پیکاپها در ایالاتمتحده بسیار محبوب هستند و به همین دلیل تعجبی ندارد که خودروسازان هماکنون توجه خود را روی توسعهٔ پیکاپهای الکتریکی گذاشتهاند. اکثر این پیکاپهای الکتریکی تواناییهای فوقالعاده و بعضاً برچسبهای قیمتی بالایی دارند اما به نظر میرسد بهزودی در آیندهٔ نزدیک، لیست انتخاب پیکاپهای الکتریکی متناسب با اکثر بودجهها و سلیقهها گسترش خواهد یافت. حال در این مطلب پیکاپهای الکتریکی که بهزودی طی دو سال آینده به بازار عرضه خواهند شد را جمعآوری کردهایم؛ اما سؤال بزرگ این است که کدامیک از این باربرهای برقی زودتر از بقیه به بازار خواهد آمد؟ به نظر میرسید ریویان R1T پیروز این مسابقه باشد و به دنبال آن احتمالاً تسلا سایبرتراک و جیامسی هامر EV راهی بازار خواهند شد درحالیکه برای دیگر پیکاپها باید بیشتر صبر کنیم.
ریویان R1T
ریویان در بهروزرسانی اخیر وبسایت خود، قیمت، بُرد، آپشنها و تیپهای پیکاپ R1T را نشان داده است. این پیکاپ در ابتدا در سه تیپ مختلف ارائه خواهد شد که قیمت پایهٔ آن از ۶۷,۵۰۰ دلار آغاز و در بالاترین تیپ به ۷۵ هزار دلار میرسد. قیمت یک R1T فول آپشن نیز میتواند تا حدود ۱۰۰ هزار دلار افزایش یابد. این پیکاپ بسته به تیپ، با بُردی از ۴۰۰ تا ۶۵۰ کیلومتر ارائه خواهد شد اما به نظر میرسد بعد از سه نسخهٔ اولیه، نسخهای با بُرد بیش از ۶۵۰ کیلومتر و همینطور نسخهای ارزانتر از تیپ ۴۰۰ کیلومتری هم ارائه شود. تحویل اولین نمونههای ریویان R1T به خریداران برای ژوئن ۲۰۲۱ برنامهریزی شده است.
تاریخ عرضه | ژوئن ۲۰۲۱ |
بُرد | بین ۴۰۰ تا ۶۵۰ کیلومتر |
قدرت | بین ۴۰۰ تا ۷۶۰ اسب بخار |
قیمت پایه | ۶۷,۵۰۰ دلار |
تسلا سایبرتراک
تسلا سایبرتراک با هدف ارائهٔ کارایی یک پیکاپ در کنار پرفورمنس یک خودروی اسپرت طراحی شده است. این پیکاپی بادوام، همهکاره و توانمند با عملکردی استثنایی هم روی جاده و هم خارج از جاده است. سایبرتراک در سه مدل مختلف شامل تک موتور محرک عقب، دو موتور چهارچرخ محرک و سه موتور چهارچرخ محرک به بازار عرضه میشود. این پیکاپ با قابلیت پیمایش بیش از ۸۰۰ کیلومتر در بالاترین نسخهٔ خود، در بین همهٔ پیکاپهای الکتریکی بازار از لحاظ بُرد بهترین خواهد بود.
تاریخ عرضه | اواخر ۲۰۲۱ |
بُرد | بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر |
قدرت | نامشخص |
قیمت پایه | ۴۰,۰۰۰ دلار |
جیامسی هامر EV
جیامسی بهتازگی پیکاپ الکتریکی هامر EV را برای رقابت مستقیم با تسلا سایبرتراک و ریویان R1T معرفی کرده است. قرار است تولید این پیکاپ دقیقاً یک سال دیگر یعنی در پاییز ۲۰۲۱ در کارخانهٔ دیترویت که Factory Zero نام گرفته آغاز شود اما هماکنون امکان رزرو آن با پرداخت ۱۰۰ دلار وجود دارد. هامر EV با مشخصات چشمگیری مثل ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، توانمندترین پیکاپ وظیفه سبک جیامسی محسوب میشود. البته پیکاپهای الکتریکی رقیب از بُرد بیشتر و شتاب سریعتری برخوردار هستند اما هامر EV با برخورداری از ویژگیهایی مثل حالت خرچنگ و فضای نوسان زیاد تعلیق، در آفرود هم میدرخشد.
تاریخ عرضه | اواخر ۲۰۲۱ |
بُرد | بین ۴۰۰ تا ۵۶۰ کیلومتر |
قدرت | بین ۶۲۵ تا ۱۰۰۰ اسب بخار |
قیمت پایه | ۸۰ هزار دلار |
بولینگر B2
بولینگر بهتازگی اولین تصاویر از نسخهٔ تولیدی اسیووی B1 و پیکاپ B2 را منتشر کرده است. هردوی این خودروها به پکیج باطری ۱۲۰ کیلووات ساعتی مجهز هستند و بُرد کلی هردو به ۳۲۰ کیلومتر میرسد که در مقایسه با رقبا رقم بسیار پایینی است. شارژ این باطریها با استفاده از پریزهای معمولی ۲۲۰ ولت ۱۰ ساعت و با شارژرهای سریع ۷۵ دقیقه طول میکشد. B1 و B2 به دو موتور الکتریکی مجهز هستند که هرکدام روی یک محور نصب شده و مجموعاً ۶۱۴ اسب بخار قدرت و ۹۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. این ماشینها ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند درحالیکه حداکثر سرعت آنها روی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. به گفتهٔ بولینگر، قیمت هردو مدل از ۱۲۵ هزار دلار آغاز میشود.
تاریخ عرضه | ۲۰۲۱ |
بُرد | ۳۲۰ کیلومتر |
قدرت | ۶۱۴ اسب بخار |
قیمت پایه | ۱۲۵ هزار دلار |
لوردزتاون انجورنس
به گفتهٔ لوردزتاون موتورز، تولید آزمایشی پیکاپ انجورنس از سپتامبر سال ۲۰۲۱ آغاز میشود اما تولید کامل آن تا پیش از سال ۲۰۲۲ صورت نخواهد گرفت. ویژگی منحصربهفرد این پیکاپ در مقایسه با رقبا، برخورداری از چهار موتور الکتریکی درون چرخی است. علاوه بر این، لوردزتاون با انجورنس بیشتر بازارهای تجاری را هدف قرار داده و روی سگمنت خودروهای سواری متمرکز نیست. این پیکاپ به باطریهایی با ظرفیت در حدود ۷۰ کیلووات ساعت مجهز خواهد بود که با هر بار شارژ باید امکان پیمودن حداکثر ۴۰۰ کیلومتر را فراهم کنند.
تاریخ عرضه | اوایل ۲۰۲۲ |
بُرد | بین ۳۲۰ تا ۴۰۰ کیلومتر |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار |
قیمت پایه | ۵۲,۵۰۰ دلار |
اتلیس XT
اتلیس موتور (Atlis Motor) نام ناشناختهای نیست اما این شرکت میگوید پیکاپ الکتریکی XT یکی از توانمندترین پیکاپهای بازار محسوب میشود. این پیکاپ با سه میزان بُرد مختلف شامل ۴۸۰ کیلومتر، ۶۵۰ کیلومتر و ۸۰۰ کیلومتر قابل خریداری خواهد بود که به باطریهایی با ظرفیت از ۱۲۵ تا ۲۵۰ کیلووات ساعت مجهز هستند. علاوه بر بُرد زیاد، XT از ظرفیت بار چشمگیری هم برخوردار است بهگونهای که میتواند تا نزدیک به ۱۶ تن را یدک بکشد و تا ۲.۳ تن بار را حمل کند. XT یک پیکاپ فول سایز است و رینگهای هشت پیچ آن نشان میدهد که در دستهٔ تراکهای سنگین قرار میگیرد. این پیکاپ بزرگ ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و با دو قسمت بار مختلف ۲ یا ۲.۴ متری قابل انتخاب خواهد بود. اتلیس قیمت پایهٔ ۴۵ هزار دلاری را برای نسخهٔ کوتاه و ۴۸۰ کیلومتری XT هدف قرار داده است درحالیکه قیمت مدل ۸۰۰ کیلومتری با قابلیت نصب چرخ پنجم باید از حدود ۸۵ هزار دلار آغاز شود.
تاریخ عرضه | ۲۰۲۲ |
بُرد | بین ۴۸۰ تا ۸۰۰ کیلومتر |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار |
قیمت پایه | ۴۵ هزار دلار |
فورد F150 EV
فورد وعدههای زیادی برای نسخهٔ الکتریکی پیکاپ محبوب F150 داده است. به گفتهٔ این شرکت، F150 EV قویترین F150 تاریخ و همینطور توانمندترین پیکاپ تاریخ فورد خواهد بود. این پیکاپ به دو موتور الکتریکی مجهز میشود و از صندوق بار جلویی بسیار بزرگی بهرهمند خواهد بود. فورد در جولای امسال ویدئویی از یک F150 الکتریکی پروتوتایپ منتشر کرد که واگنهای قطاری به وزن ۴۵۰ تن را یدک میکشید. بهاحتمالزیاد، نسخهٔ الکتریکی F150 پیکاپی چهارچرخ محرک و سریعترین F150 تاریخ خواهد بود. هنوز زمان دقیق معرفی این پیکاپ اعلام نشده اما احتمالاً سال آینده رونمایی و فروش آن از اواسط سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.
تاریخ عرضه | اواسط ۲۰۲۲ |
بُرد | نامشخص |
قدرت | نامشخص |
قیمت پایه | نامشخص |
سامورایی از قله فوجی
۲۵ آذر ۱۳۹۹نیسان تایتان الکتریک رو یادتون رفت
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آذر ۱۳۹۹تنها مضخرفترینش سایبر تراکه که انگاری دادنش به یه بچه و گفتن این کاغذ را مچاله کن و بازش کن ببینیم چی از آب در میاد و مثلاً خواستن خاص باشند و نشون بدهند که برقیها به این زشتی متمایزند اما میبینیم که رقبا از هر نظر بینظیر و بویی از زنده بودن بردهاند و احساس زندگی دارند و نه بدبختی !
Mr.X
۲۵ آذر ۱۳۹۹گل گفتی
مهدی،:امید اینده
۲۵ آذر ۱۳۹۹قیافش بهتر میشه مجبوره عوض شه
Hadi
۲۵ آذر ۱۳۹۹همشون خوبن…
ولی سایبر تراک با توجه به قیمت پایین ترش احتمالا فروش بیشتر خواهد داشت..
البته تا وقتی F-150 الکتریکی نیومده…
ریویان و هامر هم از همشون جذابترن ولی گرونن…
راستی فیکسر آلاسکا رو از قلم انداختید…
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۵ آذر ۱۳۹۹اقای نوید همین سایبر تراک از نیسان جی تی ار نیسمو سریع تره
از بنز ای ام جی سریع تره.
در نسخه فول 6.8 تن بار میکشه.
شتابش 2.8 ثانیه هست در نسخه فول.
فقط طراحیش بده. البته بد نیست از نظر من قشنگه.
همین سوسک که زشته اگه با دقت نگاه کنید قشنگه. هیچ چیز زشت نیست.
ما هستیم که میگیم این زشته و اون قنشگه. در صورتی که ممکنه همه زشت باشن.
با همه خوشگل.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۵ آذر ۱۳۹۹عه اومدی منتظرت بودم
به قول خودت همه ی اینا درست به شرطی که تولید بشه????
حسین
۲۸ آذر ۱۳۹۹سایبر تراک هم خوشگله و پرفورمنسه ، طراحیش هم برای محکم بودن و آیرودینامیک و ظاهر فظاییش اینجوری شده . من که انتخاب اولم هامر بعد سایبرتراکه
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۵ آذر ۱۳۹۹به نظر منم مضخرف ترینشون بولینگر بعدش سایبرفرغونه
هامر ev هم دیگه نگم از زیباییش…
Ãbţìň
۲۵ آذر ۱۳۹۹دست مریزاد آقا نوید????
گل گفتی?
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آذر ۱۳۹۹دوستان عزیز .
دقیقاً توجه بکنید به تعداد لایکهای این کامنت و مقایسش با دیگران (( کاری هم به لایک یا دیسلایک ندارم )) .
سردبیر محترم پدال ، یعنی واقعاً نمیشه شخصی که چنین کاری میکنه را پیدا کرد در صورتی که من به شخصه به چند نفر مشکوکم ، همونهایی که دنبال فتنه اندازی هستند !
Ahmedreza2002
۲۵ آذر ۱۳۹۹سوال
لندروور از بولینر شکایت نکرده؟
Ho3in
۲۵ آذر ۱۳۹۹هامر یکم خوبه
والا کلا با الکتریکی سازی مخالفم
حالا دیگه پیکاپ که هیچ ?
....
۲۵ آذر ۱۳۹۹طراحی بولینگر B2 و سایبرتراک……??
وایییی خداااا?♂️
هامر برقی…?♂️
Mr.X
۲۵ آذر ۱۳۹۹قدیما اگه میگفتن یه جوک بگو میگفتی هامر برقی
الان تو مجلس ختم بگن روضه بخون میگی هامر برقی
Mr.X
۲۵ آذر ۱۳۹۹توجه کردین همه ی مطالب پدال داره میشه هیبریدی و الکتریکی؟!!!
369
۲۵ آذر ۱۳۹۹چون صنعت خودرو سازی داره میره به سمت الکتریکی
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۵ آذر ۱۳۹۹بر باعث و بانیش…
Mr.X
۲۵ آذر ۱۳۹۹و هنوز غیر الکتریکی ها خیلی بیشترنا!
ولی اسمت برام جالبه. اعداد طلایی نیکولا تسلا رو گذاشتی: ((اگر شما فقط میدانستید که اعداد ۳، ۶ و ۹ چقدر با اهمیت هستند، در این صورت شما کلیدی به تمام دنیا را در اختیار داشتید!))
بنظرم بزرگ ترین دانشمند 2 3 قرن پیش تسلا بود. یه تحقیق راجع بهش بکنید.
عباس
۲۵ آذر ۱۳۹۹چون مردم میخوان.
حق انتخاب دارن.
اکثر مردم الکتریکی میخوان.
Ãbţìň
۲۵ آذر ۱۳۹۹حیف….
واقعاً خیلی خیلی ناراحتم که صنعت به این زیبایی رو با برق و کامپیوتر نابود کردن…
خدا …… کنه اون ایلان ماسک ….. رو که دنیای خودرو رو به لجن کشید
مهدی،:امید اینده
۲۵ آذر ۱۳۹۹بولینگر
یک استارتاپ مسخره با قیمت نجومی
Mr.X
۲۵ آذر ۱۳۹۹جعبه دستمال کاغذی
Mr.X
۲۵ آذر ۱۳۹۹ولی کاش پراید بار الکتریک هم میومد😆😆😆😆 میشد دمپایی برقی👡⚡
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۵ آذر ۱۳۹۹ارزان ترین مدل فقط سایبر سلطان. ???
قیمت پایه از همه ارزان تره. قیمت فول هم باز هم از همه ارزان تره.
با 82 هزار دلار نسخه سایبر سلطان فول، صاحب ماشینی میشی که فقط میتازه البته بی صدا.
تنها رقیب سایبر تراک هامر هست. بقیقه رو سایبر تراک له میکنه.
منتظر درگ و میزان آفرود و مسابقه کشیدن این 2 تا هستیم.
Sina
۲۵ آذر ۱۳۹۹اگه قیمت معیاره پس تاتا موتور و باجاج بهترین ماشینای دنیا رو میسازن?
واقعا طراحی سایبر تراک افتضاح به تمام معناست.
بعد خواستن طرفداراشون رو با این حرف که طراحی فضایی داره فریب بدن
البته از لحاظ اعداد و ارقام هیچ مشکلی نداره
بولینگر هم دوتا مکعب گذاشته رو هم دیگه گفته این هم طراحی ماشین?
از لحاظ فنی هم حرفی برا گفتن نداره
هامر هم خوبه ، به نظرم عالیه بین اینا
لوردزتاون ایونجرز هم نمیشه اسمش رو تلفظ کرد چه برسه به اینکه قیافه نه چندان جالبش رو بررسی کرد
باید منتظر فورد موند و دید که چیکار میکنه.
مهرداد كمال
۲۵ آذر ۱۳۹۹بولینگر مرزهای زشتی رو جابجا کرده
خیلییی دیگه زشته
شاهین
۲۵ آذر ۱۳۹۹هامر که رونمایی شد یکم به دنیای خودروی الکتریکی علاقمند شدم
واقعا طراحیش عالیه از همشون پخته تره
یعنی حتی اگر قدرت و برد مسافتی از رقبا کمتر باشه ولی طراحیش همین باشه بازم از بقیه سر تره
زشت ترینشون هم بولینگره. انگار چند نفر توی پارکینگ خونه با ورق 3 میل بدون خم ماشین ساختن واسه شرکت توی عصر جدید
OUTIS
۲۵ آذر ۱۳۹۹بولینگر واقعا با چه امیدی اینقدر گرونه؟مگه مغز آدمو الاغ گاز گرفته که بره بولینگر بخره وقتی این همه گزینه با قیافه بهتر و برد بیشتر هست؟
مسعود
۲۵ آذر ۱۳۹۹اخه یک ادم عاقل و بالغ چرا باید هامرو ول کنه بره ۵۰ هزارتا بیشترم جور کنه بره بولینگر بخره؟
سایبرتراکم قربونش برم انگار با جمعی از دوستات جمع شدی تو حیاط پشتی خونت با قوطی حلبی ساختیش!
میخوام ببینم در عمل سلیقه کی سایبرتراکه اخه باطن هرچقدم خوب باشه ظاهر مهم تره در انتخاب یک خودرو…
مگر اینکه ماسک حراجی دوتا بخر یکی ببر بزنه :|
Golden Zombie
۲۵ آذر ۱۳۹۹هامرEV واقعا از همه نظر فوق العاده هست
Elmiraj
۲۵ آذر ۱۳۹۹برجسته ترین توانایی های هر کدام را بیاری بازم یک قدم نه ، چندین قدم از سایبرتراک ضعیفتر و عقب تر هستن…
Ãbţìň
۲۵ آذر ۱۳۹۹من هنوز باورم نمیشه چجوری میخوان بولینگر رو به تولید برسونن!این ماشین با این طراحی!آخه کی مشتریش میشه!
مزخرف ترینشون اول اون سایبرتراک و دومی اون بولینگره…
هنوزم که هنوزه نمیتونم طراحی سایبرتراک رو تحمل کنم بعد از این همه که نگاهش کردم..??
زیباترینشون هم هامر و فورد هستش?
ali a
۲۵ آذر ۱۳۹۹تسلا هامر فورد رقیب های اصلی هم هستن… کلا کلاس تراک های الکتریکی سال های اینده خیر گرم میشه…
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۵ آذر ۱۳۹۹آقای آبتین چشم شما با چشم دیگران فرق داره.
چشم من هم با چشم شما فرق داره.
هیچ چیز زشتی در دنیا وجود نداره اون نوع نگرش ما نسبت به اوه موضوع هست که اونو زشت یا زیبا میکنه. موضوع اینه که چه طوری بهش نگاه کنی.
از نظر من همه شون خوبن. ولی چون بحث بحث قدرت و پیکاب هست وقیمت معقول.
سایبر تراک اوله.
ولی خودم به شخصه با بولینگر ارتباط برقرار نمیکنم. به درد جبهه جنگ میخوره بیشتر
??
Ãbţìň
۲۵ آذر ۱۳۹۹درست می فرمایید آقا رامین ولی چون ما به طرح های جذاب و اغراق آمیز عادت کردیم دیگه یه طرحی مثل سایبر تراک واقعاً غیر قابل هضمه،اون بولینگر هم انگار از ۸۰سال پیش اومده،اما اگه بحث قیمته خب….
بقول آقای سینا اگه قیمت مهمه خب میریم سراغ تاتا موتور که ماشیناش ارزون ترین توی دنیا هستن…
البته هرکسی سلیقه ای داره اما یه نگاه به کامنتا بندازید تا متوجه بشید چرا بولینگر و سایبرتراک چقدر …..
انتخاب های ارزون تری نسبت به سایبرتراک هم هست توی مدلای بنزینی
M.A.S
۲۵ آذر ۱۳۹۹من واقعا دلیل منطقی نمیبینم که رم تیرکس یا فورد رپتور رو ول کنم اینارو بخرم
با اون قیمتای فضایی و هیکلای زشت بعضیاشون (خودتون منظورو میدونین)من هنوز به قبلیا امید بیشتری دارم تا اینا
بسه
این ماجرای سریعتر بودن سایبر تراک از نیسمو جی تی ار چیه ؟
درگی چیزی هستش ؟(هر چی گشتم پیدا نکردم)
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۶ آذر ۱۳۹۹اقای ام ای اس
سال 2017 تو درگ موتور ترند که مدل s اول شد در اون درگ نیسان جی تی ار نیسمو حضور داشت که تایم 11 ثاینه به ثبت رسوند. ( دقیقش میشه 11.021)
بنز ای ام جی نیز تایم 11.4 ( دقیقش میشه 11.403) رو ثبت کرد
زمانی که سایبر تراک رو نمایی شد ادعا ایلان ماسک تو درگ در نسخه فول تایم 10.8 بود
یعنی سریع تر از جی تی ار نیسمو و ای ام جی.
خود ایلان ماسک هم یه درگ سایبر تراک با پورشه 911 نشون داد که سایبر تراک ازش جلو زد. با اون کاری ندارم.
اگه سایبر تراک تایم 10.8 بزنه هم از جی تی ار نیسمو سریع تره هم از ای ام جی (تو درگ)
Ãbţìň
۲۶ آذر ۱۳۹۹آقا رامین مگه نمیگی ایلان ماسک فقط ادعا کرده؟ادعا با واقعیت خیلی فاصله داره
REZA
۲۵ آذر ۱۳۹۹فقط هامر واقعآ عشقه جانشین عالی
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۵ آذر ۱۳۹۹من موندم خداوکیلی من گفتم هیچ چیز زشت نیست موضوع نگرش ما است به اون وسیله الان چیش بد بود که همه دیس دادن ؟؟؟؟
نیمی از دیس لایک ها الکی هستن ??
یعنی حرف واقعیت رو میزنی دیس لایک میدن.
بعد منتظرید وضع ایران درست شه ؟؟؟
Ãbţìň
۲۵ آذر ۱۳۹۹آقا رامین پیشنهاد میکنم از ماشینی که به مذاق خیلیا خوش نمیاد اسم نیارید،یه وقت سو تفاهم میشه بخاطر این لایک و دیس لایک و بعد شما نارحت میشید
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۵ آذر ۱۳۹۹آخه تویی که از CS95 دفاع میکنی داری از وضع مردم ایران حرف میزنی?????
رضا
۲۶ آذر ۱۳۹۹چقدر دلم هامر رو خواست. ۱۰۰ درصد هیچی ۱۰۰ هزار درصد بهتر از نسخه کثیفش شده.
به نظرم دولت باید قوانینی برای فروش ماشینای الکتریکی رو با صفر درصد مالیات و صفر درصد عوارض تصویب کنه.
اکثر الودگی های شهرای ایران مربوط به حمل و نقل هست. چون نیروگاه ها عمدتا خارج شهرها هستن. الودگی یه نیروگاه برا تولید برق این خودروها رو میشه تا ۷۰ درصد منفی کرد. همون بنزینی که تو ماشین میسوزه رو بهتره بریزن تو نیروگاه برق . حداقل الودگیش تو شهر نمیاد. یه هامرم به من بدن راضی ام. حاظرم قول بدم تا اخر عمر کار میکنم پس میدم