میزان فروش خودروهای میان سایز دنیا در سال ۲۰۱۸ با افت ۳.۳ درصدی به ۹.۵۲ میلیون دستگاه رسیده است. بار دیگر تویوتا کمری رتبهی اول پرفروشترین خودروی میان سایز دنیا را به خود اختصاص داده و پس از آن نیز به ترتیب فولکسواگن لاویدای بازار چین و هوندا آکورد رتبههای دوم و سوم را به خود اختصاص دادهاند.
کلاس خودروهای میان سایز در سال ۲۰۱۸ بازاری ۹.۵۲ میلیون دستگاهی داشتهاند که حاکی از افت ۳.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ میباشد. بزرگترین بازار این خودروها به ترتیب چین، آمریکا و کانادا میباشد.
در جدول زیر میزان فروش کلاس خودروهای میان سایز در سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ را مشاهده میکنید.
درصد تغییر سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۴ | درصد تغییر سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ | آمار فروش سال ۲۰۱۸ | آمار فروش سال ۲۰۱۷ | آمار فروش سال ۲۰۱۶ | |
۹.۶- | ۳.۳- | ۹۵۲۲۵۹۳ | ۹۸۵۱۸۴۲ | ۱۰۳۱۳۹۵۵ | کلاس D |
فولکسواگن با فروش ۱.۶۳ میلیون دستگاهی در سال پیش عنوان پرفروشترین برند کلاس خودروهای میان سایز را به خود اختصاص داده است. کمپانیهای ژاپنی نیسان و تویوتا نیز در رتبههای دوم و سوم قرار دارند.
رتبه چهارم پرفروشترین برند در کلاس خودروهای میان سایز به بیوک با فروش ۷۲۸۲۳۹ دستگاهی تعلق دارد که افت ناامیدکنندهی ۱۱.۴ درصدی را بر جای گذاشته است. پس از بیوک نیز هوندا و مرسدس قرار گرفتهاند.
درصد تغییر | آمار فروش سال ۲۰۱۸ | آمار فروش سال ۲۰۱۷ | آمار فروش سال ۲۰۱۶ | برند | رتبه در سال ۲۰۱۷ | رتبه در سال ۲۰۱۸ |
۰.۹- | ۱۶۳۲۲۰۱ | ۱۶۴۷۷۷۷ | ۱۷۴۴۹۵۵ | فولکسواگن | ۱ | ۱ |
۰.۱ | ۸۷۷۲۶۷ | ۸۷۵۹۹۸ | ۸۹۶۴۶۳ | نیسان | ۲ | ۲ |
۲.۸ | ۷۳۹۹۴۳ | ۷۱۹۶۴۳ | ۷۷۹۴۹۵ | تویوتا | ۴ | ۳ |
۱۱.۴- | ۷۲۸۲۳۹ | ۸۲۲۱۶۷ | ۸۸۹۹۹۴ | بیوک | ۳ | ۴ |
۲.۹- | ۶۵۹۰۳۷ | ۶۷۸۸۶۴ | ۷۰۴۳۴۹ | هوندا | ۵ | ۵ |
۲.۱ | ۶۲۸۰۳۴ | ۶۱۵۳۳۴ | ۶۰۹۱۰۶ | مرسدس بنز | ۶ | ۶ |
۴.۶- | ۴۹۶۸۲۷ | ۵۲۱۰۲۴ | ۵۲۲۰۲۸ | ب ام و | ۷ | ۷ |
۵.۶ | ۴۶۷۵۲۱ | ۴۴۲۷۳۴ | ۴۱۴۵۱۰ | آئودی | ۸ | ۸ |
۴.۹- | ۴۰۱۲۹۲ | ۴۲۱۹۶۵ | ۴۴۷۹۶۰ | اشکودا | ۱۰ | ۹ |
۲۰.۸- | ۳۴۷۷۴۹ | ۴۳۹۱۴۳ | ۵۵۷۰۳۳ | هیوندای | ۹ | ۱۰ |
اما پس از بررسی عملکرد برندها در این کلاس نوبت به انتشار آمار فروش گروههای خودروسازی میرسد. این بار نیز گروه خودروسازی فولکسواگن با فروش ۲.۵ میلیون دستگاهی در رتبه اول قرار گرفته هرچند افت فروش ۰.۵ درصدی داشته است. جنرال موتورز و اتحاد رنو-نیسان نیز رتبههای دوم و سوم را به خود اختصاص دادهاند.
در رتبههای بعدی نیز به ترتیب گروه تویوتا، هوندا موتور و هیوندای-کیا قرار دارند.
درصد تغییر | آمار فروش سال ۲۰۱۸ | آمار فروش سال ۲۰۱۷ | آمار فروش سال ۲۰۱۶ | نام گروه | رتبه در سال ۲۰۱۷ | رتبه در سال ۲۰۱۸ |
۰.۵- | ۲۵۰۱۰۱۵ | ۲۵۱۲۴۷۶ | ۲۶۰۷۴۲۸ | گروه فولکسواگن | ۱ | ۱ |
۱۲.۱- | ۱۰۸۹۴۸۶ | ۱۲۳۹۵۱۱ | ۱۳۴۶۶۱۱ | جنرال موتورز | ۲ | ۲ |
۳.۸- | ۱۰۰۰۹۸۷ | ۱۰۴۰۴۸۲ | ۱۰۷۵۱۴۷ | اتحاد رنو-نیسان | ۳ | ۳ |
۱.۸ | ۸۸۵۱۲۵ | ۸۶۹۶۴۱ | ۹۳۳۹۷۷ | گروه تویوتا | ۴ | ۴ |
۲.۸- | ۶۷۳۷۴۱ | ۶۹۲۹۵۱ | ۷۲۳۴۰۴ | هوندا موتور | ۶ | ۵ |
۱۴.۹- | ۶۴۱۰۲۳ | ۷۵۳۲۳۱ | ۹۰۵۷۱۳ | هیوندای-کیا | ۵ | ۶ |
۲.۱ | ۶۲۸۰۳۴ | ۶۱۵۳۳۴ | ۶۰۹۱۰۶ | مرسدس دایملر | ۷ | ۷ |
۴.۶- | ۴۹۶۸۲۷ | ۵۲۱۰۲۴ | ۵۲۲۰۲۸ | ب ام و | ۸ | ۸ |
۲۵.۴- | ۳۱۱۰۴۷ | ۴۱۶۹۱۰ | ۴۸۱۰۲۷ | گروه فورد | ۹ | ۹ |
۲ | ۲۸۱۴۳۹ | ۲۷۵۹۷۴ | ۲۲۲۹۵۳ | گروه جیلی | ۱۱ | ۱۰ |
در بحث پرفروشترین خودروهای میان سایز سال ۲۰۱۸، محصولات ژاپنی در آمریکا و کانادا بسیار محبوب بودهاند به گونهای که فروش ۶۷۲۵۹۴ دستگاهی تویوتا کمری نشان دهندهی رشد ۴.۲ درصدی است.
رتبهی دوم هم به فولکسواگن لاویدا رسیده است. این خودرو تنها در چین تولید و فروخته میشود. سومین رتبه نیز در اختیار هوندا آکورد بوده است.
درصد تغییر | آمار فروش سال ۲۰۱۸ | آمار فروش سال ۲۰۱۷ | آمار فروش سال ۲۰۱۶ | نام خودرو | رتبه در سال ۲۰۱۷ | رتبه در سال ۲۰۱۸ |
۴.۲ | ۶۷۲۵۹۴ | ۶۴۵۳۹۷ | ۶۶۱۲۰۱ | تویوتا کمری | ۱ | ۱ |
۰.۸- | ۵۱۳۳۵۹ | ۵۱۷۲۵۵ | ۵۴۸۳۲۱ | فولکسواگن لاویدا | ۳ | ۲ |
۴.۷- | ۵۰۶۹۲۱ | ۵۳۱۷۲۱ | ۵۴۴۵۶۸ | هوندا آکورد | ۲ | ۳ |
۱۵.۵ | ۴۷۶۲۵۳ | ۴۱۲۲۸۲ | ۳۷۶۸۷۴ | نیسان سلفی | ۸ | ۴ |
۳.۶- | ۴۷۰۶۴۴ | ۴۸۸۳۴۲ | ۴۵۹۴۲۷ | مرسدس C کلاس | ۴ | ۵ |
۲.۵- | ۴۳۹۹۲۵ | ۴۵۱۲۸۹ | ۵۱۹۴۵۳ | فولکسواگن پاسات | ۵ | ۶ |
۴.۹- | ۳۹۸۷۱۳ | ۴۱۹۰۷۰ | ۴۴۴۶۹۵ | اشکودا اوکتاویا | ۷ | ۷ |
۳.۷- | ۳۶۷۶۰۶ | ۳۸۱۹۲۴ | ۳۸۹۰۳۲ | ب ام و سری ۳ | ۹ | ۸ |
۶.۷ | ۳۱۶۶۷۸ | ۲۹۶۸۳۴ | ۳۰۱۴۵۶ | آئودی A4 | ۱۱ | ۹ |
۱۲.۴- | ۳۱۶۱۹۹ | ۳۶۰۹۹۷ | ۳۷۲۵۶۸ | شورولت مالیبو | ۱۰ | ۱۰ |
منبع: focus2move
Mohammad
۱۸ دی ۱۳۹۷بیوک واقعا با اینکه زیاد سرمایه گذاری نشده رو این برند ولی سود دهیش فوق العادس
امید وارم بیوک بهتر هم بشه وضعش تو سدان ها مخصوصا
NAVID۰۰۹۸
۱۸ دی ۱۳۹۷جووونم کمری ، عشقم کمری . آکورد هم که دیگه آخرشه از کیفیت .
قابل توجه اون متعصبی که میخواست کره را بچسبونه به خودروسازان مطرح آلمان ، ژاپن و آمریکا .
توجه کردین دوره کره ایها داره تموم میشه و از میان سایزها شروع شده و با این رقابت شدید ، احتمالاً در کلاسهای دیگر هم همین اتفاق میوفته .
یه کره ای در جمع میان سازها دیگه پیدا نیست ، و این یعنی همون دوره ای که شرکت دوو طی کرد و مُنقرض شد ، مطمئناً در ۱۰ سال آینده لوازم خانگی تا کشتی سازی از کره ایها میبینیم به جزء خودرو که یاد بگیرند مردم را دیگه با آپشن و ظاهر گول نزنند و کیفیت و لذت رانندگی را تحویل خریدار بدهند .
حامد
۱۸ دی ۱۳۹۷نشد یه کامنت ازت ببینم از کره ای ها نگی و دنبال بحث نگردی
فضای سایت رو افرادی مثل شما مسموم کردن
شایان
۱۸ دی ۱۳۹۷تا ۱۰ سال دیگه؟؟؟؟خودروسازهای ما توی یکی دوماه آینده احتمالا فاتحشون خوندست شما بفکر کره ای هستی؟؟بعدشم اونا خودشون نگرانن نیاز به منو شما ندارن ما بهتره نگران اماره کشته هامون تو جاده ها باشیم
NAVID۰۰۹۸
۱۸ دی ۱۳۹۷چقدر متعصب و عاشق کره وجود داره در پدال .
البته حق میدم .
وقتی از کره بالاتر سوار نشدن یا ندیدن به سبب محرومیت واردات میشه همین .
متاسفانه فضای مجازی دیگه ، از واقعیت خیلی دوره و ثابت کردنش کاره خداست ، کی راست میگه و کی دروغ .
حامد
۱۸ دی ۱۳۹۷من هیچ تعصبی رو کره ای ها ندارم هیچوقتم کره ای نمیخرم اگه پولش داشته باشم ،فقط ار اینکه دارید برند های دیگه رو تخریب کنید بدم میاد،یه جوری صحبت میکنی انگار پدر کشتگی داری و آرزوت اینه، اونی کسی که همیشه باهاش بحث میکنی”آرمان”اونم مثل شما یه متعصبه ولی از یه جبهه دیگه
ولی اگه بحث آمار فروش باشه که چند مدت پیش خبرش رو پدال گذاشت کره ای ها تو ۲۰۱۸ افرایش فروش رو داشتن توی کراس اور ها
شرکت اپل هم امسال افت فروش شدید داشته حالا شما اینو اینجور تفسیر میکنید که دیگه کسی گول زیبایی گوشی های آیفون نمیخوره؟
تعصب شما رو کور کرده همه چیز رو سیاه و سفید میبیننی
سورنا
۱۸ دی ۱۳۹۷متاسفم برای طرز فکر بچه گانت
یعنی کسی که ۵۰۰ میلیون به ماشین کره ای میده نمیتونه ژاپنی یا … بخره ؟
خدایا اینا دیگه کی هستن !!!!!!!
سورنا
۱۸ دی ۱۳۹۷دقیقا مثل این بچه دبستانی ها که با هم بحث میکنن مداد من خوشگلره تراش من خوشگلتره
فقط دنبال بحث و …
یکی کمری دوست داره یکی اپتیما
وقتی دوست داره و سلیقش هست به هیچ کسی هم ربطی نداره
زشته بخدا یه کم بزرگ شو
mehran911
۱۸ دی ۱۳۹۷این نظرات و تفکرات رو فقط از کاربرای عزیز پدال می بینیم که خودروسازی مثل هیوندای که سال گذشته ۷ میلیون ۲۰۰ هزارتا !!! خودرو در بازار جهانی فروخته رو انقدر راحت مورد تمسخر قرار بدن و با سایپا مقایسه کنن
.
یکی نیست بگه بابا همین هیوندای پارسال مشتری گروه فیات کرایسلر بود
.
یکی نیست بگه افت فروش برای هر خودروسازی در طول تاریخ فعالیتش پیش میاد
یکی نیست همین چند سال پیش به ورشکستگی جنرال موتورز و کمک های ۶۰ میلیارد دلاری فدرال آمریکا برای زنده نگه داشتنش اشاره کنه !!!
.
یاد بگیریم اتفاقات رو جوری دوست داریم جلوه ندیم
آقا همه فهمیدن شما حالت از هیوندای به هم می خوره ، همه
اصلا نیاز نیست هر دروغ و حرف نادرستی به هر خودروسازی نسبت بدی
.
اصلا جالب و منطقی نیست فروش برندی مثل جنسیس که سال ۲۰۱۵ توسط هیوندای تاسیس شد رو با آمار فروش بیوک که سال ۱۸۹۹ تاسیس شد با هم مقایسه کنید ، اصلا درست نیست
تفاوت عمر این دو برند ۱۱۵ ساله !!!!
.
همین جنسیس طبق آمار کانسومر سال ۲۰۱۷ برترین برند خودروسازی جهان شد !!!!
.
همه عالم وآدم دروغ میگن و اشتباه میکنن جز بعضی از بچه های پدال که …
.
به دوستان پیشنهاد میدم خیلی به کامنت های زیر پست ها توجه نکنن اخبار رو از متن ترجمه پدال و سایت های معتبر دنبال کنن
mehran911
۱۸ دی ۱۳۹۷کلا جالب اینجاست بین این همه کامنت هیچ کسی گفت آفرین به فولکس واگن که فقط برند خودش با ۲ برابر اختلاف اوله
یکی نگفت گروه معظم فولکس ۲.۵ برابر دومین گروه خودروسازی فروخت
ی نفر نگفت بابا لاویدا با اینکه فقط تو چین فروخته رتبه ی دوم رو کسب کرده
.
عجب دورانی شده …
مانی
۱۸ دی ۱۳۹۷دقیقا
فولکس گل کاشته
ولی مثلا من بیشتر با سی کلاس حال کردم
رتبه ۵ رو یه ماشین کامپکت لوکس داره عجیبه
Reza
۱۸ دی ۱۳۹۷باز هم آلمان و باز هم ژاپن و باز هم افتخاری دیگر
شد نور الانور
Car Lover
۱۸ دی ۱۳۹۷بدم میاد ازین فاز روشنفکری بعضیا
اقا این نظرشو گفت کامنتارو گذاشتن که نظر بده ادم دیگه
ن فوش داد نه چیزی اگه منطق دارید جواب بدید حرف بدی میزنه نه؟
جو متشنج چیه دیگه راه انداختین…
Mآsكvيch
۱۹ دی ۱۳۹۷آمار میزان فروش و کاهش یا افزایش فروش برند ها در سال ۲۰۱۸
https://focus2move.com/world-cars-brand-ranking/
آمار میزان فروش و کاهش یا افزایش فروش گروه ها در سال ۲۰۱۸
https://focus2move.com/world-car-group-ranking/
حتما میزان افزایش و کاهش هارو نگاه کن تا ببینی کی در حال انقراضه :) تو اکثرا کلاس ها هم به شدت افزایش فروش داشتن مثل کلاس خودروهای شهری که رتبه دوم پرفروش ترین هارو کسب کردن
سام
۱۸ دی ۱۳۹۷آفرین به تویوتا کمری!سلطان خودروهای میان سایز جهان.
Mohamad
۱۸ دی ۱۳۹۷کمری 2018 ثابت کرد که مثل همیشه لیدر سدان هاست
و بازهم تویوتا..
شایان
۱۸ دی ۱۳۹۷تا ۱۰ سال دیگه؟؟؟؟خودروسازهای ما توی یکی دوماه آینده احتمالا فاتحشون خوندست شما بفکر کره ای هستی؟؟بعدشم اونا خودشون نگرانن نیاز به منو شما ندارن ما بهتره نگران اماره کشته هامون تو جاده ها باشیم
sina
۱۸ دی ۱۳۹۷کمری رشد هم داشته تو این بازار اشفته سدان ها
ماشالا واقعا
Ferrari Fxx K Evo
۱۸ دی ۱۳۹۷بین این همه سدان اقتصادی مرسدس بنز لوکس
ساز کولاک کرده با فروش سدان های بی نظیرش
Elmiraj
۱۸ دی ۱۳۹۷اکثر گروه ها افت فروش داشتن …!!!
.
.
آهنگ نابودی سدان ها با سرعت ملایمی در حال نواختنه …!!!!!!!
شاهين
۱۸ دی ۱۳۹۷کاملا مطمعنم که اگه اوضاع اقتصادیه ایرانیا ردیف بود تقریبا فروش همه خودروساز های لوکس آلمانی افزایش شدید پیدا میکرد،ایرانیا عاشق ماشین آلمانی ان و با کمری و آکورد قانع نمیشدن،قطعا سری ۵ و E کلاس میترکوندن اینجا
رامتین
۱۸ دی ۱۳۹۷واقعا اینقد تعصب برای ماشین اونم کره ای!
احمدرضا
۱۹ دی ۱۳۹۷گروه فیات _کرایسلر چی؟
بالاخره باید یه فروشی داشته باشه که؟
:(
“_”
#ali.m#
۱۹ دی ۱۳۹۷کمری قطعا بهترین کلاس خودشه .
نسل جدیدش خیلی قوی ظاهر شد .تویوتا از تمام گروه های خودروسازی ک رتبه بالاتری دارن تعداد برند کمتری داره.
اینجاست که قدرتش مشخص میشه .
قبلا هم گفتم سلاطین سدان ها ژاپنی ها هستن
(الان باز یه سری نیان ….منظور سدان های غیر لوکسه .)
حمیدرضا
۱۹ دی ۱۳۹۷فروش لاویدا بی نظیره چون کاملا محصول محلی هست و اصلا خارج از چین وجود نداره من به شخصه خیلی سدان ها رو دوست دارم هم رانندگی باهاشون لذت بخشه هم هزینه هاشون کمتره تو بین این ماشینام از مالیبو خیییلی خوشم میاد فروش بیوک عالی بوده ولی عجیبه محصولی ازش بیشتر از ۳۰۰ هزارتا فروش نداشته
علی
۲۱ دی ۱۳۹۷خیلی حال کردم
اول از لیست ماشینها
دوم از کامنتا کلی خندیدم
آخه ما ایرونیا چرا پز خالی هستیم!!!؟؟؟؟
یکی از کره بد میگه اون یکی بهش بر میخوره
اون از ژاپن میگه اون یکی بهش بر میخوره خیلی داغونید خداییش
آخه مگه تو این شرکتا سهام دارید یا دارین پول تبلیغات میگیرین یا واسه کشورتونه!!!؟
شما دارید توی کشوری زندگی میکنید که پول کمری ۲۰۱۸ میدید پراید سوار میشید
این تعصبتوتم برید توی سایت ایران خودرو و سایپا خرج کنید تا اینقدر آشغال خرد ملت ندن و صد لا پهنا حساب نکنن
بعدشم همین ماشینا رو فعلا تو خواب باید دید
وقتی نه پولشو داری بخری نه خیلیاش اصلا وارد کشور نمیشه بحث در موردش احمقیه
دوستان فکر نان کنید که خربزه آبه