قابلیت اطمینان یک خودرو جزو مهمترین فاکتورهایی است که خریداران به آن دقت میکنند. شرکتهایی همچون جی دی پاور و کانسومر ریپورتز نظرسنجیها و روشهای پیشبینی سالانهای را برای خودروهای صفرکیلومتر در نظر گرفتهاند اما شما شاید نتوانید قابلیت اطمینان خودروهای جدید را در درازمدت تخمین بزنید. چیزی که میتوانیم انجام دهیم این است که مطمئنترین خودروهای سالیان اخیر را بر پایه اسناد موجود بررسی کنیم. این یک لیست علمی و اثبات شده نیست اما ما معتقدیم با توجه به دانش و اخبار و تجربه موجود، خودروهای این لیست جزو بهترینها از نظر قابلیت اطمینان هستند.
- مرسدس بنز E کلاس W124
اگر به حرف اینترنت و کاربران مجازی گوش کنید تمامی خودروهای آلمانی را محصولاتی با استهلاک و پرخرج خواهید دانست. بخش اعظم این گفتهها به هزینه مالکیت خودروهای آلمانی و مالکان دوم و سوم آنها اختصاص دارد. البته همه خودروهای آلمانی اینگونه نیستند و نسل W124 مرسدس E کلاس یک سر و گردن بالاتر از دیگران قرار دارد. این خودرو بین سال های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۵ ساخته شده و به خاطر کارکردهای بالا و حداقل مشکلات فنی شناخته شده است. این روزها اگر نسخهای از این خودرو با کارکرد حدود ۱۶۰ هزار دستگاه و تاریخچه سرویسهای کامل را بیابید فرد خوششانسی خواهید بود. فقط در نظر داشته باشید که خودروهای لوکس خواهان هزینههای بیشتری برای نگهداری هستند.
- تویوتا ۴ رانر
اگر خواهان خودرویی جدیدتر هستید نمیتوانید چیزی بهتر از تویوتا ۴ رانر را برای طول عمر زیاد پیدا کنید. نسل فعلی این خودرو از سال ۲۰۱۰ تاکنون در حال تولید بوده و بنابراین از پلتفرمی اثبات شده سود میبرد. اگرچه ۴ رانر پیشرفتهترین شاسیبلند بازار نیست اما همین موضوع باعث میشود مشکلات کمتری در درازمدت داشته باشد. پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری این خودرو با قدرت ۲۷۰ اسبی همچون یک اسب کاری سربهزیر عمل کرده و همکارش هم گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک است.
- مزدا MX-5
وقتی بحث MX-5 شود فقط کافی است یک نسل را انتخاب کرده و از آن لذت ببرید. این خودروی اسپورت زمان را بیمعنی کرده است. ما نمونههایی از این خودرو دیدهایم که چند دست گشته و کارکردهای چند صد هزار کیلومتری داشته و البته مشکل خاصی هم نداشتهاند. یکی از دلایل قابلیت اطمینان خوب MX-5 به هزینههای نگهداری ارزان و کیفیت ساخت مطلوب مربوط میشود. شکی وجود ندارد که نسل فعلی این خودرو نیز همچون مدلهای پیشین طرفداران زیادی خواهد داشت.
- تویوتا کمری
کمری به خاطر جانسخت بودن شناخته شده است. قطعاً در کشور خودمان نیز نمونههایی از این خودرو با کارکردهای بالا و بدون مشکل خاصی دیده شده است. تنها کافی است روغن خودرو را تعویض کرده و رفتار ملایمی با کمری داشته باشید تا یکی از بیدردسرترین تجربههای مالکیت خودرو را ببینید. کمری از اوایل قرن ۲۱ تاکنون جزو مطمئنترین خودروها بوده اما نسل فعلی آن فعلاً تازه بوده هرچند احتمال اینکه تویوتا در تولید آن بیدقتی کرده و شهرت کمری را خدشهدار کند بسیار پایین است.
- هوندا سیویک
تنها دلیل اینکه آکورد در این لیست به کمری مربوط میشود که شهرت بیشتری در زمینه قابلیت اطمینان دارد. سیویک نیز به خاطر قابلیت اطمینان بالا و مصرف سوخت کم از سال ۱۹۷۲ تاکنون شناخته شده است. البته بین نسلهای گوناگون این خودرو نسل پنجم تولیدی از ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ جایگاه ویژهای دارد. این مدل با قدرت ۷۰ تا ۱۲۵ اسب بخاری در دسترس بوده و نسخه Si نیز با پیشرانه VTEC و برخی ویژگیهای دیگر در آمریکا عرضه شده است. سیویک هنوز هم به خاطر طول عمر بالای خود شناخته شده و مدلهای قدیمی زیادی از آن در اقصی نقاط جهان تردد میکنند.
- ولوو سری ۷۰۰ و ۹۰۰
واقعیت این است که هر خودروی دیفرانسیل عقب ولوو باید در این لیست حضور داشته باشد. سری ۷۰۰ احتمالاً مشخصترین محصول ولووست که در جادهها دیده میشود. این خودروها به خاطر پیشرانه و شاسی بادوام خود شناخته شدهاند. ولوو به دنبال تولید باکیفیتترین، ایمنترین و مطمئنترین خودروها بوده است و برای مثال یکی از محصولات آن در سال ۱۹۶۶ و به خاطر کارکرد بسیار بالا وارد کتاب رکوردهای گینس شد.
- لکسس LS 400
اولین محصول لکسس از نظر اطمینان حالتی بسیار خاص یافت. زمانی که تویوتا برند لوکس خود را معرفی کرد زمان توسعه بسیار زیادی را برای آن در نظر گرفت. نتیجه کار تولید یک سدان ۸ سیلندر برای رقابت با مرسدس و ب ام و بود. اخیراً یکی از خبرنگاران خودرویی با LS 400 خود به کارکرد حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتری رسیده است. البته این سدان ژاپنی برخی مشکلات را داشته که یکی از آنها نشتی اگزوز بوده است.
- تویوتا کرولا
کرولا از نظر قابلیت اطمینان به اندازه کمری شناخته شده است. این خودرو یکی از پرفروشترین چهار چرخ های دنیا بوده و از سال ۱۹۹۹ تاکنون پیشرانه ۱.۸ لیتری جزو شاخصترین ویژگیهای آن بوده است. این پیشرانه به خاطر طول عمر بالای خود زبانزد بوده است.
- ساب ۹۰۰
اگرچه اساتید دانشگاهی ولوو ۷۴۰ زمان خود را بسیار دوست داشتند اما ساب ۹۰۰ انتخاب افراد خاصی بود که ب ام و نمیخواستند. همانند محصولات ولوو، ساب نیز خودروهای خود را برای حداکثر دوام و اطمینان میساخت. ساب ۹۰۰ SPG 1989 جزو شاخصترین محصولات این شرکت از نظر دوام و اطمینان بوده است.
- فولکسواگن بیتل
نسل اول فولکسواگن بیتل همچنان در برخی کشورها دیده میشود که دلیل آن تعمیر راحت این خودرو میباشد. اگرچه این خودرو در سال ۱۹۷۸ از اکثر کشورها خارج شد اما هنوز هم در برزیل و مکزیک تولید شد و آخرین دسته آنها در جولای ۲۰۰۳ تولید شد. حتی در بدترین شرایط نیز یک مکانیک میتواند پیشرانه هوا خنک بیتل را تعمیر کند.
Ramiin
۲۳ مهر ۱۳۹۹برند بزرگی مثه ساب چقدر راحت محو شد حیف واقعا
Sina
۲۴ مهر ۱۳۹۹بجاش الان جت جنگی تولید میکنه :))
بهروز
۲۴ مهر ۱۳۹۹ساب زنده هست. اما با اسم nevs .
