وقتی می گوییم خاص ترین خودروها باید انتظار هرچیزی را داشته باشید؛ چه خوب، چه بد و چه زشت! امسال هم در SEMA 2013 می توانستید علاوه بر صدها خودروی موجود که در غرفه های مختلف رونمایی شدند، ده ها موجود عجیب و غریب از برندهای متفاوت را پیدا کنید که نسبت به مابقی خودروها، نگاه های زیادی را به خود جلب می کردند. البته در این قسمت فقط تعداد محدودی از آنها وجود دارند که دیدنشان خالی از لطف نیست! همچنین تصمیم گیری در مورد ظاهر خوب یا بد خودروها را هم به شما واگذار می کنیم . . .

احتمالا یکی از معدود خودروهایی که می توانست یک تنه بازدیدکنندگان زیادی را جلوی خود متوقف کند همین مانستر تراکی است که او را MAX-D نامیده اند. پیشرانه ۸.۸ لیتری MAX-D ساخت Merlin بوده که قدرت ۱۵۰۰ اسبی آن توسط گیربکس ۲ سرعته Coan منتقل می شود. این مانستر تراک بعنوان جشن ۱۰ سالگی Maximum Destruction ساخته شده و قرارست Tom Meents قهرمانی که تاکنون ۱۱ بار به جایگاه نخست مسابقات جهانی رسیده، آنرا براند.

گرن تورینو همیشه برای هواداران فورد نامی قابل احترام و ارزشمند است چراکه به آنها یادآوری می کند، ماستنگ سریع ترین فورد سالهای ۱۹۶۰ میلادی نبود. این گرن تورینو در غرفه BASF آلمان قرار داشت؛ می پرسید چرا؟ چون هم رنگ طلایی براق (Tennessee Whiskey Gold Gloss) و هم رنگ Sand Satin آنرا آلمانی ها آماده کرده اند. این کوپه مجهز به پیشرانه ۷۰۰ اسبی BOSS 530 به همراه اگزوز Flowmaster است.

علاوه بر روکش مات مسی، روی این ILX رینگ های ۲۰ اینچی TSW Max و اگزوز SP Elite نصب شده اند که Greddy آنرا در اختیار آکورا قرار داده.

کمپانی کالیفرنیایی Icon که معمولا دست به تعمیر و بازسازی پیکاپ های کلاسیک می زند، با یک دستگاه شورولت ۳۱۰۰ به سما آمده بود. این پیرمرد آمریکایی قلب ۵.۳ لیتری V8 درون سینه اش داشته که درحالت استاندارد ۳۱۵ اسب بخار قدرت دارد اما اگر کیت سوپرشارژ Magnuson را هم سفارش دهید تا ۴۳۵ اسب هم قدرت می گیرد. کمپانی برای سال ۲۰۱۴ قصد دارد تنها ۵ دستگاه از این پیکاپ را با قیمتی مابین ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار دلار تحویل مشتریان دهد.

بازهم برادران رینگ یعنی مایک و جیم اما این بار یک دورگه ایتالیایی آمریکایی! پیشرانه این دی توماسوی زرد رنگ را Wegner Motorsports آماده کرده است، آنها بجای موتور استاندارد Ford 351 از انجین هشت سیلندر ۶.۲ لیتری LS3 شورولت با قدرت ۶۰۰ اسب استفاده کرده اند که قدرتش با گیربکس ۵ سرعته ساخت Bowler Performance به چرخ های عقب منتقل می شود. مالک این خودرو Randy Brickle بود که متاسفانه شانس دیدن این خودرو را نداشت و چندی پیش از دنیا رفت.

Studebaker بعد از جنگ جهانی دوم و با مدلهای سالهای آخر دوران حیاتش یعنی دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی توانست با سبک خاص طراحی جلوپنجره اش که اصطلاحا به “bullet nose” معروف بود، دیگر به برندی شناخته شده در تمام ایالات متحده تبدیل شده بود.
اما نکته جالب این خودرو که صرفا برای فروش در حراجی ساخته شده، اینست که این کمپانی درسال ۵۱ میلادی هیچ مدل فست بکی نداشته؛ پس این خودرو از کجا آمده؟ از درون ذهن خلاق طراحانی که Hill’s Rod & Custom آنها را استخدام کرده. باورتان می شود؟ روی این خودرو پیشرانه ۶.۴ لیتری فورد Edsel جاسازی شده. این فست بک ویژگی جذاب دیگری هم دارد که در نامش پیداست؛ تریم چوبی بدنه!

یکی از کارهایی که کمپانی خدماتی FedEx در ایالات متحده انجام می دهد، اجاره یا فروش کامیونت و کانکس های سیار چندمنظوره است. برای نمایشگاه امسال FedEx به سراغ Mobsteel رفته تا برایش یک پیک سیار تیون شده بسازد! این تراک که فقط قسمت جلویی آن به تقلید از Freightliner سال ۱۹۸۱ میلادی ساخته شده، تعلیق بادی AccuAir قابل تنظیم، رینگ های ۴۰ اینچی، گیربکس ATS و نهایتا پیشرانه توربو دیزلی ۵۵۰ اسبی ۶ سیلندر خطی دارد.

deviantART مسابقه ای ترتیب داده بود که شرکت کنندگان آن می بایست بهترین نسخه تیون شده از لکسس IS-F 2014 را طراحی می کردند. به برنده این مسابقه یعنی آقای Robert Evans این فرصت داده شد تا رویای خود را به واقعیت تبدیل کند. سفارش ساخت این کیت بدنه را هم به VIP Auto Salon دادند که در ۱۰ هفته آنرا به لکسس تحویل داد. اغراق زیاد در ساخت گلگیرهای این لکسس، بهترین طرح DeviantArt را حالا به یکی از بدترین خودروهای سما تبدیل کرده!

یکبار دیگر نام این خودرو را بخوانید؛ حالا به چهره رولز رویسی آن دقت کنید؛ هیچ چیزی اینجا اشتباهی نیست! این کرایسلر ۳۰۰ روباز که درب های فرانسوی داشت و درب صندوقش نیز از بغل باز می شد، هرچند یکی از خاص ترین خودروهای امسال بود اما درعین حال یکی از بدترین ها هم لقب گرفت؛ به این دلیل که هم هیچکسی طاقت نشستن روی صندلی های فایبرگلاسی آنرا ندارد و هم اینکه بعیدست پیشرانه ۲.۷ لیتری آن حتی بتواند رینگ های ۲۶ اینچی Velocity Wheels این کرایسلر را بچرخاند!

پورشه یکی از معدود اسپرت هایی است که هرچقدر بدنه اش را عریض تر میکنید، جذاب تر می شود! اما عریض بودن تا جایی خوب و معقول است و از آن به بعد حکم آب سربالا را دارد! درست مانند این ۹۳۰ مدل ۸۹ میلادی که تیونر ژاپنی RWB در غرفه تایرهای Toyo گذاشته بود.
رنگ قرمز (Glasurit Rubystone Red) بدنه از کمپانی BASF ، اگزوزهای M&K ، صندلی های Pole Position ریکارو و تعلیق KW هرچند از ویژگی های خوب این ۹۳۰ هستند اما به طور یقین رینگ های ۱۸ اینچی Work Meister M1 آن چیز دیگری است؛ رینگ هایی که در جلو ۱۰ اینچ اما در عقب ۱۳ اینچ پهنا دارند.

چون رینگهای PUR RS04 به تنهایی نمی توانستند از این اونتادور یک موجود خوش آب و رنگ بسازند به همین دلیل PUR از Seibon Carbon کمک گرفت تا برایش این روکش کرومی آبی را درست کند.

هوآیرا در لباسی از کربن و در غرفه دوربین های حرفه ای GoPro خودنمایی می کرد؛ این الهه ایتالیایی به لطف پیشرانه ۱۲ سیلندر AMG و با قدرت ۷۰۰ اسبی و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متری اش می تواند در کمتر از ۳.۳ ثانیه شما را به سرعت ۱۰۰ برساند.

تیونر آمریکایی LPE با انجین های LT1 خود به سما آمده بود؛ یکی از این انجین های ۶.۲ لیتری V8 روی کورت استینگری نصب شده بود که با سوپرشارژ TVS2300 قدرتش به ۷۲۰ اسب می رسید.

اگر علاقه ای به کوروت های ۵۰۰ تا ۹۰۰ اسبی ندارید، LPE می تواند پیشرانه های کاماروهای مختلف را هم دستکاری کند مانند این مدل V6 که به رغم ۳.۶ لیتری بودنش، بیش از ۴۵۰ اسب قدرت دارد.

جای خانم فریزر خالی بود وگرنه شما را وادار می کرد با این اتوبوس جهنمی به سفرهای علمی اش بروید! جلوپنجره اش به تنهایی برای یک سکته خفیف کافیست.

HRE در نمایشگاه امسال، جشن ۲۰ سالگی اش را گرفت تا حالا او را هم یکی از رینگ سازان با سابقه آمریکایی محسوب کنند. در غرفه HRE علاوه بر کامارو TT مدل ۷۲، یکدستگاه فراری F12 هم حضور داشت که فقط با رنگ خاکستری متالیک بدنه به همراه رینگ های طلایی اش می تواند هر کسی را به خود خیره کند.

شورولت این سیلورادوی ۲۰۱۴ را برای قدردانی از فعالیت های جمعیت آتش نشانان داوطلب ایالات متحده (NVFC) ساخته؛ جمعیتی که بیش از ۷۵ درصد کل آتش نشانان آمریکا را به خود اختصاص داده و وجود آن باعث شده تا سالانه بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار در هزینه های دولتی صرفه جویی شود.

در توصیف این تراک همین بس که نام “میوه مخمر” روی آن گذاشته اند. این جمس که ساخت آن تنها دو هفته زمان برده، مجهز به پیشرانه Cummins دیزلی با قدرت ۴۵۰ اسب بخارست.

احتمالا هیچکسی باور نمی کند که لیبرتی این ۴۵۸ که در غرفه تایرهای Nitto قرار داشت را فقط در ۴ روز ساخته است. اگر شما هم خواهان این پکیج هستید، اول مطمئن باشید که موجودی حسابتان حداقل ۲۶۰۰۰ دلار باشد.

دومین سوپرکار لیبرتی در غرفه Toyo Tires قرارداشت که باوجود بال بزرگی که مشابه خودروهای مسابقه ای Super GT شاید گمان کنید که این گودزیلا را مختص پیست ساخته اند درحالیکه مجوز حضور در خیابان ها را هم دارد اما کدام خیابان، الله اعلم!

تا به حال خودرویی دیده اید که با طرح گرافیکی یکی از انیمه های ژاپنی تزیین شده باشد؟ اما دیدن یا ندیدنش مهم نیست، مهم اینست که چرا ؟!

مطمئن باشید که کشته شدن توسط زامبی ها بهترست تا فرار کردن با این شورولت کروزی که بیشتر از ۱۸۱ اسب قدرت ندارد.

Sikkens را می شناسید؟ همان کمپانی هلندی اما چندملیتی که رنگبندی و روکش های بدنه را برای تیم فرمولا وان Vodafone McLaren Mercedes تهیه می کند. حالا اگر یکی از رنگ های این کمپانی را روی سوپرکار ۳۰۰ هزار دلاری بریزیم چه اتفاقی می افتد؟!


اگر تاکنون شخصی را دیده اید که کلاه زرد رنگ با پالتوی مارونی پوشیده باشد، پس می توان گفت که این چارجر با رنگ قرمز نباتی و شعله های طلایی رنگش خودرویی زیباست . . . در غیرانصورت نه. راستی با درب های عقبی این چارجر چه کرده اند؟

وقتی دیوانه ماستنگ باشید عجیب نیست که گلف کارت شماهم یک مینی ماستنگ باشد! حداکثر سرعت این خودرو به کمک شش باطری ۸ ولتی به بیش از ۳۰ کیلومتر برساعت می رسد.
ابراهيم
۲۲ آبان ۱۳۹۲هرچی بخوان هست خوش به حالشون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kurosh
۲۲ آبان ۱۳۹۲خیلی تاثیرگذار وتأمّل برانگیز بود…
BOMB
۱۴ اسفند ۱۳۹۲بله کورش کبیر
LAMBORGHINI DIAM
۲۲ آبان ۱۳۹۲اگه پراید هم می گذاشتند جزء ماشین های عجیب می شد!!!!!
hero
۱ آذر ۱۳۹۲بخصوص اگه لیست اسامی اون قربانی هایی که این ماشین گرفته رو
کنارش میزاشتن اونوقت تو نمیشگاه یکه تازی میکرد !!!
BOMB
۱۴ اسفند ۱۳۹۲باید یه غرفه به ایرانخودرو میدادن
محمدرضا
۲۳ آبان ۱۳۹۲داداش ما هم اگه پول داشته باشیم برامون هست.
BOMB
۱۴ اسفند ۱۳۹۲تو بگو چی نمیخوان
mory
۲۲ آبان ۱۳۹۲وای خایا اون فراری458 و لامبورگینیه منو کشتن
اون کرایسلر سبزه هم خیلی فانتزیه
دمت گرم عالی مثل همیشه
sorena330
۲۲ آبان ۱۳۹۲به نظر من تاپ ترین اونتادور و مضحک ترین کرایسلر…
اگه تیبا بود بحث فرق می کرد.
LAMBORGHINI DIAM
۲۲ آبان ۱۳۹۲آونتادور وf12
amir.t.
۲۲ آبان ۱۳۹۲ای بابا یکی از یکی بهتره.ولی به نظر من بهترینشون (اونتادور)/و بد ترینشون اون اتوبوس جهنمی هستش واقعا …/اونتادرو با اون رنگش ادمو دیوونه ی خودش میکنه…هی حسرت هی حسرت ای خدااااااا به کدامین گناه …
زیگما
۲۲ آبان ۱۳۹۲یه سوال
اون تراک فدکس رو نگاه کنین.چطوری موقع پیچیدن چرخ ها به گلگیر گیر نمیکنه؟
sorena330
۲۲ آبان ۱۳۹۲متنو کامل نخوندی ارتفاع فدکس با سیستم تعلیق بادی تنظیم میشه یعنی اول پارکش کردن بعد کشیدنش پایین…
محسن.د
۲۲ آبان ۱۳۹۲به نظر من ازلحاظ رنگ،اونتادور حیرت آورترین بود! البته 911،458،F12،12c هم خیلی زیبا بودن. کامیونهاهم زیادی خوابیده بودن روزمین(دیگه شورشو درآورده بودن!) ، بیخودترین هم اون کرایسلر!
محسن.د
۲۲ آبان ۱۳۹۲راستی یادم رفت! بهترین ایده هم اون موستانگ گلف کارت!
km
۲۲ آبان ۱۳۹۲اونتادور و F12 عالین!!
ذوالفقاری
۲۲ آبان ۱۳۹۲من در سر شور دارم و او شوره ی سر
شهاب
۲۲ آبان ۱۳۹۲چ خبره اونجا . . . .
کی میشه ما فرار کنیم بریم از این دیار ؟!
LAMBORGHINI DIAM
۲۲ آبان ۱۳۹۲هیچ وفت!!!!!!!
BOMB
۱۴ اسفند ۱۳۹۲هیچوقت . مگر اینکه خودمون بخوایم
Alpacino
۲۲ آبان ۱۳۹۲عااااالی بود
مرسی پدال
توفیقی
۲۲ آبان ۱۳۹۲مزخرفترین نمایشگاه خودرویی که تا به حال دیدم چرا ماشینها رو به این حال و روز انداختن…اومدن ابروشو درست کنن زدن چشمشو کور کردن.
من همون مدل stock کارخانه رو به این ارتقاهای خنده دار و مزحک و بی ریشه ترجیح میدم…
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲اینجوری خیلی با حال تر می شن . یاد بازی های قبلی nfs افتادم!!!!!
محمد
۲۲ آبان ۱۳۹۲تیونینگ های ISF
کاماروی ابی رنگی که به قول نویسنده فقط از چراغ عقبش میشد شناختش
رنگ بدنه اونتادور و MP4
طراحی اون کرایسلر300
اکورا ی تیونینگ شده
همهشون بسیار جالب بودند ولی اون فورد گرن تورینو بیشتر از بقیشون توجه منو به خودش جلب کرد،ببینید حتی پوسته موتورشم به همون رنگه،گذشته از این،خیلی خوشگله لامصب
:D
Reza
۲۲ آبان ۱۳۹۲Pedal Jon khaste nabashi
ali97
۲۲ آبان ۱۳۹۲وای خدا
بد جور دیوونه ی اون gmc و chevrolet 3100 شدم.
de tomaso و monster truck هم خیلی جالب بود.
در رده های بعدی هم فراری ها و پاگانی و اونتادر و مک لارن بود.
در کل پدال خیلی مچکریم.
emad
۲۲ آبان ۱۳۹۲همشون خاااص که گفته بود نبودن!
اسی 2160
۲۳ آبان ۱۳۹۲تو کشور های خارجی ببین چقدر سرگرمی دارن ما هم فقط بلدیم نظر بدیم سر گرمی نداریم
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲خوبه حالا این سایت رو هم فیلتر نکردن تا همون نظر هم نتونیم بدیم!!!!!
BOMB
۱۴ اسفند ۱۳۹۲………..
مهدی62
۲۳ آبان ۱۳۹۲فقط لامبو عشقمه
BOMB
۱۴ اسفند ۱۳۹۲فقط پراید عشق
arshia
۲۳ آبان ۱۳۹۲جای ماشین های ایرانی خالیه واقعا
محمد موتورز
۱ آذر ۱۳۹۲تلفیقی از قدرت تکنولوژی قدرت طراحی میشه چیزی که الان دیدیم خوب یا بد مهم اینه که بخوان میسازن.ما اگه بخوایم باید حسرت ساختشو داشته باشیم.
ممنون پدال……
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۴ دی ۱۳۹۲درود.
نمایشگاهش خیلی شلوغه.
ولی من تو این همه مدل بیشتر از کامارو زرده خوشم اومد.
((( ایران و المان )))
BOMB
۱۴ اسفند ۱۳۹۲آره واقعا زیبا بود
160
۱۰ اسفند ۱۳۹۲همه ی ماشیناشو گقتین جز Nissan GTR عجب چیزی شده
فکرشو بکن تو ایران سوارشی تو اولین دست انداز ماشین گیر میکنه البته دست انداز که نیست سکوی پرتابه اگه باسرعت بری حتما موفق میشی تک چرخ بزنی باماشین
BOMB
۱۴ اسفند ۱۳۹۲عالی بود
parseh net30
۵ آذر ۱۳۹۳اولیه چ ترسناکه