۲۰۱۶ سال خوبی برای سوپراسپرتها بود. در طول این سال، آکورا و فورد تولید نسل جدید سوپراسپرتهای NSX و GT خود را آغاز کردند، فراری مدل لافراری آپرتا را معرفی کرد، لامبورگینی نسخهٔ بروز شدهٔ اونتادور S را معرفی کرد، بوگاتی پس از مدتها انتظار هایپرکار شیرون را معرفی نمود و مکلارن هم مدل 675LT اسپایدر را ارائه کرد؛ اما هرچند سال ۲۰۱۶ در زمینهٔ سوپراسپرتها سال هیجانانگیزی بود، ولی احتمالاً سالی جاری حتی از این هم هیجانانگیزتر خواهد بود. امسال ما میتوانیم سوپراسپرتهای جدیدی را از خودروسازان کوچک و بزرگ ببینیم؛ بنابراین در این مطلب پیشبینی کردهایم که چه سوپراسپرتهای را در طی سال ۲۰۱۷ خواهیم دید.
مرسدس-آامگ پروژه یک
مرسدس بنز در طی چند دههٔ گذشتهٔ در بخش سوپراسپرتها بهتدریج همواره به سطحی پایین نزول کرده است چراکه مدل SLR مکلارن این شرکت رقیبی برای فراری انزو محسوب میشد درحالیکه با مدل SLS جایگزین گردید که رقیب فراری ۵۹۹ بود و حالا هم AMG GT وارد قلمرو پورشه ۹۱۱ شده است؛ اما این خودروساز آلمانی میخواهد با معرفی یک ابر اتومبیل که فعلاً با نام پروژهٔ یک شناخته میشود دوباره به صدر دنیای سوپراسپرتها بازگردد. این هایپرکار مجهز به قوای محرکهٔ هیبریدی خودروهای فرمول یک متشکل از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری شش سیلندر توربو خواهد بود که انتظار میرود حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. رندری که در اینجا ملاحظه میکنید، جدیدترین رندر از طراحی احتمالی هایپراسپرت مرسدس-آامگ است. پروژهٔ یک برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی خواهد شد و سپس تنها چند صد دستگاه از آن ساخته خواهد شد که هرکدام قیمتی در حدود ۲.۵ میلیون دلار خواهند داشت.
آستونمارتین AM-RB 001
مرسدس بنز تنها خودروسازی نیست که قصد دارد ویژگیهای فرمول یک را به جادههای عمومی بیاورد چراکه آستونمارتین نیز با همکاری ردبول برنامهٔ چنین کاری را در دست اجرا دارد که فعلاً AM-RB 001 نامیده میشود. این خودرو تلفیقی است از استعدادهای طراح ارشد آستون «مارک رایشمن» و مهندس ارشد افسانهای ردبول «آدریان نِوی». AM-RB 001 شاید از لحاظ فرم و قیمت به پروژهٔ یک مرسدس بنز شباهت داشته باشد اما قرار است از یک پیشرانهٔ کاملاً متفاوت استفاده کند. این هایپرکار مجهز به یک پیشرانهٔ سنتی تنفس طبیعی V12 خواهد بود که از پیشرانههای خود آستونمارتین مشتق شده است نه از پیشرانهٔ توربو جدید که با همکاری مرسدس بنز توسعه یافته است. انتظار میرود AM-RB 001 سطح چسبندگی و عملکردی مشابه خودروهای فرمول یک را ارائه کند و امیدواریم نسخهٔ نهایی آن پیش از پایان امسال معرفی گردد.
مکلارن 720S
از زمان معرفی مدل MP4-12C در سال ۲۰۱۱، مکلارن بهطور پیوسته در حال گسترش سبد محصولات خود بوده است. MP4-12C توسط مدل 650S جایگزین شد اما حالا مکلارن قصد دارد مدل جدیدی را بهعنوان جایگزین هردوی آنها معرفی کند که اولین برنامهٔ نسل دوم کامل مکلارن محسوب میشود. پروژهٔ ساخت این سوپراسپرت P14 نامید میشود اما بعد از مشاهدهٔ پروتوتایپهای در حال آزمایش آن پیشبینی شده است که رسماً 720S نام داشته باشد. این خودرو بهاحتمالاً زیاد ۷۲۰ اسب بخار قدرت خواهد داست که در این صورت قویتر از رقبای اصلیاش یعنی فراری ۴۸۸ و لامبورگینی اوراکان خواهد بود. 720S همچنان از پیشرانهٔ معروف مکلارن که بهعنوان امضای آن شناخته میشود یعنی موتور ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو استفاده خواهد کرد که احتمالاً به نیروی کمکی الکتریکی مجهز خواهد بود و عملکرد آن نیز با آئرودینامیک پیشرفتهتر بهبود خواهد یافت. علاوه بر این، این خودرو زبان طراحی جدید مکلارن را معرفی خواهد کرد که بعدها در دیگر محصولات آن هم بکار خواهد رفت. تصویری که در اینجا مشاهده میکنید هم گفته میشود متعلق به مکلارن 720S است. انتظار داریم که بتوانیم این سوپراسپرت بریتانیایی را در نمایشگاه خودروی ژنو که در ماه مارس برگزار میشود ببینیم.
شورلت کوروت C8
ممکن است امسال پس از مدتها انتظار و گزارشات فراوان، بتوانیم شورلت کوروت موتور وسط را ببینیم. خودرویی که ممکن است جایگزینی برای نسل هفتم و موتور جلو کوروت باشد و یا اینکه بهعنوان مدلی مکمل در کنار کوروت C7 تولید شود. درهرحال کوروت C8 فصل کاملاً جدیدی را برای پرچمدار جنرال موتورز باز خواهد کرد. کوروت موتور وسط احتمالاً مجهز به یک پیشرانهٔ V8 با حجمی بین پنج تا شش لیتر و با یا بدون سوپرشارژر خواهد بود. هنوز هیچ اطلاعات دیگری از کوروت C8 در دست نیست و حتی نمیدانیم که جایگزین C7 خواهد شد یا در کنار آن بهعنوان نسخهای متفاوت تولید خواهد شد اما امیدواریم بتوانیم این کوروت متحول شده را تا پایان امسال ببینیم.
پاگانی هوآیرا رودستر
آخرین خودرو در لیست ما ممکن است سادهترین و کمهیجانترین خودروی این لیست باشد چراکه در حال حاضر نسخهٔ سقف ثابت پاگانی هوآیرا در بازار وجود دارد و نسخهٔ رودستر آن فقط فاقد سقف خواهد بود؛ اما این همهچیز نیست چراکه گفته میشود نسخهٔ بدون سقف هوآیرا نمونهای حتی قویتر از نمونهٔ سقف ثابت خواهد بود و همچنین در طراحی بدنهٔ آن نیز تجدیدنظر خواهد شد. انتظار میرود هوآیرا رودستر مجهز به همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو ساخت AMG باشد که قدرتی بیش از ۷۵۰ اسب بخار خواهد داشت و لذت رانندگی در هوای آزاد را برای سرنشینان خود به ارمغان خواهد آورد. احتمالاً پاگانی هوآیرا رودستر در نمایشگاه ژنو آینده رونمایی خواهد شد.
و دیگر سوپراسپرتهایی که شاید امسال آنها را ببینیم
این پنج سوپراسپرتی که آنها را در این مطلب معرفی کردیم، فقط نمونههایی هستند که ما اطلاعاتی در مورد آنها داریم اما اینها تنها سوپراسپرتهایی نیستند که امسال معرفی خواهند شد. فراری بهاحتمالزیاد امسال یک نسخهٔ جذابتر و قدرتمندتر از مدل ۴۸۸ GTB را معرفی خواهد کرد که همان سبک نمونههای ۴۵۸ اسپشیاله، ۴۳۰ اسکودریا و ۳۶۰ چلنج استراداله را خواهد داشت. مکلارن هنوز نسخهٔ اسپایدر 570S را معرفی نکرده است و یک نسخهٔ عملکردی و قدرتمند از لامبورگینی اوراکان نیز در راه است. پورشه هم یک نسخهٔ متمرکزتر بر پیست از آخرین مدل ۹۱۱ را رونمایی خواهد کرد؛ بنابراین میبینیم که در سال پیش رو در صنعت خودروسازی خصوصاً در بخش سوپرکارها شگفتیهای زیادی در انتظار ما است.
منبع: CarScoops
Ace
۱۹ بهمن ۱۳۹۵بیشترین هیجان من متوجه هایپرکار بنز هست که هیچ رقیبی جلوی خودش نمیبینه.
مگر اینکه از ذره بین استفاده کنه …
هایپرکار ردبول ریسینگ هم باید ماشین معرکه ای باشه.
نسخه ی خاص هوراکان هم خیلی جالب میشه. کنار اونتادور S ، دو سوپراسپرت طلایی.
بقیه ی ماشین ها هم زیاد برام فرقی نمیکنه و مهم نیست . ولی پیشاپیش بهشون خوش آمد میگم.
Saied
۱۹ بهمن ۱۳۹۵پاگانی یک شاه زاده هست و قیافش اصلا پیر نشده. از لحاظ قیافه رو دست نداره. واقعا یه اثر هنریه. خوش بحال کسایی که این ماشین رو دارن
علی
۲۰ بهمن ۱۳۹۵بله همینطوره شما میگی :(
(ali (CHEVY NOVA
۱۹ بهمن ۱۳۹۵وای خدای من
اون کوروت c8 رو نگاه
فقط امیدوارم کوروت موتور وسط در کنار کوروت موتور جلو عرضه بشه البته اگر هم موتور وسط بشه چیزی از ارزش های کوروت کم نمیکنه
ارش
۲۰ بهمن ۱۳۹۵فکر کنم یه کوروت موتور وسط بشه سلطان پیست.نتایجی که با موتور جلو در پیست ثبت میکنه عالیه که احتمالا با موتور وسط بهتر هم میشه.
CNA
۱۹ بهمن ۱۳۹۵اقا اینا که چندتاشون هایپر کارن
Erfan
۱۹ بهمن ۱۳۹۵بی صبرانه منتظر هاپر کار اسطوره مهندسی (بنز) هستیم….
رقابت جذابی خواهد بود….
The Best or nothing…
ASA
۱۹ بهمن ۱۳۹۵هر کمپانی نمیتونه سوپراسپورت بزنه!
Amir amini
۱۹ بهمن ۱۳۹۵کاش بی ام و ام یه سوپر اسپرت تولید میکرد یا یه هایپرکار با 1000 اسب بخار قدرت که حال همرو بگیره و مثل اینکه قرار هایپرکار مازراتی ام تولید بشه بر اساس لافراری
ویلیامز (استون مارتین-مکلارن)
۲۰ بهمن ۱۳۹۵در قسمت استون مارتین بهتر بود می نوشتید “نه از پیشرانه توربو جدید که با همکاری بنز درحال توسعه است”اونی ک رو db11هستو استون مارتین خودش ساخته. ب این لیست باید هایپرکار کیتینگ بروس رو اضافه کنم.مدل پایه حدود ۶۰۰اسب قدرت داره ولی قدرتمند ترینش 2000اسب قدرت داره.این هایپرکار هم از تکنولوژی فرمول یک استفاده میکنه.سایت کیتینگ رندرهایی از شکل ظاهری و طراحی داخلش گذاشته ک ب نظر میرسه شیشه جلو و عقبش پیوسته هس ک این خیلی عجیب بود برام.
Mahdi DODGE
۲۶ بهمن ۱۳۹۵بهترینش بنز بود ولی من از اومدن کوروت خوش حال نیستم چون تعدل وزن کوروت 50-50 هست موتورش جابه جا بشه کلی تغیر نیاز داره تا وزنش تعادل بشه
مکلارن هم خوبه و این طور که میگه از رقیباش بهتره