اگرچه که میزان فروش فولکسواگن گلف در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته اما این خودرو همچنان حرف اول را در بازار اروپا میزند و بالاتر از رنو کلیو و فولکسواگن پولو قرار دارد. ستاره جدید فروش سال ۲۰۱۷ در بازار اروپا شاسیبلند محبوب فولکس یعنی تیگوان است.
لیست پرفروشترین خودروهای سال ۲۰۱۷ تغییر چندانی را نسبت به لیست سال ۲۰۱۶ نشان نمیدهد و تنها دو نام جدید وارد لیست ۱۰۰ خودروی پرفروش سال ۲۰۱۷ قاره سبز شدهاند. این خودروها عبارتاند از شاسیبلند کامپکت تویوتا C-HR (رتبه ۵۲) و آئودی Q2 (رتبه ۸۶).
اما سایر خودروهای بازار اروپا باید برای مقام دومی جنگ کنند. در این جنگ رنو کلیو با فروش ۳۶۹ هزار دستگاهی (رشد فروش ۶.۷ درصدی) پیروز میدان بوده و پس از آن نیز فولکسواگن پولو با فروش ۳۵۲ هزار دستگاهی قرار گرفته است. این خودرو افت فروش ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.
در رتبه چهارم یکی از بهترین شاسی بلندها یعنی نیسان قشقایی با فروش ۲۹۲ هزار دستگاهی قرار دارد که از رشد ۶.۱ درصدی لذت میبرد. این خودرو نهایت استفاده را از جابجایی نسلهای فورد فیستا برده است. فیستا با فروش ۲۶۹ هزار دستگاهی (افت فروش ۱۳.۵ درصدی) در سال ۲۰۱۷ رتبه پنجم پرفروشترین خودروی اروپا را کسب کرده است.
رتبه ششم به اشکودا اوکتاویا با فروش ۲۶۷ هزار دستگاهی (افت ۰.۷ درصدی) رسیده و پس از آن نیز ستاره سال ۲۰۱۷ یعنی فولکسواگن تیگوان با فروش ۲۶۷ هزار دستگاهی قرار گرفته است. این شاسیبلند محبوب از رشد ۳۴.۹ درصدی لذت میبرد. پس از آن نیز فورد فوکوس با رشد ۸ درصدی و فروش ۲۵۳ هزار دستگاهی قرار داشته و نهایتاً رتبه نهم و دهم نیز به ترتیب به پژو ۲۰۸ و اوپل (واکسهال) آسترا رسیده است. این دو خودرو به ترتیب فروش ۲۵۰ و ۲۴۳ هزار دستگاهی داشتهاند.
درصد تغییر | میزان فروش در سال ۲۰۱۶ | میزان فروش در سال ۲۰۱۷ | نام خودرو | رتبه در سال ۲۰۱۶ | رتبه در سال ۲۰۱۷ |
۳.۴- | ۵۶۵۳۸۲ | ۵۴۶۲۵۰ | فولکس گلف | ۱ | ۱ |
۶.۷ | ۳۴۶۸۰۴ | ۳۶۹۸۷۴ | رنو کلیو | ۳ | ۲ |
۱۰- | ۳۹۲۱۳۶ | ۳۵۲۸۵۸ | فولکس پولو | ۲ | ۳ |
۶.۱ | ۲۷۵۴۹۸ | ۲۹۲۳۷۵ | نیسان قشقایی | ۷ | ۴ |
۱۳.۵- | ۳۱۱۲۴۸ | ۲۶۹۱۷۸ | فورد فیستا | ۴ | ۵ |
۰.۷- | ۲۶۹۶۱۳ | ۲۶۷۷۷۰ | اشکودا اوکتاویا | ۸ | ۶ |
۳۴.۹ | ۱۹۸۴۳۱ | ۲۶۷۶۶۹ | فولکس تیگوان | ۱۴ | ۷ |
۸ | ۲۳۴۷۶۷ | ۲۵۳۶۰۹ | فورد فوکوس | ۱۰ | ۸ |
۳.۱- | ۲۵۸۹۹۳ | ۲۵۰۹۲۱ | پژو ۲۰۸ | ۹ | ۹ |
۱۳.۳- | ۲۸۰۸۲۵ | ۲۴۳۴۴۲ | اوپل آسترا | ۵ | ۱۰ |
۱۲.۳- | ۲۷۵۵۸۲ | ۲۴۱۶۳۶ | اوپل کورسا | ۶ | ۱۱ |
۰.۷- | ۲۱۸۵۲۲ | ۲۱۶۹۵۹ | رنو کپچر | ۱۲ | ۱۲ |
۱۴.۲ | ۱۸۹۰۹۸ | ۲۱۵۹۷۷ | داچیا ساندرو | ۱۹ | ۱۳ |
۴۳.۵ | ۱۴۹۲۲۲ | ۲۱۴۲۰۴ | سیتروئن C3 | ۳۲ | ۱۴ |
۳۱.۵ | ۱۶۲۴۴۰ | ۲۱۳۶۰۲ | رنو مگان | ۲۷ | ۱۵ |
۱۱- | ۲۳۱۰۸۳ | ۲۰۵۷۴۳ | فولکس پاسات | ۱۱ | ۱۶ |
۱.۳- | ۱۹۲۸۰۶ | ۱۹۰۲۱۲ | فیات پاندا | ۱۷ | ۱۷ |
۰.۴- | ۱۸۹۹۲۸ | ۱۸۹۱۷۸ | مرسدس C کلاس | ۱۸ | ۱۸ |
۱.۳ | ۱۸۴۰۸۷ | ۱۸۶۴۷۳ | اشکودا فابیا | ۲۰ | ۱۹ |
۴.۵- | ۱۹۳۸۸۱ | ۱۸۵۱۸۷ | تویوتا یاریس | ۱۶ | ۲۰ |
۲.۸ | ۱۷۸۱۰۸ | ۱۸۳۱۱۲ | پژو ۲۰۰۸ | ۲۲ | ۲۱ |
۹ | ۱۶۱۶۶۲ | ۱۷۶۱۳۱ | کیا ریو | ۲۸ | ۲۲ |
۰.۳- | ۱۷۴۷۷۷ | ۱۷۴۲۴۲ | فیات ۵۰۰ | ۲۳ | ۲۳ |
۴.۲- | ۱۷۹۸۶۳ | ۱۷۲۳۰۲ | هیوندای توسان | ۲۱ | ۲۴ |
۱۳۲ | ۷۱۹۱۱ | ۱۶۶۸۱۵ | پژو ۳۰۰۸ | ۷۹ | ۲۵ |
حسین وی
۱۶ بهمن ۱۳۹۶اروپایی ها عاشق خودرو های هاچبک کم مصرف کم خرج و البته عاشق استیشن ها هم هستند که تو این لیست نبود
sina
۱۶ بهمن ۱۳۹۶عاشق نیستن
قیمت سوخت و مالیات بر هر گرم دی اکسید کربن و جای پارک رقم قابل توجهی هست تو اروپا.
mehran911
۱۶ بهمن ۱۳۹۶سینای عزیز
وجود کراس اوور هایی مثل تیگوان و قشقایی به عنوان یک ژاپنی ( با در نظر گفتن اتحاد با رنو ) و پژو 2008 و حتی سدان کلاس C در این لیست و حتی یاریس در جایگاه ۲۰ ام رو میتونی توجیه کنی
اینو جدی گفتم چون قطعا چیزی وجود هست که من نمیدونم و خوشحال میشم نظرت رو بدونم
sina
۱۶ بهمن ۱۳۹۶متوجه سوالت نشدم مهران جان
من در جواب حسین نوشتم که تقریبا 80 درصد این لیست رو خودروهای کامپکت تشکیل میدن و اونم دلیلش قیمت زیاد سوخت و مالیات سنگینی هست که ماشین های پرمصرف دارن هست ضمن اینکه جای پارک تو شهرهای شلوغ اروپا واقعا یه دغدغه است.
mehran911
۱۶ بهمن ۱۳۹۶سینا جان
راستش حق میدم خودم قبول دارم خوب نمی نویسم
شما در جواب دوستمون که گفته بود اروپایی ها به خودروهای هاچبک علاقه دارن گفتید ( قیمت سوخت و مالیات بر هر گرم دی اکسید کربن و جای پارک رقم قابل توجهی هست تو اروپا)
.
من هم سوال پرسیدم
وجود کراس اوور هایی مثل تیگوان و قشقایی به عنوان یک ژاپنی ( با در نظر گرفتن اتحاد با رنو ) و پژو 2008 و حتی سدان کلاس C در این لیست و حتی یاریس در جایگاه ۲۰ ام رو میتونید توجیه کنید ؟
.
سوال دیگه ام اینه که با توجه به اینکه گفتید((( قیمت سوخت و مالیات بر هر گرم دی اکسید کربن و جای پارک رقم قابل توجهی هست تو اروپا ))) چرا پریوس فروش خوبی در اروپا نداره
آمار فروش پریوس در سال 2017 در آلمان فقط ۱۳۱۳ تا بوده و نسخه هیبریدی پانامرا ۹۵۵ عدد
sina
۱۶ بهمن ۱۳۹۶اهان الان گرفتم مهران
خب بایستی نسبی نگاه کنیم. اره اونها هم فروختن ولی خب تو همین جدول تو نگاه کنی تعداد خودروهای میدسایز به بالا 10 تا هم نیست (6 تا از 25 تا اگه درست بگم) و این حرف منو تایید میکنه ضمن اینکه مثلا هیچ تراک و وانتی تو لیست نیست اصلا. تعداد این هایی که مثال زدی خعلی کمتر از خودروهای کامپکت هست.
نکته دوم اینکه تویوتا اصولا در اروپا موفق نیست به اندازه جاه هایی دیگه و به نظر من یکی طراحی هاش اروپایی دوست نیستن و دوم اینکه سرمایه گذاری برای کشورهای خارجی تو اروپا هزینه های زیادی داره و اروپا اصولا مثلا استرالیا یا امریکا بازار ازادی نیست. ضمن اینکه اروپایی ها این شکل ادم هایی هستن که از کالای داخلی حمایت کنن و این حرفا.
جدا از اینها یکی از دلایل فروش خودروهای کامپکت در اروپا اینه که به علت هوای سرد و اغلب بارونی امکان استفاده از موتور سیکلت خعلی جاها نیست و جایگزین موتور سیکلت هم خودرو های کوچیک هستن.
راجب جای پارک هم مثلا تو بروکسل تقریبا ساعتی 2 یورو هست هزینه پارکینگ و جریمه پارک هم بین 25-120 یورو.
بهزاد
۱۶ بهمن ۱۳۹۶در بازار اروپا نزدیک به نصف خودروهای فروخته شده دیزلی هستند و کل فروش هیبرید ها اگر اشتباه نکرده باشم حدود 3 درصد هست.
قیمت پریوس هیبرید معمولی در اروپا حدود 37500 یورو هست و در همین بازار auris و chr هیبرید حدودا از 21 هزار یورو شروع میشوند که اگر شم بازار دستتون باشه عملا پریوس نمیتونه به خاطر گران تر بودن با خود محصولات تویوتا رقابت کنه چه برسه با دیگران.
فروش auris در حدود 114 هزار دستگاه بوده.
به غیر از یک یا شاید دو مدل تویوتا موتور دیزل برای عرضه در اروپا نداره که اونهم به احتمال زیاد توسط تویوتا ساخته نمیشه.
Vw تیگوان در اروپا شروع قیمتش حدود 26 هزار یورو هست و یک خودرو 37 هزار یورویی از نظر عقلی قادر به رقابت با اینگونه محصولات نیست.
