همهی خودروسازان در شبکههای فیسبوک و توئیتر حضور دارند اما شبکه اجتماعی اینستاگرام که بر مبنای تصاویر شکل گرفته معمولاً در نظر گرفته نمیشود. در دنیای خودرو این موضوع معنی ندارد زیرا افرادی که دوستدار خودرو هستند علاقه وافری به تصاویر زیبای خودروها نیز نشان میدهند. موسسه بریتانیایی OSV زمانی را صرف تعیین محبوبترین خودروسازان در اینستاگرام کرده است. مبنای این رتبهبندی نیز تعداد منشنهای صورت گرفته در اینستاگرام میباشد.
خودروسازان نیازی به فعالیت زیاد در این شبکه اجتماعی به منظور منشن شدن ندارند. در ادامه شما را ۲۰ برندی که بیشترین منشن را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارند آشنا میکنیم. این لیست از آخر به اول مرتب شده است.
- میتسوبیشی
پیش از آنکه به میتسوبیشی به خاطر قرار گرفتن در ته این لیست با ۳.۴ میلیون منشن بخندید باید بدانید که چندین برند نامآشنای دیگری هم وجود دارند که اصلاً در این لیست نیستند. این برند بهجز میراژ تقریباً به عرضه کراس اوورها و شاسی بلندها مشغول است. طبیعتاً محبوبترین خودروی این برند در اینستاگرام لنسر اوویی است که دیگر تولید نمیشود. شاید میتسوبیشی باید به حرفهای دل طرفداران گوش کند…
- مک لارن
این سوپر اسپورت تولید محدود بریتانیایی با وجود آنکه نه شاسیبلند و نه سدان تولید میکند اما در رتبه ۱۹ قرار گرفته است. این خودروساز دارای ۳.۴ میلیون منشن در اینستاگرام بوده و همین امر میزان محبوبیت ساختههای مک لارن در میان طرفداران را نشان میدهد.
- ام جی
شاید انتظار نداشتید که ام جی را در این لیست ببینید. این برند هماکنون در تملک گروه خودروسازی نانجینگ چین بوده و در حال حاضر تنها سه خودرو را عرضه میکند؛ اما تاریخچه و میراث ام جی آن را با ۳.۵ میلیون منشن در اینستاگرام سرپا نگه داشته است. ۱۳۶ هزار منشن تنها مختص مدل کلاسیک ام جی TA بوده است.
- لکسس
برند لوکس تویوتا با تعداد منشن پایین ۳.۸ میلیونی باعث سورپرایز ما شده و در جایگاهی نازل قرار گرفته است. لکسس تولید کننده برخی از جذابترین محصولات همچون RC F و LC 500 است اما ظاهراً دنیای مجازی خیلی به این خودروها علاقهمند نیست.
- بنتلی
لوکس ساز مشهور بریتانیایی را نمیتوان پرتیراژ دانست اما هنوز هم با وجود حدود ۴ میلیون منشن در اینستاگرام بالاتر از لکسس قرار دارد. با توجه به طیف محصولات محدود و خاص بودن آنها، عملکرد بنتلی در این شبکه اجتماعی اصلاً بد نیست.
- مزدا
مزدا این روزها به یک خودروساز لوکس رده میانی تبدیل شده و به گونهای بالاتر از هوندا و تویوتا حرکت میکند اما خب هنوز به اینفینیتی و لکسس نرسیده است. مزدا جایگاهی عجیب در چنین بازاری رقابتی دارد و همین امر میتواند قرار گرفتن مزدا در رتبه ۱۵ با ۴.۱ میلیون منشن را توضیح دهد.
- سوزوکی
چندین سال است که سوزوکی در بازار امریکا حضور ندارد اما هنوز هم در بازارهای دیگر خودی نشان میدهد. علیرغم حضور محدود در بازارهای جهانی، سوزوکی هنوز هم طرفداران آنلاین زیادی داشته و حدود ۶.۵ میلیون منشن در اینستاگرام را به خود اختصاص داده است.
- فولکسواگن
فولکسواگن هنوز هم در حال ریکاوری به خاطر رسوایی دیزل گیت بوده و شاید به همین دلیل است که در رتبهای بالاتر از سیزدهم قرار نگرفته است. با ۷.۸ میلیون منشن در اینستاگرام، فولکسواگن هنوز هم مورد بحث طرفداران بوده اما شاید سبد محصولات آن جذابیت فوقالعادهای برای شبکههای اجتماعی نداشته باشد.
- سوبارو
صادقانه باید گفت از اینکه سوبارو در رتبههای بالاتر قرار نگرفته سورپرایز شدهایم. حضور در رتبه ۱۲ بد نیست اما ۷.۹ میلیون منشن در اینستاگرام میتوانست بهتر از اینها باشد. همیشه حس وفاداری زیادی بین مالکان سوبارو وجود داشته اما شاید جادوی رالی جهانی در دههی ۹۰ میلادی باعث شد این برند بیش از پیش جای خود در دل طرفداران را باز کند.
- مینی
مینی دیگر برندی است که قدرت مجازی آن بیشتر از سبد محصولاتش میباشد. افرادی که خواهان خودرویی هیجانانگیز با قیمتی مناسب هستند میتوانند به دنبال مینی باشند. این خودروساز در اینستاگرام حدود ۹ میلیون منشن را به خود اختصاص داده است.
- جیپ
این برند آفرود افسانهای حدود ۱۰ میلیون منشن را دارد. محبوبترین خودروی این برند در اینستاگرام رانگلر است که ۱.۵ میلیون هشتگ را به خود اختصاص داده است.
- لامبورگینی
علیرغم عرضه تنها سه خودرو، این سوپر اسپورت ساز ایتالیایی با ۱۰.۴ میلیون منشن به لیست دهتایی نهایی راه یافته است. لامبورگینی واقعاً لذتبخش بوده و مدل آونتادور SVJ آن نیز اخیراً رکورد نوربرگ رینگ را زده است بنابراین به راحتی میتوان دلیل این محبوبیت را دانست.
- پورشه
چندین دهه است که پورشه را با نام ۹۱۱ میشناسیم اما این روزها سبد محصولات این خودروساز شامل مواردی همچون کاین و حتی پانامرا میباشد. محبوبیت بالای این خودروساز با وجود ۱۱.۶ میلیون منشن در اینستاگرام کاملا مشهود است. خود پورشه ۹۱۱ در فضای مجازی ۱.۳ میلیون هشتگ دارد.
- تویوتا
پس از سالها میانهروی سرانجام تویوتا برخی طراحیهای جذاب را وارد محصولات خود کرده است. تویوتا ۱۲.۶ میلیون منشن در اینستاگرام دارد که قطعاً با آمدن سوپرا شاهد بهبود عملکرد آن در فضای مجازی خواهیم بود.
- مرسدس بنز
لوکس ساز اشتوتگارت طیف وسیعی از خودروها را عرضه میکند اما علیرغم این موضوع از ورود به ۵ برند نهایی باز مانده است. مرسدس در اینستاگرام ۱۳ میلیون بار منشن شده است.
- فراری
چه کسی از نگاه کردن به تصاویر محصولات فراری سیر میشود؟ این سوپر اسپورت ساز ایتالیایی در شبکه اینستاگرام ۱۳.۱ میلیون منشن دارد.
- آئودی
ارباب حلقهها اخیراً با اتصال به رسوایی دیزل گیت به دردسر افتاده ولی با این وجود در اینستاگرام ۱۳.۲ میلیون منشن دارد. همواره محصولات آئودی در تصاویر به خاطر تیز و جذاب بودن شناخته شدهاند.
- فورد
فورد حضوری قدرتمندانه در فضای مجازی داشته و کمپینهای متعددی را راهاندازی کرده است. این خودروساز با ۱۶ میلیون منشن و ۱.۳ میلیون هشتگ برای موستانگ در رتبه سوم قرار گرفته است.
- هوندا
هوندا همیشه با مد روز حرکت کرده و قطعاً در اینستاگرام نیز حضوری پررنگ دارد. این خودروساز ژاپنی با ۲۱.۸ میلیون منشن در رتبه دوم محبوبترین خودروسازان اینستاگرام بوده و سیویک نیز محبوبترین مدل این خودروساز میباشد.
- ب ام و
هیچ شرکت دیگری نمیتواند همانند باواریایی ها در اینستاگرام فعالیت کند. این برند ۲۸ میلیون منشن در این شبکه اجتماعی داشته و احتمالاً با معرفی نسل جدید Z4 در هفتههای آینده انتظار افزایش محبوبیت این برند نیز میرود.
منبع: motor1
ساسان
۲۱ مرداد ۱۳۹۷لامبورگینی اشتباه ذکر شده
11/۵هست.
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۷مک لارن ۱۹ نوزدهم ?.
با تچکر
Ali Keyhani
۲۱ مرداد ۱۳۹۷اینو که قبلا گذاشته بودین،درسته؟
ali mtr
۲۲ مرداد ۱۳۹۷اون قبلی بر اساس فالوور و هشتگ ها بود
این یکی منشن ها
(Ali (Chevy nova
۲۱ مرداد ۱۳۹۷چه جاىگاه خوبى داره فورد
احسنت
این خودروساز با 16 میلیون منشن و ((1.3 میلیون هشتگ برای موستانگ)) در رتبه سوم قرار گرفته است.
موستانگ هم که محبوبىتش مشخصه
10 مىلىون عدد فروش که خوب ىه رکورده براى اىن کوپه محبوب هست
#ali.m#
۲۱ مرداد ۱۳۹۷?هوندا?
?تویوتا?
#ali.m#
۲۱ مرداد ۱۳۹۷یکی از ضعیف ترین پیجهای اینستاگرامی خودروساز ها متعلق به نیسان و مخصوصا اینفینیتیه
که دلیلش عکس های بی کیفیت و فعالیت بسیار کمه .
اما در عوض وقتی وارد پیج تویوتا ، هوندا ولکسس میشم دیگه دلم نمیخواد بیام بیرون .
سام
۲۱ مرداد ۱۳۹۷مطلب بسیار جالبی بود.واقعا جز این هم انتظار نمی رفت.بی شک ب ام و در قلب عشاق خودرو جای دارد و کمتر ماشین بازی را دیدم که ب ام و را دوست نداشته باشد.اما مهم تر از این، رتبه های هوندا و فورد هم جای تأمل بسیار دارند.فکر نمی کردم این دو برند تا این حد در اینستاگرام محبوبیت داشته باشند.رتبه آئودی هم جالب توجه است این برند ژرمنی هم کم کم دارد ستاره دنیای جوانان اینستاگرامی می شود که البته کاملا استحقاق آن را دارد.
ایمان
۲۱ مرداد ۱۳۹۷به به خوبان همه در لیست حضور دارن ????
فقط جای چند برند دوست داشتنی خالیه
دوج ، رولز رویس ، نیسان ، ولوو
امیر
۲۱ مرداد ۱۳۹۷جالب بود
جایگاه مزدا و جیپ رو انتظار نداشتم
سامان اذری
۲۱ مرداد ۱۳۹۷هوندا سیویک =???
Ferrari
۲۲ مرداد ۱۳۹۷❤️❤️❤️Ferrari❤️❤️❤️
مهدی
۲۲ مرداد ۱۳۹۷BMW در قلب تمام ماشین دوستان جهان فرمانروایی میکنه
مهدی
۲۲ مرداد ۱۳۹۷BMW که همیشه بیشترین آمار روداشته ولی هوندا وفورد وآئودی هم فوق العاده عمل کردن
mahdy
۲۲ مرداد ۱۳۹۷چه کسی از نگاه کردن به فراری سیر می شود؟
.
.
.
.
.
زززززز مجید
تابلو بود دیگه ولی جز مجید هیچ کس از نگاه کردن به فراری سیر نمیشود احتمالا نویسنده موتور وان مجیدو نمیشناخته