بعد اینکه ساب ورشکست شد دست به ساخت خودروی الکتریکی زد. اما با شرکت اصلی سر اسم ساب به توافق نرسیدن. برا همین شرکت اسمشو از ساب به nevs تغییر میده.
شرکت اصلی ساب یکی از بزرگترین شرکتای اروپاس. و یکی از بزرگترین شرکتای اسلحه سازی تو دنیا.
قبلا یه شاخه ماشین سازی هم داشتن که فروختنش به کادیلاک فکر کنم. اما اجازه داده بودن اسم ساب باقی بمونه رو ماشینا.
سجاد
۲۴ مهر ۱۳۹۹ساب مستحکم ترین ماشین هارو میساخت! یه سرچ کنید میبینید. جالبه یه زمانی تو ایران که خیلی اونموقع همه چی و وضع مردم بد بود! فک کنم ۱۹۰ بود میگفتن بنز دانشجویی. شرایط خوب گذاشته بودن واسه دانشجوها که خیلیا اینو میخریدن!
nikzad
۲۳ مهر ۱۳۹۹ژاپنی ها و همچنین ولوو حرف ندارن دیگه نیاز به توضیح من نیست که از استحلاک کم ژاپنی ها حرف بزنم.البته فکر میکنم بیتل به دلیل ساده بودن موتور و همچنین نبود سیستم پیشرفته و کمتر بودن اجزای موتور خود به خود استحلاکش کم میشه.اون نسل لکسوس فکر میکنم جز نسل های اول است.eکلاس هم خبر داشتم که ماشین خوبیه و از طراحی بنده مخصوصا عقبش خیلی خوشم میاد.
جمشید
۲۳ مهر ۱۳۹۹آقااااا چه خبره !!؟؟ فکر کنم چون شاهین احمد زاده خودش ژاپنی بازه اومده هرچی ژاپنی هست جا داده داخل این لیست !!! شاهین داداش !!! یعنی بی ام و، پورشه، شورلت، دوج، فورد و ماشینهای ایتالیایی و خیلیای دیگه این وسط بوق بودن که هرچی ژاپنی هست داخل این لیست قرار گرفته !!!؟؟؟?
شاهین
۲۳ مهر ۱۳۹۹سلام وقت بخیر
اتفاقا منبع این نوشتار یک سایت آمریکایی هست اما خب همونطور که خودشون اشاره کردن این لیست علمی و اثبات شده نیست بلکه بیشتر بر اساس تجربه و شنیده ها گردآوری شده. قطعا هممون خبرهای کارکردهای میلیونی پیکاپ های آمریکایی رو تو سایت “پدال” مشاهده کردیم. علی ای حال کیفیت و جون سختی محصولات ژاپنی هم بر هیچ کسی پوشیده نیست و بنده خودم آرزوی تجربه مالکیت یکی از همین خودروهای ژاپنی به خصوص کمری و آکورد رو دارم اما خب فکر نمی کنم چنین چیزی قسمتم بشه.
ارادتمندم
جمشید
۲۳ مهر ۱۳۹۹شاهین داداش مخلصم ، حرف منم یه جورایی جنبه طنز داشت وگرنه کیه که ندونه ماشینهای ژاپنی ماشینهای خوب و جان سختی هستن!!؟؟ من خودم ژاپنی سوارم((لندکروز v8 دارم)) ، فقط تعجب من از اینه که نود درصد لیستی که این سایت آمریکایی منتشر کرده ژاپنی هستن ، البته نظرات کارشناسی سایتها و مجله های خودرویی مختلف متفاوته و همه نظرشون یکسان نیست و چون این سایت همچین لیستی طبق نظر و سلیقه خودش منتشر کرده صحیح بودنش به هیچ عنوان الزام آور نیست فقط نمیدونم چرا این دو صفر 98 فوری خودش رو نخود هر آشی میکنه ؟؟؟ آقای دو صفر 98 دیگه همه عالم و آدم متوجه تعصب الکی و بچه گانت روی ماشینهای ژاپنی شدن و اینکه همش سعی میکنی حرفهای الکی درباره هیوندای بنویسی !!! خودت خبر نداری ولی شدی زنگ تفریح بچه ها !!!!! دو صفر 98 باید بدونی که زندگی کردن با آدمهای متعصب و تحمل کردن آدمهای متعصب که تعصبهای الکی و بیجا و بچه گانه دارن سخته چون تحت هر شرایطی خودشونو پیروز میبینن چه کشته بشن و چه زنده بمانند !! در هر دو حالت رستگار میشن !!! چه ضرر کنن چه سود کنن فرقی نمیکنه چون مقصودشان چیزهای بی پایه و اساس من درآود ذهنی خودشون هست !! چه حرفهاشون تائید بشه چه نشه برایشان فرقی نداره بازم بصورت انتحاری حرفهاشون رو تکرار میکنن و از این کار لذت میبرن و یک جوراهایی از بازی کردن با اعصاب بقیه ارضا میشن که این خودش یک مشکل حاد و درونی بزرگ هست که این افراد اگر به دنبال رفع این مشکل درونی نباشن عوارض بدتری به همراه داره و حال طرف رو روز بروز بدتر میکنه ، حالا هم دیگه حوصله ندارم بهت جواب بدم ، برو روی خودت کار کن و سعی کن این اخلاقت رو ترک کنی شب خوش ، خوابهای خوب ببینی دو صفر 98
NAVID۰۰۹۸
۲۴ مهر ۱۳۹۹جمشید
حتماً از نصایحت استفاده میکنم !
تحلیل زیبایی از رویاپردازی داری !
البته نمردیم و طنز جدید هم دیدیم !
خوبه کامنت شما ذخیره شده و سطح معلومات بیپایه شما مشخص که تا متوجه قضیه میشی به جای قبول اشتباه ، به طنز میبندی و میخوای ماسمالی کنی بره .
میدونستی تمام ما ایرانیها یه لندکروزر v8 داریم و عاشق هیوندای !؟
جمشید
۲۴ مهر ۱۳۹۹آقای دو صفر ۹۸ !!! چرا فکر میکنی خودت خیلی میفهمی و بقیه چیزی حالیشون نیست و نمیفهمن ؟ بزرگترین مشکلت این هست که فکر میکنی خیلی میدونی درحالی که هیچی نمیدونی و تازه جالب اینجاست میای بقیه رو هم به ندانستن و بی اطلاعی محکوم میکنی !!! آخه کسی کاری به کارت داشت ؟؟؟ اصلاً معلوم هست چته ؟؟؟ خود به خود و الکی بدون هیچ مقدمه ای میای زیر کامنتهای مردم ریچارد بارشون میکنی وقتی هم یکی جوابت رو میده فوری آمپر میچسبونی ?♂️?♂️?♂️آره من یک لندکروز v8 دارم که قبل از قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی خریدمش و وقتی این قانون رو گذاستن تصمیم گرفتم نگهش دارم و تا الآن دارمش چون بخاطر شغلم که زیاد میرم بیرون از شهر واقعاً به یک همچین ماشینی احتیاج دارم ، ماشاالله هزار ماشاالله مثل تو وضعم خوب نیست که همه برندهای دنیا از شورلت و فورد گرفته تا بنز و پورشه و بی ام و ماشینای ایتالیایی و ژاپنی و کره ای و کلیه محصولات خودرویی دنیا از شمال و جنوب و شرق غرب رو خریده باشم و تجربه کرده باشم و تازه ۱۲ تا لکسوس هم تو پارکینگ خونمون داشته باشم ?????????
جمشید
۲۴ مهر ۱۳۹۹بنده خدا یکبار دیگه یک نگاه به کامنت من بنداز تا ببینی حالت طنز و شوخی داشت
Ali
۲۴ مهر ۱۳۹۹والا بخصوص اون طومار های از پیش آماده شده تکراری.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ مهر ۱۳۹۹آقا جمشید
چرا از بقیه مایه میگذاری ؟!
طرف صحبت من ، خود شما هستید ، جمع نبندید !
تا به حال زیاد پیش اومده که اشتباه کردم و پذیرفتم و حتی یاد گرفتم اما اِدِآیی نداشتم و ندارم و هر تعریف و کامنتی هم میگذارم یا از روی تجربست یا علاقه یا بازدید خودرویی و نه بیشتر که در کامنتهای مربوطه ذکر میکنم که هر کامنت مربوط به چیست .
جمشید
۲۴ مهر ۱۳۹۹نوید جان هرکی که دوست داری حوصله جر و بحث و کل کل و حرفای الکی پلکی با تو رو ندارم و در کل از لوس بازی خوشم نمیاد ، دیگه بهت جواب نمیدم ، goodbye
ADAK
۲۴ مهر ۱۳۹۹کاش پدال ساز و کاری میگذاشت که همیشه لینک مقالات زیرش پین می شد
تا خیلی بحث های بیهوده و… خاتمه پیدا میکرد
دانیال
۲۵ مهر ۱۳۹۹چیز خوبی گفتی
NAVID۰۰۹۸
۲۳ مهر ۱۳۹۹????♂️?♂️?♂️
حالا شاهین احمدزاده هیچی (( کوچیک آقا شاهین و زحماتشون هم هستیم )) ، یعنی تمام دنیا هم اشتباه میکنند !!!
وای خدا ، تا به حال اینقدر تعجب نکرده بودم با دیدن چنین کامنتی و دیدگاه محدود به کوچه مَحَلَمون و نه فرامرزی از کشور ایران .
sina
۲۳ مهر ۱۳۹۹بزرگترین اشتباه آلمانی ها کنار گذاشتن موتورهای تنفس طبیعی و تحت فشار گذاشتن موتور با توربو پر دردسر واسه اسب بخارهای بالا که بیشتر مواقع واسه طبقه متوسط بکار نمیادهمیشه بیشترین توجه رو باید به جمعیت وسط جامعه داشت جمعینتی که خیلی مواقع این همه اسب بخار و شتاب نیازش نیست
ژاپنی ها خراب نمیشن چونکه چیزی ندارن که خراب بشه یک پنجم اون چیزهایی ک توی ماشین های آلمانی هست ندارن.مثلا فور رانر چی داره که خراب بشه به زور یه صفحه نمایش 8اینچی گذاشتن توش<فو رانر 15_16 لیتر بنزینو با یه موتور شش سیلندر واسه 250 اسب میسوزونه بعد اون المانیه متور 8 سیلندر 550 اسبیش صدی ده تا میخوره خب همینه اینها قطعات میخوان و خرج اضافه
چطور انتظار دارین یه خونه ویلایی پر از امکانات و استخرو این چیزها با یه کلبه مخارجش در یه حد باشه
ژاپن
۲۳ مهر ۱۳۹۹خیلی کلی داری حرف میزنی همه ماشین های تویوتا اینجور نیستن
blackburn
۲۳ مهر ۱۳۹۹خواستم جواب نویدو بدم حذف شد کامنتش بگم که خود مردم کره و ژاپن اصلا ماشین خودشونو سوار نمیشن
تو کره تی وی او ال ای دی ممنونه که خودشون اختراش کردن به دلیل مصرف برق زیاد خودرو کاملا به سلیقس ربطی به دوام و مدل و برند نداره و ایرانی های کره ای سوار مجبورن وگرنه گالاردو تو آمریکا میدن 70 هزار دلار میرفتم گالاردو میخریدم
Hadi
۲۳ مهر ۱۳۹۹همه ماشین های این لیست از با دوام ترین ها هستند…
و در تمام دنیا شناخته شده هستند…
همین LS400 که حدود ۱.۶ میلیون کیلومتر رفته ینی حدود ۳ بار تا ماه رفتن میشه!
کلا یه ماشین ژاپنی داشته باش فرق نمیکنه تویوتا،هوندا یا لکسس باشه…
خیالت راحته…
چون یه عمر باهاته…
Archi KHAN
۲۴ مهر ۱۳۹۹البته فاصله ماه تا زمین حدود 380هزار کیلومتره
میشه دوبار رفت و برگشت تقریبا :-) :-) :-)
کیان
۲۳ مهر ۱۳۹۹دوست عزیز فرمایشتون به لحاظ فنی کاملا درست هست، خب ماشین هرچقدر پیچیده تر باشه قطعا احتمال خرابیش هم بیشتر خواهد شد.
اما خب فرانسویها هم توربو ندارن خیلی از محصولاتشون، همین سیتروئن و پژو کم استهلاک دارن ؟
کره ای ها هم خیلی از محصولاتشون توربو ندارن، اونها چطور ؟
آمریکاییها هنوز جز معدود تولیداتی هستنئد ک همچنان موتورهای تنفس طبیعی با حجم بالا استفاده میکنن، یه دونشون تو لیست نیست !!
خب اگر به همین سادگی بود که شما فرمایش کردی، بقیه چرا نمیسازن ؟ اینطور که شما میگی در واقع ژاپنیها ابتدایی ترین ماشینها هستن، خب چرا بقیه نمیان با این قیمت همینقدر ابتدایی بسازن ؟!
مدیرعامل
۲۳ مهر ۱۳۹۹فکر کنم چین داره یواش ، یواش و آرام ، آرام و نم ، نم جای ژاپن رو میگیره و در آینده نزدیک “نهایتا تا پنج سال دیگه” ماشینهای چینی کیفیت و ایمنی و فروش بالاتری از ژاپنیها خواهند داشت
NAVID۰۰۹۸
۲۳ مهر ۱۳۹۹نوشته :
میان جِرِت میدن !!!
از کلماتی که به کار میبری کاملاً حق میدم چرا عاشق سینهچاک خودروهای کُ… هستی ، چون حداَقَلِش اینه که بیشتر خریداران محصولات تویوتا در ایران از قِشر تحصیلکرده جامعه هستند و نه افرادی ظاهر بین و عشق آپشن که بخوان پُز نداشتههاشون را بِدَن !
اینجور که برخی دوستان از تویوتا و سادگیش گفتن ، یاد ۶۰ سال پیش افتادم و نمیدونم چرا پس تویوتا پرفروشترینه !!!
نمیدونم چرا کرهایها یا بقیه یه کاری نمیکنند تا مثل ژاپنیها در اول جدول فروش باشند !!!
نمیدونم چرا برخیها سنگ پای قزوین دوست دارند و کلاً خواب تشریف دارند !
بخدا چقدر زشته که تعصب بیجا باعث میشه چشم روی حقیقت ببندید و نتوانید ببینید که چی خوبه چی بد !
همین فوررانر در آمریکا کمترین اُفت قیمت را داره و احتمالاً چون به قول شما زیادی سادست و چیزی نداره ، اینقدر خاطرخواه داره و هیچ شرکتی از هیچ کشوری نمیتونه رقابت کنه با این فسیل ساده لوح !!!
حسین
۲۳ مهر ۱۳۹۹متاسافنه نظرات سلیقه ای در سایت پدال زیاد داره میشه. علت دوام ماشینای ژاپنی اینه که هیچی ندارن؟ خب پس لطف می کنین بگین چرا نیسان gtr با اون انجین شیش سیلندر با پرفرومنس بالا چرا با دوام ترین سوپراسپرت جهان هست و هنوز نمونه های سیزده سال کارش تو اروپا و آمریکا با تیون های سنگین به راحتی کار می کنن؟؟ بر خلاف سایر سوپراسپرت ها که بعداین مدت مخصوصا اگه تیون بشن از هم میپاشن؟؟؟
دوما در حال حاضر چند ساله که تسلا و تویوتا به عنوان پر اختراع ترین و نوآورترین برندهای جهان توسط مجلات تخصصی انتخاب میشن. ژاپنی ها روی توربوشارژر سرمایه گذاری نمی کنن بلکه روی هیبریدی و هیدروژنی تمرکز می کنن نشون به اون نشون که اولین هیبریدی و اولین هیدروژنی تولید انبوه دنیا متعلق به ژاپنی ها هست. محض اطلاع بیشترتون اون سالی که تویوتا و هوندا خودروهای هیدروژنی تولید می کردن، بی ام و تازه اگلین حودروی هیبریدی خودش رو ساخت. پس لطفا نظرتون رو راجع به فناوری اصلاح کنید. الزاما پیچیدگی بیشتر یک انجین درون سوز پر خوران به معنی تکنولوژی بالاتر نیست.
پ.ن: الان یه عده از دوستان که تویوتا سهامشون رو خورده میان یقه مارو می گیرن
Mazda3
۲۴ مهر ۱۳۹۹همین نیسان جی تی ار که گفتی گیربکسش امریکاییه ساسپنشن هاش آلمانی یا سوئدیه واسه طراحی شاسیش کمک گرفتن همینطور موتورش از تکنولوژی های مراکزی در امریکا توش استفاده شده تودوزی و صندلی های اسپرتش آلمانیه از پیشرفتگی حرف نزن چون که ژاپن انگشت کوچیکه آلمان یا امریکا هم نیست مثلا اختراعاتی هم که داشتن بازم های تک نیستن مثل چین ژاپن همین الانشم نوچه امریکاس بدون اجازش آبم نمیتونه بخوره چون همشون رو داره کنترل میکنه چیزایی هست که مردم عادی نمیدونن این سیاست خود امریکاس بادوام ساختن کاری نداره چون سبکیه واسه خودش بستگی به سیاست سازندش داره و ترجیح اون پس بت سازی و بت پرستی رو بزارین کنار اونی که ارزش داره علم و تکنولوژیه پیشرفته و های تک نه صرفا اختراعات معمولی.
بهزاد
۲۳ مهر ۱۳۹۹مشکل بطن نظر شما اینجاست که بدون توجه به آمار فروش نوع خودروها نتیجه میگیرید که همه ی خریداران آلمانی از نسخه های 500 اسبی یا بیشتر هستند و انگار مدلهایی با موتورهای ضعیف تر نمیسازن!
در بهترین حالت ساخته های m و amg زیر 10 درصد از فروش کلی را شامل میشن.
توربو شارژ شده یک نماد مشکل ساز و در ذهن به عنوان پیچیدگی تداعی میشه در حالی که یک خودرو هیبرید از هر لحاظ دارای پیچیدگی بیشتری هست و شما و بسیاری از دوستان به اون توجهی نمیکنید و ماشینهای ساخت تویوتا شده ساده!
ADAK
۲۴ مهر ۱۳۹۹شاید چون آلمانها بطور کلی بازار هدفشون قشر متوسط و ضعیف نیست !!!
کافر مقدس
۲۳ مهر ۱۳۹۹این یک لیست علمی و اثبات شده نیست
لیست کاملا سلیقه ست . تا اونجا که من میدونم و تجربه داشتم مرسدس خرجش وحشتناکه +استهلاک ش ولوو های اون دهه هم مشکلات فنی زیادی دارن . ساب خدای مشکلات برقی و فنربندیه . حتی نیم خط توضیح هم ندادن
از نظر سطح کم خرجی و سواری خوب و کلا دردسر کم چیزی بهتر از هوندا ندیدم تو زندگی م . مخصوصا آکورد . تو این لیست بیتل هست آکورد نیست شما تا عمق فاجعه شنا کن
دیگه همه از طول عمر و کم خرجی ژاپنی ها با خبر ند
فرشاد
۲۳ مهر ۱۳۹۹حیف برند ساب ک نابود شد
کیان
۲۳ مهر ۱۳۹۹اول ژاپن و بعدشم تویوتا …
ژاپن
۲۳ مهر ۱۳۹۹هر چیز که ژاپنی باشد خراب نمیشه نه تنها ماشین بلکه هرررررر چیزی
ممد ژانگولر
۲۳ مهر ۱۳۹۹داداش
خود سامورایی ماشین آلمانی آمریکای میخرن و سوار میشن
یعنی تو از اونا سامورایی تر هستی ؟!! ?
blackburn
۲۳ مهر ۱۳۹۹دقیقا منظور منم همینه
هیوندا تو کره ماشین خودران تولید کرد آزمایشی هیچکی نرفت استقبال
تو کره به داشتن ماشین ایتالیایی افتخار میکنن بقیه الکیه من کاملا در جریانم
حسین
۲۳ مهر ۱۳۹۹خب دیگه ممد ژانگولر اینجا دیگه خیلی سوتی بدی دادی. سامورایی ها ماشین آلمانی و آمریکایی سوار میشن؟ پنجاه درصد مارکت ژاپن “کی کار” ها هستند که فقط مخصوص ژاپن ساخته میشن همشون هم ژاپنی هستن. اون پنجاه درصد دیگه هم باز اکثرا ژاپنی هستن. برندهای آمریکایی فروش بسیار پایینی توی ژاپن دارن که اگه همین طور پیش بره کم کم تا چند سال دیگه به کلی از بازار ژاپن خارج میشن. خواهش می کنم اطلاعات اشتباه ندین
Mazda3
۲۴ مهر ۱۳۹۹مرد حسابی جمعیت پراید و پژو سوارشون رو که نمیگه کی کا که ماشین حساب نمیشه در این حد مسخرس منظورش ماشین باز های خودشونه اینجا خودت سوتی دادی اتفاقا
Mazda3
۲۴ مهر ۱۳۹۹کی کار
ژاپن
۲۴ مهر ۱۳۹۹داداش اینا رو ول کن اینایی که ریپلای کردن و دیس لایک کردن یا پراید و پژو آشغال دارن یا چینی و کره ای
Pc
۲۴ مهر ۱۳۹۹ماشین بازای ژاپن لامبو هم خیلی دوس دارن
Dr.Ahmadreza2002
۲۸ مهر ۱۳۹۹خصوصا رنگ رنگی
Ali
۲۴ مهر ۱۳۹۹زررررررررشک یه چیزی بگو تو عقل بگنجه آخه دیگه خراب نمیشه یعنی چی با بچه که طرف نیستی خودمون عقل داریم میبینم اغراق کردن هم یه حدی داره.
محمد
۲۳ مهر ۱۳۹۹تویوتا حرف ندارن تو این زمینه،اون مدل E مرسدس هم برام قابل توجه بود تو این لیست
Sina
۲۳ مهر ۱۳۹۹عجب ماشینایی.
مخصوصا E کلاس.
و فوررانر
ولی با دیدن ساب یادد نسخه ۹۲ (یا ۹۹) توربو افتادم.
عجب ماشین باحالی بود ، تو تاپ گیر بررسیش کرده بودن.
ساب شرکت خیلی خوبی بود ولی بخاطر مشکلاتی که داشت ورشکست شد،برید اون قسمتی که تاریخچه اش تو تاپ گیر بررسی شد رو ببینید خیلی زیبا بود
الان که تاریخچه ی این ماشینای بی نظیر رو بررسی کردین لطفا یه برنامه ای بذارید که مطالبی مثل ابرماشینای تکرار نشدنی و تاریخچه ماسل کار ها رو دوباره شروع کنید واقعا جزء بهترین مطالب پدال بودن، اگه مطالبی مثل این مطلبی که اینجا هست رو بیشتر کنید عالی میشه
متشکر از سایت پدال
ارشیاSVJ
۲۳ مهر ۱۳۹۹مزدا MX5 اصلا یه هیولاییه برای خودش!!!!!
Dr.Ahmadreza2002
۲۸ مهر ۱۳۹۹بیش از این ک هیولا باشه دوشت داشتنی و نازه