چشم اندازسایر خودروهای آسیاییسایر خودروهای آمریکاییسایر خودروهای اروپایینمایشگاه ها

نمایشگاه ژنو 2014

هشتادوچهارمین نمایشگاه بین المللی ژنو امسال در تاریخ ۶ الی ۱۶ مارس مطابق روزهای ۱۵ الی ۲۵ اسفندماه ۹۲ در محل دائمی Geneva Palexpo برگزار شد . . .

2014 Geneva Moto show
۲۰۱۴ Geneva Moto show

درب های نمایشگاه امسال در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ صبح لغایت  ۸ شب و روزهای شنبه و یکشنبه نیز از ساعت ۹ صبح الی ۷ شب باز بودند تا در این ۱۰ روز، فرصت خودنمایی بیش از ۷۵۰ خودروی مختلف از ۲۵۰ کمپانی خودروساز یا وابسته به این صنعت برای بازدیدکنندگان فراهم باشد.

ژنو ۲۰۱۳ از نگاه نظرسنجی ها

در سال گذشته میلادی نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ شاهد حضور بیش از ۶۹۰ هزار بازدیدکننده بود. نظرسنجی ها انجام شده از آنها چنین نشان می داد که:

  • ۲۴ درصد بازدیدکنندگان، برای دیدن آخرین مدل ها آمدند.
  • ۱۵ درصد بازدیدکنندگان، برای دیدن آخرین تکنولوژی های بکار رفته آمدند.
  • ۱۷ درصد بازدیدکنندگان، تنها بدلیل علاقه شان به صنعت خودرو آمدند.
  • ۷ درصد بازدیدکنندگان، برای تصمیم گیری در مورد خرید خودروی جدیدشان آمدند؛ همچنین از این تعداد ۷۷.۴ درصد گفته بودند که قصد خرید خودرو در سال ۲۰۱۴ را دارند.
  • ۸۶ درصد بازدیدکنندگان، آقایان بودند.
  • ۶۵.۵ درصد بازدیدکنندگان، ۲۵ الی ۵۴ ساله بودند.
  • ۵۵.۲ درصد بازدیدکنندگان، از کشور سوئیس بودند. همچنین ۳۲ درصد از فرانسه، ۲.۱ درصد از آلمان، ۲.۳ درصد نیز از ایتالیا بودند.
  • ۲۵ درصد بازدیدکنندگان، برای نخستین بار به نمایشگاه ژنو آمده بودند.
  • ۲۶ درصد بازدیدکنندگان، حداقل ۱۰ بار به نمایشگاه ژنو آمده بودند.

معرفی خودروی سال ۲۰۱۴

این برای سومین سال متوالی بود که کمیته معرفی خودروی سال (COTYC) با بیش از ۵۰ سال سابقه با ژنوی که حداقل ۱۰۰ سال تجربه نمایشگاهی دارد، دست به دست هم می دهند تا مراسم معرفی خودروی سال (Car of the Year) درست قبل از بازگشایی درب های نمایشگاه برگزار شود.

هیئت داوران امسال شامل ۵۸ ژورنالیست خودرویی بود که از ۲۲ کشور مختلف انتخاب شدند. داوران از ۳۰ مدل جدیدی که در سال ۲۰۱۳ وارد بازار شده و حداقل نیز ۵۰۰۰ دستگاه فروش جهانی داشته اند، تنها ۷ مدل زیر را بعنوان نامزدهای نهایی انتخاب کردند:

  1. ب ام و i3 مدل ۲۰۱۴
  2. سیتروئن C4 پیکاسو مدل ۲۰۱۳
  3. مزدا ۳ مدل ۲۰۱۴
  4. مرسدس S-class مدل ۲۰۱۵
  5. پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۳
  6. اشکودا اوکتاویا مدل ۲۰۱۳
  7. تسلا Model S مدل ۲۰۱۳

همانطور که می بینیم داوران،از خودروهای شهری و خانوادگی گرفته تا حتی لوکس های آلمانی را مورد قضاوت دادند تا آنکه بصورت عجیبی پژو برنده نهایی خودروی سال ۲۰۱۴ شد. بررسی امتیاز مابقی شرکت کنندگان حقایق جالب تری را نمایان می کنند:

  • پژو ۳۰۸ با ۳۰۷ امتیاز.
  • ب ام و i3 با ۲۲۳ امتیاز.
  • تسلا S با ۲۱۶ امتیاز.
  • سیتروئن C4 پیکاسو با ۱۸۲ امتیاز.
  • مزدا ۳ با ۱۸۰ امتیاز.
  • اشکودا اوکتاویا با ۱۷۲ امتیاز.
  • مرسدس S با ۱۷۰ امتیاز.

*** معرفی برترین های ژنو ۲۰۱۴  ***

Apple CarPlay
Apple CarPlay
Abarth 695 Biposto
Abarth 695 Biposto
Alfa Romeo 4C Spider
Alfa Romeo 4C Spider
Aston Martin DB9 Carbon Black
Aston Martin DB9 Carbon Black
Aston Martin V8 Vantage N430
Aston Martin V8 Vantage N430
2014 Audi RS 5 DTM
۲۰۱۴ Audi RS 5 DTM
2014 Audi S3 Cabriolet
۲۰۱۴ Audi S3 Cabriolet
2014 Audi S1 Sportback
۲۰۱۴ Audi S1 Sportback
Audi TT Quattro Sport Concept
Audi TT Quattro Sport Concept
Audi TTS 2015
Audi TTS 2015
Brabus B63S
Brabus B63S
BMW 2-Series Active Tourer
BMW 2-Series Active Tourer
BMW 4-Series Gran Coupe
BMW 4-Series Gran Coupe
2015 BMW X3 xDrive20d
۲۰۱۵ BMW X3 xDrive 20d
2014 BMW i8
۲۰۱۴ BMW i8
BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé
BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé
Rembrandt Bugatti Grand Sport Vitesse
Rembrandt Bugatti Grand Sport Vitesse
Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed
Citroen C5 CrossTourer
Citroen C5 CrossTourer
2014 Citroen C1
۲۰۱۴ Citroen C1
2015 Citroen C4 Cactus
۲۰۱۵ Citroen C4 Cactus
Carlsson CS50 Versailles
Carlsson CS50 Versailles
2014 Corvette C7.R
۲۰۱۴ Corvette C7.R
Ermini Seiottosei
Ermini Seiottosei
Fiat 500 Cult
Fiat 500 Cult
Fiat Panda Cross
Fiat Panda Cross
Ferrari California T
Ferrari California T
Ford Focus 2015
Ford Focus 2015
2015 Ford Mustang
۲۰۱۵ Ford Mustang
Gumpert Explosion Concept
Gumpert Explosion Concept
2015 Honda Civic Type R
۲۰۱۵ Honda Civic Type R
Hyundai PassoCorto concept
Hyundai PassoCorto concept
Hyundai Intrado Concept
Hyundai Intrado Concept
Kia Soul EV
Kia Soul EV
Italdesign Giugiaro Clipper concept
Italdesign Giugiaro Clipper concept
Infiniti Q50 Eau Rouge
Infiniti Q50 Eau Rouge
Jaguar XFR-S Sportbrake
Jaguar XFR-S Sportbrake
2014 Jeep Cherokee
۲۰۱۴ Jeep Cherokee
Jeep Renegade 2014
Jeep Renegade 2014
Koenigsegg Agera One:1
Koenigsegg Agera One:1
Lamborghini Huracan LP 610-4
Lamborghini Huracan LP 610-4
Lexus RC F GT3 concept
Lexus RC F GT3 concept
Lexus RC 350 F SPORT
Lexus RC 350 F SPORT
Maserati Alfieri
Maserati Alfieri
Mansory Veyron Vivere
Mansory Veyron Vivere
Mansory Rolls-Royce Wraith
Mansory Rolls-Royce Wraith
Mansory Bentley Flying Spur
Mansory Bentley Flying Spur
mansory-carbonado-gt-at-geneva-motor-show-2014
Mansory Carbonado GT
Mazda Hazumi concept in Geneva
Mazda Hazumi concept
McLaren 650S Spider
McLaren 650S Spider
McLaren 650S
McLaren 650S
2015 Mercedes Benz S Class Coupe
۲۰۱۵ Mercedes Benz S Class Coupe
2015 Mercedes-Benz S65
۲۰۱۵ Mercedes-Benz S65
Mitsubishi Concept AR
Mitsubishi Concept AR
Mitsubishi Concept GC PHEV
Mitsubishi Concept GC PHEV
Mitsubishi Concept XR-PHEV
Mitsubishi Concept XR-PHEV
2014 Morgan Plus4
۲۰۱۴ Morgan Plus4
MINI Clubman concept
MINI Clubman concept
Nissan Juke facelift
Nissan Juke facelift
Nissan Smart rearview mirror
Nissan Smart rearview mirror
Nissan GT-R Nismo
Nissan GT-R Nismo
Nimrod Performance Ferrari Katyusha
Nimrod Performance Ferrari 458 Katyusha
Nimrod Performance 458 Zero
Nimrod Performance 458 Zero
Nimrod Performance Avanti Rosso
Nimrod Performance Avanti Rosso
NanoFlowCell Quant e-Sportlimousine
NanoFlowCell Quant e-Sportlimousine
Opel Adam ROCKS
Opel Adam ROCKS
Opel Astra OPC Extreme
Opel Astra OPC Extreme
Pariss electric Roadster
Pariss electric Roadster
Pagani Huayra
Pagani Huayra
Pagani Zonda Revolucion
Pagani Zonda Revolucion
2014 Porsche 919 Hybrid
۲۰۱۴ Porsche 919 Hybrid
2014 Peugeot 108
۲۰۱۴ Peugeot 108
Range Rover Evoque Autobiography Dynamic
Range Rover Evoque Autobiography Dynamic
Rolls Royce Ghost Series II
Rolls Royce Ghost Series II
2014 Renault Twingo
۲۰۱۴ Renault Twingo
Subaru Viziv 2 Concept
Subaru Viziv 2 Concept
Seat Leon CUPRA
Seat Leon CUPRA
Suzuki Celerio
Suzuki Celerio
SsangYong XLV Concept
SsangYong XLV Concept
Skoda VisionC concept
Skoda VisionC concept
Touring Disco Volante
Touring Disco Volante
Toyota Aygo 2014
Toyota Aygo 2014
UPM Biofore concept
UPM Biofore concept
Volvo Concept Estate
Volvo Concept Estate
VW Scirocco 214
VW Scirocco 214
Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid
Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid
Volkswagen T-ROC Concept
Volkswagen T-ROC Concept
2014 Volkswagen Polo Facelift
۲۰۱۴ Volkswagen Polo Facelift
2014 Zenvo ST1
۲۰۱۴ Zenvo ST1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    هر سال ظاهر ماشین ها عوض میشه و به سمت فضایی شدن پیش میره.ازتون بابت عکس ها تشکر میکنم

    1. خاوری مزراتی

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1100 ديدگاه)

      دوستان توجهتون رو به خودروی بسیار زیبا و ورزشی و تندوتیز لاراکی جلب میکنم
      اینم لینکش
      http://ca.autos.yahoo.com/photos/laraki-epitome-1-100-hp-supercar-slideshow/laraki-epitome-photo-1376916076899.html

    2. SALAR

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (364 ديدگاه)

      سال به سال قربون پارسال . ماشینا هر سال شباهتشون به اسباب بازی بیشتر میشه …………… لعنت بر صنعت مدرن ………

    3. HASSANBMW

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (396 ديدگاه)

      اطلاع بیشتر میخوام از Gumpert explosion???

  2. armin

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    بابا دمشون گرم!!!!! کاش تو ایران هم یک دونه ازاین نمایشگاه ها باز میشد!!!!!

    فقط رویز رویز….به نمایشگاه کلاس بخشید.

    1. matin

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (230 ديدگاه)

      پس ایران خودرو کو بخاطر همین کیفیت نمایشگاه خیلی پایینه

    2. رضا

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1691 ديدگاه)

      رولز-رویس

  3. حسن ملکی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز یادتون باشه خودروی سال باید خودرویی باشه که لااقل برای بیشتر مردم جامعه قابل دسترس و دور از تصور نباشه . خودرو بنز اس واقعا غوله . ولی واقعا فقط برای قشر خاصی طراحی میشه . پس منطقی نیست خودرو سال بشه …

  4. MAHDI

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    واسه ما تشنه های ماشین مثل بهشت موعوده که همیشه دستمون ازش کوتاهه

    1. Zonda R

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      F.A
      امیدوارم
      یک بارم که شده
      بتونم از نمایشگاه خودروی بین المللی
      دیدن کنم

  5. رضا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    خدایا کی میشه ماهم بتونیم یه نمایشگاه بین المللی رو بازدید کنیم….

  6. امین

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    ای کاش ماهم از این نمایشگاه ها داشتیم
    ولی انصافا ماشین های دیگه ای هم بودن که حقشون بود تو لیست بهترین ها باشن

  7. احمدرضا بی ام و

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    بی ام و عالی بود

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود . خاوری جان لینک دومی عالی بود .

      1. خاوری مزراتی

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1100 ديدگاه)

        قربون میلاد

  8. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    عجب نمایشگاهی بود امسال یعنی ؛ نیسمو و RCF و غول های تیونینگ شده ی منصوری و ویرون مخصوص مجسمه ساز مشهور و گوست سری 2 و آیگو کاکتوس و X3 سال آینده و پاگانی زوندا و … حال کردم ، نیسمو هم که اومد فقط زودتر به تولید برسه و اطلاعات رسمیش بیاد تا ما یه بحث کامل سر نیسمو و 911 داشته باشیم

    1. Zonda R

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      F.A
      خوشحالم رکود اقتصادی دنیا تموم شده
      دور نبودن سالهایی که خیلی از برندها حتی
      حضور هم نداشتم
      برایه ما عشاق خودرو این بهترین هدیست

  9. sorena330

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (741 ديدگاه)

    پژو307 امتیاز و مرسدس اس 170 امتیاز،حالا هی بگین فقط آلمان،خبری از تویوتا هم نیس به طرفدارای تعصبی که اس رو کامل ترین خودرو ی ساخت بشیریت میدونستن تبریک،بحث فقط جمع آوری همه ی تکنولوزی ها نیس….

  10. sorena330

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (741 ديدگاه)

    پژو308 خودروی سال 2013!!!!!!!
    طرفدارای مرسدس و تویوتا کجان؟

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      تو به همین یکسال خوش باش بچه محل .

      اونموقع که گلف ، پشت سر هم خودروی سال اروپا میشد ، پژو کجا بود ؟؟؟

      بعدشم خودروی سال بحثش با بنز اس کلاس فرق میکنه . شما برو اول معیار های

      خودروی سال رو ببین ، بعد بیا بگو تویوتا و بنز کجا هستند ؟؟؟

      پژو اینقدر بد بخت شده داره مدام دست به دست میشه . دوران طلایی پژو

      تمام شد . البته اگر منم 207 داشتم ، از پژو خوب میگفتم . دوست دارم

      بری ببینی پر فروش ترین برند و کلاس ماشین ها در اروپا چی هست ؟؟؟

      ببین چه قدر شرکت مسخره ای هست که غول اروپا ، حتی برای مذاکره برای

      خرید قسمتی از سهام پژو هم پیشنهاد نداد . پژو یک ماشین پرخرج و پر

      استهلاک . سگ رنو شرف داره به پژو .

      رنو خوب شریکی برای خودش انتخاب کرده . یک شریک ژاپنی .

      به استناد معتبرترین امارهای جهانی ، فرانسوی ها هیچگاه از

      نظر کیفیت و ارزش مالی صنعت اتومبیل ، جایگاه چشمگیری در

      دنیا نداشته اند.گروه پژو سیتروئن خودروساز درجه دوم یا حتی

      سوم اروپاست که با شمارگان فروش بیش از 2 میلیون و پانصد

      هزار دستگاه در سال 2012 جایی بهتر از رتبه هشتم دنیا کسب

      نکرد.

      الان نزدیک عید است و سرم بسیار ، بسیار شلوغ . بعد از عید جوابت را

      کاملا خواهم داد .

      فقط یک چیز : همین که حق ورد به بازار امریکارا ندارند ، خود بیانگر

      همه چیز است . حتی زمانیکه شریک امریکایی داشت . خاک بر سرش .

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        البته بیشتر از این هم از شما انتظار نمیره .

        وقتی به قول مجلات ایرانی :

        گونجشک 206+ را رنگ کرد و به جای قناری 207 قالب مشتریان کرد!!!!

        جمله ی بالا خیلی معنی داره . نذار بازش کنم . خودم خجالت میکشم .

        شما به همون پژویی بچسب که با پول ایرانیان گونه صندوقدار

        206 را ساخت ، اما اجازه نداد 206 ارین نام گیرد ، تا با لقب

        SD روانه ی بازار شود . تا جاییکه فریاد قدیمی ترین و مستقل

        ترین نشریه ی خودرویی ایران ((( مجله ماشین ))) نیز به هیچ

        کجا نرسد .

        اونوقت شرکت ژاپنی به خاطر علاقش به ایران ، نام یکی از مدل

        های خود را قشقایی قرار میدهد . خودروسازی که نام خود را از

        نام خدای زرتشتی انتخاب کرد . شرکت مزدا . اسمش را از

        نام اهورا مزدا انتخاب کرد . شرکتی عاشق ایران باستان بود .

        شما به همون پژو و فرانسه ایی بچسب که فعالیت های ضد ایرانی

        را دنبال میکند .

        این هارم محض اطلاع شما میگذارم :

        حدود 3 سال پیش هفته نامه دنیای خودرو با اقای فرهاد کاشانی ( نویسنده ی

        مجله ماشین ) و مدیرعامل و وارد کننده های کامیون های رنو در ایران یک

        مصاحبه انجام داد . این مصاحبه خیلی چیز ها برای من روشن کرد .

        1- صنعت کامیون سازی فرانسه .

        2- دید فرانسوی ها به ایران و ایرانیان .

        3 – تحقیر شدن ایران و ایرانی ها .

        اقای کاشانی به مسئولان رنو گفته بود میخوام برای اولین بار در ایران ، برای کامیون

        های واردتیم ، سرویس و خدمات هوایی بگذارم . خدماتی که نه ولوو و نه

        بنز و نه اسکانیا داشتن !!!!!

        طرف فرانسوی گفته بود ، مردم ایران ادم های بی جنبه ایی هستند . نباید

        بهشون زیاد رو داد یا خدمات داد . از خودم نمیگما .مدرک دارم . گفته

        بود نمیخواد زیاد ماشیناتو گارانتی کنی . لوس میشن .

        خداوکیلی اعصاب برام نمونده بود . درسته که حرفش حقیقت داره ولی میخواستم

        برم فرانسه خرخرشو بجوم که تو اصلا در حدی نیسیتی که بخوای درباره

        ایران و ایرانی نظر بدی .

        این شرکت بدبخت :

        پژو – سیتروئن در کشاکش دولت فرانسه و طرف چینی
        عصر خودرو: درحالی که صبح دیروز پژو- سیتروئن از شراکت بزرگ 3 میلیارد یورویی با دونگ‌فنگ‌ موتورز چین خبر داد، روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارشی منتشر کرده که در آن به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات بین دو طرف تاکید کرده که دولت فرانسه قصد دارد مانع آن شود که مهار خودروساز فرانسوی به دست چینی‌ها بیفتد.

        به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، طرف‌های فرانسوی و چینی ماه‌ها درگیر مذاکراتی مفصل و پیچیده بودند که با فراز و نشیب بسیار همراه بود، اما توافق قطعی نهایتا طی روزهای اخیر حاصل شد. پژو- سیتروئن دیروز همزمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سال 2013 بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون یورو ضرر کرده است. این رقم اگرچه کمتر از نصف ضرر 5 میلیارد یورویی در سال 2012 است، اما به وضوح حکایت از آن دارد که پژو- سیتروئن برای طی کردن مسیر بهبود- با سرعت کند فعلی‌اش- به شدت نیازمند سرمایه‌گذاری‌های تازه است و تحلیلگران بازار می‌گویند شراکت تازه با دونگ‌فنگ موتورز برای خودروساز بحران‌زده فرانسوی زمان خواهد خرید.
        اما این توافق خودروساز چینی را به یکی از اصلی‌ترین سهامداران بزرگ‌ترین خودروساز فرانسه تبدیل خواهد کرد و از نگاه دولت فرانسه ممکن است عنان و اختیار را به دست چینی‌ها بسپارد یا دست‌کم استراتژی‌ها را به سوی خواسته‌های آنان هدایت کند. روز سه‌شنبه هیات مدیره پژو- سیتروئن با کلیات و جزئیات این توافق موافقت کرد و انتظار می‌رود سند آن در اواخر ماه مارس و در جریان دیدار ژی ژین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین از فرانسه به امضای طرفین برسد.
        دولت فرانسه و خودروساز دولتی چینی موافقت کرد‌ه‌اند سهمی مساوی از شراکت 3 میلیارد یورویی با پژو-سیتروئن را در اختیار داشته‌باشند و در ادامه هر یک 14 درصد از سهام این خودروساز ضررده را صاحب شوند. منابع نزدیک به پژو- سیتروئن گفته‌اند سهم 4/25 درصدی خانواده پژو هم به همین مقدار کاهش خواهد یافت. این خانواده امروز فاقد توان مالی لازم برای احیای خودروساز تحت تملکش است. پژو، از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نهادهای صنعتی فرانسه است که سخت در تلاش است تا بدنه مالی خود را که از کاهش تدریجی فروش خودرو در بازار راکد اروپا سخت ضربه خورده، ترمیم کند.
        منابع نزدیک فاش کرده‌اند دولت فرانسه برای آنکه مانع تسلط طرف چینی شود، در پی گنجاندن ماده‌ای در این توافق است که بر مبنای آن دونگ‌فنگ‌ موتورز نتواند سهمش را طی چند سال و یا شاید چند دهه آینده افزایش دهد. تلاش برای گنجاندن این ماده به وضوح نشان می‌دهد که نگاه دولتمردان به چنین توافقاتی با بیم و امید آمیخته است. مقامات رسمی فرانسه، از جمله فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور، از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در فرانسه استقبال و آن را تشویق می‌کنند، اما در عین حال تلاش می‌کنند پژو و دیگر نهادهای تجاری بزرگ را که ارزش استراتژیک دارند از تاثیر همه‌جانبه سرمایه‌گذاران خارجی حفظ کنند. شاید دونگ‌فنگ موتورز با این ماده چندان مخالفت نکند؛ چرا که در صورت تصویب آن، علاوه‌بر خودروساز چینی خانواده پژو و دولت فرانسه هم از افزایش سهمشان منع خواهند شد. یکی از مقامات ارشد مالی دولت فرانسه وجود چنین ماده‌ای را تکذیب یا تایید نکرد، اما گفت هدف اصلی برقراری موازنه بین خانواده پژو، دونگ‌فنگ موتورز و دولت فرانسه است.
        دولت فرانسه همچنین در مذاکرات بر سر تعیین مدیر تازه پژو هم به دنبال آن است تا حرف خود را به کرسی بنشاند؛ درحالی‌که قرار است دو سهامدار تازه هریک در مرحله اول 800 میلیون یورو به پژو- سیتروئن تزریق کنند، آنها هنوز مشغول گفت‌وگو هستند تا بر سر مدیر تازه این شرکت به توافق برسند. دولت فرانسه از لویی گالو، مشاور دولت فرانسه و مدیر اجرایی سابق گروه ایرباس حمایت می‌کند که هم‌اکنون عضو هیات مدیره پژو است. برخی اعضای خانواده پژو اما خواستار انتخاب جرارد هاوزر، مدیر سابق کمپانی نکسانز (Nexans)، تولیدکننده بزرگ کابل در فرانسه هستند و در این میان دونگ‌فنگ موتورز خواستار آن است که مدیر آینده فردی مستقل باشد. یکی از افراد نزدیک به طرف چینی در این مورد گفته اگرچه آقای هاوزر هیچ ارتباط آشکاری با دولت فرانسه ندارد، فاقد اما تجربه مدیریت تشکیلاتی چنین عظیم و گسترده است. گالو و هاوزر خود هیچ نظری درباره این گمانه‌زنی‌ها ارائه نکرده‌اند.
        منابع نزدیک به خودروساز فرانسوی همچنین خبر داده‌اند اعضای هیات مدیره پژو در پی توافقی با بانک اسپانیایی سانتاندر (Banco Santander) هستند تا بخشی از بار بانک داخلی پژو، معروف به بانک PSA را متقبل شود، اگرچه اینجا هم سخنگوی بانک اسپانیایی از ارائه هر توضیحی طفره رفته است.
        پژو سیتروئن در سال 2013 میلادی 2 میلیون و 810 هزار دستگاه از خودروهایش را در سراسر دنیا به فروش رساند که در مقایسه با فروش در سال پیش از آن کاهشی 9/4 درصدی را نشان می‌دهد. با این حال تقاضای بالا و فروش خوب برای خودروهای تازه‌ای چون پژو 2008 و 308 و سیتروئن C4 پیکاسو و C4 گرند پیکاسو در خارج از اروپا و نیز توافقات تازه با شرکای تازه خودروساز فرانسوی را به روزهای آینده کمی بیش از قبل امیدوار کرده است.

        فبلا گفتم ، الان هم میگم :

        اگر بخوام یک روز در لباس یک ژاپنی . امریکایی . و …

        وارد بشم ، خیلی بیشتر از تو میدونم . حتی در لباس فرانسه .

        چه خوبشون را و چه بدشان را . ولی لباس المان را بیشتر ترجیح

        میدم . عاشقشم .

        در ضمن شرکت پژو در بیشتر موارد از کره ای ها عقب تر است .

        پژو حتی نمیتواند ماشینی در حد هیوندای سنتنیال و یا جنسیس

        بزند . همینطور سیتروئن . هیچ حرفی برای گفتن ندارند .

        بدروووود .

        1. رضا

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1691 ديدگاه)

          از فرانسه بدم میاد

        2. Zonda R

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          F.A
          میلاد عزیز
          ممنون بابت خبرات
          و
          لینک هایی که جدیدا
          میزاری
          از بقیه سایت ها
          عقب موندگیه پژو سیتروین
          بر کسی پوشیده نیست
          رنسانس رنو هم بعد از شراکت با رنو بود
          از دوستی که در فرانسه زندگی میکرد پرسیدم
          چرا کیا و هیوندای نمیخرید
          گفت ما هم میدونیم
          ماشینایه خوبی نمیسازیم
          ولی ماشینایه خودمونو
          میخریم
          که
          چرخه صنعتمون بچرخه
          و
          کارگرامون بی کار نشن

        3. sorena330

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (741 ديدگاه)

          میلاد جان چه خبره؟
          اولا بعد از نزدیک 10 سال 206 و207 سواری الآن کمری جی ال دارم،ال نود هم امتحان کردم…

          من نگفتم طرفدار پژوئم،مث بچه هایی هم که هرماشینی دارن رو اون کمپانی تعصب دارن نیستم اگر این طور بود قاعدتا الآن طرفدار تویوتا بودم،هیچ وقت هم آلمان رو به صنعت فرانسه ترجیح نمیدم(330 سورنا اشاره به ب ام و 330 داره) اگر بخوام طرفدار صنعت خودروسازی خاصی باشم یقینا اون کمپانی ها آلمانی و امریکایی ان و بحثی هم توش نیس،

          اگر هم متنمو میخوندی به معیار ها هم اشاره کردم:
          معیار انتخاب جمع آوری همه ی تکنولوژی ها تو ی خودرو نیس وباید واقع نگر باشیم به هرحال 308 شده خودروی سال…

          کلاهبرداری پژو از بی عرضگی ایرانیها بوده کمااینکه رنوی شما هم الآن 12 میلیون بیشتر از قرارداد به ازای هرخودرو از سایپا میگیره…

          وهنوز هم میگم پژو با کیفیت تر از رنوئه…
          از وقتی هم که برای جواب به من گذاشتی ممنون

      2. امیر حسین

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (83 ديدگاه)

        ماشینای المانیو با فرانسوی مقایسه می کنی
        هههههههههههههههههههههههههه
        بیچاره سازنده بنز اگه می دونس در اینده می خوان با پژو مقایسه اش کنن شرکتو نمی ساخت ی قبر می کند خودشو مینداخت توش

        1. زیگما

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          البته داداش هیچ ربطی به کشور نداره. چه بسا بعضی از خودرو های فرانسوی از آلمانی بهتر باشه! یا بلعکس! موضوع اینه که بنز بهتر از پژو هست و ربطی به کشور این خودروساز ها نداره…..

      3. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1674 ديدگاه)

        خب دیگه همه چیز رو میلاد جان جواب دادند

      4. Zonda R

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        F.A
        پژو
        و
        سیتروین
        حتط لیاقت بازار ایران رو هم ندارند
        ژاپنی ها و کره ای ها
        بهترند
        و
        مستعدتر

    2. towncar

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      داوراشون احتمالا از تو لپ لپ گیر آوردن

      1. Zonda R

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        F.A
        برای منم سوال
        اصلا پژو صلاحیت بودن
        در این لیست رو هم دارا نبوده

  11. sorena330

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (741 ديدگاه)

    لطفا گزارش تحقیق و تفحص مجلس از این خودرو سازان جون مردم گیر و مال مردم خور رو قرار بدین…

    پدال باز هم خواهش میکنم این گزارش رو قرار بده…

  12. علی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    با سلام
    یکی از معیارهای مهم ماشین سال بحث قیمت هستش که برای عموم خرید اون راحت باشه و قیمتش جوری باشه که همه بتونند بخرند به همین دلیل گاهی بنز یا ب او و و یا بنتلی و یا حتی رولز رو در این لیست نمی بینید من همین که نامزد شده تعجب کردم چون قیمتش مخصوصا اس بالاست و اون هم به خاطر کیفیت متریال و …..عالی این کلاس هستش ولی به قول میلاد الان پژو تو چین دنبال کسی می گرده که بخردش مقایسه اون با اس کلاس مثل مقایسه یه لنج باری با یه کشتی کوئین مری است

  13. فرزاد

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    فقط بلدیم تیکه بندازیم که مثلا سایپا و ایرانخودرو جاش خالیه!!دیگه تو این دنیای زودگذز که فقط باید خوش گذروند هیچی بلد نیستیم!

  14. احمد.ف

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (444 ديدگاه)

    پژو؟! خودرو سال؟!! داورای این انتخاب آخه رو چه اساسی انتخاب کردن؟ یعنی مثلا پژو ۳۰۸ از گلف یا هوندا سیویک یا فورد فوکوس یا ب ام و سری ۲ بهتره؟!! نکنه اونجاها هم فرانسوی ها لابی کردن ؟؟؟!!!

  15. زیگما

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    7 درصد بازدیدکنندگان، برای تصمیم گیری در مورد خرید خودروی جدیدشان آمدند؛ همچنین از این تعداد 77.4 درصد گفته بودند که قصد خرید خودرو در سال “”2013″” را دارند.
    ببخشید میشه بپرسم چجوری این عده میخوان به سال 2013 برگردن و ماشین بخرن؟ لطفا اصلاح کنید. 2014 درسته….

  16. masoud17

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    just bmw

  17. saied

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    طراهی هیوندا و مزداتی خیلی داره خوب میشه ! علاوه بر اینکه فضایی هستش ولی خشاینده :)

  18. GTR-50

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (492 ديدگاه)

    NISSAN GTR ——————–

  19. کافر مقدس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    خسته نمیشن این خارجکی ها اینقدر خودرو میسازن؟
    […]

    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      آره باید بشینن مثل ما 20 سال پراید و 405 تولید کنند و خون مردمشون رو بکنند تو شیشه

  20. Zonda R

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    F.a
    پدال سپاس
    فوق العاده بودی
    بازم از این کارا بکن

  21. حامد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    متاسفانه باید از پیشرفت علم ناراحت باشیم. ماشینا شدن فضاپیما

  22. SAEED

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    منصوری چ رنگایی زده!!!!دمش گرم!!رنگ اون بوگاتی قهوه ای هم خیلی نازه!
    استیل اون جگوار استیشن چقد خوشگله!!!!!
    مرسی پدال

  23. hero

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (590 ديدگاه)

    این مدلای نمرود مثل اسباب بازی میمونن

  24. من

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    پژو برنده شده ولی یک عکس هم نداره اینجا؟! عجب

  25. من

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    چرا نظر های من همش حذف میشه!! نکنه فحش مینویسم خودم نمیدونم؟!

  26. ایمان

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژو بهترین خودرو های دنیا رو تولید کنه اونوقت آشغالهایی مثل 405 / 206 به ما برسه چه فایده ای دار……….ایشالا از گلو فرانسوی ها پایین نره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  27. ESI

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (385 ديدگاه)

    فقط Nissan GT-R Nismo

  28. عمران

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    وقتی ادم اسم منصوری رو رویه
    ابرماشینا میبینه کیف میکنه

  29. f

    ۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دوستان بهتره زود قضاوت نکنیم در مورد پژو به نظر من حتما ی چیزی داشته که بهش رای دادن لذا اینکه داوران تمامه زوایای یک ماشینه ایده ال را برای مردم در نظر میگیرن پس من میگم شاید ما هم پشت این پژو میشستیم نظرمون عوض میشد ولی واسه پژو خیلی خوشحال شدم
    شاید با این افتخار باز هم به برندهای معروف بپیوندد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا