در سالهایی نهچندان دور، قدرت و پرفورمنس بالا فقط مختص خودروهای اسپرت و سوپراسپرت بود یعنی خودروهایی که عمدتاً فقط ظرفیت حمل دو نفر را دارند و برای استفادههای روزانه چندان مناسب نیستند؛ اما این روزها اوضاع کاملاً تغییر کرده و شاسیبلندهایی در بازار وجود دارند که با قدرتهایی بیش از ۶۰۰ اسب بخار، پرفورمنسی در حد خودروهای اسپرت را ارائه میکنند. تعدادی از این شاسیبلندها حتی از سه ردیف صندلی برخوردارند که این یعنی میتوان با هفت سرنشین به شتاب ۴ ثانیهای و سرعتی بیش از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد؛ اما قویترین شاسیبلندهای حال حاضر بازار کدامند؟ در این مطلب میخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم. لازم بذکر است که این مطلب فقط به شاسیبلندهای بنزینی اختصاص دارد و مدلهای الکتریکی در نظر گرفته نشدهاند.
۱۰- مازراتی لوانته تروفئو
قدرت: ۵۹۰ اسب بخار
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو |
گشتاور | ۷۳۰ نیوتن متر |
وزن | ۲۱۷۰ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۹ ثانیه |
قیمت | ۱۷۱,۴۷۵ دلار |
شاید عجیب بنظر برسد که ضعیفترین شاسیبلند این جمع ۵۹۰ اسب بخار قدرت دارد اما در دنیای شاسیبلندهای پرفورمنس، این عددی معمول و عادی محسوب میشود. این قدرت توسط پیشرانهای ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو تولید میشود که توسط فراری ساخته شده است.
۹- آئودی RS Q8
قدرت: ۶۰۰ اسب بخار
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر |
وزن | ۲۳۱۵ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۸ ثانیه |
قیمت | ۱۱۳,۹۹۵ دلار |
قویترین نسخهٔ پرچمدار شاسیبلندهای آئودی یعنی RS Q8 دومین خودروی ضعیف این لیست محسوب میشود. در سینهٔ این ماشین نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای گروه فولکسواگن قرار گرفته که بسیاری از برندهای این گروه مثل پورشه، لامبورگینی و بنتلی هم از آن استفاده میکنند اما در اینجا به سیستم هیبریدی خفیف هم مجهز است.
۸- مرسدس GLE63 S AMG
قدرت: ۶۱۲ اسب بخار
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
وزن | ۲۳۴۵ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۸ ثانیه |
قیمت | ۱۱۴,۹۴۵ دلار |
پرچمدار خانوادهٔ مرسدس بنز GLE از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربویی استفاده میکند که در سینهٔ طیف گستردهای از محصولات مرسدس-آامگ مثل سدانهای E63 و S63 و همینطور سوپراسپرت AMG GT هم قرار دارد. این موتور در GLE63 از سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost هم برخوردار است.
۷- مرسدس GLS63 S AMG
قدرت: ۶۱۲ اسب بخار
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
وزن | ۲۵۵۵ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۴.۲ ثانیه |
قیمت | ۱۳۲,۱۰۰ دلار |
برادر بزرگتر GLE63 S یعنی GLS63 S هم از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که در اینجا هم دقیقاً همان ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید میکند و بنابراین از لحاظ قدرت باهم برابر هستند اما بخاطر احترام به بزرگتر، GLS63 S را یک رتبه بالاتر قرار دادهایم!
۶- آلپینا XB7
قدرت: ۶۲۰ اسب بخار
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر |
وزن | ۲۶۵۸ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۴.۲ ثانیه |
قیمت | ۱۴۱,۳۰۰ دلار |
آلپینا XB7 جدیدترین عضو این جمع محسوب میشود. این خودرو که به نوعی نقش مدل X7 M را در خانوادهٔ بامو X7 بازی میکند، به همان موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای بامو مجهز است اما مهندسین آلپینا خروجی این موتور را به ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور رساندهاند.
۵- بامو X5 M کامپتیشن
قدرت: ۶۲۵ اسب بخار
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر |
وزن | ۲۲۹۵ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۸ ثانیه |
قیمت | ۱۱۵,۰۹۵ دلار |
بامو X5 M کامپتیشن هم از همان قلب ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که در سینهٔ آلپینا قرار دارد اما در اینجا ۵ اسب بخار قدرت بیشتری دارد. البته این موتور ۵۰ نیوتن متر گشتاور کمتری نسبت به XB7 تولید میکند. بامو X6 M هم از همین موتور با همین قدرت استفاده میکند اما چون اساساً نسخهٔ کوپهٔ X5 محسوب میشود آنرا در این لیست لحاظ نکردهایم.
۴- بنتلی بنتایگا اسپید
قدرت: ۶۳۵ اسب بخار
پیشرانه | ۶.۰ لیتری W12 توئین توربو |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
وزن | ۲۴۹۱ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۹ ثانیه |
قیمت | ۲۴۶,۸۲۵ دلار |
بنتلی بنتایگا اسپید علاوه بر اینکه تنها شاسیبلند دوازده سیلندر این لیست محسوب میشود، گرانترین عضو این جمع بوده و بیشترین گشتاور را هم دارد. در سینهٔ این ماشین نیروگاه ۶ لیتری W12 توئین توربوی ساخت گروه فولکسواگن قرار گرفته که در مدلهای کانتیننتال و فلاینگ اسپار هم استفاده میشود.
۳- لامبورگینی اوروس
قدرت: ۶۵۰ اسب بخار
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
وزن | ۲۲۰۰ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۶ ثانیه |
قیمت | ۲۱۱,۳۲۱ دلار |
لامبورگینی اوروس را میتوان یک سوپراسپرت قدبلند دانست زیرا با اینکه از لحاظ قدرت سومین خودروی این لیست است اما بیشترین شتاب را دارد و زودتر از همه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. اوروس از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 آئودی RS Q8 استفاده میکند.
۲- پورشه کاین توربو S
قدرت: ۶۸۰ اسب بخار
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
وزن | ۲۴۹۰ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۸ ثانیه |
قیمت | ۱۶۳,۲۵۰ دلار |
پورشه کاین توربو S تنها خودرویی در این لیست است که از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده میکند. این سیستم از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است که مجموعاً ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
۱- جیپ گرند چروکی ترکهاوک
قدرت: ۷۰۷ اسب بخار
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
گشتاور | ۸۷۵ نیوتن متر |
وزن | ۲۴۳۲ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۷ ثانیه |
قیمت | ۸۸,۸۹۵ دلار |
جیپ گرند چروکی ترکهاوک رسماً قویترین شاسیبلند تولیدی حال حاضر دنیا محسوب میشود؛ اما این ماشین نهتنها بیشترین قدرت را دارد بلکه ارزانترین شاسیبلند لیست ما هم محسوب میشود و درحالیکه همهٔ خودروهای این لیست قیمتی ششرقمی دارند، قیمت پایهٔ ترکهاوک از کمتر از ۹۰ هزار دلار آغاز میشود. ۷۰۷ اسب بخار قدرت این خرس گریزلی توسط موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت تولید میشود.
مهمان افتخاری، رضوانی تانک X
قدرت: ۱۰۰۰ اسب بخار
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
گشتاور | ۱۱۸۰ نیوتن متر |
وزن | ؟ |
شتاب صفرتاصد | ؟ |
قیمت | ۳۴۹,۰۰۰ دلار |
در این لیست میتوانستیم رضوانی تانک X را بعنوان قویترین شاسیبلند دنیا معرفی کنیم اما چون این ماشین توسط شرکت کوچکی ساخته شده و تولید محدودی دارد، مثل دیگر خودروهای این لیست نمیتوان آنرا یک شاسیبلند تولیدی کارخانهای رسمی دانست. درهرحال، تانک X که روی شاسی جیپ رانگلر ساخته شده، از نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دوج چلنجر دیمن استفاده میکند که رضوانی قدرت آنرا به رقم چشمگیر ۱۰۰۰ اسب بخار رسانده است.
محمد
۱ خرداد ۱۳۹۹❤️Mercedes benz gls63❤️
meysam
۱ خرداد ۱۳۹۹جیپ بهترین رابطه بین قدرت و قیمت رو داره.
باید واقعا کاردرست باشی تا بتونی با این قیمت همچین پرفورمنسی ارائه بدی.
رضا
۱ خرداد ۱۳۹۹فقط جیپ. البته بخاطر پرفورمنس نسبت به قیمتش!!!
ferrari_lvr
۱ خرداد ۱۳۹۹اینا نظرات من هستن::
1-عشق بخوام مازراتی
2-کیفیت gls و x7 و x5 و کاین و بنتایگا gle و q8
3-قیمت اصلااا برام مهم نباشه و پرستیژ بخوام اوروس
لاکچری بخوام 2
قیمت کم و پرفورمنس بالا ترک هاوک
Zonda R
۱ خرداد ۱۳۹۹به جز مازراتی و جیپ بقیه ی موارد یا المانی هستند یا زیر مجموعه المان ها
نشون میده المانها تو این کلاس پرفورمنس بهترینن (اوروس و بنتیگا هر دو زیرمجموعه ی امپراطوری فولکس واگن)
ولی اینجا میخوام در مورد رضوانی و جسارت و شهامتش بگم که ستودنیه
یانکی
۱ خرداد ۱۳۹۹عزیز دل چرا اطلاعات جیپ رو همیشه کم و کسر میزنی.بری بالا بیای پایین فعلا ترک هاوک با 0تا100 کیلومتر در 3.5 ثانیه و 400متر در 11.5 سریعترینه.در ضمن باید یه نماینده از جگوار یا رنجروور میزاشتی.جای تسلا مدلx خالیه.
امیر دهقان
۱ خرداد ۱۳۹۹دوست عزیز
اون 3.5 ثانیه شتاب صفر تا 60 مایل یا 96 کیلومتر بر ساعت جیپ ترکهاوک هست، ما در این مطلب شتاب صفر تا 100 کیلومتر رو در نظر گرفتیم که عمدتاً دو دهم ثانیه از صفر تا 60 مایل بیشتره
در مورد تسلا مدل X، در ابتدای مطلب گفتیم که فقط ماشینهای بنزینی رو در نظر گرفتیم
این لیست هم بر اساس قدرت شاسیبلندها تنظیم شده و با توجه به اینکه قویترین محصول گروه جگوار-لندروور، رنجررور اسپرت SVR با 575 اسب بخار هست، جایی در لیست 10 تایی ما نداشت
MAHDI
۱ خرداد ۱۳۹۹امیر دهقان عزیز ما در رقابتی که چندوقت پیش بین پانامرا توربو اس و آلپینا B5 و GT63S گذاشتید از مجله CAR MAGAZINE بحث های خیلی زیادی داشتیم. حالا که اون مجله رقابت پایانی سدان های پرفومنس جدید رو برگزار کرده بین ::M5 کامپتیشن و مرسدس GT63 Sو آئودی RS6 اگه مطلبش رو میذاشتید واقعا مارو خوشحال میکردید.
الان چندباره این درخواست رو داشتیم ولی اون رقابت رو نذاشتید.منظورم این نیست که همین امروز یا فردا اما راستش من فکر میکردم جواب درخواست مارو بدید با مطلب اون رقابت. در هرصورت موفق باشید?
MAHDI
۱ خرداد ۱۳۹۹یه دنیا ممنون ???
یانکی
۱ خرداد ۱۳۹۹به هیچ عنوان به اینکه مقاله مربوط به بنزینیهاست اشاره نشده متن این یک.دوم اینکه برای چهار کیلومتر دو دهم اضافه میشه.
امیر دهقان
۱ خرداد ۱۳۹۹یانکی
اگه مقدمۀ مطلب رو بخونید میبینید که ذکر شده مطلب فقط به بنزینیها اختصاص داره
در مورد شتاب هم طبق اعدادی که سایتهای مختلف اعلام میکنن، در اکثر موارد بین صفر تا 100 و صفر تا 96 کیلومتر دو دهم ثانیه اختلاف هست
مثال این موضوع رو میتونید در لینک زیر ببینید
https://www.auto-data.net/en/bmw-x5-m-g05-competition-4.4-v8-625hp-xdrive-steptronic-37719
MAHDI
۱۷ خرداد ۱۳۹۹امیر دهقان عزیز.شما چندهفته پیش تو همین پست قول دادید مطلب رقابت car magazine که بین آئودی RS6 و مرسدس AMG GT63S و M5 کامپتیشن برگزار شده رو بزارید.الان چند وقته منتظراین رقابت هستیم.لطفا مطلب اون رقابت رو بزارید که خیلی خیلی ممون میشم. سپاس از زحمات شما?
MAHDI
۱ خرداد ۱۳۹۹یانکی جان خوبه خودت میگی جیپ ترک هاوک شتاب 3.5 داره خوب X3M و X4M شتاب 3.3 ثانیه ثبت کردن تو خوده مجلات آمریکایی کارانددرایو!!!
درگ جیپ ترک هاوک و X4M روهم دیدیم.
بعدشم این مشخصات اعلانی کارخونه است و الا لامبورگینی اوروس من شتاب 3.15 ثانیه هم ازش دیدم و درگ لامبورگینی اوروس و جیپ ترک هاوک روهم مجلات زیادی انجام دادن که لامبورگینی با اختلاف سریع تر بوده.
جیپ ترک هاوک یکی از سریع ترین هاست اما به هیچ وجه ممکن سریع ترین SUV دنیا نیست.
البته این فقط در مورد خط مستقیم هستش چون در حالی که رقبا با قدرت کمتر در پیست هم خیلی سریع هستن اما ترک هاوک در پیست دیگه حرفی واسه گفتن نداره(البته واسه رقباش)
امیر دهقان
۱ خرداد ۱۳۹۹چشم مطلب مورد نظر شما رو هم در دستورکار کار میدیم و هروقت فرصت شد کار میکنیم
یانکی
۱ خرداد ۱۳۹۹تو همونی ام 5 رو سریعتر از دیمون میدونی پس چرا باهات بحث کنم.
Elmiraj
۱ خرداد ۱۳۹۹Trackhawk یک آفرودر سریع شده هست که تک و تنها در کلاس SUV میدسایز پرفورمنس ( البته رنجرور SVR در همین کلاس هست ولی از ترک هاوک بسیار ضعیف تره ) قرار داره که در حال حاضر هیچ رقیبی نداره….
در تست موتورترند صفر تا ۶۰ مایل را در ۳.۳ ثانیه ثبت کرد و در پیست VIR هم با ۳:۰۶:۹ دقیقه با نسل پیشین مرسدس C63 amg برابری کرد…!!!!!
.
.
مواردی که نام بردی کلاسشون متفاوته و اصلا رقیب ترکهاوک به حساب نمیان….
MASIHA
۲ خرداد ۱۳۹۹با سلام.
قابل توجه یانکی جان:::
https://www.pedal.ir/%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AC-%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%86-bmw-m5/
Reza
۲ خرداد ۱۳۹۹خوب شتاب یوروس هم 2.9 هستش از سریع هم سریعتره
MAHDI
۲ خرداد ۱۳۹۹نخیر من نمیگم M5 از دیمن سریع تره. مجلات معتبر هم بینشون درگ برگزار کردن و هم در پیست باهاشون زمان گیری کردن که M5 پیروز هردو بود.
دوج دیمن فقط برای عملکرد در خط مستقیم ساخته شده که انو هم نتونست موفق بشه حتی در مقای
بل یک سدان با 600 اسب بخار.
درپیست که کلا دیمن و دوج ها توان رقابت با M2 رو هم ندارن.
دوج دیمن شما فقط وفقط در آسفالت پیست درگ میتونه عملکرد خوبی داشته باشه. ودر پیست های عادی همونی بود که در مقابل M5 دیدیم.
در آسفالت پیست در حتی X3M کامپتیشن تونست مسیر 400 متر رو در 10.8 ثانیه و 10.9 ثانیه طی کنه چون آسفالت چسبنده ای داره و خودروها شلیک میشن.
بهتره دیج دیمن شما از آسفالت پیست درگ خارج نشه.
حتی فورد GT500 جدید هم همینطوره. در پیست های درگ شاید زمان زیر 11 رو ثبت کنه اما در پیست های عادی همیشه مسیر 400 متر رو رو در 11.4 ثانیه طی میکنه.
مشکل شما اینه فکر میکنید اگه خودرویی تو پیست درگ یه عملکردی داره حتما همه جا اونطوره اما واقعیت با رویایی شما تفاوت داره.
چه بحثی هست آخه شما داری میگی ترک هاوک با 3.5 ثانیه سریع ترین SUV دنیاست اما تو مجلات آمریکایی X3M شتاب 3.3 رو ثبت کردن و ترک هاوک از X4M با 500 اسب بخار هم شکست خورد.
در درگ CARWOW ترک هاوک زمان 11.9 ثانیه رو ثبت کرد.
ممد ژانگولر
۱ خرداد ۱۳۹۹از همه خفن تر تانک رضوانیه .
خیلی خاصه
تو روحت رضوانی ?
امین
۱ خرداد ۱۳۹۹بنظرم من اون توجهی که اون افرادی که لامبو یا بنتلی یا تانک رضوانی میخرن و از مردم تو خیابون دریافت میکنن براشون میلیون ها دلار می ارزه همین که یه عکس از این سه تا تو اینستا شون میلیونی لایک بخوره براشون بسه اما بقیه صرفا شاسی بلندهایی هستن که برای رقابت بر سر قیمت کمتر وقدرت بیشتر هستن تا افراد بیشتری بتونن اونا رو بخرن مثلا بنتلی خیلی کمتر تو خیابونا هست تا بنز یا بی ام و من خودم انتخاب اولم اوروس و بعد آئودی هستش
محمد
۱ خرداد ۱۳۹۹گرند چروکی علاوه بر قوی ترین و ارزان ترین بودن بهترین قابلیت آفرود در لیست رو هم داره?
مهرداد
۱ خرداد ۱۳۹۹شاید آفرود ترک هاوک از ناز پرورده های این لیست بهتر باشه یا شاید نه ولی متاسفانه ترک هاوک و SRT قابلیت آفرود خیلی معمولی(جاده خاکی) دارن و با بقیه گرند چروکی ها قابل مقایسه نیستن. نه از quadra-drive خبری هست و نه از ORA .همینطور امکان سفارش air suspension هم نیست و ارتفاع پایین تر از مدل های دیگه گرند چروکی هم مساله سازه . کاش جیپ هم مثل رنجرور امکانات آفرود کامل رو روی این مدل های پرفورمنس قرار میداد که یه ماشین کامل از همه نظر داشته باشیم. یه ترک هاوک رو تصور کنید که با تعویض رینگ و لاستیک تبدیل به هیولای کوه و جنگل میشه و روز بعد با تعویض مجدد تایر ها تبدیل به هیولای جاده.
مهراد
۱ خرداد ۱۳۹۹همشون غوووولن به معنای واقعی ?
(( بینهایت ارزشمندن در مقابل قیمت پرداختی ))
انتخاب شخصی من BMW X5 M COMPETITION
Enzo
۱ خرداد ۱۳۹۹BMW X5 و جیپ گرند چروکی
مهراد
۱ خرداد ۱۳۹۹هر کدوم از اینارو بخرید ده در دنیا و صد در آخرت نصیبتون میشه
AMANTE
۱ خرداد ۱۳۹۹یه شاسی بلندی که انتظار داشتم بین اینا باشه Range Rover SVR بود که متسفانه نبود.
مهدی ۹۱۱
۱ خرداد ۱۳۹۹ابهت rs6 فقط
مهدی
۱ خرداد ۱۳۹۹رضوانی الگو منه ???????
mehran (fox)
۱ خرداد ۱۳۹۹با این قیمت گذاری مازراتی لوانته تروفئو معلومه که شکست میخوده.موتور هشت سیلندر ساخت فراریشو دوس دارم ولی مثلا پورشه ای که نه از نظر برندی جلوش کم میاره و از نظر کیفیت، قابلیت اطمینان و تکنولوژیم سرتره تازه هیبریدیم هستشو 90 اسبم بیشتر داره قیمت کمتری داره.تازه اگه قیمتشو با آئودی مقایسه کنیم اوضاع پیچیده ترم میشه…
Farzad
۱ خرداد ۱۳۹۹انتخاب های من : گاو خشمگین ایتالیایی ، فلفل تند و تیز و خرس گریزلی !
mercedes benz
۱ خرداد ۱۳۹۹سلام عرض ادب
انتخاب من gle 63s و gls63s
ولی همشون عالی هستند
یا علی مدد
Mohammad
۱ خرداد ۱۳۹۹جیپ گرند چروکی لاستیکاش تو حلق ایران خودرو و سایپا
mehran (fox)
۱ خرداد ۱۳۹۹از 10 مورد 6 مورد آلمانی خالص، 2 مورد زیر مجموعه آلمانی ( ایتالیایی و انگلیسی) و یه ایتالیایی و امریکایی در هم تنیده از اتحاد فیات کرایسلر
meysam
۱ خرداد ۱۳۹۹جیپ بهترین رابطه بین قدرت و قیمت رو داره.
این کار رو بیشتر از آمریکاییها دیدم.
محمد
۱ خرداد ۱۳۹۹رضوانی یه چیز دیگست
ماکان
۱ خرداد ۱۳۹۹سلام.انشاالله که از مدل X7 بی ام و یک نسخه ی پلاگین هیبریدی نسبتاً قوی (البته مثل بعضی مدل های دیگر برقی و بنزینی باشد بجای دیزلی و برقی) و همچنین انشاالله نسخه ی اصلی X7 M و X7 M کامپتیشن را هم تولید کنند.با تشکّر.بنده به سلیقه ی شخصی خودم دوست دارم و حاضرم این نسخه هایی که گفته بودم را بخرم مخصوصاً X7 پلاگین هیبرید.
رامین
۱ خرداد ۱۳۹۹سلطان گرند چروکی
:::فرشاد:::
۱ خرداد ۱۳۹۹به نظر من، ارزش خرید GLC63S کوپه و GLC63 از همه اینا بیشتره.
قیمت پایه: 84/ 74هزار دلار
انجین: 4 لیتری توربو
قدرت: 503/ 469 اسب بخار
گشتاور،: 700/ 650 نیوتن متر
شتاب 0 تا 100: 3.6/ 3.8 ثانیه
MAHDI
۱ خرداد ۱۳۹۹این نیست که GLC63 فقط اون قیمت و مشخصات و پرفومنس رو داشته باشه. مثلا X3M و X4M هم همون قیمت رو دارن و همون قدرت و شتابی هم که ثبت کردن 3.3 ثانیه بوده.
اما انصافا GLC63 بین SUV های پرفومنس مرسدس بهترین عملکرد رو داره که رقابت تنگاتنگی با رقباش داره.
مثلا در عوض GLE63 کوپه نسل قبل مخصوصا در پیست هیچ حرفی در مقابل رقیبش یعنی X6M نداشت و معمولا اختلاف ها بیش از 6 ثانیه هم داشته اما در خط مستقیم این اختلاف کمتر بود.
باید دید در نسل جدید GLE63 چه عملکردی خواهد داشت. چون رقبا به شدت عملکردی و سربع هستن.
♤Angus_812♤
۱ خرداد ۱۳۹۹Gle63 s قبل از rsq8 رکورد دار نوربرگ رینگ بود
بعد میگی حرفی برا گفتن نداشت
MAHDI
۱ خرداد ۱۳۹۹دیدی دقت نمیکنی!!!
اون مرسدس GLC63S بود که در نوربرینگززمان گیری کرده بود که رقیب X3M و X4M و آلفارومئو جولیا QV هستش.
مرسدس GLE63 کوپه رقیب X6M هستش که در پیست موتورترند بیش از 4 ثانیه و در پیست مجله آلمانی AUTO VISIE بیش از 6 ثانیه کندتر از X6M هستش که میتونید رقابت زمان گیری هاشون رو تماشا کنید.
و اما مرسدس GLC63 که بالا گفتم عملکرد خیلی قوی داره. اتفاقا مجله AUTO BILD چندوقت پیش X3M و GLC63 رو به پیست زاکسنرینگ برده برای زمان گیری که تو خوده مجله میتونیدرقابتشون رو تماشا کنید.
البته اونجا لامبورگینی اوروس و آلفارومئو استلویو QV و جگوار SVR و آئودی Q3 RS و پورشه ماکان هم زمان گیری داشتن توسط همون مجله و راننده.
آرمان
۱ خرداد ۱۳۹۹اتفاقا مت واتسون یه تست بین X7 و gls انجام داد و آخر با قطعیت گفت بی ام و چون هم سواری خیلی بهتری داشت و کیفیت کابین خیلی خیلی بهتر از بنز بود
MAHDI
۱ خرداد ۱۳۹۹بله من اون رقابت رو دیدم که اولش واسه جذابیت بیشتر رقابت درگ هم بین تسلا X و ب ام و X7 و مرسدس GLS انجام دادن. و بعد خودروهارو بررسی کرد.
همچین رقابتی رو بین X7 و رنجروور هم انجام داد.
mercedes benz
۱ خرداد ۱۳۹۹در جواب به آرمان
سلام عرض ادب
داداش این جور صحبت ها بحث بوجود میاره
این جا همه نظرشونو میگن و هیچکی هم چیزی رو مقایسه نمیکنه
یا علی مدد
نامجو
۱ خرداد ۱۳۹۹حالم طوریه که برا خوب شدنش نیاز به یک ترک هاوک داره
MAHDI
۱ خرداد ۱۳۹۹همشون عالی هستن. هرکدوم جذابیت خودشون رو داشتن.
اما جدای از این لیست اگه بخوایم SUV های پرفومنس رو باهم مقایسه کنیم در نسل قبل ب ام و X5M سریع تر SUV پرفومنس در خط مستقیم بود،البته تا قبل از معرفی بنتلی بنتایگا. البته X6M در خط مستقیم از X5M هم سریع تر بود!!!!
در پیست و در خط مستقیم هم در نسل قبل ب ام و X6M سریع ترین SUV پرفومنس در کلاس خودش بود که با معرفی لامبورگینی اوروس این جایگاه به اون رسید!!!!
مجله موتورترند رقابت های جذابی بین SUV های پرفومنس انجام داده مثل:::
1: رقابت ب ام و X6M و مرسدس GLE63 کوپه و پورشه کاین توربوS و رنجروور SVR که هم رقابت انتخاب خودروی برتر هستن و هم در پیست باهاشون زمان گیری میکنن.
2:رقابت لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا و جگوار SVR و پورشه کاین توربو.
3:رقابت آلفارومئو استلویو QV و مرسدس GLC63 و رنجروور SVR و پورشه ماکان توربو و جیپ ترک هاوک.
**************************************
SUV های پرفومنس کلاس کوچیک تری هم هستن مثل::
ب ام و X3M و X4M و مرسدس GLC63 و GLC63S کوپه و پورشه ماکان توربو و آلفارومئو استلویو QV که در خط مستقیم و پیست حرف های زیادی واسه گفتن دارن مخصوصا X3M و X4M و GLC63.
MAHDI
۱ خرداد ۱۳۹۹یکی از جذاب ترین کلاس های خودرویی واسه من SUV های پرفومنس هستن. رقابت های زیادی از خودروهای پرفومنس در پیست و مسابقه درگ رو دانلود کردم و واقعا من یکی که از دیدن پرفومنس و هندلینگ SUV های پرفومنس در خط مستقیم لذت میبرم.
MASIHA
۱ خرداد ۱۳۹۹همشون میشه گفت که کم عیب و نقص و فوق العاده با کیفیت هستن
خصوصا بنتایگا?
مازراتی خیلی زیباست…
یاد سریع و خشن 7 افتادم و استتهام و گیبلیش…
من اینجور طراحی هارو بیشتر می پسندم…
ولی انتخاب کلّیم x5m و کاین
اصلا با چراغ های باریک x6 تو قسمت عقب حال نمی کنم
ماشین رو نه به طور زیبا بلکه به طور زمختی نره غول و گنده نشون میده, تازه کابینش هم فضای x5 رو نداره و پرفورمنسشون هم تقریبا مشابه هست. قیمت هم فکر کنم x6 گرون تر باشه. تنها مزیتش نسبت به 5 شاید لذت رانندگی یا جوون پسند بودنش باشه?
راستی این کامنت شما چیش بود که اینقدر دیس خورد؟؟؟
MAHDI
۲ خرداد ۱۳۹۹چی بگم دوست عزیز بزار دیس بدن.
قبول داری زیباترین رنگ بین خودروهای بالا رو مازراتی لوانته داره!؟؟؟؟ خیلی خیلی اون رنگ رو دوست دارم.یه حس عجیب جذابی داره
سینا BMW
۱ خرداد ۱۳۹۹کلا این کلاس با اینکه به جذاب بودن اسپرت ها و سدان ها نیست ولی ماشین های خیلی خوبی داخلش هستن،
انتخاب من:
X5 M
انتخاب ارزان —> جیپ گرند چروکی
انتخاب سریع—–>لامبورگینی اوروس
البته ماشین های دیگه ای مثل لندروور ها هم بودن که تو این لیست حضور نداشتن
♤Angus_812♤
۱ خرداد ۱۳۹۹لامصب مرسدس بنزا باهات حرف میزنن
میگن من هم لوکسم هم اسپرت بیا سوار من شو
نه که بقیه بد باشن ولی ظاهر gle خیلی مردونس
امیر
۱ خرداد ۱۳۹۹اوروس از لحاظ پرستیژ و سرعت بالاتر و محبوب تیونر ها اما از لحاظ قیمت و هزینه نگهداری احتمالا جیب بهتر باشه بقیه هم لوکس هستن خیلی گیر رو سریع تر بودن ندارن
MOHAMADjesko
۱ خرداد ۱۳۹۹چرا کسی بیاد لامبورگینی یوروس رو به این بنتلی ترجیح بده؟!؟!؟
و بقیه این شاسی بلند های گرون قیمت رو به جیپ ردیف و کامل از هر نظر ،ترجیح بده؟+
Farzad
۱ خرداد ۱۳۹۹بنتایگا یه اشراف زادست ، یه جانور کاملا متفاوت !!
عاشق کابینشم سرشار از چرم دستدوز و چوبکاریهای دستسازه یعنی دیونه میکنه …
محمد
۱ خرداد ۱۳۹۹عجیبه کسی تو نظرات پورشه رو انتخاب نکرد ،انتخاب من هم مرسدسه ،البته که همشون خوبن
Farzad
۱ خرداد ۱۳۹۹چرا انتخابش کردم دیگه ؛ فلفل تندو تیز منظورم همون پورشه کاین بود !! (cayenne در زبان آلمانی به معنای فلفل قرمز هستش )
Farzad
۱ خرداد ۱۳۹۹البته در زبان انگلیسی هم همین معنی رو میده
محمد
۱ خرداد ۱۳۹۹آها نمیدونستم?
ماکان
۱ خرداد ۱۳۹۹سلام.البته بنده قصد جسارت و یا خدایی نکرده توهین را نداشتم ولی باز هم با عرض معذرت جسارتاً می خواستم بگویم که عرض بنده خدمت تمام کسانی که با ساختن تمام انواع مدل ها و یا تمام انواع نسخه ها از مدل های مختلف برند ها مخالف هستند بهتره که فقط معیار هایی که برای خودتان مهمتر هستش را در نظر نگیرید و خواهشاً معیار های کسانی را هم که خواسته ی شان از خودرو ها با شما فرق می کند را در نظر بگیرید و بپذیرید.با تشکّر
ارش
۱ خرداد ۱۳۹۹لامبو بنتلی و رضوانی.
اصل کار
۱ خرداد ۱۳۹۹هنر نزد ایرانیان است و بس! درود بر Ferris Rezvani.
بین شغال های بدی منگنه شده ایم وگرنه سیم کشی که نخبه ایرانی داره هیچ جا نداره، اما حیف..
نیکدست
۱ خرداد ۱۳۹۹جای پیکاپ پراید 151 TL با 71 اسب بخار واقعا خالیه…
Mf1
۱ خرداد ۱۳۹۹رنجرور نمیتونه تو جاده این غولها شکست بده ولی تو بخش افرود راحته میتونه شکستشون بده
ماکان
۲ خرداد ۱۳۹۹سلام.لطفاً آن کسانی که چندان برایشان مهم نیست که هر برندی از تمام مدل هایش همه جور نسخه ای داشته باشد سعی کنند که برای
سلیقه ی کسانی که دوست دارند از هر مدلی از برند خودروها همه جور نسخه ای وجود داشته باشد ارزش قائل شوند.با تشکّر.حتی اگر که قرار باشد بعضی از انواع نسخه ها مشتری کم داشته باشد و یا اینکه طرفدار کم داشته باشد.چون که بالاَخره حتماً حد اقل در حد اندک در کل جهان مشتری و طرفدار پیدا می شود که بخواهد بعضی از نسخه های دیگر از خودروها را بخرد.
ماکان
۲ خرداد ۱۳۹۹بنده این ارزش قائل بودن را به این دلیل گفتم چون که بعضی ها با دیس لایک دادن به بعضی های دیگر مانند خودم با نظر آنها مخالفت می کنند.از نظر شخصی خودم همین هم که بعضی از نسخه های خودروها با بعضی از نسخه های دیگر آنها تفاوت شان از لحاظ کلی در حد خیلی خفیف باشد همین هم خودش خیلی است.باور کنید اینجوری بهتر است اگر که تمام خودروها همه جور نسخه ای از خودشان داشته باشند.