همواره رقابت میان خودروها برای علاقهمندان به این وسایل نقلیهٔ دوستداشتنی، جذاب بوده است. ازاینرو اکثر نشریات و سایتهای معتبر خودرویی در سراسر جهان اقدام به برگزاری رقابتها و مقایسههای گوناگونی میان ماشینهای مختلف میکنند. به همین دلیل ما هم قصد داریم ازاینپس در پدال طی سری مطالبی، با مشارکت شما مخاطبین عزیز و وفادار، رقابتهای جذابی را بین اتومبیلهای گوناگون برگزار کنیم. حال برای روشن شدن ماجرا در این مطلب بهعنوان مقدمه نکات موردنیاز در مورد رقابتهای آینده را بیان میداریم.
در این سری مطالب قصد داریم رقابتهایی را بهصورت جام حذفی در بین کلاسهای مختلف خودرویی برگزار کنیم که نتیجهٔ و پیروز آنها توسط شما مشخص میشود؛ یعنی خودروهای موجود در یک کلاس بهصورت دوبهدو با یکدیگر رقابت یا بهاصطلاح دوئل میکنند و این رقابتها به نظرسنجی گذاشته میشوند تا برنده با رأی اکثریت مخاطبین مشخص گردد. بدین ترتیب هر خودرویی که در هر دوئل رأی بیشتری کسب کند پیروز شده و به مرحلهٔ بعدی صعود میکند تا نهایتاً خودروی برندهٔ هر کلاس مشخص شود.
همانطور که اشاره شد، این رقابتها بهصورت مجزا در بین خودروهای یک سگمنت برگزار میشود و خودروهای هر کلاس بهصورت دوبهدو باهم رقابت میکنند. البته درصورتیکه تعداد خودروهای یک سگمنت فرد باشد در این زمینه مشکلی پیش میآید. راهحلی که برای رفع این مشکل در نظر گرفتهایم این است که یکی از خودروها تا پایان رقابت بین دیگر خودروهای آن سگمنت منتظر میماند و سپس پس از پایان رقابتها در بین کل خودروهایی رتبهٔ دوم را کسب کردهاند، خودرویی که بیشترین رأی را داشته باشد یک شانس دوباره برای رقابت خواهد داشت و با خودرویی که منتظر مانده بود دوئل خواهد کرد. اما امروزه اکثر خودروها با چندین پیشرانۀ مختلف عرضه میشوند به همین دلیل در مقایسههای هر سگمنت و همینطور دوئلها برای همۀ خودروها موتورهایی انتخاب میشوند که با یکدیگر هماهنگ و تقریباً همسان باشند.
سعی میکنیم هر یک از دوئلها را بهصورت یک روز در میان آماده و در سایت منتشر کنیم. نظرسنجی بین خودروها هم در سایت و هم در کانال تلگرام پدال برگزار میشود و در پایان، آراءِ هر دو قسمت باهم جمع میشود. همچنین عمدتاً رقابتها در کلاسهای شلوغ و پررقابت خودرویی برگزار میشود تا شاهد نبردهای جذابتری باشیم. برای آشنایی بیشتر با نحوهٔ کار، مثالی را در کلاسی که آغازگر این سری رقابتها خواهد بود مطرح میکنیم.
برای شروع کار یکی از جذابترین کلاسهای خودرویی یعنی سگمنت E در بخش سدانهای لوکس یا پریمیوم را انتخاب کردهایم. خودروهایی که در حال حاضر در این کلاس حضور دارند عبارتاند از:
مرسدس بنز E کلاس
بامو سری ۵
آئودی A6
کادیلاک CTS
جگوار XF
ولوو S90
لکسس GS
اینفینیتی Q70
آکورا TLX
جنسیس G80
مازراتی گیبلی
لینکلن MKZ
در بین این ۱۲ سدان بهصورت دوبهدو دوئلهایی برگزار شده و برندهٔ هر نبرد با رأی شما انتخاب میشود. رقابتهای هر گروه بدین شرح است:
مرسدس E کلاس | در برابر | اینفینیتی Q70 |
بامو سری ۵ | در برابر | آکورا TLX |
آئودی A6 | در برابر | جنسیس G80 |
لکسس GS | در برابر | ولوو S90 |
کادیلاک CTS | در برابر | لینکلن MKZ |
جگوار XF | در برابر | مازراتی گیبلی |
بدین ترتیب در مرحلهٔ بعدی برندهٔ هر گروه با برندهٔ گروه دیگر دوباره به رقابت میپردازد و این روش در دیگر کلاسهای خودرویی هم اجرا میشود؛ بنابراین نتایج تمامی این رقابتها به رأی و نظر شما مخاطبین گرامی بستگی دارد که امیدواریم در این راه ما را یاری کرده و با شرکت در نظرسنجیها به هرچه جذابتر شدن رقابتها کمک کنید. اولین دوئل این سری رقابتها فردا انجام خواهد شد.
الف.ی
۲۷ فروردین ۱۳۹۶دمت گرم.
چرا پدال ما ایرانی ها به معروفیت و خوبی و محبوبیت کار اند درایور و تاپ اسپید و … نرسه؟
آفرین
الف.ی
۲۷ فروردین ۱۳۹۶راستی پدال هیچ سگمنتی رو فراموش نکن.
یه پیشنهاد : برای جذابیت بیشتر به جز دوئل ماشین های کنونی یه سری دوئل هم بین ماشین های کلاسیک انجام بده.
(ali(CHEVY NOVA
۲۷ فروردین ۱۳۹۶الف. ى
نظر خوبى داد من رقابت کلاسىک هارو خىلى دوست دارم
مثلا رقابت بىن شورولت بىسکاىن 1966 با موتور الومىنىومى427 با بىش از350 اسب قدرت در برابردوج کورونت 1966 با موتور 440 که قدرت375 اسبى داره
الف.ی
۲۷ فروردین ۱۳۹۶دقیقا
مخصوصا مقایسه ماسل های قدیمی
یا مقایسه فراری های قدیمی با لامبو های قدیمی
ایلیا
۲۷ فروردین ۱۳۹۶سلام دوستان
این بخش واقعا جذاب خواهد شد
فقط خواهش می کنم ، خواهش میکنم ،خواهش میکنم….مثل طرفدارای پرسپولیس و استقلال نباشید که در انتخاب بهترین بازیکن یا زیبا ترین گل در هرصورت به گزینه ی تیم محبوبشون رای میدن.
این قضیه اگه دیده بشه دیگه کار هیچ ارزشی نداره
خواهش میکنم بدون در نظر گرفتن برند رای بدید
اگه آلمانی باز هستی و میبینی در یه سگمنت کادیلاک بهتر کار کرده حقش رو بهش بده
اگه انگلیسیا رو دوس داری تعصبت نباید جلوی انتخاب یه ماشین آلمانی رو بگیره.
من به عنوان اولین کاربر قول میدم که بدون کوچکترین تعصبی، قبل از اینکه با عجله خودرو برند محبوبم رو انتخاب کنم ،عاقلانه همه ی شرایط رو بسنجم و منطقی انتخاب کنم.(حداقل یک دقیقه تفکر قبل از هر انتخاب)
shahin
۲۷ فروردین ۱۳۹۶فکر بسیار خوبی بود افرین به پدال….فقط اینکه وقتی میخاین نظر سنجی انجام بدین به صورت خیلی مختصر مفید یه اطلاعات از ماشین های توی دوئل به صورت جدول قرار بدین( مثلا مقدار اسب بخار-قیمت-سال ساخت) تا بتونیم بهتر انتخاب کنیم
الوند
۲۷ فروردین ۱۳۹۶عالیه خیلی فکر خوبیه
فقط خاهشن بدون تعصب کور کورانه نظرتونو بدید رقابت خیلی بهتر میشه همه جنبه هارو در نظر بگیریم بعد نظر بدیم عالی میشه
مخلص همه ی بچه های پدال هستم
Archi KHAN
۲۸ فروردین ۱۳۹۶الف.ی عزیز
چون پدال ما ایرانی ها
به معروفیت و خوبی و محبوبیت کار اند درایور و تاپ اسپید و … کامنت حذف نمیکنه !!!
asa
۲۸ فروردین ۱۳۹۶آقا من نفهمیدم. الان چه جوریم باید رای خودمونو اعلام کنیم ؟
کارل شلبی
۲۷ فروردین ۱۳۹۶آخ چه دیدنی بشه رقابت ماسل کارا
Steve McQueen
۲۷ فروردین ۱۳۹۶من منتظر آفرودر ها هستم
فینال این کلاس هم دوست دارم بین A6و سری5 باشه
(ali(CHEVY NOVA
۲۷ فروردین ۱۳۹۶کارل شلبى
خوب گفتى من منتظر ىه نبرد جانانه بىن ماسل کارها هستم
ونوم اف ۵
۲۷ فروردین ۱۳۹۶پدال جان یه نکته سعی کن تو هر دوئل ماشین ها تا حد امکان از یه کشور نباشه مثلا لینکلن رو با کادیلاک روبرو کردی و یه نماینده امریکا حذف اجباری میشه از طرف امریکایی بازا ولی المانی ها رو مقابل حریف ژاپنی و کره ای قرار دادی که امتیاز مثبت حساب میشه
کارل شلبی
۲۷ فروردین ۱۳۹۶راستی پدال بسیارررررر مچکریم
چلنجر
۲۷ فروردین ۱۳۹۶سلام عزیزان ببخشید حرف بی ربط می زنم من عاشق ماشین های آمریکایی هستم ولی همیشه یه سوال مغزمو درگیر کرده و اونم این هست که مثلا از خودم می پرسم ماشینی مثل یه لامبورگینی یا پورشه چه برتری و نقطه قوت هایی نسبت به ماشینی مثل شورلت کامارو دارن که چند برابر گران تر هستن ازتون می خوام اگه می شه یکم تخصصی توضیح بدید مثلا خودم هم می دونم که کیفیت بیشتری دارن یا اینکه همه شرکت ها فقط یه درصد محدود برای هر خودرویی سود در نظر می گیرن البته به جز خودروهایی که خیلی کمیاب هستن و نباید بگیم فراری یا لامبورگینی پول برند و خاص بودنشومو می گیرن چون فقط چند درصد اون قیمت مربوط به برند هستش خواهش می کنم از نظر فنیو کیفی و سایر موارد دیگه یکم تخصصی توضیح بدید مثلا با گفتن این که مثلا فراری هندلینگ بهتری داره حرف رو تموم نکنید و یکم بیشتر توضیح بدید با تشکر از همه عزیزان
ونوم اف ۵
۲۷ فروردین ۱۳۹۶چلنجر جان خودت جواب خودت رو دادی یا برتری فنی یا برتری کیفیت مثلا استفاده از چرم و فیبر کربن و مقداری هم پول برند و تولید محدود بودن و … باعث افزایش قیمت بعضی ماشین ها میشه مثل فراری
(ali(CHEVY NOVA
۲۷ فروردین ۱۳۹۶چلنجر
اىن سوال شما کلى توضىح داره من خلاصه بهت مىگم
اول از همه مهم اینکه تاحالا امرىکاىى سوار شدى با نه؟
چرا این رو پرسىدم؟به این علت که اگه تا حالا سوار نشده باشى فکر مىکنى که شاید کىفىتشون پاىىن هست که ارزونه اما واقعىت ىه چىز دیگس
علت ارزونى ماشینها ى امریکایی 2 صلى هست
1- تولىد بالا که باعث ارزون تموم شدن محصول مىشه
2- استفاده از قطعات مشترک فنى بىن چند محصول
آرش آمریکایی
۲۷ فروردین ۱۳۹۶بعله درسته این دومورد که علی آقا گفتن رو اشاره نکردم
مرسی علی جون
ماشین آمریکایی رو باید برونی تا بفهمیش
(ali(CHEVY NOVA
۲۷ فروردین ۱۳۹۶فداى ارش امریکایی داداش گل خودم
آرش آمریکایی
۲۷ فروردین ۱۳۹۶سلام بر چلنجر عزیز
منم مثل شما طرفدار خودروهای آمریکایی هستم
اما میخوام بدون هیچ گونه تعصبی پاسخ شما رو بدم
البته بحث مفصلیه دوستان اگه طولانی میشه معذرت میخوام .
ببین داداش قیمت رو نگرش خود شرکت و با توجه به ارزش خودرو کیفیت ساخت و سیاست های بازاریابی تعیین میشه که در آخر به این موضوع میپردازیم
برگردیم به سوال شما
بارها توی مقایسه خودرو ها چه مقاله و چه فیلم دیدیم که نویسنده از روندن خودرو آمریکایی لذت ببیشتری میبره سرگرم کننده تره درگیر کننده تره حتی توی پیست سریعتره اما قیمت کمتری داره
مثلا بارها دیدیم که کوروت توی پیست پورشه و نیسان جی تی ار رو گرفته
اما با قیمتی به مراتب کمتر
مثلا یه بار توی یه سایت دیگه که مقایسه بین کوروت c7 و نیسان gtr ررو خوندم
روی کاغذ نیسان برنده بود و قیمتش هم ببی از دو برابر بود اما توی رانندگی تجربی توی خیابون کوروت خیلی بهتر بود و توی پیست هم سریعتر بود
و در آخر نویسنده گفته بود این اختلاف قیمت نیست که کوروت رو پیروز میدان میکنه بلکه این خوده کوروته
بعضی دوستان میگن به دلیل مصرف سوخت بالا قیمت گرانتری دارن
اما مصرف سوخت v8 های آمریکایی با تویین توربوهای اروپایی تفاوت فاحشی نداره ؛ در ضمن خودروهای آمریکایی ( جی ام و کرایسلر) تکنولوژی خاصی داره که شما میتونی ماشین 8 سیلندر رو به 4 سیلندر تبدیل کنی در واقع نصف سیلندرهارو خاموش کنی ؛ تازه خود خودروهای جنرال موتورز هم فناوری خاصی داره که توی سرعتهای پایین و در شهر که دور موتور پایینه موتور بسیار کند کار میکنه و بنزین کمتری میسوزونه
پس این ادعا که میگن خودرو آمریکایی تکنولوژی پایین داره و مصرف سوختش بالاست کاملا رد و منتفی میشه
پس دلیل چیه ؟؟؟
همونطور که در بالا گفتم نگرش !
100 سال پیش خودرو فقط برای افراد خیلی ثروتمند بود
اما هنری فورد اومد و با نگرش اینکه ماشین باید مال همه باشه فورد مدل T رو ساخت و از اون موقع در تمام بازار آمریکا تمامی خودرو سازها با این روند شروع به کار کردند
الان خودروهای آمریکایی رو این سیاست کار میکنند که یه خودروی اسپرت باید دست یافتنی باشه
هرچند از دهه 80 به بعد تا همین اواخر خودروهای آمریکایی به دلایلی به انزوا رفتن اما دوباره برگشتن و همون رراه رو ادامه میدن
اما برندهای اروپایی مشتریهای ثروتمندتر رو هدف قرار میدن و از مواد گران قیمت تری برای ساخت داخل ماشین استفاده میکنن چیدمان المان ها و ادوات ماشین تودوزی ها بسیار زیبا و از مواد گرون ساخته میشه و قیمتت بالا میره
خودروهایی مثل لامبورگینی و فراری خاصن و تک و دست ساز ساخته میشن و اثر هنری متحرک محسوب میشن و گرانن
راجع به نگرش ژاپنی ها
اونا تو دهه 80 خودروهای اسپرت ارزان خیلی خوبی رو ساختن
و از فرمول آمریکایی های دهه 60 و 70 استفاده کردن و موفق بودن
اما الان از هر دو رویکرد آمریکایی و ارو پایی استفاده میکنن
اما خودرو های آمریکایی مال عاشقان جاده و رانندگیه
چون وقتی باهاشون برونی یادت میره داخلش از پلاستیم ساخته شده یا فیبر کربن
چلنجر
۲۷ فروردین ۱۳۹۶با تشکر فراوان از همه عزیزانی که پاسخ سوالمو دادن اگه کسی دیگه ای هم چیزی می دونه خیلی دوست دارم نظرشو بدونم
بازم تشکر
(ali(CHEVY NOVA
۲۷ فروردین ۱۳۹۶احسنت ارش جان
Ace
۲۷ فروردین ۱۳۹۶.
خیلی فکر خوبیه ؛ دمت گرم پدال.
خوشمان آمد …. !
پدرام
۲۷ فروردین ۱۳۹۶احسنت خیلیم عالی
علي
۲۷ فروردین ۱۳۹۶با تچکر از کادر پدال . فکر بسیار خوبیه . ی (((جورایی ی تیر و دو نشانه ? )))فکر کنم خود پدال بهتر از همه منظور منو بفهمه ?. جالبتر اینجاست اگر ترتیب قرار گرفتن ماشینا را تو لیست بالا ببینیم فکر کنم نتیجه نهایی خواهد بود الخصوص (((۳ تای اولش))) .
با سپاس
امره Emrah
۲۷ فروردین ۱۳۹۶ای ول
دوس دارم زندگی رووووو
به امید قهرمانی بنز و لکسس
ایلیا
۲۷ فروردین ۱۳۹۶به امید قهرمانی هر خودرویی که بهتر کار کرده و بیشترین زحمت رو براش کشیدن
بیژن
۲۷ فروردین ۱۳۹۶ایده جذابیه…حالا ما به عنوان شرکت کننده چطور باید ثبت نام کنیم.؟
اصلا خودروها از کجا قراره توو این دوئل ها شرکت کنن؟ کاربران یا کسای دیگه…؟
سردبیر
۲۷ فروردین ۱۳۹۶بیژن عزیز، سلام
متاسفانه ما امکان تست واقعی و بررسی از نزدیک بسیاری از خودروهای روز جهان را نداریم. بنابراین این دوئلها به معرفی مختصر خودروها و نظرسنجی از شما برای تعیین محبوبترین خودروها در هر سگمنت محدود می شود. کاش روزی چنین امکانی نیز برای ما فراهم گردد تا بتوانیم در کنار سایر هموطنانمان، علاوه بر امکان برخورداری و دسترسی از خودروهایی به روز، تست ها و مقایسه هایی واقعی را تدارک ببینیم.
ارادتمند همه شما دوستان گرامی
ahmad
۲۸ فروردین ۱۳۹۶داداچ داری اشتباه میزنی!
متنو بخون…
حسين
۲۷ فروردین ۱۳۹۶درود.
پدال عزیز، سردبیر محترم
به نظرم نتیجه از پیش مشخصه. طبق نظر سنجی های قبلی، معمولا بنز بیشترن رای رو از کاربرا میگیره. اما خب برای متوجه شدن سلیقه کاربرا خوبه. به شرطی که از آخر ریزِ آمار در اختیار نویسنده ها قرار بگیره و کلیات آمار هم روی سایت گذاشته بشه.
mehran911
۲۸ فروردین ۱۳۹۶این حرف رو منم کاملا قبول دارم
در پدال بنز بیشترین طرفدار رو داره و به نوعی میتونه نتیجه از پیش تعیین شده باشه
.
راستی به نظر من زمان خوبی رو برای این کار انتخاب نکردید اردیبهشت و خرداد زمان خوبی نیست من دانشجو هستم و در این زمان یک دنیا مشغله دارم
هر چند خییییلی دوست داشتم در این نظر سنجی ها شرکت کنم ( اگه امکانش هست رقابت سوپر اسپرت ها رو بعد از خرداد برگزار کنید )
.
به هر حال بخاطر این کار واقعا تحسینتون میکنم ایده ی واقعا جالبیه
این کار میتونه به افزایش تعداد کاربر ها و بازگشت و طراوت گذشته و بهبود فضای دوستانه در پدال کمک کنه
من که امیدوارم
Mohammadreza
۲۷ فروردین ۱۳۹۶بنظرم اول همه رو تو دو یا سه گروه بذارید بعد مثلا دوتا اول هر گروه بیان بالا بعد بینشون تک حذفی برقرار کنید در غیر این صورت در این روش که از همون اول دو به دو با هم رقابت میکنن قطعا به بعضی خودرو ها ظلم خواهد شد
اول باید گروهی برگذار بشه
محمدرضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۶عالیه . منتظریم . دوستان منصفانه رای بدید خواهشا ☺
H|>l
۲۷ فروردین ۱۳۹۶الان ژرمن ها تو گلدان شماره یک بودن
گلدان شماره دو کدوم کشورها بوده
یکم مسخره هست،
ب ام و سلطان
۲۷ فروردین ۱۳۹۶اگرم در گلدان شماره یک باشن هم باشن ژرمن ها در این سگمنت فوق العاده و عالی هستن مخصوصا سلطان صاحب نشان قدر نهان
Jast bentley continental
۲۷ فروردین ۱۳۹۶اقایون یه خواهشی دارم فقط لطفا سعی کنید از سر تعصب به ماشینا رای ندید که واقعا هر ماشین به حقش برسه و مقایسه ها مفید باشه لطفا با تشکر
ب ام و سلطان
۲۷ فروردین ۱۳۹۶اگر تعصب نباشه هیچ چیزی در جهان شکل نمیگیره تعصب اگر چه چیزه بدیه ولی موتور محرک داستانه اگر فقط تعصب باشه خوب نیست نه اینکه تعصب وجود نداشته باشه این نکته تمام موضوعه
ghost
۲۸ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز این یک مقایسه اس سایت با جای دیگه اشتباه گرفتی تو مقایسه باید با عقلت تصمیم بگیری نه احساست که حق به حق دار برسه
ٍErfan
۲۷ فروردین ۱۳۹۶ربطی به این مطلب نداره ولی گرند پری بحرین فتل اول شد همیلتون دوم بوتاس سه و رایکونن چهارم.ورشتاپن هم با اشتباه ترمزگیری به بدنه پیست برخورد کرد و خارج شد.
فتل 68
لوییس61
تیمی
فراری 102
مرسدس 99
F.A
۲۷ فروردین ۱۳۹۶با سلام و درود
آفرین بر پدال. عالیه.
Omid622
۲۷ فروردین ۱۳۹۶من که از همین الان با تمام وجود اماده ام که با انصاف رای بدم نه با احساس و تعصب
ahmad
۲۸ فروردین ۱۳۹۶ایده بسیار هیجان برانگیزی است…
Omid622
۲۸ فروردین ۱۳۹۶اگه ممکنه فیلم بررسی ماشین های خارجی رو از سایت هاشون میگیرید با ترجمه یا زیر نویس بزارید رو سایت ممنون میشم
فيصل.
۲۸ فروردین ۱۳۹۶۱۰۰ دلار رو مرسدس E شرط میبندم ، نبود؟؟؟?