در گذشتهای نهچندان دور، گزینههای کسانی که به دنبال یک خودروی اصطلاحاً شاسیبلند بودند صرفاً به چند SUV محدود میشد که همگی زیر ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشتند؛ اما آن دوران گذشته است. با افزایش سرسامآور تقاضا برای SUVهای مجلل در بازارهایی مانند چین، حاشیهٔ خلیجفارس و حتی ایالاتمتحده، خودروسازان لوکسی که هیچگاه SUV نساخته بودند به سمت این کلاس هجوم آوردند و سازندگانی هم که از این نوع خودرو در سبد محصولات خود داشتند، عرضهٔ آنها را افزایش دادند. بدین ترتیب در این کلاس قیمتهایی بیش از ۱۰۰ هزار و یا حتی ۲۰۰ هزار دلار نیز دور از ذهن به نظر نمیرسد؛ بنابراین در این مطلب گرانترین SUVهای حال حاضر بازار را معرفی کردهایم اما به یاد داشته باشید که این خودروها نمیتوانند تاجوتخت خود را برای مدتی طولانی حفظ کنند چراکه بهزودی SUVهای جدیدی از سوی لامبورگینی، آستونمارتین، رولزرویس و حتی جیپ (مدل گرند واگنییر) معرفی خواهند شد که رکورد گرانترین SUVهای دنیا را جابجا خواهند کرد.
کادیلاک اسکالید ESV پلاتینوم
لیست را با ارزانترین عضو گروه یعنی کادیلاک اسکالید آغاز میکنیم. البته نباید کلمۀ ارزانترین شما را به اشتباه بیندازد چراکه حتی ارزانترین SUV این لیست هم قیمتی پنجرقمی دارد. البته قیمت نسخۀ پایۀ اسکالید که از نوع معمولی دیفرانسیل عقب است از ۷۳ هزار دلار آغاز میشود اما این رقم در مدل کشیدۀ ESV و در تیپ پلاتینوم چهارچرخ محرک به صد هزار دلار میرسد درحالیکه با سفارش آپشنها قیمت این SUV فوق لوکس آمریکایی حتی از این هم بالاتر میرود. علاوه بر این، نسخۀ ESV اسکالید که طول و فاصلۀ محوری بیشتری نسبت به نسخۀ معمولی دارد، با ۵.۷۰ متر طول، کشیدهترین خودرو در بین SUVهای این لیست محسوب میشود. این غول آمریکایی مجهز به یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت داشته و میتواند تا هشت سرنشین را در نهایت رفاه و تجمل حمل کند.
رنجروور SVAutobiography
عمدتاً هر لیستی مربوط به بالاترین SUVها با رنجروور آغاز میشود. لندروور نزدیک به نیمقرن پیش برای اولین بار این مدل لوکس را معرفی کرد و پیشگام این کلاس محسوب میشود بهگونهای که قبل از هر خودروساز دیگری اقدام به ساخت یک SUV لوکس نمود. در حال حاضر رنجروور در مدلهای گوناگونی تولید میشود اما پرچمدار آنها مدل SVAutobiography است که با فاصلهٔ محوری کشیده، کابین فرست کلاس و پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ عرضه میشود. این خودرو قلهٔ ۲۰۰ هزار دلار را فتح کرده است که بیش از دو برابر قیمت ۸۵ هزار دلاری نسخهٔ پایهٔ رنجروور است.
پورشه کاین توربو S
ممکن است رنجروور پیشگام ایدهٔ SUV لوکس باشد اما پورشه کاین به این کلاس اعتبار بخشیده و آنرا گسترش داد. کاین توربو S نهتنها یکی از برترین ساختههای پورشه محسوب میشود که حتی میتوان آنرا یکی از برجستهترین محصولات گروه فولکسواگن دانست. هرچند میتوان یک کاین پایه را با قیمت ۶۰ هزار دلار خریداری کرد اما قیمت نمونهٔ توربو S به ۱۶۰ هزار دلار میرسد. ولی این تمام ماجرا نیست زیرا این قیمت پایهٔ کاین توربو S است و لیست گستردهای از آپشنها نیز برای آن ارائه شده است که با سفارش آنها قیمت خودرو به ۲۰۰ هزار دلار میرسد؛ اما با پرداخت این مبلغ، صاحب یکی از سریعترین SUVهای بازار با ۵۷۰ اسب بخار قدرت میشوید که در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت صد ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد.
بنتلی بنتایگا مولنیر
مدتها بود که بنتلی قصد ساخت یک SUV فوق لوکس را داشت تا اینکه سرانجام مدل بنتایگا را در سال ۲۰۱۵ معرفی و با مدل ۲۰۱۶ راهی بازار کرد که یکی از گرانترین SUVهای دنیا محسوب میشود. قیمت بنتایگا که اولین SUV بنتلی به شمار میرود پیش از سفارش لیست گستردهای از آپشنها، از حدود ۲۳۰ هزار دلار آغاز میشود؛ اما علاوه بر این، بنتلی اخیراً نسخهٔ مولنیر بنتایگا را هم معرفی کرده است که هرچند هنوز قیمت آن مشخص نشده است اما مطمئناً بیش از ۲۵۰ هزار دلار خواهد بود.
تسلا مدل X P100D
این خودرو تنها SUV تمام الکتریکی لیست ما و نخستین SUV تسلا محسوب میشود اما در مورد آن اشتباه نکنید چراکه تسلا مدل X خودروی بسیار گرانقیمتی است. بالاترین تیپ این SUV یعنی مدل P100D قیمتی در حدود ۱۴۰ هزار دلار دارد که حتی از بالاترین مدل مرسدس بنز GLS یعنی نسخهٔ GLS63 AMG با قیمت ۱۲۴ هزار دلار نیز گرانتر است؛ اما در ازای پرداخت این مبلغ مالک یک نیروگاه مطلق فناوری میشوید که در جلو مجهز به درهای گالوینگ است و میتواند در زمان خیرهکنندهٔ فقط ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ اما از همه مهمتر اینکه همهٔ اینها بدون سوزاندن قطرهای سوخت فسیلی به دست میآید.
مرسدس-مایباخ G650 لانداولت
بالاترین SUV ساخت مرسدس بنز یعنی GLS را فراموش کنید چراکه مایباخ G650 گرانترین مرسدس بنزی است که بر اساس G کلاس ساخته شده است. قیمت پایهٔ G500 از ۱۲۲ هزار دلار آغاز میشود درحالیکه این قیمت در G63 AMG به ۱۴۰ هزار دلار و نهایتاً در G65 AMG به ۲۲۰ هزار دلار میرسد. در کنار این مدلها، نسخهٔ G500 4×۴۲ هم ارائه شده است که در حدود ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارد اما برای کسانی که مدلی حتی گرانتر از این میخواهند مرسدس بنز نسخهٔ خاص G63 6×۶ را با برچسب قیمتی بیش از ۵۰۰ هزار دلار ارائه کرد. ولی حالا عضو دیگری هم به این جمع اضافه شده است که G650 لانداولت نام داشته و به طیف محصولات فوق لوکس مایباخ پیوسته است. این خودرو مجهز به پیشرانهٔ V12 توئین توربو دستساز، سقف عقبی قابل جمع شدن و تمام ویژگیهای لوکسی است که انتظار وجود آنها را در یک جت خصوصی دارید. قیمت مایباخ ۶۵۰ لانداولت هنوز مشخص نشده است اما در تعداد محدود تنها ۹۹ دستگاه ساخته خواهد شد.
منبع: CarScoops
MADJID
۲۹ اسفند ۱۳۹۵.
من این لیست رو به 2 بخش تقسیم میکنم :
1- شاسی بلند های سریع و لوکس:
در این لیست “بنتلی بنتایگا مولینر” رو از همه بیشتر دوست دارم. بعدش کاین توربو اس ، و تسلا XP100-D .
2- شاسی بلند های آفرودر و لوکس
اول G650 و بعدش رنج رور SV اتوبیوگرافی و سپس کادیلاک اسکالید پلاتینیوم.
__________________________________
نظر شما در مورد این 2 تا SUV چیه ؟
مرسدس G650 لانداولت : لایک ???
رنج رور SV اتوبیوگرافی: دیسلایک ???
us army
۲۹ اسفند ۱۳۹۵suvلوکس اولین بار جیپ با مدل واگنیر به دنیا معرفی کرد ولى جدن وقتی آمریکایی ھا suv میساختن تو اروپا یه لندروور اونم با متعلقات جیپ یا بیوک suv میساخت
(ali (CHEVY NOVA
۲۹ اسفند ۱۳۹۵us army عزیز
داداش اولین suv دنیا رو شورولت در 1935 تولید کرد به نام سابربن و جیپ در 1941 این سبک رو توسعه داد و در سال 1963 اولین suv لوکس جهان رو با نام واگنییر عرضه کرد
ونوم اف ۵
۳۰ اسفند ۱۳۹۵علی لینکلن بیاد با اسکالید ایشالله بازار رو مثل موم میگیرن دستشون
(ali (CHEVY NOVA
۲۹ اسفند ۱۳۹۵us army عزیز
داداش اولین suv دنیا رو شورولت در 1935 تولید کرد به نام سابربن و جیپ در 1941 این سبک رو توسعه داد و در سال 1963 اولین suv لوکس جهان رو با نام واگنییر عرضه کرد در اون سال
ونوم اف ۵
۲۹ اسفند ۱۳۹۵اسم شاسی بلندهای مرسدس رو دیدم یاد جدول ضرب افتادم ۶×۶ یا ۳×۵
Chrysler
۳۰ اسفند ۱۳۹۵هار هور ترکیدم اصن ?
حسین وی
۲۹ اسفند ۱۳۹۵اول مرسدس دوم بنتلی و دیگر هیچ …
علی سویل
۲۹ اسفند ۱۳۹۵کسی ندونه فکر میکنه قیمت اسکالید سه برابر کاینه برعکس واقعیت البته مشکل از پورشه نیست از مشتریاشه که اونو با همین قیافه سوسک له شده میخوان حتی سنسور چراغ هاشو تغییر بدن خیلی قیافش بهتر میشه ولی حتی زحمت اونو هم نکشیدن خوش به حال طراح های پورشه که مفت ترین حقوق رو تو دنیا میگیرن
mehran911
۲۹ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز
کدوم عقل سلیمی این رو قبول میکنه
که پورشه میلیارد دلاری برای توسعه تحقیقات هزینه کنه و خودروهایی با بالاترین ترین سطح تکنولوژی رو روانه بازار کنه اما برای طراحی خودرو هاش هزینه نکنه
.
دوست عزیز همین طراح های به قول شما مفت خور
خودروی mission E رو طراحی کردند که زیباترین کانسپت سال شد
.
پورشه بارها اقدام به تغییر طراحی خودروهاش کرده اما با کاهش فروش و عدم استقبال مواجه شده مردم پورشه رو با این ظاهر و قیافه دوست دارن .
MADJID
۲۹ اسفند ۱۳۹۵خوش به حال طراحان پورشه که زیباترین و اصیل ترین ماشبن ها رو طراحی میکنن. ??????
فرید
۲۹ اسفند ۱۳۹۵انتخاب اول من رنجروور و بعد دوم کاین…رنجروور یعنی زیبایی سادگی کارایی اصالت
Mohamad
۲۹ اسفند ۱۳۹۵پس لندکروز و Lx570 چرا نیستن!!
اشکان
۲۹ اسفند ۱۳۹۵داداش فازت چیه?لندکروز کلا تو کلاس لوکس محسوب نمیشه،شاسی بلند بزرگ و سطح بالاییه…ولی لاکچری لارج نیست…ولی لکسس چرا لوکسه…ولی خب تو میخوای جانشین کدوم یک از این ماشین های توی لیست کنی?!!!!!!!!
ب ام و سلطان
۲۹ اسفند ۱۳۹۵مرسدس بیش از 500 هزار دلار!!!
صد تا پانصد هزار دلار میشه 50 میلیون دلار تازه بیشتر هم میشه فقط تویه یک مدل محدود شده چه پولی میزنه به جیب مرسدس
GT
۳۰ اسفند ۱۳۹۵اتفاقا آنچنانم زیاد نیس حتما میدونین که کوچیکترین تغییرات هم هزینه های میلیون دلاری دارن
Khan
۲۹ اسفند ۱۳۹۵همه که خوبن ولی اسکالید همیشه واسه من یه چی دیگه بوده…
خسرو
۲۹ اسفند ۱۳۹۵کادیلاک ه چرا اینقدر بی درو پیکره /اون پهنای لاستیک برای این هیکل؟ ..
farshid omidfar
۲۹ اسفند ۱۳۹۵چقدر این رنجروور خوشگل و خوبه suv واقعی
Saied
۲۹ اسفند ۱۳۹۵حال کردم. ولی خیلی کار ایی این ماشین ها با هم دیگه متفاوته. اخه کسی که بخاد ماشین واسه افرود بخره تسلا انتخاب نمیکنه.
ولی باز دسته نویسنده دست درد نکنه که همه ی خوبا رو یجا جمع کردن.
mohsen.b
۲۹ اسفند ۱۳۹۵دوتای آخر چنگی به دل نمیزنن برای یه ادم معمولی البته
MADJID
۲۹ اسفند ۱۳۹۵.
آدم معمولی توان خرید اون 2 ماشین آخر رو نداره ???
shirko
۲۹ اسفند ۱۳۹۵واقعا بریتانیا حرف اول و می زنه
اشکان
۳۰ اسفند ۱۳۹۵Suv باید وقتی از جلو میاد روت خووووف کنی!ابهت از درو پیکرش بریزه پایین…خدایی نگاه کنید اون قیافه عبوس و ترسناک فقط و فقط تو اسکالاید و اینفینیتی qx80 هستش…البته تو لیست نیس!از نظر اصالت هم هیچ چییزی نمیشه به رنجروور گفت.
با تشکر از دوستان پدال
ونوم اف ۵
۳۰ اسفند ۱۳۹۵کادیلاک اسکالید : بهترین اس یو وی لوکس …. تسلا : اوج تکنولوژی در شاسی بلند …. رنجروور : با اصالت و مقاوم ….. بنتلی : سریع و اتشین ….. پورشه کاین : تغییر شاید وقتی دیگر ….. مرسدس مایباخ : پول زور
ب ام و سلطان
۳۰ اسفند ۱۳۹۵دقیقا آلمانی ها از دید شما همه بدن تویه این چند روز که اومدم همه جور حرفیو و بهشون زدی ولی ایرادی نیست چون همیشه بهترینن هم اینجا و هم هم جا این اهمیت داره آلمانی ها هم مقاومن هم با کیفیت هم فوق لوکس هم قدرتمند و هم با ارزش از همه مهمتر با اصالت حیف که توشون سلطان نیست والا لیست کامل میشد
ونوم اف ۵
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ماشالله سلطان انقدر خوب بود که تو لیست نبود
ب ام و سلطان
۳۰ اسفند ۱۳۹۵سلطان توی لیست دله
پرهام
۱ فروردین ۱۳۹۶یاتاقان مقاوم است؟
مسئله این است!??
سهيل
۳۰ اسفند ۱۳۹۵فقط طرفدارای چینی و ژاپنی مخصوصن جیلی و لکسوس و چری و ام وی ام بازا حق ندارن علیه آلمان حرف بزنن بقیه ضمن ادای احترام به برندهای آلمانی میتونن انتقاد سازندہ داشته باشن
با تشکر
جواد
۳۰ اسفند ۱۳۹۵راضیم ازت.
لکسوس رو گذاشتی بقل جیلی و چری.