همیشه این بحثوجدل بین رانندههای خودرو و موتورسیکلت وجود داشته که ۴ چرخ بهتر از ۲ چرخ است؛ اما برای برخی افراد هیچیک از این دو کافی نیستند. در طول سالها افراد زیادی بودهاند که فکر میکردند خودروهای ۶ یا حتی ۸ چرخ گزینهی بهتری هستند. اگرچه اکثر این خودروهای چند اکسلی وارد خط تولید نشدند اما برخی نمونهها نیز وجود داشتهاند که ما را تحت تأثیر قرار دادهاند؛ و ما در این نوشتار برخی از موفقترین و تواناترین آنها را خدمت شما عزیزان معرفی کردهایم.
اگرچه خودروهای ۶ چرخ به عنوان سطحی بالاتر از مدلهای آفرود دو دیفرانسیل محسوب میشوند اما آیا این خودرو همیشه باید بهتر باشند؟ انتخابهای ما در زمینهی آفرود گزینهی نخست محسوب نمیشوند. از سوی دیگر سوپرکارهای ۶ چرخ جالبی نیز وجود داشتهاند که از مرحلهی کانسپت خارج نشدهاند.
از یکچیز مطمئن هستیم و آن توانایی بالای این خودرو در جلبتوجه افراد به خود است.
- لندروور دیفندر Flying Huntsman
پاسخ بریتانیاییها به دیگر شاسی بلندهای ۶ چرخ لندروور دیفندر Flying Huntsman است. این خودرو محصول ذهن خلاق متخصصان معروف پرفورمنس Kahn Design بوده و فرسنگها با دیفندر معمولی فاصله دارد. شاسی خودرو به منظور جا دادن چرخهای اضافی در خود حدود ۴۰۰ میلیمتر طویلتر شده است و نیروبخش آن بجای پیشرانهی دیزلی، نسخهی هیولای ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری جنرال موتورز است که قدرت ۵۰۰ اسبی دارد.
- هنسی ولوسی رپتور
آنها میگویند که هر چیزی در تگزاس بزرگتر است (!) و این موضوع دربارهی پیکاپ ها قطعاً درست است. متخصص تیونر آمریکایی یعنی هنسی روی فورد F-150 رپتور ۲۰۱۷ جادوی خود را پیاده کرده است.
- تیرل P34
با چهار چرخ عجیب در جلو و دو چرخ غولآسا در عقب، تیرل P34 بیشک یکی از متمایزترین خودروهای فرمول ۱ تاریخ است.
- پانتر ۶
پانتر ۶ یک سوپرکار ۶ چرخ بسیار عجیب اصیل بود. این خودرو در سال ۱۹۷۷ معرفی شد و قطعاً در طراحی آن از تیرل الهام گرفته شده است.
- کووینی C6W
این خودرو در سال ۲۰۰۴ معرفی شد. کووینی C6W نیز همانند پانتر ۶ از ۴ چرخ در جلو و ۲ چرخ در عقب استفاده کرده و پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری ۴۳۴ اسبی آن که ساختهی آئودی بوده در میانهی خودرو قرار گرفته است.
- مرسدس-ای ام جی G 63 6×۶
مرسدس G کلاس استاندارد به اندازهی کافی سرسخت است اما شما میتوانید برادر ۶ چرخ آن را بخرید. این خودرو بزرگتر بوده و تواناییهای آفرود بیشتری دارد. طول آن ۵.۸۷ متر و وزن خالص آن بیشتر از ۳ تن است.
و اگر ۶ چرخ برای شما کافی نیست، نگاهی به آوتوروس ۸×۸ بیندازید.
وقتی که میتوان ۸ چرخ داشت چرا به ۶ چرخ قانع باشیم؟ شرکت روسی آوتوروس مدل همهکارهی Shaman را به ۸ چرخ ارائه میکند. این خودرو یک تراک هیولا بوده که وزن آن ۴.۸ تن و طول آن ۶.۳ متر میباشد. پیشرانهی توربودیزل ۳ لیتری ۱۷۶ اسبی آن ساخت ایویکو بوده و به نظر میرسد کمتوانتر از آن چیزی هست که موردنیاز این هیولا بوده اما برخلاف ابعاد بزرگ، Shaman عملکرد خوبی دارد.
علي
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶جالبه از داخل لندوور ی عکس نذاشتن. داخلش به قدری قدیمی و افتضاحه که باورتون نمیشه. در کل ماشین گول زندده ایی بر عکس مرسدس G کلاس
با تچکر
Ghost
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶قیمتشونو ام مقایسه کن بعد این حرفو بزن
اصلا از داخل هیچ ماشینی عکس نزاشته :| مجبورت کردن ذهن مردمو مسموم کنی؟
حمید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز این تیون شده هستش و چرمه توش
تو خود پدال هم هست مطلبش میتونی بگردی پیدا کنی
دفندر معمولی هم واسه کار دیگه ساخته شده و اون کارو به بهترین .نحو انجام میده و به کابین زیبا احتیاجی نداره
amin
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶فقط پراید 564
.
.
.
.
ولی انصافا اونا چی سوار می شن ما چی سوار می شیم .
الف.ی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶آخریه چه چیزه خوفیه.
اون عکس مرسدس که رو هواست رو ببینید.چه قیافه باحالی داره g کلاس هم با ابهت هم با نمک
علیرضا میرزایی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ماشین روسیه چ گولاخیه
ROHAM
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶آوتوروس خیلی خوبه
حامد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶شاید بی ربط باشه ولی پانتر یه مدلی به نام سولو داشت که به نظر جلوتر از زمان خودش بود. حیف که ورشکست شد و رویاها به باد رفت.
shirko.merceds benz
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶جی ۶۳ ، اخر کلاس ، اخر تکنولوژی ، اخر قدرت
Ahmad
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶فکر کنم مرسدس G63 6×6 تولیدش محدود باشه.اینو ریچارد هموند وقتی تو بی بی سی بود و این ماشین رو تو دبی تست کرد گفتش.ولی واقعا هیولاییه واسه خودش
ASA
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶8 چرخ روسی موتور فوق العاده ضعیفی داره
ولی طبق هندلینگ، گمان کنم از همه بهتر باشه
امپراتور لامبورگینی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶.
همیشه عاشق دیدن پرش های G63 AMG 6×6 بودم و هستم.
اگر 918 ( چیتا) باشه G63 قطعا ( ببر) دنیا ماشین هاست.
امیر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶کوینی چراغ 206 روش بود
رامکال
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶لطفا کسانی که یادشونه کمکم بکنند.
در اولین و یا شاید هم دومین شماره ماهنامه نوآور بود که درمورد یک خودروی 6 چرخ مقاله ایی کار شده بود.
اگر اشتباه نکرده باشم همین کووینی بود مگر نه؟
اگر کسی میدونه بهم بگه.
judge
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶فکرم شمار 101 بود منم خودم اولین با کووینی رو همون جا دیدم کلا قبلا مجله خیلی خوبی بود ولی الان خیلی ضعیف شده !!!