جنوا شهری آرام در سوییس اما دارای ثروتی خفته، مرکز پالکسپو یعنی جایی که هر سال در ماه مارچ نمایشگاه ماشین در مقیاسی کوچک و معمولاً مایوس کننده برگزار می شود.
اما اگر شما امسال به مقابل جایگاه لامبورگینی سرکی می کشیدید چاقوهای بزرگ و تیزی را می دید به نام وننو که دید شما را اندکی از این خودروی عجیب و بی معنی منحرف می کرد. اما اگر چند متر دیگر فرش قرمز را می پیمودید به مک لارن سفید و براق می رسید. اینجا همان محل استقرار نمونه تولیدی ۹۰۳ اسب بخاری مک لارن p1 هیبریدی است که جلوی زرد و براقش به سمت مخالف لامبورگینی نشانه رفته است.
در آن طرف سالن نیز اثر تندرو آینده نگر فراری جا خوش کرده است، یعنی فراری لا فراری 950 اسب بخاری که توسط روزنامه نگاران اروپایی مثل شیرینی توسط حشرات احاطه شده است. واقعاً دیدن سه ماشین بی همتا آن هم در یک زمان حیرت انگیز است.
ما این ها را هایپر ماشین یا سوپر ماشین می نامیم. اما نه با هیچ منطقی نمی توان این نام را به آنها داد در واقع یک تعریف ایده آل تبلیغی برای پوسترهای روی دیوار اتاق خواب ها، شاید تعریف بهتری باشد.
دوستان ما سرو کله شان در جنوا پیدا شده است، چرا؟ به خاطر همان ثروت خفته. نزدیکی آن به استودیو های طراحی شمال ایتالیا و سازنده سوپر کارها و موقعیت این شهر بین راه آبی دو بازار بزرگ آمریکا و امارات نیز می تواند دلیل دیگر آن باشد.
بر خلاف دو هایپر کار دیگر این مقاله، وننو هیبریدی نیست و حتی کاملاً جدید و نوآورانه نیز نمی باشد. تقریبا بیشتر قطعات اونتادور در زیر ظاهر کارتونیش قرار دارد، حتی تصور تعداد تولید یک خودرو را نیز برای ما در مقابل مک لارن با تولید ۳۷۵ دستگاه عوض کرده است. با تولید تنها ۳ نمونه که آنها نیز فروخته شده اند. فراری با تولید ۴۹۹ دستگاه از لافراری گویا در حال تولید است البته در مفایسه با وننو، با قیمتی برابر ۳.۹ میلیون دلار قیمت وننو تقریباً ۳ برابر قیمت لافراری و P1 و ده برابر قیمت اونتادور است!
تلاش وننو برای شبیه بودن به یک GT و یک نمونه پیش تولید لمان است، گرچه مثل هیچ کدام نیست!
بال عقب وننو از هواکش روی سقف شروع شده و تا عقب امتداد می یابد تا یک پایه مرکزی استوار و بزرگ برای تنظیم باله ایجاد کند.
چراغ های بلند و نازک جلو گویا از قطعات اضافی آئودی R18 که قهرمان لمان می باشد گرفته شده، عقب وننو به مانند یک دیفیوزر آیرودینامیک بزرگ است، با وجود تمام المان های مسابقه ای وننو، لامبورگینی پیشینه مسابقه ای کمتری در میان این ۳ تولید کننده هایپر کار دارد. گرچه تظاهر وننو به مسابقه ای بودن چندان به مزاج حرفه ایها خوش نمی آید، اما بعد از این سال ها لامبوگینی هنوز قابلیت بسیار زیادی برای حیرت زده کردن حتی خونسردترین عابرین را دارد. قدرت ۷۴۰ اسب بخاری وننو قطعاً بسیار قابل توجه است. اما بین این سه خودرو کم می آورد و برای جبران از سیستم چهار چرخ محرک که باعث استارت بهتر حرکت برای آن می شود سود می برد. در زیر این پوست فیبر کربنی قطعات زیادی از اونتادور جا خوش کرده اند مانند سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس تک کلاچه البته با تعویض دنده پدالی و سیستم تعلیق فعال.
موتور ۶.۵ لیتری و ۱۲ سیلندر آن ۴۹ اسب بخار بیشتر نسبت به اونتادور تولید می کند آن هم به دلیل ورودی های بزرگتر و سیستم شناور آزادتر اگزوز آن. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر وننو ۲.۷ ثانیه تخمین زده می شود، چند دهم سریعتر از اونتادور و طی مسافت ۴۰۰ متر در ۱۰.۶ ثانیه طول می کشد و در نهایت سرعت به ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. گرچه هیچ کدام از این اعداد و ارقام را تا تست آن نمی توانیم تایید کنیم.
- کوپه دو در دو نفره، موتور وسط، ۱۲ سیلندر، انتقال نیرو به ۴ چرخ.
- قیمت پایه: ۳,۹۱۰,۳۷۹ دلار.
- موتور:V12 بلوک و سرسیلندر آلومینیومی ۴۸ سوپاپ، حجم ۶۴۹۸ سی سی
- قدرت: ۷۴۰ اسب بخار
- گشتاور: ۵۰۹ پوند فوت
- گیربکس: ۷ سرعته دستی-اتومات.
مک لارن p1 از یک سیستم تعلیق بسیار خاص سود می برد که ارتفاع ماشین را تا ۲ اینچ از زمین در حالت مسابقه کاهش می دهد آن هم به دلیل پایین آوردن مرکز ثقل و افزایش نیروی رو به پایین. روتورهای ترمز نیروی بازدارنده ای برابر ۲ جی تولید می کنند. گرچه این اعداد بسیار اعجاب انگیز به نظر می رسند اما اینها همه توانایی های P1 را نشان نمی دهند.
بهترین نکته در مورد p1 این است که بالاخره مک لارن ماشینی را برای این نسل علاقه مند به بازی های ویدئویی تولید کرده است. یک دکمه در فرمان به نام IPAS وجود دارد (سیستم آنی کمکی نیرو) و هرکسی بازی های ویدئویی انجام داده باشد می داند که این دکمه باید توربو بوست نامیده شود یا دکمه نیترو. فشارش دهید و باطری های لیتیوم یونی آن از موتور الکتریکی آن که در کنار موتور احتراق داخلی آن است ۱۷۷ اسب بخار نیروی اضافی برای شما به ارمغان خواهد آورد و شما را به افق پیش روی خواهد رساند و یا اینکه شما را به خودروی بسیار کند جلوی شما می کوباند.
جدای دکمه IPAS، P1 دارای آرایش های متفاوتی از تنظیمات یعنی نرمال و اسپرت، پیست و مسابقه می باشد. همچنین P1 دارای حالت Launch (یا همان حرکت سریع) و حتی حالت حرکت تنها به وسیله موتور الکتریکی به میزان ۱۰ کیلومتر است. سر مهندس طراحی P1، دن پری ویلیامز این مطلب را بیان داشت که سیستم حرکت الکتریکی P1 به آن این اجازه را می دهد تا در مناطقی که دارای قوانین زیست محیطی بدون گازهای خروجی هستند مانند لندن، هم رانده شود.
دکمه های بیشتر می خواهید؟ در ستون افقی چپ فرمان دکمه ای به نام DRS (سیستم کاهش دهنده درگ) دارید که بال عقب را در زاویه صاف تری تنظیم می کند که باعث کاهش ۲۳ درصدی درگ می شود. بر مبنای ادعای مک لارن در خیابان، بال عقب تا ۵ اینچ بالای بدنه بلند می شود. در حالی که در حالت مسابقه ای تقریبا ۱ فوت بالاتر. دو فلپ در زیر سپر جلو به صورت خودکار تنظیم می شوند تا زاویه ای بین ۰ تا ۶۰ درجه بگیرند. حداکثر نیروی رو به پایین برابر ۱۳۲۳ پوند در ۱۶۱ مایل بر ساعت می باشد. فراتر از آن نیز سیستم آئرو نیروی رو به پایین تا حداکثر سرعت یعنی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را ایجاد می کند.
ران دنیس، رییس مک لارن در جنوا ادعا کرده بود که P1 سریع ترین خودروی تولیدی جهان در پیست مسابقه خواهد بود. بر اساس ادعای پری ویلیامز، «ما دیگر علاقه ای به حداکثر سرعت نداریم و به جای آن توجه اصلی ما به شتاب و هندلینگ P1 بوده است».
مک لارن در همکاری با پیرلی در حال کار بر روی تایر p زیروکرسا صرفاً برای P1 است که قابلیت تحمل نیروی رو به پایین در سخت ترین حالت ها را داراست. نکته جالب قابلیت تحمل بیش از 2g توسط این تایر است.
ویلیامز همچنین بیان داشته است که تا کنون این لاستیک های بسیار سفت پیرلی را در خودروی دیگری آزمایش نکرده است. (جلو ۲۴۵/35R-19، عقب ۳۱۵/30R-20 ) اما اگر این تایرها با سیستم تعلیق مدرن و ویژه ای بکار نمی رفت، انتظار تجربه ای بسیار ناخوشایند از سواری P1 می رفت. «اگر ما از این سیستم تعلیق استفاده نمی کردیم، امکان استفاده از این تایرها برای ما وجود نداشت».
او همچنین این مطلب را اضافه می کند، او به کنترل پویایی شاسی اشاره می کند که به مانند مدل 12c از المان های سیستم تعلیق هیدرو پنوماتیکی برای راحتی غیر قابل باور در P1 سود می برد. این سیستم از فنر و کمک فنرهای نرم سود می برد اما بدون آنتی رول بار و به جای آن از سیلندرهای هیدرولیکی شبیه ضربه گیرهای معمولی استفاده شده است.
پیشرانه این هیبریدی از یک موتور آشنا ۳.۸ لیتری ۸ سیلندر که در وسط خودرو قرار دارد و از 12c به عاریت گرفته شده تشکیل شده است که در p1 قابلیت تولید ۷۲۷ اسب بخار در ۷۵۰۰ rpm و تولید گشتاوری برابر با ۵۳۱ پوند فیت در ۴۰۰۰ rpm را دارد. ۱۳۴ اسب بخار اضافه شده از فشار 3psi بیشتر تولید شده به وسیله توربو شارژهای بزرگتر تامین می شود. موتور الکتریکی در دورهای پایین استفاده می شود آن هم به دلیل حس نکردن مکث توربوهای جدید است. بازیابی نیروی ترمز در مک لارن وجود ندارد به دلیل این که آن ها علاقه زیادی دارند که راننده در هنگام فشردن پدال ترمز یک حس کاملا عادی و آشنا داشته باشد.
اعداد و ارقام؟ صفر تا ۹۶ کیلومتر زیر ۲.۶ ثانیه. البته تنها به صورت یک ادعا. البته کار بسیار سختی است وقتی او می خواهد کل ۹۰۰ اسب قدرتش را تنها از طریق ۲ تایر به زمین منتقل کند. برای طی مسافت ۴۰۰ متر راننده باید تقریباً زمانی در حد ۹.۹ ثانیه صرف کند.
P1 دقیقا همان چیزی است که به نظر می آید یک تمرین بسیار قوی در بحث آیرودینامیک و سرعت، با یک سری پانل رنگ شده بر روی آن، زیبا است اما در مهندسی ترین حالت ممکن.
- دو در کوپه ۲ نفره، موتور وسط، دیفرانسیل عقب.
- قیمت پایه: ۱,۳۰۰,۰۰۰ دلار.
- پیشرانه: هشت سیلندر ۳.۸ لیتری با توربوی دوقلو و توان ۷۲۷ اسب بخار و گشتاور ۵۳۱ پوند فوت و موتور الکتریکی ۱۷۷ اسبی.
- قدرت مجموع: ۹۰۳ اسب بخار.
- گیربکس: ۷ سرعته دو کلاچه اتومات-دستی.
- حداکثر سرعت: ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت.
لافراری با همان اسم نامانوسش تبدیل به ستاره جنوا شد. هدف فراری از تولید پنجمین هایپر کار خود بعد از 288GTO، F40، F50 و انزو دقیقاً مانند رقیب فرمول یکی اش یعنی مک لارن است. هر دو یک کپسول از جنس فیبر کربن تولید کرده اند که نیروی خود را به چرخ های عقب منتقل می کنند، آن هم به وسیله موتوری که در وسط این کپسول واقع شده است، هر دو از موتوری الکتریکی سود می برند و دارای کلاچ دوبل و گیربکس ۷ سرعته هستند. هر دو از تکنولوژی هایی استفاده می کنند که در F1 استفاده از آنها ممنوع است. لولاها در هر دو باعث باز شدن عجیب و غریب درب آنها می شود.
پیشرانه لافراری ۶.۳ لیتر حجم به همراه ۱۲ سیلندر دارد که این نیروگاه قابلیت تولید ۷۸۹ اسب بخار در ۹۲۵۰ دور بر دقیقه را داراست. همانند مک لارن فراری نیز از موتور الکتریکی خود در دورهای پایین استفاده می کند.
گشتاور بالا به این جنگنده اجازه استفاده از دور موتور بسیار بالا را داده است اما همچنان در دور موتورهای پایین تر یک تراست (نیرو) قابل توجه تولید می کند. قوی ترین ۱۲ سیلندر تولید انبوه جهان ضریب کمپرس ۱۳.۵:۱ در حداکثر ۹۰۰۰ دور بر دقیقه را داراست. موتور الکتریکی واقع در عقب اکسل نیرویی برابر ۱۶۱ اسب تولید می کند این سیستم الکترون ها را در دو جعبه مایع در جلوی موتور به وسیله یک باتری سلولی ۱۲۰ ولتی تغذیه می کند. نیروی هردو موتور با هم رقم قابل باور ۹۵۰ اسب بخار می باشد. این مقدار تنها ۵۱ اسب کمتر از بوگاتی ویرون است. اما نکته قابل تأمل کمتر بودن وزن فراری به میزان ۱۱۰۰ پوند می باشد.
فراتر از موتور ۱۲ سیلندر، نکته قابل توجه فراری همان طراحی خارجی فریبنده آن است که نشان دهنده حرکت رو به جلوی آن از زمان طراحی انزو است که در آن زمان بسیار شوک آور و درخور توجه بود. لافراری از یک بالچه عقب در انتهای زیبای خود استفاده نمی کند به جای آن از یک اسپویلر متحرک به همراه ۲ فلاپ که در وسط دیفیوز عقب قرار دارد برای کنترل نیروی رو به پایین استفاده می کند. فلاپ ها و اسپویلر آن پایین می آید آن هم برای درگ کم به منظور تولید نیروی رو به پایین، اما فلاپ های دیگر در جلوی چرخ های جلو برای تولید نیروی رو به پایین در تعادل عقب بالا می آیند و یک فلاپ مرکزی هوای زیر جلوی خودرو را منحرف می کند.
طراحی داخلی کاملا همانند یک خودروی مسابقه ای است، فراری حتی در لافراری صندلی قرار نداده، برای کم کردن وزن راننده و یا سر نشین باید بر روی کف از جنس فیبر کربن بنشینید، البته این کف به صورت صندلی طراحی شده است ولی کمی جای تشکر از فراری دارد که حداقل با توجه به هر مشتری برای آنها این شبه صندلی اختصاصی طراحی می شود. دقیقاً مانند خودروهای F1 کارخانه که دقیقاً به همین شیوه برای راننده آن طراحی می شوند.
پدال ها و فرمان قابل تنظیم هستند. پشتی صندلی قابلیت تنظیم تا زاویه صفر درجه را داراست، که امیدوارم این مقدار برای شما کافی باشد!
خریدار لافراری باید رقمی برابر ۱.۳۵ میلیون دلار برای داشتن افتخار رانندگی آن بپردازد.
مدیر عامل فراری، لافراری را به عنوان یک جایزه برای خریداران وفادار خود تعریف می کند، او این مطلب را نیز بیان نموده که برای قرار داده شدن در لیست خرید باید آنها حداقل ۵ فراری دیگر را در گذشته خریداری کرده باشد. شاید به همین دلیل باشد که آقای مدیر عامل از وفاداری حرف به میان آورده است.
مشخصات لافراری:
- دو در کوپه ۲ نفره، موتور وسط، دیفرانسیل عقب.
- قیمت پایه: ۱,۳۵۰,۰۰۰ دلار.
- پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری با توان ۷۸۹ اسب بخار و گشتاور ۵۱۶ پوند فوت و موتور الکتریکی ۱۶۱ اسبی.
- قدرت مجموع: ۹۵۰ اسب بخار.
- گیربکس: ۷ سرعته دو کلاچه اتومات-دستی.
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر: ۲.۶ ثانیه.
- شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر: ۵.۱ ثانیه.
- زمان طی مسافت ۴۰۰ متر: ۹.۸ ثانیه.
- حداکثر سرعت: ۳۵۱ کیلومتر بر ساعت.
ترجمه: فرزاد پاک نژاد شیرازی
Hesam
۲۶ خرداد ۱۳۹۲خلاصه مطلب :
۱- مکلارن و فرارى خوبه.
۲-وننو با قیمت زیاد هیچى هست و همون اونتادره که شما نمیبینید !!!!!!!!!