Ali
۱۶ بهمن ۱۳۹۶سینا جان اتفاقا تویوتا به عنوان یه برند غیر اروپایی، موفق هم هست تو اروپا. دلیلشم اینکه دومین برند غیراروپایی پرفروش تو اروپاست. (بعد از فورد). فورد و تویوتا تنها برندهای غیر اروپایی تو 10 برند پرفروش اروپا هستن. درسته نسبت به بعضی برندهای اروپایی کمتره فروشش، اما تو غیر اروپایی ها خوبه. البته خوب دلیل فروش کمترش تو اروپا نسبت به بقیه جاها، میشه به تعصب اروپایی ها رو برندهای خودشون و مالیات زیاد برای خودروهای غیراروپایی اشاره کرد. در مورد صحبت های آقا مهران هم باید بگم که شما اسمی از پریوس اوردید که هیبریدیه. پس با هیبریدی ها مقایسش کنید فروشش رو. ضمنا اول میاید میگید اروپا بعد محدودش میکنید به آلمان. خوب معلومه تو آلمان هیچ برندی به اندازه برندهای خودشون نمیتونه بفروشه. نه فقط تویوتا. خود شما هم که بهتر میدونید چه تسهیلات و تخفیفاتی برای ماشینای خودشون در نظر میگیرن برای مردمشون. در اروپا اتفاقا هیبریدی های تویوتا نسبت به بقیه خیلی میفروشن. فقط هم پریوس نیست که. یاریس هیبریدی، سی اچ ار هیبریدی، آئوریس هیبریدی، راو4 هیبریدی، پریوس معمولی، پریوس پرایم، پریوس پلاس و … و مدل های هیبریدی لکسس. در مجموع اگه نگاه کنیم چند وقت پیش اگه اشتباه نکنم خوندم تو هیبریدی ها پرفروش ترین برند تو اروپا هستش. البته خیلی مطمئن نیستم. الانم یه سرچ کوتاه کردم نتونستم مطلبی در مورد پرفروش ترین برند هیبریدی در اروپا پیدا کنم. اگه شما پیدا کردید و خلاف این بود حتما بگید.
mehran911
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ممنونم سینای عزیز
نظرت رو دوست داشتم
sina
۱۷ بهمن ۱۳۹۶علی عزیز
اره منم دقیقا ذکر کردم که در مقایسه با فروش خود تویوتا تو بقیه نقاط دنیا.
کلا سرمایه گذاری تو محدوده یورو برای کشورهای خارج از این محدوده دردسرهای زیادی داره.
sina
۱۷ بهمن ۱۳۹۶چاکریم مهران جان
یانکی
۱۶ بهمن ۱۳۹۶خنده داره پر فروش ترین ماشین آمریکا f150 پیل پیکر با قدرت بیش از 400 اسب رده 2 سیلورادو عزیم با بیش از 400 اسب سوم رم غول تشنگ با 400 اسب حالااروپا هرچی ماشینه پیزوریه پر فروشه .بازم میگم اگر آمریکا نبود باید تو قرون وسطی سیر میکردیم تمام پیشرفت دنا رو مدیون اوناییم البت اروپا جاپن. هم هستند که اگر اینارو تو دنیا نداشتیم نه ماشین داشتیم نه کامپیوتر نه اینترنت نه اوه نمیتونم بگم خلاصه اگر اینا نبودن به عصردیرینه سنگی یر میگشتیم
Mohammadreza
۱۷ بهمن ۱۳۹۶دواسم خیلی بزرگ رو فراموش کردی یعنی کره و ژاپن
تکنولوژی حال حاضر جهان به این دوتا بیشتر از کل اروپا مدیونه
کل اروپا روهم یدونه تلویزیون نساختن تاحالا(اگرم ساختن من ندیدم)
شما لازم نیست کل آمریکا رو حذف کنی شما فقط ستا برند ماکروسافت گوگل و اپل رو حذف کن تا برگردیم به قرون وسطی
#ali.m#
۱۶ بهمن ۱۳۹۶اصلا برام بازار جالبی نیست
امریکا خیلی جذاب تر و گسترده تره .
البته شرایط زندگی در اروپا اینجوری حکم میکنه .
ایران فرانسه
۱۶ بهمن ۱۳۹۶الان دوباره اعاظم و اکابر عرصه خودرو میان و می گویند ماشین فرانسوی یعنی استحلاک !!؟؟(استهلاک) و چون تو آمریکا عرضه نمی شن دوزار نمی ارزن و سلیقه مردم جهان سومی و فقیر اروپا یعنی کشک و در شاهکاری دیگر تعمیرات ماشین فرانسوی هم خیلی سخته، عباس مکانیک گفته!!
samurai
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ماشین فرانسوی خوبه ماشین فرانسوی ایرانیزه شده اشغاله
ونوم اف ۵
۱۷ بهمن ۱۳۹۶فقط کمپانی رنو یه مقداری خوشنام هست شما ببین اوپل هم که به پژو سیترئن فروخته شده دو تا محصول پرفروشش استرا و کورسا هر کدوم حدودا ۱۳ در صد کاهش فروش داشته البته رنو هم در اثر شراکت با نیسان و فرهنگ ژاپن شرایطش خوبتر شده
ونوم اف ۵
۱۷ بهمن ۱۳۹۶دادا اروپایی ها به خصوص فرانسوی ها به خساست و تنگ نظری معروف هستن و پولی خرج نمیکنن ضمنا ه ل ک ریشه هست در زبان عربی که در باب استفعال میشه استهلاک و کلمه ی هلاک هم از این ریشه هست
Mohamad
۱۶ بهمن ۱۳۹۶در مقایسه با بازار آمریکا چنگی به دل نمیزنه و اون بازار بدلیل استاندارها و قوانین نرمال تجاریش و فرهنگ غالب بیطرف جامعه اش کاملا واسه محک زدن خودروسازان ایده آله
حداقل واسه من بازار آمریکا خیلی بیشتر مورد قبوله.
بنظرم اونجا همه چیز سرجاشه چون رقابت پایاپایه و قدرت خرید بالای مشتریان بازارشون رو جذاب کرده.
اجازه بدید ببینیم با تغییر قوانین مالیاتی و تعرفه محصولات ژاپنی در اروپا، این لیست بازهم اینطوری میمونه یا نه، فکر میکنم یه تعرفه 10-15 درصدی از جلوی روشون برداشته شد
Amir
۱۶ بهمن ۱۳۹۶حضور مقتدرانه رنو رو میبینن دوستان ؟؟ ایا؟؟!
Amir
۱۶ بهمن ۱۳۹۶اینا که دیسلایک میکنن یعنی نمیبینن ??؟؟!
Mohammadreza
۱۷ بهمن ۱۳۹۶کل فرانسوی ها روهم دیگه تنها 5 خودرو
دربین 100 خودرو سبک پرفروش دنیا درسال 2017 دارن که هیچکدوم این 5تاهم جزء 30 تای اول نبودن
تازه امثال همین بقول شما رنو کلی پیشرفت کرده
Kamran
۱۶ بهمن ۱۳۹۶فکرش رو بکنید میان این همه ماشین اقتصادى
مرسدس بنز که یک لوکس ساز هست باز هم یک
نماینده از خودش داره و اونم C-Class هستش
محمد حسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۶با توجه به علاقه و بعضا تعصب مردم کشورهای اروپایی روی برندهای ملی شون ، ای کاش یه آماری درمیومد که رتبه بندی فروش خودروها در قاره اروپا غیر از کشور مالک برند ، رو نشون میداد.
چون مثلا فولکس گلف بیشترین فروشش تو خود آلمان هست و همینطور رنو مگان تو فرانسه.
اون آماری که گفتم ، میزان محبوبیت ماشین رو بدور از علاقه ملی ، می تونه نشون بده
و البته اگر این آمار برای کل دنیا هم دربیاد برام جالبه
مثلا من نمی دونم چند درصد از فروش تویوتا کرولا مال بازار ژاپن و چقدرش مال بقیه دنیاست ؟ یا مثلا فورد سری F
عرفان
۱۶ بهمن ۱۳۹۶خب آلمان که فقط فولکس واگن گلف نمیسازه ک؛ اینهمه ماشین آلمانی.. اینکه بذاریم رو حساب حمایت و… درست نیس بنظرم..
فقط تو انگلیس بر مبنای حجم دی اکسید کربن تولید شده مالیات میگیرن اما توی سایر اروپا، درصدی از قیمت ماشینو میگیرن
جای پارک دلیل بدی نیس اما هزینه پارک ک یکسانه، شما چ q7 پارک کنی چ گلف، ی نرخ حساب میکنن…
اما اینکه بخوام بگم چرا گلف و چرا… ترجیح میدم نظر ندم چون تو اروپا زندگی نکردم و شرایطش رو نمیدونم….
مهدی
۱۶ بهمن ۱۳۹۶تویوتا فقط در آمریکا و بعضی کشور های عرب موفق هستش دلیلش هم عدم طراحی زیبا و رفیقان گردن کلفتی هستن که در زمینه طراحی و ساخت خودروی ارزان با کیفیت و کاربردی از ژاپنی ها قویترین
farid
۱۷ بهمن ۱۳۹۶افرادی که نظر میدن فقط F150 و ماشینهای شش سیلندر عشقه و بقیه سوسولن ایا به هوای تهران و شهرهای ایران توجهی کردن؟
تو اروپا فورد F150 هم میفروشه کامارو و موستانگ هم میفروشن
ولی چرا فروش موفقی ندارن؟ چون اروپا عقلشون میرسه که اگه شش سیلندر بخریم باید مثل مردم ایران تو الودگی هوا زندگی کنیم و هر روز مدرسه ها تعطیل بشن
اونا هم راحت میتونن شش سیلندر بخرن ولی بعدش چی؟ بعدش شهرهاشون تبدیل میشن به شهرهای الوده که جای نفس کشیدن هم ندارن
اروپا نه مثل شهرهای امریکایی رو دشت هستن که باد در جریان باشه و الودگی رو ببره و نه مثل شهرهای امریکایی جاده های پهنی دارن. شهرهای اروپایی رو رفته باشید میبینید که اکثرا هزار سال پیش درست شدن و از همون موقع تا الان هی گسترده تر شدن. خیابانهاشون هم خیلی باریکه به قدری که یه وانت مید سایز اصلا نمیتونه رد بشه
اونا هم عقلشون میرسه که نمیخرن وگرنه فقط کافیه اراده کنن
بعدم یه عده کوته فکر میان نظر میدن چون مثل امریکایی ها ماشین نمیخرن پس بدرد نمیخورن
برای همین کوته فکریه که تقریبا تمام شهرامون درگیر الودگی هست
ونوم اف ۵
۱۷ بهمن ۱۳۹۶پس چرا بنز و بی ام و و فولکس و ائودی همه ماشین های ۶ و ۸ و ۱۰ و ۱۲ سیلندر تولید میکنن نکنه میخوان هوای سایر نقاط جهان رو الوده کنن داداشم دوره ی اینکه با یه سری شعار محیط زیستی به نفع علایقت سو استفاده کنی گذشته
ونوم اف ۵
۱۷ بهمن ۱۳۹۶در ثانی تعداد سیلندر نمیتونه معیار خوبی برای الودگی هوا باشه مثلا پیکان ۴ سیلندر میتونه به تنهایی به اندازه ی چند تا ماشین ۸ سیلندر الودگی تولید کنه و نوع بنزین و سوخت هم موثر هست مثلا بنزین بی کیفیت ایران رو تو ماشین های روز اروپایی بریزی میزان بیشتری الایندگی در مقایسه با بنزین اروپایی ایجاد میکنه
Muty
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ساندرو تو اروپا سیزدهم شده ؛
اینجا ایرانی های اشرافی و لاکشِری (بقول دوست پدالی مون )
(( که همشون حسِ کادیلاک اسکالید سوار شدن دارن )) براش پیف و پوف میکنن !
که روح نداره و …
عجب مردمی هستیم !!!
کیوان
۲۱ بهمن ۱۳۹۶آقا فرید اولین دیدگاهت تند و سنگین نظر میدی بذار عرق تنت خشک شه ماشین های پر فروش اروپا و امریکا رو مقایسه کنید چه حالی داره پر فروش های امریکا