روز ۲۴ دی خیابان انقلاب ، پژوهشکده فرهنگ ، هنر ومعماری پذیرای کانسپتی بود ، که زایده ی تفکر و خلاقیت جوانان ایرانی می باشد . در این مراسم که بزرگان عرصه ی طراحی صنعتی و سایرهنرمندان حضور داشتند در ابتدا و پیش از شروع مراسم رونمایی حامیان اصلی پروژه به سخنرانی پرداختند . که توجه شما را به بخشهایی از صحبت های این افراد جلب میکنم که خالی از لطف نیست.
یکی از حامیان اصلی پیتون هفته نامه ی دنیای خودروست به همین جهت جناب آقای حسین نظریان رئیس شورای سیاستگذاری این هفته نامه به روی صحنه رفتند تا صحبتهایی در مورد پروژه داشته باشند . ایشان ضمن اشاره به دو محور اساسی صنعت خودروسازی کشور، یعنی نهضت قطعه سازی در آغاز دهه ۷۰ و رشد در تولید خودرو با ظرفیت های موجود در ایران ، این عوامل را دلیل بر اثبات توانمندی صنعتگران داخلی معرفی کردند . آقای نظریان در ادامه به یک نکته اساسی اشاره کردند و آن ضعف در توسعه و یا دسترسی به توسعه در صنعت خودروسازی کشور می باشد . ایشان با ذکر این موضوع به بررسی شرایط سخت کنونی پرداختند و اذعان داشتند که اگر به توسعه رسیده بودیم نگرانی در رکود فعلی معنایی نداشت . در ادامه آقای نظریان با ورود به حوزه ی طراحی به ضعف خودروسازان داخلی در این زمینه پرداخت . و سپس به توضیحاتی در مورد پروژه پیتون پرداختند : پروژه پیتون که در ابتدا X8 نام داشت کانسپتی است که در آن ردپای شرکت های طراحی خارجی را نمی بینیم و زایده فکر جوانان ایرانی با رهبری ایمان مقصودی می باشد این پروژه با زیرپا گذاشتن معیارهای موجود تنها در عرض ۸ ماه به سرانجام رسیده است . که نشان دهنده ی توانایی جوانان ایرانی است .
پس از آقای نظریان ، دیگر حامی این پروژه احمدعالی فر رئیس شرکت دنتوس فعال در زمینه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی به سخنرانی پرداخت . همانطور که می بینید حوزه ی فعالیت این شرکت ارتباط کمی با صنعت خودرو دارد اما اعتماد یک سرمایه گذار به جوانان قابل تحسین است . ایشان حمایت از استعدادها را وظیفه ی خود دانسته و اذعان داشتند که این استعدادها هیچ وقت شکوفا نمی شوند مگراینکه به آنها بها داده شود .
و سرانجام نوبت به ایمان مقصودی رسید . سرگروه پروژه پیتون پس از تشکر از تیم طراحی و همسرش صحبت هایی را به زبان آورد که در دل جامعه ی فعال در زمینه طراحی خودروست . در ابتدا و با ابتکاری که از آقای مقصودی انتظار می رفت ایشان در چند اسلاید به اهمیت موضوع طراحی پرداخته شد . در اسلاید اول تصویری از ماشین دست ساز ساخت لیبی برای رهبر سابق این کشور ، قذافی نشان داده شد . در اسلاید بعدی اشاره به این موضوع شد که شرکت هایی همچون کیا که با دیزاین برخورد جدی داشتند توانسته اند به طور متوسط ۴۰ درصد افزایش فروش داشته اند در حالیکه بسیاری از شرکت ها با کا هش فروش روبرو بودند . سپس وی به این موضوع اشاره کرد : سرمایه گذاری درست در دیزاین فروش را تضمین می کند و سلاحی قوی در بازاریابی است . در ادامه آقای مقصودی با انتقاد از جو سنگین صنعت خودروسازی که مانع رشد استعدادها می شود موضوع را به سمت توانایی طراحان ایرانی کشاند و با اشاره به موفقیت های اخیر طراحان ایرانی در مسابقات معتبر جهانی این پیشنهاد رو مطرح کرد : اگر صنعت داخلی نمی تواند از این استعداد بهره ببرد ، جامعه ی طراحان خود نیز می توانند دیزاین و فکر خود را صادر کنند .
پس از پایان مراسم سخنرانی به استقبال رونمایی از کانسپت پیتون رفتیم . اما موضوعی که توجه رو به خودش جلب می کرد حضور نمایندگان کشورهای خارجی از جمله کشور چین بود .
و اما پیتون . کانسپتی که می بینید در کلاس C است . کلاسی که در حال حاضر بیشترین بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد . و بنا بر مصاحبه آقای مقصودی با خبرگزاری ایسنا کانسپت پیتون در عمل یک پیشنهاد طراحی برای یک ماشین خانوادگی در کلاس C است؛ کلاسی که برای مردم استفاده روزمره دارد و پرفروش نیز هست. و اما در مصاحبه با ایسنا این طراح صنعتی درباره نامگذاری این کانسپت گفت: کانسپت «پیتون» ظاهر منحصر به فردی دارد و مانند مار پیتون قدرتمند و هیجانانگیز است؛ طرحی که در خودروهای فعلی ایران دیده نمی شود. در ادامه مصاحبه ایسنا ذکر شده که طراحی این کانسپت اسپانسرهایی از بخش خصوصی نیز داشته است که به گفته آقای مقصودی با هدف ایجاد تنوع و به دلیل علاقمندی به حوزه طراحی خودرو، هزینههای طرح را تقبل کردهاند.
طراحی کانسپت خودرو «پیتون» توسط یک گروه ۲۰ نفره طی هشتماه انجام شده است که ایمان مقصودی را در بخشهای مدلسازی، تست آیرودینامیکی نرمافزاری، مدلسازی رایانهیی، گرافیک، اجرا و فینیشینگ، یاری کردهاند. که نام بعضی از افراد گروه به شرح زیر می باشد :
ایمان مقصودی ، مینا عشقی پور ، فرشاد عالی فر ، افشین عالی فر ، امیر منصوریان ، امین شاه کرم ، وحید منتظری ، سعید فرگاه ، مهدی زارع ، مجان اخباری ، گل کو حریری ، حسن پورمهابادیان ، مرجان انتظار ، سیروس باقری ، مینا کثیری فر و سیاوش جعفری .
نکته ای که باید به آن اشاره بشود این است که تا به این لحظه هیچ اقدامی مبنی بر تولید پیتون توسط شرکتهای دولتی صورت نگرفته است که این موضوع ضعف مدیریت را در صنعت خودروسازی می رساند . مدیریتی که تنها به فروش بیشتر طرح های کسل کننده خود فکر می کند و برای کیفیت و از همه مهمتر طراحی ارزشی قائل نیست که این نشانه ی فاصله ی بسیار خودروسازی داخل با دیگر کشورهاست .
در پایان ضمن عرض پوزش از کیفیت بد تصاویر اختصاصی پدال و با تشکر از صفحه ی HOT ROAD (جادّه داغ) برای عکس های خوبشان شما را به دیدن آلبوم تصاویر از مراسم رونمایی دعوت می کنم .
DINEl
۲۶ دی ۱۳۹۱قابل تحسینه که برای اولین بار ایران یک ماشین رو خودش طراحی کرده درست از مازراتی و فیستاکارما و حتی کمی از آئودی الهام گرفته ولی جای تحسین داره به شرطی که به مرحلهی تولید انبوه برسه
slr722
۲۶ دی ۱۳۹۱خوشحال میشم اینارو میبینم…
ولی از یه طرف هم ناراحت میشم چون یادم می افته که یه سری ها هستن که نمیخوان این مملکت پیشرفت کنه…
مکس پین
۲۶ دی ۱۳۹۱سلام جیگر.
ببین اینا تقلید نکردن چون همه ی ماشینای دنیا یه جوری شبیه به همن.
خداکنه یه پولدار بیاد یه کارخونه راه بندازه سهامشم بفروشه که مردم همه مشارکت کنن بعد خودرو سازان فعلی به شدت میرن تو قوطی.
ایران یه خودروساز کاملا خصوصی نیاز داره ولی میلیاردها دلار پول نیاز دره.
momo
۲۶ دی ۱۳۹۱خوب الان اینو طراحی کردن که چی بشه؟؟؟؟!!!
اسی
۲۶ دی ۱۳۹۱شما برو پی همون … mo mo و اینا …
شما رو چه به ماشین
HAD
۲۶ دی ۱۳۹۱خوبه ولی تفلیا خبر ندارن کانسپتیو که کمتر از ۱سال طراحی کردن با این وضعیتی که داریم ۳۰-۴۰ ساله دیگه خط تولیدش راه میوفته ! تازه اونم اگه کسی توجه کنه !
میلاد
۲۶ دی ۱۳۹۱دوست عزیز طفلیا.نه تفلیا
علی
۷ بهمن ۱۳۹۱تفلیا نه طفلیا
رهام
۲۶ دی ۱۳۹۱بازم خیلی خوبه
saleh rezaee
۲۶ دی ۱۳۹۱واقعا خوشحال شدم که جوانان ایرانی بازهم ثابت کردن میتونن طراحای خوبی باشند.
اما خودرو سازها هم ثابت کردند فقط به فکر پول بیشتر درآوردن با ماشین های قدیمی هستند.
جا داره از تام مسئولین این سایت تشکر کنم که مطالبی مثل این مطلب رو روی سایت میزارن.
hamed
۲۶ دی ۱۳۹۱واقعا آفرین و خسته نباشید . شاید به نظر بعضی از افراد چشم نواز نباشه ولی این مهمه که این برای اولین بار طراحی کاملا ایرانی هستش بدون کمک هیچ کشور دیگه ایی ، آقایون مسئولین مثلا محترم کی می خاید خجالت بکشید؟ جیباتون کی پر میشه؟ ما کی از شر شماها راحت میشیم؟ کار مفید که نمی کنید حداقل از این افراد خلاق پشتیبانی کنید
محسن . ک
۲۶ دی ۱۳۹۱می شه گفت اصالت خودشو داره و این قابل تحسینه.
طراحی اش چند تا ایراد کلی داه.
مثلا درب موتور خیلی کوچیکه، و کار تعمیرات اساسی مانند باز کردن گیربکس را خیلی سخت می کنه.
تو این عکس ها به نظر میاد قسمت پایین درب ها خیلی جلو تر از شیشه ها است. درک راننده از ابعاد ماشین اون چیزیه که داره می بینه و چون پایین درب به علت بیرون زدگی از درون قابل احساس نیست ممکنه این قسمت ها هنگام رانندگی آسیب ببینه.
testdl.ir
۲۶ دی ۱۳۹۱به هر حال زحمت و نبوغ طراحان ایرانی ستودنی هست اما ذکر چند نکتع خالی از لطف نیست:
اول اینکه اکثر طرح های مفهومی در رنگ ها متفاوت و بازار پسند تولید میشن که در مورد این طرحمفهومی اصلا صدق نمی کند و
دومین نکته تصاویر منتشر شده از خودروی مفهومی هست که با این تصاویر که در این سایت منتشر شده چیز جالبی نیست…
به هر حال عکاسی صنعتی می تونست در این زمینه به طراحان این خودروی مفهومی کمک می کرد که بازخورد بهتری داشته باشن…
پوریا
۳ بهمن ۱۳۹۱…و سوم اینکه نکته درسته نه نکتع!
محمد
۲۶ دی ۱۳۹۱زیباست!
جای تحسین داره
عمید
۲۶ دی ۱۳۹۱خسته نباشید بچه ها واقعا عالیه فقط به نظرم اگه ارتفاع عقب یه خورده پایین تر باشه بهتر میشه
رضا
۲۶ دی ۱۳۹۱به نظر من در سطح یه ماکت مسخره است که کار بجه دبیرستانی هاست و ارزش تبدیل شدن به خبر رو هم نداشت.با احترام به طراحانش ولی باید بگم که این اصول علمی و عملی در این ماکت دیده نمیشه
amir_96
۲۶ دی ۱۳۹۱اگه ما که عشق ماشین هستیم به این طرح بگیم مسخره و اون رو بی ارزش تلقی کنیم وای به حال اون مسئولین بی لیاقتی که آشغال تولید می کنن و شکم جاق می کنن و فقط فکر جیب خودشون هستند و دارن خون ملت رو توی شیشه می کنن. این درست نیست که تلاش هشت ماهه 20 نفر که شب و روز تلاش کردن تا این کانسپت به اینجا برسه رو با چند خط چرت و پرت زیر سوال ببریم.
تو که این کاره ای بیا یه کانسپت (یا به قول خودت ماکت!) طراحی کن ببینیم چه گلی به سرمون می زنی؟!
شما با این حرفات داری ثابت می کنی که لیاقت مردم ایران همون آشغالایی مثل پراید و 405 و سمند و روآ … هست در صورتی که مردم ایران لایق بهترین، برترین و والاترین چیز ها هستند.
AMIN
۲۷ دی ۱۳۹۱عزیزم مردم ایران لایق همون چیزی هستن که تا الان بدست آوردن…نه بیشتر نه کمتر…از یه عالم دیگه که نیومدیم لایق بهترین ها باشیم.. الکی هندونه نذار…
بعدا این طرح فقط یه کانسپته و مطمئنا اشکالاتی داره که باید با نظر خواهی و … بتونن بهترش کنن
mamoot
۲۶ دی ۱۳۹۱من به طرحی این خودرو پیش نهاد میکنم اگه کشورای خارجی پیشنهاد همکاری دادن ناز نکونینااا
فک نکنی اینو آخر سال تولید میشو این حرفا برو زندگیتو کن
شما هرجای دنیا باشین ما افتخار میکنیم !!
ناصر
۲۶ دی ۱۳۹۱اگه دقت کنید به شیشه های جلو متوجه میشید که جا برای نشتن دو تا ادم هم وجود نداره.هیچ جای تحسین نداره.کار طراحی بجه بازی نیست و هزاران ساعت نفر کار نیاز داره.مگه میخواستیم اسباب بازی طراحی کنیم
ناصر
۲۷ دی ۱۳۹۱دوست عزیز یه بار دیگه هم بهت تذکر دادم من خیلی وقته با اسم ناصر میام اینجا پس لطف کن شما یا با این اسم نیا یا یه پسوندی پیشوندی چیزی به اسمت اضافه کن
ممنون
سردبیر
۲۷ دی ۱۳۹۱دوستان گرامی، با افزودن یک آواتار به ایمیل خودتان از طریق سایت گراواتار، به راحتی و با وجود اسامی مشابه، متمایز خواهید شد. البته سایت گراواتار ظاهرا پیل تر است!
ممنون
عبّاس رزّاقپناه
۲۶ دی ۱۳۹۱علاوه بر خودرو که طرح جالبی به نظر میاد، انجام این چنین طرحهایی مایهی دلگرمیه و نشون میده طرّاحی خودرو داره جدّیتر گرفته میشه.
نوشتهی وزین و زیبایی بود. لذّت بردیم از قلمتون آقای ریاضی!
amir
۲۶ دی ۱۳۹۱طراحی این خودرو اطلا خاص نیست و از جگوار و BMW و …. کاملا کپی برداری شده مسله اصلی تولید کانسپت با کمک چین و …. نیست تبدیل کانسپت به یک خودرو تولید انبود مسله مهمی هست که خودروساز و قطعه ساز ایرانی با توجه به اینکه نمیتونند هنوز قطعات پراید و 405 و سمند و …. خودشون تولید کنند و تمام قطعات رو با پر کردن فرم ایثار و اینکه مثلا داره در کارخانه x در ایران تولید میشه از چین وارد میکنند;در دنیا سالانه میلیون ها طرح و خوردو کانسپت توسط دانشجو ها و شرکتهای خودرو سازی و …. طراحی میشه با ساخت مدل گلی و …. که به خط تولید نمیرسه و در حد ایده باقی میمونه یا اگر به خط تولید برسه باید شاهد قطعات چینی پراید و 405 و ….. در این خودرو بود
amir
۲۶ دی ۱۳۹۱یاد رونمایی کامیون کاوه در سایپا و با حضور نماینده های مجلس افتادم که گفتند 100 درصد کامیون تولید داخل هست و بعد شرکت چینی تولید کننده کامیون ازشون شکایت کرد و مجبور شدند بگند کامیون 100 درصد چینی بوده
امیر
۲۶ دی ۱۳۹۱خودرویی مثلا 100% ایرانی و با موتور سمند با قیمت 100 میلیون تومان خخخخخ تازه رینگاشم که مال سانتافه 2013 هستش
حمید فرجامی قاین
۲۶ دی ۱۳۹۱پرشین خودرو: ایمان مقصودی عضو تحریریه هفته نامه دنیای خودرو و سر طراح «پیتون»(Python)، در مراسم رونمایی از کانسپت این خودرو گفت: خودروی مذکور مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف ارائه به بازارهای خارجی طراحی شده و این برای اولین بار در کشور است که یک نشریه خودرویی با برگزاری مسابقه، بهره گیری از استعدادهای خلاق و استفاده از امکانات صنعتی کشور، نسبت به چنین کاری اقدام کرده است.
به گفته وی، طراحی خودرو «پیتون» 100درصد از ایده اولیه تا ساخت نمونه پروتوتایپ در داخل و از سوی بخش خصوصی انجام شده و برخی از اعضای تحریریه این هفته نامه به صورت مستقیم در آن شرکت داشته اند.
مقصودی با اشاره به اینکه اعضای تیم این پروژه از مقام آوران در مسابقات جهانی طراحی خودرو و همچنین از فارغ التحصیلان رشته های مکانیک و طراحی هستند، اظهار داشت: این خودرو یک اتومبیل سدان در کلاس سی(C) است که در طراحی آن راحتی خانواده ها ملاک عمل قرار گرفته و قابلیت نصب موتورهای 1600 و 1800 سی.سی بر روی آن وجود دارد.
در ادامه این مراسم، احمد عالی فر مدیرعامل دنتوس تهران که از حامیان اصلی این پروژه است، متذکر شد: کلاس C، کلاس خودروهای متوسط است که در حال حاضر بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد و خودروی «پیتون» نیز در این کلاس است.
به گفته وی، «پیتون» خودرویی منحصر به فرد و 100درصد ایرانی در کلاس سدان چهار درب خانوادگی است و می توان گفت با ساخت آن در داخل شاهد انقلابی در زمینه طراحی خودروهای ایرانی خواهیم بود.
عالی فر خاطرنشان کرد: ساخت نمونه مشابه این خودرو در خارج از کشور توسط شرکت های خودروسازی جهان بالای 150هزار دلار هزینه دارد درحالیکه خودرو فوق با استفاده از امکانات موجود کشور و تنها با هزینه ای در حدود یک میلیارد ریال طراحی و ساخته شده است.
جواد
۲۶ دی ۱۳۹۱یه سری آدم هستن که انتظار دارن شب بخوابن صبح بند شن ببینن خط تولید پراید داره یه ماشین دیگه مثل 208جی تی آی رو تولید میکنه
تازشم اسمش پژو نیست و سایپاست. پژو هم قراره از ایران امتیازشو بخره منتاژ کنه.
