شنیدن این خبر نباید چندان تعجببرانگیز باشد اما لکسس توانست بار دیگر در صدر فهرست قابلاعتمادترین خودروها از نگاه نشریه JD Powers قرار بگیرد درواقع این چهارمین سال پیاپی است که لوکس ساز ژاپنی موفق به کسب چنین جایگاهی میشود اما خبر تعجببرانگیز تر پیشرفت قابلملاحظه بیوک است.
بیوک که برند ویژه ساز جنرال موتورز است با پیشرفتی چشمگیر جای تویوتا را در رده دوم قابلاعتمادترین خودروها گرفته است. تعداد مشکلات گزارش شده به ازای هر صد خودرو بیوک، ۱۱۰ و برای هر صد خودرو تویوتا ۱۱۱ میباشد در حالی که اختلاف رتبههای دوم و سوم بسیار جزئی است اما این دو هنوز راهی طولانی تا رسیدن به لکسسی دارند که میزان مشکلات گزارش شده برای هر ۱۰۰ دستگاه آن تنها ۸۹ مورد بوده است.
در کنار پیشرفت سه پله ای بیوک، سایون هم دیگر خودروسازی است که رتبهاش پیشرفت قابلملاحظهی ۱۳ پله ای نسبت به لیست سال ۲۰۱۴ داشته است. رم و میتسوبیشی در لیست سال ۲۰۱۵ دستاوردهای بزرگی داشتهاند و جایگاه آنها به ترتیب ۱۱ و ۱۰ رتبه پیشرفت داشته است.
میزان متوسط گزارش مشکل برای خودروهای جدید ۱۴۷ مورد میباشد وبا این شرایط نتایج مطالعات انجام شده برای برخی خودروسازان مشهور، اصلاً خوشایند نیست چرا که میزان مشکل گزارش شده برای ۱۰۰ دستگاه از آنها از میزان متوسط بالاتر است ازجمله چنین خودروسازانی میتوان به سوبارو با ۱۵۷ مشکل، فولکسواگن با ۱۶۵ مشکل، فورد و هیوندای با ۱۸۸ مشکل و مینی با ۱۹۳ مشکل اشاره کرد.
بزرگترین بازندههای امسال بیشک لندروور و فیات هستند که برای هر ۱۰۰ خودرو فروخته شده از آنها به ترتیب ۲۵۸ و ۲۷۳ مشکل گزارش شده است. برند جیپ هم با ۱۹۷ مشکل عملکرد چندان مطلوبی نداشته است.
در حالی که معیارها و سیستم اندازهگیری مطالعات قابلاعتمادترین خودروها (VDS) و بررسی کیفیت اولیه (IQS) با هم مشترک هستند اما این دو معیار که هر دو برای تجزیه و تحلیل کیفیت خودروها به کار میروند کاملاً با هم متفاوت هستند. فهرست قابلاعتمادترین خودروها یا همان (VDS) در واقع بر روی مشکلات گزارش شده در طول ۱۲ ماه توسط صاحبان اصلی خودروها تأکید میکند. در حالی که در فهرست بررسی کیفیت اولیه (IQS) ، تمرکز بر روی مشکلات گزارش شده توسط صاحبان در طول ۹۰ روز اول خریداری میباشد.
مطالعات مربوط به قابلاعتمادترین خودروها (VDS)، چشمانداز گسترده ای از اصلیترین مشکلات خودروها را نمایان میسازند. کسب رتبه پائین در فهرست جی دی پاور دال بر کاملاً بیکیفیت بودن خودروها نیست بلکه بیشتر مشکلات گزارش شده در خودروها عمدتاً به ضعف در طراحی برمیگردد برای مثال در مطالعاتی که اخیراً انجام شده است مشکل در اتصال به سیستم بلوتوث خودرو و عملکرد سیستم دستور صوتی بیشترین مورد ثبت شده را به خود اختصاص دادهاند و این نکته بیانگر آن است که گرچه نتیجه مطالعات موسسه J.D. Power مهم است اما در هنگام خرید نباید صرفاً با استناد به رتبه خودروسازان در فهرست J.D. Power اقدام به خرید کرد.
نام خودرو | تعداد مشکل گزارش شده |
لکسس | ۸۹ |
بیوک | ۱۱۰ |
تویوتا | ۱۱۱ |
کادیلاک | ۱۱۴ |
هوندا | ۱۱۶ |
پورشه | ۱۱۶ |
لینکلن | ۱۱۸ |
مرسدس بنز | ۱۱۹ |
سایون | ۱۲۱ |
شورولت | ۱۲۳ |
جی ام سی | ۱۲۳ |
آکورا | ۱۲۴ |
نیسان | ۱۲۸ |
رام | ۱۳۴ |
آئودی | ۱۳۸ |
مزدا | ۱۴۰ |
میتسوبیشی | ۱۴۰ |
اینفینیتی | ۱۴۴ |
ب ام و | ۱۴۶ |
میزان میانگین مشکل | ۱۴۷ |
سوبارو | ۱۵۷ |
کیا | ۱۵۸ |
فولکس واگن | ۱۶۵ |
کرایسلر | ۱۷۳ |
ولوو | ۱۷۴ |
فورد | ۱۸۸ |
هیوندای | ۱۸۸ |
داج | ۱۹۲ |
مینی | ۱۹۳ |
جیپ | ۱۹۷ |
لندروور | ۲۵۸ |
فیات | ۲۷۳ |
در پایان سه تا از قابلاطمینانترین خودروها را در هر سگمنت معرفی میکنیم.
سگمنت خودروهای کوچک:
- بالاترین رتبه: سایون Xd
- تویوتا یاریس
- هوندا فیت
![2014 scion xd](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2014-scion-xd-765x415.jpg)
- بالاترین رتبه: شورولت مالیبو
- نیسان آلتیما
- تویوتا کمری
![2014 Chevrolet Malibu](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2014-chevrolet-malibu-765x491.jpg)
- بالاترین رتبه: تویوتا کرولا
- نیسان لیف
- هوندا سیویک
![Toyota Corolla 2015](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/Toyota-Corolla-2015-765x480.jpg)
- بالاترین رتبه: شورولت کامارو
- فورد موستانگ
![2015 camaro](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2015-camaro-765x285.jpg)
- بالاترین رتبه: لکسس ES
- لینکلن MKZ
- لکسس CT
![2015 Lexus ES 350 crafted line](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2015-lexus-es-350-crafted-line-765x508.jpg)
- بالاترین رتبه: مرسدس بنز E Class
- لینکلن MKS
- اینفینیتی M
![2014 Mercedes-Benz E-Class Sport Sedan](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2014-mercedes-benz-e-class-sedan-765x478.jpg)
- بالاترین رتبه: سایون Tc
- فولکس واگن EOS
- مینی کوپر
![2015 scion tc](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2015-scion-tc-765x577.jpg)
- بالاترین رتبه: بیوک لاکراس
- تویوتا آوالون
- فورد تاروس
![2014 Buick Lacrosse](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2014-buick-lacrosse-765x505.jpg)
- بالاترین رتبه: کیا اسپورتیج
- هیوندای توسان
- جیپ پاتریوت
![Kia Sportage 2015](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/Kia-Sportage-2015-765x510.jpg)
- بالاترین رتبه: لکسس GX
- لکسس RX
- کادیلاک SRX
![2014 Lexus GX460](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2014-lexus-gx460-765x499.jpg)
- بالاترین رتبه: جی ام سی Terrain
- تویوتا اف جی کروزر
- تویوتا Rav4
![2015 GMC Terrain Denali](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2015-gmc-terrain-denali-765x508.jpg)
- بالاترین رتبه: هوندا Ridgeline
- نیسان فرانتیر
- تویوتا تاکوما
![2014 Honda Ridgeline Sport](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2014-honda-ridgeline-sport-765x508.jpg)
- بالاترین رتبه: مرسدس بنز GLK-Class
- آکورا RDX
- ب ام و X3
![Mercedes-Benz GLK-Class 2014](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/Mercedes-Benz-GLK-Class_2014-765x574.jpg)
- بالاترین رتبه: تویوتا سی ینا
- هوندا اودیسه
![2015 Toyota Sienna](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2015-Toyota-Sienna-765x510.jpg)
- بالاترین رتبه: سایون Xb
- مزدا۵
- تویوتا پریوس V
![Scion xB Wagon](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/Scion-xB-Wagon-765x574.jpg)
- بالاترین رتبه: جی ام سی یوکان
- شورولت تاهو
- شورولت سابربن
![2015 GMC Yukon Denali](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2015-gmc-yukon-denali-765x508.jpg)
- بالاترین رتبه: نیسان مورانو
- بیوک Enclave
- تویوتا هایلندر
- تویوتا ونزا
![2015 Nissan Murano](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2015-nissan-murano-765x510.jpg)
- بالاترین رتبه: جی ام سی سی یرا LD
- شورولت سیلورادو LD
- رم ۱۵۰۰ LD
![2015 GMC Sierra 2500 HD SLT crew cab pickup](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2015-gmc-sierra-2500hd-765x508.jpg)
- بالاترین رتبه: شورولت سیلورادو HD
- جی ام سی سی یرا HD
![2015 Chevy Silverado 2500](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2015-Chevy-Silverado-2500-765x468.jpg)
behdad
۹ اسفند ۱۳۹۳ببخشیداما غیر از اینم نبود چون تو سری suv های بزرگ صد در صد امریکا اوله در دنیا
علیرضا
۹ اسفند ۱۳۹۳یه نگاهی به اون سیلواردو بندازین. به نظرتون این غول اصلا خرابی و اینجور سوسول بازیا توی کارش هست؟
4MATIC
۱۰ اسفند ۱۳۹۳اون لکسوس gxکه برشاسی تویوتا پرادو ساخته شده
کرولا هم که معلومه فقط دوام وکیفیت داره
CBR400
۱۰ اسفند ۱۳۹۳آقای 4matic تویوتا کرولا فقط دوام و کیفیت نداره و چیزهای دیگری هم داره . مثل قیمت خوب و آپشنهای زیاد که دست خریدارش رو در خرید ماشینی مورد نظرش باز میزاره . همون دوام و کیفیت هزینه های نگهداریش رو پایین نگه میداره و … . راستی یاد چند تا از کامنتهات افتادم که خیلی خنده دار بودن . http://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%B3-ls-600h-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-s300-%D9%87%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF/comment-page-1/#comments چرا میگی s400 هیبرید می ارزه به 100 تا لکسس ؟؟ مگه ارزش یک خودرو لوکس رو با رقباش مقایسه میکنند یا بالاتر می دانند ؟؟ چرا میگی لکسس هر چی هم باشه یه چرخ بنز نمیشه ؟؟ مگه لکسس چه هیزم تری به تو فروخته که این حرفها رو میزنی ؟؟ چرا با این حرفهای مسخره و غیر منطقی ارزش لکسس را پایین میاری ؟ با این حرفایی که غیر قابل توجیه هستند چی رو میخوای ثابت کنی ؟ که ارزش مرسدس بنز از لکسس بیشتره ؟خودت هم که دیدی لکسس صدر جدوله . بنز چندمه ؟؟ دوم ؟ سوم ؟ یا شاید هم چهارم ؟ نه اشتباه نکن . جایگاه واقعی بنز هشتمه . با این حرفم نمیخوام بگم ارزش لکسس از بنز بیشتره . نه اشتباه نکنید . بلکه منظور من اینه که فقط از طریق این جداول و فهرستهاست که میتوان به خوب یا بد بودن – با ارزش بودن یا بی ارزش بودن – با کیفیت بودن یا بی کیفیت بودن و … میتوان به دروغ یا راست بودن ادعاها و حرفهای یک خودروساز پی برد . یک نکته ای هم که بد نیست بهش اشاره کنم اینه که حتی این جدولها هم برای این که ثابت بشه یک خودروساز عالیه اصلا کافی نیست و بسیار کمه . ولی برای اینکار میتوان تحقیق کرد و به سایتهای مختلف مراجعه کرد و از 0 تا 100 یک خودروساز رو مطالعه کرد . میتوان ویدئوها و مطالب جامع و مختلف که به تحلیل و نقد یک خودروساز اختصاص داده شده و تعدادشان بسیار زیاده استفاده کرد و در انتها یک تصمیم درست و به دور از تعصب از یک خودروساز گرفت . با زدن حرفهایی مثل لکسس رو چه به بنز ؟ من یک لوگو یا پره رینگ یا جلو پنجره بنز رو با لکسس عوض نمیکنم و از این حرفای واقعا مسخره نمیتوان ارزش یک برند را پایین آورد . میبخشید که وقتتان را گرفتم و از این بابت شرمنده ام .
NA-NikandreosApotheon-NA
۹ اسفند ۱۳۹۳شایسته این جایگاه بود.
shahryar
۹ اسفند ۱۳۹۳پرچم ژاپن بجور بالا بودا
Frankenstein
۹ اسفند ۱۳۹۳ببخشید چه جوری از هر 100 تا 111 تاش مشکل داره؟؟؟
فکر کنم اشتباه چاپیه
لاکی استریک
۱۰ اسفند ۱۳۹۳اینجا اشتباهه چاپیه ولیکن تو ماشینای ایران خودرو و سایپا از هر ۱۰۰تاش ۲۰۰تاشم بگن خرابه باور میکنم
محمد
۱۰ اسفند ۱۳۹۳نه عزیزم یعنی در ۱۰۰ ماشین ۱۱۱ مورد ایراد بوده
عسگری
۱۰ اسفند ۱۳۹۳منظورشون اینه که از هر 100 تا ماشین مورد بررسی قرار گرفته ، مجموعا111 ایراد پیدا شده نه توی 111 ماشین، ممکنه یه ماشین سه تا ایراد داشته، یکی دوتا، یکی هم اصلا ایراد نداشته، مجموع کل ایرادها در 100 تا ماشین محاسبه شده
Aram M.k
۱۳ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز suv بزرگ رو تویوتا میزنه و لکسوس ولی چون امریکا ابر قدرته براش پارتی بازی میکنن
علی آهنگر
۹ اسفند ۱۳۹۳بنازم تویوتا چی ساختی ( لکسوز رو میگم )
بنز آلمان جلوش کم آورد
راستی چرا پراید تو این لیست نیس خب حد اقل به عنوان نماد مشکلات میزاشتینش اون ته :D
شایان
۹ اسفند ۱۳۹۳الان مثلا بنز کم اورد
David
۹ اسفند ۱۳۹۳تویوتا فقط کافیه اراده کنه.کل دنیا رو میگیره به دست. البته همین الانش هم تویوتا و لکسوس بهترینن
qiasi206
۹ اسفند ۱۳۹۳یعنی الان اون اراده رو نداره؟
علیرضا
۹ اسفند ۱۳۹۳سوالی که پیش میاد اینه که چرا تویوتا توی جدول نیست؟
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۹ اسفند ۱۳۹۳آره حرف دل منو زدی تو مطلب نوشته بیوک جای دوم تویوتا رو گرفت و تویوتا با 111 در مکان سوم الان کادیلاک با این امتیاز تو لیسته .
David
۹ اسفند ۱۳۹۳این است قدرت ِ لکسوس .حالا باز دوستان متعصب آلمانی پسند بیان بگن لکسوس بده.آفرین به لکسوس آفرین به ژاپن
شایان
۹ اسفند ۱۳۹۳فقط اینو بدون کسی الکی تعصب پیدا نمیکنه حتما یه چیز هست که آدم و متعصب و دیوانه میکنه
David
۹ اسفند ۱۳۹۳دقیقا چی ؟ خوشم میاد لکسوس داره حسابی همه رو میکشه پایین
amin
۹ اسفند ۱۳۹۳داداش تعصب از چشم و گوش بستن پیش میاد…متاسفانه اینجا دوستانی هستن هرچی دوست دارن روش تعصب دارن یا از بچگی بهشون گفتن فلان ماشین خوبه از همون زمان تو ذهنشون جا گرفته فلان ماشین خوبه…و خب طبیعی بعد این همه سال بتشون رو خراب کنی در مقابلت جبهه بگیرن :)
نوید
۹ اسفند ۱۳۹۳اول از همه بهت تبریک میگم
بابت ماشینت و این رتبه و علاقت و قرار گرفتن عکس کابین ماشینت در صدر و عنوان این مطلب
بعدشم باید بهت بگم
این حرفت بدجور بوی خون میداد
amin
۹ اسفند ۱۳۹۳نوید بعضی اوقات لازمه…خسته شدیم تو این چند ساله از بس مقام آوردیم گفتن قبول نداریم این معتبر نیست این اصالت نداره :) من خودم نظرم اول رو 528 بود بعد تحقیق به این نتیجه رسیدم
تعصب هم نداشتم…تعصب چشم گوش آدم میبنده :)
راستی رسید فوق العاده ی خیلی خیلی نرم تر از 528 :)
فعلا عجیب تو فازشم :)
فرید
۱۰ اسفند ۱۳۹۳به به…چی میبیییییینم:-D :-D ؟؟؟؟؟؟بازم لکسس اول شد که بابا :-D …بخدا آرزوی دومی،سومی نه اصلا یبار بشیم دهم!!!!! رو دل مون مونده بابا…خسته شدیم بخدا انقدر لکسس رو صدر جدول دیدیم :-D …آخه مگه میشه یه برند اینقدر تو کیفیت،تکنولوژی،امنیت،آرامش،لوکس بودن و و و و و…)خوب باشه آخه؟؟؟مگه اینقدر میشه یه برند مورد اعتماد باشه آخههههههه؟؟؟؟؟؟؟ :-D اونم ۴ سال پشت سر هم…بعضی برند ها یبار هم آرزوشونه که تو صدر این جدول باشن چه برسه به ۴ بار پشت سر هم :-D :-D
من همیشه گفتم الانم میگم، اصلا نیازی به کل کل با این متعصبین آلمانی نیست، لکسس همیشه با رتبه هایی که میاره جوری مشت بر دهان این استکبار میزنه که جای هیچ صحبتی برای این متعصبین باقی نمیزاره…دم لکسس گرم…همیشه حرفهای من رو به این متعصبین اثبات میکنه…لکسس عاااااااااااشقتم…عاشقتما….
این دوستان عشق آلمان (مخصوصا بنز)جوری بنز بنز میکردن و از تزدیکی رتبه اش نسبت به لکسس میگفتند که گفتیم امسال دیگه بنز اول میشه… ولی چیزی که من میبینم ۷ پله سقووووووط داشتن…۷ پله!!!!!!!! نه یکی نه دوتا نه سه،چهار،پنج،شیش،هففففففففت…الهی :-D :-D …ایشالا یبار به آرزوتون توی جی دی پاور میرسین و یبار جای لکسس رو میگیرین…
حالا واویلاااااااااا)f گزارش consumer reports بیاد که دیگه این متعصبین باید زاااار زاااار گریه کنند که…بعضی ها حرف از consumer reports زدن…ولی صداشو در نیارن…اینجا باز دوزار آبرو دارن اونجا که….نگم بهتره :-D :-D
امیدوارم ان متعصبین به راه راست هدایت بشند و از این تعصب بیجاشون کم کنند(ولی من بعید میدونم)…همیشه آمار ها(البته معتبر!!!!!!)حرف های آدم رو ثابت میکنه که اینم کرد…بخاطر همین من دیگه توی پدال کامنت نمیزارم…چون وقتی لکسس هست حرف های من و ثابت میکنه چرا من خونم رو کثیف کنم بخام با این متعصبین کل کل بیخود کنم؟؟؟؟
این کامنتم رو همه فقط بخاطر برند محبوبم(لکسس و تویوتا) و (طرفداران خوب و دوست داشتنیه مورد اعتماد ترین برند های دنیااااااااااااااا) گذاشتم
همینجا بگم به هیچ کامنتی جواب نمیدم…اصلا جای صحبتی با این رتبه باقی نمیمونه.
از هم اسم خودم هم آقا فرید عزیز هم تشکر ویژه دارم.
زنده بااااااااااااااااااااد تویوتا…………………زنده بااااااااااااااااااااااااد لکسس………….
hamid reza
۱۰ اسفند ۱۳۹۳بهههههههههههههههه فرید کاکو چه عجب! :D
فرید
۱۱ اسفند ۱۳۹۳مخلصتم کاکوی گلم…من فقط اومدم به عشق بچه های تویوتا و لکسس این پست رو گذاشتم وگرنه خودت میدونی که نمیام من…خود لکسس جواب این دوستان رو میده دیگه چه نیازی به من هست آخه… :-D :-D
Armin
۹ اسفند ۱۳۹۳فورد جز رده های اخره اما تو ماشینای اسپرتیً چجوری تو رده بالاها قرار گرفته؟
سرباز وظیفه احسان آرسنالی
۹ اسفند ۱۳۹۳اینا که نصفش تویوتاس (منظور مجموعه تویوتا = سایون و تویوتا و لکسس)
saleh.cars.motorcycles
۹ اسفند ۱۳۹۳صدآفرین به ژاپنی ها
اگه مطالبی درمورد خودروی هلندی D8 GTO Donkervoort ترجمه وبه پدال وعلاقه مندان خودرو تقدیم کنین ممنون میشم.سایت این خودروساز: http://www.donkervoort.com/nl
باتشکر ازجناب فرید حنیفه زاده
کافر مقدس
۹ اسفند ۱۳۹۳وسط لیست اون میزان متوسط مشکل نام چه کمپانی است بین این همه کمپانی؟
من که اسمشو اولین باره میشنوم!
ولی لکسوس با اون قیمتهای نجومی میخواید در صدر نباشه!
برنده این لیست بیوک ـه به نظرم! قیمت هاش که یک سوم ـه لکسوس ـه!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ اسفند ۱۳۹۳درود .
لکسس و قیمت های نجومی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ اسفند ۱۳۹۳درود .
افرین به لکسس به خاطر رتبه های مداومش در این موسسه جی دی پاور .
مرسدس بنز هم فکر کنم نسبت به پارسال پیشرفت خوبی داشته .
حالا چنتا سوال دارم از نویسنده یا بهزاد عزیز:
چرا مازراتی در لیست نیست ؟؟؟
چرا در این مطلب از سدان و اس یو وی های فول سایز خبری نیست ؟؟
ایا امار های مجله _ کانسیومر ریپورتس) هم به اندازه ( جی دی پاور )معتبره ؟
البته باید یاداور بشم که مدل CLA در مرسدس بنز ، خیلی در رتبه مرسدس بنز تاثیر داشته .
ممنون از فرید عزیز بابت مطلب خوبش .
اون مدل بیشترین اشکالات رو داره . حتی اشکالات ساده .
mory
۹ اسفند ۱۳۹۳سلام
آقا میلاد میگن انحصار واردات خودرو برداشته شده ! درسته؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ اسفند ۱۳۹۳درود بر مرتضی عزیز .
اینو بخون :
http://www.persiankhodro.com/show_news/43635/%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%87%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%AF
محمد
۹ اسفند ۱۳۹۳نکته اول آمریکایی ها واقعا عالی دارند پیشرفت میکننن
نکته دوم بنز به دلیل اینکه همیشه جدید ترین فناوری ها رو داره میزان خرابی هاش بیشتره
نکته سوم دم تویوتا گرم با ماشینهاش
ناصر ساتیا
۹ اسفند ۱۳۹۳اقا یک میلیون و پانصد هزار کیلومتر میره فقط لنت و بلبرینگاش تعویض میشه لیاقت +1را داره
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۹ اسفند ۱۳۹۳فرید جان مطلبت عالی بود و واقعاً بنده رو خوشحال کرد.
کامارو رتبه ی قابل ملاحظه ای کسب کرده و آمریکایی ها گل کاشتن.
شورولت نسبت به رقباش بسیار قوی تر عمل کرده.
در آخر هم به تمامی طرفداران لکسس تبریک میگم! :D
محمد
۹ اسفند ۱۳۹۳تویوتا لکسوس محشری نمونه نداری عشق به توان 1000000
البته نیسان-هندا-بنز -بی ام و وچندتایی دیگه غولهای دنیا هم محشرن
سایپا وایران خودرو هم محشرن البته از اون لحاظ!!!!
بهزاد
۹ اسفند ۱۳۹۳درود میلاد جان.
SUV فول سایز هست ولی در خود سایتش سدان فول سایز پریمیوم و همینطور SUV فول سایز پریمیوم ندیدم! شاید بعد ها گنجانده بشند.
این لیست امسالش یک کمی عجیب بسته شده و چند تا خودرو اصلا تو اون کلاس نیستند و جابه جا شدند!
لکسوس RX نباید با GX در یک رده قرار بگیره و در کلاس آکورا RDX و بی ام و X3 و … هست یا راو4 رو برده جای دیگه و نیسان لیف به هر چیزی میخوره جز سدان، شاید هم صندوق داره و ما ندیدیم.
کانسور رپورتز هم دارای اعتبار زیادی هست و نوع آمارگیریش کمی تفاوت داره و فقط تلفنی نیست و کارمنداش مستقیم به نمایندگی ها و تعمیر گاهها هم رجوع میکنند و آمارهای کیفی خوبی رو شرح میدهند.
بهزاد
۹ اسفند ۱۳۹۳خودروهای با تیراژ پایین در این لیست ها جایی نداره و تنها مزراتی نیست و فراری و لامبو و رولزرویس و … هم هستند و شاید بشه گفت اصلا هم مهم نیست و خریداران اونها بابت خرید این دست خودروها حاضرند ماه ها انتظار بکشند.
البته اگر بعدها مزراتی به تیراژ بالاتر برسه حتما در این لیست ها پیدا خواهد شد.
میلاد جان این مشکلات ریز و درشت توسط نمایندگی ها برطرف میشه و شرکت هایی که محصولاتشون را خوب پوشش بدن موفقترند و فکر نکنم دیگه این آمارها مثل سابق ارزش بالایی داشته باشه و وصل نشدن گوشی و سایر ادوات به خودرو نمیتونه فاجعه بار باشه.
اگر نیک بنگریم آماری که با بلوتوث و شارژ موبایل و USB و سایر اتصالات، مشخص کننده وضعیت کیفی خودروسازان باشه و 10 ها فاکتور مهم دیگر یک خودرو تحت تاثیر قرار بگیره واقعا بی انصافی هست و شاید جایگاه ها بی معنی بشه.
میلاد عزیز خوت میدونی که ما مجبوریم به صورت کلی این آمارهارو در نظر بگیریم چون چاره ای نیست و نهادی غیر اونها پیدا نمیشه که این آمارهارو اعلام کنه ولی این جور نمره دادن ها به خاطر چند تا ادوات جزیی که براحتی قابل حله بی انصافی محضه…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ اسفند ۱۳۹۳درود .
دقیقا بهزاد جان . حالا بذار برات یک متن بذارم . نظرتو بگو :
(((به گزارش سایپانیوز به نقل از وردز اتو، در دهه 60 و 70 میلادی فیات شهرت بالایی در خصوص کیفیت نداشت و به همین دلیل بازار خودروی خود را در ایتالیا از دست داد و برای بازپس گرفتن سهم خو از بازار دو خودروی فیات 500 و فیات 500 ال را عرضه کرد. با این حال نتایج نظرسنجی مؤسسه جی دی پاور نشان داد که حتی فیات مدرن هم از کیفیت لازم برخوردار نشده است. با این حال فیات برای این عملکرد ضعیف توضیح دارد.
جی دی پاور 90 روز بعد از خرید خودرو از مشتری آن سؤالاتی را می پرسد و بر اساس آن آمار منتشر می کند. در سال 2014 در حالی که متوسط صنعت 116 ایراد به ازای هر 100 خودروی فروخته شده است، فیات در هر 100 خودروی فروخته شده در سال 2014 بیش از 206 اشکال و ایراد داشت. حتی جیپ که کمپانی مادرش یعنی گروه کرایسلر با فیات اتحاد برقرار کرده هم 146 ایراد به ازای هر 100 خودرو به ثبت رسانده که خیلی بدتر از متوسط صنعت است.
فیات می گوید این نظرسنجی در بدترین زمان ممکن برای فیات انجام شده است. فیات درست در زمان انجام نظرسنجی، تعداد معدودی از خودروهای مدل 2015 خود را عرضه کرد. 91 درصد از این خودروها برای اولین بار وارد بازار شده بودند و با مشکلات عدیده ای رو به رو بودند. معمولاً وقتی یک خودرو برای اول بار وارد بازار می شود باید چند ماه بگذرد و مشتریان بازخورد بدهند و کمپانی به رفع عیب بپردازد.
فیات یک نکته جالب دیگری را هم عنوان می کند و می گوید این نظرسنجی را خیلی هم نمی توان جدی گرفت چون وزن ایرادی مثل نداشتن جالیوانی را هم ارز و اندازه از کارافتادن سیستم جهت یاب روی داشبورد محاسبه می کند.
به هر حال فیات با این صحبت ها نمی تواند این حقیقت را کتمان کند که ناچار است به بهبود نمره خود در سال آینده فکر کند مخصوصاً اگر می خواهد طعنه قدیمی دوباره بر سر زبان ها نیفتد. کیفیت فیات در گذشته به قدری بد بود که مردم آمریکا می گفتند فیات مخفف Fix it again, Tony است یعنی «تونی، دوباره تعمیرش کن» عده ای دیگر هم می گفتند که فیات مخفف Feeble Italian attempt at Transportation به معنی تلاش مضبوحانه ایتالیایی ها در حمل و نقل است و اگر قرار بود ما در فارسی بگوییم سرواژه چه کلماتی است شاید می شد: «فاجعه یأس آور ایتالیایی در ترابری». )))
از یک جهاتی راست میگه . کاشکی بخش بخش بود .
بخش سیم کشی . بخش انتقال قدرت . بخش موتوری و ….
یارو چی پیش خودش فکرده که اینجوری دسته بندی کرده .
حسین
۱۰ اسفند ۱۳۹۳درود. داش میلاد خیلی دلت از دست فیات پٌره ها :D خیلی دوس داشتی فولکس یه بلایی سر فیات میاورد، نه؟ ;)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ اسفند ۱۳۹۳درود .
من که دوست دارم فولکس بزرگتر بشه اما مثل اینکه فعلا خبری نیست .
مدیر سابق ب ام و هم که میخواد جای مدیر عامل فولکس واگن بیاد .
از همه مهمتر اینه که لکسس که قبلا اعلام کرده بود ، محصول ارزان قیمت نداره ،
میخواد محصول ارزان خودش رو در نمایشگاه ژنو معرفی کنه . میخوام ببینمش . دوست دارم ببینم قیمتش چنده و چرا قبلا اعلام کرده بودند که محصول ارزان ندارند .
البته این مدل بیشتر به خاطر فروش بیشتر در اروپا هست . چون وضعیت خوبی نداره لکسس در اروپا .
حسین
۱۰ اسفند ۱۳۹۳درود. داش میلاد اینکه لکسوس تصمیم به تولید یه ماشین ارزان قیمت گرفته خیلی جالبه ;) اما متاسفانه فقط کافیه این محصول ارزان قیمتش یه دونه عیب کمتر از CLA داشته باشه، اون وقته که نیش و کنایه ها شروع میشن…
بهزاد
۱۰ اسفند ۱۳۹۳میلاد جان اگر یادت باشه قبلا گفتم که سیاست شرکت ها پایدار نیست و ممکنه در هر فصل تغییر کنه و بخشی از این تغییرات به اقتصاد و سلایق مردم مربوط میشه و بخش دیگر به ریسک یک شرکت در ارایه محصولات نوین در کلاس جدید.
چیزی که مشخصه بازار خودروهای لوکس پایدارتر هست و اونجا خبری از جنگ قیمت ها نیست.
مقاله فیات هم بسیار جالب بود و نکته های مفیدی رو ذکر کرده بود و وجود چند عیب میان هزاران قطعه که با هم کار میکنند اجتناب ناپذیره و برای اونها که گارانتی های خوبی دارند رفع اشکال میتونه مشتری را راضی نگه داره.
amin
۱۰ اسفند ۱۳۹۳جریان چیه چرا داداش مثل کیفیت بنز شما نوسان داری ؟؟!!! یک جا میگی JD Power قبول داری یک جا میگی قبول ندارم !!! این یارو که شما میگی یک نفر نبود هزاران نفر بودن که نظر دادن مورد بررسی قرار گرفت و نتیجش شده این نه فقط یک نفر !!! فیاتم در مورد یک سال همچین حرفی زده نه اینکه هر سال جزو 5 تای اول نیستین یک بهانه ای میارین…خدا پدر همون فیات بیامرزه حداقل قبول داره یک مدتی کیفیتش پایین بوده شما همونم قبول ندارین !!! امسالم که بهانتون CLA بود از الان به فکر سال دیگه باشین :)
اصلا JD هیچی تو این یکی هم که حرفی واسه گفتن ندارین !!! نکنه اینم قبول ندارین ؟؟!!
http://www.autonews.com/article/20150224/RETAIL03/150229935/buick-cracks-top-10-on-consumer-reports-report-card-acura-mercedes
تا کی تعصب ؟؟!!!
فرید
۱۱ اسفند ۱۳۹۳امین جون داداش گلم…آدم وقتی متعصب باشه هیچوقت هیچ چیزی رو قبول نمیکنه و همیشه میزنه زیرش…
اینا حال به حالی هستند بع قولی حزب باد اند…اگه بنز در صدر باشه جی دی پاور رو قبول دارند اگه نباشه قبول ندارند…خودشونم موندن که آیا قبول دارن یا ندارند :-D …زیاد اذیتشون نکن خوبیت نداره بخدا :-D …
آخه چرا لینک میدیو داغ دل اینارو تازه میکنی عزیز دلم :-D ..اینا هنوز داغدارند و بنزشون ۸ امه آخه چرا لینک میزاری که داغ دلشون دوباره تازه بشه… :-D :-D
بعد اینایی که اینقدر فراخوان فرخوان میکردند و میگن تویوتا فراخوان داره،توبوتا که از شماها مورد اعتمادتر شده که آخه…حالا باز بیاین بگین فراخوان :-D :-D :-D
من واقعا موندم یه عده دنبال چی اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا چجوری از رو نمیرند؟؟؟؟؟چرا نمیخواین قبول کنین لکسس از بقیه برند ها بهتره…آخه بعد جالبه به اینا هم میگی متعصب بهشونم برمیخوره…
بزار اینا فکر کنند که فقط بخاطر یه مدله که ۸ ام هستند و تو آمار یه موسسه ی نا معتبر دیگه که اینا بول ندارند ۲۱ ام!!!!!!!!!!…بزار دلشون خوش باشه…فقط لکسس با موفقیت هاش جواب این متعصبین رو میتونه بده و داده…با این متعصبین هیچوقت به جای نمیرسی خیالت راحت…واقعا دلم واسشون میسوزه…بزار واسه خودشون خوش باشند.
مجتبی(ساروی)
۹ اسفند ۱۳۹۳اقا دقت کردین هیچ فرانسوی ای اصلا تو هیچ رده ای تو هیچ کدوم از لیست ها نیست فکرکنم اصلا جزو امار به حساب نمیان
نوید
۹ اسفند ۱۳۹۳شاید اونا هم یه فرانسه خودرو تو کشورشون دارن که از بس عالیه دیگه کسی جرات رقابت با اون کشورو نداره
هههههههههههه!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ اسفند ۱۳۹۳درود .
مجتبی عزیز قرار نگرفتن خودروهای فر انسوی به خاطر حضور نداشتن در بازار امریکای شمالی است . نه به خاطر بد بودن .
armin
۹ اسفند ۱۳۹۳پس نکنه خوبن که تو بازار آمریکا نیستن؟؟؟
سعید
۹ اسفند ۱۳۹۳نکته جالبش اینجاست که تو سگمنت SUV های کوچک اسپورتیچ و توسان بهترین رتبه رو آوردن! آفرین
hamid reza
۹ اسفند ۱۳۹۳افتخار تکراری؟ :|
بنز اگه بودم باز همینو مینوشتین؟
تبریک میگم به همه طرفداران لکسس و تویوتا از جمله خودم , و اقو نوید کاکوی گلوم :D
amin
۱۰ اسفند ۱۳۹۳نه داداش اگه بنز بود میشد برد مقتدرانه…تکرار افتخاری عظیم…بنز همچنان با اقتدار بر تخت کیفیت :)
مهم نیست دادا جدی نگیر…مهم این بدجور بالاییم با اقتدار :)
hamid reza
۱۰ اسفند ۱۳۹۳دقیقا. عادت کردیم دیگه. ولی حقیقت مطابق میل ماست :)
Ahmad..F12
۳ فروردین ۱۳۹۴اول از همه تشکر میکنم از فرید جان بابت مطلب خوبش
دوم اینکه این پیروزی رو به همۀ طرفدارای لکسس تبریک میگم ;)
یاروو
۹ اسفند ۱۳۹۳به به اسپورتیج و توسان چه کردن فکر نمیکردم اول و دوم بشن !
mahdi
۱۰ اسفند ۱۳۹۳مطمئن باش اون اسپورتیج یا توسان درآمریکا کیفیتش خیلی بهتر از اینایی هست که تو ایران میبینی چون بازار آمریکای شمالی خیلی مهمتر از اینورا هست برای کره ای ها ،خودشونو رقیب سر سختی میدونن برای ژاپن
یاروو
۱۰ اسفند ۱۳۹۳دیگه بهانه نیار ! بقیه خودرو ساز ها هم اگه اینطور که تو میگی باشه همین کار رو میکنن ! همین جوری رو هوا یه چیزی گفتن کاری نداره که طبق کدوم آمار داری این حرف رو میزنی آخه ؟
حسین
۹ اسفند ۱۳۹۳درود. اولا تشکر از آقا فرید بابت این مطلب
دوما خوشم میاد لکسوس (یا تویوتا) در ساخت محصولاتشون به پرهیز از پیچیدگی های ساختاری توجه زیادی میکنن که این موضوع یکی از دلایل مهم دوام و عمر طولانی محصولاتشون میشه و در عین حال هزینه ها رو پایین نگه میداره.
شخصا انتظارم از ب ام و بیشتر بود اما در کل (نه فقط برای ب ام و) به نظرم ایراد در اتصال بلوتوث و سیستم دستور صوتی و امثال اینها اونقدر مهم نیستن که به خاطرشون آدم از خرید یه ماشین منصرف شه، مخصوصا اینکه گارانتی اکثر این کمپانیها تا مدت اعتبارش تعمیرات رو رایگان انجام میده.
amin
۱۰ اسفند ۱۳۹۳اولا فقط این مورد بررسی نمیکنن هزارتا مورد دیگه هم هست که مورد بررسی قرار میگیره ….دوما به فرض اینکه حرف شما درست خب توی کیفیت اولیه هم که تو رتبه بندی برند های آلمانی به جز پورشه جایگاه خوبی ندارن !!! سوما یعنی بنز فقط واسه دستیار صوتیش این همه سقوط داشته ؟؟ یا بی ام و ؟؟ یعنی اگه دستیار صوتی نداشت الان اول بودن ؟؟!!! در ضمن یک سال مشکل داره این تکنولوژی ها نه اینکه هر سال !!!
حسین
۱۰ اسفند ۱۳۹۳اولا سلام. دوما امین جان من که نگفتم فقط همین دوتا ایراد وجود داشته، گفتم انتظارم بیشتر بود از ب ام و. و در ضمن اینم گفتم که گارانتی این شرکتها هر خرابی ای رو به صورت رایگان تعمیر میکنه. از طرف دیگه اول کامنتم هم از اول شدن لکسوس ابراز خوشحالی کردم و این رو هم میگم که اول شدن لکسوس و نمیدونم چندم شدن ب ام و دلیل بر ضعف ب ام و نیست (گرچه قدرت لکسوس رو نشون میده). اما مطمئن هستم کسی که ب ام و میخره بعد از یک سال نیاز به تعمیر قسمتهای حیاتی و مکانیکی ماشینش پیدا نمیکنه و این ایرادات عموما مربوط به تکنولوژی های جدید به کار رفته و قسمتهای الکترونیکی میشه و من همچنان ب ام و رو دوست دارم.
ارادت…
و اگه “یه نفر” اینجا کنایه نزنه، لکسوس رو هم دوست داشتم و دارم.
ارمان
۱۰ اسفند ۱۳۹۳شنیده بودم لکسوس خیلی تو کنترل کیفی نهایی سخت میگیره و بهترین خطوط منتاژ رو داره اما نمیدونستم اینقدر تا این حد دیگه .
واقعا هر نوع محصولی که با وسواس تمام ساخته میشه حقش فروش خوب و قیمت سزاوار هستش افرین به تمام این کمپانیها دردو بلاتون بخوره تو سر ایرانخودرو و سایپا که کمترین اهمیتی واسه مشتریهاشون قاعل نیستن
احسان(احسان سابق)
۱۰ اسفند ۱۳۹۳پارسال مرسدس و پورشه و شورولت جایگاه خیلی بهتری داشتن
mohsen
۱۰ اسفند ۱۳۹۳اسپورتیج را عشق است
علی
۱۰ اسفند ۱۳۹۳با سلام خدمت کلیه دوستان و تبریک به طرفداران لکسوس
من یه چند تا سوال داشتم خواهشا آدمهای تعصبی نیان جواب بدند ممنون می شم
خدمتتون که عارضم در سالی که گذشت همونطور که تو خود سایت پدال بارها و بارها اعلام شد خطر ایربگ های ساخت کاتاکای ژاپن بود که مشکلات زیادی رو برای خیلی از خودروسازها به همراه آورد حتی در مواردی در اکورد باعث کشتن دو نفر شد (از اون تاریخ به بعد شد که گند قضیه بالا آمد)البته خود شرکت تویتا فراخوان های زیادی هم در سال گذشته داشت حالا سوالی که من دارم اینه اگه جی دی پاور این مشکلاتی مثل عدم جالیوانی رو در نظر می گیره اون مشکلات رو هم در نظر می گیره یا نه ؟چون مثلا شرکتی مثل تویوتا با این همه فراخوان مطمئننا درسته با مشتری مداری حلش می کنه ولی به نظر من به خاطر مشکل کیفیتی هست که این همه فراخوان می ده وگرنه چه نیازی به فراخوان داره؟در ثانی اون ایربگهایی که در اکورد باعث کشته شدن 2 نفر شدند (به علت باز شدن بی جهت ایربگ و پرت شدن تکه های قسمتهای نگه دارنده ایربگ به سر راننده و سرنشینان) آیا تاثر منفی در این نظر سنجی داشته و یا نه ؟چون اگه بحث جالیوانی و بلوتوث اینقدر مهمه پس این موارد به خصوص جان آدمها باید مهمتر باشه؟
ممنون می شم از دوستانی که اطلاعات کافی دارند جواب بدند چون واقعا یه پارادوکسی در ذهن ایجاد می شه ممنون از همگی
بهزاد
۱۰ اسفند ۱۳۹۳علی عزیز؛
مشکلات مربوط به فراخوانها کمی با این آمارها متفاوت هست بدین صورت که؛
قطعات معیوب و مشمول فراخوان قطعه سازان ممکنه در چندین برند قرار گرفته باشه و در مورد تاکاتا اوضاع به همین منوال بود و به غیر از هوندا و تویوتا سایر خودروسازها از جمله بی ام و و…هم شامل میشد.
بیشتر فراخوان ها با یک بازدید کوتاه قابل رفع هست و موارد نادری که با جان انسانها سر و کار داره مشمول تعویض قطعه میشه مثل همین ایربگ و ترمز و جعبه فرمان و آتش سوزی و …
اکثر بررسی های کیفی بر روی خودروهای در حال تولید صورت میگیره و حق هم دارند چون خودروی 10 سال پیش برای کاربران اهمیتی نداره و اونها دوست دارند بدونند کدام خودرو موجود از نظر کیفی رتبه خوبی داره و چون بیشتر فراخوانها برای همین خودروهای قدیمی تر هست و از چرخه تولید خارج شدند و در موارد کمتری خودروهای در حال تولید ی دچار فراخوان های عظیم میشوند.
علی جان به هر روی اگر همین خودرو نو هم فراخوان بشه در پرسشنامه به اون اشاره خواهد شد و جزو معایب کیفی قلمداد میشه و در آمار کلی تاثیر داره.
علی
۱۰ اسفند ۱۳۹۳با سلام خدمت شما
تشکر ویژه از آقا نوید که جواب منو دادند با بحث تخصصی نه تعصبی که متاسفانه تو این سایت 99 درصد بحث ها تعصبیه ولی خدمت آقا نوید عارضم خیلی جای بحث داره و اینجا جاش نیست ای کاش ایمل ایشون رو من داشتم که بهتر می تونستم باهاتون تبادل نظر کنم
به هر حال ممنون از لطفتون
hero
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ژاپنی ها درو کردن!
محمد
۱۰ اسفند ۱۳۹۳معنی کیفیت یعنی تویوتا………………………………….
RETOLEX
۱۳ اسفند ۱۳۹۳اقا میلاد باز بیا بگو لکسس بیکیفیت
این حرفتو هیچ وقت یادم نمیره (کم کیفیت و بی اپشن)
میثم
۱۶ اسفند ۱۳۹۳تقریبا همه محصولات تویوتا توی لیست هستن.
کمری، کرولا، آوالون، راو4، سی ینا، اف جی کروزر، یاریس، آوالون، پریوس، هایلندر
shahmir
۱۸ اسفند ۱۳۹۳این مورانو 2015 کی میاد تو بازار؟؟؟؟؟؟ :O
واقعا زیباست!
رهگذر
۲۰ اسفند ۱۳۹۳این واسه یه عقده ای مثل فرید خیلی خوبه اما این فقط برای بازار امریکاست نه همه جهان
fluid
۲۲ اسفند ۱۳۹۳دوستان بالاخره هر خودرویی خصوصیات مخصوص خودش داره لکسوس هم تو کیفیت حرف اول میزنه .راستی کسی میذونه بی ام و سری 5 تو لیست چندم؟بعدم لکسوسes بنز e تو یه کلاسن چرا جدا تو لیست اومده بودن و یعنی تو دو پروه مختلف بررسی شده بودن؟تو سایت جی دی پاور یه جا بررسی شدن تو یه گروه