شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که گزارشهای بررسی و ارزیابی کیفیت خودروهای تولیدی را بهصورت ماهانه منتشر مینماید، در جدیدترین گزارش خود به معرفی میزان رضایتمندی خریداران و مشتریان خودروها در ایران از خودروی خود در ششماهه نخست سال جاری پرداخته است.
این نوزدهمین دوره متوالی است که چنین ارزیابی از مشتریان و در هفت دسته قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون، ۲۵ تا ۵۰ میلیون، ۵۰ تا ۷۵ میلیون، ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون، ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون، ۱۲۵ تا ۲۰۰ میلیون و بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان جمعآوری شده است. در این تحقیق با ۶۹.۰۷۴ نفر از خریداران ۹۷ خودروی سواری که از ۱۷ شرکت عرضهکننده خودرو در ششماهه اول سال ۱۳۹۶ خودرو خریداری کرده بودند مصاحبه انجام شده است که نتایج نشان میدهد رضایتمندی مشتریان ششماهه اول سال ۱۳۹۶ در مقایسه با سال ۱۳۹۵ از رشد ۱۵ امتیازی برخوردار بوده است. شایان ذکر است رضایت مشتریان خریداران خودرو از کانالهای غیر رسمی خودرو (gray market) در این تحقیق، مورد سنجش قرار نگرفته است.
نتایج رضایت مشتریان در ششماهه اول سال ۱۳۹۶ نشان میدهد ۵۷% خودروها نسبت به سال ۱۳۹۵ از رشد رضایت مشتریان و ۲۳.۵% با افت رضایت مواجه بودهاند. شایان ذکر است ۱۹.۵% مدل خودروها برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ مورد سنجش قرار گرفتهاند.
نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول به تفکیک دسته قیمتی
نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی کمتر ۲۵ میلیون تومان
نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی ۵۰-۲۵ میلیون تومان
نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی ۷۵-۵۰ میلیون تومان
نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی ۱۰۰-۷۵ میلیون تومان
نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی ۱۲۵-۱۰۰ میلیون تومان
نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی ۲۰۰-۱۲۵ میلیون تومان
نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان
Sevlan
۱۰ بهمن ۱۳۹۶رضایتمندی زوری ، هزار برابر بدتر از نارضایتیه ، اینا همون ارگانهایی هستن که باعث شدن در حق مردم اجحاف بشه!!!
فورد
۱۰ بهمن ۱۳۹۶رضایت چیه مجبوره
Aston martin
۱۰ بهمن ۱۳۹۶تا زمانی که خودروهای 20 سال پیش از رده خارج نشدن و قیمت ها معقول نشه رضایتی در کا نیست مردم هم خودشون دوس دارن این وضع رو وگرنه نمیخریدن
Peyman
۱۱ بهمن ۱۳۹۶اصلا به این امارها باور ندارم همش الکیه
شاهين
۱۱ بهمن ۱۳۹۶با اینکه منم با حرف شما موافقم اما فکر میکنم قابل استناد ترین گروه این جدول ها برای خرید همون جدول آخر ماشین های لوکس و گرون هست.اونجاست که تفاوت هوندا crv با آشغال هایی مثل کولیوس و سورنتو (آشغال نسبت به قیمت)که هرشب ۲۰ میلیون گرون میشن معلوم میشه.وگرنه مثلا پراید ۱۳۱ و ۱۳۳ و .. همشون یه گلن..
F۲۲RAPTOR
۱۰ بهمن ۱۳۹۶تو شرایطی که بازار رقابتی نباشه هیچ ماشینی رضایت مند نیست. چون انحصاریه
هیچ کی از زباله های مثلا ملی ایران خودرو وسایپا راضی نیس
مجتبی
۱۰ بهمن ۱۳۹۶نتایج رضایت مشتریان؟!!!!!!!!!!
رضایت؟!!
مشتریان؟؟!!؟!؟!؟
الکی.
خودشونو گیر آوردن کدوم مشتری راضی هستش.
ولی من به شخصه از ماشینم راضیم حرف نداره :)
D:
charger
۱۰ بهمن ۱۳۹۶مشتری راضی
فرغون ساز راضی
گور بابای ناراضی
اینا ما رو چی فرض کردن؟؟؟؟؟؟؟؟
Amir.z
۱۰ بهمن ۱۳۹۶خب برادر من از چند نفر که یه سال نشده ماشین خریدن رفتی پرسیدی راضی هستی؟
خب ما که نمیدونیم معنی واقعی ماشین تو جهان چی هست چی بگیم جز اینکه بله چندبار منو برده سرکار نمردم پس راضیم
سورنا
۱۰ بهمن ۱۳۹۶مگه کسی هم هست که راضی باشه ؟
فکر میکردم مردم ایران فقط و فقط از روی ناچاری ماشین ایرانی میخرن :)
پرسپولیس
۱۰ بهمن ۱۳۹۶راضی نباشند چه بگویندتنهابعدازنداشتن رضایت نخریدن ودیگرهیچ
Raha Souri
۱۰ بهمن ۱۳۹۶x22 رتبه اول 50-70 گرفته
همونی نبود که پدالش هنگام تست شکسته شد؟؟؟
:) :)
Mahdi CHEVROLET
۱۰ بهمن ۱۳۹۶خود خودشه
طرف میخره مجبوره بگه راضیم تا همه بهش ایراد نگیرن
وگرنه خود مالکشم میدونه چی خریده
Saeed
۱۰ بهمن ۱۳۹۶دوستان من یه سمند xu7 دارم سال 92 بصورت صفر خریدم و بشدت بهش رسیدم سر موقع تموم سرویساشو انجام دادم و بهترین روغن و فیلتر و… رو مصرف کردم و بسیار کم ازش کار کشیدم بطوریکه الان 55 تا رفته
ترمزش خراب شد سه هزار جا رفتم تا یه پمپ ترمز پیدا کردم به قیمت 175 تومن.
لوله هوای باکش خراب شد کل باکو مجبور شدم عوض کنم که با اجرتش شد 600 تومن.
سیبکاش عوض شد با اجرت 160 تومن.
درب سوپاپ و واشر سوپاپ عوض شد 400 تومن
واشر سر سیلندرش سوخت با تراش کاری 1000000 تومن.
خلاصه هزارتا مشکل ریز و درشت داشت مثلا
بلبرینگاش خراب شدبوقش سوخت کل بدنش صدا میده ضبطش هفته اول خراب شد
کلا یک آشغال محض بود ولی فعلا پول ندارم عوضش کنم
گفتم تجربمو در اختیارتون قرار بدم.
جواد
۱۰ بهمن ۱۳۹۶بستگی داره منظورشون از رضایت چی باشه؟وگرنه من هم راضیم یه خودرویی زیر پام باشه برم دانشگاه و برگردم و لنگ نمونم !!!وگرنه بعید می دونم کسی از این ورقهای فلزی چرخ دار رضایت داشته باشه.ببین کار به کجا رسیده که خودشون هم فهمیدن اینا بی کیفیت و ناامن هستند و مردم ناچارند راضی هستند چون چاره دیگه ای ندارند.درست مثل زمانی که خود رئیس پلیس هم می خواست فقط پراید تو شهر اجازه تردد داشته باشه ولی چون دید مردم توان مالی ندارند خودرو بهتر بخرن مجبور شد دستور لغو کنه!!!
NAVID۰۰۹۸
۱۰ بهمن ۱۳۹۶تو فکر اینم کدوم مغز متفکری به سرش زده که اصلاً جرئت کنه از مشتریان شرکتهای ایرانی یه همچین سئوالی بکنه و جان سالم دَر ببره از دست این مشتریان بخت برگشته بابت خرید اجباری از این شرکتهای قاتل بِل فِتره مافیایی
اصلا روشون میشه در این مورد سوالی بپرسن.
پَ اَ . چقدر پررو
خودروهای خوب وارداتی هم که از دست عموم خارجه و اِلا شکی به خوب بودنشون چه بِسا ناشناخته باشن هم نیست
جواد
۱۰ بهمن ۱۳۹۶خیلی جالبه!!!یکی از کاربران افتاده رو دور و به هر نظری که رسیده یه دیسلایک داده نمی دونم کیه ولی فک کنم از طرف خودرو ساز هاست???
سروش
۱۰ بهمن ۱۳۹۶والا تا جایی که من میدونم ملت عقیده دارن سال به سال از کیفیتی که از اولم نداشت کم میکنن . از هرکی میپرسی میگه بجای ماشین صفر ی ۸۳ یا ۸۴ تر و تمیز بگیر ولی اینجا شاخص کیفیت سال ۹۶ سه برابر بقیهست . بنظرتون اینا چجوری فکر میکنن؟ در باره ملت چی فکر میکنن؟ مگه تو این جامعه زندگی نمیکنن و با مردم سر و کار ندارن؟
Saeed Boroomand
۱۱ بهمن ۱۳۹۶منحنی ها رو دستکاری کردن اختلاف دو برابری رو وقتی از قله نمودار عکس بگره آدم بزرگ میبینه. کل کارمند های این سازمان رضایت و علی اخصوص مدیرشو باید بفرستن بلبرینک بسازن شاید مفید تر بودن به حال مردم.
مهران
۱۱ بهمن ۱۳۹۶شاخص های رضایت مندی چی بوده؟ چه سوالاتی پرسیده شده؟ سوالات در باره کیفیت بوده یا در باره ایمنی اصلا خیلی گنگ و مبهمه بهر حال این رضایت مندی بایستی بر یه مبنایی باشه بعدم در ابتدا اومده که شرکت بازرسی کنترل و کیفیت و استاندارد اگه ما اصلا اینجور سازمانی داشتیم الان وضعمون این نبود
مهدی
۱۱ بهمن ۱۳۹۶این آمار شاید واقعی باشه ولی ابدا معتبر نیست چون که این ها نسبت به خودرو های داخلی دیگه امتیاز دادن و نه نسبت به جهان اگه به جهان باشه هیچگدوم میانگین 100 هم نمیگیرن
سپیدرود
۱۱ بهمن ۱۳۹۶فقط میتونم بگم تأسف تأسف تأسف
سپیدرود
۱۲ بهمن ۱۳۹۶واقعأ جای تأسف داره واسه دولتی که ماشینهای چینی شده آرزوی جوانهاش… خجالت آوره…
بعد نظر سنجی هم میزارن…??
More
۱۲ بهمن ۱۳۹۶بجز همه اینا بیاین بگردیم ۶۹ هزار نفرو پیدا کنیم ببینیم اصن وجود دارن
پ.ن کم نیس ک ۶۹ هزار نفر