غرفه منصوری در نمایشگاه ژنو امسال با حضور محصولات ارتقایافته کمپانیهای مختلف، نمای فوقالعادهای دارد و سر نزدن به آن غیرممکن به نظر میرسد! شاید هرکسی با سلیقه این تیونر ایرانیالاصل موافق نباشد، اما مشتریانی هستند که در کنار ساعتهای لوکس و گرانقیمت خود مرکبهای منحصربهفرد هم میخواهند و از پرداختن صدها هزار دلار برای یک خودروی خاص هیچ اِبایی ندارند.
با نگاهی به خودروهای موجود میتوانید پانامرای جدید، لِوانته، بنتلی بنتایگا، رولزرویس داون و مرسدس بنز کلاس S کانوِرتیبل و چند مدل دیگر را با کیت بدنه متفاوت و شمایل خاص منصوری مشاهده کنید. تکتک اینها بهخودیخود یک اثر هنری هستند و توصیفشان میتواند صفحات یک کتاب را پر کند!
بیشک یکی از چشمگیرترین نمایندههای منصوری در رویداد امسال، 4XX سیراکوسا اِسپایدر (4XX Siracusa Spider) است که بر اساس فِراری ۴۸۸ اسپایدر طراحی شده و در مقایسه با مدل استاندارد نمای وحشیتری دارد. قلب هشت سیلندر V شکل ۳۹۰۲ سیسی این دورگه اروپایی ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتنمتر گشتاور تحویل میدهد. ثبت شتاب اولیه تنها ۲.۹ ثانیه به طول انجامیده و سقف سرعت آن با ۱۱ کیلومتر بر ساعت افزایش به ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت بالغ میگردد. همچنین سامانه تعلیق نیز دستخوش تغییر شده و ارتفاع آن از سطح زمین در مقایسه با ۴۸۸ روباز استاندارد به میزان ۲.۵ سانتیمتر کاهش یافته است.
دیگر محصول این تیونر سرشناس نسل جدید پورشه پانامراست که همین چند وقت پیش در نمایشگاه ۲۰۱۷ آمریکای شمالی (NAIAS 2017) حاضر شد. پانامرای منصوری با کیت ظاهری متفاوت، رنگ بدنه قرمز کروم، رینگهای بزرگ ۲۲ اینچی و قطعات کربنی و زردرنگ در نقاط مختلف ازجمله سپر جلو و کاپوت، جلوه کاملاً متفاوتی دارد. در بحث فنی هم ECU از نو تنظیم شده و توان و گشتاور پیشرانه به ترتیب ۳۴ اسب بخار و ۴۰ نیوتنمتر افزایش پیدا کرده؛ اما ازآنجاکه نسخه استاندارد مورداستفاده هنوز تعیین هویت نشده، برای دستیابی به اطلاعات کامل و رسمی باید کمی بیشتر صبر کنیم.
کمی آنطرفتر مرسدس-آاِمگ S63 روباز با پسوند نسخه سیاه (Black Edition) آرمیده که حقیقتاً به طرز خیرهکنندهای زیبا و چشمنواز است. از آوردههای منصوری برای S63 میتوان بدنه فیبر کربنی، پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 توربو دوقلو، بیشینه قدرت ۸۲۸ اسب بخار و شتاب اولیه ۳.۵ ثانیهای آن را نام برد که تنها بخش کوچکی از اعداد و ارقام چشمگیر آن را تشکیل میدهند.
اگر کلاس S روباز راضیتان نمیکند، سراغ رولزرویس داون ۷۴۰ اسب بخاری بروید! طبق گفتههای منصوری، این بریتانیایی اصیل ظرف مدت تنها ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز یکصد کیلومتر بر ساعت دست یافته و بدون هیچگونه محدودیتی تا سقف ۱۷۷ مایل بر ساعت (۲۸۴ کیلومتر بر ساعت) پیش میرود! برای درک بهتر این اعداد به یاد بیاورید که داون وزنی برابر با ۲۵۶۰ کیلوگرم دارد!
جدای از اینها، دو شاسیبلند باوقار بنتلی و مازراتی بهشدت خودنمایی کرده و تماشاگران زیادی را به سمت خود میکشانند. لِوانته از نقشه جدید ECU و ۳۵ اسب بخار قدرت بیشتر سود میبرد. همچنین با رنگ بدنه نارنجی بسیار زیبا، کاپوت فیبر کربنی، گلگیرهای عریضتر، رینگهای ۲۲ اینچی و کیت آئرودینامیک جدید نمای فوقالعادهای پیدا کرده و خویِ وحشی از سر و روی آن میبارد! بنتایگا هم پا را فراتر گذاشته و با رینگهای ۲۳ اینچی (!)، قلب حدوداً ۷۰۰ اسب بخاری، بدنه تماماً فیبر کربنی و برچسب نسخه سیاه (Black Edition) به یک هیولای واقعی تبدیل شده است.
آخر از همه، به ون لوکس آلمانی میرسیم. منصوری از مرسدس بنز کلاس V یک هتل متحرک ساخته که حتی نگاه کردن به آن جریان خون بدنتان را تنظیم خواهد کرد! نمای بیرونی با دو رنگ مختلف کار شده و پیشرانه کموبیش مورد بهروزرسانی قرار گرفته است. اما مهمترین تفاوت این نسخه به فضا و تجهیزات داخل اتاق برمیگردد. صندلیهای دارای پشتی متحرک، یخچال کوچک، سامانه اطلاعات سرگرمی آن-بورد پیشرفته و تودوزی چرم، آلکانتارا و چوب این قسمت را به یک اتاق کار لوکسِ متحرک بدل ساختهاند که حتی در سفرهای برونشهری هم چیزی از آرامش و آسایش آن کم نمیشود.
همین شلوغ کردن هاست که باعث میشه خودرو از نسخه معمولی متمایز و چشمنواز تر بشه. در ضمن منصوری هر خودرو رو متناسب با چهره نسخه کارخانه ای تیونینگ میکنه.مثلا اون رولزرویس رو نگاه کن.نسخه کارخانه ایش خیلی ساده طراحی شده که در عین حال خیلی هم زیبا و با وقاره.حالا منصوری متناسب با همین چهره اصلی تو تیونینگش هم زیاد کار رو به قول شما شلوغ نکرده.ولی یه خودرو مثل لوانته که خشونت از چشماش میباره رو باید با خشونت بیشتری تیون کرد.جدا از تعصب به نظرم منصوری بهترین تیونر تاریخ خودروسازی است.
این خودروها اگه از نظر قدرت زیادم تقویت نشن فقط به واسطه اسم و لوگوی منصوری ثروتمند بودن صاحبش فریاد میزنه یعنی همون چیزی که اکثر پولدارها دنبالش هستن یعنی تو چشم بودن وخاص بودن
این بنتلی بنتایگا با اون قیمت نجومیش و اکسسوریهای عقبش((( جهیزیه منظورمه))) به قدری بد طراحی شده که وقتی دستی هم به روش میکشی بازم خوشگل نمیشه.واقعا نمونه بارز ی شاسی بلند لوکس غیر موفقه. با تچکر
واقعا اگه ممکن بود همه رو می خریدم چه میکنه این منصوری اگه ممکنه به ما بگید این ماشین ها قیمتش چنده و منصوری این ماشین ها رو از مشتری میگیره و بعد تیون میکنه یا چطوریه
نگا چه بلایی سر 488 اورده/ اون مرسدس اس کوپه س؟؟؟ از بین رفته/ غیر از دو رنگ کردن بدنه ( که خیلی بی شخصیت میکنه) و مالیدن فیبر کربن به هر جا که راه بده یا نده کار دیگه ای هم بلدی؟ بیا سورنا اق منصور اشتباه رفتی ادرسو ..
با طراحی مزراتی لوانته نمیتونم ارتباط بگیرم،یه جوری حس میکنم از اختلال شخصیت رنج میبره ، جلو پنجره اش یه جورایی شبیه بقیه مزراتی ها نیس،چراغای جلوش باریک و گنگه ، کم عرض به نظر میاد ،چی بگم فقط اینکه حس میکنم واسه خالی نبودن عریضه عرضه شده و تنگ کردن جای پورشه ماکان (نظر شخصی)
برای اولین بار از تیونینگ منصوری رو یه فراری خوشم اومد تیونینگ های قبلیش رو فراری ها که هیچ وقت برام چنگی به دل نمیزد یه تیونر خوب قبل از اعمال سلیقه خودش اول باید الگوها و اصالت طراحی هر کمپانی رو بشناسه
شرکت های خودرو ساز داخلی باید از متخصصان با ذوق و سلیقه ایرانی که تو کشورهای دیگه کارمیکنن جهت بروزرسانی محصولات استفاده کنن ولی حیف همه چیز ما شده چین
NOBLE
۲۴ اسفند ۱۳۹۵.
با احترام ، به شرکت بزرگ منصوری ، به نظرم طراحی ها رو خیلی شلوغ میکنه.
من از سبک کار Novitec Torado بیشتر خوشم میاد.
الف.ی
۲۴ اسفند ۱۳۹۵همین شلوغ کردن هاست که باعث میشه خودرو از نسخه معمولی متمایز و چشمنواز تر بشه.
در ضمن منصوری هر خودرو رو متناسب با چهره نسخه کارخانه ای تیونینگ میکنه.مثلا اون رولزرویس رو نگاه کن.نسخه کارخانه ایش خیلی ساده طراحی شده که در عین حال خیلی هم زیبا و با وقاره.حالا منصوری متناسب با همین چهره اصلی تو تیونینگش هم زیاد کار رو به قول شما شلوغ نکرده.ولی یه خودرو مثل لوانته که خشونت از چشماش میباره رو باید با خشونت بیشتری تیون کرد.جدا از تعصب به نظرم منصوری بهترین تیونر تاریخ خودروسازی است.
NOBLE
۲۴ اسفند ۱۳۹۵همیشه با دیدن ماشین های منصوری یاد بخش Aftermarket و Autosculp نید فور اسپید میفتم.
فرشاد سجادیان
۲۴ اسفند ۱۳۹۵دقیقا مشکل منصوری اینه که زیادی ماشینارو شلوغ و بهم ریخته میکنه.
peyman
۲۴ اسفند ۱۳۹۵با طراحی پورشه اش که حال کردم دمش گرم
علیرضا میرزایی
۲۵ اسفند ۱۳۹۵مخصوصا طراحی کابینش,حرف نداره …
جواد
۲۴ اسفند ۱۳۹۵این خودروها اگه از نظر قدرت زیادم تقویت نشن فقط به واسطه اسم و لوگوی منصوری ثروتمند بودن صاحبش فریاد میزنه یعنی همون چیزی که اکثر پولدارها دنبالش هستن یعنی تو چشم بودن وخاص بودن
علي
۲۴ اسفند ۱۳۹۵این بنتلی بنتایگا با اون قیمت نجومیش و اکسسوریهای عقبش((( جهیزیه منظورمه))) به قدری بد طراحی شده که وقتی دستی هم به روش میکشی بازم خوشگل نمیشه.واقعا نمونه بارز ی شاسی بلند لوکس غیر موفقه.
با تچکر
محمد
۲۴ اسفند ۱۳۹۵منصوری نیاز به یک باز طراحی داره همه ی ماشیناش شده این (فیبر کربن +رنگ مشکی+کمی اسب بخار قدرت =تیونینگ منصوری
BMW
۲۴ اسفند ۱۳۹۵از بینشون مازراتی رو میپسندم
Omid622
۲۴ اسفند ۱۳۹۵واقعا اگه ممکن بود همه رو می خریدم چه میکنه این منصوری
اگه ممکنه به ما بگید این ماشین ها قیمتش چنده
و منصوری این ماشین ها رو از مشتری میگیره و بعد تیون میکنه یا چطوریه
خسرو
۲۴ اسفند ۱۳۹۵نگا چه بلایی سر 488 اورده/ اون مرسدس اس کوپه س؟؟؟ از بین رفته/ غیر از دو رنگ کردن بدنه ( که خیلی بی شخصیت میکنه) و مالیدن فیبر کربن به هر جا که راه بده یا نده کار دیگه ای هم بلدی؟ بیا سورنا اق منصور اشتباه رفتی ادرسو ..
ASA
۲۴ اسفند ۱۳۹۵واقعا حرف نداره کارش
همیشه رنگ مات مشکی رو برای ماشین دوست دارم
مخصوصا اگر همه اجزا هم کم و بیش مشکی بشن
sevlan
۲۵ اسفند ۱۳۹۵با طراحی مزراتی لوانته نمیتونم ارتباط بگیرم،یه جوری حس میکنم از اختلال شخصیت رنج میبره ، جلو پنجره اش یه جورایی شبیه بقیه مزراتی ها نیس،چراغای جلوش باریک و گنگه ، کم عرض به نظر میاد ،چی بگم فقط اینکه حس میکنم واسه خالی نبودن عریضه عرضه شده و تنگ کردن جای پورشه ماکان (نظر شخصی)
enzo
۲۵ اسفند ۱۳۹۵برای اولین بار از تیونینگ منصوری رو یه فراری خوشم اومد
تیونینگ های قبلیش رو فراری ها که هیچ وقت برام چنگی به دل نمیزد
یه تیونر خوب قبل از اعمال سلیقه خودش اول باید الگوها و اصالت طراحی هر کمپانی رو بشناسه
Abbas
۲۶ اسفند ۱۳۹۵شرکت های خودرو ساز داخلی باید از متخصصان با ذوق و سلیقه ایرانی که تو کشورهای دیگه کارمیکنن جهت بروزرسانی محصولات استفاده کنن ولی حیف همه چیز ما شده چین