چشم اندازهفته نامه

پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی بازار آمریکا تا به اینجای سال

پس از حدود یک دهه هیاهوی تبلیغاتی، نشانه‌هایی دیده می‌شود که نشان می‌دهد انقلاب خودروهای الکتریکی سرانجام در حال تحقق است. در سه‌ماههٔ نخست امسال ۱۹ خودروی الکتریکی مختلف به‌علاوهٔ تعداد زیادی نمونه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی در بازار ایالات‌متحده وجود داشته‌اند. تقریباً هر کانسپتی که از سوی خودروسازان رونمایی می‌شود از الکتریکی‌سازی بهره‌مند است. خودروسازان وعده داده‌اند طی سال‌های آینده ده‌ها خودروی الکتریکی مختلف را به بازار عرضه کنند و دولت‌ها نیز به دنبال ممنوع کردن فروش خودروهای درون‌سوز هستند. همچنین پیشرفت در زیرساخت‌های شارژ و تکنولوژی باطری‌ها نیز نوید آینده‌ای روشن برای الکتریکی‌ها را می‌دهد. با توجه به این موارد، در این مطلب نگاهی داریم به پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی بازار آمریکا در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۱ تا ببینیم خودروهای الکتریکی تا این لحظه چه میزان از بازار خودروی آمریکا را تصاحب کرده‌اند.

۱۰-هیوندای کُنا الکتریکی

فروش: ۱,۵۵۶ دستگاه

قیمت پایه: ۳۸,۵۷۵ دلار

بُرد: ۴۱۵ کیلومتر

هیوندای کُنا الکتریکی در سه‌ماههٔ نخست امسال بیش از سه برابر آیونیک الکتریکی فروش داشته است. البته این موضوع طبیعی است زیرا پکیج باطری کُنا بزرگ‌تر است و بُرد ۴۱۵ کیلومتری آن‌هم از ۲۷۰ کیلومتر آیونیک بیشتر است. همچنین این خودرو بر اساس کراس‌اوور محبوب کُنا ساخته شده و جذابیت بیشتری برای بخش عمده‌ای از خریداران که تشنهٔ کراس‌اوور هستند دارد.

۹-پورشه تایکان

فروش: ۲,۰۰۸ دستگاه

قیمت پایه: ۸۱,۲۵۰ دلار

بُرد: ۳۲۰ کیلومتر در نسخهٔ محرکت عقب و ۳۶۵ کیلومتر در نسخهٔ 4S

پورشه به ساخت خودروهای بسیار جذاب و درجه‌یک مشهور است و بنابراین تعجبی ندارد که یک خودروی الکتریکی استثنایی ساخته باشد؛ بنابراین، به نظر می‌رسد خریداران ‌هم از اولین محصول الکتریکی پورشه هیجان‌زده شده‌اند. همهٔ نسخه‌های تایکان به تکنولوژی شارژ ۸۰۰ ولت مجهز هستند که امکان شارژ سریع‌تر از هر خودروی الکتریکی دیگری در بازار را فراهم می‌کند. پرچم‌دار این خانواده یعنی تایکان توربو S نیز ظرف تنها ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۸-نیسان لیف

 فروش: ۲,۹۲۵

قیمت پایه: ۳۲,۶۲۰ دلار

بُرد: ۲۴۰ کیلومتر در نسخهٔ پایه و ۳۶۰ کیلومتر در نسخهٔ S

روی کاغذ، نیسان لیف خودروی چندان جالبی نیست. قیمت آن‌ هم‌ردهٔ شورلت بولت است اما با پکیج باطری استاندارد تنها می‌تواند ۲۴۰ کیلومتر را با هر بار شارژ طی کند درحالی‌که بُرد بولت حدود ۴۲۰ کیلومتر است. لیف همچنین به‌اندازهٔ دیگر خودروهای این لیست جذاب نیست و از طرح داخلی عجیبی رنج می‌برد؛ اما لیف در دنیای الکتریکی‌ها تا حدودی به یک نماد تبدیل شده زیرا زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ وارد بازار آمریکا شد، یکی از تنها چند خودروی الکتریکی بازار بود. از آن زمان تاکنون لیف پیشرفت کرده اما رقبا سریع‌تر پیشرفت کرده‌اند.

