وقتی حرف از سوپراسپرتها میشود، فراری، لامبورگینی و مکلارن اولین نامهایی هستند که در ذهن اکثر ما نقش میبندد چراکه این شرکتها کلمهٔ سوپراسپرت را تعریف کردهاند. البته خودروسازان دیگری مثل مرسدس بنز، پورشه، فورد، آئودی و… هم به این بخش وارد شدهاند تا رقابت جذابی را در بین این خودروهای سریع، قوی و گرانقیمت شاهد باشیم؛ اما دراینبین، شرکتهای کوچکی هم هستند که اقدام به ساخت سوپراسپرت میکنند اما احتمالاً خیلی از ما تاکنون نام آنها را نشنیدهایم. حتی برخی از این شرکتها از کشورهایی هستند که هیچ فعالیتی در زمینهٔ خودروسازی ندارند یا فاقد برند خودروسازی مشهور هستند. این خودروسازان کوچک و ناشناخته به دلیل هزینههای بالای توسعهٔ پیشرانه، عمدتاً از خودروسازان بزرگ برای سوپراسپرتهای خود موتور میگیرند ولی بااینحال در بین ساختههای آنها گاهی نمونههای قابلتوجهی هم دیده میشود که حتی شاید توانایی رقابت با سوپراسپرتهای مشهور را هم داشته باشند؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب ۱۰ نمونه از این سوپراسپرتهای ناشناخته اما جالب را معرفی کنیم.
مازانتی ایوانترا
معرفی | ۲۰۱۳ |
پیشرانه | ۷.۰ لیتری V8 تنفس طبیعی |
سازندهٔ پیشرانه | جنرال موتورز |
قدرت | ۷۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته سکوئنشیال |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت |
وزن | ۱۳۵۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۳۲۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۵۵۰ میلیمتر |
قیمت | حدود ۸۰۰ هزار دلار |
کشور سازنده | ایتالیا |
مازانتی (Mazzanti) یک شرکت کوچک ایتالیایی است که در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ پس از حدود چهار سال توسعه، در نمایشگاه خودروی موناکو از سوپراسپرت خود بنام ایوانترا (Evantra) رونمایی کرد. این سوپراسپرت موتور وسط ایتالیایی به پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 تنفس طبیعی LS7 جنرال موتورز مجهز شده که مازانتی بدون اضافه کردن پرخوران، خروجی آنرا به اعداد قابلتوجه ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. البته بعداً در نمایشگاه تورین ۲۰۱۶ این شرکت نسخهٔ قویتری از ایوانترا را با نام میلهکاوالی معرفی کرد که با استفاده از دو توربوشارژر خروجی موتور ۷ لیتری آن به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. به گفتهٔ سازندهٔ ایتالیایی، ایوانترا تجربهٔ رانندگی درجهیکی را بدون قربانی کردن پرفورمنس یا تجمل ارائه میکند. تولید این خودرو به تنها پنج دستگاه در سال محدود است.
GTA اسپانو
معرفی | ۲۰۱۵ |
پیشرانه | ۸ لیتری V10 توئین توربو |
سازندهٔ پیشرانه | دوج |
قدرت | ۹۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۲۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته سکوئنشیال |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۲.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت |
وزن | ۱۴۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۶۸۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۰۰ میلیمتر |
قیمت | حدود ۱ میلیون دلار |
کشور سازنده | اسپانیا |
شرکت اسپانیایی GTA توسط شخصی بنام «دومینگو اوچوا» تأسیس شد که پس از پانزده سال سابقهٔ حضور در مسابقات اتومبیلرانی مختلف، تصمیم به ساخت یک سوپراسپرت اسپانیایی گرفته بود. این خودرو که اسپانو (Spano) نام گرفت، پس از پنج سال توسعه برای اولین بار در قالب یک پروتوتایپ در آوریل سال ۲۰۰۹ رونمایی شد و سپس چهار سال طول کشید تا نسخهٔ تولیدی آن برای معرفی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ آماده شود. این سوپراسپرت اسپانیایی به نسخهٔ سوپرشارژ از پیشرانهٔ ۸.۴ لیتری V10 دوج واپیر مجهز شده بود که ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. سپس در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ نسل دوم اسپانو معرفی شد. این نسل به یک پیشرانهٔ ۸ لیتری V10 توئین توربو مجهز شده که آنهم متعلق به وایپر است و در اینجا ۹۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
SCG 003S
معرفی | ۲۰۱۵ |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
سازندهٔ پیشرانه | بامو |
قدرت | ۷۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته سکوئنشیال |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت |
وزن | ۱۳۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۳۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر |
قیمت | ۱.۸ میلیون دلار |
کشور سازنده | آمریکا |
شرکت آمریکایی Scuderia Cameron Glickenhaus که بهطور مخفف SCG خوانده میشود، در زمینهٔ مسابقات اتومبیلرانی فعالیت دارد. این شرکت سوپراسپرتی بنام 003C را برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ معرفی کرد که برای شرکت در مسابقات ۲۴ ساعتهٔ نوربرگرینگ طراحی شده بود و حرف C در نام آن به معنای Competizione یا رقابت است. سپس در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ نسخهٔ جادهای این سوپراسپرت هم با نام 003S (حرف S به معنای Stradale یا خیابان) معرفی شد. این نسخه به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو مجهز شده که ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. SCG همچنین نسخهٔ سومی از سوپراسپرت خود را هم ارائه میکند که 003CS نام دارد و بین دو مدل قبلی قرار میگیرد. این مدل در اصل نسخهای جادهای از مدل 003C است که کمترین تغییرات در آن انجام گرفت تا فقط بتواند مجوز تردد در جادهها را اخذ کند.
آریا FE
معرفی | ۲۰۱۷ |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
سازندهٔ پیشرانه | جنرال موتورز |
قدرت | ۷۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت |
وزن | ۱۳۶۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۴۷۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۹ میلیمتر |
قیمت | ؟ |
کشور سازنده | آمریکا |
شرکت ناشناخته و تازه تأسیسی بنام آریا برای اولین بار در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۷ از سوپراسپرت خود رونمایی کرد. به گفتهٔ سازنده، هدف از تولید این سوپراسپرت، ارائهٔ رقیبی آمریکایی برای لامبورگینی، فراری و مکلارن است. این سوپراسپرت آمریکایی در دو نسخهٔ مختلف بنامهای FE و FXE تولید میشود که نسخهٔ اول به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است. این موتور که بر اساس پیشرانهٔ LT4 جنرال موتورز شکل گرفته، ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. مدل FXE اما هیبریدی بوده و علاوه بر این پیشرانهٔ V8 بنزینی، به دو موتور الکتریکی هم مجهز است که به چرخهای جلو نیرو میدهند و مجموع قدرت خودرو را به ۱۱۵۰ اسب بخار میرسانند. آریا در سوپراسپرت خود بهطور گستردهای از فیبر کربن استفاده کرده تا وزن آنرا کاهش دهد.
جینتا آکولا
معرفی | ۲۰۱۹ |
پیشرانه | ۶.۰ لیتری V8 تنفس طبیعی |
سازندهٔ پیشرانه | جینتا |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته سکوئنشیال |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ؟ |
حداکثر سرعت | ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت |
وزن | ۱۱۵۰ کیلوگرم |
طول | ؟ |
فاصلهٔ محوری | ؟ |
قیمت | ۲۸۳ هزار پوند |
کشور سازنده | بریتانیا |
جینتا یک شرکت بریتانیایی است که در زمینهٔ ساخت خودروهای اسپرت و مسابقهای فعالیت میکند و برخلاف دیگر شرکتها این لیست، سابقهٔ زیادی دارد. این شرکت که در سال ۱۹۵۸ تأسیس شده است، در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ جدیدترین محصول خود را با نام آکولا (Ginetta Akula) معرفی کرد. این سوپراسپرت به یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۶۰۰ اسب بخار قدرت مجهز شده که برخلاف دیگر سوپراسپرتهای این لیست، ساخت خود جینتا بوده و توسعهٔ آن سه سال طول کشیده است. محل قرارگیری این موتور هم بسیار جالب است زیرا در وسط خودرو ولی نه از سمت عقب بلکه از سمت جلو نصب شده و موتور دقیقاً بین راننده و سرنشین قرار دارد. این موتور باید تا حد ممکن جمعوجور طراحی میشد تا بتواند در این قسمت جای گیرد و به همین دلیل سیستم روغنکاری آن از نوع کارتل خشک است. گیربکس آکولا هم در عقب نصب شده است.
فلینو CB7R
معرفی | ۲۰۲۰ |
پیشرانه | ۷.۰ لیتری V8 تنفس طبیعی |
سازندهٔ پیشرانه | جنرال موتورز |
قدرت | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۸۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته سکوئنشیال |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۲.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت |
وزن | ۱۱۳۵ کیلوگرم |
طول | ۴,۱۹۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۴۵۱ میلیمتر |
قیمت | ۳۲۵ هزار دلار |
کشور سازنده | کانادا |
یک شرکت نوپا و کوچک کانادایی بنام فلینو (Felino) در نمایشگاه خودروی مونترآل ۲۰۱۴ از سوپراسپرتی بنام CB7 پردهبرداری کرد. این ماشین یک سوپراسپرت موتور جلو-وسط است که از پیشرانهٔ V8 جنرال موتورز استفاده میکند. در نمایشگاه مونترآل امسال نیز فلینو نسخهٔ جدیدی از سوپراسپرت خود را با نام CB7R معرفی کرد. این مدل بهصورت استاندارد با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی ارائه میشود که ۵۲۵ اسب بخار قدرت دارد اما یک موتور قویتر ۷ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت هم برای آن قابل سفارش است. برای انتقال نیروی موتورها هم گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ سکوئنشیال (سفارشی) در نظر گرفته شده است. قیمت CB7R از ۲۷۵ هزار دلار شروع میشود و با پیشرانهٔ سفارشی ۷ لیتری به حدود ۳۲۵ هزار دلار میرسد.
پراتو اورنج
معرفی | ۲۰۱۷ |
پیشرانه | ۸.۱ لیتری V8 تنفس طبیعی |
سازندهٔ پیشرانه | نامشخص |
قدرت | ۹۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۴۴ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۲.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت |
وزن | ۱۳۹۲ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۲۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۵۰ میلیمتر |
قیمت | ۸۵۰ هزار یورو |
کشور سازنده | فرانسه |
پراتو اتومبیل (Prato Automobiles) شرکت ناشناختهای است که در سال ۲۰۱۱ در فرانسه تأسیس شد و از همان زمان توسعهٔ سوپراسپرت خود بنام اورنج را آغاز کرد. این ماشین پس از حدود شش سال توسعه برای اولین بار در مسابقات لمانز سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و سپس در فستیوال گودوود ۲۰۱۹ نیز بار دیگر به نمایش عمومی درآمد. جذابترین ویژگی اورنج پیشرانهٔ آن است چراکه زیر کاپوت کشیدهٔ آن یک نیروگاه ۸.۱ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته که البته ریشه و سازندهٔ آن مشخص نیست. این موتور خروجی چشمگیری برابر با ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد و به گفتهٔ پراتو، قویترین موتور تنفس طبیعی دنیا محسوب میشود. از اورنج تنها ۱۵ دستگاه ساخته میشود که هرکدام ۸۵۰ هزار یورو معادل یک میلیون دلار قیمت دارند.
ونسر سارت
معرفی | ۲۰۱۴ |
پیشرانه | ۶.۳ لیتری V8 تنفس طبیعی |
سازندهٔ پیشرانه | جنرال موتورز و هنسی |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت |
وزن | ۱۳۹۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۵۱۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۹۱ میلیمتر |
قیمت | ۲۷۰ هزار یورو |
کشور سازنده | هلند |
در سال ۲۰۱۰، یک کارآفرین هلندی بنام «رابرت کوبن» با هدف تولید سوپراسپرتی که روح خودروهای مسابقهای لمانز دههٔ ۸۰ را داشته باشد، شرکتی بنام ونسر (Vencer) را تأسیس کرد و حدود سه سال بعد پروتوتایپ این سوپراسپرت که سارت (Sarthe) نام گرفته بود را در نمایشگاه خودروی موناکو ۲۰۱۳ رونمایی کرد. یک سال بعد نیز نسخهٔ تولیدی و نهایی این سوپراسپرت هلندی معرفی شد. سارت به یک پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که ساخت جنرال موتورز بوده و توسط هنسی تیونینگ و تقویت شده تا ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. کوبن در این سوپراسپرت به دنبال ارائهٔ تجربهٔ رانندگی خالص و بدون مزاحمت سیستمهای الکترونیکی مدرن بوده و به همین دلیل برای انتقال نیروی سارت یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی را در نظر گرفته است.
