صنعت خودرو در امریکا تلفات اندکی در ماه آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) تجربه کرد، درحالیکه نرخ خریدوفروش روزانه و نرخ سالانه فصلی افزایش یافته است. در آگوست ۲۰۱۴، آمار و ارقام فروش خودرو در ایالاتمتحده شامل حجم بالاتری میشد.
در هشت ماه اول سال ۲۰۱۵، خریدوفروش خودرو با افزایش ۴ درصدی به ۱۱.۶ میلیون واحد، رسیده است و باوجود افزایش فروش سالانه، در حال حاضر چشمانداز دستیابی به ۱۷ میلیون فروش خودرو یک نتیجه بسیار محتمل است. در سال ۲۰۰۱ مصرفکنندگان آمریکایی، شرکتها و دولت درمجموع بیش از ۱۷ میلیون وسیله نقلیه جدید خریداری و اجاره کردند و طی این سالها فروش خودرو همواره کمتر از این آمار بوده است.۳۰ مدل از محبوبترین وسایل نقلیه جدید، نیمی از فروش خودرو در امریکا را تشکیل میدهند. در اینجا نگاهی به محبوبترین وسایل نقلیه در تمام سگمنتهای: خودروهای سواری، suv ها یا کراساوورها، کامیون وانت، وانت، خودروهای لوکس و وسایل نقلیه لوکس، در هشت ماه اول سال ۲۰۱۵ میاندازیم.
تویوتا کمری همچنان در بین تمام خودروهای سواری امریکا در مقام نخست قرار دارد و رتبه دوم هم از آن برادرش تویوتا کرولا شده است. حجم کلی فروش خودرو در ماه آگوست ۱۰ درصد کاهش و ۳ درصد هم در مقایسه با هشت ماه اول سال ۲۰۱۴ کاهش داشته است. پیشبینی شده بود ۴۹ درصد کل فروش خودرو در سال ۲۰۱۵ بازار امریکا بین ژانویه و آگوست انجام شود. این رقم به ۴۶ درصد در سال ۲۰۱۵ کاهشیافته است.
مقام | پرفروشترین خودروهای سواری | آگوست ۲۰۱۵ | آگوست ۲۰۱۴ | درصد تغییر |
1 | تویوتا کمری | ۲۹۱,۸۴۳ | ۳۰۶,۴۷۱ | -۴.۸٪ |
2 | تویوتا کرولا | ۲۵۲۱۰۶ | ۲۳۸۲۷۵ | ۵.۸٪ |
3 | نیسان آلتیما | ۲۳۸,۲۰۰ | ۲۳۵,۲۶۰ | ۱.۳٪ |
4 | هوندا آکورد | ۲۳۱,۱۷۳ | ۲۷۱,۴۲۶ | -۱۴.۸٪ |
5 | هوندا سیویک | ۲۲۱۴۷۱ | ۲۳۱۱۶۷ | -۴.۲٪ |
هوندا CR-V، در حال حاضر پرفروشترین کراساوور امریکا در ۸ ماه گذشته بوده است. نزدیکترین رقیب آن، فورد اسکیپ بوده است که با داشتن رشد منفی ۱.۹ درصدی در این سال، موقعیت CR-V در رهبری این سگمنت امن به نظر میرسد. CR-V اولین بار در سال ۲۰۰۷ محبوبترین کراساوور امریکا شد و موقعیت خود را سالهای ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ هم حفظ کرد اما در سال ۲۰۱۱ این جایگاه را از دست داد و دوباره آن در سال ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، و ۲۰۱۴ بهدست آورد.
مقام | پرفروشترین suv ها / کراس اوورها | آگوست ۲۰۱۵ | آگوست ۲۰۱۴ | درصد تغییر |
1 | هوندا CR-V | ۲۲۹,۵۷۴ | ۲۱۷,۲۹۳ | ۵.۷٪ |
۲ | فورد اسکیپ | ۲۰۴,۵۳۹ | ۲۰۸,۴۴۴ | -۱.۹٪ |
3 | تویوتا RAV4 | ۲۰۰,۸۱۸ | ۱۷۹,۳۴۵ | ۱۲.۰٪ |
4 | شورولت ایکوناکس | ۱۹۲,۵۰۵ | ۱۶۷,۵۳۹ | ۱۴.۹٪ |
5 | نیسان روگ | ۱۸۸۱۴۳ | ۱۳۷۳۳۹ | ۳۷.۰٪ |
در هشت ماه اول سال ۲۰۱۵، فورد F-سری در بخش کامیون وانتها و همچنین در بین تمام وسایل نقلیه بهترین فروش را در امریکا داشته است. مقام دوم هم از آن شورلت سیلورادو شده است که بیش از ۱۶ درصد افزایش فروش داشته است.
مقام | پرفروشترین کامیون وانت | آگوست ۲۰۱۵ | آگوست ۲۰۱۴ | درصد تغییر |
1 | فورد F-سری | ۴۹۴,۸۰۰ | ۴۹۷,۱۷۴ | -۰.۵٪ |
2 | شورلت سیلورادو | ۳۸۷,۱۷۹ | ۳۳۱,۹۷۷ | ۱۶.۶٪ |
3 | رام P / U | ۲۹۴,۰۴۵ | ۲۸۳,۲۵۶ | ۳.۸٪ |
4 | GMC سیرا | ۱۴۱۸۹۹ | ۱۳۰۵۲۶ | ۸.۷٪ |
5 | تویوتا تاکوما | ۱۲۲۰۶۴ | ۱۰۲۷۳۶ | ۱۸.۸٪ |
در لیست پرفروشترین مینی ونها و ونهای تجاری تویوتا سینا مقام اول را کسب کرده است. هوندا ادیسه، که شما به خوبی با آن آشنا هستید، رتبه دوم این لیست را تصاحب کرده است.
فورد فروش خوبی در بخش ون تجاری امریکا در هر یک از ده ماه گذشته داشته است، بهطوریکه درصد رشد فورد ترانزیت به ۳۵۴۲ رسیده است. مجموع فروش ون تجاری در این سال ۱۱ درصد کل بخشها میباشد. مقام | پرفروشترین مینی ونها / ونهای تجاری | آگوست ۲۰۱۵ | آگوست ۲۰۱۴ | درصد تغییر |
1 | تویوتا سینا | ۹۴,۰۴۶ | ۸۶,۳۳۸ | ۸.۹٪ |
2 | هوندا ادیسه | ۸۸,۹۱۰ | ۸۶,۶۹۱ | ۲.۶٪ |
۳ | فورد ترانزیت | ۷۵,۹۳۱ | ۲,۰۸۵ | ۳,۵۴۲٪ |
4 | دوج گرند کاروان | ۵۳,۶۵۱ | ۹۲,۷۹۶ | -۴۲.۲٪ |
5 | کرایسلر تاوناند کانتری | ۵۲,۸۰۷ | ۹۵,۳۱۱ | -۴۴.۶٪ |
ب ام و سری ۳ با اختلاف زیادی از رقبا همچنان رهبری فروش در بخش خودروهای لوکس – وسایل نقلیه لوکس، را در ایالاتمتحده عهدهدار است. مرسدس بنز کلاس C هم با افزایش حدود ۳۰ درصدی در فروش، مقام دوم این لیست را از آن خود کرده است.
مقام | پرفروشترین خودروهای برندهای لوکس | آگوست ۲۰۱۵ | آگوست ۲۰۱۴ | درصد تغییر |
1 | ب ام و سری ۳ | ۹۱,۷۱۱ | ۸۱,۸۹۷ | ۱۲.۰٪ |
۲ | مرسدس بنز کلاس C | ۵۶,۸۷۵ | ۴۳,۸۸۵ | ۲۹.۶٪ |
3 | لکسس ES | ۴۱,۷۶۷ | ۴۷,۱۸۸ | -۱۱.۵٪ |
4 | لکسس IS | ۳۲,۲۳۷ | ۳۳,۴۲۷ | -۳.۶٪ |
5 | مرسدس بنز E-Class | ۳۱,۱۵۲ | ۴۷,۷۲۵ | -۳۴.۷٪ |
باوجود اینکه لکسس آماده عرضه مدل جدید RX است، مدل قبلی این SUV هنوز هم در بخش SUV / CUV لوکس امریکا پرفروشترین هست. البته فروش RX حدود ۶۶۰۰ واحد در هشت ماه اول سال ۲۰۱۵ کاهش یافته است. لکسس همچنین برای مدل NX فروش ۲۸۸۳۴ داشته است، که در این مرحله در سال گذشته عرضه نشده بود. کادیلاک SRX با رشد فروش ۱۵.۵ درصدی توانست مقام دوم را از آکورا MDX تصاحب کند.
مقام | پرفروشترین SUV / کراس اوورهای لوکس | آگوست ۲۰۱۵ | آگوست ۲۰۱۴ | درصد تغییر |
1 | لکسس RX | ۶۲,۱۶۳ | ۶۸,۷۶۳ | -۹.۶٪ |
۲ | کادیلاک SRX | ۴۳,۸۶۳ | ۳۸,۰۰۸ | ۱۵.۴٪ |
3 | آکورا MDX | ۳۹,۱۴۴ | ۴۳,۴۴۴ | -۹.۹٪ |
4 | ب ام و X5 | ۳۷,۹۶۵ | ۲۸,۶۲۳ | ۳۲.۶٪ |
۵ | آکورا RDX | ۳۴,۶۵۴ | ۲۹,۸۶۵ | ۱۶.۰٪ |
منبع: goodcarbadcar
احمد باقری
۱۲ شهریور ۱۳۹۴بالاخره هر جا رو که نگاه کنی، نام تویوتا هست. هوندا هم این چند سال، خیلی خوب کار کرده.
کیان
۱۲ شهریور ۱۳۹۴مطمئنا دوستان عزیز همه میدونن که بازار آمریکا مهمترین بازار خودرویی دنیا هستش.
بهترین محصولات بالاترین کیفیت و رقابتی بازار آزاد دنیا !!
لطفا اون کسایی که روی برندهای نو ظهور بزک کرده تاکید دارن ، از زرق و برقشون تعریف میکنن و از خودشون اونها رو پرفروشترینهای آمریکا میدونن بیان بگن پس کو ؟!
یه خودرو از کارخانه هایی که ماشین فقط تو آپشنهای تو خالی میبیین تو لیست هست ؟!
الان کسی هست بیاد بگه ژاپن گذشته الان فاصله کم شده ، این آشپن سازا خیلی خوب کار میکنن و … همش حرف الکیه !!!
تویوتا واقعا دست مریزاد داره و همچنین بقیه ژاپنی ها
تو قسمت لوکسها بازم لکسوس عالی بوده !!
آفرین به مردم ژاپن و خوش به حالشون .
راستی مردم ژاپن دینشون چیه ؟ چه جوری اینقدر متعهد و کار درست هستن ؟!
محمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۴با همه حرفات موافقم ولی تنبلی و بی نظم بودن مردم ایران و کاری و منظم بودن مردم ژاپن ربطی به دین نداره. مگه دینمون بهمون گفته که بی خاصیت باشیم؟ بی خاصیت بودن و زرنگ بازی در آوردن عادت این ملت شده و ای کاش به توصیه دینشون هم که شده گوش میکردن و به جای حسادت و دزدی و غرور کاذب یه کم سعی میکردن بهتر زندگی کنن
رهگذر
۱۲ شهریور ۱۳۹۴محمد عزیز اصلا باهاشون در این مورد و در مورد تعهد و تعصب به کشور بحث نکن که به نتایج خجالت آور زیادی میرسی
محمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۴سلام
اون چند نفری که مخالف حرفت بودن دقیقا چی می خوان ؟
امثال شماها اینقدر لیلی به لالای اینا گذاشتن که خرید آشغالای ایرانی و چینی رو وظیفهی هر ایرانی می دونند!
بازار آمریکا رو ببین چقدر رقابتی هستش و اگه ایران بود الان واسه اینکه بتونند با کالاهای ژاپنی رقابت کنند , کمه کم 40 درصد میکشیدن رو خودروهای ژاپنی!
چند ساله دارن ژاپنی ها پر فروش ظاهر می شن ! اما قیمتا رقابتی هستش مثل همیشه !
مهرداد فراهانی
۱۲ شهریور ۱۳۹۴مسلما ربطی به دین نداره ما باید از خودمون شروع کنیم، فقط کافیه کارمون رو درست انجام بدیم، هر کاری که داریم رو به بهترین نحو ممکن انجامش بدیم، تفکر جهانی داشته باشیم و مهمتر از همه بابت اینها از دیگران طلبکار نباشیم. تا زمانی که خودروسازی کشور به دست دولت و حکومت باشه تمام این مشکلات باقی میمونه.
اگه بخایم مشکل خودروسازی ایران را از دیدگاه اقتصادی بررسی کنیم به یک نتیجه کلی میرسیم و اون اینه که دولت در هر زمینهی اقتصادی که وارد بشه اون بازار از حالت رقابتی خارج میشه (اصلا ربطی به درستی و غلط بودن سیاستها نداره این یک اصل اقتصادی) بهترین لطف و کمک دولت و حکومت به این صنعت اینه که هیچ حمایتی در اینباره نداشته باشند.
Frankenstein
۱۲ شهریور ۱۳۹۴هرچی بود ژاپنی ها درو کردن رفت….
آفرین به ژاپن.
MJ.PRO
۱۲ شهریور ۱۳۹۴حضور هیوندای elantra در جمع ۱۰ خودروی پرفروش آمریکا که در مقاطعی فروشش از سیویک و آکورد هم بیشتر بوده !
http://www.goodcarbadcar.net/2015/04/usa-20-best-selling-cars-march-2015-sales-figures.html
البته مسلما جایگاه کره ای ها به اندازه ی ژاپنی های باسابقه مستحکم نیست ولی دارن پیشرفت می کنن . اونم توی بازاری که خیلی از رقبای اروپایی نتونستن به توفیقی برسن .
منبع دیگر :
https://www.cars.com/articles/top-10-best-selling-cars-june-2015-1420680685965/
کیان
۱۳ شهریور ۱۳۹۴@mj.pro
دوست عزیز انتظار میره از شما جایی که همه با دقت پیگیر مطالب هستن با اعتبار و صحت کافی صحبت کرد ، صحبت شما تعبیر وارونه از متن اصلی 2 لینکی هست که گذاشتین .
اگر صرفا اصرار بر خودروی کره بوده بهتر بود به تنهایی همین حرفو میزدید و لینکی نمگذاشتین که بخواین برداشت خودتونم ازش بذارین
2 تا لینک شما پرفروشترین خودروها رو فقط توی 2 ماه march va jun معرفی کرده که صرفا تعداد فروش رو گفته و بدون کلاس بندی و سگمنت خورویی لحاظ شده ، فقط و فقط تعداد خودرو .
مثلا وانت فورد ماشین لوکس بی ام و و یه ماشینی مثه هیوندای !!!!
البته منم خودم به شخصه وقتی چیزی دارم که خیلی دلم قرص نیس به عناوین مختلف میخوام خودم راضی کنم نسبت به اون مسئله ، بحث خودرو کره هم همینه فقط !!!!
Nissan...Japan
۱۲ شهریور ۱۳۹۴تویوتا…هوندا…لکسس…نیسان…!چیکار کردی ژاپن!!!بازم برید دوتا خودروی اسباب بازی کره ای ببینید جوگیر بشین بیاین بگین کره تو جهان بهترینه!!!
احمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۴فقط میشه به احترام اول تویوتا و بعد هوندا ایستاد و سکوت کرد
تو عرصه بازار های بین المللی و رقابتی اونم بازار امریکا اینجوری بازار و تحت سلطه گرفتن اون هم برای این همه سال واقعا خیلی علم و تجربه و هنر میخواد
فقط میشه گفت احسنت
DAIMLER
۱۲ شهریور ۱۳۹۴پراید کو؟
ALL CARS
۱۲ شهریور ۱۳۹۴خودروهای ژاپنی تو بازار * آزاد * امریکا عجب جایگاهی دارن
آفرین
سپاس از مهرداد فراهانی
s.class
۱۲ شهریور ۱۳۹۴تویوتا که حقشه خوب بفروشه
مجید
۱۲ شهریور ۱۳۹۴به نظر من که آمریکاییا واقعا دارن اشتباه میکنن و اگه آمار بیکاری و در نتیجه جرم و جنایتشون انقدر بالاست تقصیر خودشونه که با خرید جنس غیر آمریکایی وضعیتشونو اینطوری کردن
الان به جز قسمت وانت ها بقیه کلاس ها همه دست ژاپنه
مثلا سواریا همه تویوتا نیسان هوندا
این همه جایگزین مناسب از فورد و شورلت و بیوک و غیره هست و بعد میرن تویوتا میخرن
برن بخرن و فردا هم نتیجشو با بیکار شدن پدر و مادر و همسر خودشون می بینن و فکر میکنن تقصیر دولته
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۳ شهریور ۱۳۹۴مشکل جرم و جنایت در این کشور از اشکال در سیستم آموزشی و فرهنگیش نشات میگیره و ترویج خشونت و سلطه خلافکاران و دسترسی راحت به اسلحه و همچنین ورود مهاجران زیاد از کشورهای دیگر عامل این نا امنیه
اگرم بخوان ملتو مجبور کنن که جی ام و فورد بخرن میشن یکی مثل ایرانخوردو و سایپا و هنون بازار انحصاری به وجود میاد
در ضمن با خرید خودروی خارجی اینقدرا هم که شما میگی مشکل کار به وجود نمیاد
f22raptor
۱۵ شهریور ۱۳۹۴آفرین به شما منم کاملا با نظر شما موافقم بالاخره یه نفر پیدا شد که بعد سالها حرف دل منو زد ؛ حیف بازار آمریکا ، این همه برندهای اصیل امریکایی
بدبختانه تو آمریکا توی همه زمینه ها داره این اتفاق می افته …افسوس
در ضمن ژاپنیا آدمای ***هستند. تاریخ همشو ثبت کرده
صادق
۱۲ شهریور ۱۳۹۴درود
ژاپنی ها که سال های سال توی بازار آمریکا دارن جولان میدن و واقعا هم باید ایول بهشون گفت که توی مهمترین بازار خودروی جهان اینجوری فروش دارن
یه نکته ی دیگه هم واقعا از فروش سری 3 لذت بردم
اما اما اما
خیلی خیلی باید مواظب بنز باشه، آمریکا یکی از مهمترین بازار های BMW هستش، اگه اینو خوب نگهش نداره شرایط براش دشوار میشه (اگه به درصد رشد فروش هاشون نگاه کنید متوجه منظورم میشید) (البته بنز هم توی کلاس E کاهش داشته ولی کلی گفتم) بی ام و باید به فروش سری های 1 و 2 و 5 هم خیلی توجه کنه و بازارشون رو توی چین و آمریکا تا اونجایی که جا داره بهبود ببخشه و از سقوط فروششون هم جلوگیری کنه
ارادت
MPH
۱۲ شهریور ۱۳۹۴وااااااااااااااای فقط بینید فورد چقدر سری اف فروخته!!!!
چرا لکسوس تو همه ی مدلاش کمتر از پارسال فروخته؟؟؟
luis
۱۲ شهریور ۱۳۹۴به احتمال زیاد عدم ارائه نسل جدید بوده همانند بنز کلاس E مسلما با ارائه نسل جدید دوباره رشد کلاس e و لکسوس es مثبت میشه.
amin
۱۲ شهریور ۱۳۹۴LUIS
LUIS
LUIS
LUIS
LUIS
LUIS
در به در به دنبالتم…ایمیلت رو برام بزار،کارت دارم عزیزکم.
تو هر پیجی که نظر میدی دارم این رو میگم،یه نگاه بنداز به ما خب دادش من.
luis
۱۲ شهریور ۱۳۹۴خیلی خوب و جالب بود مقاله بازار امریکا یه بازار رقابتیه و از باند باند بازی و دلال بازی و …. در اون خبری نیست اگرچه الان رهگذر میاد و به امریکا و طرف دار هاش و… توهین میکنه چون خیلی وطن پرسته مثلا.
اول بودن در هر سگمنتی ال الخصوص در بازار رقابتی و بزرگ خودروهای امریکا و نگه داشتن این رتبه بسیار کار سخت و نیازمند مدریت و برنامه ریزی سنجیده است کسی از اینده خبر نداره و امکان داره تمام این رتبه بندی ها در سالهای بعد تغیر کنه
ولی لازمه اول بودن در فروش پارامتر های زیادیه و در نهایت نمره بندی اون وسیله در کل پارامتر ها از سواری گرفته تاااا قطعات و…
مسلما هیچ عقل سالمی نمیتونه قبول کنه که دلیل این فروش برای مثال طعم قهوه نمایندگیه یا مثلا چون مردم امریکا توان خرید ماشین امریکایی و اروپایی(منظور اروپایی غیر لوکس) ندارن و اونها براشون رویای دست نیافتنی هستن پس حالا به سراغ گزینه دوم میان که خودرو های ارزون کشور صلح طلبه ژاپنه
خیلی ها هم میگن بخاطر مراودات اقتصادی امریکا وژاپنه که 1 درصد امکان نداره در کشوری با ازادی اقتصادی مثل امریکا همچین توطئه ای صورت بگیره که سیاستمدار ها بخوان به زورر تویوتا تو خونه مردم ببرن
خلاصه از این دسته نظرات در این مقاله زیاد میشنویم که از حالا به باطل و اباطیل بودن اونها اشاره کردم.
در بازار خودروی لوکس هم المان کماکان اوله که به نظر من حق مسلم اونهاست که در این رتبه قرار بگیرن.
amir enzo
۱۲ شهریور ۱۳۹۴جووووووووونم تویوتا
Mehdi
۱۲ شهریور ۱۳۹۴من سوالی دارم. اونم اینه که:
چراکرولا هایی که وارد بازار کشورمون میشه دو ایربگ بیشتر ندارن و بدون esp هستن؟
این دومورد( مخصوصا esp( باعث میشه که یه عده به خاطر ایمنی برن سمت کره ای ها!!!
البته باید بگم که من طرفدار تویوتا هستم!
hamid reza
۱۳ شهریور ۱۳۹۴به دلیل سود جویی واردکننده. مگه میشه یه ماشین اتیکت فول بزنن روش و دو ایربگ داشته باشه؟ ولی از اونطرف مانیتور 7 اینچی روش نصب باشه؟ اینا همش نتیجه دستکاری اپشن و سودجویی واردکننده هست
sunmartin
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ما هم بحثی نداریم و میدونیم بزرگان خودرو در ابتدابگی لیست بی ام دبلیو تویوتا لکسوس فورد بنز هوندا فولکس و..هستن اگه میگیم کره ها هوب عمل کردن منظور اینه در میان بزرگان و این آمار مربوط به اگوست هست و همیشه تویوتا جزو پرفروشترین های تمام فصول آمریکا بوده و هست
احسان
۱۲ شهریور ۱۳۹۴شاسی بلندها روزبه روز طرفدارای بیشتری رو از خودروهای سواری جذب خودشون می کنن.بجز اسکیپ 5 ساله بیشتر کراس اورهای کوچک افزایش فروش دو رقمی داشتن
جالب فروش ماه به ماه اکورد هست که این ماه بیشتر از کمری فروخته
نوید جهرمی
۱۲ شهریور ۱۳۹۴از نظر بازار ، بازار کانادا و استرالیا هم شباهت زیادی ب بازار امریکا داره.
بازار های حوزه خلیج فارس هم همینطور. و نظر بنده هم اینه ک بازار ایران هم در صورت مدیریت درست شباهت بالایی ب بازار امریکا داره . هم بازار قبل از انقلاب این رو تأیید میکنه (البته سیطره امریکا بر ایران قبل از انقلاب نقش مهمی در این مسأله داشت) و هم بازار مناطق آزاد کشورمون .
کاش رقابت آزاد شکل میگرفت و خودرو هم متناسب با سلایق و نیازهای بازار در اختیار مردم بود.
وحید
۱۲ شهریور ۱۳۹۴همین که نام محصولات کره ای نیست تو این لیست به روح مردم امریکا از همین جا درود می فرستم که خودرو شناسن
aaa
۱۳ شهریور ۱۳۹۴چه کینه ای داری از کره
یکم نفرتتو کم کن بتونی نفس بکشی.
Archi KHAN
۱۲ شهریور ۱۳۹۴به مناسبت آمار جالبِ ژاپن
“” دو همسفر، ناصرالدینشاه و امپراتور ژاپن
سوغات این دو مسافر از سفر به اروپا برای کشورهایشان چه بود؟
تقارن جالبی است؛ ناصرالدین شاهِ ما و امپراتور مِیجیِ ژاپن در یک زمان به اروپا رفتند؛ اروپایِ پیشرفته و صنعتی. قرار بود این سفر، نگرشی تازه برای زمامداران دو کشور بهوجود بیاورد. مِیجی از سفر که بازگشت، سه هیات با سه ماموریت ویژه به اروپا فرستاد. یک گروه مسئول بررسی و کنکاش در نظام آموزش و پرورش چند کشور مثل بلژیک، هلند، آلمان، فرانسه شد. گروه دوم مسئول بررسی قانون اساسی این کشورها و نحوۀ اجرایی شدن آن شد و گروه سوم هم ماموریت یافت تا صنایع جدیدی که در اروپا متداول شده بود را فرا گیرند. بههر سه گروه البته ماموریت ویژه «بررسی نظام حکومتداری کشورها» نیز محول شد. اما رهاورد ناصرالدینشاه از سفر به اروپا، سه دستور عجیب بود. او سالن نمایش «آلبرت هال» را در لندن دید و دستور داد تا با الگوبرداری از آن، «تکیه دولت» را در تهران احداث کنند و در آن گروههای تعزیه هنر خود را بهنمایش بگذارند! دستور دومش این بود که بهرسم رقصندههای اروپایی، زنان حرمسرا، دامنهای چیندار بپوشند. و سومین دستور این که «سرسره» وارد کشور کنند تا او از بالا به آغوش زنان حرمسرا بیفتد! (احتمالا شما هم از این تفاوت فکر شوکه شدهاید و بیاختیار میخندید) امپراتور مِیجی با تکیه بر گزارشهای سههیات، در اولین قدم ژاپن را بههشت قسمت تقسیم کرد، در هر قسمت ۲۰۰مدرسه، ۳۰دبیرستان و یک دانشگاه تاسیس کرد و عجیب اینکه در همانسالها در ایران، حسن رشدیه برای تاسیس مدرسه به فلاکت و بیچارگی دچار شده بود و مدارسش را تخریب میکردند و از ترس، از شهری بهشهر دیگر پناه میبرد و نهایتا با این تعقیب و گریزها موفق شد ۱۵مدرسه بسازد.
و تفاوتهای ژاپن و ایران همچنان ادامه دارد … “”
RAYAN
۱۲ شهریور ۱۳۹۴خوشم اومد وحید عجب چیزی گفتی لایک داری????????????????
