امسال هم مثل سالهای گذشته فینالیستهای رقابت خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا اعلام شدهاند. برای کسب عنوان خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا خودروهای آلفارومئو استلویو، آئودی A8، بامو سری ۵، سیتروئن C3 ایرکراس، کیا استینگر، سئات ایبیزا و ولوو XC40 با یکدیگر به نبرد خواهند پرداخت. این هفت فینالیست از بین لیستی طولانی شامل ۳۷ خودروی جدید انتخاب شدهاند که همهٔ آنها یا طی مدت سپری شده از سال جاری به بازار عرضه شدهاند یا تا پایان سال ۲۰۱۷ در حداقل پنج بازار اروپایی عرضه خواهند شد. فینالیستها در آزمونهای مختلفی خود را اثبات کردهاند. حال طی ماههای آینده هیئتداورانی متشکل از ۶۰ عضو از ۲۳ کشور مختلف از بین این هفت فینالیست، برنده را بهعنوان خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا انتخاب خواهند کرد که در تاریخ ۵ مارس ۲۰۱۸ در آستانهٔ نمایشگاه ژنو اعلام خواهد شد. در ادامه نیز به فینالیستهای رقابت خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا نگاه کوتاهی داشتهایم.
سال گذشته در نمایشگاه خودروی لسآنجلس آلفارومئو نخستین کراساوور خود را با نام استلویو رونمایی کرد. این خودرو که از طراحی آشنایی برخوردار است، در نسخهٔ بالا رده یعنی مدل کوادروفولیو به یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.
سدان پرچمدار آئودی A8 امسال به نسل چهارم خود رسیده است. این خودرو که در طراحی بیرونی از کانسپت پرولوگ الهام گرفته است، بهطور مستقیم مرسدس بنز S کلاس و بامو سری ۷ را به چالش میکشد؛ اما با وجود طراحی ظاهری تکاملی نسل جدید A8، این خودرو در کابین و همینطور زیر پوست خود کاملاً جدید است. این سدان لوکس همچنین نخستین خودروی تولیدی دنیا محسوب میشود؛ که به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح ۳ مجهز شده است.
نسل جدید بامو سری ۵ که روی پلتفرم CLAR ساخته شده، در بررسیهای مختلف خود را خودرویی ارزشمند نشان داده است و حالا میخواهد جایزهٔ خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا را هم به افتخارات خود اضافه کند. وزن سری ۵ جدید نسبت به نسل قبلی کاهش یافته و پیشرانههای جدیدی هم برای آن در نظر گرفته شده است. این خودرو حتی به تکنولوژی رانندگی خودکار هم مجهز است که به راننده اجازه میدهد در پشت فرمان بهراحتی بخوابد.
پاسخ سیتروئن به نیسان جوک، رنو کپچر، اوپل موکا، فورد اکواسپرت و… تابستان امسال با نام C3 ایرکراس رونمایی شد. این خودرو برخلاف نسل قبلی خود که یک امپیوی بود، استایل کراساوور مانندی دارد و با گزینههای شخصیسازی متعدد میخواهد جوانان را بهسوی خود جذب کند.
کیا استینگر با طراحی جذاب و پلتفرم دیفرانسیل عقب میخواهد در برابر بامو سری ۴ گرن کوپه و آئودی A5 اسپرتبک عرضاندام کند. این در حالی است که سدان کوپهٔ کرهایها ۱۰ هزار دلار ارزانتر از A5 اسپرتبک بوده و ۱۱,۲۰۰ دلار هم قیمت کمتری از سری ۴ گرن کوپه دارد.
نسل پنجم سئات ایبیزا با استفاده از پلتفرم MQB A0 فولکسواگن و استایلی الهامگرفته از مدل لئون، به رقیب قدرتمندی برای خودروهایی چون رنو کلیو، اوپل کورسا، فورد فییستا و پژو ۲۰۸ تبدیل شده است. این خودرو اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد و نسخهٔ بالا ردهٔ آن از ویژگیهای فراوانی همچون طیفی از سیستمهای کمکراننده بهرهمند است.
XC40 کوچکترین کراساوور ولوو است که در جایگاهی پایینتر از مدلهای XC90 و XC60 قرار میگیرد. این خودرو از طراحی اسپرت و آشنایی سود میبرد که از دو برادر بزرگترش الهام گرفته است. XC40 بر روی پلتفرم جدید ولوو بنام CMA ساخته شده که بهتازگی با همکاری جیلی توسعه پیدا کرده است. تولید این کراساوور سوئدی طی ماه جاری در بلژیک آغاز شده و نخستین نمونههای آن سال آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد.
منبع: CarScoops
ایمان
۸ آذر ۱۳۹۶رقابت بین دو غول تکنولوژی آلمانی هاست
آئودی A8 یا بی ام دبلیو سری ۵ ؟؟؟؟
mahav
۸ آذر ۱۳۹۶آلفا
F۲۲RAPTOR
۸ آذر ۱۳۹۶بدون هیچ شک و تردید
آئودی a8ماشین سال اروپا میشه
CNA
۸ آذر ۱۳۹۶الفا باید اول شه
جواد
۸ آذر ۱۳۹۶وای…. که من دیوونه ارباب حلقه هام
علی
۸ آذر ۱۳۹۶انصاف نیست پژو 508 نسل جدید رونمایی نشده اگه میومد مثل 3008 می درخشید
کوروش
۸ آذر ۱۳۹۶همه خوبا …
من که سری پنج رو یکی از برترین ها در کلاس خودش می دانم بنظرم خودرو سال بشه به حقش رسیده
علی
۸ آذر ۱۳۹۶ولی ای کاش یدونه اینگلیسی هم تو لیست بود . باور کنید من جای چندتا دونه هوادار خودروهای اینگلیسی شرمنده شدم .
با تچکر
Kamran
۸ آذر ۱۳۹۶امروز نسل جدید »CLS« رونمایی میشه
پدال لطفا هرچه زودتر دست به کار شو
مسعود
۹ آذر ۱۳۹۶گوردون واگنر نفوذی کل ابهت و سابقه مرسدس رو خراب کرد
amin
۸ آذر ۱۳۹۶نظر من روی سری ۵ هستش
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۸ آذر ۱۳۹۶برای رانندگی به صورت شخصی بهترین گزینه الفا رومئو و bmw هستن اما ائودی باید حتما راننده داشته باشی
ارش
۸ آذر ۱۳۹۶نظر من بی ام و سری 5 هست ولی به نظرم آئودی A8 میشه واقعا ماشین برازنده ایه.
net
۸ آذر ۱۳۹۶واقعا حق ایودی a8هست که امسال بهترین ماشین فوق لوکس دنیا انتخاب بشه ونه تنها در اروپا بلکه در کل جهان .ایودیa8انقلابی در طراحی داخلی و بیرونی و تکنولوژی خودرو بپا کرده
shirko.mercedesbenz
۸ آذر ۱۳۹۶ب ام و سری ۵
پرسپولیس
۸ آذر ۱۳۹۶بی ام و سری پنج سلطان هست
M.us
۸ آذر ۱۳۹۶منم آئودی مد نظرم اما امکان اینکه آلفایا سری 5 هم انتخاب بشه هست
ناشناس
۸ آذر ۱۳۹۶امروز نمایشگاه خودرو تهران بودم از نزدیک سیتروئن c3 رو دیدم و توش نشستم. در یک کلام حال آدم از متریال داخلیش به هم میخوره. خیلی از چینی های جدید متریال بهتری داشتن ازش. C4 هم همینطور. واقعا افتضاح بود کیفیت داخلشون.
net
۸ آذر ۱۳۹۶هیوندای سانتافه اسپرت2018 و هیوندای گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی هم داخل نمایشگاه تهران بود؟
ناشناس
۹ آذر ۱۳۹۶آره بود. ولی نه تو غرفه ها. تو پارکینگش :)
احسان
۹ آذر ۱۳۹۶والا من که توش نشستم خیلی خوب بود، یه تیکه هایی رو پارچه کار کرده بود که جالب شده بود. چینی ها که توشون بوی پلاستیک زباله میومد داداش :)
net
۸ آذر ۱۳۹۶میخواستم برم از نزدیک این دو خودروی زیبای هیوندای را لمس کنم
ایلیا
۹ آذر ۱۳۹۶تو خیابونا از نزدیک لمس کن
حیفه این همه راهو بری
SAEED
۸ آذر ۱۳۹۶انتخاب من:ولوو و سیتروئن
مرسی
محمد
۹ آذر ۱۳۹۶ولوو را خوب اومدی…
حامد
۹ آذر ۱۳۹۶آلفا استلویو اول میشه. همه چی کامله. بشین نگاه کن.
امیر
۹ آذر ۱۳۹۶B m w
Sina
۹ آذر ۱۳۹۶کیا وآلفا برنده هستند
شهروز
۱۳ آذر ۱۳۹۶آلفااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا