این روزها همهی خبرهای صنعت خودرو درباره محبوبیت کراس اوورها و شاسی بلندها است و با افزایش تقاضا شاید تخفیفهای زیادی وجود نداشته باشد بنابراین خریداران باهوش به دنبال چیزی فراتر از قیمت خودرو برای دست پیدا کردن به بهترین ارزشها هستند.
در این نوشتار ما هفت کلاس شاسی بلندها و مینی ونها را به شما معرفی خواهیم کرد که در طول دوره ۵ ساله مالکیت پایینترین هزینهها را دارند.
بر پایهی جوایز سالانه کمترین هزینه مالکیت Vincentric، هشت کراس اوور و مینی ون کمهزینه سال ۲۰۱۷ را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم.
- کراس اوور ساب کامپکت: هوندا HR-V
هزینههای مالکیت ۵ ساله: ۳۵۱۲۹ دلار
کوچکترین کراس اوور هوندا هم بهطور معقولی خوشچهره بوده و هم جادار است. این خودرو در ردیف دوم دارای صندلیهای جادویی است که کامل جمع شده و بهصورت تخت درمیآیند تا حداکثر ظرفیت استفاده از فضای بار مهیا گردد.
- کراس اوور کامپکت: سوبارو کراس ترِک
هزینههای مالکیت ۵ ساله: ۳۳۲۳۳ دلار
این خودرو اساساً یک سوبارو ایمپرزای واگن با ارتفاع بیشتر از سطح زمین و عناصر خاص بدنه است که باعث میشود ظاهری شبیه شاسیبلند داشته باشد. کراس ترِک جادار و خوشساخت بوده و سیستم چهارچرخ محرک دارد.
- کراس اوور میدسایز: سوبارو اوت بک
هزینههای مالکیت ۵ ساله: ۳۵۳۳۱ دلار
این خودرو نیز همانند یک سوبارو لگاسی استیشن واگن است که قد بلندتری داشته و استایل شاخص آن نشان دهنده رویه یک شاسیبلند است. اوت بک نیز بهصورت استاندارد از سیستم چهارچرخ محرک سوبارو بهره برده بنابراین خودرویی توانا و راحت است.
- کراس اوور بزرگ: فورد فلکس
هزینههای مالکیت ۵ ساله: ۴۰۶۸۵ دلار
این شاسیبلند بزرگ و جعبهای چندین سال است که بدون بازنگری بزرگی در حال تولید بوده اما در میان جادارترین کراس اوورها بوده و هزینههای مالکیت کمی دارد.
- کراس اوور لوکس کامپکت: لکسس NX 200t
هزینههای مالکیت ۵ ساله: ۴۵۱۵۴ دلار
محصول لکسس در بازار کراس اوورهای لوکس کامکپت مصرف سوخت پایین و هزینههای مالکیت کمی دارد.
- کراس اوور لوکس میانسایز: لکسس RX 350
هزینههای مالکیت ۵ ساله: ۵۲۷۴۰ دلار
RX قابلاحترام در کلاس خود خودرویی محبوب محسوب میشود و دارای پرفورمنس کلی خوب با کابینی جادار و ارزش فروش دوباره بالا میباشد.
- کراس اوور لوکس بزرگ: اینفینیتی QX60
هزینههای مالکیت ۵ ساله: ۵۱۹۶۴ دلار
خرید و نگهداری یک شاسیبلند بزرگ آسان نیست اما اینفینیتی QX60 با هزینههای مالکیت نسبتاً کم خود این موضوع را به یک تجربه شیرین تبدیل کرده است.
- مینی ون: تویوتا سینا
هزینههای مالکیت ۵ ساله: ۳۹۵۸۰ دلار
این خودرو پایینترین هزینههای مالکیت را در کلاس خودرویی کوچک اما رقابتی مینی ونها دارد. از جمله تجهیزات فراوان این خودرو میتوان به صندلیهای ردیف دوم فرست کلاس و… اشاره کرد.
منبع: motor1
Nima
۱ مرداد ۱۳۹۶آفرین به ژاپنى ها و تنها نماینده آمریکایى موجود یعنى فورد فلکس
آلمانى ها !!!!
بنزما
۱ مرداد ۱۳۹۶کلا قطعات خودروهای المانی نسبتا گران تر از قطعات و یدکی های ژاپنی است
تیاگو
۱ مرداد ۱۳۹۶منتظر محصولات جیپ بودم ولی
ایول به ژاپنی ها??
aston martin
۱ مرداد ۱۳۹۶نمیفهمم
ینی هزینه ی پنج ساله ی یک شاسی بلند در غرب معادل پول یک شاسی بلند جدید دیگست؟ این هزینه ها شامل صرفا تعمیراته؟
واقعا هزینه ی خیلی گزافیه برا این همه مدت
ما اینجا بعید میدونم طی پنج سال پول خود ماشین رو خرجش کنیم :/
خیلی پول زیادیه فک نمیکردم انقدر دردسر داشته باشه ماشین داشتن اونجا
من چندی پیش مقاله ای تو همین پدال خوندم که پول نگه داری یک فراری دست دوم طی یک سال رو گمونم حدود 5 تا ده هزار دلار میدونست
یا مثلا این لیست هزینه خودروهای دیگه رو در ده سال نصف این مبلغ عنوان میکنه
https://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/10-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/
اصلا درک نمیکنم موضوع رو
ساسان.م
۱ مرداد ۱۳۹۶احتمالاً مالیات سالیانه و پول بنزین و … حساب شده وگرنه حق با شماست مبلغ خیلی بالاست
aston martin
۱ مرداد ۱۳۹۶در این لیست پول شاسی بلند بعدی رو باید بدی به هزینه نگه داری پنج سالش :/
ACR VIPER
۱ مرداد ۱۳۹۶اینفینیتیqx60عالیه واقعا
به طوری که هزینه سالانش
از تمام کراس اور ها پایین تره
لکسوس هم که معرکس
ایول دوام جاپنیز
Pooya
۱ مرداد ۱۳۹۶تفاوت قیمت nx و rx هفت هزار دلاره!!!!؟ rx بیاد تو ایران فک کنم کم کم 150 میلیون گرون تر از nx باشه. البته هزینه مالکیت 5 سالو زده
Khan
۱ مرداد ۱۳۹۶هزینه مالکیت پنج ساله نه قیمت خریدشون.
sina
۱ مرداد ۱۳۹۶ژاپن است دیگر …
سامان اذری
۱ مرداد ۱۳۹۶??❤?
بهزاد
۱ مرداد ۱۳۹۶هزینه نگهداشت و استفاده 5 ساله یک خودرو شامل چند بخش هست که جمع همه ی آنها به عنوان هزینه کل در نظر گرفته میشه که شامل؛
هزینه کاهش قیمت خودرو در طول 5 سال
هزینه بیمه و مالیات در همین مدت
هزینه سوخت میانگین در 5 سال
هزینه نگهداری و تعمیرات و تعویض قطعه
سود لیزینگ در مدت مد نظر
به طور مثال بر مبنای آمارها هزینه 5 ساله سوبارو اوت بک به این شکل میباشد؛
کاهش ارزش خودرو 11529 دلار
مالیات 2648
سود لیزینگ 2697
هزینه سوخت 6289
بیمه 5331
نگهداری 5391
تعویض قطعات 910 دلار
که جمع این اعداد نزدیک 35 هزار دلار میشه.
Amir Schumacher
۱ مرداد ۱۳۹۶.
هزینه ها واقعا اون جا بالاست.
فقط نباید به قیمت اولیه نگاه کرد که اگر فقط قیمت اولیه مهم بود الان بیش از۵۰ درصد مردم اروپا و آمریکا از فراری و رولزرویس استفاده میکردند
.
از این ماشین ها از اینفینیتی بیشتر خوشم آمد.
حمیدرضا
۱ مرداد ۱۳۹۶جالبه فقط یه برند غیر ژاپنی بینشون هست ولی از همه چیز مهم تر این بحث نگهداری هست به پول ما رقمی بین 100 تا 150 میلیون میشه که برای یه خودرو خیلی زیاد محسوب میشه
Saied
۲ مرداد ۱۳۹۶ماشین ژاپنی یعنی ماشین بدون استحلاک.
ماشینی به لوکسیه rx با کم ترین هزینه نگهداری یعنی معرکه
امیرحسین
۲ مرداد ۱۳۹۶کاش بیشتر در مورد هزینه مالیکت هم توضیح میدادین.چون واقعا مشخص نیست این پول برای چی باید صرف یه ماشین با همین قیمت بشه..
امید
۲ مرداد ۱۳۹۶چرا سوبارو به قیافه و طراحی ماشین ها توجه نداره!!