همهچیز در دههی ۶۰ میلادی آغاز شد زیرا پیشرانههای بکار رفته در خودروهای عضلانی آن زمان به خودروهای کاربردیتر راه پیدا کردند. هماکنون همهی پیکاپ سازان توانای جهانی دارای پیکاپی سریع هم هستند، هرچند فاکتور حداکثر سرعت به خاطر مسائل آئرودینامیکی اهمیت کمتری در مقایسه با شتاب گیری دارد.
در ادامه شما را با سریعترین پیکاپ های تاریخ آشنا میکنیم. این لیست با کندترین نمونه آغاز شده و به پرشتابترین پیکاپ تاریخ ختم میشود. با ما همراه باشید.
- شورولت ۴۵۴ SS (سال ۱۹۹۰)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۷.۲ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۷ کیلومتر در ساعت
نام این خودرو نیز تداعی کنندهی سرعت است. عدد ۴۵۴ به ظرفیت پیشرانه (مترمکعب) اشاره دارد. پیشرانهی ۸ سیلندر ۷.۴ لیتری این پیکاپ قدرت ۲۳۰ اسبی دارد. یک گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک بهصورت استاندارد در نمونههای ابتدایی سال ۱۹۹۰ بکار رفته بود و البته نیرو هم به چرخهای عقب منتقل میشد بنابراین برن اوت زدن تخصص ۴۵۴ SS بود.
مالکان این پیکاپ به زودی تیونینگ پیشرانه را آغاز کردند و قیمت پایین ۱۸۲۹۵ دلاری باعث شد پیکاپ شورولت محبوبیت فراوانی به دست آورد. ارزانترین نمونهی این پیکاپ را امروز میتوان با قیمت ۱۶۵۰۰ دلار پیدا کرد.
- داج لیل رد اکسپرس (سال ۱۹۷۸)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
این خودرو شاید سریعترین پیکاپ دنیا نباشد اما نام جذابی دارد. لیل رد اکسپرس همچنین از اگزوز خاص و درب عقب متفاوتی بهره برده بود که آن را از سایر همکلاسها متمایز میکرد.
پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۹ لیتری بکار رفته در لیل رد اکسپرس با قدرت ۲۲۵ اسبی خود باعث ایجاد شتاب ۷ ثانیهای میشد. این سرعت و شتاب برای پیکاپی در سال ۱۹۷۸ فوقالعاده بود. نمونههای خوب این خودرو در بازار کنونی با قیمت ۱۷ هزار دلاری در دسترس هستند.
- هوندا ریجلاین RTL-E (سال ۲۰۱۷)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۶.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
هوندا برای تولید ریجلاین از همان تفکرات معمول خود استفاده کرد. به این ترتیب شاهد تولید پیکاپی آرامتر و خوشساختتر در مقایسه با اکثر رقبا هستیم. پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ریجلاین هم قدرت مناسب ۲۸۰ اسبی دارد.
اما مدلهای RTL-E که به زمانبندی متغیر سوپاپها مجهز هستند شتاب ۶.۴ ثانیهای را بر جای میگذارند که پرفورمنس مناسبی است. این خودرو همچنین مصرف کمتری در مقایسه با اکثر رقبای خود دارد. قیمت پایهی این خودرو ۴۱۷۲۰ دلار میباشد.
- شورولت سیلورادو SS (سال ۲۰۰۳)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۶.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر در ساعت
شورولت که میدانست اکثر افراد پیکاپ های خود را به آفرود نمیبرند اقدام به تولید سیلورادو SS کرد. این خودرو دماغهی خوابیدهتری در مقایسه با اکثر پیکاپ ها داشت و استایل اسپرت آن نیز با پیشرانه ۸ سیلندر ۶ لیتری ۳۴۵ اسبی همخوانی کاملی داشت. این پیشرانه از کادیلاک اسکالید گرفته شده بود.
مدلهای اولیهی این پیکاپ به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بودند. با قیمت کنونی حولوحوش ۱۰ هزار دلاری، سیلورادو SS یک معاملهی ارزانقیمت است.
- فورد F-150 پلاتینیم (سال ۲۰۱۸)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۶.۱ ثانیه
در قلب این پیکاپ بسیار محبوب پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با قدرت ۳۹۵ اسب بخار قرار گرفته است. این پیشرانه دارای زمانبندی متغیر سوپاپها بوده بنابراین قدرت خود را در محدوده وسیعتری ارائه میکند.
F-150 پلاتینیم را میتوان با قوای محرکهای سفارش داد که از CNG و پروپان اتوگاز استفاده میکند و این امر باعث جبران مصرف سوخت نسبتاً بالایش میشود. قیمت این خودرو از ۵۳۶۳۵ دلار آغاز میشود.
- رم ۱۵۰۰ (سال ۲۰۱۹)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۶.۱ ثانیه
تا زمانی که مدل فول لارامی را انتخاب نکنید نیازمند سفارش پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری با هزینهی بیشتر در رم ۱۵۰۰ خواهید بود. این پیشرانه که نشان هِمی را یدک میکشد قدرت ۳۹۵ اسبی داشته و باعث ایجاد شتاب ۶.۱ ثانیهای میشود.
گیربکس استاندارد این پیکاپ از نوع ۸ سرعته اتوماتیک بوده و نیرو به چرخهای عقب منتقل میشود. البته میتوانید نسخه چهار چرخ محرک را هم سفارش دهید که اندکی روی شتاب تأثیر منفی میگذارد. قیمت این خودرو از ۳۳۹۹۵ دلار آغاز میشود.
- فورد F-150 هارلی دیویدسون (سال ۲۰۰۰)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۶ ثانیه
ادغام دو نام نمادین و اسطورهای آمریکایی با تولید چنین خودروی فوقالعادهای همراه میشود. این خودرو در ابتدا به تعداد محدود تولید شد و تا سال ۲۰۱۱ نیز با پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری خود دلربایی میکرد.
البته اکثر خریداران به جزئیاتی همچون رنگ مشکی خاص، درب عقب متفاوت، پانل سقف جدید، رینگهای ۲۰ اینچی کرومی و صندلیهای کاپیتانی لوکس جذب میشدند. ارزانترین نسخهی این خودرو که هماکنون در بازار دستدومها حضور دارد ۱۰۳۸۹ دلار قیمت دارد.
- نیسان تایتان SV (سال ۲۰۱۶)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۵.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۳ کیلومتر در ساعت
تمامی مدلهای تایتان با پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری ۳۹۰ اسبی عرضه میشوند. مدل SV این پیکاپ بزرگ شتاب قابلتوجه ۵.۹ ثانیهای دارد که به همراه گشتاور بالا باعث ایجاد شرایط ایده آل برای یدک کشی وسایل سنگین میشود.
شما میتوانید این خودروی راحت را که تجهیزات فراوانی دارد را با قیمت ۳۲۹۱۰ دلاری خریداری نمایید.
- فورد F-150 تریمور (سال ۲۰۱۴)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۵.۸ ثانیه
این خودرو نشان دهندهی علاقهی زیاد خریداران به بازار پیکاپ ها بوده است. تریمور به اندازهی مدلهای دیگر رادیکال یا قوی نبوده اما پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی آن قدرت قابلاحترام ۳۶۵ اسب بخاری دارد.
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۸ ثانیهای برای خودرویی ۲۳۱۷ کیلوگرمی کاملاً قابلتوجه میباشد. نمونههای کارکردهی F-150 تریمور را میتوان با قیمت حدود ۱۸۵۴۵ دلار پیدا کرد.
- جی ام سی سیرا دنالی اولتیمیت (سال ۲۰۱۵)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۵.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۱ کیلومتر در ساعت
همانگونه که نام خودرو نشان میدهد، سیرا دنالی اولتیمیت فول ترین نسخهی پیکاپ میباشد. پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری دنالی اولتیمیت قدرت ۴۲۰ اسبی داشته و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیرو را به تمامی چرخها میفرستد.
سیستم تعلیق با کنترل مغناطیسی، رینگهای ۲۲ اینچی آلیاژی و… از برخی شاخصههای سیرا دنالی اولتیمیت هستند. قیمت پایهی این پیکاپ ۶۷۳۴۰ دلار است.
- شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ های کانتری (سال ۲۰۱۷)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۵.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۵۹ کیلومتر در ساعت (محدود شده)
های کانتری پیکاپی است که میخواهد بهترین عملکرد را داشته باشد، خواه این عملکرد از نظر راحتی و تجهیزات باشد یا از نظر پرفورمنس. شورولت در تولید این خودرو به ارائهی حداکثر اشرافیتی که در شاسی بلندهای لوکس دیده میشود توجه داشته است.
سیلورادو ۱۵۰۰ های کانتری دارای پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری با خروجی ۴۲۰ اسب بخار است و میتوان آن را با بهای ۵۲ هزار دلار به خانه برد.
- داج رم ۱۵۰۰ R/T (سال ۲۰۰۵)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۵.۷ ثانیه
داج رم میراث عظیمی را بر جای گذاشته و مخصوصاً نسخهی R/T آن خاطرات فراوانی را در اذهان زنده میکند. این پیکاپ در دل خود پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری همی با قدرت ۳۴۵ اسب بخار را جای داده و شتاب ۵.۷ ثانیهای دارد.
پیشرانهی یاد شده اگرچه به اندازهی برادر ۱۰ سیلندر SRT مشهور نیست اما به خاطر پرفورمنس و ماهیت سادهی خود در خودروهای زیادی دیده شده است. نمونههای کارکردهی این پیکاپ را میتوان با قیمت حدود ۲۰۵۹۹ دلار خریداری کرد.
- بوولر بول داگ (سال ۲۰۱۶)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۵.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۱ کیلومتر در ساعت (تخمین زده شده)
کمپانی بریتانیایی بوولر به خاطر ساخت پیکاپ های آفرود مسابقهای شهرهی خاص و عام بوده است. این تفکر به بول داگ هم راه یافته است. این لندروور دیفندر تغییر ماهیت یافته از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار جگوار با قدرت ۴۴۰ اسب بخاری استفاده میکند.
هر نسخه با دستان هنرمند مهندسان بوولر ساخته میشود. این خودرو در بریتانیا با قیمت حدود ۱۲۰ هزار پوند خریدوفروش میشود.
- فورد F-150 رپتور (سال ۲۰۱۷)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۵.۲ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
میتوانید به یک سوپر اسپورت محبوب با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو در قامت فورد GT فکر کنید. شاید هم بهتر است قدبلند بسیار محبوب فورد یعنی F-150 رپتور را انتخاب کنید که پیشرانه ۸ سیلندر آن قدرت ۴۵۰ اسبی دارد.
این پیکاپ در خط مستقیم با فورد فوکوس RS برابری میکند و البته در آفرود هم بسیار تواناست. قیمت این خودرو از ۴۹۲۶۵ دلار آغاز میشود.
- فورد SVT Lightning (سال ۱۹۹۹)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۵.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۳۵ کیلومتر در ساعت
چندین نسل از این پیکاپ تولید شده اما نسخهی سال ۱۹۹۹ آن واقعاً با تصورات افراد متفاوت بود. این خودرو که بر پایه محبوبترین چهار چرخ ساخت آمریکاییها بنا شده از نظر پرفورمنس کاملاً در سطح بالایی قرار دارد.
شاید استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری سوپرشارژردار ۳۸۰ اسبی در این پیکاپ باعث سورپرایز نشود. در کل تعداد ۴۲۷۰ دستگاه از این پیکاپ فروخته شد که هماکنون میتوان برخی نمونهها را با قیمت نازل ۱۰ هزار دلار هم خرید.
- شورولت ال کامینو ۴۵۴ SS (سال ۱۹۶۸)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۲۸ کیلومتر در ساعت
این خودرو در سال ۱۹۵۹ به عنوان پیکاپی باب میل افرادی عرضه شد که علاقهی زیادی به بحث کاربردی نداشتند. ال کامینو بر پایهی نسخهی استیشن دو درب بنا شده و کابینی بهتر و جادارتر دارد. پیشرانههای متنوع ۸ سیلندر در این پیکاپ بکار رفتهاند.
در قلب ال کامینو پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۴ لیتری ۴۵۰ اسبی بکار رفته و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵ ثانیهای را ایجاد میکند. برخی نمونههای این خودرو با قیمت ۳۰ هزار دلاری پیدا میشوند.
- داج رم SRT-10 (سال ۲۰۰۴)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۴۸ کیلومتر در ساعت
این پیکاپ در اواسط سال ۲۰۰۴ بهصورت رسمی عنوان سریعترین پیکاپ دنیا با حداکثر سرعت ۲۴۸ کیلومتر در ساعت را به خود اختصاص داد. احساس رانندهی نسکار در زمان راندن این خودرو مشخص نبود اما باید شجاعت زیادی برای رسیدن به آن سرعت داشته باشد. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۸.۳ لیتری داج وایپر که قدرت ۵۰۰ اسبی داشت در دل این پیکاپ بکار رفته بود.
خریداران میتوانستند نسخههای تک یا دو کابین رم SRT-10 را انتخاب کنند. برخی مدلهای آن هماکنون قیمت ۲۰ هزار دلاری دارند.
- هولدن مالو LSA (سال ۲۰۱۵)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
علاقهی شدید استرالیاییها به پیکاپ ها باعث تولید خودروهای جذابی شده که گل سرسبد آنها همین هولدن مالو LSA میباشد. این خودرو به عنوان پسرعموی اروپایی واکسهال مونارو عمل کرده و در دل آن پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار قرار دارد.
موضوع جالب اینکه پیشرانهی یاد شده انعطاف فوقالعاده بالایی داشته و شما میتوانید از سرعت ۳۰ تا ۱۹۰ کیلومتر در ساعت را با دنده چهار طی کنید.
- تویوتا توندرا TRD سوپرشارژردار (سال ۲۰۰۸)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۲۲ کیلومتر در ساعت
زمانی که توجه بخش توسعه مسابقهای تویوتا به پیکاپ توندرا جلب شد شاهد تولد اسطورهای بودیم که شتاب ۴.۴ ثانیهای داشت. برای تولید این پیکاپ از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری با قدرت ۵۰۴ اسب بخار کمک گرفته شد.
این خودرو از سیستم تعلیق متفاوت و پکیج لاستیکهای آفرود و ترمزهای بزرگتر بهره برده است. متأسفانه تولید آن در سال ۲۰۱۵ پایان یافت. برخی نمونههای این خودرو را میتوان با قیمت ۳۰ هزار دلار پیدا کرد.
- جی ام سی سایکلون (سال ۱۹۹۱)
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴.۳ ثانیه
این پیکاپ تنها به تعداد ۲۹۹۵ دستگاه تولید شد و پس از آن بود که جی ام سی به محاق رفت. همچنین استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر ۴.۳ لیتری توربو بجای پیشرانهی ۸ سیلندر مشابه رقبا یک اقدام غیرعادی جلوه میکرد. سایکلون با قدرت ۲۸۰ اسبی خود خیلی قدرتمند به نظر نمیرسید اما کشش تمامی چرخهای آن باعث ایجاد شتاب ۴.۳ ثانیهای شده بود.
این خودرو همچنین دارای ترمزهای ضد قفل بود که بازهم آن را غیرعادیتر میکرد. خب این سؤال پیش میآید که چرا سریعترین پیکاپ دنیا خودرویی قدیمی است؟ پاسخ آن ساده است و به تغییر بازار مربوط میشود. بازار مدرن کنونی دیگر کشش پیکاپ های کوچک و سبکی همچون سایکلون را ندارد. اگر خوششانس باشید میتوانید نمونههای کارکردهی سایکلون را با قیمت ۱۵۸۰۰ دلار پیدا کنید.
منبع: autocar
(Ali (Chevy nova
۲۸ مهر ۱۳۹۷اى واى
اىن مطلب مخصوص خودمه
(Ali (Chevy nova
۲۸ مهر ۱۳۹۷((در قلب ال کامینو پیشرانه 8 سیلندر 7.4 لیتری 450 اسبی بکار رفته و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5 ثانیهای را ایجاد میکند. برخی نمونههای این خودرو با قیمت 30 هزار دلاری پیدا میشوند.))
موتور ال کامىنو 70 از نمونه هاى 454 بىگ بلاگ بود با کاربراتور 4 دهنه راچستر
جالبه موتور 454 ال کامىنو که با شول ىکسان هم بود رو شورولت ادعا مىکرد 450 اسبه ولى واقعىت نبود
شورولت براى فرار از مالىاتهاى سنگىن که روى موتورهاى قدرتى وضع مىکردن قدرت موتور 454 رو 450 اسب اعلام کرد ولى بعدها مشخص شد موتور 454 در سال 1970 تا 550 اسب قدرت خالص تولىد مىکنه
(Ali (Chevy nova
۲۸ مهر ۱۳۹۷موتور دوج رم 78 لىل رد اکسپرس هم از نمونه هاى بىگ بلاگ 360 هست با کاربراتور 4 دهنه کارتر
از موتورهاى قدرتى دوج هست که گشتاورهاش تا بىش از 400 نىوتن متره و روى محصولاتى مثل باراکودا و چلنجر استفاده مىشد
موتور 360 هم عىنه موتور 350 دوج از موتورهاى هست که با کاربراتور و بصورت اتمسفرىک مىتونه تا بىش از 600 اسب رو تولىد کنه
Sajjad
۲۸ مهر ۱۳۹۷کاربرات 4 دهنه راچستر رو میشه سر بلیزر انداخت؟ من خودم برام سواله چند وقته، خودم فکر میکنم نمیشه چون کاربرات یه بلیزر رو دیدم 4 دهنش یه اندازه بود ولی راچستر دوتا دهنه کوچیک داره
دهنه های کاربرات بلیزر موقع باز شدن انگار میخوان ادم رو قورت بدن
ZzZ
۳۰ مهر ۱۳۹۷ال کامینو عالیه ای کاش یه رنگ صورتیش رو داشتم :))
f-150 ……
s.h
۲۸ مهر ۱۳۹۷اون طوری که طرفدارای ماشین امریکایی ها از اینا دفاع میکنند صاحب کارخونه و پسرش دفاع نمیکنند
مزدا
۲۸ مهر ۱۳۹۷سلطان پیکاپ ها:F150 رپتور??
Ahmad
۲۸ مهر ۱۳۹۷فورد f150 رپتور و تویوتا توندرا خیلی خوبن.
حمىد
۲۸ مهر ۱۳۹۷وانت فقط و فقط آمریکایی و بعد ژاپنى
حرف ندارن
(Ali (Chevy nova
۲۸ مهر ۱۳۹۷اره واقعا
وانتهاى امرىکاى حرف ندارن تو اىن لىست هم که غوغا کردن
الکى نىست که سرى اف فورد پرفروش ترىن ماشىن نىمه 2018 و دومىن ماشىن پرفروش سال 2017 هست و 42 ساله پرفروش ترىن ماشىن امرىکا هست و رتبه نخست رو داره
امسال البته شورولت و فورد تونستن بعد سالها فروش خودشون رو به فورد بسىار نزدىک کنن و تو چند ماهى پرفروش تر از فورد باشن
از اون طرف هم دوج رم فروشش رو تا 500/000 تا رسوند و فروشش رو نسبت به سالهاى قبل بىشتر کرد
ا.سد.مرتضی
۲۸ مهر ۱۳۹۷مگه بقیه هم وانت دارن ؟ فقط بنز یه ایکس کلاس داره و بس حالا 4 تا دیگه هم هستند ولی واقعا اره وانت فقط امریکا وبس هنوز تویوتا و نیسان به اون همه عظمت مونده بتونند با اف 150 و رم 1500 رقابت کنند ولی در برابر اینا واسه رفع کتی خوبند
Mohammad
۲۸ مهر ۱۳۹۷جالبش میدونی چیه بی ام x7 معرفی شده شتابش از شورولت پیکاپ مدل ۲۰۰۳ کمتره
تازه قیمتش ۷۵ هزار دلاره تازه میگن با اختلاف از کادیلاک و لینکلن بهتره یکی هم میگه هندلینگش از اسپرت ترین suv های امریکایی بهتره
Reza
۲۸ مهر ۱۳۹۷محمد پس به این نتیجه میرسیم که شرکت های آمریکایی مثل ایرانخودرو وانت سازند .
Mohammad
۲۸ مهر ۱۳۹۷کمپانی های امریکایی با توجه به نیاز مردم که اکثرا به پیکاپ نیاز دارن در طول سال ها پیکاپ ساختن
ولی جالب اینجاس بنز هم خواست این کار شروع کنه ولی یادش رفت که مردم المان بیشتر به ماشین کوچولو نیاز دارن تا پیکاپ مردونه مردم امریکا هم عمرا از پیکاپی که اروپایی ها ساخته باشن استفاده نمیکنن
Reza
۲۸ مهر ۱۳۹۷یعنی مردم آمریکا فقط وانت سوار میشن.
مگه عشایرن ???
در ضمن نسخه X مرسدس ساخته شده برای صادرات نه برای خود مردم آلمان.
آلمانیا تکنولوژی میخوان، وانت میخوان چیکار آخه ????
Mohammad
۲۸ مهر ۱۳۹۷اخه همونم هیچ جا قبول نمیکنن رضا هر جا امکانش باشه پیکاپ امریکایی میخرن امکانش نباشه هم پیکاپ ژاپنی بنز کلاس ایکس هم عمر زیادی نمیکنه مطمئنم مخصوصا که روی پلتفرم دیگه ای ساخته شده
راستی امریکایی ها به گاوچرون بودن خودشون افتخار میکنن
(Ali (Chevy nova
۲۸ مهر ۱۳۹۷رضا
تکنولوژى ىعنى سال 1970 الکامىنو شتابش 5 ثانىه بوده
تکنولوژى ىعنى اونکه وانتها تونست تو اىن لىست خىلى از ماشىنهاى اسپرت رو تو سرعت و شتاب رو سفىد کنن
راستى مدىر عامل فولکس هم که گفته خودر سازان المانى تا 10 سال دىگه دوران افول رو سپرى خواهند کرد
(Ali (Chevy nova
۲۸ مهر ۱۳۹۷محمد
موتور 6 لىترى شوى که سال 2003 روى وانتهاش بکار برد درواقع موتور کوروت هستش
موتورهاى کوروت هم دور بالا هستن و شتاب و سرعت عالى دارن ولى براى اونکه رو وانت بشه ازش استفاده بکنه گىربکس رو با نمونه قدرتى عوض مىکنن
البته اىن روش سالهاس که انجام مىشه
تو هماىش دىروز ىه شوى c/k لات اومده بود مدل 77 با موتور 454 لامصب م موتورش کارخونه تولىد گشتاور بود
همچىن اسپىن مىزد مثل فرفره
همش بخاطر گشتاور
Mohammad
۲۸ مهر ۱۳۹۷اره فکر کنم قبلا خودت گفته بودی اصلا یکی دو روز نبودی اینجا صفا نداشت
خبر خوب هم برات دارم چلنجر هلکات ردای از پس بنز بر اومد تو نظر سنجی تو اون دسته فقط امریکایی ها موندن ( کامارو _ موستانگ _ چلنجر )
(Ali (Chevy nova
۲۸ مهر ۱۳۹۷والا دىروز که هماىش بودم و بسىار حال کردم بخصوص با اومدن موستانگ 71 با موتور تىون شده 460
در مورد دوئل دىشب هم من خوشحالىم زمانى 10 برابر شد که اون فىلم رکورد زنى زىر 10 ثانىه دىمن رو دىدم و بخصوص بخصوى رکورد 8/8 ثانىه که 400 متر رو طى کرد
راستى چلنجر رو با توىىن توربو هم تىون کردن با 1400 اسب قدرت
Mohammad
۲۸ مهر ۱۳۹۷اره رکورد ۸/۸ واقعا خیلی هارو خشک کرد من باور دارم دیمن توانایی هاش حتی بیشتر میتونه تا خود ۸ ثانیه هم بزنه ولی فعلا چیزی ندیدم اگه بیینم فیلمش رو میارم
دیمن ( ۱۲۰۰ ) اسب بخاری ای وای ??
