پس از ماهها بحث و گفتگو و مشورت و رقابتی که از ماه سپتامبر در نمایشگاه خودروی پاریس آغاز شده بود، مثل سالیان گذشته امسال هم در نمایشگاه خودروی نیویورک برندگان هر شش دستهٔ خودروی سال ۲۰۱۷ جهان اعلام شدند. شاید مهمترین بخش این رقابت، قسمت خودروی سال دنیا باشد که امسال جگوار F-Pace موفق به شکست دو فینالیست دیگر و کسب مقام اول شد. این دو رقیب که هر دو از گروه فولکسواگن هستند، آئودی Q5 و فولکسواگن تیگوآن بوده و F-Pace با برتری بر آنها توانست بهعنوان خودروی سال ۲۰۱۷ دنیا انتخاب شود. این برای اولین بار است که یک کراساوور بهعنوان خودروی سال دنیا انتخاب میشود.
جگوار F-Pace برای رسیدن به این پیروزی در طول این ماهها با بیش از ۲۰ رقیب سرسخت از سراسر جهان جنگیده و در مرحلهٔ آخر نیز به نبردی دشوار با دو فینالیست مذکور پرداخت. مدیر طراحی جگوار آقای «یان کالوم» که برای دریافت جایزه سفری طولانی به نیویورک داشته دراینارتباط گفته است:
«F-Pace اولین کراساوور ما است اما هنوز هم بهوضوح بهعنوان یک جگوار قابلتشخیص است. پیروزی در رقابت خودروی سال ۲۰۱۷ جهان برای ما افتخار بزرگی است و بر استفاده از اصول طراحی منحصربهفرد و کیفیت پویایی ما در دیگر بخشهای بازار نیز تأثیر خواهد داشت».
اما انتخاب بهعنوان خودروی سال ۲۰۱۷ دنیا تنها پیروزی جگوار F-Pace نیست چراکه این ماشین در نبرد با مرسدس بنز S کلاس کابریولت و تویوتا C-HR نیز توانست عنوان برترین طراحی سال را هم از آن خود کند. در بخش خودروی لوکس سال ۲۰۱۷ نیز مرسدس بنز E کلاس توانست با پیروزی بر بامو سری ۵ و ولوو S90 بهعنوان خودروی لوکس سال ۲۰۱۷ انتخاب شود.
در بخش خودروی عملکردی سال هم پورشه ۷۱۸ کیمن/باکستر توانست بالاتر از مکلارن 570S و آئودی R8 اسپایدر قرار گرفته و برندهٔ رقابت شود درحالیکه تویوتا پریوس نیز بهعنوان خودروی سبز سال ۲۰۱۷ انتخاب شد. این انتخابها توسط هیئتی متشکل از ۷۵ روزنامهنگار بینالمللی حوزهٔ خودرو انجام گرفته است. سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ نیز به ترتیب مزدا MX-5 و مرسدس بنز C کلاس بهعنوان خودروی سال انتخاب شدند. در ادامه نیز برندگان هر بخش در سال ۲۰۱۷ را ملاحظه میکنید.
خودروی سال | جگوار F-Pace |
طراحی سال | جگوار F-Pace |
خودروی شهری سال | بامو i3 |
خودروی لوکس سال | مرسدس بنز E کلاس |
خودروی عملکردی سال | پورشه ۷۱۸ |
خودروی سبز سال | تویوتا پریوس |
با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم
shahin
۲۴ فروردین ۱۳۹۶احتمالش هست بیا ایران؟ شنیدم رنجروور و جگوار دارن وارد میشن..ممکنه جگوار اف پیس هم بیاد
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ایول اف پیس و جگوار که خیلی چیزا رو ثابت کردن.
مثلا یکیش اینکه اون حرف من ثابت شد که گفتم مجله auto-motor-und-sport و کسایی که جگواراف پیس رو مسخره کردن((منظورم تست کنندگان اف پیس هستش و کله مجله ی auto-motor-und-sport)) تو اون مقایسه بامرسدس بنز GLC و بامو X3.و منم گفتم از خودرو چیزی سرشون نمیشه.
واقعا مجله ی خنده داریه.گفته بودن جگوار فقط به سیستم ترمزش مینازه!!!!خخخخخخخخخ
یعنی سیستم ترمز جگوار تا این حد پیشرفته هستش که که به تمام اجزای آئودی Q5 و فولکسواگن تیگوآن مثل گیربکس و انجین و……می ارزه که به عنوان خودروی سال اون دوتا رو کنار زد.??
این مجلهauto-motor-und-sport رو ول کنید کلا به درد پاک کردن شیشه هم نمیخوره.
بگذریم……………….
جگوار که کلا دوتا جایزه برد و کار خودش روکرد.
انتظار داشتم مک لارن 570 هم خودروی پرفورمنس سال بشه که نشد.حداقل خیالم راحته که از پورشه شکست خورده نه از اسپرت ساز دیگه ای.
آفرین به پورشه.تنها شرکتی بود از گروه فولکس که اول شد.و یه جورایی آبروشونو خرید.
آلمانی ها سه تا جایزه بردن و اول شدن.
انگلیسی ها دوتا رو بردن.
و ژاپنی ها یکی.
Noble
۲۴ فروردین ۱۳۹۶((یعنی سیستم ترمز جگوار تا این حد پیشرفته هستش که که به تمام اجزای آئودی Q5 و فولکسواگن تیگوآن مثل گیربکس و انجین و……می ارزه که به عنوان خودروی سال اون دوتا رو کنار زد.))
.
.
.
اگر همین حرف رو بقیه در مورد ماشین های انگلیسی [؟] بزنن شما و چند نفر دیگه داد و بیداد راه میندازید که علت این همه دشمنی با خودروسازان به اصطلاح( انگلیسی) چیه !!! ??? و اون نفر رو با القاب مخنلف اعم از « ترول» و … خطاب میکنید.
.
برام گفتن این سری حرف ها از طرف شما مهم نیست ، فقط خواستم منطقی تر فکر کنید.
از هر دست بدی از همون دست می گیری.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۴ فروردین ۱۳۹۶مجید جان منظور دانیال از اون حرف تمسخر نتیجه گیری اون مجله بیخود آلمانی بوده ک گفته بود فقط ترمز اف پیس بهتره!
درضمن باید بگی خودروسازان انگلیسی.
اون یه نفر هم ک دیگه کاملا شناخته شدس و همه میدونن هدفش چیه!
Madjid
۲۴ فروردین ۱۳۹۶.
بله بنتلی جان ، من هم هیچ وقت به کامت های اون یک نفر لایک ندادم ، یک زمان اکر جنبه ی طنز داست برای 2-3 روز اول بود و بعدش دیگه اون سبک کامنت نویسی ( بدون توجه به محتواش) تکراری و خسته کننده شد.
.
من به علایق همه ی شما احترام میذارم ، از شما هم همین درخواست رو دارم.
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۲۴ فروردین ۱۳۹۶منظوره منو متوجه نشدی مجید اون مجله ای که گفتم.تو اون مقایسه گفته بود جگوار فقط ماشینی هست که به سیستم ترمز و طراحیش مینازه.
منظورشون این بود که هیچ نکته ی مثبتی نداره.
منم اینجا گفتم یعنی جگوار سیستم ترمزش تا این حد پیشرفتس که به کل آئودی Q5 و فولکسواگن تیگوآن می ارزه؟
من علامت سوال رو جا انداختم.
وگرنه تیکه ای بود به اون به اصطلاح مجله ی خودرو(auto-motor-und-sport).
Madjid
۲۴ فروردین ۱۳۹۶پهلوان عزیز
اتفاقا مجله ی auto motor und sport یکی از معتبر ترین مجلات خودرویی هست و من از سایت پدال و نویسندگان عزیزش میخوام بیشتر از این مجله استفاده کنند.
این یک قاعده هست که مجلات هر کشور بیشتر جانب خودروسازان همون کشور رو میگیرن و روی نقطه های قوت اون ها و نقطه ضعف حریف تمرکز میکنند.
.
چند وقت پیش مجله ی autoexpress جگوار اف پیس رو با لندرور دیسکاوری اسپورت و BMW X3 مقایسه کرد ، جگوار اول شد ، لندرور دوم و ب ام و سوم ??????
باز بعدش مجله ای که شما میگی بنز GLC رو با ب ام و X3 و جگوار افپیس مقایسه کرد ، بنز اول شد و جگوار سوم ?????
.
هیچ وقت یادم نمیره اتواکسپرس در بعضی مقالاتش چقدر حس بدی رو به من منتقل می کرد ،
هیچ مجله ای 100در 100 بی طرف نیست و مطمئنا اتواکسپرس هم از این قاعده مستثنی نیست .
.
به نظر من اگر auto motor und sport به درد شیشه پاک کردن بخوره ، اتواکسپرس به درد سبزی فروشی ها میخوره ?????????
ب ام و سلطان
۲۴ فروردین ۱۳۹۶اون مجله معتبریه این حرفهای شماهم تعصب بی مورده و توهین به بقیه مطمئنا اینطور نیست که شما میگی بقیه رو تمسخر نکن چون در روانشناسی کسی که به بقیه توهین میکنه و تمسخر به همون اندازه جای دیگه مورد تمسخر قرار گرفته اون مقایسه درست بود هر مجله ای برای خودش قوانین و کارشناس هایی داره قرار نیست همیشه اون چیزی که شما دوست داری اتفاق بیفته الان اگر ماشین که دوست داری انتخاب نمیشد زمین و زمان و میدوختی چون تعصبت منطقی نیست خوبه بگم اسمش میرزه به کل وجود اف پیس اخلاقتو و درست کن به بقیه هم توهین نکن خصوصا سلطان
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۴ فروردین ۱۳۹۶بی ام و سلطان عزیز باز اومدی حرف تعصب زدی ک! چیو میخوای ثابت کنی؟ ک ما متعصب هستیم؟ کامنتای خودتو دیدی تا حالا؟ اگه یکی مثه all cars میومد بهمون میگف متعصب مشکلی نداشتم ولی خیلی دردناکه ک تو ب ماها برچسب تعصب بچسبونی! قبلا هم گفتم من آدم متعصبی نیستم و تاحالا چیزیو از خودم در نیاوردم و ازین بابت وجدانم راحته،حالا تو میخوای هرجوری دوس داری فک کن.
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۲۴ فروردین ۱۳۹۶جناب ب ام و سلطان اون مجله رو اصلا من قبول ندارم.مجله ای که توهین بکنه به هر خودروسازی برام ارزش نداره.
اون فقط یه مجله هستش نه بیشتر یا کمتر بدون یا نبودنش فرقی نداره.
همونطور که گفتم امثال این مجله(auto-motor-und-sport) فقط به درد این میخوره که بخری باهاش شیشه های خونه رو پاک کنی.
حداقل امیدورام برای این کار کیفیت خوبی داشته باشه.?
(( اخلاقتو و درست کن به بقیه هم توهین نکن خصوصا سلطان))
چشم درست میکنم.منتها کجا به ب ام و توهین کردم یادم نیست؟؟
Madjid
۲۴ فروردین ۱۳۹۶اتواکسپرس هم همینطوره.
فرشاد سجادیان
۲۴ فروردین ۱۳۹۶:::نظرسنجی اولینهای جگوار و مازراتی:::
F-Pace: لایک
لوانته: دیسلایک
خسرو
۲۴ فروردین ۱۳۹۶اقا فرشاد هلاک ه عکس اواتار-تم/ بهتر از اس ال ار نداریم تو تاریخ ..
Mohammadreza
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ولی بنظر من فراری انزو بهترین اسپورت تاریخه
فيصل.
۲۴ فروردین ۱۳۹۶این پریوس فقط بلده جایزه بگیره ?
ب ام و سلطان
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ای سلطان صاحب نشان قدرت نهان ظاهر بیان واقعا چرا هرجا بهترینه تو هستی چرا به تو یه سری ایمان نمیارن برای
ASTON
۲۴ فروردین ۱۳۹۶از انتخاب ها راضیم
Noble
۲۴ فروردین ۱۳۹۶.
به نظر من آئودی Q5 بیشتر شایسته ی این عنوان بود تا جگوار اف پیس.
Jast bentley continental
۲۴ فروردین ۱۳۹۶بله پرچم اینگلیس رو بالا نگه داشت
mehran911
۲۴ فروردین ۱۳۹۶انتخاب کراس اوور ها به عنوان فینالیست های خودروی سال عجیب اما جالب بود
.
انتخاب ها تقریبا مثل هر سال خوب بودن
.
اف پیس طراحی خیلی خوبی داره و با دقت و ظرافت DNA جگوار بهش تزریق شده
.
در دسته ی خودرو های پرفورمنس پورشه که خب معمولا پایه ثابت هر ساله است و از کل ۱۲ دوره ی برگزاری این رویداد در کلاس پرفورمنس ۵ بار به عنوان برترین خودروی پرفورمنس دنیا انتخاب شده که در نوع خودش رکورد محسوب میشه .
.
در مجموع برگزاری این رقابت ها آلمانی با کسب ۸ عنوان بهترین خودروی سال با اختلاف رکورددار هستند که به خوبی میشه نتیجه گرفت که آلمان ها بهترین خودرو های دنیا رو تولید میکنند
در کلاس خودروهای سبز و خودروهای پرفورمنس و خودروی های لوکس هم آلمان ها با اختلاف خوبی بهتر از رقبا عمل کردن و در این کلاس ها هم در مجموع رکورددار هستند
مهدی
۲۴ فروردین ۱۳۹۶پس اونی که پژو 3008 برنده شد چی بود؟ یکی توضیح میده؟
یاسین
۲۴ فروردین ۱۳۹۶دوتا نمایشگاهن توسال یکی نمایشگاه ژنو یکی نمایشگاه نیویورک نمایشگاه ژنو در اصل بر اساس بازار اروپا کار میکنه جوایز سال اروپا رو میده و خودرو سال اروپا رو مشخص میکنه نمایشگاه نیویورک در اصل بر اساس بازار امریکا کار میکنه ولی جایزه ای که میده رو به عنوان خودرو سال دنیا معرفی میکنن
یاسین
۲۴ فروردین ۱۳۹۶واقعا افرین به جگوار با F pace امسال حسابی ابروی گربه انگلیسی رو خرید و اینکه اونروز داشتم تو سایت جگوار رنج قیمتی این مدل رو میدیدم واقعا این ماشین ارزش خرید بالایی نسبت به قیمتش داره حقش بود که این نتیجه رو بگیره طراحیشم خیلی معرکس امسال اولین تجربه جگوار و مازراتی از ارئه کراس اور بود ولی جگوار موفقتر بود
تو بقیه کتگوری ها هم نتایج رو قبول دارم ولی راسیتش دلم میخواست تو سگمنت لوکس سال ولوو برنده بشه اخه خداییش خیلی خوب کار کرده بود البته کسی منکر نیست Eclass 2017 مرسدس حرف نداره
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۲۴ فروردین ۱۳۹۶آلمان 3
انگلستان 2
ژاپن 1
مهدی
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ممنون از جوابتون آقا یاسین
Kamran
۲۴ فروردین ۱۳۹۶خودروی لوکس سال > ? مرسدس بنز E کلاس ?
ـ
ایا باز هم ایمان نمی آورید کِ مرسدس بنز بهترین لوکس ساز بین تمامیِ خودروساز های جهان میباشد؟
Mohammadreza
۲۴ فروردین ۱۳۹۶فک کنم لکسس LS تو لیست رقابت نبوده وگرنه حتما تو بخش لوکس اول میشد
mohsen.b
۲۴ فروردین ۱۳۹۶دوستان اگه خاطرتون باشه تو قسمت کامنت ها من گفتم که هم تو بخش طراحی و هم بخش خودروی سال انگلیسی ها امسال دستشون پر تر از قبل هست
fara2001
۲۵ فروردین ۱۳۹۶به احترام جگ می ایستم