این روزها خودروی هیبریدی و الکتریکی بیش از هر زمان دیگری خبرساز شدهاند. خریداران در سال ۲۰۱۹ گزینههای گوناگونی را پیش روی خود میبینند؛ اما حتی بدون کمک گرفتن از مجموعه باتری یا پیشرانههای الکتریکی هم میتوان روی پیشرانههای دیزلی و بنزینی مدرن حساب باز کرد. خودروهایی همچون میتسوبیشی میراژ مصرف سوخت حدود ۵.۸ لیتری دارند که بسیار مناسب میباشد.
بنابراین برای افرادی که به دنبال خرید خودرویی کممصرف اما سنتی هستند، ما لیستی از کممصرفترین خودروهای غیرهیبریدی/الکتریکی بازار را گردآوری کردهایم.
با توجه به نتایج تست منتشر شده توسط EPA خواهیم دید که همهی ۱۰ خودروی حاضر در لیست میتوانند در بزرگراه مصرف سوخت کمتر از ۵.۸ لیتری داشته باشند. موضوع سورپرایز کننده اینکه شورولت کروز دیزلی کممصرفترین خودرو در بزرگراه میباشد. خودروهای دیگری همچون کیا سراتو FE و جگوار XF دیزلی اما در شهر عملکرد چندان درخشانی ندارند؛ اما حتی پرمصرفترین خودروی این لیست هم مصرف سوخت ترکیبی ۶.۷ لیتری در هر صد کیلومتر دارد.
- کیا سراتو FE
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۷.۵/۵.۷/۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: ۱۷۷۹۰ دلار
کیا سراتو/فورته که برای سال ۲۰۱۹ نونوار شده با کممصرفترین نسخهی خود یعنی FE در این لیست حضور دارد. پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری این خودرو قدرت ۱۴۷ اسب بخاری داشته و مصرف سوخت نسبتاً مناسبی را ارائه میکند. هزینهی سوخت سالانهی این خودرو بنا به گزارش EPA برابر با ۱۰۵۰ دلار است.
- جگوار XF دیزلی
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۷.۵/۵.۶/۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: ۵۶۴۸۵ دلار
خودروی بزرگ و دوستداشتنی جگوار XF معمولاً به خاطر مصرف سوخت کم خود شناخته نمیشود اما داستان مدل دیزلی متفاوت است. پیشرانهی ۲ لیتری توربوی این مدل خروجی ۱۸۰ اسب بخاری دارد. هزینهی سوخت سالانهی XF دیزلی هم ۱۳۰۰ دلار گزارش شده که دلیل بیشتر بودن آن به بهای گازوئیل مربوط است.
- هیوندای الانترا اکو (مشترک)
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۷.۳/۵.۸/۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: ۲۱۰۵۰ دلار
کل خانوادهی هیوندای الانترای تازهنفس از نظر مصرف سوخت در ردههای بالای کلاس خود قرار میگیرند؛ اما پیشرانهی ۱.۵ لیتری قرار گرفته در دل الانترا اکو بهترین مصرف سوخت را دارد و هزینهی سوخت سالانهی آن برابر با ۱۰۵۰ دلار است (تصویر به الانترا لیمیتد تعلق دارد).
- تویوتا یاریس سدان (مشترک)
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۷.۳/۵.۸/۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: ۱۵۴۵۰ دلار
تویوتا یاریس سدان که بر پایهی مزدا شکل گرفته خیلی جذاب به نظر نمیرسد اما همچنان مصرف سوخت کم آن است که خصیصههای یک تویوتا را نشان میدهد. پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری این خودرو قدرت نه چندان زیاد ۱۰۶ اسبی داشته اما به مصرف سوخت ۵.۸ لیتری آن در بزرگراه منجر میشود. هزینه سوخت سالانهی یاریس سدان هم ۱۰۵۰ دلار برآورد شده است.
- هوندا فیت
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۷.۱/۵.۸/۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: ۱۶۱۹۰ دلار
نسل کنونی هوندا فیت به پایان راه خود رسیده اما همین خودروی قدیمی نیز یکی از کممصرفترین محصولات بازار آمریکا میباشد. این خودرو از پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری استفاده کرده و هزینهی سوخت سالانهی آن ۱۰۵۰ دلار ارزیابی شده است.
- جگوار XE دیزلی
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۷.۳/۵.۶/۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: ۳۸۵۱۵ دلار
باور کنید جگوار XE دیزلی سومین خودروی کممصرف بازار آمریکا در سال ۲۰۱۹ است. معمولاً چنین سدان هایی در زمرهی کممصرفترین خودروها قرار نمیگیرند اما بازهم داستان جگوار فرق میکند. مدل دیزلی XE از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری استفاده میکند. هزینهی سوخت سالانهی این خودرو نیز ۱۳۰۰ دلار گزارش شده است.
- هوندا سیویک سدان ۱.5T (مشترک)
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۷.۳/۵.۶/۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: ۱۹۴۵۰ دلار
هوندا سازندهی دو نمونه از کممصرفترین خودروهای بازار آمریکاست. دومین محصول این برند در لیست ما سیویک سدان توربو است که از پیشرانهی ۱.۵ لیتری و گیربکس CVT سود میبرد. این خودرو هزینهی سوخت سالانهی ۱۰۵۰ دلاری دارد.
- تویوتا کرولا هاچبک (مشترک)
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۷.۳/۵.۶/۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: ۱۹۹۹۰ دلار
تویوتا کرولا هاچبک جایگزین خودروی iM در سبد محصولات این خودروساز شده و کاملاً کممصرفتر از مدل یاد شده میباشد. پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری این خودرو قدرت ۱۶۸ اسبی داشته و با یک گیربکس CVT همکاری میکند. هزینهی سوخت سالانهی کرولا هاچبک هم ۱۰۵۰ دلار میباشد.
- شورولت کروز دیزل سدان
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۷.۵/۴.۸/۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: ۲۵۲۶۰ دلار
اگرچه نفسهای کروز دیزلی در آمریکای شمالی به شماره افتاده اما شورولت هنوز آن را از دیگر بازارها خارج نکرده است. هر دو مدل سدان و هاچبک دیزلی این خودرو در سال ۲۰۱۹ به فروش میرسند. مدل چهار درب این خودرو کممصرفترین خودروی غیرهیبریدی خانواده کروز است. پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری دیزلی این خودرو قدرت ۱۳۷ اسبی داشته و هزینه سوخت سالانهی آن ۱۲۵۰ دلار تخمین زده شده است.
- میتسوبیشی میراژ
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۶.۵/۵.۴/۶ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: ۱۳۷۹۵ دلار
ارزانترین خودروی سال ۲۰۱۹ بهصورت همزمان کممصرفترین خودروی سال هم هست. پیشرانهی ۱.۳ لیتری کوچک میراژ قدرت ۷۸ اسبی داشته و با یک گیربکس CVT همکاری میکند. هزینهی سوخت سالانهی این خودرو تنها ۹۵۰ دلار است.
Sajjad
۱۹ فروردین ۱۳۹۸پژو 405 با 1800 سی سی حجم موتور و 100 خر بی بخار صدی 12 مصرف میکنه…
امین پارسی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸خر بی بخار … ????????????
sina7
۱۹ فروردین ۱۳۹۸اره جگوار با موتور 180 اسبی صدی 7 میسوزونه
اونوقت اینجا ایرانیا افتخار میکنن تی یو 5 حدود 110 اسبی صدی 8 الی 14 میسوزونه
جواد
۱۹ فروردین ۱۳۹۸تو هم یه ایرونی هستی،…
بسم الله….
مهندس، کار آفرین، مخترع، مسئول بشو…
خودرو صدی ۲ سیسی بساز!!!
sina7
۱۹ فروردین ۱۳۹۸عزیزم شما تو ایران موتور بسازی با هوا کار کنه صدی 0 باشه ایران خودرو و سایپا میگن ناکارامده
هرچی مهندس تو ایران طراحی خودرو و دم و دستگاهشو انجام داده پسش زدن اکثرا هم پاشدن رفتن خارج
یه سریاشونم کن نتونستن برن یه پراید 84 خریدن باهاش اسنپ کار میکنن
قبل من و تو خیلیا واسه کاهش مصرف سوخت تو ایران تلاش کردن هیچکس ادم حسابشون نکرده
مانی
۲۰ فروردین ۱۳۹۸پس هیچکس نباید به چیزی که مثل روز روشنه نادرسته اعتراض کنه
اول باید بره اون کار رو یاد بگیره
خوبی؟
این آقا تخصصش چیز دیگه ایه,خودرو ساز نیست
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۸والا ما پرشیا مدل ۹۲ داشتیم تو اتوبان صدی ۶-۷ میسوزوند .البته Elx نبود .
الانم بسترن b50f داریم ، تو شهر وقتی هایی که خلوت هست رو ۶۸ کیلومتر کروز کنی تو همت ، صدی ۳ در کفی و ۵ در سربالایی میسوزونه .
بیرون شهرم صدی ۶ الی ۷ میسوزونه .
پر گاز بری ولی ۱۰ میشه.
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۸پرشیا مدل ۸۲ بود ، اشتباه نوشتم ۹۲
aston martin
۱۹ فروردین ۱۳۹۸سمندم پدر سوختو در میاره
ولی سمند ای اف سون گاز سوز معرکست مسیری که با بنزین 40 تومن آب میخوره این ماشین رو گاز زیر 20 هزار تومن میره
تازه خرابم نمیشه رو گاز
البته مدلای زیر 93 که خارجی بود قطعاتشون.
94 به بعد ردن
F22RAPTOR
۱۹ فروردین ۱۳۹۸دو سگمنت لوکس فقط هم جگوار
خوب استهلاک ی دارن
فرامرز
۱۹ فروردین ۱۳۹۸تو اروپا حداقل ۱۰ مدل هستن که از میراژ خیلی کم مصرف تر هستن. مثلاْ فولکس پولو بنزینی مصرف ترکیبی ۴.۷ داره که ۱.۳ لیتر کمتره و مدل دیزلیش فقط ۳.۶ لیتر سوخت مصرف میکنه. تو بازار آمریکا مصرف سوخت اهمیت زیادی نداره چون قیمتش به نسبت درآمد خیلی ارزونه (تو اروپا قیمت بنزین ۲.۵ تا ۳ برابره).
نوید جهرمی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸بچه ها، شما به اقوامتون که بحث ماشینی بکنن و آمار غلط بدن چی میگین؟
مثلا بنده خدایی داشت میگفت که رنو ماشینایی که تو فرانسه میده صدی 3 میسوزونه. یا یکی دیگه داشت میگفت شورولت شاسی بلند(منظورش سابربن بود) تو امارات دیده از صاحبش پرسیده گفته توی جاده صدی 7 میسوزونه توی شهر صدی 10.
سروش
۱۹ فروردین ۱۳۹۸در مقابل بعضی حرف ها فقط باید سکوت کرد
ایمان
۱۹ فروردین ۱۳۹۸آقا نوید از این بحث ها خیلی میشه ولی به شخصه ترجیح میدم فقط گوش کنم و چیزی نگم چون هرچی ما بگیم بی فایده هست و اونا فقط حرف خودشونو میزنن
917
۱۹ فروردین ۱۳۹۸فقط باید بگی باش
سورنا
۱۹ فروردین ۱۳۹۸بهترین راه اینه جواب ندی ولی اگر برات مهمه خیلی محترمانه بهش توضیح بده و با دلیل و منطق بهش بگو
بزار از گمراهی در بیاد
ایلیا
۱۹ فروردین ۱۳۹۸خیلیا هنوز میگن مزدا 3 منطقه آزاد 7 تومنه!
M
۱۹ فروردین ۱۳۹۸و جای بد کار اینجاس که همچین خودشونو میگیرن فکر میکنن علامه دهرن و این بیشتر از همه آزارت میده اگه بخوای سکوت کنی !
یه بار یه نفر انقدر با اعتماد به نفس میگفت تو آمریکا لند کروز میدن 3 هزار دلار داشت باورم میشد!
نوید جهرمی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸ممنون از پاسخ دوستان. منم با نظرتون موافقم. گاهی سکوت بهترین کاره.
NAVID۰۰۹۸
۱۹ فروردین ۱۳۹۸سکوت :
این روزها اینقدر شرایط اعصاب و روان مردم خرابه که (( سکوت )) آب روی آتش تمام بحثها و مجادلاته ، با اینکه حتی اگر حق ۱۰۰٪ در بحث با دیگران به شما داده بشه ، اما بنظر من بزارید طرف حرفشو بزنه و بره و هیچگاه با طرف چه در رانندگی چه در دوست و فامیل بحث نکنید ، چرا که وقتی طرف بحث بیهوده میکنه ، دنبال کسی میگرده که مثل خودش شروع به اَراجیف گفتن بکنه و ادامه ماجرا تا دعوا و خالی کردن عقده ها ووووو……..
هیچگاه آرامش و آسایش زندگیتون را با بحثهای اَلَکی خراب نکنید ، .
اما جدای از این مباحث ، چقدر خوبه این سیویک ، فکر نکنم حالا حالاها نیاز به نسل جدید داشته باشه ، طراحیش بینظیر گیرایی داره و آدمو به خودش وصل میکنه .
در هر مطلبی که عکس سیویک باشه ، اول کمی مکث میکنم و دوباره شروع به خواندن و دیدن باقی عکسها .فکر کنم سال ۲۰۱۴ رونمایی شد اگر اشتباه نکنم .
نوید جهرمی
۲۰ فروردین ۱۳۹۸گل گفتی
sina
۱۹ فروردین ۱۳۹۸❤️سیویک ❤️
سلطان کامپکت های اقتصادی
امین پارسی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸ببخشید این متن یه متن ترجمه شدست یا گردآوری شده ؟؟؟ چون یه جا نوشتید برای کسانی که میخواهند چنین خوردروهایی بخرند … آخه تو ایران کی میتونه چنین خودروهایی بخره … ارزونترینش ۱۳۰۰۰ دلاره که بیاد تو ایران ( اگر اجازه ی ورود بدن ) حدود ۴۰۰ میلیون قیمت میخوره … یارو ترجیح میده ۴۰۰ میلیون رو بذاره تو جیبش با تاکسی بره و بیاد تا اینکه میراژ بخره …
sina
۱۹ فروردین ۱۳۹۸این مطلب ترجمه شده از سایت موتور 1 هستش
علیرغم بارها درخواست دوستان پدال همچنان منبع نمیزنن و من واقعا دلیلش رو نمیدونم.
M
۱۹ فروردین ۱۳۹۸داداش اینا خوبن
خبر ترجمه میشه اگر میخواهید از مالکان مثلا میگم والکری باشید بجنبید چون تولیدش خیلی محدوده و یه رقم میلیون دلاری از حسابتون خارج کنید و این حرفا !
اتفاقا من با ترجمشون موافقم چون واسم جنبه فان داره!
NAVID۰۰۹۸
۱۹ فروردین ۱۳۹۸امیر پارسی عزیز .
کسی که ۴۰۰ میلیون پول ماشین میده در این شرایط ، مطمئن باش از درآمد کافی برخوردار هست و نیازی به تاکسی گرفتن نداره .
اما خدایی با این ترافیک سنگین خیابونها ، بنز هم داشته باشی ، بنظرم تاکسی راحتر باشه .
نوید جهرمی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸حضور جگوار در این لیست برام سورپرایزکننده بود.
شاید بهتر باشه به جای تغییرمتد تولید و تعدیل نیرو، تمرکزش رو بزاره برای افزایش کیفیت. ماشینی به این زیبایی و پرفورمنس بالایی که در رانندگی بین رقباش داره میتونه خودشو بالا بکشونه.
هادی ۸ سیلندر
۱۹ فروردین ۱۳۹۸ادمین بی زحمت یه مقایسه بین یاریس و میراژ بزار
در مورد استهلاک ایناش بنویس داخل میراژ دیدم خیلی تکمیل تمیز در اوردن
مانی
۲۰ فروردین ۱۳۹۸جدیدا رابطه پدال باMOTOR1 خیلی خوب شده
بحث ماشین پاک هست یه خبر داغ بدم
تایکان فراره 2 دنده باشه که باعث میشه 0تا صدش 0.3بهتر بشه و بردش هم15 کیلومتر بیشتر باشه
sunmartin
۲۱ فروردین ۱۳۹۸کیا سراتو fe هیوندای سویک t و شورولت کروز بهترین های این لیست هستند هم طراحی عالی دارند هم مصرف پایین