چشم اندازهفته نامه

قدرتمندترین برند خودروساز دنیا را بشناسید

مطالعه‌ی جهانی برندها نشان می‌دهد که “فراری” قدرتمندترین برند خودروسازی دنیاست.

josh-cartus-laferrari-aperta
این خودروساز ایتالیایی همچنین در تمامی صنایع در جایگاه چهارمین برند قدرتمند قرار گرفته و بالاتر از آن تنها برندهای LEGO، گوگل و نایکی قرار دارند. این مطالعه توسط شرکت مشاوره‌ای ارزش‌گذاری Brand Finance انجام شده است. این شرکت هزاران برند بزرگ دنیا را ارزش‌گذاری می‌کند. قدرت هر برند بر مبنای فاکتورهایی چون سرمایه‌گذاری بازاریابی، آشنایی برای افراد، وفاداری، رضایت و خوش‌نامی و معروف بودن ارزیابی می‌شود. بالاترین درجه‌ی این شرکت AAA+ است.

2014-ferrari-laferrari-front-three-quarter-motion-track1
طبق گفته‌های Brand Finance، برند فراری امسال با سه نمره بهبود مواجه بوده و نمره‌ی کل آن به ۹۲ رسیده است که همین امر باعث شده تا فراری بالاترین درجه یعنی  AAA+ را دریافت نماید.

2015 Porsche 918 Spyder
اما دومین برند پرقدرت صنعت خودرو پورشه با امتیاز ۸۶ است. پس از پورشه، برندهای فولکس‌واگن و سئات با امتیاز ۸۴.۹ به‌طور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند. چهارمین برند پرقدرت صنعت خودرو ب ام و با امتیاز ۸۴.۵ بوده و پس از آن برندهای رنو (۸۴.۲)، فورد (۸۳.۸)، تویوتا (۸۳.۱)، رولزرویس (۸۳.۰) و لامبورگینی (۸۲.۳) در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

vw-golf-gti-clubsport-vs-seat-leon-cupra-290-vs-honda-civic-type-r
مدیرعامل Brand Finance آقای David Haigh می‌گوید:

این حقیقت که فراری توانسته نسبت درآمدها و هزینه‌های خود را بهبود ببخشد نشان از یافتن فرمولی عالی به منظور رشد پایدار برند برای به حداکثر رساندن ارزش سهام و برند خود دارد.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. اقای 918

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    جانم ………..
    فدای اون 918 چقدر با وقاره این ماشین …………….
    خوبه هر جا فراری باشه پورشه هم هست حالا به تعادل اول دوم تغیر میکنه
    به قول ارچی خان خودروسازی یعنی فراری و پورشه

    1. Daniel

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (955 ديدگاه)

      Porsche
      و
      BMW

    2. Madjid

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      این رده بندی زیاد ارزشی نداره و مهم نیست .
      این رتبه بندی یعنی اگر آرم فراری روی یک ماشین باشه قیمتش میشه 1 میلیون دلار و اگر آرم مزدا باشه قیمتش میشه 10/000 دلار.

      این رده بندی یعنی کدوم شرکت داره بیشتر ” پول برند” میخوره.
      به کیفیت ساخت هم بسیار بسیار کم ربط داره. شاید 2 درصد.

      به طرز تفکری بستگی داره که اون شرکت تونسته نسبت به خودش در اذهان عمومی ایجاد کنه.
      بخش بزرگی از شکل دهی اون طرز تفکر هم به تبلیغات رسانه ای و سـیاست های Branding برمیگرده. این که چقدر قدرت رسانه ای داشته باشی.

      به نظر من که پول برند گرفتن ظلمه در حق مشتری.

      بار ها شده اجناسی از برند های درستکار ولی گمنام خریدم که خیلی بهتر از برند های معروف کار کرده.

      اتفاقا نبود اسم مرسدس بنز نشون میده بنز چقدر داره صادقانه و با درستکاری کار میکنه و پول خدمات و کیفیتش رو می گیره نه پول اسم و آرمش.
      دقت کنید برند های ژاپنی هم اکثرا در این لیست نیستن
      ایول مرسدس بنز ?

      این نظر من هست.
      امیدوارم باز دوباره باعث بحث و جدل نشه و بعضی دوستان نخوان اثبات کنن که فهم خودشون درسته و منم باید مثل خودشون فکر کنم.

      با وجود همه ی عظمت فراری ، بهش علاقه ی خاصی ندارم.
      چون معتقدم از 250/000 دلاری که برای 488 پول میدی ، 70 هزار دلارش پول برنده. و با این پول میشه بهترین ماشین های اسپورت رو خرید. در مورد لامبورگینی ، مکلارن و پورشه هم همین نظر رو دارم. اما فراری در بین تمام خودروسازانی که میشناسم بیشترین سوء استفاده رو از اسم خودش برای خالی کردن جیب مشتری میبره. بقیه ی شرکت ها کمتر این کار رو میکنن.
      .

      1. ساسان.م

        ۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (338 ديدگاه)

        به نظر منم زیاد قابل اعتماد نیست
        از فراری چیزی کم نمیشه ولی خدایی رنو چطوری بالاتر از تویوتا قرار گرفته؟ تویوتا بالاتر از لامبو؟
        فک کن رنو بالاتر از لامبو؟ اوه مای گاد :D

      2. شاهین

        ۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        مجید جان همون پول برند باعث میشه یه فراری بعد 50 سال 20 میلیون دلار فروخته بشه و یه مزدا ارزشی نداشته باشه! (البته مثال عرض کردم وگرنه مزدا رو چشمای ما جا داره).

        1. Nissan...japan

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (208 ديدگاه)

          شاهین جان همه مدل های فراری که بعد از ۵۰ سال با این قیمت فروخته نمیشن اونی که شما گفتی مربوطه به مدل های تولید محدود و خاص که اتفاقا تو این ۵۰ سال خیلی کم کار کرده و صفره تقریبا و یجورایی عتیقه تروتمیز حساب میشه برای کسانی که خرپولن و دنبال جمع کردن کلکسیون ملیون دلاری هستن وگرنه مطمئن باش یه ۴۸۸ اسپایدر هیچوقت نمیتونه چند سال دیگه با این قیمت فروخته بشه.

      3. Daniel

        ۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (955 ديدگاه)

        فکرت اشتباهه
        وجود VW تو این لیست مثال نقض حرفته.
        Porsche و BMW هم برهمه وضعیتشون مشخصه.
        این برندها پول کیفیتشونو و تکنولوژیشونو میخورن نه اسمشونو. باید کیفیت و سابقه درخشان باشه برای رسیدن به این جایگاه که همشون دارن.
        بعد چند سال ارزش فراری بیشتره یا مزدا؟؟؟

        1. Viper ACR

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          اتفاقا وجود VW کاملا نشون میده ملاک برای این لیست تبلیفات و تفکر مردمه نه کیفیت و افتخارات.
          با وجود دیزل گیت که بزرگترین آبروریزی تاریخ ماشین های آلمانی بود.

          و این که مرسدس بنز تو این لیست نیست. شرکتی که همه ی جوایز فرمول 1 رو در چند سال اخیر جمع کرده و همیشه در کیفیت جزو برترین ها بوده. اما به فکر تبلیغات نیست و پول برند نمیخوره.

        2. Daniel

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (955 ديدگاه)

          بحثو داری به بی راهه میکشی حاج مجید.
          وضعیت خودتو روشن کن.
          اگه به افتخار باشه که پورشه و فراری و BMW تقریبا بی رقیبن.
          همونطور که مشخصه 1 تا 4 افتخارات زیادی دارن. همون پورشه و فراری برای کل خودروسازی دنیا کافین.
          وقتی میگم سابقه درخشان یعنی همین
          یعنی وقتی رسوایی دیزل گیت رو شد ولی VW بازم پرفروش شد. اینجا هم که جزو پرقدرت ترین هاست.
          ناراحتم این حرفو میزنم ولی فرنگی ها مثل ما فک نمیکنن. اونا کیفیت واسشون مهمه نه چشم و هم چشمی و پز الکی دادن.
          VW مثال نقض حرفته.

        3. Viper ACR

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          الان سئات و رولزرویس تو 20 سال اخیر چه افتخاراتی داشتن؟

        4. Daniel

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (955 ديدگاه)

          مجیدجان شما بحث افتخارات رو پیش کشیدی. پس این سوالی که کردی رو من باید ازت بپرسم.((سئات چه افتخاری کسب کرده؟ آیا سئات افتخاری کسب کرده که الان خریدارش داره جیبش بخاطر افتخارش داره خالی میشه؟؟؟؟؟)) سئات داره بخاطر عملکرد فوق العادش نتیجه میگیره. همین که اسمش کنار بزرگان اومده نشون دهنده عملکرد فوق العاده این شرکته.
          ی بار گفتم اگه بحث افتخارات باشه که همه باید جلوی پورشه و فراری لنگ پهن کنن. ولی ی شخص ی ماشین رو فقط بخاطر افتخاراتش نمیخره.
          دوباره میگم
          همین که اسم سئات کنار بزرگانی چون پورشه و فراری BMW هست نشون دهنده عملکرد فوق العادشه… .

        5. Ace

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          دانیال جان
          همیشه منطقی حرف زدی و دوست داشتنی بودی.
          اینجا بی منطق شدی.

          عملکرد بنز و لکسوس هزار برابر بهتر از سئات بوده.
          بنز ، فرمول 1 ، پرفروش ترین در امریکا و ژاپن و … .
          اون وخت بنز تو این لیست نیست.

          سئات اصلا بازارش چقدره که عملکردش تاثیرگذار باشه ؟!؟
          فولکس واگن با دیزل گیت…
          رولزرویس که هیچ کار مهمی نکرده.

      4. Viper ACR

        ۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        شاهین عزیز
        بحثس سر این نیست.
        چیزی که شما میگی اسمش خرید خودرو نیست. سرمایه گذاریه.
        .
        .
        برای سرمایه گذاری راه های خیلی بهتری هست.
        من از سود بانکی و … اطلاعی ندارم.
        اما با فرض سود 20% سالانه ، شما اگه الان 1 میلییون دلار بذاری بانک بعد از 50 سال میتونی حدود 10 میلیارد دلار پول داشته باشی !!!
        با یک پنجم این پول میتونی تمام 39 دستگاه Ferrari 250 GTO رو توی پارکینگ خونت جمع کنی ?
        .
        .
        بحث من سر سود بانکی و قیمت 250GTO نیست
        اولا که عمر آدم دو دقیقه بعدش معلوم نیست.چه برسه به 50 سال بعدش.
        اونم برای کسایی که معمولا این ماشین ها رو در دهه ی چهارم و پنجم زندگیشون میخرن.
        .
        .

        1. Viper ACR

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          الان پرسیدم. سود سپرده ی یک ساله معمولا همین حول و حوش 20 درصد در نوسانه

        2. amin

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          سود سپرده ریال نه دلار دوست عزیز!!
          با در نظر گرفتن تورم سالیانمون 1 میلیارد تومن الان همون ارزش و برابری با دلار50 میلیارد تومن 50 سال دیگه رو خواهد داشت

      5. محمد رضا

        ۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (804 ديدگاه)

        اعتبار فراری چیزیه که مردم ایران از او بی اطلاعن
        به دلیل همین اعتبارشم هست که توی حراجی ها این همه سرو صدا به پا میکنه مثلا ارزون ترین gto حدو 1.7. میلیون دلار معامله میشه وتا54میلون هم براش پول دادن
        ولی گرون ترین لامبورگینی که تویه حراجی معامله میشه یه میورا با1.7 میلون دلار هست
        البته باکمال احترام به لامبو وخدمات تکنولوژیکیش در بحث خودرو ولی ارزش برند داستان دیگریست وارزش نسبت به پرداخت داستان دیگر
        قطعا بهزودی تسلا های برقی باقیمت زیر 200هزار دلار از بوگاتی بالای 2میلون دلار جلو میزنن ولی پرستیژ یک خودرو به اعتبار برندش برمیگرده. وقطی در کشوری که اطلاعات خورویی زیادی دارن شمارو با یک فراری ببینن اصلا شمارو با هیچ کس مقایسه نمیکنن حتی لامبوسوار
        پورشه هم توی حراجی ها زیاد سروصدا میکنه

        1. Viper ACR

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          ربط این قضیه به مقایسه ی فراری-لامبورگینی رو برای من توضیح بدید ممنون میشم !!! کی صحبت از لامبورگینی کرد ؟!؟
          فراری هم خراب میشه ، آتیش میگیره ، فراری هم بازنده میشه ، فراری هم تا دلت بخواد شکست خورده.
          اصلا بحث من مقایسه ی فراری و لامبورگیننی نیست.

          اتفاقا طرز تفکر مردم اروپا اصلا اون چیزی نیست که شما میگی.
          مردم اروپا و امریکا ، فراری سواران رو افرادی نفرت انگیز میدونن و از کلمه ی “Douche” براشون استفاده میکنن.

          شما یک رولزرویس سوار شو هزار برابر فراری بهت احترام میذارن.

        2. Viper ACR

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          بازم میگم بحث من مقایسه ی فراری لامبورگینی نیست.
          اگر 400 هزار دلار واسه F12 پول ندم ، قطعا واسه اونتادور هم نمیدم.
          بذار خیالت رو راحت کنم
          من فقط به خاطر علاقه ی کودکی لامبورگینی رو دوست دارم. وگرنه هر کسی که 20 صفحه مجله ی ماشین خونده باشه میدونه لامبورگینی هیچ وقت در حد و اندازه ی فراری افتخارات نداشته.
          لامبورگینی هم پول برند میگیره.

        3. شاهین

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          مجید جان همین قدرت و ارزس برند هستش که باعث میشه فراری با قیمت چندین میلیون دلاری فروخته بشه.
          فراری اگه پول برندشم بگیره، تو بلند مدت چندین برابر اون بازگشت سرمایه داره.
          همین برند فراری اگه رو ژیان قرار داشته باشه قیمتشو چندین برابر بالاتر می بره.

        4. الف.ی

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          سلام به همه.ببین محمدرضا جان اعتبار فراری خیلی بالا نیست.قبل از دیسلایک دادن بهم ازت خواهش میکنم اگه نسبت به فراری تعصب داری بزاریش کنار و با دقت این کامنت رو بخونی.همینطور از همه مردم.
          چطور برندی که تولیدش خیلی زیاد نیست میتونه با ارزش ترین برند باشه؟( میدونم که خوب رابطه بین تولید کیفی و کمی و سود رو میدونید.پس دیگه توضیح نمیدم.)
          پدال بار ها نوشته که فراری توانایی پاس کردن استاندارد ها ی آلایندگی رو نداره.میتونم عنوان دو تا از مطلاب رو براتون بگم.به علاوه کلی مطلب دیگه که من یادم نیست.
          ۱_ ۱۲ سیلندر ها یی که هنوز تولید می‌شوند.
          ۲_نا توانی استون مارتین و فراری در رد کردن استاندارد ها ی آلایندگی
          با یه سرچ کوچیک تو پدال میتوانید این دو مطلب رو پیدا کنید.تو هردوشون نوشته شده که هم موتور ها ی ۸ سیلندر و هم ۱۲ سیلندر فراری از نظر آلایندگی خوب نیستند.حالا به نظر شما این چیزها از اعتبار یک برند کم نمیکنه؟
          مسهله بعدی این که منظور از قدرت چیه؟منظور سرمایه است یا تولید کمی یا کیفی یا سود خالص یا قدرت ماشین ها( شوخی)
          مورد دیگر اینکه چطور خبری از بنز و لکسس و استون و آیودی و … نیست ولی سیات و رولزرویس هستند؟
          مردم برام مهم نیست که لایک یا دیسلایک میدید.برام مهمه که تو دلتون چی در مورد کامنتم فکر می کنید.خواهش میکنم منطقی در مورد حرفم فکر کنید ممنون.

        5. ace

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          شاهین جان
          من فکر میکنم شما از حرف من بد برداشت کردی.
          بر هیچ کس پوشیده نیست که فراری قدرتمند ترین برند خودروسازیه.

          بحث من اینه که چرا فراری ، بی تعارف بگم ، به مشتری به چشم کیسه ی پول نگاه میکنه.
          دقیقا کاری که Apple میکنه. به بهونه ی خاص بودن و لاکچری و اصالت ( که همش مزخرفه) هر چقدر بخواد سر هر گذرگاهی که پیدا میکنه پول از مشتری سوا میکنه.
          برای خرید هر چیزی باید پول بدی. برای فعال کردشن دوباره پول بدی. برای هر بار استفاده پول بده.
          طرف هم فکر خودش رو با مزخرفاتی مثل خاص بودن و اصالت و ارزش برند قانع میکنه.
          من شاید همه ی فیلم های فراری در اینترنت رو دیدم.
          باور کن فراری و پورشه ، دقیقا و دقیقا همون Apple اند در دنیای خودروسازی.
          بی تعارف.

          میخوای نیسان GTR بخری. تو اینترنت قیمتش رو زده 117/000 دلار. 117/000 دلار یکم بیشتر یا کمتر میدی و ماشین رو صاحب میشی. نهایتا چهار تا آپشن هم روش برات سوار میکنن در مجموع شاید 120/000 دلار مجبور بشی پول بدی.
          اما وقتی فراری کالیفرنیا T میبینی قیمتش رو زدن 170/000 دلار ، برای اینکه به ماشینی تبدیل کنیش که لیاقت اسم فراری رو داشته باشه باید حدود 100/000 دلار دیگه خرج کنی

          روکش صندلی ؟ قیمتش 2000 دلار. ولی این چون مال فراریه میشه 20/000 دلار !!
          .
          وقتی از فروشنده میپرسی چرا اینقدر زیاد میگه چون این روکش فراریه.
          در حالی که اون فراری با 200/000 دلار هم که براش خرج کنی به جایی نمیرسه که در مقابل نیسان GT-R بتونه حرفی بزنه.
          نه کیفیتش بهتره ، نه راحت تره ، نه هیچ چی.

          .

          این که فراری میگه برای خرید F12 باید قبلش 5 تا فراری دیگه داشته باشی یعنی دارن از علاقه ی تو سوء استفاده میکنن. ( بعضی ها اسمش رو میذارن حفظ بازار دسته دوم که چرند و پرنده)
          اینکه انزو فراری تنها خودروسازی بود که افرادی رو مسئول کرده بود تا در مورد وضع مالی خریداران تحقیق کنن.
          .
          هیچ وقت از اپل و فراری خوشم نیومده.
          چون اعتقاد دارم این شرکت ها برای پر کردن جیب خودشون آدم رو احمق فرض میکنن.
          .

        6. فقط انگلستان

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          به نظرم آقا شاهین عزیز راست می گه.

      6. Ferrari

        ۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        دوست عزیز باز داری بیراهه میری . شما تشریف ببر قیمت اونتادور sv رو ببین چقدره. نمونه . کارکرده حدودا1700 مایل داره باقیمت 575 هزار دلار فروش میره تو شهر سانفرانسیسکو امریکا فکر میکنم صفر کیلومترش حدودا600 هزارتا باشه درحالی که با 350 هزارتا میشه یه 488 فول خرید و کلی مزیت بدست اورد مثل مصرف سوخت کمتر که مالیات کمتری به دنبال داره الایندگی کمتر گیربکس دوکلاچه سریعتر داشتن بهترین موتور 8سیلندر دنیا ضمن اینکه عملکرد،اونتادور sv برتری بر 488نداره حتی اونتادور معمولی هم 400 هزار دلاره قیمت پایش. اونوقت فر اری گرون فروشه . دست بردار ازین حرفا برادرمن اونایی که میخرن راضین نمیدونم شما که ادامس خرسی فراری رو هم نخریدی چی میگی. دو کمپانی بزرگ فراری و پورشه به چیزی که شایستشونه رسیدن . الان مشکل شما فقط بنزه؟؟ تو مقاله مربوط به فراری 812 سنگ پورشه رو به سینه میزدی الان که پورشه هم تو لیست هست مرسدس رو بهونه کردی مطمئنم اگه مرسدسم بود میگفتی چون پاگانی یا مکلارن تو لیست نیست قبول ندارم .

        1. Ace

          ۳ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز این هزار بار.
          بحث من سر لامبور‌گینی و فراری نیست.
          تو یکی از کامنت هام همین بالا گفتم لامبورگینی هیچ وقت افتخارات فراری رو نداشته. حتی نصفش رو نداشته.
          بحث من سر پول brand هست. هم فراری پول برند میگیره هم لامبور‌گینی. فراری یکم بیشتر.
          بحث سر بهتر بودن فراری یا لامبورگینی نیست. معلومه فراری مهندسی برتره. اگر هم معلوم نبود برای خیلی ها ( برای ما که بود) با لافراری مشخص شد.
          بفهمید خواهشا

    3. Archi KHAN

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      ارادت دارم آقای918 عزیز

      شاید شرکت مشاوره‌ای ارزش‌گذاری Brand Finance بگه که بعضی دوستان زیر بار برن … !
      البته فراموش نکنیم که از قدیم گفتن :
      “نرود میخ آهنی در سنگ”
      :-)

      1. Ace

        ۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        این جمله ی شما که خودروسازی یعنی فراری و پورشه چند وقتیه تو پدال بین 2-3 نفر ( که یکیش خودتون هستید) حالت نقل قول و Quote پیدا کرده و مرتب تکرار میشه.
        هیچ پایه ی علمی و درستی هم نداره.

        فراری و پورشه قبول خیلی بزرگن ، اما اصل خودروسازی به نظر من بنز و تویوتا هستن.

        هدف اصلی خودروسازی حمل و نقل و ساخت بادوام ترین و بهترین ماشینه که تویوتا توش اوله.
        بنز هم از 137 سال پیش داره ماشین میسازه ، 108 سال پیش ماشینی ساخت که به 228 کیلومتر سرعت رسید و تا 8 سال رکورد دار سرعت زمینی بود
        بنز که در همه ی کلاس ها و همه ی حجم ها و سوخت ها موتور میسازه. موتور پاگانی رو تامین میکنه که کلی افتخارات داره. در لوکس سازی همراه با کیفیت جزو بهترین هاست.

        خودروسازی یعنی بنز و تویوتا.

        1. Archi KHAN

          ۴ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (2198 ديدگاه)

          الان جمله ی :
          خودروسازی یعنی بنز و تویوتا
          پایه و اساس علمی و درست داره ؟!!

          دوست عزیز زیاد جدی گرفتی قضایا را …
          هیچ جای عالم هیچ خبری نیست
          منم اگه اون جمله را میگم از روی علاقه ام میگم ، شما هم اگه علاقه ات بنز و تویوتاس کاملا متین

  2. O /\/\ I D

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (424 ديدگاه)

    چرا این وسط خبری از خودروسازای ایرانی نیست ؟
    بیان اینجا یه ارزیابی بکنن میبینن که کل 80 میلیون راضین به یه پراید 20 میلیونی! ویا جی ال ایکس عهد بوووووق !
    جدا از شوخی چرا لکسس ومرسدس نیست ؟

    1. reza

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (311 ديدگاه)

      زیاد هم بی ربط نگفتین
      اگه معیارشون این باشه که یه کمپانی بیشترین سود رو با کمترین مواد اولیه بدست بیاره، وتحت هیچ شرایطی هم ورشکست نشه، خودروسازای ایرانی رتبه ی خوبی بدست میارن

  3. shahin

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    رتبه بندی که توش رنو بالاتر از مرسدس بنز باشه واسه من پشیزی نمیارزه

    1. الف.ی

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      منم همینطور.آخه شما فکر کن یک بار جی دی پاور یا هر موسسه دیگه ای (درست نمیدونم) میاد میگه به عنوان مثال فولکس با ارزش ترینه.(درست یادم نیست.پدال مطلبش رو گذاشته بود.)بعد از اون مگه میشه کمپانی که خودرو هاش خیلی خوبن ولی تعداد کمی داره و دذر نتیجه سود کمتری داره ، با ارزش ترین باشه؟من که مخالفم.

  4. علي

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    با تبریک خدمت هواداران برند (((دوست داشتنی فراری )))و به امید قرار گرفتن برندهای خودروسازی (((اینگیلیسی))) تحت تملک شرکتهای قَدَرِ((( آلمانی))) در جدول ((( ۱۰ ))) قدرتمند ترین برند خودروسازان جهان طی ((( ۱۰ )))سال آینده.
    با تچکر

  5. نویدی

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    ۱.فراری
    ۲.پورشه
    ۳.فولکس واگن و سئات
    ۴.bmw
    ۵.رنو
    ۶.فورد
    ۷.تویوتا
    ۸.رولزرویس
    ۹.لامبورگینی
    .
    .
    .
    ؟؟؟.بنز

    1. علي

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (848 ديدگاه)

      دوست عزیز مرسدس بنز اهل جدول بازی نیست جاش رو جفت چشم همست.❤

  6. ایران

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نمیخوام ارزشه فراری و پورشه رو پائین بیارم بی شک یکی از برترین ها هستن ولی کاملا این رتبه بندی بی اعتباره مشخصه سفارشی بوده تویوتا و مرسدس و ب ام و با ارزش رین برندهای دنیا هستن در ارزش گذاری و همینطور محبوبیت وقتی یه برندی مثل فراری و پورشه و رولرزرویس هستن و مرسدس بنز نیست نشون میده کاملا بی ارزشه مثل این میمونه که بگیم ثروتمندترین تیم های دنیا توشون رئال مادرید نیست در ده تا تیم برتر این دیگه تعصب و یا دشمنی نیست خنده داره

  7. pooriya

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    جونم ب ام و عالی بود خبری از بنز نیست پورشه هم عالی بود دس خوش

  8. خسرو

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    تصور دنیا بدون مرسدس -مثل حس بودن رو سیاره ی نپتونه / یه رتبه بندی فیک که رولز رویس که کلا درسال 3-4 هزارتا تولیدشه تو این لیست هست ولی مرسدس که نگرش دنیارو به اتومبیل تغییر داده نه /اگر مرسدس مثل رولز رویس یا فراری فقط رو لوکس یا سوپر اسپرت ساختن محدود میکرد الان 50 سال بقیه عقب تر بودن ازش /مرسدس فقط اتومبیل نیست /مرسدس یه مکتب ه /یه دنیای پر از ناتمومی! ..

    1. Meysam..laferrari

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      تقریبا تو هر سگمنتی فراری خودرو داره بهترینه یا حداقل جزو 3 تا برتره.
      چرا اینطوری به قضیه نگاه نکنیم که اگه فراری مثل مرسدس و پورشه ماشینای معمولی تری هم تولید میکرد الان اونا تو باقالیا نبودن؟!

      1. Ace

        ۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        برای اینکه هر خودروسازی در زمینه ای تخصص داره.

    2. Ferrari

      ۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      انچه خوبان همه دارند، تویکجا داری،
      کلا فراری همه جا درحال رکورد زندنه.

  9. یاسین

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    یه سری از دوستان مفهوم این رده بندی رو اشتباه متوجه نشن داستان این رده بندی میگه
    (( قدرت هر برند بر مبنای فاکتورهایی چون سرمایه‌گذاری بازاریابی، آشنایی برای افراد، وفاداری، رضایت و خوش‌نامی و معروف بودن ارزیابی می‌شود))
    داستان از این قراره که خیلی *** بخوایم بگیم داستان اینه اونهایی که با این برند ها سروکار دارن چقدر قبولش داشتن چقدر ازش رضایت داشتن چقدر این برند برای رشد کارش تو دنیا نسبت به برندهای دیگه کار کرده داستان اینه که میگی در نظر عموم اگه یه چیزی برند تویوتا روش بخوره چقدر نسبت قیمت به ارزشش قابل قبوله چون رنو یا تویوتا بالاتر از مثلا بنز قرارداره که دلیل نیست برند تویوتا یا رنو بهتر از بنز باشن قصه اینه مثلا میگما به طور مثال البته مثال دست و پا شکسته ای ولی جور دیگه نمیشه گفت اگه یه چیزی برند تویوتا بخوره قیمت بخوره 20هزار دلار همون چیز برند بنز رولزرویس بخوره 50 هزار دلار 90 درصد مردم ممکنه بگن با برند تویوتا این قیمت به این محصول میاد اما فقط 50 درصد با برند رولزرویس بگن این قیمت به این محصول میاد

    1. TRX

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (320 ديدگاه)

      کاملا درست میفرمایید اما نرود میخ آهنین به سنگ!

  10. مهدی

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (552 ديدگاه)

    کمتراز 20 سال دیگه خودرو بنزینی جمع میشه باید برقی شن
    فراری بجم

    1. Mahdi DODGE

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      اسیاب به نوبت
      زمانش میرسه

      1. Mahdi DODGE

        ۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        البته فراری هم برقی داره اما توقع یه چیزی مثل تسلا ازش دارم یه ماشین تمام برقی

  11. saied

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    کل متن ایراد داره. پس کو اپل ؟؟؟؟؟؟ شوخی بود
    فراری لایق بهتررین هاست

  12. shirko

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    ب ام و لایک

  13. سعید(تهران)

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    چقدر اون لافراری شیری رنگ توی عکی اول زیباست، اینقدر فراری سرخ و زرد دیدیم که من با دیدن این عکس یهو هنگ کردم که واقعا فراریه یا نه…

  14. Ferrari

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    خیلی جالبه هرکی از فراری تعریف کرده یا از این لیست دفاع کرده کلی دیسلایک گرفته و بیشتر دوستانی که انتقاد کردن لایکشون بیشتر از دیسلایک بوده .

    1. Ace

      ۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      خیلی وقتا بوده که 30 تا دیسلایک داشتم و یک لایک هم نداشتم.
      خیالت راحت.
      من اگه میخواستم لایک بگیرم خیلی جاها به خیلی ازدوستان انتقاد نمیکردم.
      گیر دادن به فراری رو هم میذاشتم واسه صفحه ی لامبور‌گینی و مکلارن. نه صفحه ی فراری 812.
      نمی آمدم تو صفحه ی مکلارن از فراری تعریف کنم و تو صفحه ی فراری به خودش گیر بدم.

      من دنبال بحث ، تبادل نظر و آموختن هستم. نه دعواهای بچگانه.

      اینقدر ساده بین نباشید. درستی و نادرستی یک حرف رو لایک و دیسلایک تعیین نمیکنه.

  15. Ferrari

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    اقای ace شما درمورد اپل چی میدونی؟؟ کسی بیخود به جایی نمیرسه و معروف نمیشه. همون اپل که شما گفتی قدرتمندترین سیستم عامل رو داره که باعث میشه اپل از نصب پردازنده . قدرتمندتر صرف نظر کنه. چون سیستم عاملش به حدی قوی و روانه که نیازی به پرندازنده ی هشت هسته ای نباشه و با همون پردازنده ی چهار هسته ای قوی ترین و روان ترین باشه ضمن اینکه هنگ هم نمیکنه . اما سامسونگ میاد واسه قوتر کردن گوشی یه پردازنده 8هسته ای نصب نیکنه و بخاطر مصرف بالا مجبورمیشه باتری قوی تری استفاده کنه که نتیجش میشه فاجعه. ضمن اینکه ار هر تعمیرکار گوشی بپرسی کدومشون بهتره همه میگن اپل بخاطر ظرافت بالاتر و کیفیت ساختا بسیار بالا اونا انون نبوغشونو میخورن . خیلی از اطلاعات شما کذب محضه . حتی مهندسان ژاپنی هم از کیفیت فوق العاده فراری شگفت زده بودن اینو خودت گفتی.

    1. Ace

      ۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      من تو کار گوشی بودم
      اپل هم هنگ میکنه تا دلت بخواد. منفجر هم میشه. گیر هم میکنه.
      اپل همین که تو سایز گوشی بعد یک عمر شد دنباله روی سامسونگ و سونی نشون داد چقدر کارش درسته.

  16. ARROW

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان اگه نگاهی به بازدهی موتور فراری بندازن متوجه تفاوت موتور فراری با سایر موتورهای خودروهای سایر شرکتها می شن-بحث کیفیت و تکنولوژِی به کار رفته هم به کنار-اینکه ما کمتر اسمی از برندهای کم آشنا می شنویم دلیل بر بد بودن یا ضعیف بودنشون عملکردشون نیست
    پورشه هم که همیشه نسبت به قیمت بهترین کیفیت رو ارائه داده و از این جهت رتبه اول داره درواقع شما با کمترین قیمت بهترین خودروی اسپرتی که گیرتون میاد پورشه است
    درسته بنز و شورولت و سایر دسته بندی ها هم ذکر می شدن بهتر بود ولی خب بحث سر بهترین برند بود
    رنو هم که همیشه خدا بازارش داغ بوده
    کسی که بدون تعصب به شرکت خاصی درباره ی فراری تحقیق کنه متوجه عظمت این خودروساز پرآوازه میشه

  17. بهزاد

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    موسساتی که کار رتبه بندی را انجام میدهند به داده ها و آمارهایی دسترسی دارند که پیدا کردنشون بسیار زمان بر و سخت هست و کار تیمی میطلبه و شاید از دیدگاه عملکرد مالی و فروش که در ذهن ما هست این رتبه بندی ها به نظر درست نباشه!
    هر برندی با توجه به سابقه و عملکردش در طول سالیان تونسته جایگاهی برای خودش دست و پا کنه و در زمینه فروش به هیچ عنوان نمیشه به اجبار و چوب و چماق محصولی را به مشتری بفروشی و اگر از منظر طبقات الیت یک جامعه که صاحبان سرمایه و صنعت و هنر و… هستند به این موضوع بپردازیم حداقل میدونیم که این طبقه از جامعه به اصطلاح خودمون سرشون تو حساب و کتابه و امکانش کمه محصولی بی فایده تو پاچشون بره!
    حالا اگر با اصول فروش به قضیه نگاه کنیم میبینیم که اگر شما بتونی محصولتون را خوب بفروشی و سود خوبی هم بگیری نشان دهنده ی موفقیت شرکت شماست و به قدری اعتبار دارید که کالاتون بازار داره و به هیچ عنوان نمیشه به این شرکت ها برچسب زد. ممکنه اون محصول به خاطر کیفیتش یا قدمتش یا اینکه ارزش بالا نسبت به قیمتش این بازار را داشته باشه یا هر چیز دیگری.
    تبلیغات به هر شکلی نمیتونه یک شرکت را از این رو به اون رو کنه چون شرکت هایی هستند که هزینه های گزافی در این راه خرج میکنند ولی به اهدافشون ممکنه نرسند و دلایل بسیار زیادی داره و شرکت فراری به تنهایی شاید در کل عمرش به اندازه ی مثلا یک سال تویوتا یا vw و… هزینه تبلیغات نکنه.
    برای مثال این لینک 100 شرکت با بیشترین هزینه تبیلغات در 2015 هست و لینک کامل 2016 را پیدا نکردم چون بیشتر فقط 10 شرکت اول را زده بود
    http://www.adbrands.net/top_global_advertisers.htm
    در سال 2016 هزینه تبلیغات vw به شدت افت کرده و برخلاف سالهای قبل که بیشترین بود به خاطر مشکلات پیش آمده مالی کمتر شده ولی چیزی که مشخص بود در کوتاه مدت تاثیری در فروش این برند نداشت.
    بنابراین این گفته ها که فلان شرکت هزینه ای برای تبلیغات نمیکنه و دنبال آرم و فلان چیز نیست از اساس اشتباهه و همه ی شرکت ها به دنبال افزایش سود هستند چه ژاپنی باشه چه ژرمن چه آمریکایی.

  18. M40

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    به نظر منکه فراری ارزشش رو داره
    چون واقعا تو صنعت خودرو و سوپر اسپرت سازی
    یکی از آشنا ترین و درخشان ترین نام ها هستش
    و همه ی برند ها بعد معروف شدن پول اضافی برندشون رو میگیرن چرا؟؟
    چون تعداد زیادی خواستار اون هستند
    و از نظر من هر چه زما میگذره فراری جا افتاده و محبوب میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا