چشم انداز

پنج خودروی برتر نمایشگاه ژنو

سایت left-lane، پنج خودروی برگزیده و برتر نمایشگاه ژنو را از دیدگاه خود معرفی نموده است.

۵. پورشه 911R

چرا در اینجا قرار گرفته است؟ به دو دلیل: جعبه‌دنده دستی و تنفس طبیعی. در دوره‌ای که اغلب سازندگان سوپرخودروها در حال عرضه خودروهایی با موتورهای توربوشارژر هستند که تنها دو پدال دارند، پورشه تنها خودروسازی است که با در نظر گرفتن گازهای خروجی و بهره‌وری، همچنان به رانندگان چیزی را پیشنهاد می‌کند که واقعاً آن را می‌خواهند: سه پدال و یک دسته‌دنده که باید با سرعت و دقت جابه‌جا شود تا بهترین خروجی از یک موتور تنفس طبیعی دور بالا حاصل گردد. زنده‌باد به این ترکیب!

Porsche 911 R
Porsche 911 R

۴. تویوتا C-HR

چرا در اینجا قرار گرفته است؟ در زمانه‌ای که کراس‌اوورهای کوچک در حال بلوغ و معقول شدن هستند، تویوتا C-HR به خودرویی برگشته است که تمامی این قضایا را آغاز کرده است: نیسان جوک! البته ممکن است C-HR از برخی زوایا زشت به نظر برسد، اما از جهات دیگر به‌طور زیبایی تهاجمی به نظر می‌رسد و مهم‌تر از همه اینکه این خودرو قصد ندارد نسخه‌ای ورم کرده از یاریس باشد.

Toyota C-HR
Toyota C-HR

۳. آلفا رومئو جولیا

چرا در اینجا قرار گرفته است؟ ممکن است شما در گذشته مدل دیوانه‌وار جولیای Quadrifoglio پانصد اسبی را دیده باشید، اما این اولین بار است که نسخه نهایی بدون استتار دیده می‌شود و چیزی که می‌بینیم بسیار مورد پسند ماست. در زمانه‌ای که بازار سایز متوسط‌های لوکس به‌طور فزاینده‌ای در حال دوقطبی شدن بین شایسته بودن قابل پیش‌بینی (مرسدس بنز کلاس C، BMW سری ۳، آئودی A4) و به‌طور غیرمنصفانه‌ای نامتعارف بودن (اینفینیتی Q50، لکسس IS) می‌باشد، جولیا به‌طور زیبایی حد وسط را بین افراط و تفریط برگزیده است.

Alfa Romeo Giulia 2017
Alfa Romeo Giulia 2017

۲- ولوو V90 و کیا اپتیما اسپرتس واگن

چرا در اینجا قرار گرفته‌اند؟ این دو خودرو مثال‌های بارزی از سگمنت های جذابی هستند که پایه‌ای ثابت در نبرد مقابل کراس اورها می‌باشند. هر چه خانواده‌های بیشتر و بیشتری از سگمنت های امتحان پس داده به سمت کراس اورهای مد روز می‌روند، این خودروهایی مانند V90 و اپتیما اسپرتس واگن هستند که به ما یادآور می‌شوند که هر کدام چه میزان قابلیت‌های بیشتری را در برابر خواهرهای حجیمشان یعنی XC90 و سورنتو ارائه می‌کنند؛ هر دو سبک‌تر، بهینه‌تر و خوش‌قیافه‌تر از خواهرانشان، که آن‌ها نیز حرف‌هایی برای گفتن دارند، هستند.

2017 Volvo V90 Estate
۲۰۱۷ Volvo V90 Estate
(توضیح مترجم: خودروهای استیشن واگن از محبوبیت بسیار بالایی در اروپا برخوردار هستند و بسیاری از مدل‌هایی که تنها با نسخه سدان یا هاچ‌بک آن‌ها آشنا هستیم مانند فولکس‌واگن گلف، مرسدس بنز کلاس E و BMW سری پنج، در اروپا در نسخه استیشن واگن نیز عرضه می‌شوند. با این وجود در سال‌های اخیر کراس اورها به‌عنوان تهدیدی برای گسترش استیشن واگن‌ها مطرح شده‌اند و به‌سرعت در حال افزایش سهم خود از بازار هستند.)
New Kia Optima Sportswagon
New Kia Optima Sportswagon

