مرسدس برای دومین سال پیاپی عنوان پرفروشترین خودروساز لوکس در آمریکا را به خود اختصاص داده اما این تنها آمار فروش جالب سال ۲۰۱۷ نیست زیرا رقبای کلاسیکی چون شورولت کامارو، فورد موستانگ به همراه F-150 و سیلورادو نیز عملکرد قابلتوجهی داشتهاند.
USA Today لیست پرفروشترینهای کلاسهای خودرویی گوناگون را در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۱۷ تهیه کرده و البته در برخی از این کلاسها برندگان کاملاً آشنایی را پیدا کرده است. در کلاس سدان های کامپکت یا همان جمعوجور، هوندا سیویک کاملاً حضور خود را به دیگران دیکته کرده به گونهای که فروش ۳۴۵۸۸۰ دستگاه تا ماه نوامبر داشته و بدین ترتیب بالاتر از رقیب اصلی خود یعنی تویوتا کرولا با فروش ۲۹۰۱۶۳ دستگاهی قرار گرفته است. نیسان هم ۲۰۳,۵۵۲ دستگاه سنترا و شورولت ۱۷۱,۳۴۵ دستگاه کروز فروخته اند.
در کلاس سدان های میدسایز اوضاع کاملاً برعکس بوده به گونهای که تویوتا کمری توانسته از عهده هوندا آکورد برآید و با اختلاف فروش حدود ۴۳ هزار دستگاهی بالاتر از حریف هموطن خود قرار گیرد. سال آینده رقابت این دو خودرو بسیار جذاب خواهد بود زیرا نسل جدید کمری و آکورد باید به مصاف یکدیگر بروند. کمری ۳۴۳,۷۵۰ دستگاه و آکورد ۳۰۰,۵۴۰ دستگاه فروخته اند
اما کلاس خودروهای عضلانی همواره جذابیتهای خاص خود را داشته اما امسال با سورپرایزهای فراوانی در این کلاس مواجه شدیم زیرا فروش داج چلنجر به لطف تاثیر روانی معرفی چلنجر SRT دیمن افزایش قابلتوجهی داشته است. این امر به داج کمک کرده تا ۶۰۰۲۹ دستگاه از چلنجر را بفروشد که فاصله چندانی با فروش ۶۴۱۳۸ دستگاهی شورولت کامارو ندارد. البته برنده واقعی فورد است که توانسته ۷۴۱۵۲ دستگاه موستانگ را تحویل خریداران دهد.
خب بحث درباره سورپرایز شد و باید گفت در کلاس مینی ونها داج گرند کاروان حرف اول را زده است. به لطف فروش ناوگانی و سازمانی، داج تعداد ۱۱۸۵۷۳ دستگاه از گرند کاروان را فروخته که باعث شده کرایسلر پاسیفیکا با فروش ۱۰۷۱۳۰ دستگاهی به رتبه دوم فرستاده شود. تویوتا سیینا با فروش ۱۰۲,۵۴۸ دستگاه سوم و هوندا با فروش ۹۰,۴۳۳ دستگاه اودیسه چهارم هستند.
کلاس کراس اوورها کاملاً داغ بوده و تویوتا راو ۴ از محبوبیت فوقالعادهای در بین خریداران برخوردار است زیرا آنها ۳۷۵۰۵۲ دستگاه از این خودرو را تا اینجای سال خریداری کردهاند. هوندا CR-V با فروش ۳۴۰۹۱۲ دستگاهی در تعقیب هموطن خود است. فورد نیز ۲۸۲,۰۴۳ دستگاه اسکیپ فروخته است.
کلاس پیکاپ های میدسایز تجدید قوا شده زیرا خودروهایی چون شورولت کلرادو، جی ام سی کانیون و تویوتا تاکوما در این کلاس حضور دارند. البته تاکوما با فروش ۱۷۹۴۲۰ عنوان پرفروشترین پیکاپ این کلاس را به خود اختصاص داده است. در حالی که کلرادو به فروش ۱۰۳,۳۷۰ دستگاه بسنده کرده است.
سخن از پیکاپها شد و باید گفت فورد F-150 در بخش پیکآپهای فول سایز حرف اول و آخر را میزند به گونهای که فاصله آن با شورولت سیلورادو به حدود ۳۰۰ هزار دستگاه میرسد. حتی اگر جی ام سی سیرا را نیز اضافه کنیم بازهم جنرال موتورز فاصله حدود ۱۰۰ هزار دستگاهی با رقیب دیرینه خود یعنی فورد دارد. فورد ۸۰۷,۳۷۹ دستگاه از سری F را در امریکا فروخته در حالی که سیلورادو ۵۱۸,۱۸۸ مشتری داشته است.
کیان
۱۰ دی ۱۳۹۶تنها سوالی که برام هست اینه اونایی که میان میگن کیا و هیوندای تو سگمنهای مختلف بعضا پرفروشترین در بازار آمریکا هستن چرا تو هیچ لیستی اسمی ازشون نیست ؟!
حامد
۱۰ دی ۱۳۹۶۲۰۱۷ خیلی سال بدی برای هیوندای از نظر فروش بوده
فکر کنم تو ۲۰۱۶ النترا رتبه چهارم رو داشت
همچنین کیا و هیوندای هیچوقت پرفروشترین نبوده و فقط همیشه جز پرفروشترین ها بودن
meysam
۱۰ دی ۱۳۹۶وقتی این مطالبو میبینم اشک از چشام جاری میشه?
اونا تو رقابت و کیف کردنو لذت ماشین سواری و لذت زندگین،ما هم که الحمد الله سر تخم مرغ دعوا میکنیمو میایم تظاهرات . اینا چی سوار میشن ما چی سوار میشیم.آمار کشته شدگان در ایران به دلیل تصادف فک کنم از جمع فروش همشون بیشتر بوده!
مرگ بر آمریکا?
دیگه اینجا جای موندن نیس
یانکی
۱۱ دی ۱۳۹۶خاک بر سره اون آمریکایی که ماشینی مثل کلرادو رو ول کنه اون تویوتایه مزحک رو بخره یا اون کرولا که انقدر که از کرولا بدم میاد از پراید بدم نمیاد زشت کم زور هر وقت تو عراق جلوم وایسه رومو بر میگردونم
Afg
۲ فروردین ۱۴۰۱چه تعصبی دارید شما
توامریکا مردم سراغ بهترینها میره بهترین یعنی از تمام جهات کم استهلاک ارام شیک کارایی شرایط فروش گارانتی و خیلی چیزای دیگه اونجا مردم حق انتخاب دارن حتی قبل خریدن سوار میشن و تست میکنن
sina
۱۰ دی ۱۳۹۶اینکه تو امریکا تاکوما پرفروشترین شده در نوع خودش جالبه
سیویک هم که ❤️
رضا
۱۰ دی ۱۳۹۶از وجو د رافور لذت میبرم
یه سریا تو پست مشخصات رافور ۲۰۱۸ سطح تفکرشون رو نشون دادن و گفتن پراید هم پرفروشه پس فروش دلیل بر خوب بودن نیس.
یعنی رسما اومده بود ایران رو با جهان که میلیاردهاسال تفاوت دارن و اونجا رقابت آزاده رو با هم مقایسه کرده بود. شعور کله دنیا رو زیر سوال برده بود
نزنید این حرفا رو اقا به قرآن یک نفر گذری پیدا میشه فکر میکنه کل بچه های پدال تفکرشون در همین حده.
شایان به ذکره که رافور پرفروش ترین کراس اور ودر کل شاسی بلند تو دنیاعه
nissan
۱۰ دی ۱۳۹۶تو ایران
برند برتر پژو
فروش برتر پژو
انتخاب اول پژو
انتخاب اخر پژو
همه چیز پژو
فقط پژو
ای بابا…
meysam
۱۰ دی ۱۳۹۶و تنها راهی که باقی میمونه تو این کشور مرگ تو پژو هست
حمیدرضا
۱۰ دی ۱۳۹۶چقدر فروش تراک ها بالاست و در کل چقدر امریکایی ها ماشین نو میخرن ؟
فروش فقط مدل های پرفروششون بیش از دو میلیون دستگاه میشه اونم با فقط کمتر از 400 میلیون جمعیت بعد میگن امریکایی ها خیلی فقیر دارن
Amir amini
۱۰ دی ۱۳۹۶قشنگ با تولید 7 مدل عالی فقط تو امریکا میشه بالای 2 میلیون دستگاه فروش داشت این چیزی که میتونه فیاتو برگردونه اگه تلاششو بزاره برای تولید مدل های عالی تو این کلاسا 7 مدلشون از کل فروش سایپا و ایران خودرو بیشتر چون اونجا ماشین یه کالای مصرفی و بعد از یه مدت میرن سمت یه مدل جدید نکه مثل ایران پراید 85 الان 7 8 تومن قیمتش باشه اگه بیان ببینن این قیمتارو شوکه میشن
محمد حسین
۱۰ دی ۱۳۹۶فورد فقط از مدل F-150 تقریبا هر یک و نیم دقیقه یک دستگاه فروخته !!
یعنی هر 90 ثانیه !! یک پیک آپ
ماشین دیگه ای هست تو جاهای دیگه دنیا که رکوردی بهتر از این در فروش داشته باشه ؟
منظورم در یک کشور هست ، نه مجموع فروش جهانی
Wrx
۱۰ دی ۱۳۹۶اره اقا سایپا داره در هر ثانیه ۹۰تا پراید میفروشه????
الهی
۱۰ دی ۱۳۹۶امشب یه کانال معاند تست سمند را نشون میده..خخخ
محمد
۱۰ دی ۱۳۹۶11 شب
NAVID۰۰۹۸
۱۰ دی ۱۳۹۶به فروش اف۱۵۰ توجه کنین
بیش از ۸۰۰/۰۰۰ فقط پیکاپ از فورد
تویوتا هم که دیگه آمریکا شده خونه اولش
اینو میگن بازار آزاد
هرچی میخوای با پولی که براش زحمت کشیدی میخری
این یعنی انگیزه . یعنی هدف. یعنی لذت زندگی بدون استرس. یعنی همه چی همه چی همه چی
net
۱۱ دی ۱۳۹۶تو اون تصویر اخری رینگ فورد خیلی زیباست.تویوتا تاکوما چراغ جلو و جلو پنجره زشتی داره
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۶مردم همیشه در همه جای جهان( جز ایران) محبوبیت و قیمت خودرو را تعیین می کنند.
در ایران وقتی شرکت های خودرو سازی داخلی یا وارد کننده های خارجی افزایش قیمت می دهند .مردم با ولع بیشتری خرید می کنند .انگار مسابقه دو ماراتونه!!!! ??
باورتون نمیشه یک هفته پیش دم نمایندگی سایپا شلوغ شده بود علت را که پرسیدم .گفتنند زمانی که سایپا برای چند روز قیمت سراتو را ۱۴ میلیون گران کرده بود و بعد کاهش داد .خیلی ها تعداد بالا ثبت نام کرده بودنند حالا صف کشیدنند تا پولشون را پس بگیرند!!!!!
نتیجه اخلاقی: نه تظاهرات لازمه نه داد وبیداد و…..عزیزم چیزی که بی خودی گران شده یا احساس می کنی بهت تحمیل شده را نخر.نخر . نخر .نخر.
همه می دونیم در خودرو سازی رانت و….. وجود داره و به مردم داره ظلم میشه .پس خیلی باکلاس شیک ومجلسی همه باهم نخریم .
ولی اگر خریدیم، یا راضی بودیم یا ظلم را پذیرفتیم .
از قدیم هم گفتن تا مظلومی نباشه ظلمی نخواهد بود.
دیگه داد وبیداد هم نداره .