HELL CAT
۱۲ شهریور ۱۳۹۴بازار رقابتی هست و ژاپن برنده آفرین به این مدیریت به نظر من دلیل برتری ژاپن در این زمینه توجه زیاد به هدف خریدار هست هر ماشینی رو برای استفاده خودش میسازه مثلا سوار تویوتا تاکوما بشید از خشکی ماشین زده میشید چون هدف بار بریه ولی مثلا کیا و هیوندا نه اصلا مهم نیست استفاده چیه یکی سفته یکی نرم
وحید
۱۲ شهریور ۱۳۹۴سلام. بعد از مدت ها بازم اومدم پدال. دم ژاپنی ها گرم
shahab
۱۲ شهریور ۱۳۹۴دوستان من یه سوال دارم: اونایی ک توی هر صفحه ای از پدال میگن تویوتا زشته تویوتا آپشن نداره تویوتا گرونه و پول اسمشو میگیره و عاشق سینه چاک هیوندا و کیا هستن چرا نظر ندادن؟؟؟ حتی یک کره ای هم تو لیست نیست
آمریکاییا عقلشون به چشمشون نیست تشخیص میدن خوب و بد رو
american and japan
۱۲ شهریور ۱۳۹۴بزن به افتخار ژاچنی جماعت که اگر نبود توی دنیا صنعت و پیشرفتی هم نبود.واقعا این ملت مخ هستن.به افتخار افریقایی جماعت که اگر نبود کسی دووم نمیاورد زیر این همه فشار کاری.به افتخار ایرونی جماعت که ***.مثل خودم من :)
ولی واقعا دم زاپنی ها گرم.توندرا همم میتونست توی لیست باشه.هوندا هم با سی آر وی ترکوند
محمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۴تویوتا که سلطانه……………
ماشین هرچی می خواد باشه فقط تویوتا باشه…..
رامتین
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ژاپن واقعا بینظیره و همواره در صدر انواع مختلف اتومبیلها قرار میگیره، چراکه هم کیفیت بسیار خوبی داره، هم قیمت مناسب و هم استهلاک پایین که اینها در کنار هم تا هزاران سال دیگه هم به عنوان بهترین خودروساز آنها را معرفی میکنه. در زمینه خودروهای لوکس با عملکرد بالا نیز باید گفت دو کلاس برتر از خودروساز بی ام و و بنز یعنی cکلاس و سری3 که نمادهای تاریخی آنها هستند، همواره در صدر قرار دارند. چرا که عملکرد فنی آنها فکر نمیکنم تا سالهای بسیار زیاد آینده هم توسط خودرویی تهدید بشه. بنابراین باید گفت BMW، مرسدس، تویوتا و هوندا برترین خودروساز می باشند.
حسن
۱۲ شهریور ۱۳۹۴من پارسال مالزی و سنگاپور بودم. اونجا 40 درصد ماشینهاش ژاپنی بودند و 40 درصد ساخت مالزی. 20 درصد هم اروپایی بود. تک و توک ماشین کره ای می دیدی.
یک مثال جالب از آپشنها: من تقریبا همه وسایل الکترونیکی را ژاپنی می خرم. امسال تلویزیون سونی ام را بزرگتر کردم. بعد که به یک فروشنده دیگه گفتم، از من پرسید تلویزیون تو چند تا usb و hdmii داره؟ من گفتم یک usb و 4 hdmi. فروشنده گفت الجی و یا سامسونگ 4 usb و 8 hdmi داره. من بهش گفتم الجی و سامسونگ مردم را با همین چیزها گول می زنند. من که تو کار الکترونیک هستم، ماهواره و سینما خانگی ودیجیتال و لب تاپ دارم همین 1 usb و 4 hdmi برام بسه. هیچکی از اون بقیه استفاده نمی کنی ولی با همین گل می خورید. الان یکی از اقواممون کولیوس فول آپشن خریده. حتی از کروزش که خیلی کاربردیه استفاده نمی کنه. همسرش که بیشتر رانندگی می کنه، می گه تمام چیزهایی که من در کولیوس استفاده می کنم، 206 هم داره
افشین
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ایول ژاپن….واقعا حیف که از هوندا زیاد تو ایران استقبال نشد و تک و توک آکورد یا سیویک میبینیم….اینجا تفاوت ژاپن با کره مشخص میشه
حسن
۱۲ شهریور ۱۳۹۴البته یکی از دلایلی که تویوتا در ایران خوب رشد نکرد، نمایندگی اش هست. متاسفانه نمایندگی خیلی گرون می فروشه و حتی خدمات پس ا ز فروشش هم گرون هست.
حسن
۱۲ شهریور ۱۳۹۴اینم ببینید بد نیست:
سالهاست که رقابت پر فروشترین خودروهای کانادا فقط بین دو رقیب اصلی در جریان است: تویوتا و فورد. آمار تازه انتشار یافته نشان میدهد که امسال تویوتا کمری توانسته است در رقابت با فورد فیوژن، در صدر پرفروشترین خودروهای کانادا قرار گیرد. پیش از این، تویوتا کمری طی سالهای ۲۰۰۶ ،۲۰۰۷ و۲۰۰۸ بهعنوان پرفروشترین خودرو سایز متوسط کانادا شناخته شده بود. پس از آن اما فورد فیوژن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ این عنوان را از آن خود کرد. از سال ۲۰۱۱ دوباره کمری به مدت دو سال بیشترین میزان فروش را از آن خود کرد. سال 2014 فیوژن کاهش ۱۱ درصدی میزان فروش خود را تجربه کرد و این کاهش امسال هم همچنان ادامه دارد. در هفت ماه ابتدایی سال 2015، فروشندگان فورد کاهش فروش کمتر از ۱۵ درصد را تجربه کردند. این در حالی است که فروش کمری طی ۷ ماه اولیه سال ۲۰۱۵ با بیش از ۱۳ درصد افزایش، به ۱۰۷۴۵ دستگاه رسید.
Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/913846/#ixzz3kgTD2iEH
بهزاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۴دوستان عزیز اگر مجله ماشین سری قبل رو خوانده باشند چند نکته زیبا عنوان کرده بود، یکی از اونها از قول مدیر جگوار بود و عنوان کرده بود که متخصصان این شرکت یکی از محصولات تویوتا را بررسی و موشکافی کرده بودند تا از رازهای اون سر در بیارند و در آخر اعلام میکنند که این ماشین چیز عجیب غریبی نداره فقط امکان ساخت این ماشین با این قیمت ممکن نیست!
یک بخش از مصاحبه مدیر سوبارو نیز عنوان شده بود و مدیر به حالت طنز گفته که جرات رفتن به نمایندگی هارو نداره و صاحبان اونها از اینکه خودرو کافی برای فروش به دستشون نمیرسه عصبانی هستند!
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۳ شهریور ۱۳۹۴این ماشین چیز عجیب غریبی نداره فقط امکان ساخت این ماشین با این قیمت ممکن نیست!
.
.
خیلی نکته مهمی بود
همیشه فکر می کردم چرا بعضی خودروسازا مثل فولکس واگن و تویوتا و هوندا و جی ام و … با این قیمت ماشین میفروشن
چند قت پیش مقاله ای خوندم در باره اینکه تویوتا چه روش هیی برای کاهش هزینه های تولید انجام میده مثلا یک مورد ذکر شده بود که مثلا در تویوتا چیزی به اسم ذخیره قطعات نداریم چون قطعه سازها اکثرا عضو خود گروه تویوتا هستند (که اینهم در کاهش قیمت نقش داره) هروقت به قطعه ای احتیاج داشته باشند اونو تولید می کنند بنابر این نیاز آنچنانی به انبار کردن قطعات ندارند مگر در موارد خاص
شاید کاهش هزینه نگهداری خیلی به چشم نیاد ولی وقتی با روش های دیگه کاهش هزینه های حمل و نقل و نگهداری و یکیسان سازی خطوط تولید و … جمع میشه و تازه ضربدر تعداد میلیونی تولید خودرو میشه تازه مشخص میشه که چه تاثیری خواهد گذاشت
این شرکت ها واقعا کار خاصی نمیکنند فقط اجزاشون هماهنگ هستند!!!
امیرحسین
۱۲ شهریور ۱۳۹۴وقتی که هوندا cr-v معرفی شد عاشقان سینه چاک کره ای میگفتند که هوندا در مقابل سانتافه ارزش خرید نداره!!!!
یا ادعا میشده که النترا از پرفروشترین ماشین های آمریکاست!!!
برادر من،دوست من،مسائل فنی و کیفیت باید اولویت خرید باشه نه امکاناتی که سالی یکبار هم از آن استفاده نمیکنیم.
هدف ما کوبیدن شما نیست بلکه میگیم کره ای ها رو معیار و سمبل ارزشگذاری ماشین قرار ندین.کاری نکنید که واردکنندگان کره ای از این رفتار ما سوءاستفاده کنند و هر شکل که خواستن قیمت گذاری کنند و قرارداد ببندند
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۳ شهریور ۱۳۹۴عزیز من آپشن و امکانات همچین هم بی اهمیت نیستنا…!!!
AHMADREZA
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ایول تویوتا
رهگذر
۱۲ شهریور ۱۳۹۴نمیخوام بد بین باشم!! ولی این مواقع ادم متوجه میشه چرا ژاپنی ها هر جوری که حساب کنی به آمریکایی ها کولی میدن! نون شبشون تو اون کشوره
Dinam
۱۳ شهریور ۱۳۹۴حالا اگه الان آلمانی ها هم پرفروش ترین شده بودن بازم همین حرف رو میزدی ؟! بذار کنار این تعصبت رو
بنده خدا
۱۲ شهریور ۱۳۹۴سلام دوستان.یه نظری دارم مبنی بر اینکه 8 ساعت کار مفید با آموزش تعصب و همیت روی ارزش کار به همراه حقوق مزایاکامل و احترام واقعی به کار مفید و تفریح و استراحت و آرامش کارگر با فرهنگ سازی ارزش تلاش برای کار و درونی سازی.دوستان نه به اعتقاد مربوطه نه به نژاد ………فقط با فرهنگ سازی و آموزش درست راندمان و بازده بالا میره…..در آخر برخورد جدی با خاطیان و تنبلان………..مثل چین………