۷-تسلا مدل S

فروش: ۴,۱۵۵ دستگاه

قیمت پایه: ۸۱,۱۹۰ دلار

بُرد: ۶۵۰ کیلومتر در نسخهٔ دوربُرد پلاس

مدل S اولین سفیر واقعی برای خودروهای الکتریکی پیشگام تسلا و همین‌طور تکنولوژی‌های خودران بود اما در حال حاضر، علاقهٔ خریداران که منتظر اولین به‌روزرسانی بزرگ مدل S هستند، به نسخهٔ کنونی این خودرو کم شده است زیرا مدل S جدید وعدهٔ بُرد فوق‌العادهٔ ۸۴۰ کیلومتری را در بالاترین نسخه‌ها داده است. در ابتدا تسلا وعده داد که تحویل مدل S جدید از آوریل امسال آغاز می‌شود اما اکنون این کار تا ماه ژوئن به تعویق افتاده است. نسخهٔ فوق دوربُرد پلاد پلاس نیز قرار است در اواسط سال ۲۰۲۲ راهی بازار شود.

۶-آئودی E-Tron

فروش: ۴,۳۲۴ دستگاه

قیمت پایه: ۶۶,۹۹۵ دلار

بُرد: ۳۶۰ کیلومتر

کراس‌اوور الکتریکی آئودی E-Tron و برادر کوپهٔ آن، E-Tron اسپرت‌بک در سه‌ماههٔ نخست امسال ۴,۳۲۴ دستگاه فروش داشته است. این خودرو با دو موتور الکتریکی و مجموع قدرت ۳۵۵ اسب بخار در آمریکا عرضه می‌شود و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۳۶۰ کیلومتر را طی کند. هرچند قیمت E-Tron بالا است اما درحالی‌که کابین بسیاری از خودروهای الکتریکی با پلاستیک ارزان‌قیمت ساخته می‌شود، داخل این خودرو از چرم و چوب واقعی برخوردار است.

۵-تسلا مدل X

فروش: ۵,۱۰۶ دستگاه

قیمت پایه: ۹۱,۱۹۰ دلار

بُرد: ۶۰۰ کیلومتر در نسخهٔ دوربُرد پلاس

فروش مدل X نیز مثل مدل S به خاطر انتظار برای عرضهٔ نسخهٔ جدید کمی کاهش یافته است. مدل X جدید هم از همان کابین مدل S جدید با غربیلک فرمان هواپیما مانند برخوردار است. در ابتدا انتظار می‌رفت مدل X جدید در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود اما اکنون عرضهٔ آن تا پاییز به تعویق افتاده است.

۴-فورد موستانگ مک‌ایی

فروش: ۶,۶۱۴ دستگاه

قیمت پایه: ۴۳,۹۹۵ دلار

بُرد: ۳۷۰ کیلومتر در نسخهٔ محرک عقب و ۴۹۰ کیلومتر در نسخهٔ پریمیوم

مک‌ایی اولین محصول تمام الکتریکی فورد نیست اما اولین فورد الکتریکی است که به دنبال هیجان است و در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. مک‌ایی در نسخه‌های مختلفی مثل محرک عقب و چهارچرخ محرک با حداکثر بُرد ۴۹۰ کیلومتر به بازار عرضه می‌شود. این ماشین به سبک موستانگ طراحی شده و نسخهٔ اسپرت آن‌هم با نام مک‌ایی GT در راه است. این نسخه ۴۸۰ اسب بخار قدرت دارد و ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۳-شورلت بولت

فروش: ۹,۰۲۵ دستگاه

قیمت پایه: ۳۷,۴۹۵ دلار

بُرد: ۴۲۰ کیلومتر

شورلت بولت به‌تازگی فیس‌لیفت شده و یک عضو جدید بنام EUV به خانوادهٔ آن اضافه شده که یک کراس‌اوور است؛ اما وعدهٔ ارائهٔ این نسخه‌های جدید هیچ تأثیر منفی روی فروش بولت نگذاشته است زیرا فروش این خودرو در سه‌ماههٔ نخست امسال ۵۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. بولت ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ کیلومتر بُرد دارد و با برخورداری از قابلیت شارژ سریع، با هر ۳۰ دقیقه شارژ ۱۶۰ کیلومتر بُرد را به راننده هدیه می‌دهد.

۲-تسلا مدل ۳

فروش: ۲۳,۱۱۰ دستگاه

قیمت پایه: ۳۸,۶۹۰ دلار

بُرد: ۴۲۰ کیلومتر در نسخهٔ استاندارد و ۵۷۰ کیلومتر در نسخهٔ دوربُرد

تقریباً چهار سال از ورود تسلا مدل ۳ به بازار می‌گذرد اما این خودرو هنوز هم به خاطر ارائهٔ ترکیبی از بُرد پیشرو در کلاس خود و قیمت مناسب، قابل‌توجه است. طراحی ساده و نمایشگر عظیم لمسی مدل ۳ نیز روندی را برای خودروهای الکتریکی دیگر تعیین کرده و خریداران را به سمت نمایندگی‌های تسلا سرازیر کرده است؛ اما بااین‌حال محبوبیت فوق‌العادهٔ این خودرو طی سال‌های گذشته هم‌اکنون کمی فروکش کرده است زیرا فروش ۲۳ هزار دستگاهی آن در سه‌ماههٔ نخست امسال ۴۵ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

۱-تسلا مدل Y

فروش: ۳۳,۶۲۹ دستگاه

قیمت پایه: ۴۱,۱۹۰ دلار

بُرد: ۳۹۰ کیلومتر در نسخهٔ استاندارد و ۵۲۰ کیلومتر در نسخهٔ دوربُرد

فروش مدل Y از تابستان سال گذشته آغاز شد و به‌سرعت تقاضا برای سایر محصولات تسلا را کاهش داد. درواقع، فروش این خودرو در سه‌ماههٔ نخست امسال از مجموع فروش همهٔ خودروهای الکتریکی غیر تسلا در بازار آمریکا بیشتر بوده است. رانندگی و ظاهر مدل Y اما مثل یک مدل ۳ باد کرده به نظر می‌رسد اما در مدل Y خریداران می‌توانند صندلی‌های ردیف سوم هم داشته باشند هرچند که این صندلی‌ها تنگ هستند و فضای بار را قربانی می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    زشت ترین ماشین در حال تولید به نظرم مدل y هست
    یه چند وقت دیگه رقبا بیان ، بنز اومده با یه مدل فوق لاکچری، یه چند تا مدل ارزون تر هم بنز و بی ام وه و آئودی و سایر خودروساز ها بزنن ، تویوتا هم بیاد ، خلاصه جونم براتون بگه ، همه بیان ، اونوقت رقابت اصلی پدیدار می‌شه ، الان تقریبا خیلی شرکت ها وارد نیستن یا اول کارشون هست ، یه یک سال تا چند سال زمان بره
    بعد چیزی که من عاشقش هستم هم بیاد ، هیدروژن، هرچی آلمانی ها روی برقی سرمایه گذاری کردن ، ژاپنی ها روی هیدروژن سرمایه گذاری کردن ، پس من امید وار هستم زیاد به هیدروژن ژاپن

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. میثم

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      منم با هیدروژن خیلی موافقم
      البته استفاده از یه الکتریکی باتری دار خیلی راحت تره و اگه باتریهایی بیان که سبک و ارزون باشن و خیلی زود شارژ بشن فکر کنم بازار ماشینای سبک کلا با هیدروژن خداحافظی کنه
      ولی قطعا هیدروژن بیشترین شانس رو برای تامین انرژی در آینده رو داره
      انرژی آینده باید چند ویژگی داشته باشه:
      1. پاک باشه
      2. ارزون باشه
      3. فراوان و در دسترس باشه
      4. حامل انرژی باشه یعنی قابلیت ذخیره سازی داشته باشه
      هیدروژن نزدیک ترین گزینه است و بمرور مشکلاتش برطرف میشن

      1. محمد رستمی نژاد

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        در جواب آقای Aref.Genial
        خب دوست من ، هیچ وقت توافق نمیشه
        کار هر سال هست که برای …. دادن مردم ، میگن داریم مذاکره میکنیم
        آخرش هم سر یک بحث الکی به هم می‌زنند و بد بختی اش برای ما میمونه
        ولی یک راه وجود داره
        با درس خواندن و تمرکز بر روی درس گذاشتن ، میشود تا مقدار بسیار زیادی برای رفتن به آن ور آب امید وار بود
        من خودم مدتی اخبار مذاکرات رو خیلی دنبال میکردم و اخبار واردات و اینطور اخبار ها که ببینم چی میشه
        بعدش نشستم فکر کردم، دیدم که اوضاع قابل درست بشو نیست
        از طرفی هم برای رفتن به اروپا یا آمریکا ، اوضاع مالی خوب هست، ولی ارزش نداره برای تفریح یا کار ساده رفت اونجا ، پس با خودم فکر کردم که بهتره وقتم رو برای انجام کار های سطحی و بدون پایان ، مثل مذاکرات تلف نکنم
        به درسم برسم و از طریق درس به یک کشور خوب جهان اول برم (یا آمریکا یا سوئد یا استرالیا)

        با **** اَپلای کردن**** البته این حرف من برای چند سال دیگه هستش و هنوز خیلی میتونم به اَپلای کردن امید وار باشم
        پس مدتی تحقیق کردم که شرایط اَپلای کردن چه طور هست، دیدم با اینکه شرایط مهاجرت خیلی خیلی زیاد سخت هست ،
        ولی از طریق درسی (اَپلای کردن ) میشه راحت رفت ، به شرطی که دانش آموز یا دانشجو زرنگی باشی با نمرات خوب
        این حرف هارو اصلا برای خود نشون دادن یا پُز دادن نزدم بلکه میدونم خیلی ها در سایت نوجوان یا جوان هستن که بدونن و شاید با حرف من ، امید وار تر بشن
        حتما در مورد اَپلای کردن تحقیق کنید و در اینترنت و اللخوص یوتیوب فیلم ببنید تا با انگیزه بشید
        وقتتون رو دوستان من‌ ، دانش آموز دیوانه ماشین عاشق ماشین مثل من – با اینکه نتایج برجام چی میشه و امید وار بودن به شرایط تلف نکنید
        پس درس بخونید تا هرچه به اَپلای کردن نزدیک تر باشین و درس بخونید که به امید مذاکرات نباشید

        قربان شما ، محمد رستمی نژاد

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. محمد رستمی نژاد

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          هیچ وقت به امید اینکه شرایط خوب بشه نباشید
          هیچ وقت شرایط خوب نشده
          تنها راه رفتن به یک کشور خوب است
          چه‌ آمریکایی یا اروپایی یا استرالیا
          برای کارکردن سطحی در رستوران یا مغازه و اینطور کار ها ارزش نداره بری.
          از طرفی هم شرایط رفتن به کشور های خوب، خیلی سخت شده و راه های رفتن دارن یکی یکی کم میشن یا سخت تر میشن
          ولی یک راه هست که میشه خیلی آسون تر رفت ، تقریبا هیچ قانونی هم مانع شما نمیشه
          از طریق درس خواندن و اَپلای کردن میشه رفت و واقعا زندگی کرد .
          چون میدونم بیشتر مخاطب های پدال ، جوان ، نوجوان ، دانش آموز ، دانشجو هستند میگم که فقط درس بخوانید .

        2. Ali

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (267 ديدگاه)

          درس =وقت تلف کنی

        3. امین

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (21 ديدگاه)

          در آمریکا اگر بخای مجانی درس بخونی نیاز به Full Fund داری که 95 درصد این نوع کمک هزینه در دوره PHD ارائه میشه اون هم به تعداد بسیار بسیار کمی از متقاضیان. ضمن اینکه باید با چینی ها و هندی ها رقابت کنی. اما اگر از پس هزینه دانشگاه بر بیای (در رشته های فنی و علوم پایه حداقل سالی 25 هزار دلار) اون وقت خیلی راحت تر میشه رفت. اروپا مثل آلمان دانشگاه مجانی داره اما هزینه زندگی حدود 10 هزار یورو هست که باید از جیب بدی. Fund گرفتن در آلمان هم سخت تر از آمریکا نباشه، آسون تر نیست. ضمن اینکه برای گرفتن کمک هزینه های گفته شده با خود آمریکایی و آلمانی و اروپایی ها باید رقابت اصلی رو انجام داد. بحث تحصیل در آمریکا اکثرا برای کسب درآمد هست. در آمریکا دانشگاه ایالتی سعی داره از خود ایالت دانشجو نگیره و دنبال دانشجوی out of state میگرده تا 3 برابر شهریه دریافت کنه. (اگر یک آمریکایی از ایالت محل زندگی مثلا کالیفرنیا بره در نیویورک تحصیل کنه به جای 10 هزار دلار در سال باید 30 هزار دلار پرداخت کنه، عین یک خارجی.)

      2. Ninja

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        بچه ها یه سوال یه مشکل هیدروژن اینه منفجر میشه ولی چرا باک رو مقاومت سازی نمیکنن مثل همون کاری که در نسکار میکنن یعنی حجم باک خیلی کم میشه ولی انفجار بنزین باک غیر ممکن میشه

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. ممد ژانگولر

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      تو مدلهای بالا خداوکیلی پورشه تایکان از نظر قیمتی مفته
      ارزونترین پورشه تاریخ همین مدل برقیه
      فکر کنم فروشش سیر صعودی بگیره

      موافقم 3
      مخالفم 1
    3. Amirreza

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      هیدروژن سوخت خوبیه ، ولی من تو فکرم اگه کل ماشینا هیدروژنی شن ، این همه آبی که از اگزوز ماشینا بیرون میاد نمیاد خودمون و ماشینامونو با هم بشوره ببره ??

  2. میثم

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    بردی که تسلا داره رو بقیه ندارن و این عامل خیلی مهمی در موفقیت تسلا داره.
    مدل 3 نسبت به قیمتش واقعا ماشین خوبیه

    1. S

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (134 ديدگاه)

      شورلت بولت اونجا داره چی میگه؟
      مدلxبالاتره ازش که قیمتش خیلی بیشتده
      من انتخابم بولته

  3. (JONATHAN (TESLA

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    و این تنها آغاز کار برای نسل آینده خودرو ها هستش
    راستش انتظار این همه نظر مثبت نسبت به مک ای رو نداشتم
    نظر کارشناسان صنعت خودرو رو جلب کرده
    و به عنوان اولین تلاش فورد برای ساخت پلتفرم اختصاصی برای خودرو های الکتریکی قابل تحسین هستش
    و اولین خودروی الکتریکی به غیر محصولات تسلا بود که نظر من رو هم جلب کرد

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      کم کم نوبت به باقی شرکتاست تا تسلا،میبینی که فروش تسلا شدیدا افت کرده،این دلالی ایلان ماسکه که این شرکتو سرپا نگه داشته وگرنه از نظر من تسلا حرفی دربرابر رقبا نداره(نظر شخصی)…

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. میثم

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (3633 ديدگاه)

        فروش تسلا مگه افت کرده؟؟؟
        من پیگیر اخبارش نیستم

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          یه نگاه به فروشش بنداز و بعد با سال پیش مقایسه کن…
          خیلی افت داشته مخصوصاً مدل s

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. Elmiraj

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          رشد فروش تسلا در سه ماهه اول امسال ۱۰۹ درصد بود و تنها شرکتی بود که رشد سه رقمی را ثبت کرد…
          رشد فروش سال ۲۰۲۰ تسلا هم ۳۶ درصد بود که بازم در سال کرونا تسلا را به تنها شرکتی تبدیل کرد که رشد دو رقمی داشت..!!!
          .
          برای امثال هم فروش یک میلیون دستگاهی پیش بینی شده که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی فروش هست…!

          ( کاهش فروش model S/X به این دلیله که دو ماشین از ۲۲ دسامبر سال گذشته توقف تولید شدن و هر تعداد فروشی که امثال داشتن تولید سال گذشته بودن که اوایل تحویل شدن .
          تقاضا برای نسخه های جدید بقدری بالاست که تسلا مجبور شده کارخانه Fremont را برای مجموع تولید ۱۲۰ هزار دستگاه در سال اماده کنه… )

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقای المیراج،داستان فروش تسلا برای همه مشخص شده،داستان دلالی ایلان ماسک هم همینطور،با این آمار چیزی به تسلا اضافه نمیشه،روز خوش…

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. Hamid

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        آبتین جان حرف شما درسته … نمیگم تسلا ماشین های بدی تولید میکنه …
        اما خب یه نگاه به اینتریور ماشینای تسلا بنداز … به غربیلک فرمونش … آره ی زمان رقبا خیلی ضعیف بودن راحت فروش میکرد اما زیبایی هم خیلی مهمه … همونطور که قبلا هم گفته بودم تسلا میشه ی شرکت معمولی در آینده …، رقبا بیکار نمیشینن … در ضمن مک ای هم تو این مدت کم عالییییییییییییییی فروخت … واقعا به تسلا ترجیح میدمش

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقای حمید عزیز
          من هی از همون اولم حس خوبی به تسلا نداشتم،پروپاگاندا و تبلیغات زیاد و البته تکنولوژی برقی (برای زمانی که معرفی شد) باعث شد محبوب بشه،البته تا یه زمانی،الاناست که مردم میفهمن هیچ کشکی نیست،اتفاقا از نظر منم مک ای گل سرسبد محصولات الکتریکی آمریکایی هست…

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. (JONATHAN (TESLA

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (302 ديدگاه)

          شما نیازی نکرده زیبایی رو تعریف کنی
          نظر شخصی خودتون در قابل استاندارد تعریف نکنید
          از نظر من هم پورشه تایکان زشت ترین خودرویی هست که صنعت خودرو به خودش دیده !

          موافقم 2
          مخالفم 5
      3. (JONATHAN (TESLA

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (302 ديدگاه)

        مهندس جان میشه بگی توی کدوم آمار نشون میده فروش تسلا کم شده ؟
        ماسک کدوم دلالی رو کرده ؟؟ ساخت و فروش خودرو در بازار آزاد و به افراد آزاد کجاش دلالی هست ؟
        اگه بخوای بگی بیت کوین ؟؟
        خب کلی شرکت در دنیا روی بیت کوین سرمایه‌گذاری میکنن
        رقبا هنوز پلتفرم اختصاصی برای خودروی الکتریکی هم ندارن
        چطور محاسبه می‌کنی که تسلا مقابل اونا حرفی برای گفتن نداره ؟
        اینارو هم بگید چرا کلی حرف میزنید با سند و مدرک و دلیل حرف بزنید نه از روی احساس

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          چرا خودتونو به اون راه میزنید؟مگه چندسال پیش ایلان دم از کمک به محیط زیست نمیزد؟الان چطوره که حتی حق آلایندگی هم قابل خرید و فروش شده؟میشه کمی توضیح بفرمایید…
          درضمن بیت کوین چیه،خودش دوج کوین داره غمیم نداره!??

        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          درضمن کدوم شرکت توی دنیا بجز تسلاست که روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده؟ با مدرک نام ببر…

      4. (JONATHAN (TESLA

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (302 ديدگاه)

        این که نمیدونی حق آلایندگی قانونی هست که از خیلی قبل تر وجود داره یه چیز دیگه هست و اینکه نمیدونی
        و هدفش سرازیر کردن حق جریمه کمپانی های متخلف به سمت کمپانی هایی هست که آلایندگی کم تری دارن و تشویق این کمپانی ها به توسعه تکنولوژی هایی هست که باعث کاهش آلایندگی بشه . یه چیز دیگه
        جالبه بدونی امثال مزدا و پژو و تویوتا هم میفروشن این حق رو
        و این قانون تسلا ننوشته برا خودش
        و در هر کشور میزان حق آلایندگی فرق داره برای مثال در چین فلکس کم مصرف هم نمیتونه پاس کنه و باید برای پاس شدن یا جریمه پرداخت کنه یا هزینه کنه و بخره که این تشویق بزرگی برای تسلا هست و تامین بودجه توسعه خودرو های پاک
        اما باید بگم شرکت ها مختلف سرمایه های خودشون به شکل های مختلف نگه داری میکنن برخی شرکت های کوچک تر رو میخرن برخی طلا ذخیره میکنن برخی سپرده سرمایه گذاری باز میکنن برخی هم مثل تسلا پول خودشون بیت کوین میخرن
        شرکت های بزرگی همچون
        Microstrategy
        Square
        Galaxy Digital Holdings
        و ده ها شرکت بزرگ و کوچیک که سرمایه های خودشون به صورت دیجیتال ذخیره میکنن و این شرکت ها روزانه بیشتر و بیشتر میشن که میشه ازشون لیست بلندی ساخت
        و ده ها شرکت دیگه که هزینه محصولات و خدماتشون رو به صورت ارز دیجیتال دریافت میکنن
        تسلا هم به عنوان یه کمپانی تکنولوژیک
        تصمیمش در نوع ذخیره منابع خودش
        بیت کوین بوده
        افراد حقیقی بسیار زیادی مثل من هم سرمایه خودشون ترجیح میدن به ارز دیجیتال تبدیل کنن
        این یه روند جهانی هست و خب تسلا و ایلان ماسک هم همون جور که در همه عرصه‌ها پیشرو و اولین هستن در این زمینه هم پیشگام بودن
        به جای تخریب و این همه حرف بیهوده یکم با دید باز تر به همه چی نگاه کنید

    2. نعمت اله آزموده

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      مجبور بودند فورد چون باید اسم ماستنگ رو یدک میکشیدند هر اسم دیگه ای روش بود در اولین تلاش به این خوبی نبود

    3. Amirreza

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      درست میگین میرم ازشون تقاضا میکنم که نظر مثبتی نسبت به هیچ ماشینی بجز تسلارو نداشته باشن

  4. GT

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    به زودی سر و کله محصولات قدرتمند EQ مرسدس یعنی EQS و در آینده EQE پیدا میشه، اونوقت کار تسلا دو برابر سخت تر میشه، البته انتظار ندارم EQS پرفروش ترین باشه چون خیلی از مدل ۳ و مدل Y گرون تره ولی قطعا جزو بهترین ها خواهد بود

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. امیر

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    من از تنها ماشین الکتریکی که خوشم میاد پورشه تایکان و مرسدس eqs بقیشون مخصوصا کنا به هیچ دردی نمی خورن و منتظر هیدروژن می مونم

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      هیدروژن به هیچ وجه جایگزینی مناسب _ دستکم مثل برقی ها _ برای درون سوزها نخواهد بود

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. Aref.Genial

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (299 ديدگاه)

    دوستان بنظرتون اگه توافق بشه چه شرکت های خودروسازی میان؟ من نظرم اینکه توافق نخواهد بود بجز اینکه با آمریکا باشه پس اگه توافق بشه باید شاهد حضور ماشین های آمریکایی در ایران باشیم. مطمئن باشید بیشتر گفتگو ها بیشتر سر مسائل اقتصادیه تا هسته ای و ترامپ هم از این عصبانی بود که همه کشور ها و شرکت ها اومدن ایران بجز آمریکایی ها.

    1. GT

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (436 ديدگاه)

      اگر هم توافق بشه همچنان میتونی از محصولات وطنی استفاده کنی! الان (مثلا) ژاپن که باهاشون مشکل سیاسی نداریم دارن روزانه کیلو کیلو هوندا و تویوتا آخرین مدل میفرستن برامون؟! ?
      الکی منتظر ورود خودرو های آمریکایی به ایران نباش، البته اگه آمریکایی دوست داری میتونی از بین برانکو ، سویل و نوا یکی را انتخاب کنی ?

    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اگرم بیاد دولت نمیزاره و میگن آی مردم! کالای خارجی!کالای خارجی!دشمن درجه یک ما! از آشغالای مونتاژی ایران حمایت کنید!
      دلتو خوش نکن…

      1. نعمت اله آزموده

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        مافیای بسیار دم کلفت و خطرناک سایپا ایران خودرو

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          دقیقا

      2. Tesla ?

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (487 ديدگاه)

        دولت؟؟

        مشکل خیلی پیچیده تر از این حرفاست

    3. Amirreza

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      اولین شرکتایی که مثل سیل میان : هیوندای ، کیا ، نیسان ، تویوتا

      1. Amirreza

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        با قیمت هایی که هیچکس نتونه بخره

  7. Ninja

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    من هنوزم رو آینده رو برای هیدروژن و ژاپن میدونم.

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      تا تسلا نره فعلا هیدروژن خیلی به چشم نمیاد…

      موافقم 1
      مخالفم 3
    2. Amirreza

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      نمیدونم ولی ای کاش مشکل اصلی هیدروژن ( واکنش پذیر بودنش در تصادفات ) رو بتونن حل کنن که اگه حل بشه خیلی خوب میشه

  8. گربه سرابی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    بقیه باید سریع بیان وسط بازی الکتریکی ها وگرنه تسلا بی رقیب میشه ?

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. GT

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (436 ديدگاه)

      چرا در پایان هر کامنتت یه ? میزاری؟!
      دقیقا منظورت از این کار چیه؟ برام سواله
      و سوال دوم اینکه سرابی برای تو چه معنی خاصی داره که گذاشتی روی اکانت های مختلفت؟ ( گربه سرابی، سگ سرابی، خروس سرابی!!!)

  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    تماشا کنید،اکثرا آمریکایی هستن،تقریبا ۶۰% اونا،اون بولتی که توی دوئل همه مسخره اش میکردن الان توی برترین رتبه سوم هستش،تسلا رو که به شخصه به هیچ وجه دوست ندارم و منتظر نابودی هرچه سریعترش هستم،چون دنیای خودرو رو به گند کشید،مک ای هم که سلطانه اینجا?
    تایکانم بد نیست اما از باقی غیر آمریکایی ها و البته تسلا خوشم نیومد…

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. Amirreza

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      داداش جسارتا توی خود آمریکاس ، معلومه مردمشون ماشین آمریکایی رو خیلی دوست دارن

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        امیررضا رضا جان توی اروپا هم موستانگ پرفروش‌ترین کوپه شده،یا حتی توی اروپا همین تسلا هم خوب فروش داشته،دلیل بر این نمیشه چون تو آمریکاست بیشتر فروش داشتن…

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Amirreza

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          بله منم برای ماشینایی مثل ماستنگ احترام خاصی قائلم و به نظرم خیلی گزینه مناسبیه ولی اگه دقت کرده باشین معمولا تو هر کشور ماشینا ساخت همون کشور بیشتر به فروش میرسن ، مثلا آلمان و گلف ، آمریکا و اف ۱۵۰ ، ژاپن و تویوتا و فکر کنم کره و آزرا یا یه چیز دیگه

  10. Amin

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    مدل های مختلف تسلا همشون شبیه به هم هستن،همشون،فقط کش و تاب بهش دادن،فرق ظاهری دیگه ای ندارن،مثل این میمونه،که فورد بیاد اسم مدل gt رو بزاره مثلا لمانس،بعد جای یه محصول دیگه بفروشتش،مردم هم متوجه نمیشن،میگن این دیگه خیلی از gt سر تره،بریم؟ بخریم،در اصل مدل y همون مدل 3 هست،والا

  11. Ahmedreza2002

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    چه جالب
    تو الکتریکی ها ژاپنیا گاملا گمن

  12. 1

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    تنها موفقیت خیره کننده تسلا مدل 3 هست بقیه قابل پیش بینی بود البته به جز ماستنگ مک ای

  13. خوشنام

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    امان از تسلا و امان از ایلان ماسک.
    ایلان ماسک خوره پوله و همه جور دلالی میکنه تا خودش را پولدارترین فرد قرن نگه داره. از احتکار و گرونفروشی ماسک بگیر تا خرید بیت کوین و تبلیغات و جنجال سوری و … . امکان داره تا 4 سال آینده سرمایش 10 برابر بشه.

  14. Saman

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (186 ديدگاه)

    واقعا ممتاز صفتی برازنده واسه کمپانی تسلا غول تکنولوژی هستش با اینکه تسلا S مدلی قدیمی محسوب میشه چه از نظر فنی و چه طراحی هنوزم بی رقیب هست و میدرخشه. یکم تسلا s دوم فورد موستانگ سوم تسلا y چهارم تسلا 3 پنجم تسلا x ششم آئودی e هفتم شورولت هشتم نیسان. با آرزوی موفقیت و بهروزی بیششششششتر واسه تسلای پیشرو

  15. Farimani

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    عرض ادب و احترام به دوستان
    صرفا سوالی دارم و انتظار دارم اهلش جواب درستی بدن
    خودرو پلاگین هایبرید ( پراید )
    هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۲ لیتر میسوزونه
    تست شده و آماده
    کسی میتونه سرمایه گذاری کنه روی نمونه پژو یا رنو ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا