ایالاتمتحده آمریکا، سرزمینی است پهناور که در نیمکره غربی واقع شده، این خطه نزدیک به ۳۲۰ میلیون نفر را در خود جای داده و کمی بیش از ۹ میلیون کیلومتر مربع را در بر گرفته است. گرچه چند سالی است که این بازار جایگاه نخست خود را در زمینه فروش از دست داده و آن را به قدرت جوانتر چین واگذار نموده، اما به دلایلی چند هنوز هم از اهمیت شایان توجهی برخوردار است.
استانداردهای فوقالعاده سختگیرانه ایمنی که در این کشور وجود دارد و نیز مقررات موشکافانه زیستمحیطی که در هر یک ایالات پنجاهگانه آن، نوای جداگانهای را مینوازد، همه اینها بهمانند دیواری قطور، مانع از ورود هر برند تازهای به این کشور است.
از طرفی این بازار با توجه به تعرفههای گمرکی بسیار پایینی که در آن حاکم است، یکی از آزادترین مبادی ورود و خروج کالا در عالم بوده و رقابت هم به معنای اعم کلمه در آن جریان دارد و از این لحاظ نیز تفاوت چندانی بین برندهای داخلی و خارجی مشاهده نمیشود.
در تمامی ایالات پنجاهگانه آن نیز تکاپویی سخت جهت جذب هر چه بیشتر سرمایههای خارجی در جریان است و در این میان خودروسازان (خارجی) از انواع معافیتهای مالیاتی و تجاری و حتی زمینهای ارزان و…. بهرهمندند.
در سال ۲۰۱۴ میلادی، نزدیک به ۱۷ میلیون دستگاه خودرو در این کشور فروخته شده است و در میان صدها مدل متنوعی که عرضه شده خودروهای SUV از جایگاه خاصی برخوردارند و بالاترین ارقام فروش را نیز از آن خود نمودهاند.
طبق واپسین آماری که از طرف سایت «GOODCARBADCAR» انتشار یافته است تنها در رده کراساوورها و نیز SUV ها، نزدیک به ۱۰۰ نام به چشم میخورد که در این میان ۱۰ رتبه برتر به شرح ذیل است:
رتبه نخست: هوندا CR-V با فروش ۳۳۵,۰۱۹ دستگاه
این خودرو تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۴ لیتری) در این بازار عرضه میشود. توان خروجی این موتور نیز معادل ۱۸۴ اسببخار است. تیپهای گوناگون این خودرو هم بین ۲۳,۴۴۵ الی ۳۲,۸۹۵ دلار فروخته میشوند. این مدل از رشد فروشی معادل ۱۰.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی برخوردار بوده است. بنا به برخی از اخبار، این کراساوور ژاپنی قرار است که در آیندهای نزدیک روانه کشورمان گردد.
این خودرو با پیشرانههای ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری (توربو) و نیز ۲.۵ لیتری (تنفس طبیعی) عرضه میشود. توان خروجی این پیشرانهها نیز به ترتیب معادل ۱۷۳ و ۱۶۸ اسببخار است. قیمت مدلهای گوناگون آن نیز بسته به تجهیزات رفاهی، بین ۲۳,۴۵۰ الی ۳۱,۴۸۵ دلار میباشد. این خودرو از رشد فروشی معادل ۳.۵ درصد نسبت به سال پیش از آن بهرهمند بوده است. رتبه سوم: تویوتا روفور با فروش ۲۶۷,۶۹۸ دستگاه
این خودرو که در بازار ایران کاملاً شناخته شده است تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۵ لیتری) در آمریکا عرضه میشود که توان خروجی آن نیز معادل ۱۷۶ اسببخار است. بهای تیپهای مختلف آن هم از ۲۳,۶۸۰ الی ۲۸,۴۵۰ دلار متغیر است. این خودرو از رشد فروشی معادل ۲۲.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ برخوردار بوده است. رتبه چهارم: شورولت اکوئیناکس با فروش ۲۴۲,۲۴۲ دستگاه
این خودرو تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۴ لیتری) عرضه میشود. توان این موتور نیز معادل ۱۸۴ اسببخار است. بهای انواع تیپهای متعدد این خودرو از ۲۲,۱۲۰ الی ۳۳,۶۷۰ دلار متغیر است. رشد فروش این خودرو نیز نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی برابر با ۱.۷ درصد بوده است. رتبه پنجم: فورد اکسپلورر با فروش ۱۸۹,۳۳۹ دستگاه
این SUV بزرگ جثه با دو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری (تنفس طبیعی) و نیز ۳.۵ لیتری (توربو) عرضه میشود که توان خروجی آنها به ترتیب معادل ۲۹۰ و ۳۶۵ اسببخار است. قیمت انواع مدلهای مختلف این خودرو از ۳۰,۷۰۰ دلار شروع شده و به ۵۲,۶۰۰ دلار ختم میگردد. این خودرو نسبت به سال ۲۰۱۳ از رشد فروشی معادل ۹.۱ درصد برخوردار بوده است. در اینجا لازم است این توضیح را هم اضافه کنم که جدا از رقم فوق، تعداد ۲۰,۶۵۵ دستگاه از این مدل نیز با تجهیزات اختصاصی به نیروهای پلیس آمریکا فروخته شد که حاکی از رشدی ۴۶.۶ درصدی نسبت به سال پیش از آن است.
رتبه ششم: نیسان روگ با فروش ۱۹۹,۱۹۹ دستگاه
نسل پیشین این کراساوور ژاپنی در کشورمان با نام قشقایی به فروش میرفت. این مدل فقط با یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۵ لیتری) در بازار آمریکا عرضه میشود که از توانی معادل ۱۷۰ اسببخار برخوردار است. بهای تیپهای مختلف آن هم بسته به تجهیزات رفاهی، بین ۲۲,۷۹۰ الی ۲۹,۶۳۰ دلار میباشد. این مدل از رشد فروشی معادل ۲۲.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ برخوردار بوده است.
شاید این خودرو را بتوان از لحاظ تیپ و آپشن هایی که در اختیار مشتریانش قرار میدهد کمنظیر دانست، کمتر خودروی کراساووری را میتوان یافت که همچون گراند چروکی، تا این اندازه، پاسخگوی سلایق و خواستههای طیفهای گوناگون جامعه اعم از متوسط تا ثروتمند باشد. این خودرو با دو پیشرانه ۶ سیلندر (۳.۶ لیتری) و ۸ سیلندر (۶.۴ لیتری) به بازار عرضه میشود که به ترتیب، توان خروجی معادل ۲۹۰ و ۴۷۵ اسببخار را ارائه میدهند. بهای مدلهای متنوع این خودرو نیز از ۲۹,۹۹۵ دلار شروع شده و به ۶۴,۹۹۵ دلار ختم میگردد. رشد فروش آن هم نسبت به سال پیش از آن معادل ۵.۵ درصد بوده است.
رتبه هشتم: جیپ چروکی با فروش ۱۸۳,۷۸۶ دستگاه
این خودرو را میتوان موفقترین کراساوور به لحاظ رشد فروش دانست، به طوری که میزان فروش آن نسبت به سال ۲۰۱۳ بیش از ۶ برابر افزایش یافته است (۵۹۲ درصد). خودروی مذکور تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۴ لیتری) در این بازار عرضه میشود. توان این موتور هم معادل ۱۸۴ اسببخار است. بهای این خودرو بسته به تجهیزات رفاهی به کار رفته در آن، بین ۲۳,۰۹۵ الی ۳۰,۸۹۵ دلار میباشد.
این خودرو که از همان تیپ کلاسیک جیپ بهره میبرد تنها با یک پیشرانه ۶ سیلندر (۳.۶ لیتری) عرضه میشود که توان خروجی آن معادل ۲۸۵ اسببخار است. قیمت تیپهای گوناگون آن، بسته به تجهیزات رفاهی، معادل ۲۲,۹۹۵ الی ۳۲,۱۹۵ دلار است. این خودرو از رشد فروشی معادل ۱۲.۸ درصد نسبت به سال پیش از آن برخوردار بوده است.
رتبه دهم: سوبارو فارستر با فروش ۱۵۹,۹۵۳ دستگاه
این خودرو با دو پیشرانه ۴ سیلندر و ۲.۵ لیتری (تنفس طبیعی) و نیز ۲ لیتری (توربو) عرضه میشود. توان این دو پیشرانه هم به ترتیب معادل ۱۷۰ و ۲۵۰ اسببخار است. بهای مدلهای مختلف آن نیز بین ۲۱,۱۹۵ الی ۳۳,۰۹۵ دلار میباشد. این خودرو از رشد فروشی معادل ۲۹.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ برخوردار بوده است. چندی پیش، این کراساوور ژاپنی در یکی از نمایشگاههای خودروی کشورمان به نمایش درآمده و از مشتریان آن ثبت نام به عمل می آید.
رتبه چهاردهم: هیوندای سانتافه با فروش ۱۰۷,۹۰۶ دستگاه
این خودرو در بازار ایران کاملاً شناخته شده است و در حال حاضر پرفروشترین کراساوور وارداتی به کشورمان به شمار میآید. نمونه سانتافه ارائه شده در بازار آمریکا فقط از یک پیشرانه ۶ سیلندر (۳.۳ لیتری) بهره میبرد که توان خروجیاش معادل ۲۹۰ اسببخار است، در حالی که نمونه عرضه شده در ایران از پیشرانهای ۲.۴ لیتری استفاده میکند و توان خروجی آن نیز برابر با ۱۹۰ اسببخار است. بهای تیپهای گوناگون این خودرو نیز بین ۳۰,۱۵۰ الی ۳۶,۰۰۰ دلار میباشد. این مدل از رشد فروشی معادل ۲۱.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ برخوردار بوده است. رتبه هجدهم: کیا سورنتو با فروش ۱۰۲,۵۲۰ دستگاه
این خودرو در بازار آمریکا با پیشرانههای ۴ سیلندر و ۲.۴ لیتری (تنفس طبیعی) و ۲ لیتری (توربو) و همچنین ۶ سیلندر (۳.۳ لیتری تنفس طبیعی) عرضه میشود. توان خروجی این موتورها نیز به ترتیب معادل ۱۸۵ و ۲۴۰ و ۲۹۰ اسببخار است. بهای انواع مختلف آن نیز از ۲۴,۹۰۰ دلار شروع شده و به ۴۲,۱۰۰ دلار ختم میگردد. این مدل با کاهش فروشی معادل ۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ مواجه بوده است (البته این آمار مربوط به نسل قبلی این خودرو میباشد). رتبه سی و سوم: هیوندای توسان با فروش ۴۷,۳۰۶ دستگاه
این خودرو که در کشورمان با نام IX35 نیز خطاب میشود با دو پیشرانه ۴ سیلندر (۲ و ۲.۴ لیتری) در این بازار عرضه میگردد. توان خروجی این موتورها نیز به ترتیب معادل ۱۶۴ و ۱۸۲ اسببخار است. البته در این میان نمونه پاک PZEV را هم نباید از یاد برد که از پیشرانهای ۲.۴ لیتری برخوردار بوده و توان آن نیز معادل ۱۸۰ اسببخار است. مدلهای گوناگون هیوندای توسان با بهایی بین ۲۱,۶۵۰ الی ۲۷,۹۵۰ دلار به فروش میرسند. این خودرو از رشد فروشی معادل ۱۲.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ برخوردار بوده است. رتبه سی و نهم: کیا اسپورتیج با فروش ۴۲,۹۴۵ دستگاه
این خودروی خوشسیما با دو پیشرانه ۴ سیلندر و ۲.۴ لیتری (تنفس طبیعی) و نیز ۲ لیتری (توربو) عرضه میشود که توان خروجی آنها به ترتیب معادل ۱۶۴ و ۲۶۰ اسببخار است. بهای تیپهای گوناگون این خودرو بسته به پیشرانه و تجهیزات به کار رفته، بین ۲۱,۹۰۰ الی ۲۹,۶۰۰ دلار میباشد. این مدل از رشد فروشی معادل ۳۰.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی برخوردار بوده است. رتبه چهل و پنجم: بامو X3 با فروش ۳۳,۸۲۴ دستگاه
این کراساوور لوکس آلمانی تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۲ لیتری توربو در این بازار عرضه میشود. این پیشرانه مشابه همان نوعی است که در نمونههای موجود در ایران وجود دارد. توان این موتور نیز معادل ۲۴۰ اسببخار است. بهای تیپهای گوناگون این خودرو از ۳۸,۶۰۰ الی ۴۶,۳۵۰ دلار متغیر است. این خودرو از رشد فروشی معادل ۱۰.۵ درصد نسبت به سال پیش از آن برخوردار بوده است.
رتبه چهل و هفتم: میتسوبیشی اوتلندر اسپرت ASX با فروش ۳۱,۵۰۴ دستگاه
این خودرو که در کشورمان با نام ASX عرضه میشود در این بازار با بهایی بین ۱۹,۵۹۵ دلار الی ۲۴,۹۹۵ دلار به فروش میرسد. این خودرو با پیشرانههای ۴ سیلندر ۲ و ۲.۴ لیتری در این بازار ارائه میشود که توان خروجی این دو، به ترتیب معادل ۱۴۸ و ۱۶۴ اسببخار است. فروش آن نیز نسبت به سال ۲۰۱۳ معادل ۲۴.۵ درصد رشد داشته است.
این کراساوور لوکس که چند سالی هم بیشتر نیست که وارد بازار کشورمان شده در آمریکا با بهایی بین ۳۵,۵۷۰ دلار الی ۴۴,۰۵۰ دلار به فروش میرسد. این خودرو با سه پیشرانه متفاوت، از جمله ۴ سیلندر و ۲ لیتری توربو،۲ لیتری سوپر شارژ و همچنین یک پیشرانه ۶ سیلندر (۳ لیتری تنفس طبیعی) عرضه میشود که توان خروجی نمونههای ۲ لیتری به ترتیب معادل ۲۴۰ و ۳۰۲ اسببخار و نمونه ۳ لیتری برابر با ۳۲۵ اسببخار است. نمونه وارد شده به ایران از نوع ۲ لیتری و توربوست. انواع گوناگون این خودرو با بهایی بین ۳۵,۷۵۰ الی ۴۴,۰۵۰ دلار به فروش میرسند. این خودرو با کاهش فروشی معادل ۲.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ مواجه بوده است. در مجموع، در سال ۲۰۱۴ میلادی، حدود ۵.۳ میلیون خودروی شاسیبلند در بازار آمریکا به فروش رفته است که بیانگر رشدی معادل ۱۱.۹ درصد نسبت به سال پیش از آن است.
حسين
۲۱ خرداد ۱۳۹۴مقایسه قیمتها با ایران دود از سر آدم بلند میکنه …. ملت خوشحالی هستیم
آندره آ آنیلی
۲۱ خرداد ۱۳۹۴مطمینا ایکس تریل یا همون روگ بهترین گزینه است باقیمت 22000 دلار
huayra
۲۱ خرداد ۱۳۹۴هوندا crv خئلی بهتر از سانتافس.منم طرفدار هیچ کدوم نیسم.ولی امید وارم تو ایران محبوب تر از هیوندا شه.
نوید جهرمی
۲۲ خرداد ۱۳۹۴متأسفانه با قیمت های نامعقولی که رو هوندا تو ایران میزارن و خدمات پس از فروش ضعیفی که داره با اقبال مواجه نمیشه.
هرچند به شخصه از محصولات هوندا بیشتر از تویوتا خوشم و از ژاپنیا خیلی بیشتر از کره ای ها، اما باید گفت در زمینه واردات نماینده های کره ای خیلی بهتر عمل کردن
huayra
۲۱ خرداد ۱۳۹۴راستی آقای کاویانی.فروش روگ از 199.199 تا بیشتر نشده؟مطمئنی؟؟؟
سام
۲۲ خرداد ۱۳۹۴با سلام
دوست عزیز (huayra) ،در سایت مربوطه هم دقیقا همین رقم ذکر شد.
سامورایی
۲۱ خرداد ۱۳۹۴بچه ها یه مقاله خوندم نوشته بود آمریکایی ها ماشین ژاپنی سوار میشن وخیلی طرفدار داره اما ژاپنیها اصلا یا خیلی کم سوار ماشینهای آمریکایی میشن
P.G
۲۲ خرداد ۱۳۹۴چون مال این حرفا نیستن!:)
تصور کن یه ژاپنى نیم مترى با دندونا و استخوناى کج و کوله پشت یه ماسل کار آمریکایى بشینه،تو صندلیش گم میشه!
بعضى از ماشین ها براى قشرهاى خاصى تولید میشن که اکثر ماشین هاى آمریکایى از این دسته هستن،هر کسى نمى تونه بفهمدشون!
حالا برو اینایى که گفتم یه مقاله کن بزار تو همون سایتى که اون مقاله رو توش خونده بودى!:)
سجاد
۲۲ خرداد ۱۳۹۴سامورایی تا حالا ندیدم کسی اندازه ی شما بد از چیزی دفاع کنه یادم نمیاد تا حالا نکته ی بدرد بخوری در مورد ماشینای ژاپنی ازت شنیده باشم، این قضیه ای که تو اون مقاله خوندی هم تا حدودی درسته واکثر دلایلش هم تو اول همین مقاله اومده: بازار آمریکا به مراتب رقابتی تر از ژاپنه و ژاپنیا به راحتی و در شرایط کاملا مساوی با رقیبای آمریکایی می تونن تو آمریکا ماشین بفروشن در حالیکه تو ژاپن بازار تااین حد آزاد نیست از طرفی بازار امریکا اژ ژاپن بزرگتر و میتونه تا حدودی خودروسازاشون رو ارضا کنه در حالیکه ژاپنیا به بازار بزرگتری مثل امریکا نیاز دارن، مسایل مالیاتی و نیروی انسانی و زمین و غیره هم که تو مقاله اومد و البته قدرت خودرو سازی ژاپن هم بر کسی پوشیده نیست که تونسته تا این حد اعتماد آمریکایی ها رو جلب کنه
نوید جهرمی
۲۲ خرداد ۱۳۹۴به خاطر اینه ک امریکایی ها تعصبی رو محصولاتشون ندارند برعکس ژاپنیا . ژاپنیا خرید جنس غیر ژاپنی رو ب نوعی ننگ هم میدونن هر چند این فرهنگ الان ضعیف تر از قدیم شده.
شلبى
۲۲ خرداد ۱۳۹۴یه دلیل اصلیش اینه که بازار امریکا رقابتى ترین بازار دنیاست و اونطور که ماشیناى ژاپنى تو امریکا عرضه میشن اصلا ماشیناى امریکایى تو ژاپن وارد نمیشن
یه دلیل دیکه هم اینه که بسیارى از ماشیناى امریکایى اصلا به سیستم ژاپنى ها نمیخورن
AlirezaF12
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ASX و چروکی بهترین هستن !
Nima
۲۱ خرداد ۱۳۹۴کاملا با حرف حسین موافقم و این که تازه این ماشینایى که میره آمریکا اصلاااااااا با این ایرانیا قابل مقایسه نیس به طورى که بنز ها وبى ام دبلیو هایى که میرفتنآمریکا و سفارش آمریکابودن رو یا تویوتا ها میبینیم ۱۰ پله از اینایى که میاد ایران کیفیت مونتاژ بالاتر و امکانات بیشترى دارن!