۱. رنو سنیک

چرا در اینجا قرار گرفته است؟ این مدل که از نسل جدید MPV های جذاب است، نبرد در برابر کراس‌اوورها را رهبری می‌کند. این ایده که یک MPV می‌تواند جذاب و با اصالت باشد و از ساختار جعبه‌ای پیروی نکند، در مدل‌هایی مانند سیتروئن پیکاسو و رنو اسکیپ با موفقیت‌هایی روبرو شد. اما سنیک با ظاهر یکدست عالی، کاربری بالا و استفاده بهینه از فضا، مصمم‌ترین گزینه برای کسب موفقیت است.

2016 Renault Scenic
۲۰۱۶ Renault Scenic
محصولات قابل احترام:

۱- بوگاتی شیرون

چرا در اینجا قرار گرفته است؟ شیرون یک شاهکار مهندسی است، پیروزی اراده راسخ در برابر نیروهای فیزیکی درزمینهٔ سرعت. علاوه بر این، این خودرو به‌طور زیبایی واقع‌گراست، چراکه استایل و راحتی را در اولویت بالاتری نسبت به آنچه ویرون قبلاً ارائه می‌کرد، قرار داده است. نتیجه همه این‌ها خودرویی است که حقیقتاً لیاقت نام بوگاتی را دارد. اگر وزن دو تنی این خودرو نبود، می‌توانست در بین ۵ خودروی برتر قرار بگیرد.

Bugatti Chiron
Bugatti Chiron

۲. لامبورگینی سنتناریو

چرا در اینجا قرار گرفته است؟ به دلیل اینکه ثابت می‌کند که این سازنده سوپرخودروهای گران‌قیمت پس از معرفی اوراکان که مورد تمجید رانندگان قرار گرفت و اونتادور با انگیزه، بیکار ننشسته است. این خودرو یک پوستر قهرمانانه عالی برای پسران جوان در هرکجا که قرار دارند، می‌باشد.

Lamborghini Centenario
Lamborghini Centenario

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. امیر سابق

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (161 ديدگاه)

    دوستان یه سوال داشتم از خدمتتون؟
    چطور ممکنه شیرون با 1500 اسب قدرت 420 سرعت داشته باشه در حالیکه ویرون که 1001 اسب قدرت داشت سرعتی برابر 407 ( در تست 437) داشته باشه؟ آخه 500 اسب بیشتر فقط 15 تا سرعتشو بیشتر میکنه؟
    ممنون میشم یه نفر علمی توضیح بده

    1. Infinite

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (452 ديدگاه)

      @امیر
      دوست عزیز سرعت Chiron به روی عدد ۴۲۰ محدود شده. این خودرو مسلما توانایی دستیابی به سرعت های بالاتر رو داره اما رسیدن به سرعت‌های بالاتر طالب اعمال بعضی تغییرات مثل تعویض لاستیک‌های این خودروست.

    2. lmbx

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (287 ديدگاه)

      مشکل شما اینه که فقط به عدد نگاه میکنی.
      اولا فقط اسب بخار سرعت رو مشخص نمیکنه و خیلی دلایل دیگه مثل ضرایب گیریبکس -شکل ایرودینامیک ماشین -قطر چرخ ها و… روی سرعت تاثیر گذارند
      دوما این مدل مطمئنا سرعتش محدود شده است و شاید در شرایط خاص وپیست معروف فولکس واگن تا 460 کیلومتر هم پیش بره
      فقط اگه اشتباه نکنم گفته شده که برای سرعت بالای 400 کیلومتر که ماشین پایدار بمونه و شاسی از هم نپاشه نیاز به مهدنسی خیلی پیشرفته ای است

    3. dawood

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (44 ديدگاه)

      بوگاتی ویرون سوپر سپرت 411 محدود شده بود اما تو تست 437 تا رفته بود اما این بوگاتی به 420 تا محدود شده مسلما بیشتر از 437 تا سرعتشه چون باید این رکوردو بشکنه تا پرسرغت ترین ماشین دنیا شه.

