آیا تصور میکنید که خودروی میتسوبیشی میراژ شما جان ندارد؟ یا با دیدن خودروهای مکعبی شکل ژاپنی با حجم موتور ۶۰۰ سی سی لبخند میزنید؟ کافی است کمی به گذشته رجوع کنید تا ببینید که مردم برای مسافرتهای جاده ای متکی به چه خودروهای ضعیفی بودند و چقدر آن خودروها میتوانست یک مسافرت را کسالتبار نماید. شاید روزی، آیندگان درباره خودروهای امروزی چنین تصوری داشته باشند.
در زیر فهرستی از ده خودرو با حداقل نیروی تولیدی موتور آورده شدهاند.
10. سوبارو ۳۶۰
بهعنوان یک خودرو در کلاس Kei در ژاپن با موتور ۳۵۶ سی سی دو سیلندر دوزمانه تنها ۱۶ اسب بخار نیرو داشت. البته نسخههای بعدی این خودرو تا ۳۶ اسب بخار قدرت تولید میکردند. که این برای یک خودروی با وزن ۴۵۴ کیلوگرم، رقم بدی هم محسوب نمیشود.
![Subaru 360](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Subaru-360-500x359.jpg)
۹. فیات ۵۰۰ Nuova
در حالی که یک فیات ۵۰۰ امروزی با موتور چهار سیلندر خود حداقل ۱۰۱ اسب بخار نیرو دارد، صحبت ما از مدلی است که با موتور هوا خنک دوسیلندر ۱۳ اسبی حرکت میکرد.
![Fiat Nuova 500](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Fiat-Nuova-500-500x332.jpg)
۸. دایهاتسو میجت
صحبت از یک تراک هشت سیلندر یا شش سیلندر توربو نیست. این تنها یک سه چرخه باربر است که یک سرنشینه میباشد و تنها ۱۰ اسب بخار از پیشرانه آن حاصل میگردد.
![Daihatsu Midget](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DaihatsuMidget-500x422.jpg)
۷. سیتروئن 2CV ژیان
ژیان با موتور ۲ سیلندر خود در نسخههای اولیه تنها ۹ اسب بخار قدرت داشت. هدف از طراحی این خودرو، حمل دو کشاورز با یک گونی ۵۰ کیلویی سیبزمینی با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت بود! در سالهای آخر، نیروی تولیدی آن به ۳۰ اسب بخار نیز میرسید.
![Citroën 2CV](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Citro%C3%ABn-2CV-500x267.jpg)
۶. ویژن بیسکوتر
این خودروی کانورتیبل که همانند خودروهای زمینهای گلف به نظر میرسد تنها ۹ اسب بخار تولیدی از موتور تک سیلندر دو زمانه را به چرخهای کوچک خود منتقل میکند.
![Voisin Biscooter](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Voisin-Biscooter-500x313.jpg)
۵. الدزموبیل با داشبورد محدب
این خودرو در سال ۱۹۰۱ عرضه شده و با توجه به وزن آن نیروی ۵ ساب بخاری موتور تک سیلندر آن که با آب خنک میشد، قابل قبول بود.
![Oldsmobile Curved Dash](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Oldsmobile-Curved-Dash-500x375.jpg)
۴. Une Voiture Sans Permis
در مورد این خودروی فرانسوی با نام عجیب و غریب آن باید بگوییم که با وجود یک موتور ۵ اسب بخاری، نیازی به داشتن گواهینامه برای راندنان ندارید! این خودرو در حال حاضر نیز تولید میشود و همین باعث تمایز آن با سایر خودروها میشود.
![Une Voiture Sans Permis](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Une-Voiture-Sans-Permis-500x336.jpg)
۳. پیل P50
به نظر میرسد که این خودرو کوچکترین خودرویی باشد که میتوان درون آن نشست و آن را راند. بنابراین نیروی ۴.۲ اسبی برای این سه چرخه توجیهپذیر است.