اقا انصافا از این سه تا یکى رو بتونى انتخاب کنى کدوم رو میکنى ؟
slr722
۲۶ خرداد ۱۳۹۲مکلارن P1 و لافراری هردو اخرت هرچی ماشینن…
ای خداااااا یکاری کن من یه روز سوار F1 و P1 بشم…
tango
۲۶ خرداد ۱۳۹۲عاشق این دکمه IPAS روی فرمان مک لارن هستم.واقعا تحریک کننده هستش.
KOROSHKKUNITED
۲۶ خرداد ۱۳۹۲پولت نمیرسه وننو بخری چرا غر میزنی؟ =)
لامبو:هم زیبایی داره هم ابهت داره هم قدرت کافی برای سرعت و 0-100 نه قدرت فانتزی مث مکلارن که به 350 محدود شه بعد لامبو ماشین خاصی ساخته که فقط بعضی داشته باشنش نه اینکه یک ماشین تولید زیاد بزنه بعدشم نذارید.
در یک کلام لامبو زیبا با قدرت با اصالت!
لامبو
۳۱ مرداد ۱۳۹۲آفرین واقعا حرفت حق بد
لامبو خودروهاش خشن و با ابهتن نه سوسولانه
mehdy
۷ خرداد ۱۳۹۳اگه داری درباره خشونت سوسولانه بودن حرف میزنی باید بگم که لامبو مثل بچه سوسولا هست که فقط قیافه دارن نه قدرت اما لافراری و مکلارن هم قیافه درست حسابی دارن هم قدرت تا مثل همیشه روی لامبورگینی که با طراحی مردمو گول میزنه رو کم کنه
Mclaren F1
۲۲ شهریور ۱۳۹۲هنوز تست واقعی از مکلارن پی وان انجام نشده که شما داری تند میری عزیزم
اگر توجه کنی حداکثر سرعت نیسان ماکسیما هم میزنن 235 اما 260 رو راحت پر میکنه…این فقط یک رغم تقریبی با توجه به قدرت موتور هست.
مکلارن اف 1 با تکنولوژی 13 سال پیش 390 کیلومتر در ساعت با 627 اسب بخار بدون توربو و پی وان با تکنولوژی روز دنیا که حتی 12 ثانیه از مکلارن اف 1 سریعتر هست طی تستی که انجام دادن توی پیست 432 کیلومتر در ساعت رو رقم میزنه لطفا یوتوب رو دنبال بکنین دوستانی هستن که اطلاعات کاملی دارن و ویدئو میذارن.
ببینین و به قدرت مکلارن پی ببرین لامبو فقط میتونه ظاهر ماشین هاشو ارتقاع بده اما توی ویدئو میبینین که لامبو گالاردو با توربو و 1200 اسب قدرت نتونست از پس مکلارن ام پی 4 بر بیاد.پی 1 که دیگه واسشون یک رویاست
امین
۱۷ اسفند ۱۳۹۲نمیدونم تجربه دیدن سوار شدن در این نوع لامبرگینی و دارین یا نه با تجه به قیمت چند میلیون دلاریش و هزینه بالای تعمیرش بله این ماشینها هم خراب میشوند و نیاز به تعمیرات هم دارند و با توجه به ترس از سرقت که راحت با دو تا ماشین می تونن راننده رو خفت کنند 5 تا 7 میلیون حداقل به جیب بزنن کسی جرات راه رفتن در خیابون و تنهایی و بدون اسکورت و محافظ نداره این ماشینها معمولا توسط یک خودرو کوچک حمل ماشین به محل نمایش یا مهمانی آورده میشه و بعد از پیاده شدن خودرو مقدار کمی رانندگی میشه به محل که میرسه بعداز پیاده شدن مسافرین با کمک محافظ به خودرو اول برگردانده میشه بیشتر برای تبلیغات و نمایش استفاده می شود و بیشتر در مکانهای خصوصی استفاده می شود این خودرو در صورت آرام رفتن زیاد دچار مشکل فن می شود و ساخته شده در جاده با سرعت بالا حرکت کند اصولا برای صاحبش جز دکور چیزی نیستش
بر اساس دیده های خودم
mehdy
۷ خرداد ۱۳۹۳مشکل پول نیست مشکل قدرته شما که قدرت ماشنتون کم شده چرا الکی پول زیباییی میارید وسط بعد هم لا فراری و مکلارن هر دو تولید محدودن و اگه حرف از اصالت باشه یه نگاه به عمر شرکتا بنداز البته تو دو تا سایت معتبر نه مثل veneno.com
مکی
۲۲ خرداد ۱۳۹۳هر وقت هر کمپانی تونست مثل مکلارن 21 سال در صدر باشه بعد بیایید صحبت کنیم
شما هنوز نمیدونی 8 سیلندری که 420 کیلومتر بتونه رکورد بزنه یعنی جی صحبت از اصالت میکنی؟
HASSANBMW
۲۶ خرداد ۱۳۹۲من با توجه 8سیلندر بودنو هندلینگ خوب مک لارن رو دوست دارم!!!
اما زیبایی فراری یه چیز دیگه س!!!
کیانوش
۲۷ خرداد ۱۳۹۲فقط مک
کیانوش
۲۸ خرداد ۱۳۹۲حرف حق تلخ است!!!
فرشید انزلی چی
۲ تیر ۱۳۹۲فقط فراری
فرشید انزلی چی
۲ تیر ۱۳۹۲فقط فراری 458
sajjad
۲۹ خرداد ۱۳۹۲مقابله قلدر هارو هم میزاشتین(وانت پیکان و وانت نیسان)
علی
۲۲ فروردین ۱۳۹۳و مزدا وانت
پژمان
۲۹ تیر ۱۳۹۲فراری
لامبو
۲۶ خرداد ۱۳۹۲چنتا نکته بگم:
با این که روی لامبو متعصب هستم ولی کاملا موافقم که وننو و هم چنین مکلارن p1 طراحی بی ریختی دارند
ولی واقعا فراری خوب کار کرده تو طراحی.دقت کنید ترکیبی از انزو و 458 رو میبینید.
در مورد عملکرد که مشخصه.این اعداد و ارقام فضایی مال ماشینای من و شما نیست!! ولی بهتره لامبو تو توربو گذاشتن دیگه اصالتو بیخیال شه.اما با وجود سوپر شارژ نداشتن عملکرد خیلی خوبی داره. مک لارن که کلن عشق پیست داره!!!
پس نتیجه میگیریم پــــــــــــــــــــــــــــــــــول حرف اولو میزنه تو این دنیا!!!
KOROSHKKUNITED
۲۶ خرداد ۱۳۹۲خب طراحی وننو خیلی زیباس اما درسته از P1 یکم بدتره فقط
اما نمیشه هیچکدوم از اینارا با AVENTADOR J مقایسه کرد(زیبایی را میگم) خدای زیبایی!بهترین طراحی سال !
لامبو
۲۷ خرداد ۱۳۹۲به نظر من آونتادور رودستر و گالاردو ال پی 570 زیباترینن
sina
۲۶ خرداد ۱۳۹۲در مجموع فراری از همه نطر از 2تای دیگه سرتر و بهتره.به عقیده من اگه تولیدش محدود نبود این بهترین سوپر ماشین حال حاظره
bama
۲۶ خرداد ۱۳۹۲مکلارن و لامبو طراحی رو گند زدن
KOROSHKKUNITED
۲۶ خرداد ۱۳۹۲زیبایی شناسیت از طول تو حلقم=) حالا لامبو یکم طراحیش مث قبل عالی نبود اما P1 که دگ عالی بود!
RAMIN
۲۶ خرداد ۱۳۹۲عاشق لامبورگینیم اما وننو ارزش این همه پول نداره ………. ( در این مورد فقط مکلارن )
سهراب
۲۶ خرداد ۱۳۹۲بال عقب مک لارن منو دیووونه میکنه
كسري
۲۶ خرداد ۱۳۹۲به نظرمن فراری ازلامبوومک لارن بهتره
ابی
۲۶ خرداد ۱۳۹۲فقط فراری
با اون رنگ قرمزش
طراحیش از اون دوتا بهتره
fleetwood
۲۶ خرداد ۱۳۹۲سایپا از پراید سدان زده ، هاچ بک زده ، وانت زده ، و حاضرم قسم بخورم یه روزی هم یه سوپر اسپرت موتور عقب از پراید میزنه و اسمشم میزاره پراید لا پراید
Ali Reza
۲۷ خرداد ۱۳۹۲طراحی لامبورگینی،شتاب فراری،هندلینگ مک لارن
AR A SH
۱۵ تیر ۱۳۹۲طراحی لامو گنده(وننو)
شتاب فــــــــــــــــــــــــــــــراری
moein
۲۷ خرداد ۱۳۹۲فراری عالیه
هر چند لامبورگینی هم انصافا حرف نداره اما از وقتی زیرمجموعه آئودی و فولکس واگن شده انگار دیگه نمیشه اسمش رو گذاشت ایتالیایی اصیل :(
اما باز هم حرف نداره
فرزاد
۲۷ خرداد ۱۳۹۲بیشک لامبو بهتره.
آخه لافراری و p1 در برابر گالاردو سوپر لگرا واقعا چی دارند؟
چرا دوستان اینقد ظاهر گرا هستند؟؟
فراری و مک لارنی که ازش تعریف میکنید باید حداقل 4 مایل (6.5 کیلومتر) حرکت کنند تا به سرعت نازل 350 برسند که حداکثر سرعتشه. اما گالاردو سوپر لگرا تویین توربو کمتر از 1 مایل (1.5 کیلومتر) به سرعت اعجاب انگیز 395 رسیده.
عشق است گالاردو. 0.25 مایل را در 8.35 زده اما اینها بالای 10 هستند، حتی بوگاتی نسخه سوپر اسپورت 9.5 زده.
شما فقط به ظاهر توجه میکنید. دنیا دنیای رکورد و اعداده.
مهدی
۷ تیر ۱۳۹۲شما داری ماشین های تیون شده رو با ماشین های استوک مقایسه میکنی که کار یک آدم عاقل نیست کار یه بچه هستش که هیچی از ماشین نمیفهمه
اینجا هم لفراری و P1 و وننو دارن مقایسه میشن
بودن همچین آدمای کم فهمی برای سایتی مثل پدال مایه ی تاسفه
پژمان
۲۹ تیر ۱۳۹۲تو داری لافراری و p1 رو با گالاردو و سوپرلگرا مقایسه میکنی؟!!!! فراری 458 گالاردو و سوپرلگرا رو حریفه چه برسه به لافراری لافراری از 0 تا 300 از بوگاتی هم سریعتره 0 تا 300 رو در 15 ثانیه پر میکنه کدوم لامبورگینی استاندارد کارخونه تونسته همچین رکوردی بزنه اون لامبورگینی که تو میگی تیون شده و دستکاری شدس حتی بوگاتی ویرونه 16 سیلندره 8 لیتری با 4 تا توربوشارژر هم نتونسته همچین رکوردی رو بزنه اگه اینطوریه فراری 458 توربو لامبورگینی اونتادر رو خیلی راحت میگیره اصل تکنولوژی سرعت و شتاب بالا بدون توربوست
علی لامبو
۳۰ مرداد ۱۳۹۳پس موتور التریکی لافراری و پی وان بوقه؟
اگه حرف از استوک کارخونه باشه که خود کارخونه هم نباید موتور الکتریکی بذاره واسه ماشیناش
Mclaren F1
۲۲ شهریور ۱۳۹۲وقتی نظرات شما رو میبینم خندم میگیره فرزاد جان و ترجیح میدم با شما بحثی نکنم :))
گالاردو 1200 اسبی از ام پی 4 شکست میخوره توی درگ ریس اونوقت پی 1 رو ؟؟؟ اصلا هنوز تستی از پی 1 دیدی؟؟ تو رو قرآن یه کم اطلاعات ضرر نداره مردم رو گمراه نکنین.
mehdy
۷ خرداد ۱۳۹۳افرین اقا مهدی زیبا بود و باید بگم که اگه لافراری و پی1 رو بدی دست هنسی و منصوری که تیونش کنن اگه مردی اون موقع اسم لامبو رو بیار لامبو از دل فراری به وجود اومده برای اونایی که نمیدونن دارم میگم موسس لامبو یه مهندس اخراجی از فراریه و همون طور که گفتم اون موقع لامبو اگه میتونه بیاد جلو که با استارت پی1 یا لا فراری 4 تا چرخش رو ببرن عوض کنن باک و شیشه هاشو هم عوض کنن
علی لامبو
۳۰ مرداد ۱۳۹۳برو کلیپ سستو المنتو با لافراری رو ببین بعدا ادعا کنن…
اونجا معلوم شد 4 چرخ کدوم ماشین هوا بود…لافراری با 960 اسب بخار حریف لامبو با 570 اسب نشد…دیگه حرفی واسه گفتن داری آیا؟
x-master
۲۷ خرداد ۱۳۹۲395؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی با این حساب از اونتادور تندتره دیگه.
فکر می کنم منظورت 295 بوده…بعدشم این اطلاعاتت در مورد سوپر لگرا اشتباهه.
سوپر لگرا ماشین خوبیه اما دیگه اینطوری که تو میگی باید به بوگاتی گفت گه
KOROSHKKUNITED
۲۷ خرداد ۱۳۹۲گفته تویین توربو! بخون کامل متنو! درستم میگه حتی از اون بهتر مور تی تی است که 2000 اسب بخار است و بوگاتی را نقطه میکنه!
x-master
۲۷ خرداد ۱۳۹۲در ضمن فراری از همه بهتره.
طراحی خشن و زیبا.
فراری داره تازه طراحیاشو درست میکنه.
اگه دقت کنین طراحیش یکم شبیه f50 هست بقیش ff هست.
x-master
۲۷ خرداد ۱۳۹۲تازه لامبورگینی انقدر طراحیو فضایی زده یه نمه فکر کردم الان دارم در سال 2999 زندگی میکنم
یاشار
۲۷ خرداد ۱۳۹۲فکر میکنم لامبورگینی درسته همزمان با لافراری و p1 معرفی شده ولی دلیل بر همکلاس بودنه اونا نیست هدف لامبو تو این ماشین یه چیز دیگست.هنوز لامبو موتور های الکتریکیشو وارد اتوموبیلاش نکرده.
به نظر من در حال حاضر لافراری و p1 رو باید با پورشه 918 مقایسه کرد
Omid
۲ تیر ۱۳۹۲تایید.
نظر همه ی دوستان محترمه و هرکس سلیقه و دیدگاهی داره به نظر من وننو از هر لحاظ بهتره!!! حتی طراحی اون از دوتای دیگه بهتره.
باید در نظر داشت که لامبورگینی قصد تولید یه خودروی عامه پسند مانند گالاردو و آونتادور و … نداشته و فقط خــــــاص بودن خودرو مد نظرش بوده که بنظرم جای خالیه اون بین سایر ماشین هاش حس میشد.
از دوستان هم میخواستم بپرسم که منظورشوون از این که لامبورگینی از اصالتش فاصله گرفته چیه؟؟!! البته درسته که یک سری از خصوصیات خاص لامبورگینی داخل این ماشین دیده نمیشه ولی آیا فراری هم اصالت خودشو حفظ کرده ؟؟
نظرم من اینه که لامبورگینی همون اصالت و دیدگاه و سیاست قبلیشو داره.
تا ببینیم بعدا چی پیش میاد!!
مرسی.
mehdy
۷ خرداد ۱۳۹۳اقا یاشار درست باید با پورشه918 مقایسه بشه اما لامبو هم باید با کلاس سی مقایسه بشه
علی لامبو
۳۰ مرداد ۱۳۹۳وننو نمیخاست با این ماشینا مقایسه بشه…منتظر آینده باش آقا مهدی
الان فراری و مک لارن هیبریدی رو بورسن
وای به حال شما اون موقعی که لامبو موتور الکتریکیشو بیاره
فرزاد
۲۷ خرداد ۱۳۹۲ممنون از x-master. بله لگرا تویین توربوست و 395 رکورد زده. قدرتش هم 1600 هست. حتی نیسان جی تی آر آلفا با 1750 اسب نتونست رکورد لگرا رو بزنه.
امسال لامبو قول داده اتومبیلی با سرعت 478 بده. در نهایت بگم تا بحال فراری اتومبیلی بالای 370 کیلومتر نزده!! واقعا عجیبه. شاید تواناییشو نداشته!
ساخت اتومبیل پایه (قدرت زیر 1000) با سرعت 370 کیلومتر به بالا (200 مایل دریایی) جزو کارهای بسیار پیچیده مهندسیه مکانیکه و فوق العاده نیاز به طراحی های دقیق و موتور بهینه داره.
حسین
۱۵ تیر ۱۳۹۲معلوم نیست چه جور قولیه که فقط شما ازش خبر داری.فقط فراری چون همیشه با عرضه ی یک مدل جدید دنیای سوپرکارها و هایپرکارها رو متحول میکنه.نمونش 458 و F12 و همین لافراری
پژمان
۲۹ تیر ۱۳۹۲هیچ خودروسازی تو پیشرفت و تکنولوژی به فراری نمیرسه حداکثر سرعت لافراری مطمئنا بیشتر از 370 تاس چون از انزو قویتر و سبکتره هروقت بصورت عملی امتحان شد معلوم میشه سرعت نهاییش چقدره اصل تکنولوژی یعنی سرعت و شتاب زیاد بدون توربو اگه فراری در ماشیناش از توربو استفاده کنه هیچ ماشینی حریفش نمیشه همون فراری 458 8 سیلندره 4.5 لیتری بدون توربو خیلی از ماشینای قویتر از خودش و لامبورگینی های 10 سیلندره 5 لیتری رو حریفه ضمنا لامبو قول نداده اتومبیلی با سرعت 478 بده لطفا دروغ نگو فراری انقدر پیشرفتس که هروقت اراده کنه میتونه سریعترین ماشین دنیا رو تولید کنه
MASOD
۲۲ فروردین ۱۳۹۳ای بابا لامبو و فراری فقط با خودشونو زیر دستاشون میتونن رقابت کنن حرف از سرعت نزنید که دارم از خنده میمیرم
MASOD
۲۲ فروردین ۱۳۹۳هر وقت زد مارو خبر کن ولی به این حرفا نمیخوره
mehdy
۷ خرداد ۱۳۹۳تو همین سایت پدال برید و تو بخش خودرو های فراری فراری458 ایتالیا رو ببینید که هنسی تیونش کرده و قدرتشو هم میتونید ببینید و متوجه بشید که اگه فراری توربو بزاره چه کار ها که نمیتونه بکنه
ماهان
۲۷ خرداد ۱۳۹۲پدال جون جنوا تو ایتالیاس نه سوییس
اميرحسين
۲۸ خرداد ۱۳۹۲سلام.
اشتباه میکنید دوست عزیز. دقیقا توی سوییسه.
محمد...
۱ تیر ۱۳۹۲من هیچی از این ماشینای کله گنده نمیدونم اما فقط میدونم این لامبورگینی احساس فوق العاده ای میده به آدم
طراحیش فوق عالیه
ali
۱ تیر ۱۳۹۲سلام
14 روز پیش ماشین p1 از دبی برام اوردن
اما یه عیب داره ون هم داخل صفحه نمایش چراغی روشن میشه که میگه جادههای
ایران غیر استاندارده
و این عیب نمیزاره ماشین بیشتر از 160 کیلو متر در ساعت بره
برید چک کنید ؟
Mohammad
۱ تیر ۱۳۹۲با این یک طرفدار بى کله ى لامبو هستم ولى خداییش از وقتى که وننو رونمایى شده داره رو اعصابم صخره نوردى مى کنه با جلوش که خیلى مشکل دارم ولى اگه یه دستى به سر و گوش وننو بکشن زیبا مى شه نمى دونم ولى حس مى کنم لامبو به یه علتى که نمى دونم چیه داره وقت تلف مى کنه بعد آقا فرزاد لینکى در مورد قول لامبو دارى اصلا احتمال درست از آب در اومدن قول لامبو چه قدره ؟
Omid
۲ تیر ۱۳۹۲نظر همه ی دوستان محترمه و هرکس سلیقه و دیدگاهی داره به نظر من وننو از هر لحاظ بهتره!!! حتی طراحی اون از دوتای دیگه بهتره.
باید در نظر داشت که لامبورگینی قصد تولید یه خودروی عامه پسند مانند گالاردو و آونتادور و … نداشته و فقط خــــــاص بودن خودرو مد نظرش بوده که بنظرم جای خالیه اون بین سایر ماشین هاش حس میشد.
از دوستان هم میخواستم بپرسم که منظورشوون از این که لامبورگینی از اصالتش فاصله گرفته چیه؟؟!! البته درسته که یک سری از خصوصیات خاص لامبورگینی داخل این ماشین دیده نمیشه ولی آیا فراری هم اصالت خودشو حفظ کرده ؟؟
نظرم من اینه که لامبورگینی همون اصالت و دیدگاه و سیاست قبلیشو داره.
تا ببینیم بعدا چی پیش میاد!!
مرسی.
امیر
۷ تیر ۱۳۹۲اصن بحس نکنید فقط فراری …. فراری چیز دیگریست فراری دنیای عجیب دیگریست فراری
خواهی بدانی بهترین ماشین چیست؟ فراریست فراریست فراری
فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه فـــــــــــــــــــــــــــرارِی اونم لا فراری
امیر
۸ تیر ۱۳۹۲بله اینم از وننو ……. حقم داره این قد گرون باشه. پوله زحمتشو می گیره ، وقت گذاشته ،از 4 تا آدم حسابی برا طراحیش استفاده کرده ، N هزار بار تست کرده ، دنبال دودره بازی نرفته تا شده این ماشینی که من و شما می بینیم. وننو اولین شاهکاره لامبورگینی که نیستش مدلای قبلیم همین جور محبوب. وقتی وجدان داشته باشی درستکار باشی از تراکتور و لوازم کشاورزی سازی به ماشین 3900 هزار دلاری می رسی (قابل توجه 2 کمپانی مثلا خودرو ساز)
AR A SH
۱۵ تیر ۱۳۹۲دوست عزیز
فراری از اولش هم سوپر اسپرت میساخته
پایه گذار مسابقات f1 بوده….وقتی هم که اولین ماشینش رو ساخته(اقای انزو فراری) تمامی دارایی خودشو گذاشته که تونسته 1 کمپانی محبوب ایتالیایی شه…
برای اینکه بدونی اقای لامبورگینی و فراری دوست های صمیمی بودن که بهدش برای ساخت تراکتور هاش(لامبورگینی) از فراری پول قزض میگیره….که بعد از مدت ها فروش کمه تراکتور ها لامبورگینی دوباره به کمک فراری تونست ماشین های کوپه اش رو بسازه…بعدش هم باهم اختلاف پیدا کردن و دوستیشون تموم شد..
اینارو گفتم که بدونی اگه الان لامبورگینی ای وجود داره به خاطر فراری ه………
mehdy
۷ خرداد ۱۳۹۳وقتی فراری مدلf40روساخت لامبو داشت چیکار میکرد وقتی فراری داشت تو مسابقات فرمول1 مقام میاورد لامبو کجا بود وقتی لامبو داشت تراکتور هاشو با سرعت سر سام اور10 یا15 کیلومتر بر ساعت تو پیست خیالی خودش تو مزرعه میچرخوند فراری بهترین بود و وقتی فرچیو لامبورگینی مهندس اخراجی فراری که حرف رییسشو که اقای انزو بود گوش نداد و رفت ماشین ساخت فراری بالاترین بود بازم میخای بگم یا نه اقای امیر
علی لامبو
۳۰ مرداد ۱۳۹۳این حرفت عجیب لایک داشت امیر آقا
شرکتی که از گیربکس تراکتور تو به اصطلاح سوپرکارهاش استفاده کنه و بعدشم یکی متوجه بشه و بره به شرکتش قضیه رو توضیح بده و بعدش اونا بش بگن احمق…این شرکت ارزش داره ماشیناشو سوار شن؟
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۲فراری قطعا از اون دوتای دیگه بهتره.بعدش مک لارن بعد لامبورگینی.
mojtaba
۱۷ تیر ۱۳۹۲من طراح اتومبیل هستم….ولی خواهش میکنم اگه نمیدونید بدونید که فراری از سال 2006 داشته رو پروژه طراحی و ساخت لافراری کار میکرده……و اگه تا به حال به سایت Ferrari.com سر زده باشین متوجه میشین که چندین سال که فراری جایزه طراحی های معتبر رو میگیره…..و حتی جدیدا سایت پدال هم خبری از بهترین موتور سال داد که تو موتور های بالای 4 لیتر 2تا مقام اول آورد……6.3 lit v12 berlinetta—4.5lit 458italia————-در ضمن دنیای تیونینگ ها رو با ای ماشینا مقایسه نکنین……
پدرام
۱۹ تیر ۱۳۹۲یه مدل از این ماشینا باید وارد ایران کنم
edi
۲۰ تیر ۱۳۹۲سلام
دوستان چرا این ماشینا انقدر گرون شدن!!! گالاردو رو 2 سال پیش قیمت زده بود 200 000 دلار و مارسیالگو رو هم 450 000 تا اینا قیمتاشون زده رو دست بوگاتی
کاوه
۲۳ تیر ۱۳۹۲اونی که اومد حرف گالاردو تویین توربو رو آورد وسط فکر میکنم آی کیو جلبک هم نداشت! پسر جان اینا خودروهای استاندارد کارخونه هستن و به کلی با خودروی تیونینگ شده اون هم در اون حد فرق دارن
او بنده خدایی که اومد گفت لامبو قول داده سرعت 475 هم که نمیدونم بخندم یا گریه کنم بلاخره این جور آدما هم پیدا میشن!
Mclaren F1
۲۲ شهریور ۱۳۹۲باهات موافقم…من 11 سال هست مکلارن رو دنبال میکنم با اینهمه افتخار سریعترین ماشین دنیا با این حرفایی که این دوستان میزنن حالا از کجا میارن خندم میگیره و فکر میکنم این اطلاعات هم از توی گیم های کامپیوتری کسب میکنن که با تیونینگ و تقویت موتور به این اعداد و ارقام میرسن.
me
۲۷ تیر ۱۳۹۲به نظرتون قیافه ی کدومشون مردتره؟؟؟؟؟؟
مشخصه لامبو
فراری طرح کاپوتش افتضاحه اما عقبش بهتره در کل انگار ff و 458 italia رو یکی کردن بعدش سرخاب سفیدابش کردن!!
مک لارن هم ببخشیدا مثل ماشینای تو کارتونای خردسالان میمونه اما دور از شوخی من همچین حسی دارم که میخای سوارش بشیو گاز بدی بری خودتم میدونی زیاد نمیشه باهاش پز بدی همونجور که گفتم بچگونست
عشق است لامبو مرد است لامبو
I Love Ferrari
۱۹ شهریور ۱۳۹۲قیافه ی لامبورگینی شدیدا حال به هم زنه.چراغاش ازروی افراط گری به شکل مسخره ای کش داده شده.اسپویلرعقبش هم که ازخود ماشین بزرگتره.
واقعافراری شاهکاره وبهترینه.
Mclaren F1
۲۲ شهریور ۱۳۹۲این نظر شماست چون تعصب روی لامبورگینی داری اما طراحی نمای پشت مکلارن از خاص ترین و بی نظیرترین طراحی ها هست…و حاالا حالا ها باید لامبو دنبال مکلارن بدوه تا به تکنولوژی و افتخاراتش برسه…تا اون زمان مکلارن جت ساخته…قوی باش
mehdy
۷ خرداد ۱۳۹۳وقتی مکلارن پی1سیاهو موقعی که دور موتورش بالای7000تا میره رو میبینی که از کنار لامبو رد میشه و بنزین لامبو میریزه و وقتی میبینی لافراری تو تاریکی اون چراقای خشن عصبانی رو میینی و وقتی که مینی لامبو رو له میکنن میفرستن برا کارخونه لامبو اون موقع میتونی برتری رو هم ببینی تو تونل باد مقاومت مک لارن در برابر باد ازهمه بهتره و اون وقت تو داری ایراد میگیری از قیافش
علی لامبو
۳۰ مرداد ۱۳۹۳آقا مهدی
شما اصن کلا با لامبو مشکل داری :d
لامبو اگه بهترین ماشین قرن رو هم بسازه شما میگی انزو قورتش میده :d
ینی لامبو ماشیناش دور موتورش به 7000 نمیرسه که میگی مک با 7000 از کنارش رد میشه؟ :d
لامبو مگه باکش سوراخه که بنزینش بریزه ؟ :d
بازم میگم همون مینی لامبو(سستو المنتو) لافراری 960 اسبی رو تو 1.4 قورات داد که :d
چقدر تعصب دارین شماها