ماشیناى خودشونم که هیچچچ
موسی مهران
۲۱ خرداد ۱۳۹۴وولوو رو تو ایران از نزدیک دیدم… فوق العاده س این ماشین/// cr-v هوندا رو از بین همه این مدلا میپسندم … زیبا کاربردی و ارزون(به نسبت بقیه)
ashkan
۲۱ خرداد ۱۳۹۴فقط گرند چروکی
Armin
۲۱ خرداد ۱۳۹۴یکی لطفا علیرضا (با چراغ لیفان) رو صدا کنه چون توً این پست اسم میتسوبیشی اومده و از قضا از رشد ۲۴ درصدی فروششم گفته … علیرضا کجاییی بیا چنتا از اون لینکات که ضد میتسو هست بذار … :)))))
علیرضا
۲۲ خرداد ۱۳۹۴نیازی نیست کسی منو صدا کنه. خودم میام و میبینم. ترجیح میدم اینجا دیگه به این بحث ادامه ندم. اما رتبه چهل و هفتم فروش هم عدد چندان خیره کننده ای نیست! مخصوصا در مقایسه با سایر رقبای ژاپنی و کره ای! تازه 24 درصد رشد داشته که این شده، وگرنه احتمالا سال قبل از آخر اول بوده!
armin
۲۲ خرداد ۱۳۹۴آخیششش حالا خیالم راحت شد…
آرمان
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ماشاءالله به هوندا و نیسان… تو بازار فوقالعاده رقابتی آمریکا که مردم بیشتر تمایل به خرید خودرو های داخلی دارن اول شدن واقعا خیلی سخته اون هم یه غیر آمریکایی…..!!!!!!
واقعا کار هوندا عالی بوده و همچنین نیسان….
راستی کار تویوتا و سوبارو هم عالی بوده..
احسان(احسان سابق)
۲۱ خرداد ۱۳۹۴یعنی بدجور از قافله دنیا عقب موندیم.گرچه فقط یاد گرفتیم بدون اینکه تلاش کنیم فقط طلب کنیم
امیر محمد
۲۱ خرداد ۱۳۹۴عجب حرف سنگینی بود!!!! دمت گرم
حامد
۲۱ خرداد ۱۳۹۴واقعا عجیبه..با وجود سطح رفاهی نسبی که جامعه آمریکا داره اما برندهای آلمانی خیلی فروش کمی داشتن.دلیل فروش کم بنز و بی ام و چی میتونه باشه؟ تیراژ پایین؟
محمد
۲۱ خرداد ۱۳۹۴به خاطر اینکه لوازم جانبی شون خیلی گرونه …شما اینجا میتونی با $۳۰۰۰ یک بنز (دسته دوم)بخری ولی فقط اندازه پول ماشین باید بدی تا تعمیرش کنی،،یک برند هایی مثل هوندا و تویوتا، هم دیر به دیر خراب میشن هم تعمیرشون ارزونه هم مصرفشون پایین تره .
علی
۲۱ خرداد ۱۳۹۴قیمت گران. در نظر داشته باشید که بنز و ب ام و برای امریکایی ها هم گران هستند.
Archi khan
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ایوول هوندا
چند روز پیش تو پستی که برا هوندا بود و اکثرا سخن در مدح کیفیت و منحصر بفرد بودن هوندا گفتن ، بعضی دوستان گیر داده بودن به کیسه هواهای مشکل دار و فراخوان و مدل های ناموفق و… در هوندا !
حالا بفرماین ملاحظه کنن
این بی ادعای ژاپنی در صدر مقتدرانه ایستاده…………..
samurai
۲۱ خرداد ۱۳۹۴اینجام سامورایی سربلند شد
واقعا واسه بی ام و با اون رتبش متاسفم اونام که خریدن حتما تعصب الکی داشتن رفتن بی ام و گرفتن
یه جا هم من بجای بنتلی نوشتم بوگاتی اشتب لپی کردم بعضیا کامنت گذاشتن خودشونو کشتن با این اشتب من lol
iq7
۲۱ خرداد ۱۳۹۴خدایی قیمت ها رو نگاه کنید اصلا ارزش پولشون رو ببینید اونا بهترین ماشین ها رو با مقیاس هزار میخرن مثلا 10 هزار دلار همون ماشین رو ما با مقیاس میلیون باید بخریم مملکت که نی ….
یه پسر
۲۱ خرداد ۱۳۹۴حالا ارزش پول جهنم
اینکه قیمت های تموم شده یک سوم قیمتشون تو ایران نیس خیلی درد داره
به عنوان مثل ماشینی که تو آمریکا 30000 دلار قیمتشه که به پول ایران در بدترین حالت میشه صد میلیون حالا همونو ( اگه تازه اجازه واردات به ایران داشت) با آپشن کم تر و بدون گارانتی و خدمات پس از فروش بایستی بالای 200 میلیون خرید
حالا این دردش قابل تحمله ؛ اما وقتی درآمد رو تو آمریکا با ایران مقایسه می کنی اونجات آتیش می گیره
متاسفانه امروز دزدی و کلاه برداری فرهنگ شده
ارمان
۲۲ خرداد ۱۳۹۴یادت رفت بگی از این جا لیوانی اینا رم بر میدارن نامردا
زیگما
۲۱ خرداد ۱۳۹۴البته شورلت اکوئیناکس با یه موتور 3.6 لیتری 6 سیلندر هم عرضه میشه(متن نیاز به اصلاح داره)
فورد اسکیپ هم با موتور 2.0 لیتری توربو هم عرضه میشه در امریکا که ذکر نشده
یه پسر
۲۱ خرداد ۱۳۹۴والا من با طراحی ولوو خیلی حال کردم
TerraByte
۲۱ خرداد ۱۳۹۴عاشق برند JEEP هستم. مخصوصا چروکی و رنگید
لانتا
۲۱ خرداد ۱۳۹۴گرند چروکى با چروکى بهترین ماشىن هاى لىستن اصلا جىپ یه چىز دیگست !
فریا
۲۲ خرداد ۱۳۹۴♥ o|||||||||||||||||||||o ♥
RETOLEX
۲۲ خرداد ۱۳۹۴یکی ژاپنی یکی امریکایی یکی ژاپنی یکی امریکایی ………….
خیلی خوش حالم که میتسو داره خودشو بالا میکشه
نوید جهرمی
۲۲ خرداد ۱۳۹۴این لیست بلند بالا فقط یه هوندا یه تویوتا و یه نیسان. بعد از تراک شاسی بلند هم میگم اول امریکا بعد ژاپن.
mds
۲۲ خرداد ۱۳۹۴ای بابا هیوندای و کیا جان بس کنید دیگه، چقدر میفروشید!! بازار ایران و کره و چین .هند سنگاپور ووو کشورهای آسیایی بس نبود ، حالا بازار امریکا رو تصرف کردید بذارید بقیه هم کمی نفس بکشن
سامسونگ تو هم که زدی کل دنیا رو له کردی و رقیب نذاشتی برا خودت، بس کن کره چقدر پول چقدر ثروت! بس کن چقدر رفاه واسه مردمت درست میکنی یکم به خودت استراحت بده
امیرحسین (Lion26)
۲۲ خرداد ۱۳۹۴کجا سامسونگ بقیه دنیا رو له کرده؟
سامسونگ هنوز بلد نیست،سنسور دوربین گوشی های خودش رو درست کنه و هم سطح با بدنه گوشی قرار بده و در ضمن از سنسور های سونی استفاده می کنه،طراحی هم که دیگه نگو،همین گلکسی اس 6 که کپی واضح از روی اپل 6 و Xperia Z3 هستش.البته خود اپل هم از سنسور های دوربین سونی استفاده می کنه.
Just France.
RETOLEX
۲۳ خرداد ۱۳۹۴گلکسی اس 6 از پردازنده 64 بیتی 14 نانو متری استفاده میکنه
میفهمی یعنی چی
ارمان
۲۲ خرداد ۱۳۹۴یعنی سال دیگه cx-5 هم به این لیست اضافه میشه؟
دوست دارم نظر دوستان رو بدونم
TerraByte
۲۲ خرداد ۱۳۹۴خیر :|
هژبر
۲۲ خرداد ۱۳۹۴suv crossover asan shasi boland FAGHAT OIIIIIO
امیر
۲۲ خرداد ۱۳۹۴همشون سالارن
american and japan
۲۲ خرداد ۱۳۹۴مرتبه جیپ میبایست با اون کیفیت و اون خدمات خیلی بیشتر باشه که مطمءنا با اومدن گرندچروکی هلکت فروشش چند برابر میشه مخصوصا اینکه کرایسلر با فیات ادغام شده . هوندا یه طراحی عقب جدید باید انجام بده برای چراغ هاش تنها مشکلش همینه.البته در ایران با فامیلی موتورز که مشکل زیاد داره.اصلا لایق بازاز ایران نیستند ژاپنی ها.چون ایرانی ها قیافه پسند هستند و این یعنی کره ای.کمکم لکسوس ان ایکس هم به این جمع اضافه میشه نگاه کنید. و در آخر
○||||||○
احسان
۲۲ خرداد ۱۳۹۴جیپ گرند چروکی خیلی به دلم نشست
AHMADREZA BMW
۲۲ خرداد ۱۳۹۴عاشق جیپ چروکی ام
ایول ب ام و x1 و x3
حمیدرضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۴تو این فهرست اسمی از شاسی بلندهای ساخت کشور دوست و برادر!!! چین نبود ؟؟؟ :)
Milad azizi
۲۳ خرداد ۱۳۹۴لطفا دوستان به تفاوت قیمت مدل پایه سانتافه و مدل های فول ترش دقت کنید،حدود شش هزار دلار است که حدودا میشه بیست میلیون تومن،اما در ایران این تفاوت به شصت یا هفتاد میلیون هم میرسد،یعنی گمرک ایران علاوه بر خود ماشین،قیمت اپشن هارو هم چندین برابر میگیره که تو خارج طرف با پول این چند تا اپشن خیلی ابتدایی میتونه یه ماشین خوب سوار بشه.واقعا در حق ما داره ظلم میشه،خوب اگر ما خودروساز بودیم تو این چهل سال میساختیم به قران.
kiarash
۲۷ خرداد ۱۳۹۴مردم امریکا قدر تویوتا و هوندا و نیسان رو می دونن بازار امریکا بزرگترین بازار ماشین جهان هست و البته بسیار ازاد و رقابتی تراز ایران. الان تو ایران هم rav 4 هست و هم satafe ولی مردم ایران بیشتر میرن سانتافه میخرن ؟ سانتافه مگر این که تو چین و ایران و ترکیه و کشور های جهان سومی پرطرفدار تر از rav4 باشه الان این طرفدار های پرادعای santafe کجان چرا خبری ازشون نیست
MSTF
۲۸ خرداد ۱۳۹۴خیلی جالبه که تویوتا راوفور در بالای لیست هست و سانتافه(تازه با موتور 290 اسب بخاری نه این مدل اسپورت که به زور توی خیابون صاف شتاب میگیره) توی آخرای لیست قرار گرفته ولی هنوز در ایران یه سری دنبال چهار تا آپشن الکی میگردن و پرفروش ترین شاسی بلند ایران شده.
دوستان قبول کنیم یه سری چیزا دیگه ربطی به تحریم و گرون فروشی خودروساز داخلی نداره، اون بنده های خدایی که به جای راوفور میرن سانتافه میخرن با کمال احترام فکر میکنم چیزی جای دیگه کم دارن. هیچ ملتی بیشتر از آمریکایی ها تجربه استفاده ازخودرو شاسی بلند را ندارن پس بهتره از تجربه بقیه استفاده کرد