لافراری سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را پر کرده است اما در این زمان این دوستان عزیز تازه به محدودیت سرعت جهانی رسیدهاند! ۱۰ خودروی کند امروزی را که میتوانید بخرید برای شما لیست کردهایم، هرچند که فکر نمیکنیم علاقهی زیادی به آنها نشان دهید! مرور لیست خالی از لطف نیست و منتظر نظرات شما دربارهی این خودروها هستیم.
۱. فولکسواگن آپ ۱.۰ – شتاب صفرتا صد کیلومتر در ۱۵.۳ ثانیه
آپ یک اسب اصیل است اما یکی از کندترین اسبهاست! اما چندان ناراحت نباشید. با قدرت ۵۹ اسب بخاری پیشرانه لاستیکهای شما دستنخورده باقی خواهند ماند و نگرانی از این بابت نخواهید داشت.
۲. تویوتا iQ مولتی درایو – ۱۵.۳ ثانیه
دپارتمان مهندسی تویوتا همهی توجهات خود را بر پکیجهای شیطانی و هوشمند iQ گذاشتهاند و احتمالاً چیزی که از زیر دست آنها در رفته اسب بخار بوده است. پیشرانهی ۱ لیتری پایهی این خودرو با آپشن گیربکس CVT جفت شده است و مطمئناً با این ترکیب نمیخواهید که در لاین تندروی بزرگراه برانید!
۳. تویوتا آیگو – ۱۵.۵ ثانیه
دومین خودروی تویوتا در لیست آیگو است که اگرچه جدیدتر است اما کندتر از برادر قبلی خود است. این خودرو که با سرعت میانهی خوبی ندارد از نمای جذابی برخوردار است اما…
۴. سیتروئن C-Zero – ۱۵.۹ ثانیه
این خودرو از آلایندگی صفر و رانندگی ساکت و آرام برخوردار است اما C-Zero همانقدر که ساکت است، همانقدر هم کند است. یکچیز برای اطمینان این است: این خودرو بیشتر شبیه g-Zero است وقتیکه بحث شتاب گیری باشد! پیشرانهی الکتریکی این خودرو از شتاب ۱۵.۹ ثانیهای برخوردار است.
۵. فیات دابلو – ۱۵.۹ ثانیه
با پیشرانهای که اصلاً سرحال نیست، پرفورمنس در این خودرو محلی از اِعراب ندارد! حداقل میتوانید بدون نگرانی از خالی شدن باتریهای خودرو به راه خود ادامه دهید.
۶. اشکودا فابیا ۱.۲ – ۱۶.۵ ثانیه
برای خریدارانی که دربارهی خریدن فابیای ۲۰۱۴ با پیشرانهی ۱ لیتری و شتاب ۱۵.۷ ثانیهای مردد بودهاند، اشکودا هنوز هم مدل قدیمی با شتاب ۱۶.۵ ثانیهای را ارائه میکند! بنابراین قدر مدل جدید را بدانید! این را به یاد داشته باشید که شما میخواهید از نقطهی A به B بروید بنابراین پرفورمنس اولویت اصلی شما نخواهد بود.
۷. اسمارت فورتو – ۱۶.۹ ثانیه
آخرین نسل اسمارت بسیار کند است و شبیه یک ماشین زمان به نظر میآید! بههرحال با راندن این خودرو و برای رسیدن به یک مقصد سه تولد را از دست میدهید (!)، موبایل شما منسوخ شده و گربهتان نیز مرده است!
۸. سوزوکی آلتو اتو – ۱۷ ثانیه
در بحث شتاب گیری این خودرو یک مجسمهی کلافگی است! توجه داشته باشید که این خودرو سومین مدل کند لیست است. امیدواریم که دفعات بعدی سوزوکی تحفهی چشمگیرتری ارائه دهد.
۹. پژو پارتنر تیپی – ۱۷.۱ ثانیه
نام خودرو از خیمه و چادر گرفتهشده چرا که این خودرو بهعنوان یک علاقهمند به جابجایی آمریکاییهای بومی در سالهایی که اذیت و آزار میدیدند مطرح است! و باید اشارهکنیم که شتاب گیری این خودرو هم شبیه همان واگنها با چرخهای چوبی است!
۱۰. پژو اکسپرت تیپی LWB – ۲۰.۷ ثانیه
خب واضح است که این یک ون مخصوص درگ است اما ما توصیه نمیکنیم که با این نهنگ پشت چراغ مسابقه قرار بگیرید! درحالیکه پژو نمیخواهد به ریشههای GTi خود بازگردد، نسخهی استاندارد بافاصلهی معمولی محورها شتاب ۱۸.۵ ثانیهای دارد.
منبع: carmagazine
volvo fh
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵شتاب پیکان از این پژو بیشتره.
علي
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵فولکس آپ چها در رو خیلی میپسندم و ی جورایی این طراحی با سیستم برقی مطئنا آینده خوبی پیش رو خواهد داشت .
Pooya_SK
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵این ماشین ها برای رانندگی در شهر و حمل بارن و اصلا مهم نیست که در چند ثانیه به ۱۰۰ میرسن درواقع ۰ تا ۱۰۰ فقط بدرد پیست و مکان هایی که می خوای مسابقه های مختلف بدی اهمیت داره.
ShoMpeT
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵آپ و اسمارت برای حمل بار استفاده میشن توی شهر شما؟ تویوتا iQ چطور؟ چجور باری حمل میکنند حالا؟
پ.ن: با اون قسمت شتاب گیری اسمارت مخالفم! ما یک دونه اسمارت داریم اما مطمئن هستم که خیلی زود تر از این حرفها به 60 مایل در ساعت میرسه!!!
Pooya_SK
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اگه دقت کنی دو بخش رو در یک جمله گفتم و هر کدوم رو جدا نگفتم.
به این صورت: این ماشین ها برای رانندگی در شهر و حمل بارن.
یعنی اسمارت و آپ و ایگو و بقیه هاچ بک ها مال شهرن و اون پژوها و فیات برای حمل بار.
بهنام طیبی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵پژو میدونستم جز کندترین ها.ولی ژاپنی ها تواین لیست جالب بود.
یاسین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام روز همگی بخیر.از احمد زاده جان هم تشکر ویژه بابت مطلب!خخخخ!یعنی من به همین شتاب پیاده روی خودمم راضی شدم.راسسی به نظر شما بین اسمارت فورتو و سوزوکی آلتو اتو و پژو پارتنر رالی دور دنیا بذارن و رانندهاشون در این راه به پیری زود رس دچار نشن،کدومشون خط پایان رو زودتر رد می کنه.بگذریم! خالی از بحث شتاب،برای کسایی که زندگی بی دغدغه ای دارندو هدفشون رفتن از نقطه A به نقطهB هست کافیه.البته خرده به شتابشون نگیرین،در عوض اصل هستن و هزینه پرداخت استهلاکشون هم صفر ه!
شاهین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵خواهش میکنم دوست عزیز
مهرداد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵فرانسه چندتا نماینده داره !!!
بهنام طیبی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵البته این هم بگم خودروسازی ژاپن بیشتر رو لوکس بودن کارمیکنه تا شتاب و سرعت
اتومبیل های سرعتی یا برای ایتالیا یا المان یا امریکا.
حبیب
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵یعنی نیسان gtr میتسوبیشی سوبارو لکسوس , lfa پشم؟
بهنام طیبی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵حبیب عزیز ژاپن چندا اتومبیل سرعتی داره و ایتالیا چندتا؟؟؟؟
من نگفتم ژاپن اصلا سوپراسپرت نداره ولی ایتالیا زیاد روخودروهای شتاب و سرعتی کارمیکنه
حبیب
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ایتالیا بهشت سوپر اسپرتها قبول دارم حرفتو
بهنام طیبی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵حبیب عزیز درود برشما.دقیقا درست
البته ژاپن هم قدر برای خودش
احمد باقری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵تویوتا آیگو نمای باحالی داره.
GT
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵آره دیگه داداش تو امثال تو هستن که نمای اجق وجق آیگو با اون شکل X وسطشو به پورشه ترجیح میدن.اونوقت از سلیقه و اینا حرف نزن و سعی کن نقد الکی نکنی طراح عزیز.
edris
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵جناب جی تی واقعاً حرف بی منطقی زدین. تویوتا آیگو واسه افرادی طراحی شده که اهمیتی به شتاب ماشین نمیدن و فقط جابجایی و هزینه و استهلاک کم مد نظرشونه. مثلاً پدر بنده با پنجاه سال عمر علاقه مند به تویوتا یاریس هستند. این دلیل بر مطلع نبودنشون نیست. این نشون میده سلیقه ها و نیاز ها از خودرو متفاوته و کمپانی ای موفقه که بتونه ببرای هر سلیقه ای ماشین بسازه. شاید سن و سال پایینت موجب میشه این حرفها رو بزنی ولی کمی که بگذره و مخارج و طعم واقعی زندگی رو بچشی چیزای دیگه ای واست مهم میشه. نمای آیگو به هیچ عنوان “اجق وجق” نیست. پورشه هم تولیداتش متفاوته و سبک طراحیش و قاعدتاً خریدارهاش فرق میکنند و اینکه کسی از آیگو خوشش میاد بد سلیقه نیست. کی میخوایم یاد بگیریم به نظرات و سلیقه های هم احترام بذاریم؟
sm
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵پس پراید کجاست پراید هم باید باشه
Ali2240
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵چرا MVM315 توی این جمع نیست؟
یه سرطان واقعی هنگام سبقت گیری توی جاده های کوهستانی و تک لاینه. تجربشو داشتم از پراید هم وحشنتاک تره
سعید
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵به جای توصیف های بی خود و مقایسه ی خودرو با نهنگ و قورباغه، بدنیست در مورد پیشرانه ها و مصرف سوخت و وزن خودرو ها نیز کمی صحبت میکردین….
Amir
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵20 ثانیه؟؟؟?
پارسا فرهيخته
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵هر جا سخن از شتاب افتضاح است نام پژو سیتروئن می درخشد ۰۰۰ یا هرجا سخن از صفر تا صد چند دقیقه ای است نام پژو سیتروئن می درخشد۰۰
بهنام طیبی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵پژو نمیخواد خودرو خوب بسازه.دلیلشو هم نمیدونم چیه
احسان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵یکی از خودرو های رالی پژو با ۸۵۰ اسب شتاب زیر ۲ ثانیه داشته حدود یک و هفت دهم ثانیه
پارسا فرهيخته
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵راستی جای پیکان خالیه با صفر تا صد 6 دقیقه ای!
احسان(احسان سابق)
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵پیکان که کلا سرعتش به 100 نمی رسید و پراید هم اگر نگیم دهم اما 8 تا 9هم هست.
اما خوشحالم بعد از مدت ها مطلبی خوندم که ما ایرانی ها میتونیم باهاش همزاد پنداری کنیم
اشکان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵البته اگه مجبور باشین سر بالایی های بالای شهر تهرانو با این ماشینا برید حسابی به مشکل برمیخورید .
Archi KHAN
۲ خرداد ۱۳۹۵فقط اینو میدونم اگه قرار باشه هر کدوم از خودروهای فوق به ایران بیاد
مردم ایران حاضرن ساعت 4 صبح برن دم نمایندگی فروشش صف بکشن و با چند برابر قیمت جهانی بخرن !
اونم فقط برای ارضای ………. و فخرفروشی
SINA-GERMANY-PORSCHE
۵ خرداد ۱۳۹۵نظرتون درباره هایما اس 7 چیه…توی تست اسب بخار شتابش 20 ثانیه شد…!!!راه تورا میخواند…محصولی جدید از ویران خودرو!!!!!!