اگر برای اروپایی ها آغاز هرسال میلادی به معنی آماده شدن برای برگزاری نمایشگاه ژنو است اما برای آمریکایی ها آغاز هرسال میلادی با برپایی نمایشگاه مهمی با نام نمایشگاه خودرو آمریکای شمالی یا NAIAS که به خاطر برپایی آن در شهر دیترویت یعنی بزرگترین شهر ایالت میشیگان، بصورت اختصار دیگر به عنوان نمایشگاه دیترویت معروف است، معنی می شود . . .
امسال در تاریخ ۱۴ الی ۲۷ ژانویه ۲۰۱۳ مطابق با ۲۵ دیماه لغایت هشتم بهمن ماه ۱۳۹۱ درب های اتوشوی دیترویت به مدت دو هفته به روی انبوهی از خبرنگاران، مشتاقان و فعالان صنعت خودرویی جهان باز بود تا بار دیگر هم کمپانی ها فرصت به اشتراک گذاری جدیدترین دستاوردهای خود را داشته باشند و هم از تجربیات دیگران استفاده کنند تا بدین ترتیب تصویری شفاف از میزان موفقیت و موقعیت نسبی خود در بازار جهانی و بویژه در بازار ایالات متحده داشته باشند.
آنگونه که Jim Seavitt مدیر برگزاری نمایشگاه اعلام کرده، امسال در آخرین روز تعداد بازیدکنندگان به ۱۰۳,۸۹۷ نفر رسید؛ به این ترتیب رکورد ۱۰۱,۱۴۱ نفری پارسال شکسته شده تا در مجموع بیش از ۷۹۵,۴۱۶ نفر از نمایشگاه امسال بازدید کرده باشند که در مقایسه با عدد ۷۷۰,۹۳۲ نمایشگاه پارسال دیترویت رقم امیدوارکننده ای است. همچنین آقای Seavitt اتوشوی امسال دیترویت را بعد از سال ۲۰۰۴ که حدود ۸۰۸,۸۳۳ نفر در آن شرکت داشتند، پربازدیدترین دیترویت نامیده است.
در نمایشگاه ۲۰۱۳ دیترویت، از ۵۹ خودروی جدید رونمایی شد که ۵۰ مدل آن نخستین رونمایی رسمی خود در بازار جهانی را تجربه می کردند و ۹ مدل دیگر نیز برای نخستین بار در بازار ایالات متحده معرفی می شدند. امسال بیش از ۵,۲۱۲ خبرنگار از ۶۰ کشور مختلف به دیترویت آمده بودند؛ در زمان کنفرانس خبری کمپانی ها نیز در مجموع بیش از ۲۸,۳۲۶ نفر شرکت کردند؛ همچنین در بخش خیریه امسال نیز درمجموع بیش از ۱۳,۰۶۹ نفر حضور داشتند تا عواید ناشی از آن حدود ۴.۰ میلیون دلار بیشتر از سال گذشته باشد. آقای Seavitt مجموع سرمایه در گردش نمایشگاه امسال که بادرنظر گرفتن تاثیر آن در بازار ایالات متحده محاسبه شده را نیز حدود ۳۶۵ میلیون دلار برآورد کرده است. اگر هنوز هم به دیدن جدیدترین های جهان در دیترویت ۲۰۱۳ علاقه دارید با ما همراه شوید تا در ادامه نگاهی به بهترین ها داشته باشیم.
بنده های خدا حیف این ماشینا نیس بندازی تو چاله چوله ی خیابونای ایران ما ی جاده درست داشته باشیم ماشین پیش کش از سرعت گیر بگم که سر به فلک کشیده از شیب خیابون ها بگم که 2روز بارون میزنه میخوای غرق شی از بزرگراهش بگم که 110 تا بیشتر 100هزارتومان باید بشماری به نظر من این ماشینا حیفه!!!!!!!!!!!!!!!
ول کن بابا نمایشگاه چی؟ سردرد میگیریم… اینم یه غمی واسه امشبمون… از همه شرکت ها که بگذریم و جای هیچ بحثی نداره… گوانگ ژو تو دیترویت چه میکرد؟ بعدا بهمون میگه که چه میکرد؟ درسته عالی نیست ولی کیفیت ساختش خوبه
آقــــــــــــــــــــــــــــــایون؟؟ منظورم آقایون بالا هستند… اوونایی که دستشوون تو کارههه… ما از این ماشینا نمیخوایییم ولی حد اقل یه نمایشگاه از این ماشینا تو ایرانم بذارین فقط بیایم نگا کنیم….(واسه بچه محللاموون تعریف کنیم).. اصلا نفری10.000 تومن وروودی بگییرین .. می ارزه
ناراحت نشین میدونم خودرو های ایرونی رو هرگز اونجا راه نمیدن ای بابا گفتم خودرو ایرانی مگه ایران خودرو داره همشون که یا مونتاژ میکنند یا کپی.دور از شوخی اگه تیبا میرفت حق ما نبود که جایزه بهترین طراحی رو بگیریم
اینام زندگی میکنن ما هم زندگی میکنیم در واقع ما فقط زنده هستیم.الان که این محصولات جدید شرکت های مختلف نگاه می کنم واقعا حسرت می خورم . ببین چه رقابتی بین شرکتا وجود داره هر ساله میان تو نمایشگاه محصولات و تکنولوژی های جدیدشونو به رخ هم می کشن .اصلا همین رقابته که باعث پیشرفت می شه.اونوقت ما ادعای تولید ملی مون گوش دنیا رو کر کرده وضع خودروساری مون اینه.
دوست عزیز داغی نمیفهمی الان ما در جهان حرف اول رو تو خودروسازی میزنیم و شما هم باید به این مطلب افتخار کنی! یالا افتخار کن دیگه! افتار کن! ده میگم افتخار کن!!!!
دقیقا تقسیر خودمونه. وفتی 206 که واسه 10 سال پیشه رو هنوز ماشین خوبی میدونیم . بابتش 30 میلیون پول میدیم. همین بلا باید سرمون بیاد. اونجا اگه ماشین طرح خوبی نداشته باشه یا مشکل فنی داشته باشه نمیخرن. اما ما …………….
ایول به بولت که ماشینی که براش ساختن رو به حراج می زاره و صرف امور خیره می کنه حالا ما اگر بخوایم پراید رو بفروشیم همه ی پولش رو باید خرج دوا و درمان خودمون کنیم
کدنزای 2014 ریخت و شمایلش خیلی شبیه بی ام دبلیو هست. خوب این از اشکالات ماشینای کره ای هستش. چون اصالت ندارن و هر ماشینی که تولید می کنن یه جورایی شبیه به برند های بزرگ هست. البته بی دلیل و غرض هم نیست…
چندتا مطلب ذکر کنم 1:جای تیبا خالیه و این نشان دهنده ی نبود دید کارشناسی در این دست نمایشگاهاس!مخصوصا به لحاظ طراحی باید برترین خودروی 50 سال اخیر بشه 2:تمام اقتصاد دانان و مامورین فروش همه کارخانه های مطرح دنیا خصوصا کیا و پژو در قبال این مسله که چجوری سایپا و ایرانخودرو میتونن همون ماشینای 20 سال پیشو با همون امکانات و بدون تغییر در هیچیش با قیمت بالاتر بفروشن و تازه تقاضا هم بیشتر شده موندند و گفته شده تمام موهای سر خود را کنده اند و ناخن میجوند! 3:اسکای نیوز اعلام کرد کیا قصد بازگشت پراید به خط تولید رو با راهکارهایی سایپایی و بزن بپیچونی داشت که ماموران صدیق و قانون مدار سایپا برای حمایت از مردم همیشه در صحنه کره از این عمل زشت جلوگیری کردند و این تهدید خارجی رفع شد!
ابی
۱۲ بهمن ۱۳۹۱پس زیبای ایرانی کجاس
قربونش برم از وقتی که گرون شده چقد تو دل برو شده
این زیبای خفته
slr722
۱۲ بهمن ۱۳۹۱ای کاش ایرانی نبودیم…
تا حق دیدن اینجور نمایشگاه ها داشتیم…
لعنت به هر کی که مارو اینجوری کرد…
:)
۱۲ بهمن ۱۳۹۱خوب ببین دیگه
عجبا !!!
توبی
۲۷ بهمن ۱۳۹۱جالبه که مسئولین محترم این سایت کامنت ” ای کاش ایرانی نبودیم” رو تائید کرده و می گذارند ولی کامنت “ای کاش ایرانی بودیم” رو حذف می کنند.
رضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۱قبلا ماشینایی مث بنز و بی ام دبلیو آرزوی جونای ایرونی بود الان پراید شده آرزوی جون ایرونی.ببین چه به سرمون آوردن
امیر
۱۳ بهمن ۱۳۹۱جان من اون نیسان رزوناسه رو دیدین.
انگار سفینه ی فضایی بود.
amir
۱۲ بهمن ۱۳۹۱پراید AMT شرکت نکرد؟
a-x1
۱۲ بهمن ۱۳۹۱ممنون عالی بود
Kurosh
۱۲ بهمن ۱۳۹۱گزارش شما، بسیار زیبا و کار شده بود؛ برای دقایقی حس کردم توی نمایشگاه حضور دارم…
خدا قوّت..!
iman
۱۲ بهمن ۱۳۹۱بازم جای شکر داره اینجور نمایشگاه ها نمیتونیم بریم اگر ما عشق ماشینهای ایران اینجاها میرفتیم مشکل روحی روانی پیدا میکردیم
ehsan
۱۲ بهمن ۱۳۹۱جای وانت پراید کارا تو این نمایشگاه خالی اخه اونم طراحی 2013 هست
مجید
۱۲ بهمن ۱۳۹۱به احترام همه این قشنگا دو دقیقه سکوت
ی بنده خدا
۱۳ بهمن ۱۳۹۱بنده های خدا حیف این ماشینا نیس بندازی تو چاله چوله ی خیابونای ایران ما ی جاده درست داشته باشیم ماشین پیش کش از سرعت گیر بگم که سر به فلک کشیده از شیب خیابون ها بگم که 2روز بارون میزنه میخوای غرق شی از بزرگراهش بگم که 110 تا بیشتر 100هزارتومان باید بشماری به نظر من این ماشینا حیفه!!!!!!!!!!!!!!!
AMIN
۱۲ بهمن ۱۳۹۱ول کن بابا نمایشگاه چی؟ سردرد میگیریم…
اینم یه غمی واسه امشبمون…
از همه شرکت ها که بگذریم و جای هیچ بحثی نداره…
گوانگ ژو تو دیترویت چه میکرد؟ بعدا بهمون میگه که چه میکرد؟ درسته عالی نیست ولی کیفیت ساختش خوبه
nissan
۱۲ بهمن ۱۳۹۱پس تیبای ما کو همون وحشی خفته جاش واقعا خالیه
مهدی داوطلب
۱۲ بهمن ۱۳۹۱بابا حالشو ببر
عرفان
۱۲ بهمن ۱۳۹۱آقــــــــــــــــــــــــــــــایون؟؟ منظورم آقایون بالا هستند…
اوونایی که دستشوون تو کارههه…
ما از این ماشینا نمیخوایییم
ولی حد اقل یه نمایشگاه از این ماشینا تو ایرانم بذارین فقط بیایم نگا کنیم….(واسه بچه محللاموون تعریف کنیم)..
اصلا نفری10.000 تومن وروودی بگییرین .. می ارزه
آرش
۱۲ بهمن ۱۳۹۱پدال عزیز کیا کادنزا موتور 3.5 لیتری داره نه 3.3 لیتری.لطفا تصحیح بفرمایید.در ضمن عاشق اون هیوندا جنسیس جدیدم.واقعا ترکونده.
محمود
۱۳ بهمن ۱۳۹۱جناب ارش خان- عزیز دلم – فدات شم کادنزای جدید موتورش 3300سی سی هست و از موتور قبلی که 3500 بود هم قوی تره و هم کم مصرف تر.
علی
۱۲ بهمن ۱۳۹۱تو تبریز نمایشگاه برگذارکردند وقتی رفتیم ایران خودرو نیومده بود سایپا پررو با تیبا آشغال اومده بود .خدا عاقبت مونو به خیر کنه
علی
۱۲ بهمن ۱۳۹۱ناراحت نشین میدونم خودرو های ایرونی رو هرگز اونجا راه نمیدن ای بابا گفتم خودرو ایرانی مگه ایران خودرو داره همشون که یا مونتاژ میکنند یا کپی.دور از شوخی اگه تیبا میرفت حق ما نبود که جایزه بهترین طراحی رو بگیریم
momo
۱۲ بهمن ۱۳۹۱اینام زندگی میکنن ما هم زندگی میکنیم در واقع ما فقط زنده هستیم.الان که این محصولات جدید شرکت های مختلف نگاه می کنم واقعا حسرت می خورم . ببین چه رقابتی بین شرکتا وجود داره هر ساله میان تو نمایشگاه محصولات و تکنولوژی های جدیدشونو به رخ هم می کشن .اصلا همین رقابته که باعث پیشرفت می شه.اونوقت ما ادعای تولید ملی مون گوش دنیا رو کر کرده وضع خودروساری مون اینه.
احمد.ف
۱۳ بهمن ۱۳۹۱دوست عزیز داغی نمیفهمی الان ما در جهان حرف اول رو تو خودروسازی میزنیم و شما هم باید به این مطلب افتخار کنی! یالا افتخار کن دیگه! افتار کن! ده میگم افتخار کن!!!!
mohamedx6
۱۲ بهمن ۱۳۹۱فقط همینو می تونم بگم
زیبا بود
مخصوصا کرولا فوریا
مهدی
۱۲ بهمن ۱۳۹۱پس چرا سایپا 151 نبود؟
وحید
۱۲ بهمن ۱۳۹۱پس جای پراید 20 میلیونی کجاست جاشش سبزه.
الان باید کناریکی از غول های بالا باشه.
ابوالفضل
۱۳ بهمن ۱۳۹۱پس چرا رانا را نیاوردندطراحیش که خیلی خوبه درحدمازراتی و بنز حتی بهتر.
ali.af
۱۳ بهمن ۱۳۹۱تقسیر کسی نیست که ما به این روز افتادیم
دقیقا تقسیر خودمونه. وفتی 206 که واسه 10 سال پیشه رو هنوز ماشین خوبی میدونیم . بابتش 30 میلیون پول میدیم. همین بلا باید سرمون بیاد. اونجا اگه ماشین طرح خوبی نداشته باشه یا مشکل فنی داشته باشه نمیخرن. اما ما …………….
Ehsan
۱۳ بهمن ۱۳۹۱از ماست که برماست …
بابا آخه اگه با این وضعیت مردم نرن بخرن چیزی میشه ؟
دوست عزیز نخــــــــــــــــــر …
یه پراید حلب روغن و بهتون میدن 17 میلیون بازهم خوشحالید ؟؟؟؟؟؟؟
یارو اومده بود 206 خریده 30 میلیون کلی هم خوشحاله میگه خوب خریدما ……..
آخه این چه وضعشـــــــــه؟؟؟
بیاید برا یه بارم که شده ما تحریم کنیم این شرکتای خودروسازی رو بلکه به خودشون بیان …
ایرانی لیاقتش بالاتر از همه است نه پایین تر …
mohammad79
۱۳ بهمن ۱۳۹۱ایول به بولت که ماشینی که براش ساختن رو به حراج می زاره و صرف امور خیره می کنه حالا ما اگر بخوایم پراید رو بفروشیم همه ی پولش رو باید خرج دوا و درمان خودمون کنیم
مجيد
۱۳ بهمن ۱۳۹۱ممنون . عالی بود .
علی
۱۳ بهمن ۱۳۹۱ای کاش بولت NISSAN GTR بجای خیرات میداد به من.
مححود
۱۳ بهمن ۱۳۹۱باباپس وانت باردو سپر جدید(2013)کجاست همون زیبای جادار ؟
omid
۱۳ بهمن ۱۳۹۱پراید 20 میلیونی کوش
حسین007
۱۳ بهمن ۱۳۹۱کدنزای 2014 ریخت و شمایلش خیلی شبیه بی ام دبلیو هست. خوب این از اشکالات ماشینای کره ای هستش. چون اصالت ندارن و هر ماشینی که تولید می کنن یه جورایی شبیه به برند های بزرگ هست. البته بی دلیل و غرض هم نیست…
حسین007
۱۴ بهمن ۱۳۹۱راستی آقایون تو ایران هم قراره نمایشگاه اتوموبیل برگزار کنند:
“نمایشگاه اتوموبیل علی آباد کتول 2013”
لیست اتوموبیلهاش هم به این ترتیبه:
1- پراید 131 2- پراید 141 3- پراید 151 4- پراید 19999991 (پراید شاسی بلند که 2020 میاد) 5- پراید 19999992 (کامیون پراید) 6- سمند TU5
7- سمند TU6 (موتور پیکان روشه) 8- سمند TU7(موتور نداره و جای پدال گاز رکاب دوچرخه داره) 9- سمند ELXTU5-EF (تلفیقی از بدنه سمند، لاستیک فرقون، چراغ بنزی، و موتور پیکان جوانان) و …
shahab.lambo
۱۴ بهمن ۱۳۹۱دم شما گرم خسته نباشید
رهام
۱۴ بهمن ۱۳۹۱اجب ماشینایی
کماندار
۱۴ بهمن ۱۳۹۱چندتا مطلب ذکر کنم
1:جای تیبا خالیه و این نشان دهنده ی نبود دید کارشناسی در این دست نمایشگاهاس!مخصوصا به لحاظ طراحی باید برترین خودروی 50 سال اخیر بشه
2:تمام اقتصاد دانان و مامورین فروش همه کارخانه های مطرح دنیا خصوصا کیا و پژو در قبال این مسله که چجوری سایپا و ایرانخودرو میتونن همون ماشینای 20 سال پیشو با همون امکانات و بدون تغییر در هیچیش با قیمت بالاتر بفروشن و تازه تقاضا هم بیشتر شده موندند و گفته شده تمام موهای سر خود را کنده اند و ناخن میجوند!
3:اسکای نیوز اعلام کرد کیا قصد بازگشت پراید به خط تولید رو با راهکارهایی سایپایی و بزن بپیچونی داشت که ماموران صدیق و قانون مدار سایپا برای حمایت از مردم همیشه در صحنه کره از این عمل زشت جلوگیری کردند و این تهدید خارجی رفع شد!
علی
۱۴ بهمن ۱۳۹۱خدا رو شکر چقدر مسئولین زحمت کش به فکر ما هستن خدایا این پراید رو ازما نگیر دق میکنیم
hesan
۱۸ بهمن ۱۳۹۱همه خودرو ها عالی بودن از هیچ کدوم هیچ ایرادی نمیتونیم بگیریم<فقط از پرایدمون میتونیم ایراد بگیریم که شده 21 میلیون تومن.