشون کمتر

    3. ارش

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      این چینیا مثل سرطان تو همه صنایع ایران وارد شدند.صنعت خودرو سازی که اکثرا تو دستشونه

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ارش جان وقتی ایران خودرو نمیخواد روپای خودش وایس پس باید چین بیاد دخالت کنه.

        1. آرش

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (163 ديدگاه)

          اون ارش با این آرش فرق فوکوله. من اعلام برائت میکنم از آقا ارش

        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          توخوبی

      2. مهرداد

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (8 ديدگاه)

        سرطان چینی ها نیستن. سرطان کسانی هستن که گند زدن تو صنعت و اقتصاد این کشور و میدون رو برای تاخت و تاز چینی ها باز کردن.

  2. سامان اذری

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    سلام
    دوستان دیروز یه شاسی بلند دیدم (کراس اور)
    چراغ پشتش کپی محصولات بی ام و بود
    شب بود مارک و مدلش رو نتوستم تشخیص بدم ولی معلوم بود چینی هستش
    کسی مدلش رو میدونه ؟؟؟

    1. fooad

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (291 ديدگاه)

      هرچی از چین شبیه بی ام و باشه یقینا محصول شرکت برلیانس هست

      1. سامان اذری

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (3218 ديدگاه)

        داش برلیانس رو میشناسم
        حتی قبل از این که ماشیناش تو ایران مونتاژ بشه ماشینهاش با پلاک منطقه ازاد ارس دیده بودم
        :(
        چراغ عقبش کپی x6 بود

        1. LFA

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (43 ديدگاه)

          هایما s7 بوده احتمالا

    2. محمدحسن توکلی

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      احتمال زیاد هایما s7 هستش.. چراغای پشتش کاملا شبیه بی ام و است

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        احتمالش هست

    3. مسلم

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      فکر میکنم هایما رو دیدی

      1. سامان اذری

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (3218 ديدگاه)

        اره داش الان از دوستم پرسیدم گفت هایما اس7
        رنگ مشکیش تو زیرگذر خیلی جذاب بود

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          خلاصه اینکه چین از ایران خودرو خیلی بهتره
          لگن سازان ما عرضه همون کپی هم ندارن

        2. ارشام

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2 ديدگاه)

          اره داش هایما بوده ولی خداییش هم امکاناتش هم قیافش هم قدرتش عالیه من که مدتیه خریدمش واقعا راضیم

    4. آرش آمار

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (317 ديدگاه)

      یحتمل … هایما S7 Haima

  3. محمد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (304 ديدگاه)

    چانگان از همه موفق تر بوده
    4.6 درصد
    ولی من جیلی و چری رو بیشتر از همشون دوست دارم

    1. محمد

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (62 ديدگاه)

      دوست من اگه به دوست داشتنه حداقل تویوتا و هوندا رو دوست داشته باش. تو رویاتم چینه؟

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        خوب نسبت به پولی که داره گفت
        ولی جک هم خیلی ها خوب میگن

  4. كوروش

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    یک چانگان یکبار هم برلیانس شاسی بلند رو توی اینترنت دیدم سر بالایی عادی رو بالا نمی رفت !!!!!!! باور کنید برلیانسه ۴ بار رفت عقب و گاز داد اصلا یه وضعی ، اخه اینا جدا چین ؟

    1. كوروش

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      این فیلم این اگه تونستم چانگان رو هم می زارم

      http://www.aparat.com/v/XfmQs

      1. sunmartin

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1918 ديدگاه)

        کوروش جان دست مریزاد عالی بود
        واقعا نمیدونم با چه منطقی بابت چینی ها پول میدن ملت باینکه اطلاع دارند که با چه کیفیت و چه خودروهایی روبرو هستن

      2. میلاد

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        کوروش جان این ماشین 100٪ یه نقص فنی داره. منم یه بار دیدم 206 یه سربالایی رو بالا نمیرفت ولی یه ماشین چینی خیلی راحت رفت بالا. اون 206 ام نقص فنی داشت که نتونست بره بالا. ایراد از چینی بودنش نیست.

    2. كوروش

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      ای بابا چرا url ثبت نمی شه؟

      بی زحمت توی اپارات سرچ کنید برلیانس خودتون ببینید

  5. مهدی drift

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    چرا دیسلایک میدین خب دو مدل برلیانس داریم منظورم اون خشگلس مال پارس خودرو
    یعنی قشنگ نیست؟

  6. امیر

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    فروش برندای چینی وخارجی در خود چین درسال 2015
    بیک=524000
    برلیانس=161000
    بید=452000
    چانکان=937000
    چری=408000
    جیلی=532000
    گریت وال=90000
    جک=346000
    لیفان=133000
    ام جی=70000
    حالا برندای خارجی
    آئودی=509000
    بوییک=1065000
    شورولت=636000
    فورد=870000
    هوندا=980000
    هیوندا=1029000
    کیا=616000
    نیسان=891000
    تویوتا=1010000
    فولس واگن=2665000

    1. محمئ حسین سلیمی

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز شما از کجا این آمار را درآوردید من دایما چین میرم و میبینم که سهم هیوندای و کیا در چین واقعا چیزی کمتر از یک درصد است ولی بنز و بی ام و و تویوتا و هوندا و ماشینهای دیگر زیاد است ولی کیا و هیوندای اصلا و ابدا

      1. امیر

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (392 ديدگاه)

        برو تواین سایت به ریز آمار داره شاید مناطق با مناطق خدمات وسلایق فرق داره Chinese Car Sales Data – Left-Lane.com

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          دمت گرم

      2. nima

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (150 ديدگاه)

        اوا اوه.بحث کیا شد.الان اون دوست عزیزمون که معرف حضور همه هست میاد دفاع میکنه از کیا و علی الخصوص سراتو!!!!

  7. حميد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    دیگه باید از اینکه خودروی چینی و ژاپنی و اروپایی باید گذشت هر کس بایدببینه با پولش چه خودرویی بخره که نیازهاش رو براورده کنه
    البته مد نظر داشته باشید اگه چینی بخری زیاد باید تعمیرگاه بری

    1. پیمان

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اتفاقا طبق آمار isp ،استاندارد جهانی مراجعه چینی ها به تعمیرگاه حتی از فرانسوی ها هم کمتر بوده.من که خودم ام وی ام دارم در سه و نیم سال گذشته فقط یه فیوز فشنگی و دو سه تا لامپ عوض کردم.

    2. میثم از بوشهر

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      من یک 530- 91 دارم یک اعتراف میکنم که قطعات نسبتاً سخت گیر میاد…اما قطعاتی که گیر میاد 100در 100 با کیفیت هست دقیقاً نقطه مقابل شرکت های داخلی که همگی 100 در 100 بی کیفیت هست. ولی اینو نباید فراموش کرد که حداقلش دیگه خیالم از کیفیت راحت تره.به صورت کلی من ترجیح میدم ماشینم دیر خراب بشه قطعات سخت گیرم بیاد تا اینگه هر روز خراب بشه و سوژرمارکت محلمون قطعه کاملاً بی کیفیت بخرم.
      جالب اینه که منم مثل دوستان قبل از خرید خودروی چینی نظرم این بود که ایرانخودرو کاملاً بی نقصه ولی چند مورد خدمتتون عرض میکنم خودتون نیجه بگیرید.
      ماشین من 530 – 91
      باطریم همچنان فابریکیه
      با پیشرانه 2لیتری فقط 100دی7.5 مصرف میکنم.
      امکانات رفاهی نسبت به قیمت تکمیله.(کولر بسیار خنک-برق یخچال که بسیار به کارم امده-سانروف-امکان نصب سیستم پخش تمامی برندهای معروف بر روی خودرو فقط با تعویض ضبط-باندهای بسیار پر قدرت تر از محصولات داخلی)
      سیستم ترمزیebd-abs چهار چرخ که اصلاً قفل نمیکنه(برعکس تمامی محصولات وطنی که فقط باید با بیمه ابوالفضل تو جاده ها تردد کرد)

      از همه مهم تر امنیت کاملاً بالا

  8. حمیدرضا

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    من احتمال میدم در آینده از این همه برند کم نام و نشان خبری نباشه با توجه به روند ادغامی شرکتای چینی احتمالا چنتا برند بزرگ می مونن با کلی تولید با کیفیت تو این لیستم به نظر من جیلی بی وای دی و چری از همه موفق تر خواهند بود

  9. رضا پ

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    چری که اینهمه تو ایران فعاله سال به سال فروشش تو چین کمتر شده

  10. AKBAR

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    اگر مجموع درصد فروش نه خودروساز چینی بالا را با هم جمع بزنیم ، عدد 19/68% خواهد شد که با توجه به اینکه این خودروسازها تقریبا خودرو سازان اصلی چین هستند رقم قابل توجهی نیست . به خاطر دارم در آمار سالهای 2014 و قبل از آن در لیست پرفروشترین برندها ی خودروساز در بازار چین ، فقط چند برند چینی در گروه بیست خودرو اول بودند و بیشتر از همه خودروهای ساخت شرکت فولکس واگن دیده می شدند . خودروهای برند بیوک هم پر فروش ترین خودروهای لوکس آن بازار بودند و حضور شورولت و فورد نیز قابل توجه بود . ولی اگر از پنجره رسانه ای داخلی به این بازار نگاه کنیم اینطور متصور خواهیم شد که خودروهایی با برند چینی حرف اول را می زنند !!!

  11. Genius

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    انشاالله این کمپانیهای چینی هر چی درد و بلا دارند یکجا بر سر ویران خودرو و سایپا آوار بشه!!کمپانی هایی که عمر تولدشون بزور به یکدهه میرسه اما از فرغون سازان وطنی با حدود نیم قرن تجربه دو سه سر و کله بالاترند!خودروهای چینی اگر نسبت به تعدیل قیمت که متاسفانه طی این سالها با ملتهب شدن بازار ایران اونها هم تحت الشعاع قرار گرفته و درقیاس با اوایل ورودشون به ایران این فاکتور مهم رو تاحدودی از دست دادند و همچنین ارتقای خدمات پس از فروش خودشون بیشتر اهتمام بورزند بلاشک از ارزش خرید چندین برابری در مقابل لگن های چهارچرخ مونتاژکاران داخلی بهره مند می باشند

  12. احمد باقری

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    مسلما کیفیت محصولات شرکتهای خودروسازی دیگه رو ندارن و خیلی راه زیادی مونده، اما به هر حال، هر سال دارن پیشرفت می کنن.

  13. محمد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (511 ديدگاه)

    اینا همشون از دم یه اشغال به تمام معنا بیش نیستن…
    اگه یه سری توی سایتهای مهم ومعتبر وسایتهای مراکز تست خودو اروپا..امریکاوواسیا و….بزنید میبینید هیچ خبری از ماشین چینی جماعت وجود نداره…حالا هی میان ومیگن 5ستاره ایمنی وفلان ستاره کیفیت واینا همش دروغ وکشکه و فقط توی مرکز تست خودرو خود چین تست شده هستن که مرکز تست خودرو چین درنظربا اروپا وامریکا و….اصلا قابل تایید وبررسی نیست
    درهرحال ازماست که برماست…اگه این ماشینای مزخرف ایرانی وچینی تن به خریدش نمیدادیم الان ماشینای روز دنیا سواربودیم

    1. Developer

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      باشه داداش فهمیدیم چینی بده ، بعد از این خطبه آتشین شما تصمیم گرفتم با نهایتا پنجاه شصت میلیون پول ماشین چینی نخرم به جاش یا BMW بخرم یا لکسوس…
      خداییش شما حرف میزنی فکر هم میکنی ؟؟

  14. ahmad

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    اینا هرکدوم توی بازار میلیاردی چین کمتر از یک میلیون فروش داشتن و سهمشون از بازارچین به کمتر دو درصد میرسه
    اونوقت توی ایران در حال قبضه کردن بازار و فروش های آنچنانی هستن
    و سهمشون کلیشون از بازار ایران به چیزی در حدود 35 درصد رسیده!

    این چه وضعیه که بازار مملکت ما داره؟!
    عملا تبدیل شدیم به موش آزمایشگاهی صنعت خودروسازی چین…

  15. علی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من در خرید یکی از سه خودروی چینی جیلی امگرند۷ _ MVM550_ جک J5 موندم و نمیتونم انتخاب کنم…میدونم که افت قیمت بالایی دارن ولی چون میخوام چندین سال برونم حداقل محکم و با استیل بمونه… لطفا هرکی اطلاعات داره ممنون میشم راهنمایی کنه

    1. ahmad

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      سه راهی چینی!
      اصلاً مگه ماشین چینی استیل داره که بخواد چند سال با استیل بمونه؟!

    2. پیمان

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اول جیلی دوم 550,سوم جی5

  16. solat

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (143 ديدگاه)

    تو ماشینای چینی ..تولیدات با نشان برلیانس رو دوس دارم اسپرت تر و شیک تر هستن

  17. amir

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    گریت وال و جیلی کیفیتشون بین بقیه چینی ها عالیه

  18. sunmartin

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    صرف اینکه توان مالی افراد در حد خرید با کیفیت های بازار از قبیل آلمانی ژاپنی و کره ای نیست نباید دلیلی بر ترجیح دادن خودروهای چینی شود این صحبت دقیقا مانند اینست که شخصی نتواند یک پرس چلوکباب بخورد و بهمین علت بسراغ ساندویچ سوسیس برود اما همیشه جایگزین و آلترناتیوی وجود دارد خرید خودروهای دست دوم کره ای و حتی خرید خودروهای مونتاژ داخل مانند رنو ساندرو و کیا سراتو در دونوع استوک و صفر کیلومتر و نیز گزینه هایی مثل مزدا 3 FL کارکرده و سراتو و النترا و کرولا و …در انواع کارکرده درصورت نگهداری خوب و انجام سرویس ها بسیار خرید منطقی تری نسبت به انواع چینی های بازار است در کل من خرید چینی ها را پیشنهاد نمیکنم با توجه به اینکه از کیفیت آنها مطلع هستم و میدانم پول هدر دادن است

    1. nima

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (150 ديدگاه)

      سراتو استوک؟؟؟؟!!!!مگه قطعه ست ؟؟ماشین استوک والا تا حالا نشنیده بودیم!!!البته از سراتو بعید نیست!!!!!

  19. محمد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یه نیگا به شاسی بلندای بازار چین بندازین ….کلاً دست چینیاست….اگه بی کیفیت بودند اینقدر اونجا با اون همه رقیبی که دارن طرفدار نداشتند

  20. احمدرضا

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (187 ديدگاه)

    نکته عجیب مربوط به افت فروش شرکت فاو میشه که توی سالهای اخیر سال به سال فروشش کمتر شده. در حالی که نسبت به بقیه چینی ها محصولات نسبتاً خوبی هم داره.

  21. حسنعلی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام تمام مطالب ارایه شده راخوندم وتاسف خوردم ازاینکه تبلیغ ماشینهای چینی شده است.متاسفم چرانباید برندهای اروپایی وژاپنی سوار نشیم به نظرم بهترین برندهای دنیایند بخصوص شرکتهای ژاپنی وبعدا اروپایی به تناسب قیمت برای تمام اقشار ایرانی..ان شاالله آنروز برسد که همه این برندها راسوارشیم نه اینکه…

  22. رضا

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا الان شده بگید این یارو خیلی واسم آشناس، قبلا یه جا دیدمش
    جریان این ماشین چینیاس
    لامصب آدم میمونه این خود ماشین اصلیس ؟چینه؟خوابه؟
    مهندسی معکوسو معکوس کردن این چشم بادومیا

  23. احمد

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    با سلام- دوستان عزیز توجه بفزمایید 90 در صد خودروهای برند معروف که در چین فروخته می شود تولید شده در چین هستند یعنی مونتاژ که طبق قانون چین حد اقل 40 درصد ان خودروها از قطعات تولیدی کشور چین استفاده میکنند و ظرف ده سال باید کامل بومی سازی صورت بگیرد-و در ضمن تفاوت قیمتی یک فلکس چینی با یک محصول صد در صد چینی که دارای خصوصیات نزدیک به هم هستند از 5000 دلار بیشتر نیست و اگر در کشور ما هم یک فلکس با مشخصات پرشیا با نهایت 15 میلیون اختلاف قیمت عرضه میشد دیگه کسی پرشیا نمی خرید- که با توجه به همت و برنامه ریزی و جذب سرمایه گذار خارجی چینی ها چندان دور نیست که از نظر کیفی هم رقیب مهمی قلمداد گردد البته نه برای ما برای تویوتا و بنز و شورلت- زیرا در مسیر درست تولید و انتقال دانش و کسب فناوری و ایجاد نو اوری هستند-به خصوص در اقتصاد پسشرو هم شده اند-پس راحت میتوانند مانور بدهند- ولی هرگز و هرگز جا پای بزرگان خودرو ساز نمی گذارند چون بازار هدفشان قشر ضعیف تر جامعه هست-

  24. احمد

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    با سلام- 130 هزار کیلومتر با لیفان تلنت تازوندم-مدل 91-جز چند تا ایراد جزیی که کل 500 هزار تومان هزینه تعمیر ندادم-باطری ماشینم هنوزفابریکه – لاستیکهامو تازه تو 110 هزارتاعوض کردم-چون به نظرم طراحی ماشین یه جوریه لاستیکها عمر خوبی دارند-یه بار اون اوایل صفحه کلا چ عوض کردم با گارانتی فکر کنم مشکلش تو مونتا ژ بد بود-کلیه امکانات خودرو بی عیب کار میکنه فقط پنل وسط دکمه باز کردنش عمل نمی کرد خودم باز کردم و با ظرافت درستش کردم- اونم عیب مونتاژی بود-فقط چند با رسیستم اگزوزم دچارمشکل شده صدا ی زیاد میداد جوشکاری و تعویض واشر و اجرت دادم چند بار کلا 500 تمن نشده -البته چن پر شتاب رانندگی میکنم جدیدا فکر کنم باید منبع و کاتا لیزور عوض کنم- حدو د 800 میگن خرج داره-ببینم جایی هست تعمیر کنه-هزینه تعویض تسمه دینام نداشتم چن با فشار روغن کار میکنه دچار فرسودگی مثل 206 و تندر نمیشه- تسمه تایم نداره و زنجیره پس هزینه تعویض نداره-سیستم ترمزهم عالیه هم کم استهلاکه-سیستم خنک کاری بی عیبه-تو این 4 سال برای 206 خواهرم بالغ بر 4 میلییون هزینه تعمیر و تعویض دادیم-یا تندر 90 پدرم-یه بار گیر بکس رو کامل روغن خالی کرد نزدیکه 3 تومان خرج تراشید هر دو خودرو نیاز به تعویض چراغ دارند-یه بار باطری عوض کردن- کلا نور شب ضعیفه-سیستم برق هر دو هم قاطی داره- در رانندگی هم که هیچ کدام حرفی برای گفتن ندارند-به خصوص درشب انگار دید کور رانندگی میکنی- بایدحدسی رانندگی کنی-خاطر نشان کنم-تندر پدرم مدل90 کارکرد 80 هزار تسمه تایمشم تازه عوض کردیم تسمه دینام 2 بارعوض شده- پژو خواهرم 90 هزار کارکرد مدل91 -که برای خرج تراشی نمونه خوبیه-تقریبا تمام مسافرتها ی خانوادگی با لیفان هم به خاطر رانندگی من- ایمنی بهتر-و امکانا ت بهتر و راحتی- در ضمن هر دو خودرو کاتالیزور اگزوزشان عوض شده هرچند به گرانیه لیفان نیست-در صورت که هم کارکرد پایین ترهم مثل من پر شتاب نمیرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا