رفتهرفته به پایان سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک میشویم و از همین روست که شاهدیم پیاپی آمارهای جدیدی از ارقام فروش و تولید خودرو در اقصی نقاط گیتی منتشر میشوند. در یکی از این آمارها که به ۱۰۰ خودروی پرفروش جهان مرتبط است، پراید را میبینیم که در جایگاه هشتاد و سوم جدول ایستاده است. پرایدی که این روزها بهکرات از رفتن آن سخن میرود.
از این خودروی کوچک کرهای الاصل که اینک رنگ و بوی تماماً وطنی به خود گرفته، در ده ماهه نخست سال ۲۰۱۷، مجموعاً ۲۰۷,۸۲۸ دستگاه تولید شد که نسبت به پارسال، رشد ۵.۵ درصدی را نشان میدهد. ناگفته نماند که از زمان ورود پراید به ایران تاکنون بیش از ۷ میلیون دستگاه از آن توسط سایپا به فروش رسید.
رتبههای یکم تا دهم جدول پرفروشهای جهان نیز طبق روال سابق به برندهای ژاپنی، آمریکایی و ژرمنی تعلق دارد. و در میان تمامی آنها، تویوتا کرولا با فروشی بیش از یک میلیون دستگاه، برجسته و جلودار است. در میان سگمنتهای مختلف نیز کرولا به عنوان پرفروشترین سدان، فورد سری F به عنوان پرفروشترین پیکاپ، فولکس واگن گلف به عنوان پرفروشترین هاچبک و تویوتا راوفور به عنوان پرفروشترین کراساوور سال دست یافتند. هیوندای توسان و النترا نیز رتبههای ۱۳ و ۱۴ را به دست اوردهاند که هرچند نسبت به سال قبل افت یافته اما کاملا برخلاف دیدگاه هموطنانی است که هنوز فکر میکنند این برندهای کرهای تنها در ایران محبوبیت و فروش دارند! در میان برندهای چینی هم هاوال توانسته با H6 رتبه ۲۱ جهان را به دست آورد که البته بیشتر آن را مدیون بازار داخلی چین است. در میان برندهای پرمیوم نیز مرسدس کلاس سی بالاتر از آئودی A3 و سایر خودروهای لوکس قرار گرفته است.
رتبه فروش | نام خودرو | میزان فروش | درصد رشد سالانه |
۱ | تویوتا کرولا | ۱,۰۱۴,۹۲۰ | -۵.۸ |
۲ | فورد سری F | ۸۸۶,۵۸۴ | +۱۰.۲ |
۳ | فولکسواگن گلف | ۷۹۵,۶۸۰ | -۴.۱ |
۴ | هوندا سیویک | ۶۸۷,۹۶۳ | +۲۴.۳ |
۵ | تویوتا روفور | ۶۷۶,۰۵۸ | +۱۳.۷ |
۶ | هوندا CR-V | ۶۰۹,۱۴۹ | -۲.۲ |
۷ | فولکسواگن تیگوآن | ۵۷۹,۶۳۲ | +۴۱.۱ |
۸ | فورد فوکوس | ۵۵۶,۶۲۳ | -۹.۲ |
۹ | فولکسواگن پولو | ۵۵۱,۶۹۸ | -۶.۵ |
۱۰ | تویوتا کمری | ۵۳۸,۹۷۶ | -۱.۸ |
در جدول ذیل، آمار فروش ۱۰۰ خودروی پرفروش جهان در ده ماهه نخست سال ۲۰۱۷ درج شده است.
رتبه ۲۰۱۷ | رتبه ۲۰۱۶ | مدل | فروش ۲۰۱۷ | درصد تغییر |
---|---|---|---|---|
۱ | ۱ | Toyota Corolla | ۱.۰۱۴.۹۲۰ | -۵,۸% |
۲ | ۲ | Ford F-Series | ۸۸۶.۵۸۴ | ۱۰,۲% |
۳ | ۳ | Volkswagen Golf | ۷۹۵.۶۸۰ | -۴,۱% |
۴ | ۹ | Honda Civic | ۶۸۷.۹۶۳ | ۲۴,۳% |
۵ | ۷ | Toyota RAV4 | ۶۷۶.۰۵۸ | ۱۳,۷% |
۶ | ۵ | Honda CR-V | ۶۰۹.۱۴۹ | -۲,۲% |
۷ | ۲۲ | Volkswagen Tiguan | ۵۷۹.۶۳۲ | ۴۱,۱% |
۸ | ۶ | Ford Focus | ۵۵۶.۶۲۳ | -۹,۲% |
۹ | ۸ | Volkswagen Polo | ۵۵۱.۶۹۸ | -۶,۵% |
۱۰ | ۱۰ | Toyota Camry | ۵۳۸.۹۷۴ | -۱,۸% |
۱۱ | ۱۱ | Chevrolet Silverado | ۵۳۶.۰۶۱ | ۱,۳% |
۱۲ | ۱۵ | Ram pick-up | ۵۰۷.۰۰۶ | ۵,۵% |
۱۳ | ۱۲ | Hyundai Tucson | ۵۰۰.۰۲۰ | -۵,۲% |
۱۴ | ۴ | Hyundai Elantra | ۴۷۱.۲۹۴ | -۲۴,۷% |
۱۵ | ۱۳ | Volkswagen Jetta | ۴۶۲.۱۶۳ | -۱۰,۱% |
۱۶ | ۱۷ | Honda Accord | ۴۴۷.۳۲۴ | ۰,۸% |
۱۷ | ۲۵ | Nissan Qashqai | ۴۱۶.۹۳۸ | ۱۲,۸% |
۱۸ | ۱۶ | Volkswagen Lavida | ۴۱۵.۱۹۶ | -۹,۳% |
۱۹ | ۱۴ | Wuling Hongguang | ۴۱۲.۵۵۶ | -۱۷,۴% |
۲۰ | ۱۸ | Toyota Hilux | ۴۰۵.۸۲۳ | -۷,۱% |
۲۱ | ۱۹ | Haval H6 | ۳۹۷.۳۵۴ | -۷,۶% |
۲۲ | ۲۱ | Volkswagen Passat | ۳۷۹.۳۹۶ | -۹,۱% |
۲۳ | ۳۷ | Nissan Rogue | ۳۶۶.۲۸۳ | ۲۲,۵% |
۲۴ | ۲۰ | Kia Sportage | ۳۵۵.۲۰۱ | -۱۷,۳% |
۲۵ | ۲۸ | Nissan X-Trail | ۳۴۹.۱۹۵ | ۲,۵% |
۲۶ | ۲۱۹ | Buick Excelle | ۳۴۲.۳۶۶ | ۲۴۵,۷% |
۲۷ | ۲۶ | Skoda Octavia | ۳۴۱.۶۹۲ | -۶,۸% |
۲۸ | ۲۳ | Ford Fiesta | ۳۴۰.۵۴۷ | -۱۲,۵% |
۲۹ | ۳۶ | Mazda CX-5 | ۳۳۵.۴۳۸ | ۱۱,۹% |
۳۰ | ۲۹ | Renault Clio | ۳۳۳.۵۲۱ | ۰,۳% |
۳۱ | ۲۷ | Mazda3 | ۳۲۷.۶۶۸ | -۷,۸% |
۳۲ | ۴۰ | Nissan Sylphy | ۳۲۵.۵۲۷ | ۱۳,۷% |
۳۳ | ۳۰ | Toyota Yaris | ۳۱۵.۲۹۶ | -۱,۶% |
۳۴ | ۳۲ | Ford Escape | ۳۱۴.۸۶۳ | ۱,۳% |
۳۵ | ۷۱ | Chevrolet Equinox | ۳۰۴.۴۰۷ | ۳۸,۳% |
۳۶ | ۳۹ | Mercedes C Class | ۳۰۴.۱۹۳ | ۳,۷% |
۳۷ | ۴۸ | GAC Trumpchi GS4 | ۲۹۱.۰۵۱ | ۶,۵% |
۳۸ | ۳۸ | Chevrolet Malibu | ۲۸۸.۱۶۳ | -۲,۱% |
۳۹ | ۲۴ | Chevrolet Cruze | ۲۸۳.۳۱۸ | -۲۴,۸% |
۴۰ | ۵۰ | Honda HR-V | ۲۸۱.۶۰۲ | ۵,۶% |
۴۱ | ۵۹ | Toyota Highlander | ۲۸۱.۳۱۸ | ۱۸,۴% |
۴۲ | ۴۲ | Volkswagen Sagitar | ۲۶۷.۹۷۹ | -۵,۸% |
۴۳ | ۴۶ | Ford Transit | ۲۶۴.۰۲۷ | -۵,۵% |
۴۴ | ۴۹ | Nissan Sentra | ۲۶۲.۱۰۰ | -۱,۸% |
۴۵ | ۵۱ | Peugeot 208 | ۲۶۰.۱۲۰ | -۲,۵% |
۴۶ | ۴۳ | Audi A3 | ۲۵۸.۹۷۶ | -۸,۷% |
۴۷ | ۶۴ | Jeep Grand Cherokee | ۲۵۸.۷۵۸ | ۱۱,۸% |
۴۸ | ۵۴ | Ford Explorer | ۲۵۸.۴۲۷ | ۱,۸% |
۴۹ | Baojun 510 | ۲۵۴.۹۶۱ | ||
۵۰ | ۴۵ | Honda Fit | ۲۵۱.۱۴۱ | -۱۰,۶% |
۵۱ | ۱۶۷ | Mercedes GLC | ۲۴۷.۵۴۵ | ۱۰۰,۶% |
۵۲ | ۳۵ | Toyota Prius | ۲۴۴.۵۷۷ | -۱۹,۱% |
۵۳ | ۶۱ | Ford Edge | ۲۴۲.۴۰۷ | ۲,۶% |
۵۴ | ۵۳ | Volkswagen Santana | ۲۴۱.۱۳۱ | -۵,۴% |
۵۵ | ۳۱ | Hyundai Sonata | ۲۳۸.۰۴۵ | -۲۴,۹% |
۵۶ | ۴۴ | Hyundai Santa fe | ۲۳۷.۰۲۰ | -۱۶,۴% |
۵۷ | ۴۱ | Nissan Altima | ۲۳۶.۲۰۵ | -۱۷,۰% |
۵۸ | ۶۶ | Kia Rio | ۲۳۵.۹۷۴ | ۲,۶% |
۵۹ | ۶۵ | Jeep Renegade | ۲۳۵.۳۵۹ | ۲,۳% |
۶۰ | ۷۵ | Hyundai i20 | ۲۳۳.۷۰۳ | ۷,۳% |
۶۱ | ۶۳ | GMC Sierra | ۲۳۳.۵۴۴ | ۰,۸% |
۶۲ | Toyota C-HR | ۲۳۰.۷۹۲ | ||
۶۳ | ۵۵ | Isuzu D-Max | ۲۳۰.۲۰۷ | -۷,۰% |
۶۴ | ۳۳ | Jeep Cherokee | ۲۲۹.۶۰۶ | -۲۴,۶% |
۶۵ | ۱۷۷ | Jeep Compass | ۲۲۹.۵۲۶ | ۹۳,۹% |
۶۶ | ۷۴ | Subaru Forester | ۲۲۸.۴۲۲ | ۴,۸% |
۶۷ | ۶۸ | Buick Envision | ۲۲۸.۱۳۸ | ۲,۷% |
۶۸ | ۷۸ | Foton Light Truck | ۲۲۷.۳۴۱ | ۱۱,۷% |
۶۹ | ۷۳ | Honda City | ۲۲۵.۴۳۰ | ۳,۲% |
۷۰ | ۳۰۹ | Geely Boyue | ۲۲۴.۰۷۴ | ۲۱۸,۷% |
۷۱ | ۸۹ | Mercedes E Class | ۲۲۳.۲۴۸ | ۱۹,۰% |
۷۲ | ۶۲ | Ford Escort | ۲۲۰.۶۲۲ | -۶,۱% |
۷۳ | ۷۷ | Maruti Alto | ۲۱۹.۳۹۸ | ۴,۲% |
۷۴ | ۶۹ | Ford Kuga | ۲۱۸.۶۱۰ | -۱,۳% |
۷۵ | ۵۸ | Opel Astra | ۲۱۵.۷۴۶ | -۹,۲% |
۷۶ | ۶۷ | Kia Sorento | ۲۱۵.۱۳۹ | -۵,۷% |
۷۷ | ۵۷ | Opel Corsa | ۲۱۴.۹۱۶ | -۱۰,۵% |
۷۸ | ۸۷ | Wuling Mini Truck | ۲۱۳.۲۲۳ | ۱۰,۹% |
۷۹ | ۸۶ | Renault Captur | ۲۱۲.۰۴۳ | ۹,۸% |
۸۰ | ۵۶ | BMW 3 Series | ۲۱۱.۹۷۷ | -۱۳,۴% |
۸۱ | ۴۷ | Baojun 730 | ۲۱۰.۸۳۳ | -۲۳,۵% |
۸۲ | ۸۵ | Ford Ranger | ۲۱۰.۴۸۳ | ۸,۲% |
۸۳ | ۸۱ | Saipa Pride/ 100-Series | ۲۰۷.۸۲۸ | ۵,۵% |
۸۴ | ۹۲ | Geely Emgrand EC7 | ۲۰۶.۸۶۳ | ۱۳,۷% |
۸۵ | ۹۶ | Volkswagen Bora | ۲۰۵.۱۵۷ | ۱۷,۳% |
۸۶ | ۷۶ | Ford Ecosport | ۲۰۴.۹۳۶ | -۳,۸% |
۸۷ | ۷۲ | Nissan Versa | ۲۰۰.۶۶۵ | -۸,۲% |
۸۸ | ۱۲۵ | Citroen C3 | ۱۹۸.۱۸۰ | ۳۹,۹% |
۸۹ | ۹۷ | Dacia Sandero | ۱۹۷.۸۵۲ | ۱۴,۴% |
۹۰ | ۸۰ | Jeep Wrangler | ۱۹۷.۰۳۲ | -۱,۸% |
۹۱ | ۹۱ | Subaru Outback | ۱۹۵.۳۲۸ | ۷,۱% |
۹۲ | ۱۶۱ | Subaru Impreza | ۱۹۳.۵۲۲ | ۵۵,۸% |
۹۳ | ۶۰ | Ford Fusion | ۱۹۲.۵۴۳ | -۱۸,۹% |
۹۴ | ۴۴۴ | Roewe RX5 | ۱۹۲.۲۶۸ | ۳۳۷,۹% |
۹۵ | ۱۰۴ | ChangAn CS75 | ۱۹۱.۸۷۶ | ۲۲,۰% |
۹۶ | ۱۷۴ | Mitsubishi Outlander | ۱۹۱.۷۷۶ | ۶۰,۸% |
۹۷ | ۲۰۳ | Hyundai Creta | ۱۹۱.۱۲۶ | ۷۵,۹% |
۹۸ | ۸۴ | Peugeot 2008 | ۱۸۹.۳۰۴ | -۳,۲% |
۹۹ | ۱۳۰ | Chevrolet Onix | ۱۸۷.۵۷۳ | ۳۵,۳% |
۱۰۰ | ۷۹ | Audi A4 | ۱۸۴.۴۲۶ | -۸,۵% |
منبع آمار: Focus2move.com
BehNam
۲۴ آذر ۱۳۹۶پرفروش های اونا
پرفروش های ما??
morteza
۴ دی ۱۳۹۶خوب فروش پراید که تو بازار جهانی نیست.این خودروها تو بازار جهانی اینقد فروش دارن در صورتی که بازار پراید99 درصد تو ایرانه 1% هم برای عراق و جاهای دیگه.
سامان اذری
۲۴ آذر ۱۳۹۶هوندا سیویک همچنان با قدرت
sina
۲۴ آذر ۱۳۹۶یه روز یه دونه میخرم :)
Hosein
۲۴ آذر ۱۳۹۶منم همینطور.ولی احتمالا مدل۹۲ شو بتونم.?
سامان اذری
۲۵ آذر ۱۳۹۶انشالله
کارل شلبی
۲۴ آذر ۱۳۹۶این برای ما یه افتخار بزرگه که پراید تونسته از برندهای بزرگی مثل فورد بیش تر بفروشه!!!?
شاهين
۲۴ آذر ۱۳۹۶ماشینای اقتصادیه همه جای دنیا ماشینای لوکس ما حساب میشن.خودمونیم خیلی بدبختیم و هر روزم شدت و عمق بدبختی بیشتر میشه
لانتا
۲۴ آذر ۱۳۹۶جالب تویوتا بیشتر از تعداد ماشین های فروخته شده بعضی از برند دنیا فقط کرولا فروخته
sina
۲۴ آذر ۱۳۹۶یه جا خوندم از کل مزداهای فروخته شده، بیشتر کرولا فروخته. مطمئن نیستم ولی
ناشناس
۲۴ آذر ۱۳۹۶سینا جان طبق سایت focus2move مزدا در سال 2016 بیش از 1.5 میلیون فروخت. کرولا بیش از 1.3 میلیون. از مزدا نه. اگه خود کرولا رو یه خودروساز در نظر بگیریم، 22 امین خودروساز دنیا میشد در سال 2016 در این صورت! کرولا به تنهایی از کل خودروهای برندهایی مثل اشکودا، سیتروئن، سوبارو، میتسوبیشی، جی ام سی، دوج، ولوو، لندروور، سئات و خیلی از برندهای بزرگ و کوچک دیگه بیشتر میفروشه. پرفروش ترین ماشین تاریخه و سال هاست با اختلاف پرفروش ترین ماشین دنیاست. با این اختلاف زیاد فکر نمیکنم حالا حالا ها ماشینی حتی بتونه تهدیدش کنه. ماشین قابل اعتماد، با کیفیت و کم استهلاک، نرم و خانوادگی، کم مصرف و مقرون به صرفه، جذاب نیس اما شکیله و خیلی از فکتورهای دیگه باعث این محبوبیت بالاشه. برعکس خیلی از دوستان که میگن ماشین لذت بخشی نیس، به نظرم اتفاقا به عنوان یه ماشین خانوادگی وظیفشو به خوبی انجام میده. ماشین خانوادگی باید نرم و بی سر و صدا و بی دردسر باشه، نه اینکه هندلینگ بالایی داشته باشه. ماشین اسپورت که نیس. تویوتا خیلی خوب میفهمه مردم مختلف چه نیازی دارن و هر سگمنتی هدفش چیه. خانواده آدم که کنار یا پشت آدم میشینن تو ماشین من نمیدونم هندلینگ ماشین به چه دردشون میخوره. اونا راحتی و آسایش میخوان. نرمی میخوان. با اینکه ماشینی مثل مزدا 3 لذتی به مراتب بیشتر از کرولا داره، اما کرولا به مراتب ماشین راحت تر و نرم تریه و بیشتر به درد یه خانواده میخوره.
sina
۲۴ آذر ۱۳۹۶مرسی دوست عزیز از ازاطلاعاتت
BMW
۲۴ آذر ۱۳۹۶همچین میگی هزینه استهلاک
فولکس تو ده سال فقط ۱۲۰۰ دار هزینه نگهداریش بیشتر از تویوتاس تازه تمامه مدلاش>>> توربو هست<<< و همینطور اشتراک گذاری قطعاتش با زیر مجموعه هاش کمتره و در نتیجه هزینه خرید قطعاتش بیشتره چون تولید کمتره یعنی موتور گلف رو پورشه نمیزاره!
می خوای دلیل بیاری دلیله درست حسابی بیار جوری دلیل میاری انگار واسه نونه شبت موندی.
البته من میدونم ژاپنی بازها فقط با هزینه استهلاک حرف واسه زدن دارند اونم با مقایسه اشتباه که برای دیده شدن بهت حق میدم.
ناشناس
۲۴ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز واقعیت تلخه برای یه عده. نیازی به این همه سوختن نیستا. کل دنیا میدونن کم استهلاک ترین و قابل اعتمادترین و کم هزینه ترین و درستکارترین برند دنیا تویوتاست. بچه دوساله هم میدونه اینو.در تعجبم چه طور شما بی خبرید. البته مطمئنم خود شما هم میدونید ولی خوب تعصب بی جا آدمو کور میکنه. لا اقل یه خودروساز ژاپنی دیگه رو مثال میزدی که تفاوت چندانی با تویوتا نداشته باشه تو هزینه یه چیزی. اما چرا غولکس واگن؟ خدایی خودت شرمنده نمیشی از کنار هم قرار دادن اسم یه متقلب حقه باز در کنار با ارزشترین و یکی از درستکارترین برندهای دنیا؟ من که جای شما خجالت کشیدم.
ضمنا اون 1200 دلار رو از کجا دراوردید دقیقا؟ اگه به سایت yourmechanic هم استناد کنیم، تویوتا 5500 دلاره و غولکس واگن 7800 دلار. پس میشه 2300 تا اختلاف. بعدشم اینجا ها به درصد بیان میکنن دوست عزیز. یعنی استاد تقلب حدود 41 درصد هزینه نگهداری بیشتری داره. البته شاید برای شما مرفهین بی درد 41 درصد چیزی نباشه اما برای ما نه. ذره ذره پولمون که بابتش زحمت و رنج کشیدیم برامون با ارزشه.
راستی شما اصن فکر کن تنها برتری ژاپنی ها استهلاک کمشونه.(که اگه واقعا اینطوری فکر میکنی با عرض معذرت باید بگم هیچی بارت نیس تو حوزه ماشین) .برتری غولکس واگن چیه اونوقت؟ اون که همینم نداره. تقلب و حقه بازی؟ الحق که رتبه 1 رو داره تودنیا تو این زمینه. دمش گرم. چیزی که برام هنوز جالبه اینه که با این همه نیرنگ و فریبی که داد طرفداراشو، بازم ازش طرفداری میکنن. دمتون گرم واقعا. اون شما رو آدم حساب نکرد اونوقت شما…
BMW
۲۵ آذر ۱۳۹۶من جوابتو کامل دادم اینکه میای معنی کامنتت رو یه جور دیگه ویرایش میکنی خوب من چی بگم منم همونارو یه جور دیگه ویرایش کنم!!!؟درضمن من تعصب ندارم چون همه جا یه کامنت تکراری میذاشتی جوابترو یه بار واسه همیشه دادم اماشما تعصب داری باور کن مدیونی اگه فکر کنی با کلمه غولکس واگن رو من تاثیر منفی گذاشته باشی چون بهتر از این کلمرو علی نوا به اسم دغل واگن میگه و من تابه حال واکنشی نشون ندادم…..
یه جای کامنتمم مثل اینکه سوء تفاهم شده خودم فهمیدم خواستم پاک کنم که دیر بود نشد منظور بدی نداشتم خواستم یه چیزو کلی بگم اگه چیزی به دل گرفتی معذرت میخوام. راجبه آدمحساب نکردن اون که هیچ کدومشون نمیکنه همین تویوتا عشقت به تروریست ها ماشین میفروشه و میگه من بی خبرم!!! در کل اونا واسشون پول مهمه….
mehran911
۲۴ آذر ۱۳۹۶باریکلا فولکس تیگوآن عالی بود
کلا به موفقیت شاسی بلند های فولکس خییلی امیدوارم
mehran911
۲۴ آذر ۱۳۹۶عاشق این دیسلایکهام
لذت این دیسلایک ها برام بیشتر از لایکه
در بین ۱۰ خودروی اول تیگوآن با ۴۱ درصد بیشترین رشد رو داشته
سوالم اینه با چه چیزی در کامنت من مخالف بودید ؟؟????
اخبار نشون میدن کمپانی معظم فولکس واگن با تمام قدرت و با بهترین برنامه ریزی در حال پیشرفته هیچ خودروسازی به اندازه فولکس در حوزه ی تکنولوژی های الکتریکی هزینه نکرده و این موضوعات برای افرادی که در آرزوی افول این کمپانی به سر میبرن ( ۵ ساله این افراد رو دیدم که میگم ) عذاب آور بوده ، هست و قطعا خواهد بود
BMW
۲۴ آذر ۱۳۹۶مهران جان فقط با دیسلایک میتونن جوابتو بدن نه با دلیل و مدرک ???
achtung
۲۴ آذر ۱۳۹۶اگرنسل تروریستها کنده بشه فروش تویوتا نصف میشه
ناشناس
۲۴ آذر ۱۳۹۶واقعا حال می کنم یه عده بدجوری میسوزن از امپراطوری تویوتا.
مطمئن باش اگه اون حدود 60 هزارتا آماری که دادن تروریست ها هایلوکس و لندکروز گرفتن از چهارتا کشور عرب، که اتفاقا خیلیاشم مدلای قدیمی بودن و ربطی به فروش امسال نداره، بذاریم کنار، همچنین کل بازار آمریکا رو هم از دست بده تویوتا، تازه فروشش با غولکس واگن تقریباً برابر میشه. گرخیدید نه؟ ها ها. برید تو سایت focus2move و goodcarbadcar چشماتونو باز کنید ببینید قضیه چیه. اما غولکس واگن چی. کافیه بخشی از بازار اروپا رو از دست بده میره قاطی باقالیا. به سوختن خودتان ادامه دهید. واقعیت تغییری نخواهد کرد :)
ناشناس
۲۴ آذر ۱۳۹۶راستی اینم بگم که اگه کل اون 60 هزارتا + کل بازار آمریکا رو از آمار فروش تویوتا حذف کنیم، فروشش از حدود 8.5 میلیون در سال به حدود 6.4 میلیون در سال میرسه که یعنی سه چهارم میشه نه نصف طبق حرف روی هوای شما. اینم محض اطلاع اون کسایی که فکر میکنن بیشتر فروش تویوتا واسه آمریکاس. ضمنا فروش سالیانه فولکس حدود 6.5 میلیونه در سال. بگرخید از عظمت و امپراطوری تویوتا. راستی یه چیز دیگه هم بگم بیشتر بسوزید. قراره طبق قرارداد تجاری اتحادیه اروپا با ژاپن، تعرفه 10 درصدی که برای ماشینای خارج از اتحادیه اروپا در نظر میگیرن تو اروپا، برای ژاپن به تدریج و در طول 7 سال حذف شه. دیگه خودتون فکر کنید ببینید چی میشه. البته هنوز یه مانع دیگه هم هست. اونم تعصب بیش از اندازه اکثر اروپایی ها رو برندهای خودشونه. ولی به هرحال اگه مشکلی پیش نیاد و زیر این قرارداد نزنن، یکی از موانع برطرف خواهد شد به تدریج در طول 7 سال به حول و قوه الهی برای کور شدن چشم حسودان!
BMW
۲۵ آذر ۱۳۹۶از این کامنتت میشه فهمید چقدر تعصبی هستی جوابترو دارم اما توام یکی مثل بقیه متعصبها بحث کردن باهات تلف کردن وقته.
BMW
۲۵ آذر ۱۳۹۶فعلا که فولکس واگن پرفروش ترینه با بیشترین نماینده
باز دیزل گیت بهتر از فروش خودرو به تروریستهاس الکی موضوع رو هم کوچیک جلوه نده هایلوکس همچنان یه خودرو پرفروشِ!؟اگه فقط مدلهای قدیمی بوده خوب فولکسم فقط یک سال دیزل گیتش لو رفت
تویوتا سواری اما اعتماد به سقفت طوریه که انگار رولزرویس داری
درضمن دیشب حوصله نداشتم جوابتو بدم بالا گفتی که اگه فکر میکنی ژاپنی ها فقط تو استهلاک برترن هیچی بارت نیست.
دقیقا خودت تو کامنت اول گفتی که کی به هندلینگ و اینجور چیزها اهمیت میده خودرو خانوادگی مهمه یعنی خودت به ضعف های ژاپنی ها اعتراف کردی.
ولی فکر کنم تو جمعیت ژاپن و تعصبشونو به اجناسشونو نمیدونی که میگی اروپایی ها تعصب دارن یه ذره مطالعه داشته باش بدون واسه چی ماشین های اروپایی همه توربو هستند.
و آخر معلومه که کی سوخته که اینجور کامنت میزاره راستی چرا آقای فقط تویوتا و هوندا با اسمه اصلیت کامنت نمیزاری.
درضمن اینجا کوچه خیابون نیست که هرطور دلت خواست حرف بزنی…
ا
۱۹ تیر ۱۳۹۷پس خودتونم قبول دارین تویوتا از بس ماشین سالاریه که تروریست هام تویوتا سوار میشن
مهدی
۲۵ آذر ۱۳۹۶فولکس یکی از دوسداشتنی ترین های دنیاست شما یه پولو را بذار کنار یه یاریس ببین ابهت پولو کجا و یاریس کجا تازه من که دو ساله پولو دارم هزینه انچنانی هم برام نداشته
Mahdi Venom Demon
۲۴ آذر ۱۳۹۶جالب اینه که فورد سری F با وجودی که اصلا تو اروپا نیست چنین فروشی داشته
شورلت سیلورادو هم فروشش بد نبود
این نشون میده مردم امریکا ، کانادا و…. چقدر وجود وانت بزرگ براشون با اهمیته
sina
۲۴ آذر ۱۳۹۶مطمئنی مهدی جان؟
من خودم F150 رو تو بلژیک دیدم.
Mahdi Venom Demon
۲۴ آذر ۱۳۹۶سینا جان داداش
منظورم این نبود به هیچ وجه نیست به هر حال هر کس هر ماشینی میتونه اونجا سوار بشه
من به صورت اصطلاحی به کار بردم چون این نوع ماشینا در اروپا به خاطر هزینه سوخت و مالیات به شدت کم هستن و اصلا نیازی هم ندارن
sina
۲۴ آذر ۱۳۹۶اهان
مرسی بابت جواب
کارل شلبی
۲۴ آذر ۱۳۹۶فقط اون قسمتش که برای پراید نوشته series ??
محمدرضا
۲۴ آذر ۱۳۹۶فکر می کردم هایلوکس با این وضع فروش تو سراسر جهان بیش تر بفروشه ولی جالبه از توسان هم کم تر فروخته بود.هم کار هیوندای خوب بوده و هم نشون میده که بازار امریکا و اروپا و چین مهم ترین بازارها هستن که هایلوکس با وجود اینکه تو بیش تر کشورهای در حال توسعه اوله،تو جهان بیستمه
Yaser1986
۲۴ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز شما داری یه وانت رو با یه کراس اور مقایسه میکنی اینا با هم از لحاظ کاربرد و کلاس خیلی با هم فرق دارن واسه همین تو مبحث فروش هم با هم فرق دارن
Sam
۲۴ آذر ۱۳۹۶تازه پراید رشدم داشته :| اونم 5.5% :\
حمیدرضا
۲۴ آذر ۱۳۹۶جالبه بعضی از خودروها سال قبل تولید نداشتن امسال جزو صدتای پرفروشن
بعضیا رتبه فروششون زیر ۱۵۰ بوده الان جزو صدتان
به این میگن رقابت ازاد
ارش
۲۴ آذر ۱۳۹۶یا خدا سال تمام نشده از یه میلیون گذشته.
رضا
۲۴ آذر ۱۳۹۶واقعا حال کردم با رافور
واقعا مستحقشه فروشش
ایرانیا چه تو سلیقه چه تو طرز تفکرشون تفاوت فاحشی دارن با سایر کشور ها
همون طور که سلیقه افراد و تفکرات افراد در انتخاب ماشین باهاشون فرق داریم تو سایر چیز ها هم همینطور
datsun
۲۴ آذر ۱۳۹۶در واقع نیسان توشاسی بلندها پر فروش تر بود با
مدل ایکس تریل یا روگ در واقع یکی هستن
آمارشون جدا رد شده طبق جدول مجموع فروش روگ و ایکسترل 715.478 اگه با هم حساب میشدن تو رده چهارم قرار میگرفت پس پر فروش ترین شاسی بلند ایکستریل یا همون روگه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آذر ۱۳۹۶تویوتا که میگن همیشه تویوتاس اینه ها
میتسوبیشی اوتلندر هم نسبت به پارسال خوب پیشرفتی تو فروش کرده
کیا سورنتو هم اُفت داشته
ولی هیوندای باید یه فکری کنه .داره پله پله اُفت میکنه مثلا طراحی سوناتا yf زمانی که رونمایی شده بود پیشرفتش وحشتناک بود ولی زمان رونمایی از Lf اکثریتو ناامید کرد
Mohamad
۲۴ آذر ۱۳۹۶خیلی حرفیه بیش از1 میلیون فروختن از یه مدل!
به زبون آسونه
امین
۲۴ آذر ۱۳۹۶افت النترا وحشتناکه . پارسال چهارم بود . ولی در عوض پیشرفت توسان چشمگیره.
ناشناس
۲۴ آذر ۱۳۹۶پیشرفت توسان؟! یه رتبه که افت کرده و فروشش هم 5.2 درصد کم شده نسبت به سال قبل. مگر اینکه منظورتون نسبت به دوسال قبل باشه که آره خیلی بیشتر شده فروشش.
#ali.m#
۲۴ آذر ۱۳۹۶افرین ب تویوتا
بازار دست ژاپنیاست .?
Majid sh
۲۴ آذر ۱۳۹۶دوستان عزیز فقط به این نکته ننگین دقت کنید که پراید فقط تو بازار ایران فروش دازه و البته بسیار حزئی تو بازار عراق و سوریه
این عدد فروش یک رکورد در سطح جهانی و یک فاجعه برای ما ایرانی هاست
ما رکورد زدیم
Mohammadreza
۲۵ آذر ۱۳۹۶3 خودروساز فرانسوی روهم تنها 5 خودرو در بین 100 خودروی اول دارن
مهدی
۲۵ آذر ۱۳۹۶دم مرسدس بنز هم گرم که تو لوکس سازها از همه بیشتر فروش داشته اول سی کلاس بعد GlC و بعد ای کلاس و بعد از همه اینا سری ۳ بی ام و که اینم نشون میده مرسدس واقعا مقبولیت بیشتری از هر لوکس ساز دیگه داره
Sina
۲۵ آذر ۱۳۹۶النترا تو فروش گند زده ولی از نظر کلی ماشین خیلی خوبیه
Sina
۲۵ آذر ۱۳۹۶النترا 10 تا نسبت به پارسال اومده پایین
joojoo
۲۵ آذر ۱۳۹۶وای خدا…
فروش پراید از ماشینایی مثل اوتلندر و نیسان ورسا بیشتر بوده…
تف بر این دنیای کثیف…
خخخ…
ali
۲۷ آذر ۱۳۹۶دزد بازاری هست کارخانه دار بدبخت خارجی تحقیق، تولید میکند با مواد اولیه عالی و حقوق کارمند و … بعدش اینها راحت میان چند برابرش عوارض میگیرند
تازه
ملت از الودگی دارند خفه می شوند
مصرف سوخت چندین برابر شده
نبود امنیت و ایمنی هم بکنار
بهم ریختن اعصاب و روان جوانان عزیز برای داشتن یک خودرو بروز هم جدا
و …
کسی هم نیست به این ظلم پایان بده