![Peel P50](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Peel-P50-500x305.jpg)
۲. Brutsch Mopetta
یک موتور تک سیلندر با حجم تنها ۴۹ سی سی، وظیفه حرکت دادن این خودرو را دارد. بنابراین جای تعجب نیست که قدرت آن یک چهارم یک سیتروئن 2CV باشد.
![Brutsch Mopetta](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Brutsch-Mopetta-500x360.jpg)
۱. واگن موتوری کارل بنز
اختراع نخستین خودرو نباید همراه با یک پیشرانه قدرتمند بوده باشد. در واقع اولین خودروی جهان که کارل بنز اختراع نمود، ۰.۷۵ اسب بخار قدرت داشت. اما با همین نیروی اندک، زمینهساز پیشرفتی عظیم در حملونقل و تکنولوژی شد که تا امروز و آینده ادامه دارد و خواهد داشت.
![Benz Patent Motorwagen](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Benz-Patent-Motorwagen-500x330.jpg)
Ahmad
۳ دی ۱۳۹۳Brutsch Mopetta خیلی خنده داره شبه اسباب بازیاست.
MAFIA
۳ دی ۱۳۹۳10 شاهی هم نمیدم برم تو نمایشگاه همچین ماشینهای مزخرفی رو ببینم.به درد بچه 10 12 ساله میخورن همشون.
خاوری
۳ دی ۱۳۹۳اتفاقا من اگه برام مقدور بود حتما میرفتم و میدیدم که چطور بشر از خلال سالها تلاش و تجربه و علم به چنین سطحی از توان و تکنولوژی رسیده .. این نمایشگاه برای ما ایرانی ها خیلی عبرت آموزه… دیدن این ماشینهای ابتدایی و ساده شاید خیلی مهیج نباشه اما نکات بسیاری داره مثلا صنعتی شدن یک بازه زمانی بلندمدته نه یک جرقه… بنز از خودروی سه چرخه شروع کرده و حالا به اس کلاس مشهورترین سدان لوکس جهان رسیده..برادر مافیا تاریخ رو دست کم نگیر
صادق
۳ دی ۱۳۹۳درود بر داداش خاوری گل
تاریخ خیلی شیرینه اگه بهش دقت کنی
هدفا با هم فرق داشتن ولی همشون یه چیزو داشتن کامل میکردن
شاید روزی که کارل بنز این ماشینو اختراع کرده هیچوقت توی فکرش نبوده و نمیگنجیده که یه روزی به اسمش ماشینی تولید بشه که هوای اتاقو یونیزه کنه (اشاره به s-class)
وقتی صنعت تو قرن 17-18 داشت شکل میگرفت خیلی چیزا شروع به عوض شدن کردن که خییلی هم جالبن
همین واگن موتوری بنز هم اگه اشتب نکنم توی 20 سال آخر قرن 18 تولید شد
به نظر من قرون 17 و 18 جزء تاثیرگذار ترین قرون تاریخ زندگی بشرن ( اگه نگیم تاثیرگذارترینن!)
ارادت
afish
۴ دی ۱۳۹۳با سلام و عرض ادب فکر کنم dragonborn با اسم جدید برگشته
سهیل
۳ دی ۱۳۹۳دقت کردین وقتی تو “ویژن بیسکوتر” نشستی نمیتونی جلوتو ببینی؟!
حسین
۳ دی ۱۳۹۳دوستانی که حاضر به تولید پراید نیستم لایک بزنن
می خوام رکورد جهان بشکنه
مدیونی لایک نکنی که به امید روزی پراید از دور خارج بشه
shahin
۳ دی ۱۳۹۳واگن موتوریه بنز بوووق نداره!!!!!!!!!!!!
shahin
۴ دی ۱۳۹۳شما که دیس لایک زدی بگو کجایه تا ما هم بدونیم.
حدیثه
۴ دی ۱۳۹۳این تاریخچه است داستان اسباب بازی ها که نیست
سپهر
۳ دی ۱۳۹۳خوب حالا ببین همینا الان به چه تکنولوژی های بالایی رسیدن نمونش سوبارو هرچند سگ همینا می ارزه به پرایدواین ماشینای ایرانی اون زمان دانش وتکنولوژِی در همین سطح بوده که اینا واسه مردمشون یه همچین ماشینایی میذاشتن ولی الان که انقدر دانش وتکنولوژی پیشرفت کرده چرا مردم ایران باید سوار یه همچین لگنایی مثل ماشینای ایران خورو وسایپا بشن؟ زمان قدیم مردم کشورای دیگه سوار اینا میشدن اون زمان مردم ایران لابد قاطر سوار میشدن بنده خدا ها. این سه تای آخری از همه مسخره تروخنده دارترن هرچن که اینا هم کلی زمان بردن تاساخته بشن.
4MATIC
۳ دی ۱۳۹۳شعار میتسو بیشی میراز:(ظریف اماحریف)
ولی درواقعیت:(ظریف اما ناحریف)
shahin
۳ دی ۱۳۹۳ضغیف اما حریف!!!
4MATIC
۳ دی ۱۳۹۳اخه مگه می شه ماشین فیات 500 با13 اسب راه بره
یعنی ازلاک پشت کند تر
ارمان
۳ دی ۱۳۹۳یه زمانی هیچ کس فکر نمیکرد ماشینهایی با توان بمب افکنهای جنگ جهانی دوم تولید بشه اما الان میشه در اون زمان هم همین ماشینها بد نفروختن , دنسا در حال رشد دیگه عزیز همین موتور cg125 خودمون 7.40 کیلووات (10 اسب بخار) قدرت تولید میکنه اما من دیدن سه ترکه 100 کیلومتر هم میره
مک میسل
۳ دی ۱۳۹۳عشق است اون ژیان!
mohamad
۳ دی ۱۳۹۳باسلام خدمت دوستان
من یه دوو 2000اسپرو دارم نقره ای حتی خط وخش هم نداره به نظرتون میصرفه بفروشمش یه پراید صفر بگیرم؟
سپهر
۳ دی ۱۳۹۳والا به نظر من نه دوو کجا پراید کجا شاید پراید صفر بودنش خوب باشه ولی دوو از نظر کیفیت از پراید سره باز ببین دوستای دیگه چی میگن؟
مک میسل
۳ دی ۱۳۹۳درود محمد عزیز.
دوو تو بفروش،اگر میخوای سواری همون دوو رو بکشی.
پراید نگیر،یه پژو 2000 مدل78 به پایین بگیر.فقط مواظب باش بهت نندازنا!!!
کاربراتش عوض شده باشه به گریت میندازه.
تر تمیزشم بگیر.یا اصن میخوای تا عید صبر کن بیا مال مارو بگیر!این جیمیل منه.
اگر تا عید مشکلی نداری و میخوای2000 بگیری بیا من راهنماییت کنم!kasraa.0000@gmail.com
2000ها واقعا عالین بین خودرو های دست2 ارزون قیمت
4MATIC
۳ دی ۱۳۹۳واگن موتوری کارل بنز=لایک
پراید=دیسلایک
shahin
۳ دی ۱۳۹۳یعنی اونایی که لایک کردنیه واگن موتوری بنز رو با یه پراید بزارن جلوشون ، واگن موتوری بنز رو بر میدارن!!!
واقعا که…
shahin
۳ دی ۱۳۹۳به من اگه پرایدم بدن خوشحال میشم! 20 میلیونه
علي
۳ دی ۱۳۹۳فکر کنم ائن واگن موتوریه گرون تر باشه هاااا حالا خود دانی :D
مرتضی
۴ دی ۱۳۹۳با پول اون ماشین کارل بنز میتونی پنجاه تا پراید صفر بخری! گول قیمت پرایدو خوردی؟؟ :D میدونی چقدر اون ماشین میارزه هم از نظر تاریخی هم انتیک بودنش؟
شایان
۳ دی ۱۳۹۳به من اگه واگن موتوری بنز و بدم بگن اینو برمیداری یا اس کلاسو من اینو برمیدارم چون اولا این ماشین نخستین ماشین دنیاست و قیمت نداره دوما مطمئن باش کیفیتش از پراید خیلی بالاتره
shahin
۳ دی ۱۳۹۳کولرشم خیلی خوب کار میکنه !
shahin
۳ دی ۱۳۹۳دوستان یعنی همه به لج من دیسلایک زدن تا اون موقعی که من دیدگاهمو ننوشته بودم واگن موتوری بنز فقط دو تا جلو تر بود.
shahin
۳ دی ۱۳۹۳با پراید صد تا رو میشه بری تازه هنوزم بیشتر
کولر و بخاری داره
خیلی قویتر از اینه بوووق داره اما این نداره!
سپهر
۳ دی ۱۳۹۳وای یعنی ببین پراید چقدر بدبخته که جلو واگن موتوری کارل بنز کم اورده.
4MATIC
۳ دی ۱۳۹۳شاهین جون فعلا که نظرسنجی داره اینو نشون می ده تکنولوزی که تو اون گاری به کاررفته به جرات می تونم بگم یک صدمش تو پراید به کارنرفته
ارمان
۳ دی ۱۳۹۳واقعا ادم متاسف میشه چون پراید حد کمش سقف داره و سر بالایی رو میتونه بالا بره میدونم سرفا یه حرکت اعتراضیه اما بد نیست یکم انصاف هم به تنمون بمالیم , دوستمون میگه 1% تکنولوژی در پراید به کار نرفته , دوست دارم به 5% اون اشاره کنید , فقط منطقی باشیم سخت نیست البته هنوز هم فکر میکنم شوخی کردین
احسان(احسان سابق)
۳ دی ۱۳۹۳بنز همیشه توی ترین ها بوده و از اوایل عصر صنعتی شدن تا حالا که چند سالی عصر صنعتی تموم شده و وارد دوره تکنولوژی شدیم این شرکت توی نواوری همیشه بهترین بوده و هست.توی تمام این سالها بنز عقب نشینی نکرده و همیشه با قدرت نواوری رو به خودروسازی تحمیل کرده و حتی داشتن یک مرسدس بنز رو تبدیل به رویای امریکایی ها و ژاپنی ها کرد.این شرکت واقعن قابل احترامه
شایان
۳ دی ۱۳۹۳بازم بنز اوله خدایش ببینید از کجا به کجا رسیده پیشرفتشو میشه با پوست و استخون لمس کرد درود بر بنز
4MATIC
۳ دی ۱۳۹۳شایان به قران به خدا به پیغمبر به هرچی تو بگی من شرط می بندم اگه بهت بگن بنزS500ویا واگن موتوری بنز
شیرجه می زنی تو S500
ینی اگه غیراین باشه باید بری دکتر
شایان
۳ دی ۱۳۹۳شاید شما درست بگی/ولی ماشینی که کارل بنز با دست خودش و با خون و دل درست کرد برای من از همه چی با ارزش تره
علي
۳ دی ۱۳۹۳یه ذره فکرکنی شما باید بری دکتر ! :D
یه واگن میگیره میفروشه اونوقت باهاش چندتا s میخره
حالا شما کجا شیرجه میزنی ؟ :D
farzad sportage
۶ دی ۱۳۹۳چند وقت پیش تو جاده فیروز کوه یک برف سنگینی اومده بود و که اسفالت یخ زده بود تو راه دو تا مرسدس بنز s500 دیدم که هر دو شون از شیب خیلی کم نمیتونستن برن بالا من که از خنده غش کرده بودم برای اینکه 800 ملیون تومن ماشین نمیتونست از یه شیب بره بالا ولی پراید رفت بالا
شایان
۷ دی ۱۳۹۳دوتا s500 اونم یه جا اونم با یه چشم(یه نفر) عزیزم حتما آلبالو گیلاس میچید تحقیر میکنی حداقل تابلو نکن تا ضایع نشی
ارمان
۷ دی ۱۳۹۳احتمالا ضعف از تایر بوده
RETOLEX
۳ دی ۱۳۹۳به غیر از واگن بنر بقیه چطور تونستند اینقدر ضعیف باشن !!!!
مصطفی
۳ دی ۱۳۹۳Une Voiture Sans Permis؟کسی میشه تلفظ صحیخشو بگه؟
صادق
۳ دی ۱۳۹۳داش مصطفی احتمالا یه این شکله:
“این وُیچر سَنس پرمیس)
کلمه ی اول یه چیزی بین این و اُین
البته یکم تلفظش با نوشتنش فرق میکنه ولی تفریبا یه همچین حالی داره
البت این تلفظ انگلیسیش بود که گفتم، چون جمله فرانسویه ممکنه تلفظ فرق کنه
ارادت
مصطفی
۳ دی ۱۳۹۳ممنون داداش!
ali
۳ دی ۱۳۹۳تلفظ فرانسوی:
“اوون واتوغ سان پِغمی”
اوون = یک
واتوغ = ماشین
سان = بدون
پغمی = گواهینامه
علي
۳ دی ۱۳۹۳فکر کنم ماشین جالبی باشه طرفدارم زیاد داشته باشه ! :D
Archi Khan
۳ دی ۱۳۹۳آقا خیلی جالب بود.
دست مترجم درد نکنه، بعضی وقتا مطالبه اینجوری هم تو سایت گذاشته بشه خوبه
مجتبی(ساروی)
۳ دی ۱۳۹۳اقا یه سوال ؟تو عکس سوبارو360پدرومادر دارن بچه رو میشونن پشت فرمون
NCR
۳ دی ۱۳۹۳متسفانه بعضی ها این ماشین هارو مسخره می کنن!!!!!!ولی هیچ کس خبر نداره که سازندش چه خلاقیتی به خرج داده تا این رو بیازه مثلا خود ژیان که کمک فنر هایی داره که رو هیچ کدوم از ماشین های امروزی نیست
4MATIC
۳ دی ۱۳۹۳بابا سگ دوو می ارزه به پراید یه وقت این اشتباهو نکنیا به نظر من پولی روکه می خوای بذاری روش پراید بگیری خرج بازسازی ماشین کن
البته نظر بقیه دوستانم بپرس
Ehsan
۳ دی ۱۳۹۳کل مطلب رو میخوندم دو چیز به ذهنم رسید ، میخواستم به جمله آخر لایک بدم که البته لایک نداریم و عکس دوم رو که دیدم و البته فیات رو به این رسیدم که من چقدر عاشق سفر به ایتالیام هم مکان های تاریخی عالی داره و هم طبیعت زیبایی ، تقریبا از این لحاظ مثل ایرانه ولی یک تفاوت بزرگ با ایران داره آنها برای این میراثشون خیلی تلاش میکنندو البته نگهداری و ما که متاسفانه طبیعتمون رو از بین میبریم و اینکه چقدر این تاریخ و ایران باستانمون دشمن داره ان هم نه از نوع خارجی بلکه داخلی ، چه دشمنانی که آگاهانه با تاثیر چند نفر اون تاریخ رو انکار میکنند و چه انها که ندانسته و به تخریب ان مشغولند ، افسوس که خیلی چیزها رو از دست دادیم یا داریم از دست میدیم یا اگر نداشتیم تلاش هم نکردیم بدست بیاوریم به قول یک بزرگی این بد نیست که بگویند تو هیچ نبودی و الان هم هیچی ، بدتر ان است که بگویند بزرگ بودی و الان هیچی ، ببخشید از جملات ولی عکس دوم باعث افسوسم شد
صادق
۴ دی ۱۳۹۳داش احسان توی سفر به ایتالیا باهم هم عقیده هستیم، واقعا عاشق این کشورم و خیلی دوست دارم از نزدیک ببینمش، چون جزء زیباترین کشورهای جهانه و اگه اشتباه نکنم بهشت دنیا هم در ایتالیا واقع است
در مورد تاریخ باید گفت که از این اینکه زمانی قصد داشتند تخت جمشید رو تخریب کنن که اعتراض شدید مردم به خصوص قشر تحصیل کرده و اساتید و دانشجویان تاریخ رو به همراه داشت، از همینجا باید بفهمیم که چقد تاریخ برای آقایون ما با اهمیته
یه زمانی قصد داشتند دوران پادشاهی رو از کتابهای تاریخ حذف کنن، یکی نبود بگه اونوقت چی از تاریخ ایران باقی میموند؟؟؟!؟!؟!؟
ولی یه کشوری مث ایتالیا تاریخ خودشو نگه داشت و اونو هم به جهان معرفی کرد تا مردم بیشتر باهاش آشنا بشن و به این کشور روی بیارن نه اینکه ازش فرار کنن.
آمریکا همینطور داره از لای خاک جنازه های با قدمت بالا بیرون میاره تا به همه ثابت تاریخ چندهزار ساله داره ولی ما تاریخ چندهزار ساله مون رو به راحتی هرچه تمام تر ندید میگریم!!!! :(
احسان جان، اینکه افسوس خوردی، واقعا درسته، چون افسوس هم داره، هرکسی که ایران و تاریخ ایران رو میشناسه و وضع الانشو میبینه افسوس میخوره
Ehsan
۴ دی ۱۳۹۳درود صادق جان ، کاملا درسته ، امیدوارم روزی همان شویم که همه دوست داریم
رضا
۴ دی ۱۳۹۳آقا مطمئنی اولین خودرو رو کارل بنز ساخت و هنری فورد نبود که اونو ساخت؟؟؟؟
امریکائیها و آلمانیها رو این همیشه اختلاف دارن اما من خوندم که هنری فورد مخترع اولین خودروی موتوری بوده
شایان
۴ دی ۱۳۹۳این یه اشتباه که خود آمریکائی ها هم قبول دارن کارل بنز اولین تولید کننه اتومبیله اونم بیست و چند سال قبل از ساخت اولین ماشین در آمریکا
Ehsan
۴ دی ۱۳۹۳هنری فورد اولین ماشین قابل استفاده برای عموم رو ساخت
4MATIC
۴ دی ۱۳۹۳شاهین برادرعزیز باهات شرط می بندم اگه واگن موتوری بنز روباهاش 1سال رانندگی کنی نصف پراید برات خرج داره
یه پسر
۴ دی ۱۳۹۳دوستان ام وی ام 110 های 800 سی سی رو هم بنویسین که 58 اسب بخار قدرت دارن
یه 3 سال هم کار کرده باشن
دست صاحب … هم باشن
تو سربالایی هم باشن
اگه کوه حرکت کرد اینام حرکت می کنن
محمدMOHAMMAD
۵ دی ۱۳۹۳همگیشون بهتر و باکیفیت تر از خودروهای ایرانی هستند
love samurai
۵ دی ۱۳۹۳اقا این پیل قرمزه خیلی باحاله یه نیم ساعتی خندیدیم:)
بنده خدا
۵ دی ۱۳۹۳سلام.خنده دار نیست.الان پژو405با موتور1800فقط95اسب قدرت داره…موتورای 1800الانحداقل130به بالا اسب بخار با گشتاور بالای 170تولید میکنن….یا پراید(اچ پی پلاس)1300فقط64اسب بخار تولید میکنه….افتضاحه…با مصرف سوخت بالاشون…405به اندازه کمری مصرف داره…
Ali
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ماشینای رادیو کنترول از اینا قوی ترن:)