قابلاطمینانترین خودروهای بازار بریتانیا در سال 2014
۱۸ مهر ۱۳۹۳
۸۷ خواندن این مطلب 5 دقیقه زمان میبرد
ممکن است از نظر بسیاری از شما خوانندگان مطلب ذیل چندان ربطی به جامعه ما نداشته باشد. چون هر چه باشد ما ایرانی هستیم و خودروهای مان ونیز جادهها و رانندههای مان از زمین تا آسمان با جماعت انگلیسی تفاوت دارد! همه اینها را قبول دارم، اما نکته اصلی اینجاست که خرابی خودرو موضوعی است که برای همگی ما خواهناخواه اتفاق خواهد افتاد، حال میخواهیم در ایران باشیم و یا وسط صحرای آفریقا!
چندی پیش مطلب جالبی را در باب مطمئنترین خودروهای موجود در بازار بریتانیا مطالعه نمودم که شاید تا حدودی رافع نیازهای شما هم باشد، آنهم به این دلیل مهم که بعضی از خودروهایی که در این گزارش به آنها اشاره شده در ایران هم قرار است که وارد شوند. خلاصه شده این گزارش را در اینجا تقدیمتان میکنم.
وقتی شما قصد خرید خودرویی را دارید، حداقل دنبال چیزی میگردید که شما را بدون هیچ خرابی و مشکلی از مقصد A به مقصد B برساند. بازرسی موتوری ما در سال ۲۰۱۴ نشان میدهد که هوندا جاز قابلاطمینانترین خودرو در بریتانیاست. این نتیجه در پی مصاحبه و گفتگو با ۵۰۰۰۰ راننده و مالک خودرو در بریتانیا صورت پذیرفته است. نتایج به دست آمده نشان میدهد که پنج خودرو از ده خودرو موجود در لیست از مارکهای ژاپنی هستند. اگرچه قهرمان گروه در سال ۲۰۱۳ تویوتا یاریس نسل سوم بوده ولی این خودرو در حال حاضر به مقام ۲۶ نزول کرده است. (این خودرو در ایران هم موجود است و با قیمتی در حدود ۱۰۰-۱۰۵ میلیون خرید و فروش میشود)
در سوی انتهایی نمودار، خبر خوشی برای لندروور نیست. پنج خودرو ته جدول از این مارک است. مدیران، وقتی رنجروور نسل سوم را در حال ضعیف شدن بر روی نمودار تابلو ببینند، ناامید خواهند شد.
رتبه اول: هوندا جاز (نسل دوم)
نرخ قابلیت اطمینان: ۹۸/۸۹ درصد
Honda Jazz Second generation هوندا جاز قابلاطمینانترین خودروی سال ۲۰۱۴ بریتانیاست. بر اساس خوانش نظرات خوانندگان نشریه AUTO EXPRESS و نیز شهرت نیک هوندا در ساخت خودروهای مطمئن، این موضوع نباید خیلی باعث شگفتی شود. این شیکترین خودرو سوپر مینی یا بهترین آنها برای راندن نیست. اما اگر از آنهایی هستید که در پی خودرویی ناب و مطمئن میگردند، هوندا جاز در رأس گزینش شماست.
رتبه دوم: تویوتا پریوس (نسل سوم)
نرخ قابلیت اطمینان: ۹۸/۸۴ درصد
۲۰۰۸ Toyota Prius نتایج به دست آمده از قابلاطمینانترین خودروها در امسال به حدی به هم نزدیک بود که ما را مجبور نمود که برای جدا نمودن نتایج دریافتی تویوتا پریوس نسل سوم از هوندا جاز، از دو رقم اعشار استفاده کنیم، دو خودرویی که مالکان برای هر دو امتیاز ۹۸ درصد را قائل شده بودند. موتور الکتریکی آن آشکارا یک ترکیب بسیار مطمئن است و به شما کمک میکند پولتان را از بابت مصرف سوخت و صورتحسابهای تعمیراتی صرفهجویی نمایید.
رتبه سوم: TOYOTA PRIUS (نسل دوم)
نرخ قابلیت اطمینان: ۹۶/۹۸ درصد
۲۰۱۴ Toyota Prius این غافلگیرکننده است که دو نسل از یک مدل را در رأس سه خودروی جدول ببینیم. اما تکنولوژی موجود در درپریوس که از حوالی سال ۱۹۹۸ در این خودرو به کار رفته، به طور باورنکردنی مطمئن از آب درآمده است. مدلهای اولیه این خودرو همچنان مستحکم و استوار هستند. هنوز هم یک گارانتی عالی برای این خودرو وجود دارد که قسمتهای مکانیکی آن را تا ۵ سال یا ۱۰۰/۰۰۰ مایل تحت پوشش قرار میدهد. موتور آن تا ۵ سال، و باطریها هم تا ۸ سال تحت پوشش گارانتی هستند.
رتبه چهارم: LEXUS CT
نرخ قابلیت اطمینان: ۹۶/۹۰ درصد
۲۰۱۴ Lexus CT 200h گرچه لکسس CT آرم و نشان تویوتا را با خود حمل نمیکند ولی تقریباً حاوی همان تکنولوژیهایی هست که در TOYOTA PRIUS به کار رفته است. بابت کیفیت ساختی که همچون صخره یکپارچه و محکم احساس میشود و نیز موتوری مطمئن و قابلاعتماد، قدردان هستیم. لکسس یک خودروی عالی برای مالکان است. این خودرو در ایران هم توسط شرکت ایرتویا عرضه میشود.
رتبه پنجم: AUDI Q3
نرخ قابلیت اطمینان۹۶/۸۳: درصد
۲۰۱۴ Audi RS Q3 آئودی Q3 یک SUV کامپکت است که با ب.ام.و X1 و مرسدس بنز GLK رقابت میکند. مواد با کیفیت زیادی در آن استفاده شده و ساختارش محکم و یکپارچه احساس میشود. گارانتی آن سه سال یا ۶۰۰۰۰ مایل است که تمامی خرابیها را به صورت استاندارد تحت پوشش قرار میدهد.
رتبه ششم: KIA RIO (نسل سوم)
نرخ قابلیت اطمینان: ۹۶/۵۱ درصد
۲۰۱۴ Kia Rio ممکن است هوندا جاز بالاترین سوپرمینی در این لیست باشد ولی کیا ریو هم چندان از آن دور نیست. این خودرو هنوز یک انتخاب خوب و مناسب است. موتور ۱.۱ لیتری دیزلی آن هم یک انتخاب عالی است. این موتور در هر کیلومتر ۸۵ گرم گاز CO2 (دی اکسید کربن) را بیرون میدهد و مصرف سوخت بسیار خوبی هم دارد. همچنین به نظر میرسد که مالکان کیا از بابت قابلیت اطمینان خودروهایشان بسیار راضی و خوشنودند. این مدل قرار است توسط اطلس خودرو در ایران عرضه شود.
رتبه هفتم: PEUGEOT 2008
نرخ قابلیت اطمینان: ۹۶/۴۷ درصد
PEUGEOT 2008 2014 پژو ۲۰۰۸ یکی از جدیدترین خودروهای برند پژوست. این یک نشانه مثبت است که آن را در لیست قابلاطمینانترین خودروهایی که تحت مالکیت افراد است، میبینیم. داخل این مدل احساسی از محکم و ناب بودن به همراه دارد. این را هم می دانیم که این رتبه مربوط به اولین پارتیهای این خودرو بوده است. خودروهایی که به مدت طولانی بیرون نبودهاند. این خودرو هم قرار است در کشورمان توسط ایرانخودرو مونتاژ شود.
رتبه هشتم: SKODA YETI
نرخ قابلیت اطمینان: ۹۶/۴۵ درصد
Skoda Yeti 2014 اشکودا یتی مقام خوبی را در زمینه قابلیت اطمینان حائز است، اما این تنها بر اساس گزارش مالکان نیست. کراس اوور شیکی که همه قسمتها را به خوبی پایان برده و در ردیف خودروهایی است که رانندگی سهل و آسانی دارند.
رتبه نهم: KIA CEE’D (نسل دوم)
نرخ قابلیت اطمینان: ۹۶/۴۵ درصد
KIA Ceed GT دومین کیا در لیست ده تایی که رقیب فولکسواگن گلف هم است، کیا سید میباشد. یک گارانتی ۷ ساله این نکته را ثابت میکند که کیا تا چه حد به خودروهایش اعتماد دارد، امری که کیا سید هم از آن مستثنا نیست. همچنین به نظر میرسد که صاحبان این خودرو از مالکیت آن راضی و خوشحالاند.
رتبه دهم: MAZDA MX-5 (نسل سوم)
نرخ قابلیت اطمینان :۹۶/۲۵ درصد
Mazda MX-5 2013 مزدا MX-5 همیشه شهرت نیکی را در باب قابلیت اعتماد خودروهایش حائز بوده است. خیلی از مدلهای نسل قبل این خودرو، هنوز هم در جادهها در حال رفت و آمدند. در سال ۲۰۱۴ این ماشین ساخته شده تا که به لیست قابل اعتمادترین خودروها برگردد. مزدا MX-5 قول داده است که برایتان رانندگی خیلی لذت بخشی را بدون نگرانی از بابت کیفیتش فراهم کند.
همانطور که ملاحظه میکنید هنوز هم در باب کیفیت، خودروهای ژاپنی مقامهای برتر را از آن خود کردهاند. در اینجا یک حکایت که مربوط به کیفیت افسانه ای این خودروهاست را برایتان نقل میکنم.