مدیرانی که باعثتولیدخودرو های بی کیفیت میشن, از قماش همین آدم های ایراد گیرن
باید به تیم طراحی آفرین گفت.
feri
۲۶ دی ۱۳۹۱کپی اینه
http://mycarblog.org/wp-content/uploads/2012/03/mazda-shinari.jpg
محسن
۲۶ دی ۱۳۹۱کار هر بز نیست خرمن کوفتن
گاو نر میخواهد و مرد کهن
تکنیک طراحی اصولی و ساخت خودرو در ایران حالا حالاها به وجود نمیاد
اینکه حتی نتونستن الگو برداری درستی از چند نمونه موجود کنند و اون رو به شکلی ناهمگون سرهم کردن , جای برای افتخار کردن باقی نمیذاره
در حد یک ایده باقی میمونه
این محصول به ظاهر خمیر مایه ای لوکس داره در حالی که هیچ شرکت تولید کننده ای در ایران حاضر به سرمایه گذاری در این بخش نیست چرا که بخش اول توجه به بازار هدف هستش
طراحان این نمونه همونطوری که مشخصه چند تا جوون هستند و یک کم گل بازی کردن , زیاد جدی نگیریدشون
حمیدرضا
۲۶ دی ۱۳۹۱باید منصف و واقع بین بود بعضی دوستان خودشون رو شهروندهای سوئیس فرض می کنن.در صورتی که همه می دونیم تحریم های بین المللی کمر اقتصاد وصنعت ما رو شکسته.دراین شرایط تنها می بایست به این دوستان با جسارتی که به خرج دادن دست مریضاد گفت.یک سوزن به خودمون بزنیم یک جوال دوز به مردم.
محمد حسن
۲۶ دی ۱۳۹۱ماشالله به بچه های ایرانی
صابر
۲۶ دی ۱۳۹۱جلوش واسه میتسوبیشی . عقب آئودی . کلن فقط کپی میکنن بعد میگن طراحی ایرانی – بگین کپی پیست رو خوب بلدیم. آخه این ماشین کجاش خوانوادگیه؟ قیافش به دره خانواده نمیخوره- حالا موتور رو از کدوم ماشین میخوان بگیرن خدا میدونه
amin7
۲۶ دی ۱۳۹۱واسه شرکتی که تا حالا توی عمرش اسم کانسپت رو هم نشنیده این طراحی خیلی خوبه امیدوارم پیشرفت کنن ازون ماشین های فاجعه بیان بیرون !
حلوش قشنگر تر از عقبشه !!!! و نکته عجیب اینه که ((( ریشی ها هم حضور ندارن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! )))
جواد
۲۶ دی ۱۳۹۱کم کم داره معلوم میشه مشکل کار ما از کجاست !!!
peiman09
۲۶ دی ۱۳۹۱این چیه واسه اولین بار انتظار بیشتر از این بود .. رینگ و لاستیکشو نگاه کنید مثل چرخ گاری .. شکلشم همش کپی برداریه مثل سال 2003 که cls طراحی شد که از فورد و جگوار گرفته شده بود .. این بیشتر از bmw x6 الهام گرفته .. بازم واسه باره اولشون این ماشین آشغال چون هیچ ایده ی تازه و نبوغی در طراحیش نمیبینم .
آرش
۲۶ دی ۱۳۹۱اگه ایرانی هستی از این طرح حمایت کن برو یه نگاه تو کوچه تون بنداز ببین چه ماشینایی میبینی بعد از این طرح عیب بگیر هر طرحی یه عیب هایی هم داره حتی bmw x6 پس سعی کنید تشویق کنید زحمت کشیدن این داره نشون میده که شرکتای خودروسازی ما فقط هر طرحی که میزنن فقط نقشه شون جیب من و شماست
اگه ایرانی هستی از این طرح حمایت کن
علی
۲۶ دی ۱۳۹۱با وجود تمامی احترام برای کار انجام گرفته در محدوددیت های موجود باید بگم که این طرح ایراداتی داره که اگر به یه صافکار هم نشون بدید می فهمه . حالا این آقا چه مهندسی هست نمی دونم. مثلا با وجود دو کرو محدب و مقعر هیچ دری رو نمیشه از نظر دینامیکی باز و بسته کرد. از زاویه ی جلو نباید جانب چرخ ها مشخص باشد. کرو عمودی هم خیلی زاویه داره و کله ی سرنشینا می زنه بیرون از پنجره. بازم خواستید می گم
آرش
۲۷ دی ۱۳۹۱اگه این عیب داشته باشه تیبا پرایدی که سوار میشی چی هستن مخصوصا تیبا
به نظر من این 20 نفر مهندس هستن و کسایی که در سایپا ایران خودرو اسم مهندس یدک میکشن از یه کارگرهم کمتر حالیشونه
فرزاد
۲۶ دی ۱۳۹۱واقعا خجالت داره آدم وقتی نظرات بیخود و مزخرف بعضی هارو می خونه اعصابش خورد میشه یکی میگه این ماکته یکی میگه آشغاله یکی میگه… خوب دیگه ما با این ها 70 میلیون شدیمو شایدم حقمون همین باشه!!! شما که به تلاشه 8 ماهه 20 نفر احترام نمیذاریو اسم آشغال روش میذاری لیاقتت اینه که همون پرایدو سوار شی که در حد شعور خودته و توهین از این بدتر نیست هیچ کس نمیاد از لحاظ علمی طراحیو نقد کنیه و اینم بگم به نظر من طراحیه انقلابی داره واسه خودش. دلیلم نمیشه جون شبیه ماشینی باشه از اون کپی گرفته باشه خیلی از ماشین ها تو دنیا شبیه هم هستن. حتی اگه زشت ترین طراحیه دنیا هم باشه باید حمایت شوند چون اگه میخواهیم موفش شویم راه درازی در یش داریم.به امید موفقیت ایران و ایرانی
محسن
۲۷ دی ۱۳۹۱جناب آقا فرزاد واقعا برای این نوع نظر دهیتون متاسفم
در این که ماکت هست که نمیبایست شک کنید
ساخت ماکت اولین مرحله ساخت یک پروتوتایپ هستش و در واقع ساده ترین حالتش
مهندس ساخت خودرو یکی از پیچیده ترین علوم مهندسی هستش که لازمه اون توان ساخت نزدیک به ساخت 10000 هزار قطعه مجزا رو داره که خیلی از اونها در حد و توان فنی شرکتهای ایرانی نیست که اگر میبود نمیبایست تا این لحظه نزدیک به 6 ماه باشه که تولید پژو 206 مدل 2000 متوقف شده باشه
از کوزه همان برون تراود که در اوست
از صنعت ایران و توان واقعی فنی اون هم بوی خوبی در حال حاضر به مشام نمیرسه
با حلوا کردنهای دروغین هم نمیشه ره صد ساله رو یک شبه طی کرد
کره جنوبی هم که در کلیه ابعاد یک سرو گردن از ایرنا جلوتره , خاطم هست اولین خودروی خودش رو تقریبا شاید در سال 1980 با نام پونی و با مشکارت فنی پورشه تولید کرد
رمز موفقیت اینروزه مشکارت با شرکتهای مطرح در زمینه ساخت و انتقال تدرجی تکنولوژی به داخل هستش که نمونه دیگه اون رو هم در مشارکت فنی پروتون و لوتوس میتونیم شاهد باشیم
سعنتی که از سال 1348 در ایران پا گرفته و هنوز که هنوزه درگیر تولید پراید مدل سی سال پیشه رو که نمیشه شایسته تقدیر دونست
این جوونهایی که شما هم فرمودید , دست پرورده های همون گروههای تولیدی هستند پس زیاد هم خط خطی کردنها و گل بازیشون رو جدی نگیرید
فاصله بین عمل تا تئوری در صنعت خودرو خیلی زیاده
ضمنا معمولا نمونه های کانسپت در تمام دنیا جهت نمایش توان فنی شرکتها به کار میره و معمولا این نمونه ها از سوی شرکتهایی ارائه میشه که همین الان هم کاملا مطرح هستند
خنده داره که بپذیریم که شرکتهایی مثل ایران خودرو و سایپا که هنوز نونشون در گرو مونتاژ و یا واردات قطعه از هند هستش , به خودشون جسارت این رو بدن که پاشون رو از گلیمشون دراز تر کنند
در هر صورت تعریف و تمجیدهای شما هم تنها نقش هندونه سفید رو بازی میکنه