(Ali (Chevy nova
۲۸ مهر ۱۳۹۷محمد
البته کامارو ىنکو 1000 اسبى رقىب سرسختى هستش
هنوز نىومده داره شاخ و شونه مىکشه
Reza
۲۸ مهر ۱۳۹۷آخی راست میگی کامارو 1000 اسبی 70.000 دلاری چه شاخ و شونه ای میکشه که نگو .
مطمئنم نیومده از یکی از میان رده های اروپایی میخوره.
مثل کوروتZR1 ی که قرار بود هایپرکار شکست بده ولی از هوراکان 4-610 افسانه ای خورد ????
(Ali (Chevy nova
۲۸ مهر ۱۳۹۷رضا
فعلا نظاره گر افول خودروسازان المانى باش که خوده مدىر عامل فولکس گفته
راستى ائودى بازم بخاطر تقلب جرىمه شده خبرش 2 روز پىش تو تلگرام پخش شد
از همه مهم تر هم که پىروزى چلنجر بود تو دوئل پدال
رکورد 8/8 ثانىه اى دىمن رو هم ىادت نره
Mohammad
۲۸ مهر ۱۳۹۷رضا دیمن یادته رکورد ۸/۸ اونم با قیمت ۸۵ هزار تا هم قیمت دیمن رکورد هاش دور بر ۱۴ تاست تو اروپا
بزار کامارو ۱۰۰۰ اسبی بیاد فیلم هاش میارم براتون
(Ali (Chevy nova
۲۸ مهر ۱۳۹۷فىلم رکورد زنى دىمن که 8/8 ثانىه بود خىلى جذاب بود
خىلى زمانه خوبى براى ىه ماشىن استاندارد کارخونه هستش
Reza
۲۸ مهر ۱۳۹۷علی در جواب افول خودروسازان بهت بگم این فقط یه پیش بینی هستش که اصلاً امکان نداره اتفاق بیفته چون آلمانیا از همین الان شروع کردن به ساخت خودرو های الکتریکی.
من طرفدار کل اروپا هستم از آلمان و ایتالیا و فرانسه بگیر تا سوئد و….. . یکی نباشه دیگری جایگزین میشه.
درباره دیمن هم بهت بگم که فقط ساخته شده برای خط راست همین. ???
توی پیست هیچ حرفی واسه گفتن نداره هیچ حرفی.اگه بره پیست نوربرگ رینگ همون پیچ اولی از جاده خارج میشه ???
همین که توی گاز دادن چرخ های جلو از زمین بلند میشن خودش گویای همه چیزه???
اگه کامارو هم شبیه دیمن بشه که واویلا میشه ???
Mohammad
۲۸ مهر ۱۳۹۷خب نابغه درگ یعنی خط راست
دیمن هم برای درگه دیگه
mahdy
۲۸ مهر ۱۳۹۷محمد چرا باز داری حرف الکی میزنی
چرا ایکس 7 رو با شورولت پیکاپ 2003مقایسه میکنی
نه که کادیلاک یا لینکلن شتاب 2.3 میزنن؟
Reza
۲۸ مهر ۱۳۹۷نیسان آبی رو با هیچ یک از اینها عوض نمیکنم. ?????????
s.h
۲۸ مهر ۱۳۹۷مش رضا خدایی یابو نیسان بد بخت حکم همه چیز تو ایران داره از افرود بگیر تا جور کشی خاور و ایسوزو یه زمانی بچه بودم داداشم یکی داشت خیلی باهاش حال میکردم
همیشه از ماشینایی که منبع رو بر میدارند حالم بهم میخوره چون نمیتونست صدای موتور شش یا هشت سیلندر رو بده( یه فیک خیلی به درد نخور ) ولی وقتی جا منبع نیسان پیکنیک یا منبع سفالی مینداختند صدای خاص خودشو داشت که شبیه هیچ وسیله نقیله ای که تا الان دیدم نیست
Elmiraj
۲۸ مهر ۱۳۹۷این کلاس از اول خلقت در قبضه آمریکایی ها بوده ، هست و خواهد بود ، رهبر این کلاس هم قطعا Ford F-150 Raptor هست ….?
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷آقای محمدشما انگار خیلی داری تند میری.فعلایه رقیب درتوان مهندسی M5کامپتیشن.یاپورشه۹۱۱GT2 یامرسدسSکلاس یاسری۸ بیار ازآمریکا.وقتی پیداکردی که توان رقابت داشتن یه زحمت بکش مارو خبر کن.
(Ali (Chevy nova
۲۸ مهر ۱۳۹۷مهدى تو هم از المان براى من رقىب فورد سرى اف رپتور. دوج رم ربل بىار و ىه محصول المانى که هم سبک فورد موستانگ باشه که 10/000/000 ازش ساخته شده باشه
پىدا کردى مارو بى خبر نذار
Reza
۲۸ مهر ۱۳۹۷علی اینقدر ده میلیون ده میلیون نکن بابا این موستانگ از بدو تولد تا حالا 10.000.000 تا فروخته.
شما بیا فقط سری S مرسدس رو از بدو تولد یه آمار بگیر ببین چند تا فروخته تا حالا.
همین پراید تو چند ثانیه ببین چند هزار تا پیش فروش کرد.
اروپاییا که بنجل نمیسازن با یک سوم قیمت رقبا بدن بیرون که همه مثل پراید بخرنش ????
mahdy
۲۸ مهر ۱۳۹۷از کجا بیارم وقتی آلمان اصلا وانت سازی به صورت جدی نداره ؟
ولی آمریکا میدونی چند ساله داره کانتیننتال و cvts میزنه که به گرد پای سدانای آلمان نمیرسن؟ میدونی چند ساله داره کوروتی رو میزنه که در مقابل 911 هیچی نیست ؟
این همه لوکس ساز دارین یه حریف واسه S کلاس پیدا کن
s.h
۲۸ مهر ۱۳۹۷شما با این 10000000 نمودید مارو
خب پرایدم چند میلیون میفروشه که چی ؟؟ ارزونه واسه کسایی که میخواند ادای فراری رو در بیارن و از این ادا فقط صدا و حجم و یکم سرعت نصیبشون میشه
چون هیچ ارزونی و گرونی بی حکمت نیست مرد اون روزاییکه ماشینای امریکایی خودشون بودند الان میخواند مثل ابر ماشینا باشن ولی باقیمت کمتر که فکر نکنم بشه حالا باز خودشون بهتر میدونند از ماشینای امریکایی فقط 4 وانت خوبه اونم چون امریکا بزرگه و جادار مثل کشور های اروپایی اندازه قم و جمکران نیست وگرنه ید طولایی تو این تجربیات نداشتند و همین بس که خود هنری فورد مدیون المانهاست من تعصب هیچ کدومو نمیکشم ولی یه خرده واقع بین باش فکر نکن بعد خدا کار اونا درسته
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷البته فراموش کردم که شورولت کوروت ۱۰۰۰۰۰اسب بخاری تونست آئودیtt۴۰۰اسب بخاری روبافاصله کمی شکست بده.ببینم کوروت موتور وسط باچندهزار اسب بخارمیتونه بنزgtrرو درپیست شکست بده چون فوردgt که ازپس۹۱۱gt2 که هیچ حتی ازپس بنزgtr که برنیومد اما انصافا بالوتوس اگزیج مساوی شد.
(Ali (Chevy nova
۲۸ مهر ۱۳۹۷مهدى
فعلا که فولکس اعلام کرده که خودروسازان المانى به افول دارن نزدىک مىشن
شما هم تلاش بىخود نکن
فروش موستانگ با 10/000/000 عدد و لقب گرفتن محبوب ترىن کوپه المان توسط موستانگ با وجود رقباى چون ائودى tt و بى ام و سرى 3 و 4 جوابى قاطع بود براى امثال شما
Mohammad
۲۸ مهر ۱۳۹۷میبینم دیگه دیمن دیمن نمیکنید از وقتی کلی فیلم اوردم مخصوصا اخری دیگه حرفی پشتش نمیزنید
کوروت هم به اندازه قیمتش خیلی عالی بود قرار هم نبود بوگاتی شکست بده gtr هم هیچی تا حالا ازش ندیدیم در حد کامارو zr1 هست به نظرم
ولی اگه واسه پیست میخوای پیشنهادم وایپر acr هست که رکورد ۱۴ تا پیست رو داره در دنیا
و تو پیست لاگونا پورشه ۹۱۸ با اون همه امکاناتش رو شکست داد و کلی قیمت پایین تر
Reza
۲۹ مهر ۱۳۹۷محمد تو acr رو با 918 مقایسه میکنی ??
خدایا خودت ظهور کن. آمین
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷دوستان بهترین پیشرانه ساز جهان کدوم شرکته؟؟؟کدوم شرکت بیشترین جوایزدرخصوص پیشرانه روگرفته؟؟؟بگیر تاعلی آقاببینه
Mohammad
۲۸ مهر ۱۳۹۷جوایز از کجا از همون مجله هایی که دیمن مخصوص درگ رو میزارن جلوی سدان بی ام و و رکورد دیمن میشه ۱۳ تا
یه دور تو نت بچرخی رکورد بالای ۱۰/۵ نداره دیمن ولی جلوی سدان تو اروپا میبازه
یا جایزه از دست مجری های گرند تور که خودشون اعتراف کردن تا همین چند سال پیش نمیدونستن موستانگ چیه در حالی که پرفروش ترین ماشین اسپورت تاریخ هست
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷شمامکلارن۷۲۰ وپورشه۹۱۱GT2رو ببرید توخاک آمریکا توی درگ ومسابقه پیست زمان گیری کنید.اگه میگید فقط المانی باشه باشه قبول بنزGTR بجای مکلارن720.درمقابلشون کوروت ZR1 یافوردGT یادوج دیمن یاهرماشین دیگه ای قرار بدید.نکنه ماشین های آمریکایی توکشورهای غریب قهرمیکنن وتوانشون رو به اجرا نمیذارن؟؟؟جالباینه شما قدرتمندترین تولیدات آمریکارو به هاچبک ها وکوپه های اسپرت که زیر۴۰۰اسب قدرت دارن مقایسه میکنید.کوروتZR1 رو خوده شما گفتید وقتی معرفی بشه پورشه۹۱۱GT2رو نابود میکنه چه تو درگ وچه در پیست.اما حتی توان شکست۹۱۱GT3 رو هم ندارن انگار
Mohammad
۲۸ مهر ۱۳۹۷هیچ کدوم از ماشین هایی که گفتی هنوز نتونستن رکورد ۸/۸ بزنن یه المانی فابریک بیار بتونه رکورد دیمن جابه جا کنه فیلم و مدرک بیار عین من اهل عمل باش
(Ali (Chevy nova
۲۸ مهر ۱۳۹۷مهدى من لازم نىست ببىنم
فعلا که بى ام و با x7 با اون طراحىش که خىلى خىلى ناپخته و نامتوازنه داره دست و پنجه مىزنه
در ضمن بى ام و!!!!!!!
بهتر بدونى شورولت از موتور 350 خودش که جزو 10 موتور برتر قرن 20 هستش 100/000/000 عدد ساخته ىعنى اندازه کل محصولاتى که بى ام و با زىر مجموعه هاش ساخته
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷فعلا که همون X7وX5نیومده هرکدوم یکی یک جایزه ازمجلهCARWOOWگرفتن.خودت یه سربزن تاببینی که چه غوغایی بپا کرده همینX7.نکنه فکرکردی X7هم داشبوردش ازپلاستیک ساخته شده.ساخته های شرکت های مثل بنز وBMW ویاپورشه درنهایت مهندسی ودقت تولید میشن.مثل دوج دیمن نیستن وفقط وفقط واسه یه مسیر۴۰۰متری تولید بشن که البته درهمونم موفق نبودش.
Mohammad
۲۸ مهر ۱۳۹۷آئودی که انقدر دقت کرد اخرش سر مردم کلاه گذاشت جریمه شد به خاطر الایندگی داشبود یه ماشین از جنس خوب بسازی دیگه نه مهندسی میخواد نه علم و تکنولوژی چند تا اپشن که کلی هم واسش پول میگیرن شده واسه ما تکنولوژی
Reza
۲۸ مهر ۱۳۹۷معلومه دیگه آقا مهدی جوابش سادس ، BMW ، پورشه، آئودی ، فراری، و برخی از ژاپنی ها ???
اروپاییا رو عشق است ???
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷اینم لیست دریافت بیشترین جوایزبهترین پیشرانه بین خودروسازها.
۱. ۶۳BMW بار
۲.فولکس/آیودی۳۶ بار
۳.فراری ۲۶ بار
۴.هوندا۲۳ بار
۵.تویوتا۲۲ بار
۶.مرسدس۱۳ بار
۷.فورد۹ بار
۸.بی ام و/گروه پژو-سیتروئن۹ بار
۹.پورشه ۹بار
10.فیات/آلفارمئو۹ بار
BMW بااختلاف بسیار زیادی بهترین پیشرانه سازتاریخ هستش.موتورهای BMWو فراری بهترین هاهستن
امیر
۲۸ مهر ۱۳۹۷جاست دوج
javad
۲۸ مهر ۱۳۹۷چقد فضای سایت مسموم شده
زیر هرپستی یکی از دوستان طرفدار آمریکایی یا آلمانی یا یک کشور دیگه ای به برند مقابل تیکه میندازه
و سریعا طرفدارای اون برند جوابشو میدن
امیدوارم دوستان بیخیال این کارای بیهوده و بچه گانه بشن
از سردبیرم درخواست دارم همچین کامنت هایی رو تایید نکند
Solid Snake
۲۸ مهر ۱۳۹۷همگی به کنار رم srt 10 هم به کنار
#ali.m#
۲۸ مهر ۱۳۹۷یه توندرا trd رنگ مشکی بدن به من دیگه هیچ ماشینی نمیخوام ?
Blue Mopar
۲۹ مهر ۱۳۹۷رم srt10 هنوزم با موتور ۸۰۰ اسبی وایپر قابل سفارشه
۳۰۰ اسب قویتر از مدل ۲۰۰۵
پرهام
۲۹ مهر ۱۳۹۷1 ال کامینو اینا انتخاب منه ال کامینو خیلی خیلی ارزشمنده .
2 اس آر تی 10
3 تاندرا