    4. sina

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      ویرون سوپر اسپرت بیشترین سرعتش 431 بوده 437 کجا بود/؟

    5. لانتا

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (48 ديدگاه)

      در واقع رسیدن از سرعت 410تا سرعت 420 خیلی سخت از رسیدن از سرعت 0تا 200 هست چون تو سرعت بالاتر همه چیز چند برابر مقاومتر میشه و باید نیروی بیشتر وارد بشه تا بتونه به اون نیرو ها چیره بشه به همین خاطر بوگاتی برای اینکه بتونه رکورد سرعت چند کیلومتر بهبود بده باید حداقل 500اسب اضافه داشته باشه .

      1. نوید جهرمی

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (3792 ديدگاه)

        نیروی مورد نیاز برای غلبه بر مقاومت هوا حاصل ضرب ی ضریب ثابت در مجذور سرعته.
        برای همین هر چه سرعت بیشتر میشه برای غلبه بر فقط مقاومت هوا باید ب مربع سرعت غلبه کرد. اصطکاک و مقامت های دیگه در موتور و بین قطعات و تایروسطح جاده و … هم مباحث مربوط ب خودشونو دارن.

    6. احسان آرسنالی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1953 ديدگاه)

      دوست عزیز یه بار جیمز می تو تخت گاز داشت توضیح میداد حرکت در سرعت 400 کیلومتر مثل حرکت تو یه استخر شیر(یا قهوه) می باشه. فکر کنم تاثیر 500 تو استخر شیر ناچیز باشه واسه همون 15 تا سرعتش بیشتر شده

      1. Ali2240

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (513 ديدگاه)

        میگفت حرکت توی سرعت ۴۰۰ مثل حرکت داخل ژله میمونه

    7. Pagani

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (479 ديدگاه)

      نمیدونم چرا هر موقع بوگاتی رو میبینم یاد دیگو کاستا بازیکن چلسی میفتم^_^

  2. جواد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    سرعتش برای ایمنی بیشتر لیمیت کردن البته یک پول به تیونر حرفه ای بدی لیمیت برمیدارن

  3. Infinite

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (452 ديدگاه)

    حقیقتا طراحی خودر‌و در سالیان اخیر پیشرفت بسیار چشمگیری داشته…
    ولوو v90 مدل ۱۹۹۸ رو با مدل ۲۰۱۷ مقایسه کنید:
    http://momentcar.com/images/volvo-v90-1998-3.jpg

    من فکر می‌کنم لامبورگینی بالا از نظر طراحی واقعا حرفی برای گفتن نداره. زشت و بد ترکیب. خودروهای بسیار شایسته تری هم بودند مثل ریماک کانسپت اس

    1. مسعود

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (80 ديدگاه)

      ولوو انگار مجبوره که اون چراغ عقبو تا سقف ببره بالا…

    2. Carbonado Aventador

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      الان زشت و بدترکیب رو با لامبورگینی بودی؟
      برو اونوربزار باد بیاد!!!

  4. بهنام طیبی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مقاله های امروز سایت چرا در صفحه ثابت نیستن وقتی میای میخونی دوباره برمیگردی صفحه اصلی سه تا مقاله جدید امروز میپره.دوستان برای شما هم اینطوری میشه؟

  5. بهنام طیبی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    سایت پدال امروز مشکل داره؟؟؟؟ پنچ خودرو برتر نمایشگاه ژنو-ائودی-رویت جنگنده 1384 اسبی
    تند تند از صفحه اصلی محو میشن چرا؟؟؟؟؟اگه برای دوستان هم اینطوری میشه راهنمایی کنن

  6. مسعود

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    بوگاتی فقط تو خط مستقیم میتونه حرفی برای گفتن داشته باشه، سر پیچها با این طراحی و وزن فرمان دهی به شدت پایینی داره نمیتونه مثل یک فراری یا پورشه عمل کنه

  7. reza

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (88 ديدگاه)

    اپتیمای بدقواره با ولوو v90 یکیه؟؟؟
    ولوو باید شرکتشا تعطیل کنه

  8. usa &japan

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    زنده‌باد به این ترکیب
    حال کردم با این جمله نویسنده ….دمت گرم
    خداوکیلی دنده فقط دستی

  9. مسعود

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    دوستان یه سوال داشتم من تو منطقه آزادم به نظرتون بین کیا k900. جنسیس سدان جدید و ماکسیما جدید کدومو بگیرم، هر سه رو رفتم از نزدیک دیدم از امکانات و طراحی جنسیس خیلی بیشتر خوشم اومد… نظر شما چه؟

    1. reza

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (88 ديدگاه)

      ماکسیما

      1. مسعود

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (39 ديدگاه)

        ولی اینجا از جنسیس بیشتر استقبال میکنن.. جنسیس AWD داره و لوازم مصرفیش راحت تر گیر میاد. از چند نفر پرسیدم گفتن جنسیس بگیر خود فروشنده جنسیسو پیشنهاد داد

    2. american and japan

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      روی تویوتا آوالون هم فکر بکن.ولی از بین اینا اگر بخوای انتخاب کنی نیسان ماکسیما عالی هست.البته من کیفیت رو ترجیح میدم به کمیت.چون همون آپشن هایی که میبینی جنسیس داره با توجه به کیفیت نه چندان خوب کره ای ها نسبت به ژاپنی ها فردا میشه بلای جونت.جیبتو خالی میکنه.کلا جنسیس ماشین پر استهلاکیه.کیا هم خوبه.ولی موضوع اینه که کره ای جماعتءءیچ وقت کیفیت ژاپنی رو نداشته.اتاق خیلی زود تر به سر وصدا افتاده و خیلی زودتر رو خرج افتاده.من باشم اول آوالون رو بر میدارم و بعد ماکسیما.البته در بین سدان ها دوج چارجر فراموش نشه ;)

  10. احمد باقری

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    در این لیست، ماشینهای بوگاتی شیرون، لامبورگینی سنتناریو و تویوتا CH-R، بهترین ماشینها از نظر طراحی هستند و پورشه 911، ضعیف ترین طراحی رو داره، البته این چیز عجیبی نیست و 911، یکی از ضعیف ترین طراحی های تاریخ خودروسازی رو داره.

    1. Archi KHAN

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2202 ديدگاه)

      احمِد ، پورشه 911R چرا در اینجا قرار گرفته است ؟!!
      نه واقعا چرا
      خُب چرا ؟!!!
      ( یادش بخیر دوستی داشتیم تو دولت قبلی ، می گفت همه دنیا اشتباه میگنن من درست میگم …!!! )
      خیلی تشابه داری هم اسمی هم فکری …

    2. h-paya

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (222 ديدگاه)

      توفیقی تویی؟؟ :)))))

      1. شاهین

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (4699 ديدگاه)

        ممنون دوست عزیز یاد قدیما افتادیم :)
        توفیقی جون هر جا هستی سالم و سر حال باشی.
        یادش بخیر واقعا…

      2. Archi KHAN

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (2202 ديدگاه)

        h-paya جان
        نه دادا من توقیفی هم نیستم چه برسه به توفیقی !!!

        ارادت به همه بچه های قدیم و جدید پدال

  11. بهنام طیبی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    بوگاتی و لامبورگینی و پورشه خیلی شاخ بودن

  12. ali ayat

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (715 ديدگاه)

    نظرتونو راجب طراحی لامبور گینی جدید میخوام بدونم به نظرم خیلی شلوغه ولی خب خاصه

  13. میثاق

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    به بغل بوگاتی ک نگاه میکنم مخصوصا گلگیر و اون تیکه ای ک وصل میشه ب سقف یاد یک خودرو میوفتم که عاشق. طراحی شم کامارو. . .

  14. moein

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    آفرین به ترکیب گیربکس دستی و تنفس طبیعی اینجا باید حق مطلب رو گفت و آفرین به پورشه

  15. علیرضا

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (756 ديدگاه)

    شیرون نسبت به ویرون طراحی ضعیف تری داره و هیچ چیز جدیدی ارائه نمیده یادمه یه کانسپت داش بوگاتی فکر کنم استریم لاینر بود اون خیلی خوشگل بود کاش اونو میزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا