ما تلاش میکنیم به دنیای خودرو دیدی کوتهبینانه نداشته باشیم. فکر کردن به اینکه همینجایی که ایستادهایم مرکز زمین بوده کاملاً آسان است اما دنیا گرد است و آمار فروش خودرو هم جهانی! البته خودروها در همهی بازارها عرضه نمیشوند و همانگونه که در این لیست خواهید دید ۱۰ خودروی اول در برخی بازارها حضور ندارند. البته برخی استثناها هم وجود دارند که عملکرد درخشانی را بر جای گذاشتهاند. آمار فروش ذکر شده در این مطلب از دیتابیس خودروی جهان گرفته شده و بازهی زمانی ابتدای سال ۲۰۱۹ تا آخر ماه می را شامل میشود. نکتهی دیگر این مطلب به افت فروش کلی خودرو نسبت به سال ۲۰۱۸ مربوط میشود. در سهماههی اول سال جاری شاهد فروش ۲۱,۰۰۹,۱۹۲ دستگاه خودرو در سراسر جهان بودهایم که حاکی از افت ۷.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است؛ به عبارت دیگر در این بازه زمانی ۱,۵۵۴,۶۸۰ دستگاه خودرو کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۸ به فروش رفته است.
در ادامه شما را با پرفروشترین خودروهای جهان تا به اینجای سال ۲۰۱۹ آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.
تویوتا کرولا
میزان فروش: ۲۸۲,۶۳۷ دستگاه
دیدن اینکه کراس اوورها و شاسی بلندها محبوبیت فوقالعاده زیادی در سراسر جهان و به ویژه آمریکا دارند آسان است اما به نظر میرسد در سراسر جهان فاکتورهایی همچون درامد فردی، فضای داخلی بیشتر خودروهای بزرگتر و… هم مدنظر بوده و این امر باعث میشود خودروهای سواری و بنزینی هنوز هم موفقیت بالایی را تجربه کنند. در واقع میتوان گفت کرولا یک خودروی هیجانانگیز برای بسیاری از خریداران است.
فورد سری F
میزان فروش: ۲۵۲,۰۱۳ دستگاه
برخی افراد کاملاً به موفقیت پیکاپ سر F فورد غبطه میخورند. مدلهای متنوعی از این پیکاپ ها در بازار بوده و مدلهای سوپر دیوتی از معماری متفاوتی استفاده میکنند. اگر تویوتا کمری به عنوان کرولای بزرگتر فروخته میشد این خودروساز احتمالاً با فاصلهی بیشتری در رتبهی اول دنیا قرار میگرفت. تویوتا حتی اگر نام راو ۴ را تغییر داده و آن را کرولای شاسیبلند بخواند بازهم جلوتر خواهد رفت. البته مهم نیست که ما چه فکر میکنیم چراکه سری F دومین خودروی پرفروش دنیا تا به اینجای سال بوده و این در حالی است که اکثر بازارهای اروپایی و آسیایی از وجود آن بیبهره هستند. این خودرو در سال ۲۰۱۸ متوسط فروش یک دستگاهی در هر ۳۵ ثانیه داشته است.
هوندا سیویک
میزان فروش: ۲۰۳,۱۰۳ دستگاه
فرقی نمیکند که سیویک را به عنوان کرولای هوندا در نظر بگیرید یا اینکه کرولا را به عنوان سیویک تویوتا چراکه این خودرو همواره فروش بالایی داشته است. موضوع جالب اینکه سه خودروی پرفروش امسال فعلاً از نوع کراس اوور نیستند. همگان سیویک را یک خودروی اقتصادی، جادار و کاربردی و منعطف میدانند که سواری هیجانانگیزی هم دارد.
هوندا CR-V
میزان فروش: ۱۹۰,۳۱۹ دستگاه
پرفروشترین کراس اوور سال ۲۰۱۹ تا به اینجای سال محصولی از هونداست که سال پیش نیز عملکرد خوبی داشته است. این خودرو اگرچه سال پیش کمفروغتر از تویوتا راو ۴ و نیسان روگ بوده اما تا به اینجای سال بالاتر از راو ۴ قرار داشته است. فروش روگ در آمریکا بیشتر از این خودروها بوده اما راهی به این لیست پیدا نکرده است.
تویوتا راو ۴
میزان فروش: ۱۹۰,۱۱۸ دستگاه
راو ۴ از سال ۱۹۹۴ تاکنون تولید میشود و حتی نسخهی الکتریکی آن نیز چند سالی تولید شد. این شاسیبلند را میتوان اولین شاسیبلند کامپکت دنیا دانست. تویوتا سالهاست در ساخت چنین خودروهایی تبحر خاصی دارد.
فولکسواگن گلف
میزان فروش: ۱۷۷,۵۰۳ دستگاه
هاچبک ها در آمریکا طرفداران زیادی ندارند اما برخی بازارها علاقهی زیادی به این دسته از خودروها نشان میدهند. فضای زیاد، پیشرانههای هیجانانگیز و مصرف سوخت کم جزو ویژگیهای مثبت این دسته از خودروها هستند. گلف یکی از شناختهترین هاچبک های دنیاست اما به نظر میرسد نسخههای استاندارد نسل جدید آن راهی به بازار آمریکا پیدا نخواهند کرد؛ اما در سایر نقاط دنیا گلف حرف اول را میزند.
فولکسواگن تیگوان
میزان فروش: ۱۷۳,۰۵۸ دستگاه
اینکه فولکس هم یک شاسیبلند جمعوجور تولید میکند جای تعجبی ندارد. بخشی از موفقیت تیگوان به بازار چین مربوط میشود که طرفداران زیادی برای آن وجود دارد. این خودرو از سال ۲۰۰۹ تاکنون در چین عرضه میشود و البته این کشور یکی از مهمترین بازارهای ژرمنها محسوب شده چراکه حدود ۴۰ درصد از درآمد فولکس در آسیا به این بازار مربوط میشود.
فولکسواگن پولو
میزان فروش: ۱۶۷,۸۸۸ دستگاه
بچه هاچبک فولکسواگن هماکنون در ششمین نسل خود قرار دارد. این خودرو با شکلهای گوناگونی عرضه میشود و نسخهی سدان آنهم در برزیل و برای بازار آمریکای جنوبی تولید میشود. این خودرو در آمریکای جنوبی با نام ویرتوس شناخته میشود. البته فولکسواگن فعلاً علاقهای به عرضهی آن در آمریکا ندارد.
تویوتا کمری
میزان فروش: ۱۶۴,۱۵۸ دستگاه
کمری از نظر فروش رقیب دیرینهی خود یعنی هوندا آکورد را فعلاً جا گذاشته است. این خودرو هماکنون در هشتمین نسل خود قرار داشته و تصمیم تویوتا برای تولید نسخهی اسپورت تر آن کاملاً جواب داده است. تویوتا کمری پس از کرولا دومین خودروی جهانی این شرکت محسوب شده و در کشورهای ژاپن، چین، هند، مالزی، روسیه، تایوان، تایلند و آمریکا تولید میشود.
فولکسواگن لاویدا
میزان فروش: ۱۴۳,۶۸۶ دستگاه
این خودرو اولین خودرویی است که توسط شاخهی چینی فولکسواگن طراحی شده و یکی از مهمترین محصولات این خودروساز محسوب میشود. میزان فروش لاویدا در سال پیش برابر با ۴۷۳۵۶۴ دستگاه بوده است. لاویدا سال پیش هفدهمین خودروی پرفروش دنیا بود درحالیکه تمامی خودروهای دیگر این لیست جزو ۱۰ نمونهی پرفروش سال ۲۰۱۸ بودهاند. البته به نظر میرسد این خودرو امسال عزمش را جزم کرده تا عملکرد بسیار بهتری داشته باشد.
این فقط یک چیز را نشون میده و آن حکمرانی بی چون و چرای کشور ژاپن و سپس آلمان و در ادامه آمریکا در حوضه وسیع خودرو هست .
و اینکه به جز این سه کشور در حال حاضر ، بقیه نوخودی به حساب میان و فقط هستند که بگویند ما هم هستیم ، البته این گوشه کنارها .
باید تا پایان سال صبر کنیم و ببینیم که راو۴ بالاتر میاد و اینکه نیسان ایکستریل کجاست ، همیشه جزو پرفروشها بود ، اما این دفعه اِنگاری با رفتن گوسن پر کشیده متاسفانه .
با احترام مخالفم نوید جان مثلا ایتالیا نخودیه؟ فراری لامبورگینی آلفارومئو مازراتی … یا سوئد: ولوو کوئنیگزگ … یا فرانسه: بوگاتی … یا انگلیس: بنتلی رولزرویس یا حتی جگوار و لندروور-رنجروور … شاید خودروهای تولید انبوه فروش بالا اکثرا ژاپنی-آلمانی-آمریکایی باشن اما خیلی برندها و کشورهای دیگه هم هستن که صنعت خودرو مدیون و ممنونشون هست
تمام این خودروهایی که شما نام بردین به جز سوئدیها (( سوئدیها همیشه سرشون تو لاک خودشون بوده و هیچگاه اِدعای رقابت شدیدی با هیچ شرکتی نداشتند و بیشتر متین به نظر میرستند تا جنگجوهایی به مانند آلمانها )) ، خودروهای خاصی هستند با مشتریانی خاص که هر شخصی توان خریدش را نداره و البته که اینها نه در گوشه بازار ، بلکه گل سرسبد بازار خودرو هستند . مگه میشه ایتالیائیها یا لوکسهای بریتانیایی را دوست نداشت . منظور من خودروسازانی هستند که با آوردن نامشان جو کامنتها مُلتَهِب میشه و دوباره باید شروع کنیم به بحثهای بیهوده .
((منظور من خودروسازانی هستند که با آوردن نامشان جو کامنتها مُلتَهِب میشه و دوباره باید شروع کنیم به بحثهای بیهوده .)) فقط کافیه پدال پست بزاره، پیستا یا 720؟ اونوقت تعداد کامنتها بالای 100 تا میرسه. اتفاقا تو پدال اسپرت سازا بیشتر طرفدار دارن تا اقتصادی سازایی مثل تویوتا و فورد و فولکس و…..
و اینکه موافقم نوید جان قطعا بازم ریست دچار تغییرات مهمی خواهد شد و شاسی بلندها جایگاههای بالاتری خواهند گرفت لاوید-پولو-گلف… گرچه خودروهای قابلی هستن اما بازار شاسیبلندپسند قطعا به رتبه این دوستان فشار خواهد آورد راو۴- CRV -ایکستریل… قطعا رتبه های بالاتری خواهند داشت
نخودی به حساب میان؟؟؟؟؟؟ ازون کامنتای عجیب بود خیلی عجیب مثلا الان رنو و پژو و ولوو و جگوار و … نخودین؟ تازه از بین آلمانیا فقط فولکس تو این لیست بود یعنی بقیه آلمانیا نخودین؟
مثلا سوبارو نخودیه؟؟ معلومه سوباره نمیتونه اندازه فولکس بفروشه به دلیل سرمایه و خط تولید و محصولات کمترش و اصلا استراتژی کمپانیش پس این همه خودرو تولید میکنه که بگه منم بازی بدید؟؟؟ مثلا الان رنو بسیار تو اروپا پرفروشه ، پرفروش ترین نیست ولی پرفروشه یعنی این گوشه کنارا واسه خودش داره بازی میکنه؟
تو سگمنت ماشین های لوکس بازار با اختلاف دست المانی هاست،توسگمنت ماشین های نیمه لوکسم به زودی فولکس بازار رو از زاپنی ها میگیره،ماشین ژاپنی کلا روح و شنصیت و اصالت طراحی و لذت رانندگی نداره
البته جالب اینجاست که تفاوت crv با راو۴ ، به تعداد ۲۰۱ عدد بوده که این نشونه قدرت نمایی هونداست ، با اینکه نسل جدیدی ارائه نداده . و یه چیز دیگه اینه که هوندا همون روز که آورد را رونمایی کرد معلوم بود با اون موتور و اون ظاهر عجیب نمای عقب قافیه را باخته و چه هیف که یه فکری به حال آکورد نمیکنه و زودتر اصلاحش نمیکنه .
فروش بالای کمری در دنیای پر فروش شاسی بلندها یک نشانه برتری در دنیای امروزه ، و این رو ثابت کرده که کمری نسبت به قبل با اینکه عالی بوده ، اما حالا دیگه بدونه نقصه و سخت میشه از این خودرو در این کلاس اقتصادی ، ایراد گرفت .
به نظر من که نسل جدید کمری را باید در هر زمینه ای فاتح دانست حتی اگر امروز در فروش نُهُم شده .
CRV پرفروش ترین خودروی رقابتی ترین کلاس خودرویی دنیاست و هیچ وقت اون قدری که بایست تحویل گرفته نشده متاسفانه کاراند درایور اخیرا یه دویل بین CRV و راو4 جدید برگزار کرده که CRV برنده شده :)
چون تا پایان سال میلادی حدوداً ۶ ماه باقی مانده باید منتظر ماند ، چون نیسان روگ پارسال فیس شده و احتمال بالا آمدنش هست و اینکه راو۴ گوی سبقت را میگیره و فکر میکنم امسال هم مثل دو سال قبل اول بشه .
نمیدونم چرا نسل قبلی راو۴ (( مدل فیس لیفت ۲۰۱۷ )) بیشتر به دل من نشسته و نسل جدید را فقط در طراحی و متریال داخل برتر میدونم ، با اینکه همه تسترها میگویند سواریش شبیهه لکسوس ها شده .
نوید جان البته فراموش نکن که امار روگ و روگ اسپرت(قشقایی) با هم محاسبه میشه یعنی در واقع دو تا ماشین با هم. بنظر من راو4 پروفروش ترین این سگمنت میشه تا اخر سال و رتبه دوم هم یکی از بین crv یا تیگوان خواهد بود (بدون در نظر گرفتن روگ)
sina عزیز کلاس کاری نیسان ایکستریل با قشقایی فرق میکنه . چطوری با هم مقایسه میشن . البته این را قبلاً هم فکر کنم پدال گذاشته بود ولی درست متوجه نشدم ، جریانش چیه .
اره نوید جان روگ و روگ اسپرت با این که دو تا سگمنت هستن ولی امار فروششون با هم محاسبه میشه و نمیدونم چرا تو مطلب پروفروش ترین خودروی سال 2018 اشاره شده بود بهش همینجا تو پدال
فکر کنم لاویدا فقط درچین عرضه میشه فروشش برای یه کشور کمونیستی با درامد سرانه پایین خیلی خوبه انصافا تویوتا با اینکه نه ویژگی لوکس داره نه اساسا برند لوکسی هست هنوز خیلی برتر از باقی خودروسازهاست
دقیقا موافقم هیچکس در کیفیت فنی تویوتا شکی نداشته اما به شخصه همیشه با طراحی های بدون روح تویوتا (خارجی و داخلی) مشکل داشتم نسل جدید خودروهای تویوتا مثل کرولا و به خصوص راو4 داستان رو عوض کردن و هرکدوم با توجه به کلاسی که در اون هستن طراحی خیلی خوبی دارن نکته بعدی در مورد تویوتا روی آوردن به ارائه آپشنهای زیاد در خودروها هست که در گذشته اعتقاد چندانی به این مورد نداشت و آپشن ها برای لکسوس در نظر گرفته شده بودن. در حالی که اگر ریویو های نسل جدید راو4 رو بخونید میبینید آپشنهای استاندارد لیست فوق العاده ای دارن و تفاوت آپشنها با لکسوس واقعا به حداقل رسیده و فقط اپشنهای لوکس مثل ماساژور و… هست که در تویوتا دیده نمیشه یا در تریم لیمیتد هست. به نظرم در سال جاری یا آینده باید منتظر حتی بیشتر شدن فروش تویوتا باشیم و شاید رقابت برای هوندا سخت تر از قبل هم بشه
sina عزیز کلاس کاری نیسان ایکستریل با قشقایی فرق میکنه . چطوری با هم مقایسه میشن . البته این را قبلاً هم فکر کنم پدال گذاشته بود ولی درست متوجه نشدم ، جریانش چیه .
بابا ,ما چا گناهی کردیم تو این کشور خراب شده که باید حسرت یه هوندا سیویک si رو داشته باشیم و فقط میشه به عکسش نگاه کرد و لذت برد ؛افسوس… البته جواب ریشه ای سوال رو هم خودم میدونم که ما یه مردمی هستیم که می گیم فرهنگ غنی داریم ولی الان چیزی جز بی فرهنگی و یه مشت دزد و کلاه بردار نیستیم و با همین فرمون هم ایشالا بریم جلو ,40 سال دیگه که دوران نفت به پایان میرسه جالب میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به نظرم لیست کاملا منطقی و قابل پیش بینی بود الان باز دوستان کره ای پرست میان و میگن هیوندا کیا چهارمین پرفروش دنیاست و جناب شرایر فلان و جناب کریس بنگل فلان.جوایز رد دات و جی دی پاور و…. بازار مشخص میکنه کی پرفروشه کی نیست
دوست عزیز پر فروش ترین که بهترین نیست الان پراید تو ایران پر فروش ترینه بهترینه؟ فروش بستگی به سیاست سرمایه گذاری شرکت ها داره که ربطی به این که کی بهتره نداره
پارسال بهترین اتو دنیا جنسیس80شد ۵۳دادورازتمام دنیا دربرابر غولهای خودرو داورها فاکتورهای زیادی اعلام کردن مثلن قیمت در امریکا پرفروشترین سدان امریکا به ترتیب کمری اکورد پاسات و النترا وشاسی بلند راوفور cRv تیگوان توسن احمد اقا توجه کن همه از سایت معتبره
NAVID۰۰۹۸
۳ تیر ۱۳۹۸این فقط یک چیز را نشون میده و آن حکمرانی بی چون و چرای کشور ژاپن و سپس آلمان و در ادامه آمریکا در حوضه وسیع خودرو هست .
و اینکه به جز این سه کشور در حال حاضر ، بقیه نوخودی به حساب میان و فقط هستند که بگویند ما هم هستیم ، البته این گوشه کنارها .
باید تا پایان سال صبر کنیم و ببینیم که راو۴ بالاتر میاد و اینکه نیسان ایکستریل کجاست ، همیشه جزو پرفروشها بود ، اما این دفعه اِنگاری با رفتن گوسن پر کشیده متاسفانه .
محمد
۳ تیر ۱۳۹۸با احترام مخالفم نوید جان مثلا ایتالیا نخودیه؟
فراری
لامبورگینی
آلفارومئو
مازراتی
…
یا سوئد:
ولوو
کوئنیگزگ
…
یا فرانسه:
بوگاتی
…
یا انگلیس:
بنتلی
رولزرویس
یا حتی جگوار و لندروور-رنجروور
…
شاید خودروهای تولید انبوه فروش بالا اکثرا ژاپنی-آلمانی-آمریکایی باشن
اما خیلی برندها و کشورهای دیگه هم هستن که صنعت خودرو مدیون و ممنونشون هست
NAVID۰۰۹۸
۳ تیر ۱۳۹۸محمد عزیز :
تمام این خودروهایی که شما نام بردین به جز سوئدیها (( سوئدیها همیشه سرشون تو لاک خودشون بوده و هیچگاه اِدعای رقابت شدیدی با هیچ شرکتی نداشتند و بیشتر متین به نظر میرستند تا جنگجوهایی به مانند آلمانها )) ، خودروهای خاصی هستند با مشتریانی خاص که هر شخصی توان خریدش را نداره و البته که اینها نه در گوشه بازار ، بلکه گل سرسبد بازار خودرو هستند .
مگه میشه ایتالیائیها یا لوکسهای بریتانیایی را دوست نداشت .
منظور من خودروسازانی هستند که با آوردن نامشان جو کامنتها مُلتَهِب میشه و دوباره باید شروع کنیم به بحثهای بیهوده .
دانیال_Surrey،England
۳ تیر ۱۳۹۸((منظور من خودروسازانی هستند که با آوردن نامشان جو کامنتها مُلتَهِب میشه و دوباره باید شروع کنیم به بحثهای بیهوده .))
فقط کافیه پدال پست بزاره، پیستا یا 720؟
اونوقت تعداد کامنتها بالای 100 تا میرسه.
اتفاقا تو پدال اسپرت سازا بیشتر طرفدار دارن تا اقتصادی سازایی مثل تویوتا و فورد و فولکس و…..
محمد
۳ تیر ۱۳۹۸و اینکه موافقم نوید جان قطعا بازم ریست دچار تغییرات مهمی خواهد شد
و شاسی بلندها جایگاههای بالاتری خواهند گرفت
لاوید-پولو-گلف…
گرچه خودروهای قابلی هستن اما بازار شاسیبلندپسند قطعا به رتبه این دوستان فشار خواهد آورد
راو۴- CRV -ایکستریل… قطعا رتبه های بالاتری خواهند داشت
M
۳ تیر ۱۳۹۸دانیال جان با تمام احترامی که برای مکی قائلم ولی 488 یا 720 خیلی بحث پیچیده ای نیست !
دوستان خواهشا کشش ندین یه چیزی گفتم !
نگین دعوا راه انداخت
یانکی
۳ تیر ۱۳۹۸دمه فورد گرم
حامد
۴ تیر ۱۳۹۸فقط و فقط هیوندائی …
رضا
۳ تیر ۱۳۹۸زنده باد تویوتا پر فروشترین خودروساز دنیا کم استهلاک ترین مطمئن ترین سگ جون ترین کم خرج ترین برند دنیا با اختلاف??????
..Hossein
۴ تیر ۱۳۹۸نخودی به حساب میان؟؟؟؟؟؟
ازون کامنتای عجیب بود
خیلی عجیب
مثلا الان رنو و پژو و ولوو و جگوار و … نخودین؟
تازه از بین آلمانیا فقط فولکس تو این لیست بود یعنی بقیه آلمانیا نخودین؟
مثلا سوبارو نخودیه؟؟
معلومه سوباره نمیتونه اندازه فولکس بفروشه به دلیل سرمایه و خط تولید و محصولات کمترش و اصلا استراتژی کمپانیش
پس این همه خودرو تولید میکنه که بگه منم بازی بدید؟؟؟
مثلا الان رنو بسیار تو اروپا پرفروشه ، پرفروش ترین نیست ولی پرفروشه یعنی این گوشه کنارا واسه خودش داره بازی میکنه؟
به حق چیزای نشنیده
سپهر
۹ تیر ۱۳۹۸تو سگمنت ماشین های لوکس بازار با اختلاف دست المانی هاست،توسگمنت ماشین های نیمه لوکسم به زودی فولکس بازار رو از زاپنی ها میگیره،ماشین ژاپنی کلا روح و شنصیت و اصالت طراحی و لذت رانندگی نداره
NAVID۰۰۹۸
۳ تیر ۱۳۹۸البته جالب اینجاست که تفاوت crv با راو۴ ، به تعداد ۲۰۱ عدد بوده که این نشونه قدرت نمایی هونداست ، با اینکه نسل جدیدی ارائه نداده .
و یه چیز دیگه اینه که هوندا همون روز که آورد را رونمایی کرد معلوم بود با اون موتور و اون ظاهر عجیب نمای عقب قافیه را باخته و چه هیف که یه فکری به حال آکورد نمیکنه و زودتر اصلاحش نمیکنه .
فروش بالای کمری در دنیای پر فروش شاسی بلندها یک نشانه برتری در دنیای امروزه ، و این رو ثابت کرده که کمری نسبت به قبل با اینکه عالی بوده ، اما حالا دیگه بدونه نقصه و سخت میشه از این خودرو در این کلاس اقتصادی ، ایراد گرفت .
به نظر من که نسل جدید کمری را باید در هر زمینه ای فاتح دانست حتی اگر امروز در فروش نُهُم شده .
امیر
۳ تیر ۱۳۹۸جالبه امریکاییا جز وانتاشون تو خود امریکا شاسی وسواریاشون زیر ژاپنیا هستن فولکس هم در چین امپراطوری عجیب غریبی درست کرده
Twin H power
۳ تیر ۱۳۹۸سدان ها همچنان پرفروش !
sina
۳ تیر ۱۳۹۸CRV پرفروش ترین خودروی رقابتی ترین کلاس خودرویی دنیاست و هیچ وقت اون قدری که بایست تحویل گرفته نشده متاسفانه
کاراند درایور اخیرا یه دویل بین CRV و راو4 جدید برگزار کرده که CRV برنده شده :)
NAVID۰۰۹۸
۳ تیر ۱۳۹۸sina عزیز
با شما موافقم تا حدودی ، چرا؟
چون تا پایان سال میلادی حدوداً ۶ ماه باقی مانده باید منتظر ماند ، چون نیسان روگ پارسال فیس شده و احتمال بالا آمدنش هست و اینکه راو۴ گوی سبقت را میگیره و فکر میکنم امسال هم مثل دو سال قبل اول بشه .
نمیدونم چرا نسل قبلی راو۴ (( مدل فیس لیفت ۲۰۱۷ )) بیشتر به دل من نشسته و نسل جدید را فقط در طراحی و متریال داخل برتر میدونم ، با اینکه همه تسترها میگویند سواریش شبیهه لکسوس ها شده .
sina
۳ تیر ۱۳۹۸نوید جان
البته فراموش نکن که امار روگ و روگ اسپرت(قشقایی) با هم محاسبه میشه یعنی در واقع دو تا ماشین با هم.
بنظر من راو4 پروفروش ترین این سگمنت میشه تا اخر سال و رتبه دوم هم یکی از بین crv یا تیگوان خواهد بود (بدون در نظر گرفتن روگ)
NAVID۰۰۹۸
۴ تیر ۱۳۹۸sina عزیز
کلاس کاری نیسان ایکستریل با قشقایی فرق میکنه .
چطوری با هم مقایسه میشن .
البته این را قبلاً هم فکر کنم پدال گذاشته بود ولی درست متوجه نشدم ، جریانش چیه .
sina
۴ تیر ۱۳۹۸اره نوید جان
روگ و روگ اسپرت با این که دو تا سگمنت هستن ولی امار فروششون با هم محاسبه میشه و نمیدونم چرا
تو مطلب پروفروش ترین خودروی سال 2018 اشاره شده بود بهش همینجا تو پدال
Meysam
۳ تیر ۱۳۹۸پدال یه زحمت بکش از این به بعد وقتی خواستی لیست پرفروش ترین هارو بذاری،خودتو به زحمت ننداز.
بنویس ((همون همیشگی))
:/
حمیدرضا
۳ تیر ۱۳۹۸فکر کنم لاویدا فقط درچین عرضه میشه فروشش برای یه کشور کمونیستی با درامد سرانه پایین خیلی خوبه انصافا تویوتا با اینکه نه ویژگی لوکس داره نه اساسا برند لوکسی هست هنوز خیلی برتر از باقی خودروسازهاست
Arian_Yz
۴ تیر ۱۳۹۸تویوتا راوفور به دلیل دمیدن روح تازه به طراحیش،امسال غوغا میکنه…
فوردسریFدوست داشتنی هم امیدوارم به آمار فروش ۱میلیون برسه
SS
۴ تیر ۱۳۹۸دقیقا موافقم
هیچکس در کیفیت فنی تویوتا شکی نداشته اما به شخصه همیشه با طراحی های بدون روح تویوتا (خارجی و داخلی) مشکل داشتم
نسل جدید خودروهای تویوتا مثل کرولا و به خصوص راو4 داستان رو عوض کردن و هرکدوم با توجه به کلاسی که در اون هستن طراحی خیلی خوبی دارن
نکته بعدی در مورد تویوتا روی آوردن به ارائه آپشنهای زیاد در خودروها هست که در گذشته اعتقاد چندانی به این مورد نداشت و آپشن ها برای لکسوس در نظر گرفته شده بودن. در حالی که اگر ریویو های نسل جدید راو4 رو بخونید میبینید آپشنهای استاندارد لیست فوق العاده ای دارن و تفاوت آپشنها با لکسوس واقعا به حداقل رسیده و فقط اپشنهای لوکس مثل ماساژور و… هست که در تویوتا دیده نمیشه یا در تریم لیمیتد هست.
به نظرم در سال جاری یا آینده باید منتظر حتی بیشتر شدن فروش تویوتا باشیم و شاید رقابت برای هوندا سخت تر از قبل هم بشه
NAVID۰۰۹۸
۴ تیر ۱۳۹۸sina عزیز
کلاس کاری نیسان ایکستریل با قشقایی فرق میکنه .
چطوری با هم مقایسه میشن .
البته این را قبلاً هم فکر کنم پدال گذاشته بود ولی درست متوجه نشدم ، جریانش چیه .
احمدرضا
۴ تیر ۱۳۹۸در یک بازار رقابتی و یکی از یکی بهتر …
hesam.falahat
۴ تیر ۱۳۹۸بابا ,ما چا گناهی کردیم تو این کشور خراب شده که باید حسرت یه هوندا سیویک si رو داشته باشیم و فقط میشه به عکسش نگاه کرد و لذت برد ؛افسوس…
البته جواب ریشه ای سوال رو هم خودم میدونم که ما یه مردمی هستیم که می گیم فرهنگ غنی داریم ولی الان چیزی جز بی فرهنگی و یه مشت دزد و کلاه بردار نیستیم و با همین فرمون هم ایشالا بریم جلو ,40 سال دیگه که دوران نفت به پایان میرسه جالب میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ahmad
۴ تیر ۱۳۹۸به نظرم لیست کاملا منطقی و قابل پیش بینی بود
الان باز دوستان کره ای پرست میان و میگن هیوندا کیا چهارمین پرفروش دنیاست و جناب شرایر فلان و جناب کریس بنگل فلان.جوایز رد دات و جی دی پاور و….
بازار مشخص میکنه کی پرفروشه کی نیست
#ali.m#
۵ تیر ۱۳۹۸?toyota?
?honda?
☺☺☺
Farzad
۶ مرداد ۱۳۹۸عزیز من فراری لامبورگینی رولزرویس رو که هرکسی نمیتونه سوار شه معلومه فروشش کمه…
وحید
۱۷ شهریور ۱۳۹۸دوست عزیز پر فروش ترین که بهترین نیست الان پراید تو ایران پر فروش ترینه بهترینه؟
فروش بستگی به سیاست سرمایه گذاری شرکت ها داره که ربطی به این که کی بهتره نداره
کیوان
۳ دی ۱۳۹۸پارسال بهترین اتو دنیا جنسیس80شد ۵۳دادورازتمام دنیا دربرابر غولهای خودرو داورها فاکتورهای زیادی اعلام کردن مثلن قیمت در امریکا پرفروشترین سدان امریکا به ترتیب کمری اکورد پاسات و النترا وشاسی بلند راوفور cRv تیگوان توسن احمد اقا توجه کن همه از سایت معتبره