سین R1
معرفی | ۲۰۱۷ |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
سازندهٔ پیشرانه | جنرال موتورز |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ؟ |
وزن | ۱۲۵۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۳۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۶۰ میلیمتر |
قیمت | ۲۰۰ هزار یورو |
کشور سازنده | بلغارستان |
سین کارز (SIN Cars) یک شرکت کوچک بلغارستانی است که در سال ۲۰۱۲ تحت هدایت مدیرعامل کنونی آن «روسن داسکالوف» تشکیل شد و فرایند توسعهٔ سوپراسپرت خود با نام R1 را آغاز کرد. فرایند توسعهٔ پروتوتایپهای این خودرو کُند پیش رفت که برای شرکتهای کوچکی مثل سین طبیعی است اما سرانجام در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ این سوپراسپرت بلغارستانی رسماً معرفی شد. برای R1 سه پیشرانهٔ مختلف ارائه میشود که همگی از جنرال موتورز گرفته شدهاند. موتور پایه ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی LS3 با ۴۵۰ اسب بخار قدرت، موتور میانی ۷ لیتری V8 تنفس طبیعی LS7 با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و قویترین موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LS9 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت هستند. برای انتقال نیروی همهٔ این موتورها اما فقط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده است. قیمت R1 از ۱۸۰ هزار یورو آغاز و در قویترین نسخه به ۲۰۰ هزار یورو میرسد.
توشک TS600
معرفی | ۲۰۱۴ |
پیشرانه | ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی |
سازندهٔ پیشرانه | آئودی |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته سکوئنشیال |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۲.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت |
وزن | ۱۱۹۳ کیلوگرم |
طول | ۴,۴۲۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۵۱۰ میلیمتر |
قیمت | ۳۰۰ هزار یورو |
کشور سازنده | اتریش/اسلوونی |
شرکت استارتآپی توشک (Tushek) که توسط یک رانندهٔ مسابقهٔ اسلوونیایی بنام «آلوژا توشک» در اسلوونی تأسیس شد، اولین سوپراسپرت خود بنام TS500 را در نمایشگاه خودروی موناکو رونمایی کرد. در آن زمان توشک سرمایهگذار جدیدی پیدا کرد و مقر خود را به اتریش انتقال داد. سپس دو سال بعد توشک در نمایشگاه موناکو از سوپراسپرت جدیدی بنام TS600 پردهبرداری کرد. این خودرو به پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی نسل قبلی آئودی R8 مجهز شده که توشک خروجی آنرا به ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. در نمایشگاه موناکو ۲۰۱۸ نیز توشک نسخهٔ هیبریدی جدیدی از این سوپراسپرت را با نام TS900 معرفی کرد که در این نسخه، دو موتور الکتریکی در جلو، پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 را همراهی میکنند و مجموع خروجی سیستم را به ۹۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور میرسانند.
پس از معرفی این ۱۰ سوپراسپرت، مطلب را با این سؤال به پایان میبریم. اگر شما قصد خرید یک سوپراسپرت را داشتید، آیا حاضر بودید بجای فراری، لامبورگینی، مکلارن و دیگر برندهای معتبر، یکی از این سوپراسپرتهای بالا را خریداری کنید؟ میتوانید در نظرسنجی زیر هم شرکت کنید و ما هم خودرویی که بیشترین رای را داشته باشد در مطلبی مجزا به طور مفصلتری معرفی خواهیم کرد.
Ramiin
۲۲ مهر ۱۳۹۹یادمه تو یه برنامه گرند تور کلارکسون شلنگ گرفت رو همه این سوپراسپرتای بی نام و نشون ?? البته خیلی از حرفاشم درست بود
M.A.S
۲۲ مهر ۱۳۹۹انتخاب من بین سوپرکارای بی نام و نشان
حتما sp100 هست
محمد
۲۲ مهر ۱۳۹۹الان کامنت شما چه ربطی داشت به این کامنت که ریپلای میکنی اول صف قرار بگیری؟؟؟
blackburn
۲۲ مهر ۱۳۹۹ali bin ali باحاله ماشین بتمن بهش میگن
Hadi
۲۲ مهر ۱۳۹۹واقعاً اسم هیچ کدومشون نشنیده بودم ?…
ولی انتخابم آریا هستش
بنظرم طراحیش نسبت به بقیه بهتر بود و هم مشخصاتش…
Ramiin
۲۲ مهر ۱۳۹۹من GTA Spano رو شنیده بودم ماشین خوبیم بود بقیه رو نه
Reza
۲۲ مهر ۱۳۹۹تقریباً همشونو میشناسم
Reza
۲۲ مهر ۱۳۹۹حالا یکی من میگم ببینم میشناسین یا نه
Simbol design lavazza GTXR
Ramiin
۲۲ مهر ۱۳۹۹خوشا به حالت
مازیار
۲۲ مهر ۱۳۹۹در قیاس با سوپر اسپرت های رایج همشون مشکل ضعف در طراحی بدنه دارن
محسن
۲۲ مهر ۱۳۹۹چندتاشون تو آسفالت 8 هستن مثل اسپانو و اوانترا و فلینو.. ولی من از اسپانو خیلی خوشم اومده.. خیلی زیباست آفرین
مهدی موتورز
۲۲ مهر ۱۳۹۹معلومه بخاطر ظاهرشون نمیخرن
Abbas.Lambo
۲۲ مهر ۱۳۹۹یه چیزی جالبه،این که اکثرا میرن سراغ موتور های آمریکایی حالا خودشون از هر کشوری میخوان باشن
Moein
۲۲ مهر ۱۳۹۹مازانتی چون هر چی باشه ایتالیایی و ایتالیا یعنی سوپر اسپرت ❤️
Abbas.Lambo
۲۲ مهر ۱۳۹۹انتخاب منم اسپانو هس،یکی به خاطر طراحی زیباترش نسبت به طراحی ناموزون بقیه،یکی هم بخاطر اون موتور ۱۰ سیلندر وایپر
AMG_73///
۲۲ مهر ۱۳۹۹چقد سوپر اسپرت بی نام و نشون
عجیبه
معلومه بخاطر قیمت برند و ظاهر عجیب غریبشون نمیخرنشون///…….
nikzad
۲۲ مهر ۱۳۹۹از gta اسپانو خبر داشتم طراحی بیرونی قشنگی داره بر خلاف داخلش و همینطور اعداد پیشرانه قابل قبول هستند.
محمد
۲۲ مهر ۱۳۹۹اریا خیلی زیباست
NAVID۰۰۹۸
۲۲ مهر ۱۳۹۹انتخابم هیچکدام است تا وقتی که با این پولها میتوان نشانهای معتبر ایتالیایی آمریکایی آلمانی ژاپنی خرید .
آخه متفاوت بودن به چه قیمت !!!
مهندسی چنین خودروهایی بسیار بالاست که شرکتهای بینام و کمنشان به راحتی نمیتوانند از پسشان بر بیان و همیشه احتمال آتشسوزیشون بالاست !
SF90 STRADALE
۲۲ مهر ۱۳۹۹البته ما برند معروف هم داریم که ریسک آتش سوزیشون بالاست ولی قبول دارم که با حضور بزرگانی چون پورشه ، فراری و لامبورگینی نباید ریسک خرید سوپر کارهای ناشناخته رو به جون خرید
بی زحمت اسامی هایپر کارهای جدید و ناشناخته رو هم بزارید که مطمئناً تعدادشون خیلی بیشتر از سوپر کارهای ناشناخته هست !!!!
nikzad
۲۲ مهر ۱۳۹۹البته ما برند های معروفی هم داریم که کسی نمیتونه به داون فورسشون برسه و غول هایی توی پیست و درگ تولید میکنه که کمتر ماشینی میتونه بهشون برسه.البته ما برند هایی هم داریم که بعد از جدا شدن از یکی از بهترین شرکت های طراحی دنیا طراحی هاش زیاد چنگی به دل نمیزنه!!البته ما برند هایی داریم که عوض کردن گیربکسش یه شوک میده به ادم
joojoo
۲۲ مهر ۱۳۹۹بله.ما لامبورگینیو داریم که توی مدل افسانه ای اونتادور و مدل جاودانه ی مورسیه لاگو وقتی دنده رو شیفت میدی….یدونه میزنه پشتت….میگه هنوز از قدرت سیر نشدی؟؟؟؟بیا اینم قدرت بیشتر….
و ما مکلارنی رو داریم که فروش سالانه ی مدل 720s با طراحی و تکنولوژی2017 با قیمت 290 هزار دلاری…..کمتر از فروش اونتادور با فناوری 2011 و قیمت 450هزار دلاریه….
مکلارن فقط به یه درگ 720s نامش سر زبونا افتاد که اونم اونتادورSVJ و پورشه 911 توربو اس 992 ازش گرفتن….
ریسک اتش سوزی مکلارن ها رو هم نگم برات….یهویی میخوای درگ بندازی…میبینی عه…زیر کنسولت اتیش گرفته…..
مکلارن حتی از خودش انجین اختصاصی نداره….حتی یدونه….
باز طرفدارای فراری و لامبورگینی با هم کل کل کنن…..یه چیزی…مک فن ها چرا میخوان بگن مام تو بازی ایم؟؟؟ نه داداش..هروقت یه موتور از صفر تا صدشو خودتون ساختین اونوقت بازی این…..فعلا مشغول تماشای کل کل لامبوفن ها و فراری فن ها باشین…..
SF90 STRADALE
۲۳ مهر ۱۳۹۹joojoo
خیلی حال کردم با نظرت
درسته ما طرفداران رقبای دیرینه هستیم و جایی برای تازه واردها نیست ولی در بحث ها بیشتر مشارکت داشته باش
حرف آخر رو زدی دمت گرم ??
M2F....GHI
۲۳ مهر ۱۳۹۹مطمئنم هیچی از مک لارن نمیدونین فقط به خاطر اینکه توی دهه گذشته گل کاشته و فراری در اکثر رقابت ها نتونسته اونطور که باید محصولی در حد محصولات مک لارن معرفی کنه هیت میکنین.اون کی بود که اومد و گفت مورسیه لاگو یکی میزنه پشتت؟و میگه با قدرت پشتتم،هر کسی که اینجور حرف میزنه هیچ بویی از علم و دانش خودرویی نبرده،هنوز پشتته به بهانه اینکه گیربکس تک کلاچه داره؟چرا زمانی که مک لارن و پورشه و AMG گیربکس دوکلاچه دادن بیرون لامبورگینی یه تک کلاچه ساخت که با ماهک های تعویض دنده مستقل فقط شدت ضربه رو بیشتر میکرد؟برین ببینین رکورد های 12C مک لترن رو مقابل لامبورگینی LP700-4 بعد بیاین و بگین که ما از مک لارن بدمون میاد نه مک لارن بده
M2F....GHI
۲۳ مهر ۱۳۹۹عیب های نسخه های پروداکشن ممکنه توی هر خودرویی اتفاق بیفته،به خوبی دنیای خودرو به یاد داره که فروچیو لامبورگینی فهمید کلاچ فراری 250 GT کلاچ تراکتوراشه و یه شرکت که ازش کلاچ میخره به فراری میفروشه،همه ما افتضاخ موندیال 8 رو به یاد داریم،همه ما قضیه شاسی افتضاح F50 رو میدونیم که انگار برا ربات ها طراحیش کردن و مورد آخرم اینکه فهمیدیم فراری بدون پینین فارینا هیچی نیست.مک لارن سال 1960 به وجود اومد تا امثال جان کوپر بهشون دستور ندن و روپای خودشون وایسن و از سال 2009 تا الان راه خیلی از شرکتایی که بارها ورشکست شدن و به این و اون فروخته شدن و تیراژ محصولات مناسبی ندارنو رفته،دنیای خودرو محصولاتی مانند 765LT سالهاس که به خودش ندیده،هزار شرف داره موفقیت مدل هایی مث 720S به اشغال های عصر جدید فراری
ارشیاSVJ
۲۳ مهر ۱۳۹۹لازمه یاد اوری کنم گیربکسه اوراکان دو کلاچه است.
Sina
۲۲ مهر ۱۳۹۹یادتون میاد تو یه قسمت تاپ گیر جرمی کلارکسون یه زنوو اورده بود که کلا تو پیست نابود شد و بعدش همون ماشین خرابو آوردن برای رکورد زدن آوردن ?
واقعا تو همون برنامه هم گفت کسی نمیره بگه من لامبورگینی و بوگاتی و فراری و آئودی R8 و پورشه نمیخرم تا از کمپانی که اسمش رو تاحالا نشندم خرید کنم
RezaRs
۲۲ مهر ۱۳۹۹بالاخره همه از یه جایی شرو کردند من ریسک پذیری این کمپانی هارو برای ورود به این عرصه تحسین میکنم دایی سینا اما واقعیت اینه ادم به توانایی خودش در مقابل رقبا قیمت تمام شده مشتری ها و بازار عرضش باید نگاه کنه و صد در صد هیچ کسی ییه شبه راهی که لامبورگینی ،فراری و پورشه سالها در اون زحمت کشیدند طی نمی کنه اصلا نشده تجربه یه چیز خیلی بالاست .
ehsan
۲۲ مهر ۱۳۹۹دوستان هم اشاره کردن دلیل دیده نشدن این خودروها ضعف طراحی بدنه و داشبورد هست. از این شرکت های نوظهور که سوپر اسپرت تولید میکنن توی این دهه های اخیر فقط کونیگ زگ به سلامت گذشته و موفق شده
Ramiin
۲۲ مهر ۱۳۹۹کونیگزگ نیم قرن تجربه داره
U.N.C.L.E
۲۲ مهر ۱۳۹۹اکثرا موتور جنرالموتورز روشونه
پدرام
۲۲ مهر ۱۳۹۹اینجاست که میفهمیم اصالت چه میکنه
sina
۲۲ مهر ۱۳۹۹یادش بخیر سیروان موتور داشت فینکسو میساخت یه سوپر اسپرت ایرانی هایبرید و 1200اسبی کاش ی یادی ام از اون میکردین
مهدی موتورز
۲۲ مهر ۱۳۹۹فقط ماروشا b3
بت موبیللل
بت موبیله به خدا
Sina
۲۲ مهر ۱۳۹۹مازانتی و اسپانو خیلی خوبن
مخصوصا مازانتی که طراحی بسیار خوبی داره نسبت به ماشینای آخر این لیست که واقعا قیافه زیبایی ندارن.
اسپانو هم که قیافش بیشتر از همه معقول تره و خب بدون شک از خیلی های دیگشون بیشتر میرزه
MC20
۲۲ مهر ۱۳۹۹اقا این مازانتی خیلی اسم بدی داره مغزم هنگ کرد نیم ساعت طول میکشه تا بفهمم مازراتیه یا مازانتی پوووووف
MC20
۲۲ مهر ۱۳۹۹جینتا و فلینو از همشون قشنگ ترن بقیش خیلی زشته کدوم بی صلیقه هایی این طرح هارو دادن
SS
۲۲ مهر ۱۳۹۹جالب اینجاس که من GTA رو میشناختم
دوستانی که فیلم Need For Speed رو دیده باشن خواهند شناخت
Sina
۲۲ مهر ۱۳۹۹این ماشین داخل پکیج های قابل دانلود بازی NFS Rivals هم بود .
ولی این یکی خیلی قشنگ تر از اونه
MaF
۲۲ مهر ۱۳۹۹مگ کمپانی اون اولی fm auto نبود؟؟!!
و مازانتی ایوانترا هم مدلش؟؟!!
Alireza
۲۲ مهر ۱۳۹۹Gtaاسپانو پتانسیل ادامه دادن داره واقعا هم زبان طراحی خوبی داره، کاش یه گروه خودروسازی میتونست ازش حمایت کنه
nikzad
۲۲ مهر ۱۳۹۹علیرضا جان این چند وقت نبودی!
R
۲۲ مهر ۱۳۹۹کپی اشکاری از کونیگزگه
Mf1
۲۳ مهر ۱۳۹۹همون موتور لامبو ساخت المانی هاست به هرحال شما از جای دیگه سوختین شما فقط سمپاشی کردن تو سایت یاد گرفتی بایستی فراری ولامبو به چنین فن های افتخار کنه
دانیال
۲۳ مهر ۱۳۹۹فقط داشبورد آریا
ارشیاSVJ
۲۳ مهر ۱۳۹۹اکثرشون تو اسفالت هستن.
ولی هیچکدوم به درد نمیخورن از نظر طراحی.
Hamed
۲ آبان ۱۳۹۹معروف ترینشون SCG 003 هست که رکورد زوندا R رو تو نوربرگ رینگ شکست فک کنم 6:42 تایم زد.