چشم اندازلامبورگینی

گاو 700 اسب بخاری

طبق سنت دیرین لامبورگینی هرکدام از خودروهاى تولیدى این شرکت براساس نام هاى گاوهاى اسپانیایى نام‌گذارى مى شوند و این‌بار نیز این رویه در مورد قوى‌ترین خودروى تمام ادوار لامبو بدون تغییرباقى مانده است . . .

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

آونتادور نام یکى از شجاع‌ترین گاوهایى است که در اکتبر سال ۱۹۹۳ در شهر اراگزا اسپانیا با مقاومت کم‌نظیرى در مقابل ماتادورها موفق به دریافت نشان شجاعت شده بود. در مجموع باید آونتادور را یکى از بهترین اسامى انتخاب شده تا به حال از سوى لامبورگینى به حساب آورد که برخلاف جوتا (Jota) یا مورچیه‌لاگو، براحتى قابل بیان است.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

طبق اعلام لامبورگینى، آونتادور تقریبا صد در صد در تمام بخش‌ها، شاسى، سازه کابین، پیشرانه V12، جعبه دنده، سیستم تعلیق، سیستم چهار چرخ متحرک و … در مقایسه با لامبورگینى مورچیه‌لاگو متحول شده و دیگر نمى‌توان آنرا یک لامبو/آئودى صرف خطاب کرد!

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

***  طراحى  ***

در همان نگاه اولیه به آونتادور جدید، به وضوح مى‌توان پى‌برد که تنها یک لامبورگینى چنین هیولایى را در اختیار مشتریان خود مى گذارد!

«فلیپو پرینى» از مرکز استایل لامبورگینى زیر نظر طراح ارشد شرکت «مانفرد فیتزگرالد» خالق این شاهکار جدید است تا به خوبى فلسفه طراحى یک لامبوى قدرتمند و فوق سریع را در ذهن هر بیننده‌اى ایجاد کند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

آونتادور LP700-4 به طور حتم بیش از هر لامبورگینى دیگرى خشونت و قدرت را در طراحى ظاهرى خود مى بیند به طوریکه دماغه خودرو متشکل از خطوط شکسته و تیز که در ادامه با پروفیل بسیارکوتاه سقف و دیفیوزر غول پیکر عقب تکمیل مى شود تا نهایت حس پویایى را به وجود آورد.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

آونتادور با طولى برابر با ۴۷۸۰ میلىمتر و پهناى بسیار زیاد ۲۲۶۰ میلى‌متر (شامل آیینه ها) در کنار ارتفاع ۱۱۳۶ میلى متر، بسیار بیش از آن چه واقعا هست عریض به نظر میرسد که جدا از نسبت ارتفاع به پهناى کم، نباید از تاثیر ورودى هاى هواى بزرگ جلو نیز غافل شد.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

طبق برنامه ریزى هاى صورت گرفته آونتادور تنها به تعداد ۴,۰۰۰ دستگاه تولید خواهد شد و در این بین تنها ۵۰۰ دستگاه مجهز به شاسى مونوکوک تمام فیبرکربنى، خط تولید کارخانه را ترک مى کنند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

با ورود به داخل کابین، فضاى وسیع و کاملا مدرن این بخش مهم‌ترین نکته‌اى است که به طور حتم جلب توجه مى‌کند. استفاده از مواد باکیفیت بسیار مرغوب در ساخت قطعات و هنر طراحى ایتالیایى در کنار فهرست بلند بالاى تجهیزات استاندارد، دقیقا همان مساله‌اى است که از یک لامبوى اصیل انتظار مى رود.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

در کنسول مرکزى که با شیب بسیار زیادى به سمت جلو کشیده یک سوییچ به رنگ قرمز تعبیه شده که با کلیه دکمه‌ها در تضاد است، این سوییچ در واقع فرمان بیدارشدن پیشرانه آونتادور را صادر مى کند!

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

یک صفحه نمایش هفت اینچى نیز به صورت استاندارد در کنسول مرکزى درنظر گرفته شده تا سرنشینان به واسطه آن بر سیستم چند رسانه‌اى و ردیاب ماهواره‌اى خودرو نظارت داشته باشند. البته در این فضا برخى مشخصه‌هاى آشناى یک لامبورگینى مانند سوییچ هاى ضامنى که براى بالا و پایین بردن شیشه ها و فعال کردن سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و … به کار مى‌روند نیز جلب توجه مى کند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

***  پیشرانه  ***

اولین، خودروى تولید شده توسط فروچیو لامبورگینى در سال ۱۹۶۴ (یعنی GT350) مجهز به یک پیشرانه ۳,۵ لیترى ۱۲ سیلندر بود که توانایى تولید حداکثر قدرتى برابر با ۳۲۰ اسب‌بخار را داشت تا در زمان خود یکى از پیشرفته ترین تکنولوژى پیشرانه را از آن خود کرده باشد. این پیشرانه در چندین دهه مورد بهینه‌سازى و ارتقا قرار گرفت تا در مدل‌هاى میورا، کنتاچ، اسپادا، دیابلو و در نهایت مورچیه‌لاگو مورد استفاده قرار گیرد.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

اما مهندسان بخش تحقیق و توسعه (R&D) لامبورگینى براى ادامه دادن این رویه پیشرانه ۱۲ سیلندر کاملا جدیدى را ساخته‌اند که نه تنها به واسطه تعداد سیلندرهاى آن بلکه به خاطر تولید بیشترین نیروى ممکن در تمام دورهاى موتور و بواسطه تنفس طبیعى بودنش یکى از خاص‌ترین نمونه‌هاى موجود در این صنعت به حساب مى آید.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

نتیجه کار تیم R&D تولید پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینى جدید با زاویه رایج ۶۰درجه بین سیلندرها گردید که با اندازه ۶۶,۵ سانتى‌متری خود از بخش فوقانى تا پایین (به همراه عرض ۸۴۸ و طول ۷۸۴ میلى‌متر) به طور حتم از جمع‌وجورترین نمونه هاى ۱۲سیلندر به حساب مى آید. این پیشرانه وزنى در حدود ۲۳۵ کیلوگرم دارد.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

پیشرانه به کار رفته در آونتادور (با کد L539) با حجم دقیقى معادل ۶,۴۹۸ سى‌سى توانایى تولید حداکثر قدرت ۷۰۰ اسب بخار در ۸,۲۵۰ دور در دقیقه و گشتاور عظیم ۶۹۰ نیوتن متر را از دور ۵,۵۰۰ دارد.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

با توجه به چنین نیروى تولیدى، آونتادور با وزن خالصى برابر با ۱,۵۷۵ کیلوگرم در ۲,۹ ثانیه از حال سکون به تندى ۱۰۰ کیلومتر درساعت رسیده و در نهایت عقربه سرعت‌سنج را بر روى عدد ۳۵۰ کیلومتر درساعت قرار مى‌دهد تا تنها ابرخودروهاى میلیون دلارى توان رقابت با آنرا داشته باشند.

با وجود چنین توانایى هایى میزان انتشار گازهاى آلاینده و همچنین مصرف سوخت تا ۲۰ درصد کمتر از مدل مشابه قبلى شده است.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

مهندسان لامبورگینى براى استفاده بهینه از قلب تپنده آونتادور، یک جعبه دنده فوق پیشرفته هفت سرعته ISR را براى این خودرو درنظر گرفته‌اند که فاصله تعویض دنده‌اى برابر با ۵۰ میلى‌ثانیه دارد که در مقام مقایسه با جعبه دنده دوکلاچه آئودى R8 در حدود دو برابر سریع‌تر است.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

***  شاسى  ***

براى آنکه نیروى تولید شده توسط پیشرانه براحتى به وسیله جعبه دنده هفت‌سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل شود، آونتادور از یک سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) بهینه‌سازى شده بهره مى‌گیرد. این سیستم که به نام Haldex IV شناخته مى شود، به صورت هوشمندانه و بسته به شرایط مسیر و حالت حرکت خودرو، نیروى تولیدى را بین چرخ هاى جلو و عقب تقسیم مى کند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

سیستم دیفرانسیل خود قفل‌شونده عقب به همراه دیفرانسیل جلو به صورت الکترونیکى توسط سیستم پایداری خودرو (ESP) کنترل مى شود تا بهترین دینامیک و فرمان پذیرى براى خودرو به دست آید. البته راننده مى‌تواند از بین سه حالت ممکن شامل Strada (یا جاده)، Sport و Corsa (یا پیست) یکى را انتخاب کند که وابسته به آن پیشرانه، جعبه دنده، دیفرانسیل، فرمان و کنترل کننده‌هاى دینامیکی خودرو تغییر مى کند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

سیستم تعلیق جناغى دوبل آلومینیومى آونتادور نیز در نوع خود یکى از کم نظیرترین‌ها محسوب مى‌شود. لول فنرها و کمک فنرها به صورت کامل از تکنولوژى خودروهاى فرمول وان اقتباس شده‌اند که در عین حال براى رانندگى شهرى مورد بهینه‌سازى قرار گرفته‌اند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

براى متوقف کردن این هیولا طبیعتا به دیسک ترمزهایى با قطر زیاد احتیاج است. آونتادور به صورت استاندارد مجهز به دیسک هاى کربن/سرامیکى بسیار سبک شده که در جلو داراى قطرى برابر با ۴۰۰ میلى‌متر و در عقب ۳۸۰ میلى‌متر هستند تا در ترکیب با کالیپرهاى شش پیستونه جلو و چهار پیستونه عقب، در هر شرایطى خودرو را در کمترین مسافت ممکن متوقف کنند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

همچنین رینگ هاى آلیاژی ۱۹ اینچی که در محور جلو با تایرهاى ۲۵۵ میلی‌متری و رینگ‌های ۲۰ اینچی محور عقب که با تایرهاى ۳۳۵ میلی‌متری پیرلى از نوع Pzero روکش شده‌اند، بیشترین چسبندگى را فراهم مى‌کنند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

لامبورگینى آونتادور ۲۰۱۲ داراى قیمت‌ پایه‌ای ۳۷۹,۷۰۰ دلار (یا ۲۵۵,۰۰۰ یورو یا ۲۰۱,۹۰۰ پوند) است که البته این قیمت بدون احتساب مالیات است.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

سایر تجهیزات استاندارد: صندلى هاى دستى با قابلیت تنظیم الکتریکى قسمت بالایى و کمر؛ ترمزهای ABS با توزیع الکتورنیکی نیروی ترمز (EBD)؛ سیستم کنترل کشش (ASR)؛ سیستم کنترل پایداری (ESC)؛ سیستم کمکی عبور از سراشیبى‌ها؛ کنترل الکتریکى اسپویلر عقب؛ فرمان سروترونیک حساس به سرعت؛ استارت دکمه‌ای؛ نمایشگر هفت اینچى TFT ؛ کامپیوتر سفر؛ سیستم چندرسانه‌ای با درگاه USB و اتصال iPod؛ سیستم راهیاب ماهواره‌اى با ارتباط بلوتوث؛ لامپ‌هاى باى‌زنون (BiZenon) به همراه چراغ هاى LED مخصوص روز؛ سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک؛ ایربگ دو مرحله‌اى راننده؛ ایربگ سرنشین و ایربگ‌های جانبی؛ کمربندهای پیش کشنده و محدود کننده بار وارده؛ فرمان چند منظوره و جمع شونده به پایین؛ ترمز دستى الکتریکى؛ ایموبیلایزر؛ قفل اتوماتیک؛ سیستم مشاهده میزان باد تایرها و …

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4
۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4
۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4
۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4
۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4
۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4
۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. mitti

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    واقعا لامبورگینی یک گاو وحشی واقعیه.!!!!!

  2. عادل

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عالی بود..دستتون درد نکنه واقعا..

  3. mohamad

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    عالیستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

  4. محمد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    درسته عالیه ولی واسه ما جز حسرت چیزی نمی مونه

  5. m

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    صداش باf18 یکیه

  6. محمد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    نظرتون در مورد بز وحشی ایران خودرو چیه ؟؟ سورن ! سمند 50 مدل !!!!!! پژو 70 مدل !!!!!!!

  7. محمد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    از نیمرخ خیلی شبیه تیباست !!!!!!!!!!!

  8. ali m

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (62 ديدگاه)
  9. مهزیار

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    اگه اینا ماشینن، اونایی که ما سوار میشیم چین؟

  10. علیرضا الف

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (140 ديدگاه)

    اونایی که ما سوارش میشیم رو بهش میگن گاری که ملقب به فرقونه!!!

  11. morteza

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    تا زمانی که دولت از دزداپشتیبانی کنه همینطوریه،سی ساله داریم درجا میزنیم،ماشین رو وارد میکنن بدون اینکه کمترین کاری بکنن به اسم همایت از خودروهای داخلی(فرقون هاشون) صددرصد روی قیمتش میذارن و به جیب مبارک میریزن،ادعاشون میشه مسلمونن

  12. moein

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دستتون درد نکنه خیلی خوب بود به جزییات خوب می پردازین فقط چیزی که میخوام بگم اینکه در مورد اتومبیلهای ایرانی عکسهارو بیشتر و در مورد جزییات موتور و تجهیزاتشون کاملتر توضیح بدید و دیگر هیچ…

  13. احسان

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این هیولای نه گاو!! پولدارای خارجی برن حالشو ببرن ما که باید بریم یارانمون بگیریم بنزین بریزیم تو لگنامون. دم مدیر سایت گرم حداقل با عکسای لامبو کلی کیف کردیم.

  14. md

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ساخت ایران خودرو هست این!!! مهندسین ایران خودنرو!!

    اگه 100 هزار ساله دیگه تلاش کنند میتونن ماکتشو درست کنند اسمشم میزارن هشت پا!!!!!!

  15. احمد

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    CNG یه

  16. reza

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در مورد آپشنهاش نگفتین زیاد
    فرمون هیدرولیک، تنظیم نور چراغهای جلو، شیشه برقی و…. هرکدوم از اینها میتونه یه مدل متفاوت از این ماشین با یه قیمت متفاوت داشته باشه

  17. esi

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    ای بی اس داره
    ایربگ راننده چی؟
    گارانتی داره
    اصلا لوازمش هست ؟
    یا مثل محصولات وطنی …..

  18. مصطفی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای بابامن1عمره دارم بانگاه کردن به عکس مدلای مختلف لامبو حسرت میخورم.اخه کشورای اروپایی روتا50سال پیش نگاه کن سرویس بهداشتی نمیدونستن چیه اماحالا….بچه هابیخیال ان شاا..ماهم تاسال1404به این فیض نایل میشیم..

  19. تایماز

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش فقط میتونستم ی بار پشت فرمونش بشینم. اگرم نشد بووووق بزنم. آرزو بر ایرانیان […] عیب نیست

  20. mj

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این ماشین با تیبا قابل مقایسه هست…

    1. milad

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      لطفا شکست نفسی نکنین تیبا واقعا سرتره………

  21. shahab

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    کاش منم یکی ازش داشتم

  22. mehdi

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تنها حرفی که میشه زد اینه که شاهکاری به تمام معناست . دمشون گرم . از تولید کنندگان داخلی خواهشمندم به جای اینکه چراغ جلوی 206را دستکاری کنندیا انواع واقسام پراید را تولید کنند یه ماشین خوب وجدید رونمایی کنند تا ما مجبور نباشیم حسرت بخوریم .

  23. mohammad

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با نظر مرتضی مخالفم شدید

  24. A13ED Bihile

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آرزو بر ایرانینان عیب نیست

  25. ali

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    mahsole jadide iran khodro lamborgini ba motor 206

  26. حسین

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه سوال برام پیش اومده!
    میگم طرف هفتصد اسب بخار رو میخواد چکار کنه!؟
    بنظر شما هدفی غیر از له کردن بقیه داشته!؟

  27. zeinab

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی زیبا بود… مرسی که معرفیش کردید… چشممون روشن شد

  28. محمد

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو…ایران خودرو بهتره کلن بره تو نشریه ادامه بده نه ماشین ..با این نوناشون :)))

  29. ارش

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بهترین ماشینی که دیدم اینه .عالیه کاشکی یه روز گیر ما بیاد (توایران)این ماشین را زیارت کنیم

  30. GASEM

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یعنی میشه ماهم همچین ماشین های یه روزی سوار شیم
    واقعا درست اونا چی سوار میشن ما چی سوار میشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا