برند تویوتا بدون احتساب زیرمجموعهها در لیست پرفروشترین برندهای خودرویی سال ۲۰۱۷ پیشتاز است. به لطف رشد فروش بیشتر در نیمه دوم سال گذشته هوندا در پیچ رده چهارم از نیسان سبقت گرفته است. کرهایها نیز به دلیل افت فروش زیاد در چین سقوط آزاد بدی را تجربه کردهاند. البته سریعترین رشد در میان برندها به رووی و جیلی چین تعلق دارد.
اقتصاد جهانی به رشد مناسب خود ادامه میدهد و از دو سال پیش تاکنون اوضاع خوبی بر اقتصاد جهان حکمفرما بوده است. بنا به تخمینهای فوکوس اکونومی، اقتصاد جهانی در سهماهه سوم سال پیش رشد ۳.۲ درصدی داشته که با رشد سهماهه دوم برابر است. این رشد مناسب عمدتاً به خاطر بهبود اوضاع اقتصادی برزیل و روسیه بوده و در کشورهای توسعه یافته نیز به خاطر سیاستهای خود به رشد ادامه دادهاند. درحالیکه به نظر میرسد اقتصاد جهان در نقطه خوبی قرار دارد اما تحولات سیاسی میتواند این رشد را به خطر بیندازد.
بازار خودروی جهان بیش از پیش به تحولات داخلی بازار چین بستگی پیدا میکند. این بازار در سال ۲۰۱۶ سهمی ۳۰ درصدی از کل فروش جهانی را داشت و رشد کند این بازار عظیم باعث محدود شدن سرعت رشد کلی شده است. همچنین بازار آمریکا نیز همیشه در بالاتری سطح قرار داشته و بازهم با رشد مواجه شده است.
علاوه بر این، بازار خودروهای سبک در جهان سال پیش را با رکورد جدیدی به پایان رسانده و با فروش ۹۴.۵ میلیون دستگاه خودرو که نسبت به سال ۲۰۱۶ رشد ۲.۲ درصدی را نشان میدهد هفتمین سال پیدرپی با رشد همراه بوده است.
اما از نظر برند خودرویی، این تویوتای ژاپن است که با رکورد جدیدی یکهتاز جدول بوده است. با فروش ۸.۷ میلیون دستگاهی که رشد ۲.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ را نشان میدهد تویوتا رکورد کل تاریخ را شکسته است.
فولکسواگن نیز با فروش ۶.۸ میلیون دستگاهی و البته رشد بیشتر ۴.۷ درصدی در رتبه دوم قرار داشته است. این برند در آمریکا، چین و برزیل عملکرد مثبتی داشته درحالیکه فروش آن در آلمان، بریتانیا، ترکیه و مکزیک با افت مواجه شده است.
رتبه سوم به فورد با فروش ۶.۱ میلیون دستگاهی و افت ۱.۲ درصدی رسیده که افت فروش آن در آمریکا، بریتانیا و چین (افت دورقمی) مشهود است.
اما در رتبه چهارم شاهد رقابت شانه به شانه نیسان و هوندا هستیم که هوندا با رشد بیشتری در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ از نیسان پیش افتاده است. اختلاف فروش این دو برند در سال پیش تنها ۲۰ هزار دستگاه بوده است.
کرهایها برای اولین بار در یک دهه اخیر به دردسر افتاده و هیوندای با فروش ۴.۴ میلیون دستگاهی افت قابلتوجه ۹ درصدی را تجربه کرده است. کیا نیز با فروش ۲.۸ میلیونی و افت ۸.۴ درصدی در رتبه هشتم ایستاده است. فروش هر دو برند در چین تقریباً نصف شده است.
شورولت با فروش ۴.۱ میلیون دستگاهی و افت ناچیز ۰.۱ درصدی رتبه هفتم را داشته و رتبه نهم نیز به رنو با فروش ۲.۶ میلیون دستگاهی (رشد ۱۰.۵ دستگاهی) رسیده است. تکمیل کننده ۱۰ برند پرفروش جهان در سال ۲۰۱۷ مرسدس بنز با فروش ۲.۵ میلیون دستگاهی (رشد ۱۰.۱ درصدی) میباشد.
سریعترین رشد در بین ۵۰ برند اول لیست به رووی چین تعلق دارد که با رشد ۷۰ درصدی در رتبه چهل و هفتم قرار داشته و پس از آن نیز جیلی با رشد فروش ۵۶ درصدی در جایگاه ۲۱ قرار دارد.
در جدول پیش رو ۲۵ برند پرفروش سال ۲۰۱۷ را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم:
سهم از بازار در سال ۲۰۱۶ | سهم از بازار در سال ۲۰۱۷ | درصد تغییر | میزان فروش در سال ۲۰۱۶ | میزان فروش در سال ۲۰۱۷ | نام برند | رتبه در سال ۲۰۱۶ | رتبه در سال ۲۰۱۷ |
۹.۳ | ۹.۲ | ۲.۳ | ۸۵۱۸۴۳۲ | ۸۷۱۳۰۳۰ | تویوتا | ۱ | ۱ |
۷.۱ | ۷.۲ | ۴.۳ | ۶۵۳۶۳۶۷ | ۶۸۱۵۱۱۱ | فولکسواگن | ۲ | ۲ |
۶.۸ | ۶.۵ | ۱.۵- | ۶۲۴۱۵۸۱ | ۶۱۴۷۲۰۹ | فورد | ۳ | ۳ |
۵.۲ | ۵.۵ | ۸ | ۴۷۶۹۴۵۹ | ۵۱۴۸۷۲۷ | هوندا | ۶ | ۴ |
۵.۴ | ۵.۴ | ۳.۸ | ۴۹۲۸۱۳۸ | ۵۱۱۵۸۴۸ | نیسان | ۴ | ۵ |
۵.۳ | ۴.۷ | ۸.۹- | ۴۸۳۵۸۰۲ | ۴۴۰۶۶۰۸ | هیوندای | ۵ | ۶ |
۴.۵ | ۴.۴ | ۰.۶- | ۴۱۴۰۷۴۰ | ۴۱۱۷۵۷۳ | شورولت | ۷ | ۷ |
۳.۳ | ۳ | ۹- | ۳۰۷۴۷۳۵ | ۲۷۹۸۲۵۴ | کیا | ۸ | ۸ |
۲.۶ | ۲.۸ | ۹ | ۲۴۲۶۵۱۱ | ۲۶۴۴۳۵۸ | رنو | ۹ | ۹ |
۲.۵ | ۲.۷ | ۹.۸ | ۲۳۱۷۵۳۱ | ۲۵۴۴۵۰۹ | مرسدس بنز | ۱۰ | ۱۰ |
۲.۲ | ۲.۲ | ۴.۵ | ۱۹۹۸۵۵۷ | ۲۰۸۹۴۲۱ | ب ام و | ۱۲ | ۱۱ |
۲.۲ | ۲.۲ | ۰.۸ | ۲۰۵۷۶۰۰ | ۲۰۷۳۹۴۷ | پژو | ۱۱ | ۱۲ |
۲ | ۲ | ۰ | ۱۸۷۱۰۷۰ | ۱۸۷۰۳۰۲ | آئودی | ۱۳ | ۱۳ |
۱.۷ | ۱.۷ | ۷.۲ | ۱۵۲۶۲۴۶ | ۱۶۳۶۶۳۶ | فیات | ۱۵ | ۱۴ |
۱.۵ | ۱.۷ | ۱۴.۶ | ۱۴۱۴۸۳۴ | ۱۶۲۰۷۷۸ | ماروتی | ۱۹ | ۱۵ |
۱.۷ | ۱.۷ | ۳.۳ | ۱۵۳۶۱۲۰ | ۱۵۸۶۸۷۸ | مزدا | ۱۴ | ۱۶ |
۱.۵ | ۱.۶ | ۸.۸ | ۱۴۲۱۰۱۶ | ۱۵۴۶۴۱۸ | سوزوکی | ۱۸ | ۱۷ |
۱.۵ | ۱.۵ | ۴.۲ | ۱۳۹۸۲۱۶ | ۱۴۵۶۸۷۰ | چانگان | ۲۰ | ۱۸ |
۱.۶ | ۱.۵ | ۰.۳- | ۱۴۶۰۵۳۹ | ۱۴۵۵۵۰۳ | جیپ | ۱۷ | ۱۹ |
۱.۶ | ۱.۵ | ۲.۶- | ۱۴۸۷۳۹۵ | ۱۴۴۸۰۷۹ | بیوک | ۱۶ | ۲۰ |
۰.۹ | ۱.۳ | ۵۷.۷ | ۷۹۶۵۲۱ | ۱۲۵۶۰۷۴ | جیلی | ۲۹ | ۲۱ |
۱.۳ | ۱.۳ | ۴.۶ | ۱۱۴۸۶۸۶ | ۱۲۰۱۳۶۲ | اشکودا | ۲۳ | ۲۲ |
۱.۵ | ۱.۲ | ۱۴.۱- | ۱۳۶۹۶۲۹ | ۱۱۷۵۹۷۲ | وولینگ | ۲۱ | ۲۳ |
۱.۳ | ۱.۲ | ۶.۲- | ۱۱۶۴۹۵۱ | ۱۰۹۲۱۹۴ | اوپل | ۲۲ | ۲۴ |
۱.۱ | ۱.۱ | ۶.۴ | ۱۰۱۲۷۵۷ | ۱۰۷۷۵۵۴ | سوبارو | ۲۵ | ۲۵ |
منبع: focus2move
حامد
۲۳ بهمن ۱۳۹۶فروش هیوندای کیا داره روز به روز افت میکنه یا اینکه کیفیتشون نسبت ب گذشته خیلی بهتر شده
بنظرتون دلیلش چی میتونه باشه؟?
sina
۲۳ بهمن ۱۳۹۶دلیلش ساده اس: قهرمان شدن سخته ولی قهرمان موندن سخت تره.
کره ای ها از یه سطح متوسط به سرعت به سطح خوب رسیدن ولی خب افزایش کیفیت و فروش یه تابع خطی نیست و وقتی به یه سطح از کیفیت برسی بایستی علاوه بر کیفیت خعلی چیزهای دیگه هم داشته باشی تا بفروشی مث خدمات گسترده پس از فروش، قدرت برندینگ ، طراحی های به روزتر و جسورانه و ….
ژان وال ژان
۲۳ بهمن ۱۳۹۶کره ای ها اگر به قول شما قهرمان شدن رو یاد گرفتن شک نکن قهرمان موندن رو هم ظرف یکی دو سال آینده یاد خواهند گرفت
افت فروش هم مقطعیه و رفع خواهد شد
sina
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ما که بخیل نیستیم ایشالا که اگه لایقش هستن قهرمان بمونن :)
ولی بنظر من سقف پیشرفت کره ای ها همین جایی بوده که الان هستن و تو این سطح دیگه خعلی از ماشین ها کیفیت مورد نظر رو دارن و سلیقه و خدمات پس از فروش و تسهیلات ارائه شده از سمت خودروسازهاست که نقش اصلی رو تو فروش داره نه صرفا کیفیت.
ژان وال ژان
۲۳ بهمن ۱۳۹۶در درستی جمله ی اول که خعععلی شک دارم !
در مورد سقف پیشرفت !!!
شما چطور میتونی سقف پیشرفت تعیین کنی !؟
با چه سواد و علمی؟!
واسه هیچ موجودی در دنیا نمیشه سقف پیشرفت تعیین کرد
خیلی تعصب داری
از نظر شما حتما سقف پیشرفت کره ای ها تا اینجا هم زیاد بود و سقف پیشرفت خودروسازان ژاپن تا آسمان هفتمه !!!
Hamid.Hellcat
۲۳ بهمن ۱۳۹۶سینا جان هیچ وقت با کسی که کره رو با ژاپن مقایسه میکنه بحث نکن. اون دیگه چیزی واسه از دست دادن نداره!
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۶خودتم میدونی که کره قابل مقایسه نیست با ژاپن صنعت خودروسازیش. ضمنا ما دشمنی نداریم باهاشون که. نه ماشین ژاپنی داریم نه واسه بابامونه. چون بهترینن (حداقل تو غیر لوکس ها) طرفدارشیم. اگه یه روز کره تونست با تکنولوژی و مهندسی و طراحان خودش (بدون کمک دیگران)، از ژاپن جلو بزنه، طرفدارش میشیم. ماشینای کره ای خیلی خوبن اما مونده به ژاپنی ها برسن. به قول خودت راه درازی در پیش دارن. راستی کی گفته اصن قهرمانن؟ مونده تا قهرمانی پسرم
ژان وال ژان
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ژاپن هم با مهندسی خودش به اینجا نرسیده
خودروسازی ژاپن رو اروپایی ها و آمریکایی ها درست کردن
گفتم بازم میگم خودروسازان ژاپنی در ابتدای امر فقط مونتاژ کننده ی اتومبیل های اروپایی و آمریکایی بودند
تویوتا قطعات و مهندسیش رو از شورلت و دوج میگرفت
میتسوبیشی ماشین های فیات رو ریبج میکرد
نیسان محصولات آستین و Wolseley motors رو میفروخت و … .
ژان وال ژان
۲۳ بهمن ۱۳۹۶Hamid.hellcat
نمیدانم چرا اینقدر بچگانه و سطح پایین فکر میکنید!
ماشین ژاپنی و آلمانی رو میشه یا ماشین کره ای مقایسه کرد.
همین کیا استینگر رو با بنز و ب ام و مقایسه کردن
شما جزو همون آدم هایی هستی که بعد یه عمر تویوتا میخرن تو سرمایه ی زمستون بدون معاینه ی فنی به خیال اینکه «ماشین جاپونی خراب نمیشه !!» وسط شب میزنن به دل جاده های کویر و بیابان و متاسفانه گاهی پیش میاد که خوراک گـرگ و شـغال میشن !
اینقدر بچه نباشید
sunmartin
۲۴ بهمن ۱۳۹۶متاسفانه شما از کل تحولات جهان بی اطلاعی افت فروش کره ای ها نه بخاطر بحث قهرمان و قهرمان بازی و کیفیت و ازین دست صحبت های ایدوالوژیکی بلکه بخاطر بازار چینه
روابط کره و چین از سال 2016 متشنج شده بخاطر سیاست های آمریکا و نصب سامانه های دفاعی در کره و پایگاه های نظانی حتی چین بزرگترین فروشگاه زنجیره ای چین که متعلق به کره جنوبی بود را هم نیمه تعطیل کرد
این افت فروش بدلیل راه نیافتن مدلهای کره ای و اخذ عوارض بیشتر از آنها طی سال گذشته در چین است دولت چین قصد داره کره جنوبی ورشکست کنه
با اینکه کره ای ها در بحث ایمنی زیبایی کیفیت و نهندسی همه ساله حوابز زیادی بدست میارن و در رنکینگ های بین المللی جایگاه عالی دارن اما فروش کم در بازار 30 درصدی چین میتونه لطمه بزنه به برند کیا هیوندا
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۶حامد جان. اگه به افزایش کیفیت باشه که تقریبا همه خودروسازان پیوسته در حال افزایش کیفیتن. حتی چینی ها. (به جز ایرانیا که البته خودروساز حسابشون نمی کنیم. گاری سازن)
الهی
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ماشین باید خوب باشه.. و الا از نظر آمار که وولیگ خیلی از رولزرویس بالاتره..
خخخ
آمار بالا نوید دهنده پیشرفت اقتصادی هست… و لی اونچه برای مشتری انواع خودرو مهم هست.. اینه که کیفیت خودرو اونا راضی نگه داره…..
Mohammadreza
۲۳ بهمن ۱۳۹۶جاداره یادی بکنیم از سلطان لیست های رضایت مشتری ❤️تویوتا❤️
محمد
۲۳ بهمن ۱۳۹۶میدونید جالب چیه؟؟؟
اینکه ما اگه روزی به فرض هم ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو تولید کنیم(در حد الان تویوتا) همش همین پراید و ۴۰۵ خواهد بود(نه در حد کمری و کرولا)
Hamid.Hellcat
۲۳ بهمن ۱۳۹۶تبریک به ژاپنی ها. واقعا تویوتا نشون داد افزایش کیفیت راه رسیدن به رتبه اول فروش دنیاست نه مثل آلمان و فرانسه اضافه کردن زیرمجموعه
ژان وال ژان
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ارزش افزوده ی فولکس و خودروسازان آلمانی نسبت به توتا ! به خاطر همون زنده نگه داشتن برند هایی اصیل مثل بنتلی و رولزرویس و لامبورگینی و … هست
واسه همین فولکس بین ماشین بازا اینقدر محبوبه
فیات هم در زمان خودش آلفا و مزراتی رو نجات داد
جنرال موتورز اولدزموبیل رو خرید وقتی تمام خط تولیدش بر اثر آتش سوزی از بین رفته بود
این کاراست که ارزش داره
توتا یک سایون رو نتونست نگه داره در حالی که فولکس ۱۲ تا زیرمجموعه ی خیلی بزرگتر از سایون رو روی انگشتش میچرخونه
Mohammadreza
۲۳ بهمن ۱۳۹۶دوست عزیز باحرفت دررابطه با احترام به فولکس برای زنده نگه داشتن برندهای تولید محمدود موافقم اما فراموش نکن مثلا وقتی پورشه در سال 1990 دچار رکود شد تویوتا بود که کمکش کرد
“پورشه در اوایل دهه ۱۹۹۰، روشهای ناکارآمدی برای تولید خودروهایش داشت و در آستانهی ورشکستگی قرار گرفت. پورشه S2 944 یکی از این خودروها بود که با حضور مشاورانی از تویوتا، با مدلهای ارزانتر جایگزین شد.
با این حال باید شرایط تغییر میکرد.در سال ۱۹۹۲، پورشه مشاورانی از شرکت فوقالعاده کارآمد تویوتا استخدام کرد تا به بهبود روند تولید کمک کنند. بلافاصله پس از آن، خط تولید باکستر که تولیدش بسیار ارزانتر بود، راهاندازی شد و به حفظ نام تجاری پورشه در بازار کمک کرد. به دنبال این موفقیت، نسل جدید 911 و SUV کاین تولید شدند. در حال حاضر، هر خودروسازی آرزو دارد که مانند پورشه سود ۱۷ هزار دلاری برای هر محصول تجربه کند.”
ژان وال ژان
۲۳ بهمن ۱۳۹۶از همون موقع بود که پورشه انبوه سازی رو شروع کرد و خاص بودنش در مقابل فراری کم شد ?
حامد
۲۳ بهمن ۱۳۹۶طبق معمول تویوتا اول??
ژان وال ژان
۲۳ بهمن ۱۳۹۶البته در فروش کل فولکس واگن با اقتدار جایگاه اول رو در اختیار داره
ژان وال ژان
۲۳ بهمن ۱۳۹۶فروشش خود برند فولکس هم افزایش بسیار بهتری نسبت به رقبا داشته
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۶خخخخ. اگه به افزایش فروش باشه که هوندا 8 درصد افزایش و رنو 9 درصد افزایش داشته برادر من. فولکس4.3 درصد
ژان وال ژان
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ممنون دوست عزیز که مبحث دشوار و پیچیده ی ریاضیات ابتدایی رو برای ما دوره فرمودید !
بر طبق این جدول رقبای اصلی فولکس رتبه های بالا و پایینش هستند یعنی فورد و تویوتا که درصد افزایش فروششون رو با هم جمع بزنی به فولکس نمیرسه
اگر کل جدول رو در نظر بگیری که جیلی نزدیک ۶۰ درصد افزایش فروش داشته
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۶وا. همچین میگی انگار هوندا پنجاهم جدوله. چهارمه ها. چهارم خیلی فاصله داره با سوم؟ این چه جور منطقیه آخه. پس یادمون باشه اگه پای یه آلمانی وسط بود، رقیبش میشه فقط یه دونه بالاش و یه دونه پایینش! چه طوره اصن بگیم تویوتا چون اوله بی رقیبه؟ همونطور که از شما از خودتون استدلال میکنید، منم میگم اصن فولکس رقیب تویوتا هم حساب نمیشه. چون اوله و به اندازه یه خودروساز خوب دیگه فاصله ی فروش داره باهاش. در ضمن، به ازای تعداد فروش بیشتر یکسان، هرچی فروش بیشتر باشه، درصد حساب شده کمتره.
حالا اینو بی خیال. تویوتا رو عشقه که با اختلاف اوله :)
#ali.m#
۲۳ بهمن ۱۳۹۶البته اگر دقت کنید کل گروه فولکس سهمش از بازار 0/2 درصد و فروشش 300هزار تا بیشتر از تویوتا با زیر مجموعه،های خیلی کمتر بوده .
اما خود تویوتا تنهایی2میلیون از فولکس بیشتر فروخته فکر میکنم کلمه اقتدار رو اشتباه ب کار بردید.
اگر فروش امریکا رو از تویوتا کم کنیم باز هم رتبش تغییری نمیکنه.
sina
۲۳ بهمن ۱۳۹۶بیخود نیست که تویوتا با اختلاف با ارزش ترین برند خودروسازی دنیا رو بالاتر از بنز و بی ام و داره و تنها خودرو ساز بین ده برند ارزشمند دنیاست .
sina
۲۳ بهمن ۱۳۹۶دم هوندا هم گرم با سر جمع 8-9 تا مدل چهارمین برند پرفروش دنیاست و 8 درصد هم رشد داشته.
ژان وال ژان
۲۳ بهمن ۱۳۹۶البته ارزش برند لکسوس از بنز ، ب ام و ، نیسان ، هوندا ، فورد، آودی ، تسلا ، رنج روور بسیار کمتره
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۶البته که ارزش برند تویوتا از همه اینا بسیار بیشتره. به لکسس هم میرسیم برادر. نگران نباش. صبر داشته باش :)
ژان وال ژان
۲۳ بهمن ۱۳۹۶البته برای اینکه به لکسوس برسی راه درازی در پیش داری
از الان راه بیفت که به شب نخوری!
باید از تمام لوکس سازان آلمانی ( بنز ، بی ام و ، ائودی ، پورشه ) عبور کنی ???
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۶بله حق با شماست. راه درازی در پیش داره و رقباش قدرن. منم که گفتم. صبر داشته باش :)
علی
۲۳ بهمن ۱۳۹۶Ali تو چرا شدی ژاور؟؟؟ هرجا این ژالوال ژان میره تعقیبش میکنی؟؟؟ نکنه میخوای دستگیرش کنی؟؟؟ اگه به خاطر اون سکه 5سنتی لعنتیه که موند زیر پاش بیا من به تو یه دلار میدم باقیشم مال خودت ولی دست از این تعقیب و گریز بی ثمر وردار.
sina
۲۳ بهمن ۱۳۹۶نه.
طبق لیست فوربس که من بهش استناد کردم ترتیب ارزش برنده خودروسازهای زیر صد این جوری هست:
8-تویوتا
17-بنز
21-ب ام و
26-هوندا
37-ائودی
39-فورد
57-شورولت
60-پورش
64-لکسس
67-نیسان
68-هیوندای
#ali.m#
۲۳ بهمن ۱۳۹۶سینا جان حیف اطلاعات خوبت ک بخوای در اختیار یک عده قرار بدی .
mehran911
۲۳ بهمن ۱۳۹۶اما من شخصا خیلی وقت پیش کنجکاو شده بودم تا این آمار ها رو در بیارم
منابع معتبری مثل سایت brandz و interbrand که معمولا بیشتر میشناسیم و سایت های brandfinance و statista و البته سایت معتبر فوربس
.
طبق آمار interbrand و پیش بینی های انجام شده و با توجه به رشد ۱۰ درصدی مرسدس و افت ۶ درصدی تویوتا امسال ( ۲۰۱۸ ) مرسدس جایگاه اول با ارزشترین برند خودروساز رو بدست خواهد آورد البته در رده بندی معتبر interbrand
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۶همونطور که گفتید چندین سایت معتبر مختلف برای تعیین ارزش برندها وجود دارن که اعداد و ارقامشون با هم خیلی فرق داره. ولی تو رتبه بندی نهایی خیلی شبیه همن. یعنی تو همشون تویوتا اول و بنز دوم … هستش. بینشون یه سایت forbes هست که تو رتبه بندیش اختلاف تویوتا و بنز خیلی زیاده و حداقل 2018 نمیتونه بهش برسه. اما تو interbrand همونطور که گفتید بنز در سال 2017 طبق این سایت 10 درصد افزایش داشته و تویوتا 6 درصد کاهش و باعث شد که اختلافشون کم بشه. پس احتمال اینکه از دید این سایت بنز امسال بتونه جلو بزنه 2018، وجود داره. به شرطی که تویوتا دوباره کاهش داشته باشه و بنز افزایش زیاد. ولی چیزی که در این صورت وجود خواهد داشت، به احتمال زیاد دیگه یه برند با ارزشترین نخواهد بود. چون همونطور که گفتم سایت های مختلف رتبه بندی هاشون متفاوت خواهد بود. در اونصورته که تو این سایت دعوا و جدل بین ژاپنی بازا و آلمانی بازا شکل خواهد گرفت! چون یکی به این سایت و یکی دیگه به سایت دیگری استناد خواهد کرد :)
mehran911
۲۳ بهمن ۱۳۹۶پسر خوب
شخصا به دلایل خاصی جواب شما رو نمیدم یعنی اگر شما بگی پورشه چیزی برتر از سایپا نیست من چیزی نمیگم …البته بی احترامی نمیکنم
.
پسر خوب وقتی میگم
(( مرسدس جایگاه اول با ارزشترین برند خودروساز رو بدست خواهد آورد البته در رده بندی معتبر interbrand ))
یعنی در رده بندی interbrand
.
وقتی شما میگی
(( یعنی تو همشون تویوتا اول و بنز دوم … هستش ))یعنی حتی زحمت سرچ کردن رو نکشیدی یعنی اصلا جایگاه bmw رو که در بسیاری از رده بندی ها در مقام دوم جای داره رو در نظر نگرفتی…
بگذریم …
sina
۲۳ بهمن ۱۳۹۶سلام مهران عزیز
راستش تو این زمینه سه تا وبسایتی که من همیشه بهشون رجوع میکنم فوربس statista و بیزینس اینسایدر هستن. دو تا اولی همونی هستن که من گذاشتم و تویوتا اول هستش و تو بیزنس اینسایدر به نقل از فاینانس برند بنز اول و تویوتا دومه و بی ام و سوم که اختلاف بنز و بی ام و ناچیز هستش.
راستش من چک نکردم معیار طبقه بندی هر کدوم جی هستش ولی همیشه تو اینجور نظر سنجی ها مث ارزش برند، شرکت های خلاق و… من میرم سراغ فوربس. البت حالا این بالاتر باشه یا اون واقعا اهمیتی نداره بنظرم.
ارادت
Ali
۲۴ بهمن ۱۳۹۶خوب چی کار کنم الان؟ برم الان یه گوشه بشینم گریه کنم که شما جواب منو نمیدی؟ چرا یه عده فکر میکنن خیلی بالاتر از بقیه هستن و شان و منزلت بیشتری دارن؟ خوب نده برادر من. نده. نه برای من نظر شما پشزی ارزش داره. نه نظر من برای شما. این کامنتتون اصن معلوم نیس برای چیه. اولش میگی جوابتو نمیدم بعد شروع میکنی به جواب دادن! بعد میگی اگه به پورشه بگی سایپا و فلان … انگار من توهین کردم به ماشینای آلمانی. کاربری به نام الدزمبیل هرچی از دهنش دراومد گفت به ماها. انتظار داری سکوت میکردم و هیچی نمیگفتم؟ سکوت شما یعنی تایید حرفای اون. ضمن اینکه تو یه مطلبی که دیروز یا پریروز بود فحش خوارمادر و ناموسی داد به من و مدیر سایت و بقیه ژاپنی بازا که اولش از زیر دست پدال در رفت و من شانسی همون موقع داشتم میخوندم تو اون مطلب. بلافاصله پدال حذفش کرد. بعید میدونم کسی دیده باشه. جدا از این اومدم حرف خود شما رو تایید می کنم و خواستم یه مقدار تکمیلش کنم میای اینطوری میگی. فازت چیه نمیدونم والا. اون بی ام و هم حق با شماست. خودم میدونستم. فقط چون تو اکثرشون و مهمترینشون بنز دومه دیگه بی ام و رو نگفتم. باید میگفتم. به هرحال شما رو آدم منطقی و محترمی میدونستم تو آلمانی بازا. گمونم اشتباه میکردم. البته که همونطور که گفتید برای شما هیچ ارزشی نداره نظر من. فقط خواستم گفته باشم. همینم که میگید: ((شخصا به دلایل خاصی جواب شما رو نمیدم یعنی اگر شما بگی پورشه چیزی برتر از سایپا نیست من چیزی نمیگم …البته بی احترامی نمیکنم)) این نهایت بی احترامی بود دیگه. یعنی محل بهت نمیدم. مهم هم نیست. نده
Mohammadreza
۲۳ بهمن ۱۳۹۶جاداره یبار دیگه بخشی از یکی ازکامنت هامو دوباره اینجا بذارم:
اعتبار فولکس بهمراه زیرمجموعه هاش روهم بازهم به تویوتا نمیرسه
بر اساس امار موسسه brandz که یکی از معتبرترین موسسه ها در این زمینست ارزش برند تویوتا 29 میلیارد دلار
فولکس 9.3
ائودی 10.1
بقیه هم تو لیست 100 تایی نیستن ولی کمتر از 4 میلیارد ارزش دارن چون اخری که لکسوسه 4.3 میلیارد دلاره
یا مثلا موسسه Interbrand باز تویوتا از مجموع گروه فولکس بیشتره
(تویوتا 50میلیارد، ائودی فولکس پورشه به ترتیب 12، 11،10 میلیارد و بقیه هم جز 100 تا نیستن و کمتر از 4 میلیارد هستن)
اینم بگم که این امار مربوط به سال 2017 هست چون وقتی اینو میگم دوستان میگن این بخاطر قضیه دیزل گیت هست
رسوایی دیزل گیت درسال 2016 رخ داد و باعث کاهش ارزش برند فولکس شد ارزش برند فولکس در سال 2017 بیش از 30 درصد افزایش داشت
ژان وال ژان
۲۳ بهمن ۱۳۹۶شما میشه واسه من بگی درکت از ارزش برند چیه و اصولاً میتونی توضیح بدی ارزش برند رو چجوری اندازه میگیرن؟!
با کمال احترام این سوال رو میپرسم چون واقعا میخوام بدونم چقدر از ارزش برند میدونید
میشه بفرمایید متر و مبنایی که باهاش ارزش برند رو اندازه میگیرن چیه
Mohammadreza
۲۳ بهمن ۱۳۹۶یه سرچ بزنی ویکی پدیا جوابتو پیدا میکنی
ژان وال ژان
۲۳ بهمن ۱۳۹۶نه خب لطفاً شما بگید
چیزی رو که آدم مرتب تکرار میکنه باید معنیش رو بفهمه
نیازی نیست زیاد توضیح بدید
کوتاه بفرمایید که وقتتون گرفته نشه
ملاک ارزش گذاری برند ها چیه؟
ارزش برند رو چجوری اندازه میگیرند
Mohammadreza
۲۴ بهمن ۱۳۹۶حرفتو بزن دوست عزیز
یچیز هم بگم که من از بحث با افرادی که اطلاعاتشون از خودم بیشتره لذت میبرم
پس اگه حرفی داری که حس میکنی من نمیدونم بگو تا استفاده کنم
مانی
۲۴ بهمن ۱۳۹۶باید خیلی چیزها رو در نظر بگیری داداش
اگه اینجوریه پس برو سرچ کن ببین که ارزش برند کوکا کولا خیلی بیشتر از تویوتاست
Mohammadreza
۲۴ بهمن ۱۳۹۶اگه یروز از من بپرسن 5 تا اسم بگو که هرجای دنیا تو هرکوچه پس کوچیه ای بگیم بشناسن 3تا از اسم هایی که قطعا خواهم گفت اینا هستن?
1_messi
2_ronaldo
3_coca cola
#ali.m#
۲۳ بهمن ۱۳۹۶همچنان سلطنت تویوتا ادامه داره?
خودروساز صادق ، درست کار و بی رقیب.
?تویوتا?
شاهين
۲۳ بهمن ۱۳۹۶دقیقا برعکسه نمایندگیه جعلیش ایرتویا که نماد مافیاست
#ali.m#
۲۳ بهمن ۱۳۹۶متاسفانه بله .
واقعا حیفه
Lambo
۲۳ بهمن ۱۳۹۶رووی یا همون ام جی بیشترین رشدو داشته داره به سرعت برمیگرده
amin
۲۳ بهمن ۱۳۹۶حکمرانی ژاپنی ها و در رأس آنها تویوتا بر بازار خودروی جهان
رضا
۲۳ بهمن ۱۳۹۶باعرض سلام وادب واحترام خدمت تمامی دوستان عزیزسایت پدال .من توی مقاله قبلی که بحث راجع به میزان فروش برندتویوتا وفولکس بودگفتم که آمارفروش تویوتا بیشتره (آمارجدول روببینین تویوتاچیزی قریب به دومیلیون دستگاه بیشترازفولکس واگن درسرتاسرجهان فروخته که رقمش حتی ازکل فروش برندلوکسی مثل آئودی دردنیابیشتره ) واین کیفیت بسیاربالا وقیمت مناسب همراه بااستهلاک کم ومخارج نازل تعمیرونگهداری خودرودرمقایسه بابقیه برندهای اقتصادی وحتی لوکس دیگه موجوددردنیاباعث رضایتمندی و اعتمادو اطمینان خاصی ازبرندتویوتادربین مردم ومشتریانش میشه .جایگاه واعتباری که تویوتا این سلطان بلامنازع خودرواونویکشبه بدست نیاورده وحاصل سالیان سال تحقیق برای خلق وابداع فناوریهای نوین درزمینه های مختلف خودرووکسب تجارب ودانش روزافزون درعرصه کیفیت بالاترورفاه وایمنی بیشتربرای خریدارانش اونورقم زده .مساله ایکه درنهایت موجب میشه مردم دیگه نه تنها ازخودروشون رضایت تام داشته باشن بلکه مهمترازاون بهش وفاداربمونن (وفاداری مشتری به برندبالاترازرضایت اونه )واین افتخارووشایستگی باشکوه تحسین هر انسانی روبرمی انگیزه طوریکه مارووادارمیکنه به احترامش ازجای خودبلندشده واونوایستاده تشویق کرده وکف بزنیم
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۶امپراطور تویوتا :)
رضا
۲۴ بهمن ۱۳۹۶و با این استدلال امپراتوری 405 و پراید در ایران
Ali
۲۴ بهمن ۱۳۹۶به قول یکی از دوستان: هر جایی که اسب های توانا اجازه ی حضور برای فروش نداشته باشند، هر الاغی میتونه می تواند پرفروش شود
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۶راستی همونطور که قبلا گفتم، اگه به آمار بالا نگاه کنید و هم چنین فروش حدود 2 میلیونی تویوتا در آمریکا رو درنظر داشته باشید، اگه فرض کنیم که تویوتا حتی یک ماشین هم در آمریکا نفروشه، فروشش تازه تقریبا هم اندازه فولکس میشه (با فرض اینکه فولکس فروشش در آمریکا سر جاش باشه). لذا دوستانی که هی میگن تویوتا وابسته به آمریکاست و بدون بازار آمریکا هیچی نیس، حرفی برای گفتن دارن؟
NAVID۰۰۹۸
۲۳ بهمن ۱۳۹۶تویوتا یه نماد موفقیته برای تمام شرکتهای خودرویی و غیر خودرویی که از صفر به اوج رسیدن و در اوج ماندن.
در اوج ماندن و فراتر از آن پیشرفت پشت پیشرفت چیزی نیست که به این راحتیها بشه بهش دست یافت.
یه نگاه ساده اگر به دنیای شرکتهای خودرویی داشته باشین .این را متوجه میشین که تمام شرکتها فرازو نشیبه فراوانی داشته اند ولی تویوتا در سخت ترین شرایط اقتصادی هم موقعیت خودش را حفظ و نگه داری کرده و به سرعت وارد مرحله بعدی پیشرفت حرکت میکنه.
تمام شرکتها دارن متحد میشن ولی تویوتا یه تنه همه رو حریفه.
فروشش نفعی برام نداره که سنگشو به سینه بزنم ولی این یه حقیقته چه طرفدارش باشین چه نه ((( تویوتا بهترینه)))
Landscape
۲۳ بهمن ۱۳۹۶همین چند روز پیش به خاطر نقص فنی تویوتا چند مدل رو برای فراخوان اعلام کرد که لکسوس هم جزوشون بود حالا بماند که تو این ده سال گذشته چند میلیون ماشین فراخوان داد بعد تو میگی تویوتا بهترینه.
تویوتا دیگه مثل قدیم نیست که کیفیتش رو بخای جار بزنی
#ali.m#
۲۳ بهمن ۱۳۹۶خیلی وقته خودمو وارد این بحث ها نکردم .
ولی الان واقعا واجبه که جواب بدم.
چون همین چند وقت پیش فراخوان داد ماشین بدیه؟
اولا که فراخوان خودش یک اقدام برای فرار از یک وضعیت بد و نشان دهنده مسولیت پذیریه .
برای شروع امار فروش تویوتا رو با بقیه خودروساز ها مقایسه کن تا متوجه بشی چرا فراخوان تویوتا نسبت ب بقیه بیشتره .
در ضمن این فراخوان دلایل محکمی داره یکیش از بین رفتن و اسیب رسیدن به کارخونه های تویوتا در سال2012 بود .
که اگر همچین اسیب مالی ب هر شرکت دیکه ای میرسید هرگز نمیتونست یک سال بعد بزرگترین خودروساز دنیا بشه .
و اون سال تویوتا رکورد دار فراخوان بود .
و یکی هم اخیرا به خاطر ایربگ های تاکاتا بود .که اصلا ربطی ب تویوتا نداشت ولی خب توی کارنامش ثبت میشن متاسفانه .
نمیدونم میدونید یا نه ولی تاکاتا تامین کننده حدود 70میلیون خودرو در دنیا بود .
و به خاطر گندی که زد حدود 20میلیون ماشین مجبور به فراخوان شدن .
در سال های گذشته همین فولکس و جنرال موتورز هم رکورد دار فراخوان بودن .
#ali.m#
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ببخشید یادم رفت بنویسم ضرر تویوتا در سال2012به خاطر سونامی بوده .
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۶اینو باش. آخه مر مومن یه خودروساز بزرگ نام ببر امروزه فراخوان نداده باشه. به خودتون میرسه فراخوان خیلی هم خوبه. به رقیب میرسه میشه بد. جمع کنید بابا. راستی همین چند وقت پیش بود که بنز حدود 1 میلیون خودروشو واسه احتمال آتش سوزی فراخوان کرد. یعنی بنز بده؟ نه آقاجون. شما خیلی تو زمینه ماشین کم اطلاع و مبتدی هستید که از فراخوان ها خبر ندارید. سایپا و ایران خودرو یه دونه هم فراخوان نمیدن، یعنی از بنز و تویوتا بهترن؟
mehran911
۲۳ بهمن ۱۳۹۶تبریک میگم تویوتا به عنوان یک برند محترم و بزرگ
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۶گرچه دیر شده و ارزشش از بین رفته با وجود کامنت شما، اما منم تبریک میگم به بنز که با اختلاف پرفروش ترین لوکس ساز دنیاست.
mehran911
۲۳ بهمن ۱۳۹۶من برای خوشحالی شخص و یا اشخاص خاصی کامنت نمیذارم …
تویوتا در سالهای اخیر خیلی خوب کار کرده که شایسته تحسینه …
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۶منم برای خوشحالی شما و آلمانی بازا کامنت نذاشتم! گفتم به بنز تبریک میگم نه به طرفداراش که :)
hamid
۲۳ بهمن ۱۳۹۶یه ایمیل به دیتر زیچه بزن حتما بهش تبریک بگو. خیلی خوشحال میشه
Ali
۲۴ بهمن ۱۳۹۶چرا که نه!
رامتین
۲۳ بهمن ۱۳۹۶دوستان گویا سال دیگه اینفینیتی QX30 یک کراس اور کامپکت بسیار زیبا به کشور وارد میشه. با موتور 2لیتری توربو 208 اسبی و گیربکس 7دنده. ابعادش هم مانند بی ام و X2 است. گرچه احساس میکنم سال دیگه دو خودروی فولکس TROC و گلف میتونن بازار ایران را در سگمنت هاچبک و کراس اور کامپکت در دست بگیرند.
sina
۲۴ بهمن ۱۳۹۶رامتین داداش
ماموت قیمتاش رو مشخص کرد؟
شما خریدی ماشین ؟
رامتین
۲۴ بهمن ۱۳۹۶والا ماموت هنوز همون قیمتهای 275 و 295 قبلی را داره و قیمت جدید با توجه به شرایط فعلی را نگفته. البته با این اوضاع کار خوبی هم میکنه. ممکنه تعرفه ها تغییر کنه و من مطمعنم تغییراتی صورت میگیره.
خودم هم ماشین نگرفتم. در بودجه 120تومن به پژو2008 و مزدا3 رسیدم اما محصولات vw من جمله گلف که انشالله سال دیگه میاد و خیلی میپسندم، باید حدود 200 تومن باشه!
sina
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ایشالا که بتونی ماشینی که دوست داری بخری رفیق جان
متاسفانه و ضعیت تعرفه ها شرایطش پیچیده شده
البت دیروز طرح دو فوریتی کاهش تعرفه رفت مجلس گویا. اگه هیبریدی ها تعررفه شون مثل قبل شه فک کنم کمری هیبرید ارزون شه.
رامتین
۲۴ بهمن ۱۳۹۶دقیقا. البته متوجه نشدیم حرف دیوان تا چه حد اجرایی میشه! اون طرح دوفوریتی اگه رای بیاره خوبه. چون میشه قانون. قانون بشه دیگه هیچوقت نمیشه تغییرش داد. شنیدم سقف 55درصد را در نظر میخوان بگیرن و هر سال مقداری کم بشه که در سال 1404 که افق برنامه کشوره برسه به زیر 20درصد.
ارش
۲۳ بهمن ۱۳۹۶تویوتا چند تا ویژگی خوب داره اول اینکه در سرتاسر دنیا ماشین میفروشه و اعتبار داره از آمریکا بگیر تا افغانستان و آفریقا البته ایران استثناست مردم ایران از نعمت تویوتا بی بهره هستن منظور در دسترس اکثر افراد جامعه نیست دوم برعکس رنو آشغال تولید نمیکنه بندازه به کشوره های جهان سوم رنو با تولید این آشغالها بازهم به 3میلیون نمیرسه پس ارزش تویوتا رو در اینجا ببینید جنس درجه یک با کیفیت و قیمت عالی میرسونه به دست مردم و فروش سالانه بالای 8میلیون و رنو بعضی مدلهای آشغال درجه دو داره همراه اقتصاد مافیایی بازهم به سه میلیون نمیرسه .تویوتا بازی رو به سبک جوانمردانه انجام میده و یه نجیب زاده واقعیه اما درکل من برند های آلمانی رو خیلی بیشتر دوست دارم.بعد هم ایتالیا.
achtung
۲۴ بهمن ۱۳۹۶تویوتا برند محبوب تروریستاس
Ali
۲۴ بهمن ۱۳۹۶تویوتا برند محبوب همست. از جمله تروریست ها! چون ماشین دیگه ای به اندازه تویوتا نمیتونه به اهدافشون برسونتشون. ضمنا محبوب رزمندگان اسلام هم هستش. چون باز غیر از تویوتا چیز دیگه ای نمیتونه به اهداف و موفقیت هاشون برسونتشون. همه دنبال بهترینن. چه آدمای خوب چه آدمای بد.
Mohammadreza
۲۴ بهمن ۱۳۹۶حواست باشه ترورت نکنیم ?
achtung
۲۳ بهمن ۱۳۹۶برنده واقعی بنزه
رضا
۲۴ بهمن ۱۳۹۶جدا چی میگی واس خودت؟
Behrouz anzali
۲۳ بهمن ۱۳۹۶یک دلیل افت کره ای ها اینه که ماشیناشون مثل قبل خوشکل نیستن !!بطور مثال نسل جدید النترا که دیدین ؟ اصلا قابل مقایسه با قبلی نیست یا سوناتا و اپتیما ؟ البته این نظر شخصی منه، ولی از لحاظ کیفیت فوق الاده هستن.
حمیدرضا
۲۴ بهمن ۱۳۹۶این لیست ثابت میکنه که تعدد خودروسازان باعث اصلی رشد گروه های خودروسازی میشه دقیقا جایگاه فورد این رو نشون میده که سومین برند پرفروش ولی در بین گروه ها در بین چهار خودروساز نبوده
مانی
۲۴ بهمن ۱۳۹۶جالبیش اینه که بنز دهم و افزایش فروشه ۱۰ درصدی داشته
واسه یه برند لوکس خیلیه،یعنی درست میگم؟میانگین بگیریم وضع مردمه همهجای دنیا خیلی بهتر شده؟
اینجا که روز به روز بدتر میشه
sunmartin
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ودر پایان پس ازین همه بحث های بیمورد و برند پرستی از کاربران میخوام با خودروهاشون از قبیل فولوکس جتا پورشه پانامرا مرسدس اس کلاس و فورد فیوژن gt و مازاراتی گرن توریسمو و بنتلی ..
بیایند و رودر رو باهم خودروهاشون به رخ بکشن?
آخه اکثر شماها که نه خودرویی در خور توجه دارید و اگه دارید مشتقات پراید و 206 و 405 و ال نوته و نه اطلاعت خودرویی خوبی این غیرت و تعصب برای مشتی آهن پاره واسه چیه ؟؟؟?
خوبه که الحمداله این خودروهای مطرح ندارید وگرنه خدارابنده نبودید دست بکشید ازین کل کل های بچه گانه و بیمورد حالا چه فرقی داره تویوتا و یا فولوکس در فروش اول بشن ؟؟چی بشما میرسه ؟؟
اگه بحث سر کیفیت بود باز محلی از اعراب داشت اما مبحث فروش و سود غول های تویوتا هوندا فولوکس جنرال موتور و فورد و کیا هیوندا واقعا هیچ ارتباطی به من و تو ایرانی در تحریم داخلی و خارجی با تعرفه 55 درصدی نداره ما همون مزدا 3 سال 2010 بهمن خودرو هم نمیتونیم با قیمت 140ملیون تهیه کنیم ..