طبق خبری که ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی منتشر شد، شخصی موفق شد با هوندا آکورد مدل ۱۹۹۰ خود، یک میلیون و ششصد و نه هزار کیلومتر راه را طی کند! جالب اینجاست که خودروی او به غیر از سرویسهای روتین و دو سه بار تعویض فن و رادیاتور، هزینه دیگری روی دست وی نگذاشته بود. کمپانی هوندا، طی مراسمی، یک دستگاه آکورد ۲۰۱۲ را به ایشان هدیه داد!
آفرین به کیا …دوتا از ماشیناش تو لیسته .واقعاً کره ای ها دیگه حرفهای زیادی در خودروسازی برای گفتن دارن و ما همچنان اندر خم نصب یک کیسه هوا در پرایدیم. انتخاب من هم از لیست بالا کیا سید هستش. هرچند که همشون عالی و بینظیرند.
هر ماشینی بخری یا فقط کم مصرف ها و الکتریکی ها یا نوع خاصی از ماشین؟ مالیاتش با بقیه فرقی نداره؟ یه سوال خصوصی داری درس میخونی یا واسه کار رفتی؟ به نظر من که آیودی بخر پشیمون نمیشی هم خشگله هم باکلاس هم مطمن(گوشیم حمزه نداره) آخه مالکش فولکس دیگه بایدم باشه
والا من از یکی از دوستانم اینجا بی ام و X5 خریده ، میگه ماشین آلمانی اگه بخوای بخری نصف پولش رو دولت پرداخت میکنه حالا من باید بیشتر اطلاعات جمع کنم
در مورد اون سوال خصوصی هم باید بگم من الآن برای کار اینجام ، فعلا دارم با وکیل کار های اقامت و ایجاد حساب بانکیم رو ردیف میکنم و به محض اینکه حساب بانکی ایجاد کردم پول هامو خانوادم برام میفرستند چون بیشتر از 6000 یورو نمیشد نقد اورد اینور و یکمی درگیرم ، به محض اینکه 250 هزار یوروم اومد اینجا با 100 هزار تاش به صورت قصدی یه خونه میگیرم ، 30 هزار تاش پول ماشین ، 20 هزار تاش حقوق وکیل و با بقیش شاید یه کافه زدم ، هنوز نمیدونم ولی کار اینجا ریخته و حقوق هاشون نسبت به ایران خیلی بهتره ولی خب دیگه خیلی مردم های خشکیند و اصلا کاری به کار کسی ندارند ، الآن هم یه چند روزیه خونه ی رفیقمم اینترنتش عجب سرعتی داره لامصب ، ولی بچه ها خداوکیلی هیچ جا ایران نمیشه ، یه بنز E200 از موسسه ی AVIS کرایه کردم لامصب عجب چیزیه ، کسی قیمت E200 رو نداره؟؟؟ آقا بنزین و آب چقدر گرونه اینجا، مصرف ماشین اینجا واقعا مهمه چون اگه پر مصرف باشه صاحبش بیچاره میشه … چیز عجیب واسم اینه که رنگ بنزینش آبیه ، خلاصه زندگیمون داره میگذره ، ایشالله شما هم میاید اینور و واستون سنگ تموم میزارم
باکسر کارکرده میتونم بخرم صادق جان ، ولی خب خرجش بالاست ، ب ام و 328 خیلی دوست دارم ، قیمتش رو دارین؟؟؟؟؟ بنز E200 هم خیلی خوب راه میره اونم قیمتش رو کسی داره؟؟؟
سلام محمد جان ، بالاخره به مقصد رسیدی :-D امیدوارم انجا هم موفق باشی این نکته ای که گفتی خیلی برام جالبه به این میگویند حمایت از تولید داخلی و نیز حمایت از مصرف کننده ، نه مثل […] ما که از رانت خوار ها حمایت میکنند و مردم رو به کام مرگ میکشونند با این دو کارخانه رانت خوار
اصلا به طرز عجیبی از تولیداتشون حمایت میکنند ، تازه مردمشون هم فقط جنس آلمانی میخرند ، یعنی همشون بوش و زیمنس و … ماشین ها هم همش آلمانی ، اجناس وارداتی خیلی کم میخرند ، این که آلمان باشه ببین ژاپن دیگه چیه :D
شما که اونجا تنهایی، نه؟؟؟ پس به نظر من یه ماشین خانوادگی نخر. یه سری 2 یا M235i گزینه های مناسبی هستن که به پولت هم میخورن. هم از نظر ظاهری هم از نظر فنی. حتی بسیاری از کارشناسا بر این باور هستن که M235 بهترین مدل تولیدی ب ام و هستش. چون میشه گفت در این ماشین از همون فرمولی که در ساخت مدل انقلابی 2002 استفاده شد، استفاده شده: یه بدنه سبک و کوچیک روی یه موتور قوی. آئودی A3 و مرسدس CLA هم هستن اما تا اونجایی که بنده اطلاع دارم سری 2 بهتره. در هر صورت ما رو حتتتتتما از تصمیم نهاییت با خبر کن. راستی دست دوم نمیخری؟؟
بیشتر این ماشین ها رو دوست دارم. ولی بین اینها انتخاب بی برو برگرد من اشکودا یتی است. و چیزی که برای جالب بود حضور دو کیا در این لیست هست. واقعا کیا خوب داره پیشرفت می کنه.
ریو واقعا ماشین دوست داشتنی ای هستش و بهترین عملکرد ها رو داره همیشه ، تو ایران هم ریو جزو ماشین های خوب بودش ولی حیف که دیگه تولیدش متوقف شده ! یه ماشین که درست کار می کرد رو هم متوقف کردن تولیدش رو !
5 تا ژاپنی 2 تا کره ای یه دونه آلمانی یه دونه چکی یه دونه هم فرانسوی به نظر من در این لیست اغراق شده و جای خودروهای ایرانی رو خالی گذاشتن سایپا111 سایپا131 سایپا132 سایپا141 سایپا151 تیبا و تیبا هاچبک اگه لیست درست بود ایران با 7 تا از قابل اطمینان ترین خودروهای دنیا برنده میشد :D
البته باید در نظر داشت پراید با ارز امروزی ما حدود 5 هزار یورویی هستش(کمی کمتر) با همه اشغالیش نباید با ماشین بالای 20 هزار تایی مقایسه شه حدش در حد سوزوکی های بازار پاکستانه! نه آئودی!
بازهم ژاپن درود بر شرفتون ژاپنی ها اهل این خوشگل بازی ها نیستند ولی یه ماشین بهت میدن که چند سال راحت بری و بیای نه مثل کره ای ها که فقط ظاهر دارن و روزی ی مدل بیرون میدن راستی جای فولکس خیلی خالیه با تشکر از شما دوستان عزیز
خب حضور گسترده ی ماشینای ژاپنی توی یه همچین لیستایی دور از انتظار نیست
همه ی ماها میدونیم که خودرو های ژاپنی ماشینای ارزون قیمت (نسبت به هم ردیف هاشون) و پرکار و کم خرجی هستن
الان دولت انگلیس باید یه فکری برای صنعت خودش بکنه که توی این لیست خودروی انگلیسی نبوده (البته مث ایران نیست، حتما در سالهای آینده به بررسی مشکل میپردازه)
ولی اگه همین روند پیش بره، کم کم فروش محصولاتش در داخل خود انگلیس کم میشه و به طبع فروش جهانی اش هم پایین میاد و صنعت خودروش دچار مشکل میشه
کیا و هیوندای هم این روزا توی خیلی از لیستا به چشم میخورن و دارن به سرعت پیشرفت میکنن، که خب طبیعی، چون دارن نتیجه ی زحماتشون رو میبینن
اقتصاد بریتانیا بر پایه تولیدات صنعتی نیست بلکه بر پایه خدماته این اقتصاد بر پایه صنعت بانک داری صنعت بیمه و شرکت های بزرگ مشاور مالی و خرده فروشیه ضمن این که دولت بریتانیا هیچ وقت فکری به حال صنعت خاصی نمیکته در بازار ازاد صنعت خودش راه خودش رو پیدا میکنه و دولت فقط وظیفش نظارت بر اجرای درست قوانینه “الان دولت انگلیس باید یه فکری برای صنعت خودش بکنه که توی این لیست خودروی انگلیسی نبوده” چون خودروی انگلیسی توی این لیست نبوده پس باید بریتانیا یه کاری بکنه؟ عجب! “ولی اگه همین روند پیش بره، کم کم فروش محصولاتش در داخل خود انگلیس کم میشه و به طبع فروش جهانی اش هم پایین میاد و صنعت خودروش دچار مشکل میشه” فروش کدوم محصول بریتانیایی؟ اگر منظورت استون و لند روور و جگواره که اینا زیر 10 درصد باز بریتانیا دستشونه اگرم منظورت واکسهاله که محصولی از خودش نداره و همون ماشینای اوپل رو بدون هیچ تغییری مونتاژ میکنه سهم خودرو سازاشون هم از بازار جهان که در حد دهم درصده… از اینها میشه نتیجه گرفت که بریتانیا اقتصادش بر پایه تولیدات نیست و نیازی هم به تولیدات نداره در دوره نخست وزیری مارگارت تاچر اکثر شرکت های تولید کننده کالا در بریتانیا طبق یک برنامه بی نظیر و هوشمندانه ورشکست شدن و اقتصاد این کشور به سمت خدمات پیش رفت(هر چند هنوزم تولید کننده های بزرگی در این کشور هست) اقتصاد خدماتی و خرده فروشی همواره حاشیه امن تری نسبت به اقتصاد تولیداتی داره
بعدشم، یه دولت از هر منبعی که بتونه برای کشورش سود کسب میکنه
توی دوران رکود اقتصادی، اقتصاد دانان و سیاسیون این کشور راه بهبود رو به قول تو، سرمایه گذاری توی نظام بانکی و بیمه دونستن و وضعشون رو بهبود بخشیدن، دلیل نمیشه که بگن خب نظام بانکی ما خوبه پس صنعت خودرو رو بیخیال!!!!
کم کم سعی میکنن همه ی جنبه های صنعتی و خدماتی و فرهنگی کشورشون رو بهبود ببخشن
الانم که صنعت خودروش حال روز خوبی نداره، کم کم به فکر بهبودش میفتن (اگه تا حالا نیفتاده باشن)
بعدش هم، اکثر شرکتای پیشرفت کرده با حمایت دولت کشور خودشون به یه جایی رسیدن
همونطور که فرانسه داره به شرکتای فرانسوی مث پژو و رنو برای تولید موتور های کم مصرف کمک میکنه
یا آمریکا که حدود نیمی از هزینه رو برای خرید خودرو های الکترونیکی پرداخت میکنه و کمکهای زیادی به تسلا کرد
یا زمانی که دوج داشت از بین میرفت، این وامهای آمریکا بود که به فیات پرداخت شد و اونو از ورشکستگی نجات داد
یا به قول همین داش محمد خودمون، آلمان نیمی از هزینه های ماشین رو برای خودرو های آلمانی پرداخت میکنه
حرفای منو شما اصلا و ابدا نفهمیدید متاسفانه و پاسختون هم مرتبط با حرفای من نبود احمد جان حرفای من دقیقا در مورد صنعت خودروسازی بریتانیا هم صدق میکنه صحبت بر سر اینه که حمایت قرار نیست صورت بگیره وام هایی که دولت امریکا به خودروسازانش داد اول به خواست خود خودروسازا بود و اگر خودروسازا اینو نمیخواستن وامی به زود بهشون کسی نمیداد و دخالتی انجام نمیشد منظورتون از خودرو های الکترونیکی همون الکتریکی بود دیگه؟ ضمن اینکه این ها برای حمایت از خودروساز نیست بلکه برای تشویق “مردم” به خرید خودرو های سبز هست این حرفم وقتی ثابت میشه که میبینیم این تخفیف ها و مشوق ها برای خودروسازان خارجی هم هست ! صنعت بریتانیا ربطی به صنعت فرانسه سوسیالیستی نداره که هنوز درش شرکت های عظیم و زیاد “دولتی” قرار داره هم چنین بنظر میرسه که شما از وضعیت صنعت خودروسازی بریتانیا اطلاع کافی ندارید صنعت خودروسازی بریتانیا 90 درصدش تا دهه 80 کاملا نابود شد و این اتفاقیه 30 سال پیش افتاد و چیز جدیدی نیست که دولت بریتانیا به قول شما بیاد و فکری به حالش بکنه ————————- حرف کلی من این بود که بریتانیا اولا خیلی وقته خودروسازیشو از دست داده ثانیا میخواستم مفهوم اقتصاد آزاد رو بهتون یاد اور بشم( قرار نیست دولت در اقتصاد آزاد دستی ببره) ثالثا در گوشه ای از حرفام دوست داشتم وضعیت کلی اقتصاد بریتانیا هم برای بچه ها شرح بدم (در حد اطلاعاتم)
درود. زیگما جان اطلاعات کامل و خوبی دادی. ممنون. در کل معلومه که معلومات بالایی داری اما وقتی عصبانی میشی یه جوری صحبت میکنی که طرف مقابلت داغ میکنه، بعد دعوا میشه. (شوخی کردم) در کل من اینجوری متوجه شدم که صادق میگه باید یه فکری به حال صنعت خودرو سازی بکنن تا وضعیتش بهتر شه. شما میگی دولت هیچ فکری برای صنعت خودرو نمیکنه و صنعت باید خودش راهشو پیدا کنه. درسته دوستان؟؟
اره درسته به علاوه اینکه اشتباهات صادق رو بهش گوشزد کردم متاسفانه اخلاق بدی که دارم اینه که توضیح اشتباهات دیگران برام سخته ……دارم روی خودم کار میکنم اگر 1 سال پیش منو میدیدی پس چی میگفتی داداش :D
1 سال پیشتو ندیدم اما تو این 6 ماهی که میام پدال تغییر زیادی کردی. یکم با لطافت طرف مقابلو بشور بذار کنار. بالاخره هر کسی یه چیزایی رو نمیدونه و باید با آرامش براش توضیح بدی. گاهی هم کار به بحثای جذاب میرسه. اما دعوا بده!!! (نصایح پدارانه)
من همون اول هم گفتم صنعت خودروسازی انگلستان دچار ضعفه، بعد شما با یه لحن دیگه حرف منو میزنی و میگی که من اشتباه میگم!! (اگه منظورتو درست متوجه شده باشم)
در مورد حمایت های دولتی هم باید بگم، خیلی از خودرو سازا دارن ماشینای سبز تولید میکنن، پس چرا آمریکا بیشترین پشتیبانیش رو برای تسلا (شرکت آمریکایی) گذاشته؟؟!
یا اگه توی آلمان همه ی شرکتا به صورت یکسان از بازار برخوردارن، چرا برای ماشینای ساخت خودش مزایا و تخفیف قرار داده؟!
یا روسیه که بعد از تحریم ها اومد و زیر پر و بال شرکتای خودروسازی خودشو گرفت؟؟ (البته بحث روسیه یکم فرق داره، ولی به هر حال اونم حمایت دولتیه)
این رو هم بگم، درسته که در بازار آزاد هر شرکت، مسئول اعمال خودش هست، ولی بسته به نیازمندی دولت به یه صنعت، حمایتش هم متفاوته، حالا هر چه نیاز بیشتر، حمایت هم بیشتر.
توی بریتانیا هم حمایت نبوده که برندهای انگلیسی دارن یکی یکی از این کشور خارج میشن و سهامشونو میفروشن، برای همین بود که گفتم اگه این صنعت توی بریتانیا بخواد به جایی برسه باید مورد حمایت قرار بگیره (حالا یا با حمایت خودکار دولت یا به درخواست خود شرکتا)
یه چیز دیگه هم که یادم رفت بگم، شما میگی در بازار آزاد هیچگونه حمایتی در کار نیست؟ (اگه درست متوجه شده باشم)
دولت آلمان علاوه بر معافیت های مالی، حدود 5.1 میلیارد یورو تسهیلات در اختیار صنعت خودرو سازیش قرار داد
همینطور توی ژاپن، (اگه اشتباه نکنم) نسخت وزیر این کشور، یه سری معافیت های مالیاتی برای پروژه ی خودرو های هیبریدی و همینطور یه سری برنامه های پشتیبانی برای شرکتای خودروسازی خودشون در نظر گرفت
یا آمریکا، از اونجا که حدود 1/5 تا 1/4 شاغلان آمریکا در صنعت خودروی این کشور مشول کارند، این دولت از هیچ کمکی دریغ نمیکنه، همونطور که به جنرال هم کمک های زیادی کرد که حتی رئیس جمهور آمریکا برای این قضیه گفت: دولت آمریکا برای نجات شرکتهای خودروسازی اقداماتی را انجام داد که مردم می توانند و باید به آن افتخار کنند.
یا توی روسیه که بالا هم گفتم، حمایتهای گسترده ی دولتی متوجه خودروسازای این کشور شد (درسته که بیشترش به خاطر تحریم ها بود، ولی بازهم میگم، یه حمایت دولتی بوده و هست) همینطور قبلا پوتین درباره ی حمایت دولت گفته بود؛دولت حاضر است به خودروهای خودروساز در مصرف سوختشان از غرب تا شرق کشور کمک کند تا در مقابل شهروندان روسیه کمتر خودروهای ساخت ژاپن که با اقبال بسیار خوبی در کشور مواجهند، خریداری کنند.
یا یه جای دیگه گفته بود که؛با حمایتهای مالی خود از شرکتها خودروهای آنها را 5/12 میلیارد دلار خریداری میکند.
و یه سری حمایت های دیگه که الان داره از خودرو سازهاشون به دلیل تشدید تحریم ها میشه.
ببین داداش، بدون حمایتهای دولتی خیلی از شرکتای کوچیک و بزرگ تا الان نابود شده بودن.
من میگم صنعت خودروسازی بریتانیا خیلی وقته نابود شده از این حرف دو تا نتیجه گرفتم 1.حتی در زمان نابودیش هم حمایت چندانی صورت نگرفت 2.این ضعف چیز جدیدی نیست و چیزی نیست که حالا باید به حالش فکری بشه من میگم اقتصاد بریتانیا ربطی به روسیه فرانسه و المان سوسیالیستی نداره شما آیا معنی سوسیالیستی رو میدونید؟ میدونید تفاوت المان و فرانسه سوسیالیست در چیه؟ میدونی بریتانیا روی چه افکار وعقایدیه اقتصادش؟ این که المان چقدر تشویقی میده یا روسیه جقدر میده یا فرانسه میده هیچ ربطی به بریتانیا نداره حمایت دولت امریکا از همه خودروسازان یک مقداره(این موضوعیه که من فکر میکنم شما متوجه نمیشید و توضیحش میدم در ادامه) طبق قانون تجارت امریکا میزان حمایت یا بازدارنگی دولتی از کمپانی های داخلی و خارجی یکسانه و دولت امریکا هیچ فرقی حمایت هاش با حمایت هایی که روی پریوس انجام میشه نداره بخدا فکر نمیکنم درک این جملات من زیاد سخت باشه(با عرض پوزش صادق جان) حمایت دولتی بخش کوچکی از شرکت هارو ممکنه نجات بده و در کل اثرش اوقدر نیست و خود دولت ها هم دخالت زیادی نمیکنن و این دخالت ها بسیار محدوده و حرفاتون در این مورد کاملا اشتباهه ——————————— در این کامنت به چند چیز اشاره کردم درک نادرست شما از اقتصاد کشور ها و مکاتب اقتصادی درک اشتباه شما از کمک های دولتی و اطاعات غلط در این مورد اطلاعات غلط در مورد کمک های دولتی امریکا به خودروسازان و تکرار صحبت های قبلیم مبنی بر اینه صنعت خودروسازی بریتانیا خیلی وقته تقریبا نابود شده پس این چیز جدیدی نیست با فرض اینکه این موضوع تازگی داشته باشه هیج دولتی در یک اقتصاد ازاد به خاطر یک لیست نمیاد و تصمیم بگیره!!! با عرض پوزش از شما میخوام کمی در مورد کشور هایی با نظام های حاکم سوسیالیستی مطالعه کنید و فرق این کشور ها با کشور هایی که در اصطلاح در بلوک لیبرال ها قرار میگیرند رو متوجه بشین همجنین ازتون میخوام این افکار جهان سومی رو دور بریزید مثلا چون روسیه میاد و کاری میکنه پس این اقدامش قابل مقایسه با کشور دیگری!(آخر چه چیز روسیه ربط دارد به بریتاینا؟ نظام سیاسی یا اقتصادیش؟ پیشرفتگیش؟) مثال دیگر اینکه یک جهان سومی فکر میکند همه چیز ختم در دولت میشود! قرار نیست دولت در اقتصاد “آزاد” دخالتی در چیزی بکند(اگر دخالتی باشد کلی است و مفهوم قانون میماند و برای همه یکسان است) یعنی حمایت های دولت فدرال امریکا از تمام خودروسازان که ثبت در امریکا باشند یکسان است مثلا اگر تویوتا بر فرض مثال دجار مشکل مالی بشه چون در امریکا به ثبت رسیده به مانند جی ام و فورد و… میتواند کمک های دولتی دریافت کند(با اینکه خودروساز در اصل ژاپنی ولی چون در امریکا ثبت شده و بازاری در اختیار دارد و کارمند و کارگر دارد طبق قوانین آنجا میتواند از حمایت مالی بهره مند بشود)مثلا هوندا شرکت ثبت امریکاییش honda america llc نام دارد و میتواند دقیقا و مشابه همون کمک هارو دریافت کنه. پس اگر امریکا کمکی به جی ام میکند این کمک میتواند شامل همه شرکت های ثبت شده در امریکا بشود(در اینصورت این موضوع برای همه قابل اجراست و چیزی که برای همه قابل اجرا باشد قانون است و حمایت خاص فرق میکند و حمایت از تولید کننده داخلی الزاما نیست!چون میتواند شامل خارجی های فعال در امریکا هم بشود) درخواست دیگر من از شما به این موضوع بر میگردد که بروید و کمی درباره صنعت خودروسازی بریتانیا بخوانید چون اصلا و ابدا در مورد مصائب و نقاط قوت و ضعف این صنعت بریتانیا هیچی نمیدانید بحث دیگری ندارم تا زمانی که صنعت خودروسازی بریتانیا و مکاتب اقتصادی را بشناسید و زمانی که مطمئن شدن که این اگاهی ها را دارید در کمال افتخار با شما بحث میکنم امیدوارم ناراحت نشدی باشی صادق جان چون بهتر است هر آنچه نظرم است رو بگم و چیزی رو نگفته نذارم که بعدا دردسر نشود بازم میگم که امیدوارم ناراحتی پیش نیاد که من مثلا گفتم برین مطالعه کنید و این حرفا….
هم چنین شما باید تفاوت “دخالت” و “حمایت” را بدانید اینکه دولت بریتانیا بیاید و فکری به حال صنعت خودرو سازی(!!!) اش بکند دخالت است(هرچند این اتفاق نمی افتد) و اینه امریکا بیاید و کمکی به شرکت های فعال در امریکا بکند که این کمک ها بنا بر درخواست “خود” ان شرکت ها باشد حمایت است نه دخالت من و شما هر دو در درک حمایت و دخالت دچار مشکلیم صادق خان
من نمیدونم چرا، آقا زیگما، شما سعی در تحریف کامنتای من دارید؟؟؟! من هیچ جا نگفتم که دولت باید دخالت کنه!!!!! من همه جا گفتم باید حمایت کنه، و گفتم هم که حالا یا به درخواست شرکت یا به صورت خودکار (که نوع حمایت ریشه توی نوع سیاست کشور داره) بعدشم، من میدونم فرق دولته سوسیال فرانسه با لیبرال دموکرات بریتانیا چیه، ولی خیلی از این تفاوتها، ریشه توی مسائل سیاسی و مذهبی و فرهنگی داره، و تفاوتها توی مسائل اقتصادی به اندازه ی مسائل سیاسی و مذهبی نیست، برای همینه که همه فکر میکنن شما داری بحث سیاسی میکنی، نه صنعتی و اقتصادی
در ضمن، قرار نیست من دانای کل باشم و همه چیز رو بدونم، خیلی چیزا هست که نمیدونم و قبول هم میکنم، ولی این که در این مورد شما داری میگی من اشتباه میکنم، قبول نمیکنم
و اینکه داری میگی گفته های من درباره ی حمایت دولتها از صنعتای خودروسازیشون غلطه، هر جور میخوایید حساب کنید، میتونید در این باره تحقیق کنید ببینید غلطه یا درسته
در مورد شرکت هایی مث هوندا و تویوتا که در آمریکا کارخونه دارن باید بگم، چون این شرکتا در آمریکا کارخونه دارن و بیشتر نیروهای کاری اونا از مردم آمریکاست و همینطور اکثر تولیداتشون در حوزه ی ایالات متحده است، باید هم مطابق با قوانین آمریکا باهاش برخورد بشه و یه چیز طبیعی هستش
بعدش هم، من هیچ وقت نگفتم که بریتانیا مثلا باید بیاد مث فرانسه خودروساز هاش رو پوشش بده، یا مث روسیه این کارو انجام بده که شما میگید، اینا چه ربطی به هم دارن گفتم، کمپانی های انگلیسی (مخصوصا اونایی که هنوز فعالیت هاشون تحت برندای انگلیسی هستش یا به عنوان شرکت مادر فعالیت میکنن) باید مورد حمایت قرار بگیرن (یا در صورت درخواست کردن شرکت یا به صورت اتوماتیک با معافیت های مالیاتی و و و…)
این رو هم بگم، که من بازهم هیچ وقت نگفتم که چه جوری باید حمایت بشن که شما تفاوت در سیاست هاشونو بیان کردید
حمایت، از طریق وامهای کم بهره و بدون بهره میشه حمایت، از طریق معافیت های مالی میشه حمایت، از طریق خریداری محصولات به صورت دولتی میشه یا حتی حمایت های تبلیغاتی و خیلی از انواع دیگه که بسته به نوع سیاست کشور متفاوت هستن
و در آخر اینکه ببخشید منِ جهان سومی با شما که جهان اولی هستید داشتم بحث میکردم
درود. من فکر میکنم شما دوتا دارید از دو زاویه به یه موضوع نگاه میکنید. صادق خودرو سازی رو نگاه میکنه و زیگما سیاست رو. زیگما میگه اقتصاد بریتانیا جوری نیست که به خودرو سازیش کمک کنه. صادق میگه من کاری با سیاستهای اقتصادی ندارم، اگه خودرو سازیش بخواد پیشرفت کنه به کمک دولت نیاز داره (حالا چه خودش درخواست بده چه دولت زوری بهش کمک کنه!!).
من نیومدم آتیش بیار بشما :D
زیگما کمکایی که از طرف دولت به تسلا شد چی؟؟ نظرت راجع به اون چیه؟ چجوری توجیه میشه؟ چرا مثلا از ب ام و i3 حمایت نکرد بعد به هموطن خودش کمک کرد؟؟
همانطور که کاملا مشخصه کیا موتورز واقعا پابه پای بزرگتنی مانند تویوتا پیش رفته و داره در اروپا جایی در دل خودروسوهرن واقعی باز میکنه کاش سایه بان و ویران خودرو با بهره گیری از دانش کیا موتورز و یا اشکودا گامی در جهت مثبت پس از قریب به 40 سال درجا زدن برمیداشتن پیشاپیش از نویسنده مقاله تشکر میکنم
من 1 اکورد 1993 دارم 394000 کیلومتر کارکرده و هنوز موتور و گیربگسش سالم سالم البته خود ماشین هم با اینکه باش از جلو تصادف کردم هنوز سرحال وهیچ صدایی نداره واقعن ماشین جون سفتی
هوندا جاز…کیا پیکانتو…شورلت اسپارک…از دسته خودرو هایی اند که هیج جوره تو کتم نمیره.کلا از این کلاس خودرو ها خوشم نمیاد…اشکودا یتی هم که الکی گرونه….از لیست بالا لکسوس خیلی خوبه…همینو بس….
Ilyar
۱۸ مهر ۱۳۹۳آفرین به کیا …دوتا از ماشیناش تو لیسته .واقعاً کره ای ها دیگه حرفهای زیادی در خودروسازی برای گفتن دارن و ما همچنان اندر خم نصب یک کیسه هوا در پرایدیم.
انتخاب من هم از لیست بالا کیا سید هستش. هرچند که همشون عالی و بینظیرند.
محمد ، عشق ژاپن
۱۸ مهر ۱۳۹۳درود
به به پدال
بچه ها یه سوال … اینجا اگه ماشین آلمانی بخریم 50 درصد هزینه هاشو دولت آلمان میپردازه واسه همین تصمیم گرفتم که ماشین آلمانی بگیرم
بودجه ای که دارم حدودا 30 هزار یورو هستش ، میشه راهنماییم کنید؟؟؟؟
احسان آرسنالی
۱۸ مهر ۱۳۹۳هر ماشینی بخری یا فقط کم مصرف ها و الکتریکی ها یا نوع خاصی از ماشین؟ مالیاتش با بقیه فرقی نداره؟ یه سوال خصوصی داری درس میخونی یا واسه کار رفتی؟ به نظر من که آیودی بخر پشیمون نمیشی هم خشگله هم باکلاس هم مطمن(گوشیم حمزه نداره) آخه مالکش فولکس دیگه بایدم باشه
محمد ، عشق ژاپن
۱۸ مهر ۱۳۹۳والا من از یکی از دوستانم اینجا بی ام و X5 خریده ، میگه ماشین آلمانی اگه بخوای بخری نصف پولش رو دولت پرداخت میکنه حالا من باید بیشتر اطلاعات جمع کنم
در مورد اون سوال خصوصی هم باید بگم من الآن برای کار اینجام ، فعلا دارم با وکیل کار های اقامت و ایجاد حساب بانکیم رو ردیف میکنم و به محض اینکه حساب بانکی ایجاد کردم پول هامو خانوادم برام میفرستند چون بیشتر از 6000 یورو نمیشد نقد اورد اینور و یکمی درگیرم ، به محض اینکه 250 هزار یوروم اومد اینجا با 100 هزار تاش به صورت قصدی یه خونه میگیرم ، 30 هزار تاش پول ماشین ، 20 هزار تاش حقوق وکیل و با بقیش شاید یه کافه زدم ، هنوز نمیدونم ولی کار اینجا ریخته و حقوق هاشون نسبت به ایران خیلی بهتره ولی خب دیگه خیلی مردم های خشکیند و اصلا کاری به کار کسی ندارند ، الآن هم یه چند روزیه خونه ی رفیقمم اینترنتش عجب سرعتی داره لامصب ، ولی بچه ها خداوکیلی هیچ جا ایران نمیشه ، یه بنز E200 از موسسه ی AVIS کرایه کردم لامصب عجب چیزیه ، کسی قیمت E200 رو نداره؟؟؟ آقا بنزین و آب چقدر گرونه اینجا، مصرف ماشین اینجا واقعا مهمه چون اگه پر مصرف باشه صاحبش بیچاره میشه … چیز عجیب واسم اینه که رنگ بنزینش آبیه ، خلاصه زندگیمون داره میگذره ، ایشالله شما هم میاید اینور و واستون سنگ تموم میزارم
حسين
۱۸ مهر ۱۳۹۳درود. محمد جان به سلامتی رسیدی؟ ایشالا مووفق و کامیاب باشی داداش. من یه نظر گذاشتم مث اینکه قراره فردا بیاد!!
صادق
۱۸ مهر ۱۳۹۳به به به، داش محمد آلمانی ;)
چه خبر؟؟ قرار بود سر بزنی؟؟!
داداش، راستش این پیشنهاد هایی که بهت میدم خودم سوارشون نشدم، قیمت دقیقشون هم اطلاع ندارم ولی فک کنم نزدیک پول خودت باشن
سری 3 و آئودی A4 (البته فک کنم اینا قیمت اصلیشون نزدیک به 30000 دلار باشه)
ولی گرونتر اگه بخوای سری m بی ام و یا RS آئودی گزینه های خوبی باید باشن
حالا خودت چی مد نظر داری؟
فرید
۱۸ مهر ۱۳۹۳محمد جان امیدوارم هر جا هستی خوش و خرم باشی و در تمامی مراحل زندگیتم موفق و پیروز باشی.بهترین هارو برات آرزو میکنم…لکسس هم دیدی یاد من بااااش :-D
احسان آرسنالی
۱۸ مهر ۱۳۹۳یه چیز دیگه مگه دولت آلمان قرداد تجارت آزاد نداره چطوری نصف هزینه ها رو میده!!!؟
صادق
۱۸ مهر ۱۳۹۳راستی محمد، باکستر و کاین هم باید به پولت بخورن.
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳باکستر 50 هزارتاست صادق
محمد ، عشق ژاپن
۱۸ مهر ۱۳۹۳باکسر کارکرده میتونم بخرم صادق جان ، ولی خب خرجش بالاست ، ب ام و 328 خیلی دوست دارم ، قیمتش رو دارین؟؟؟؟؟ بنز E200 هم خیلی خوب راه میره اونم قیمتش رو کسی داره؟؟؟
Ehsan
۱۸ مهر ۱۳۹۳سلام محمد جان ، بالاخره به مقصد رسیدی :-D
امیدوارم انجا هم موفق باشی
این نکته ای که گفتی خیلی برام جالبه به این میگویند حمایت از تولید داخلی و نیز حمایت از مصرف کننده ، نه مثل […] ما که از رانت خوار ها حمایت میکنند و مردم رو به کام مرگ میکشونند با این دو کارخانه رانت خوار
محمد ، عشق ژاپن
۱۸ مهر ۱۳۹۳اصلا به طرز عجیبی از تولیداتشون حمایت میکنند ، تازه مردمشون هم فقط جنس آلمانی میخرند ، یعنی همشون بوش و زیمنس و … ماشین ها هم همش آلمانی ، اجناس وارداتی خیلی کم میخرند ، این که آلمان باشه ببین ژاپن دیگه چیه :D
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳همون لندکروزتو بگیر محمد.عاشق تویوتایی
حسين
۱۸ مهر ۱۳۹۳درووووووود محمد جان. رسیدن به خیر
شما که اونجا تنهایی، نه؟؟؟ پس به نظر من یه ماشین خانوادگی نخر. یه سری 2 یا M235i گزینه های مناسبی هستن که به پولت هم میخورن. هم از نظر ظاهری هم از نظر فنی. حتی بسیاری از کارشناسا بر این باور هستن که M235 بهترین مدل تولیدی ب ام و هستش. چون میشه گفت در این ماشین از همون فرمولی که در ساخت مدل انقلابی 2002 استفاده شد، استفاده شده: یه بدنه سبک و کوچیک روی یه موتور قوی. آئودی A3 و مرسدس CLA هم هستن اما تا اونجایی که بنده اطلاع دارم سری 2 بهتره.
در هر صورت ما رو حتتتتتما از تصمیم نهاییت با خبر کن.
راستی دست دوم نمیخری؟؟
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳خوش اومدی دوباره به پدال
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳بخوام بدون توجه به قیمت انتخاب کنم آئودی رو برمیدارم
ASTON MARTin
۱۸ مهر ۱۳۹۳کیا (..)هه؟
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳چشه کیا آستون مارتین
"Amir"
۱۸ مهر ۱۳۹۳چهار روز دیگه چین هم مث کره میشه اونوقت ما…
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳پژو هم تو این لیست بدک نیست
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳باهات کاملا موافقم الیار
حسين
۱۸ مهر ۱۳۹۳دوست عزیز مث اینکه شما خیلی عجله داری!!! پیشاپیش 1000 تایی شدنت مبارک. همچنان به کمیتت بیفزا…
سینا
۱۸ مهر ۱۳۹۳از کره و کره ای دروغ گو متقلب کپی کار متنفرم
فرید
۱۹ مهر ۱۳۹۳جوووووووووووووووونم لکسس تویوتا…همه جا پرچم رو میبرین بالا…تو همه جا تکین…زنده بای تویوتا…زنده باد عشقم لکسس.
نوید
۱۹ مهر ۱۳۹۳فقط کیا ریو هاچ بک
عالی هستش
من ب همه پیشنهادش میکنم.
مصطفی
۱۸ مهر ۱۳۹۳این تویوتا پریوس که تو همه ی مطلبای این طوریتون هست!ولی خداییش این کیا سیده خیلی قشنگه!
ASTON MARTin
۱۸ مهر ۱۳۹۳دقت کردین ماشینای موجود در بریتانیا جمع جورتر، هاچ بکتر و مینی تر از گذشته شدن؟
نیما
۷ آذر ۱۳۹۳بیچاره ها آب رفتن
mory
۱۸ مهر ۱۳۹۳من فکر می کنم چون اکثرا مردم قشر معمولی جامعه تو این نظر سنجی شرکت می کنند کاشینای آلمانی کمتر تو این لیسته
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳لکسوس تو این گروه هیبریدیه؟؟؟1
فرید
۱۹ مهر ۱۳۹۳آره عزیز جان هیبریده…
M Power///
۱۸ مهر ۱۳۹۳بیشتر این ماشین ها رو دوست دارم. ولی بین اینها انتخاب بی برو برگرد من اشکودا یتی است. و چیزی که برای جالب بود حضور دو کیا در این لیست هست. واقعا کیا خوب داره پیشرفت می کنه.
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳انتخاب من هم کیا موتورز هست
Mojtaba_Deutschland
۱۸ مهر ۱۳۹۳ریو واقعا ماشین دوست داشتنی ای هستش و بهترین عملکرد ها رو داره همیشه ، تو ایران هم ریو جزو ماشین های خوب بودش ولی حیف که دیگه تولیدش متوقف شده ! یه ماشین که درست کار می کرد رو هم متوقف کردن تولیدش رو !
احسان آرسنالی
۲۰ مهر ۱۳۹۳کلا فرانسوی ها استعمارگرند حالا زنو هم یکیشون امیدوارم نابود بشن ولی خب اونا فرانسوی هستن و دولتشون نمیزاره
علی آهنگر
۱۸ مهر ۱۳۹۳5 تا ژاپنی 2 تا کره ای یه دونه آلمانی یه دونه چکی یه دونه هم فرانسوی
به نظر من در این لیست اغراق شده و جای خودروهای ایرانی رو خالی گذاشتن
سایپا111 سایپا131 سایپا132 سایپا141 سایپا151 تیبا و تیبا هاچبک
اگه لیست درست بود ایران با 7 تا از قابل اطمینان ترین خودروهای دنیا برنده میشد :D
مصطفی
۱۸ مهر ۱۳۹۳پرایدم رتبه آخر دنیاست!
مرتضی
۱۸ مهر ۱۳۹۳البته باید در نظر داشت پراید با ارز امروزی ما حدود 5 هزار یورویی هستش(کمی کمتر) با همه اشغالیش نباید با ماشین بالای 20 هزار تایی مقایسه شه حدش در حد سوزوکی های بازار پاکستانه! نه آئودی!
Ilyar
۱۸ مهر ۱۳۹۳راستی من نمیدونم که چرا خودروسازان ایرانی با اشکودا همکاری نمیکنن. کیفیت بالا همراه با قیمت مناسب ویژگی اصلی خودرو های اشکوداست.
امید
۱۸ مهر ۱۳۹۳قابل اطمینان ترین خودروهای ایرانی (گاری)چیست؟
parseh net30
۱۸ مهر ۱۳۹۳خداییش باید طلا گرفت طراحهای این کیا سید رو واقعااااااااااااااا اوشجله
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳آره از آواتارت معلومه
ali
۱۸ مهر ۱۳۹۳بازهم ژاپن درود بر شرفتون ژاپنی ها اهل این خوشگل بازی ها نیستند ولی یه ماشین بهت میدن که چند سال راحت بری و بیای نه مثل کره ای ها که فقط ظاهر دارن و روزی ی مدل بیرون میدن راستی جای فولکس خیلی خالیه با تشکر از شما دوستان عزیز
Ahmad..F12
۱۸ مهر ۱۳۹۳ژاپن و آلمان که جاشون امنه هیچی
ولی آفرین به کیا که پای خودشو تا این جاها باز کرده
واقعاً پیشرفت صنعت کره آفرین داره
صادق
۱۸ مهر ۱۳۹۳درود بر دوستان
خب حضور گسترده ی ماشینای ژاپنی توی یه همچین لیستایی دور از انتظار نیست
همه ی ماها میدونیم که خودرو های ژاپنی ماشینای ارزون قیمت (نسبت به هم ردیف هاشون) و پرکار و کم خرجی هستن
الان دولت انگلیس باید یه فکری برای صنعت خودش بکنه که توی این لیست خودروی انگلیسی نبوده (البته مث ایران نیست، حتما در سالهای آینده به بررسی مشکل میپردازه)
ولی اگه همین روند پیش بره، کم کم فروش محصولاتش در داخل خود انگلیس کم میشه و به طبع فروش جهانی اش هم پایین میاد و صنعت خودروش دچار مشکل میشه
کیا و هیوندای هم این روزا توی خیلی از لیستا به چشم میخورن و دارن به سرعت پیشرفت میکنن، که خب طبیعی، چون دارن نتیجه ی زحماتشون رو میبینن
زیگما
۱۸ مهر ۱۳۹۳اقتصاد بریتانیا بر پایه تولیدات صنعتی نیست بلکه بر پایه خدماته
این اقتصاد بر پایه صنعت بانک داری صنعت بیمه و شرکت های بزرگ مشاور مالی و خرده فروشیه
ضمن این که دولت بریتانیا هیچ وقت فکری به حال صنعت خاصی نمیکته
در بازار ازاد صنعت خودش راه خودش رو پیدا میکنه و دولت فقط وظیفش نظارت بر اجرای درست قوانینه
“الان دولت انگلیس باید یه فکری برای صنعت خودش بکنه که توی این لیست خودروی انگلیسی نبوده”
چون خودروی انگلیسی توی این لیست نبوده پس باید بریتانیا یه کاری بکنه؟
عجب!
“ولی اگه همین روند پیش بره، کم کم فروش محصولاتش در داخل خود انگلیس کم میشه و به طبع فروش جهانی اش هم پایین میاد و صنعت خودروش دچار مشکل میشه”
فروش کدوم محصول بریتانیایی؟ اگر منظورت استون و لند روور و جگواره که اینا زیر 10 درصد باز بریتانیا دستشونه
اگرم منظورت واکسهاله که محصولی از خودش نداره و همون ماشینای اوپل رو بدون هیچ تغییری مونتاژ میکنه
سهم خودرو سازاشون هم از بازار جهان که در حد دهم درصده…
از اینها میشه نتیجه گرفت که بریتانیا اقتصادش بر پایه تولیدات نیست و نیازی هم به تولیدات نداره
در دوره نخست وزیری مارگارت تاچر اکثر شرکت های تولید کننده کالا در بریتانیا طبق یک برنامه بی نظیر و هوشمندانه ورشکست شدن و اقتصاد این کشور به سمت خدمات پیش رفت(هر چند هنوزم تولید کننده های بزرگی در این کشور هست)
اقتصاد خدماتی و خرده فروشی همواره حاشیه امن تری نسبت به اقتصاد تولیداتی داره
Ahmad..F12
۱۸ مهر ۱۳۹۳زیگما، صادق جان داره میگه صنعت خودروی بریتانیا، نمیگه صنعت بریتانیا!!!
درست هم میگه
چرا بحث اقتصاد بریتانیارو میکشی وسط
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳واقعا عجب بازاری داره این بریتانیای کبیر
صادق
۱۸ مهر ۱۳۹۳آقا زیگما، داش احمد جواب شما را داد
بعدشم، یه دولت از هر منبعی که بتونه برای کشورش سود کسب میکنه
توی دوران رکود اقتصادی، اقتصاد دانان و سیاسیون این کشور راه بهبود رو به قول تو، سرمایه گذاری توی نظام بانکی و بیمه دونستن و وضعشون رو بهبود بخشیدن، دلیل نمیشه که بگن خب نظام بانکی ما خوبه پس صنعت خودرو رو بیخیال!!!!
کم کم سعی میکنن همه ی جنبه های صنعتی و خدماتی و فرهنگی کشورشون رو بهبود ببخشن
الانم که صنعت خودروش حال روز خوبی نداره، کم کم به فکر بهبودش میفتن (اگه تا حالا نیفتاده باشن)
بعدش هم، اکثر شرکتای پیشرفت کرده با حمایت دولت کشور خودشون به یه جایی رسیدن
همونطور که فرانسه داره به شرکتای فرانسوی مث پژو و رنو برای تولید موتور های کم مصرف کمک میکنه
یا آمریکا که حدود نیمی از هزینه رو برای خرید خودرو های الکترونیکی پرداخت میکنه و کمکهای زیادی به تسلا کرد
یا زمانی که دوج داشت از بین میرفت، این وامهای آمریکا بود که به فیات پرداخت شد و اونو از ورشکستگی نجات داد
یا به قول همین داش محمد خودمون، آلمان نیمی از هزینه های ماشین رو برای خودرو های آلمانی پرداخت میکنه
و…
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳زیگما سخت نگیر
بحث خودرویی باشه بهتره تا اقتصادی
زیگما
۱۸ مهر ۱۳۹۳حرفای منو شما اصلا و ابدا نفهمیدید متاسفانه و پاسختون هم مرتبط با حرفای من نبود
احمد جان حرفای من دقیقا در مورد صنعت خودروسازی بریتانیا هم صدق میکنه
صحبت بر سر اینه که حمایت قرار نیست صورت بگیره
وام هایی که دولت امریکا به خودروسازانش داد اول به خواست خود خودروسازا بود و اگر خودروسازا اینو نمیخواستن وامی به زود بهشون کسی نمیداد و دخالتی انجام نمیشد
منظورتون از خودرو های الکترونیکی همون الکتریکی بود دیگه؟
ضمن اینکه این ها برای حمایت از خودروساز نیست
بلکه برای تشویق “مردم” به خرید خودرو های سبز هست
این حرفم وقتی ثابت میشه که میبینیم این تخفیف ها و مشوق ها برای خودروسازان خارجی هم هست !
صنعت بریتانیا ربطی به صنعت فرانسه سوسیالیستی نداره که هنوز درش شرکت های عظیم و زیاد “دولتی” قرار داره
هم چنین بنظر میرسه که شما از وضعیت صنعت خودروسازی بریتانیا اطلاع کافی ندارید
صنعت خودروسازی بریتانیا 90 درصدش تا دهه 80 کاملا نابود شد و این اتفاقیه 30 سال پیش افتاد و چیز جدیدی نیست که دولت بریتانیا به قول شما بیاد و فکری به حالش بکنه
————————-
حرف کلی من این بود که بریتانیا اولا خیلی وقته خودروسازیشو از دست داده
ثانیا میخواستم مفهوم اقتصاد آزاد رو بهتون یاد اور بشم(
قرار نیست دولت در اقتصاد آزاد دستی ببره)
ثالثا در گوشه ای از حرفام دوست داشتم وضعیت کلی اقتصاد بریتانیا هم برای بچه ها شرح بدم (در حد اطلاعاتم)
حسين
۱۸ مهر ۱۳۹۳درود. زیگما جان اطلاعات کامل و خوبی دادی. ممنون. در کل معلومه که معلومات بالایی داری اما وقتی عصبانی میشی یه جوری صحبت میکنی که طرف مقابلت داغ میکنه، بعد دعوا میشه. (شوخی کردم)
در کل من اینجوری متوجه شدم که صادق میگه باید یه فکری به حال صنعت خودرو سازی بکنن تا وضعیتش بهتر شه. شما میگی دولت هیچ فکری برای صنعت خودرو نمیکنه و صنعت باید خودش راهشو پیدا کنه. درسته دوستان؟؟
زیگما
۱۸ مهر ۱۳۹۳اره درسته به علاوه اینکه اشتباهات صادق رو بهش گوشزد کردم
متاسفانه اخلاق بدی که دارم اینه که توضیح اشتباهات دیگران برام سخته ……دارم روی خودم کار میکنم
اگر 1 سال پیش منو میدیدی پس چی میگفتی داداش :D
حسين
۱۸ مهر ۱۳۹۳1 سال پیشتو ندیدم اما تو این 6 ماهی که میام پدال تغییر زیادی کردی. یکم با لطافت طرف مقابلو بشور بذار کنار. بالاخره هر کسی یه چیزایی رو نمیدونه و باید با آرامش براش توضیح بدی. گاهی هم کار به بحثای جذاب میرسه. اما دعوا بده!!! (نصایح پدارانه)
زیگما
۱۸ مهر ۱۳۹۳بله امیدوارم بهتر شده باشم نسبت به 6 ماه پیش
تشکر به خاطر نصیحت ها
صادق
۱۸ مهر ۱۳۹۳من همون اول هم گفتم صنعت خودروسازی انگلستان دچار ضعفه، بعد شما با یه لحن دیگه حرف منو میزنی و میگی که من اشتباه میگم!! (اگه منظورتو درست متوجه شده باشم)
در مورد حمایت های دولتی هم باید بگم، خیلی از خودرو سازا دارن ماشینای سبز تولید میکنن، پس چرا آمریکا بیشترین پشتیبانیش رو برای تسلا (شرکت آمریکایی) گذاشته؟؟!
یا اگه توی آلمان همه ی شرکتا به صورت یکسان از بازار برخوردارن، چرا برای ماشینای ساخت خودش مزایا و تخفیف قرار داده؟!
یا روسیه که بعد از تحریم ها اومد و زیر پر و بال شرکتای خودروسازی خودشو گرفت؟؟ (البته بحث روسیه یکم فرق داره، ولی به هر حال اونم حمایت دولتیه)
این رو هم بگم، درسته که در بازار آزاد هر شرکت، مسئول اعمال خودش هست، ولی بسته به نیازمندی دولت به یه صنعت، حمایتش هم متفاوته، حالا هر چه نیاز بیشتر، حمایت هم بیشتر.
توی بریتانیا هم حمایت نبوده که برندهای انگلیسی دارن یکی یکی از این کشور خارج میشن و سهامشونو میفروشن، برای همین بود که گفتم اگه این صنعت توی بریتانیا بخواد به جایی برسه باید مورد حمایت قرار بگیره (حالا یا با حمایت خودکار دولت یا به درخواست خود شرکتا)
صادق
۱۹ مهر ۱۳۹۳یه چیز دیگه هم که یادم رفت بگم، شما میگی در بازار آزاد هیچگونه حمایتی در کار نیست؟ (اگه درست متوجه شده باشم)
دولت آلمان علاوه بر معافیت های مالی، حدود 5.1 میلیارد یورو تسهیلات در اختیار صنعت خودرو سازیش قرار داد
همینطور توی ژاپن، (اگه اشتباه نکنم) نسخت وزیر این کشور، یه سری معافیت های مالیاتی برای پروژه ی خودرو های هیبریدی و همینطور یه سری برنامه های پشتیبانی برای شرکتای خودروسازی خودشون در نظر گرفت
یا آمریکا، از اونجا که حدود 1/5 تا 1/4 شاغلان آمریکا در صنعت خودروی این کشور مشول کارند، این دولت از هیچ کمکی دریغ نمیکنه، همونطور که به جنرال هم کمک های زیادی کرد که حتی رئیس جمهور آمریکا برای این قضیه گفت: دولت آمریکا برای نجات شرکتهای خودروسازی اقداماتی را انجام داد که مردم می توانند و باید به آن افتخار کنند.
یا توی روسیه که بالا هم گفتم، حمایتهای گسترده ی دولتی متوجه خودروسازای این کشور شد (درسته که بیشترش به خاطر تحریم ها بود، ولی بازهم میگم، یه حمایت دولتی بوده و هست)
همینطور قبلا پوتین درباره ی حمایت دولت گفته بود؛دولت حاضر است به خودروهای خودروساز در مصرف سوختشان از غرب تا شرق کشور کمک کند تا در مقابل شهروندان روسیه کمتر خودروهای ساخت ژاپن که با اقبال بسیار خوبی در کشور مواجهند، خریداری کنند.
یا یه جای دیگه گفته بود که؛با حمایتهای مالی خود از شرکتها خودروهای آنها را 5/12 میلیارد دلار خریداری میکند.
و یه سری حمایت های دیگه که الان داره از خودرو سازهاشون به دلیل تشدید تحریم ها میشه.
ببین داداش، بدون حمایتهای دولتی خیلی از شرکتای کوچیک و بزرگ تا الان نابود شده بودن.
زیگما
۱۹ مهر ۱۳۹۳من میگم صنعت خودروسازی بریتانیا خیلی وقته نابود شده
از این حرف دو تا نتیجه گرفتم
1.حتی در زمان نابودیش هم حمایت چندانی صورت نگرفت
2.این ضعف چیز جدیدی نیست و چیزی نیست که حالا باید به حالش فکری بشه
من میگم اقتصاد بریتانیا ربطی به روسیه فرانسه و المان سوسیالیستی نداره
شما آیا معنی سوسیالیستی رو میدونید؟
میدونید تفاوت المان و فرانسه سوسیالیست در چیه؟
میدونی بریتانیا روی چه افکار وعقایدیه اقتصادش؟
این که المان چقدر تشویقی میده یا روسیه جقدر میده یا فرانسه میده هیچ ربطی به بریتانیا نداره
حمایت دولت امریکا از همه خودروسازان یک مقداره(این موضوعیه که من فکر میکنم شما متوجه نمیشید و توضیحش میدم در ادامه)
طبق قانون تجارت امریکا میزان حمایت یا بازدارنگی دولتی از کمپانی های داخلی و خارجی یکسانه و دولت امریکا هیچ فرقی حمایت هاش با حمایت هایی که روی پریوس انجام میشه نداره
بخدا فکر نمیکنم درک این جملات من زیاد سخت باشه(با عرض پوزش صادق جان)
حمایت دولتی بخش کوچکی از شرکت هارو ممکنه نجات بده و در کل اثرش اوقدر نیست و خود دولت ها هم دخالت زیادی نمیکنن و این دخالت ها بسیار محدوده و حرفاتون در این مورد کاملا اشتباهه
———————————
در این کامنت به چند چیز اشاره کردم
درک نادرست شما از اقتصاد کشور ها و مکاتب اقتصادی
درک اشتباه شما از کمک های دولتی و اطاعات غلط در این مورد
اطلاعات غلط در مورد کمک های دولتی امریکا به خودروسازان
و تکرار صحبت های قبلیم مبنی بر اینه صنعت خودروسازی بریتانیا خیلی وقته تقریبا نابود شده پس این چیز جدیدی نیست
با فرض اینکه این موضوع تازگی داشته باشه هیج دولتی در یک اقتصاد ازاد به خاطر یک لیست نمیاد و تصمیم بگیره!!!
با عرض پوزش از شما میخوام کمی در مورد کشور هایی با نظام های حاکم سوسیالیستی مطالعه کنید و فرق این کشور ها با کشور هایی که در اصطلاح در بلوک لیبرال ها قرار میگیرند رو متوجه بشین
همجنین ازتون میخوام این افکار جهان سومی رو دور بریزید
مثلا چون روسیه میاد و کاری میکنه پس این اقدامش قابل مقایسه با کشور دیگری!(آخر چه چیز روسیه ربط دارد به بریتاینا؟ نظام سیاسی یا اقتصادیش؟ پیشرفتگیش؟)
مثال دیگر اینکه یک جهان سومی فکر میکند همه چیز ختم در دولت میشود!
قرار نیست دولت در اقتصاد “آزاد” دخالتی در چیزی بکند(اگر دخالتی باشد کلی است و مفهوم قانون میماند و برای همه یکسان است)
یعنی حمایت های دولت فدرال امریکا از تمام خودروسازان که ثبت در امریکا باشند یکسان است
مثلا اگر تویوتا بر فرض مثال دجار مشکل مالی بشه چون در امریکا به ثبت رسیده به مانند جی ام و فورد و… میتواند کمک های دولتی دریافت کند(با اینکه خودروساز در اصل ژاپنی ولی چون در امریکا ثبت شده و بازاری در اختیار دارد و کارمند و کارگر دارد طبق قوانین آنجا میتواند از حمایت مالی بهره مند بشود)مثلا هوندا شرکت ثبت امریکاییش honda america llc نام دارد و میتواند دقیقا و مشابه همون کمک هارو دریافت کنه.
پس اگر امریکا کمکی به جی ام میکند این کمک میتواند شامل همه شرکت های ثبت شده در امریکا بشود(در اینصورت این موضوع برای همه قابل اجراست و چیزی که برای همه قابل اجرا باشد قانون است و حمایت خاص فرق میکند و حمایت از تولید کننده داخلی الزاما نیست!چون میتواند شامل خارجی های فعال در امریکا هم بشود)
درخواست دیگر من از شما به این موضوع بر میگردد که بروید و کمی درباره صنعت خودروسازی بریتانیا بخوانید
چون اصلا و ابدا در مورد مصائب و نقاط قوت و ضعف این صنعت بریتانیا هیچی نمیدانید
بحث دیگری ندارم تا زمانی که صنعت خودروسازی بریتانیا و مکاتب اقتصادی را بشناسید و زمانی که مطمئن شدن که این اگاهی ها را دارید در کمال افتخار با شما بحث میکنم
امیدوارم ناراحت نشدی باشی صادق جان چون بهتر است هر آنچه نظرم است رو بگم و چیزی رو نگفته نذارم که بعدا دردسر نشود
بازم میگم که امیدوارم ناراحتی پیش نیاد که من مثلا گفتم برین مطالعه کنید و این حرفا….
زیگما
۱۹ مهر ۱۳۹۳هم چنین شما باید تفاوت “دخالت” و “حمایت” را بدانید
اینکه دولت بریتانیا بیاید و فکری به حال صنعت خودرو سازی(!!!) اش بکند دخالت است(هرچند این اتفاق نمی افتد)
و اینه امریکا بیاید و کمکی به شرکت های فعال در امریکا بکند که این کمک ها بنا بر درخواست “خود” ان شرکت ها باشد حمایت است نه دخالت
من و شما هر دو در درک حمایت و دخالت دچار مشکلیم صادق خان
صادق
۱۹ مهر ۱۳۹۳من نمیدونم چرا، آقا زیگما، شما سعی در تحریف کامنتای من دارید؟؟؟!
من هیچ جا نگفتم که دولت باید دخالت کنه!!!!!
من همه جا گفتم باید حمایت کنه، و گفتم هم که حالا یا به درخواست شرکت یا به صورت خودکار (که نوع حمایت ریشه توی نوع سیاست کشور داره)
بعدشم، من میدونم فرق دولته سوسیال فرانسه با لیبرال دموکرات بریتانیا چیه، ولی خیلی از این تفاوتها، ریشه توی مسائل سیاسی و مذهبی و فرهنگی داره، و تفاوتها توی مسائل اقتصادی به اندازه ی مسائل سیاسی و مذهبی نیست، برای همینه که همه فکر میکنن شما داری بحث سیاسی میکنی، نه صنعتی و اقتصادی
در ضمن، قرار نیست من دانای کل باشم و همه چیز رو بدونم، خیلی چیزا هست که نمیدونم و قبول هم میکنم، ولی این که در این مورد شما داری میگی من اشتباه میکنم، قبول نمیکنم
و اینکه داری میگی گفته های من درباره ی حمایت دولتها از صنعتای خودروسازیشون غلطه، هر جور میخوایید حساب کنید، میتونید در این باره تحقیق کنید ببینید غلطه یا درسته
در مورد شرکت هایی مث هوندا و تویوتا که در آمریکا کارخونه دارن باید بگم، چون این شرکتا در آمریکا کارخونه دارن و بیشتر نیروهای کاری اونا از مردم آمریکاست و همینطور اکثر تولیداتشون در حوزه ی ایالات متحده است، باید هم مطابق با قوانین آمریکا باهاش برخورد بشه و یه چیز طبیعی هستش
بعدش هم، من هیچ وقت نگفتم که بریتانیا مثلا باید بیاد مث فرانسه خودروساز هاش رو پوشش بده، یا مث روسیه این کارو انجام بده که شما میگید، اینا چه ربطی به هم دارن
گفتم، کمپانی های انگلیسی (مخصوصا اونایی که هنوز فعالیت هاشون تحت برندای انگلیسی هستش یا به عنوان شرکت مادر فعالیت میکنن) باید مورد حمایت قرار بگیرن (یا در صورت درخواست کردن شرکت یا به صورت اتوماتیک با معافیت های مالیاتی و و و…)
این رو هم بگم، که من بازهم هیچ وقت نگفتم که چه جوری باید حمایت بشن که شما تفاوت در سیاست هاشونو بیان کردید
حمایت، از طریق وامهای کم بهره و بدون بهره میشه
حمایت، از طریق معافیت های مالی میشه
حمایت، از طریق خریداری محصولات به صورت دولتی میشه
یا حتی حمایت های تبلیغاتی
و خیلی از انواع دیگه که بسته به نوع سیاست کشور متفاوت هستن
و در آخر اینکه ببخشید منِ جهان سومی با شما که جهان اولی هستید داشتم بحث میکردم
صادق
۱۹ مهر ۱۳۹۳پدال جان، یه نظر اینجا گذاشتم، نیستش
حدود ساعت 2-3 گذاشتم، هنوز بعد 3-4 ساعت نیومده
قربونت رسیدگی کن
حسين
۱۹ مهر ۱۳۹۳درود. من فکر میکنم شما دوتا دارید از دو زاویه به یه موضوع نگاه میکنید. صادق خودرو سازی رو نگاه میکنه و زیگما سیاست رو. زیگما میگه اقتصاد بریتانیا جوری نیست که به خودرو سازیش کمک کنه. صادق میگه من کاری با سیاستهای اقتصادی ندارم، اگه خودرو سازیش بخواد پیشرفت کنه به کمک دولت نیاز داره (حالا چه خودش درخواست بده چه دولت زوری بهش کمک کنه!!).
من نیومدم آتیش بیار بشما :D
زیگما کمکایی که از طرف دولت به تسلا شد چی؟؟ نظرت راجع به اون چیه؟ چجوری توجیه میشه؟ چرا مثلا از ب ام و i3 حمایت نکرد بعد به هموطن خودش کمک کرد؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ مهر ۱۳۹۳درود .
صادق جان من از شما خواهش میکنم این بحث رو ادامه ندید .
چون ته این بحث کاملا مشخصه . مشخص هم نبود ، من به شما
به عنوان یک فرد با تجربه نگاه میکنم !!!!!!!!!!!!!!!1
صادق
۲۰ مهر ۱۳۹۳درود میلاد جان، خوبی داداش؟
چشم، ادامه نمیدم، گرچه چیزی هم برای ادامه نمونده
بابت کامنتت هم ممنون.
datsun
۱۸ مهر ۱۳۹۳کیفیت خودروهای ژاپنی حرف اول رو میزینه
ارزان ،سخت جان، استهلاک پایین، کیفیت بالا
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳آره موافقم باهات مخصوصا تو داخل خودرو
وحید
۱۸ مهر ۱۳۹۳لیست خالص ژاپنیه
Ahmad..F12
۱۸ مهر ۱۳۹۳سام عزیز ممنون از زحمتی که کشیدید
مثل همیشه عالی بود
شهریار
۱۸ مهر ۱۳۹۳جالب بود..ولی من از هیچ کدوم خوشم نیومد
سام
۱۸ مهر ۱۳۹۳سلام احمد عزیز
لطف دارین شما.انجام وظیفه بود.
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳کیا اطمینانش خیلی بالاتره
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳بازار ایران چی پس ما که تو انگلیس نیستیم
Ferrari fan
۱۸ مهر ۱۳۹۳پدال چقدرعقبه فراری جدید معرفی شده:ferrari f60 america
datsun
۱۸ مهر ۱۳۹۳تصاویرش تو netcarshow گذاشته شده
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۸ مهر ۱۳۹۳تو این جمع به نظرم اشکودا و کیا عالین. :D
با تشکر از مطلب زیبای آقای کاویانی.
سام
۱۸ مهر ۱۳۹۳با سلام
باربد عزیز،از لطف و عنایتت سپاسگذارم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ مهر ۱۳۹۳درود . سام عزیز من وظیفه ی خودم میدونستم که از شما تشکر کنم .
امیدوارم که همیشه موفق و پیروز باشید .
سام
۲۰ مهر ۱۳۹۳با سلام
میلاد عزیز، از این همه لطف و محبتی که نسبت به من داری خیلی سپاسگذارم. هر جا که هستی کامیاب و تندرست و پاینده باشی.
sunmartin
۱۸ مهر ۱۳۹۳همانطور که کاملا مشخصه کیا موتورز واقعا پابه پای بزرگتنی مانند تویوتا پیش رفته و داره در اروپا جایی در دل خودروسوهرن واقعی باز میکنه کاش سایه بان و ویران خودرو با بهره گیری از دانش کیا موتورز و یا اشکودا گامی در جهت مثبت پس از قریب به 40 سال درجا زدن برمیداشتن پیشاپیش از نویسنده مقاله تشکر میکنم
سام
۱۹ مهر ۱۳۹۳با سلام
بنده هم به نوبه خودم از اینکه وقت گذاشتید و مطلب فوق را مرور نمودید از شما سپاسگذارم.
PEJMAN
۱۹ مهر ۱۳۹۳من 1 اکورد 1993 دارم 394000 کیلومتر کارکرده و هنوز موتور و گیربگسش سالم سالم البته خود ماشین هم با اینکه باش از جلو تصادف کردم هنوز سرحال وهیچ صدایی نداره واقعن ماشین جون سفتی
h112
۱۹ مهر ۱۳۹۳هوندا جاز…کیا پیکانتو…شورلت اسپارک…از دسته خودرو هایی اند که هیج جوره تو کتم نمیره.کلا از این کلاس خودرو ها خوشم نمیاد…اشکودا یتی هم که الکی گرونه….از لیست بالا لکسوس خیلی خوبه…همینو بس….
لاکی استریک
۱۹ مهر ۱۳۹۳عایا پراید از این فرقونها بهتر نیس؟؟
DRAGONBORN
۱۹ مهر ۱۳۹۳کیا با کیا شدن کیا
reza
۱۹ مهر ۱۳۹۳کیا هست پس هیوندای کجاست ؟
به نظر من اگه هیوندای بهتر نباشه بدتر نیست
ارباب امیر پاشا خان
۱ آبان ۱۳۹۳عشق کردم که هیوندا تو این لیست نبود ولی زیرمجموعش دو تا نماینده داشت