گردهمایی امسال Pebble Beach در روز چهارشنبه ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ مطابق ۲۳ مردادماه ۹۲ در حاشیه سواحل غربی کالیفرنیا آغاز به کار کرد . . .
۲۴ مردادماه تور ۱۰۰ کیلومتری پبل بیچ به مدت دو روز و با حضور بیش از ۱۵۰ کلاسیک و تحت اسپانسری Rolex و همچنین حراجی پبل بیچ نیز در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۶ و ۲۷ مردادماه زیر نظر شرکت آمریکایی Gooding & Company برگزار شد. اما شرکت در گردهمایی برای عموم بازدیدکنندگانی که بلیط های ۲۲۵ یا ۲۷۵ دلاری امسال را تهیه کرده بودند از روز ۲۸ مردادماه امکان پذیر بود.
مثل همیشه گردهمایی امسال پبل بیچ با معرفی خودروی برتر به کار خود پایان داد؛ امسال این جایزه به پاکارد ۱۹۳۴ رسید که متعلق به Joseph & Margie Cassini از ایالت نیوجرسی است.

اگر در مورد این خودرو جویای اطلاعات بیشتری هستید باید گفت که سال ۳۴ میلادی پاکارد سه نسخه متفاوت با نام های ۱۱۰۶ و ۱۱۰۷ و ۱۱۰۸ به تولید رساند که از این سه مدل ۱۱۰۸ بیشترین فاصله محوری را داشت. ۱۱۰۸ همانند مابقی ۱۱های پاکارد مجهز به پیشرانه V12 با قدرت حدودی ۱۶۰ اسب بود.
*** سوپرکارهای حاضر در پبل بیچ ۲۰۱۳ ***

اگر به یاد داشته باشید اوایل امسال بود که لامبورگینی در نمایشگاه شانگهای، به مناسبت گذشت نیم قرن از تاسیسش تصمیم گرفت ۱۰۰ دستگاه از اونتادور را با نام نسخه ۵۰ سالگی تحویل مشتریان دهد.

دومین اسپرت لامبو که با نسخه ۵۰ سالگی آمده بود، گالاردوی ۵۶۰ بود. با اینکه مدل های ۲۰۱۳ گالاردو معرفی شده اما معلوم نیست چرا کمپانی به سراغ مدل های ۲۰۱۲ آن رفته.

خوب به نام خودرو دقت کنید! “جان پیر” از قهرمانان بوگاتی در مسابقات لمانز بود که در تصادف سال ۴۹ میلادی در دور تمرینی گرندپری بوینس آیرس درگذشت.

این برای چندمین بار بود که پاگانی از “هوآی-را” رونمایی می کرد اما اینبار یک تفاوت عمده با قبل داشت؛ پاگانی برای نخستین بار مشخصات کامل فنی آنرا برای بازار ایالات متحده منتشر کرد.

مکلارن با دو دستگاه از 12C اسپایدر که هنوز جزییات آنها منتشر نشده به پبل بیچ آمده که توسط زیرمجموعه جدیدش که با نام Special Operation شناخته می شود، ارتقا یافته. Special Operation همان گروهی است که سال ۲۰۱۲ از خودروی ماورایی مکلارن X1 در پبل بیچ رونمایی کرد.

با آنکه رولزرویس پیشنه ۱۰۹ ساله دارد اما تنها ۱۰ سال است که از احیای مجدد آن بدست بی ام و می گذرد؛ به همین مناسبت این کمپانی پکیج های جدیدی که صرفا مختص تغییر نمای ظاهری و کابین خودروست با نام COLLECTION برای مشتریان آماده کرده؛ فانتوم ۴۷۵ اسبی سفید رنگ موجود نیز اولین خودرویی است که به این پکیج مزین شده.

برای ادای احترام به جورج فولمر آمریکایی چه چیزی بهتر از ارائه یک پکیج ۷۵ هزار دلاری برای این موستانگ ۴۷۰ اسبی است؟!

دیگر باید مطمئن باشیم نسخه تولید نهایی از 918 اسپایدری که در فرانکفورت ۲۰۱۳ رونمایی خواهد شد تفاوت بسیار اندکی با چیزی که در اینجا می بینیم دارد.

SRT وایپر بیش از ۱۰۰ بار در جاهای مختلف رونمایی شده ولی بازهم دوج دست بردار این افعی ۶۴۰ اسبی نیست؛ شاید به این بهانه که کوروت استینگری به پبل بیچ امسال نیامده بود.

از نزدیک دیدن قوی ترین کوپه رولزرویس که ۶۲۴ اسب قدرت دارد می تواند به این معنا باشد که بزودی عرضه این کوپه ۴۰۰ هزار دلاری آغاز می شود.

پیشرانه ۵.۴ لیتری GTR1 درحالت عادی ۱۰۲۴ اسب بخار قدرت و حدود ۱۰۰۲ نیوتن متر گشتاور دارد اما اگر از بنزینی با اوکتان ۱۰۰ استفاده کنید این اعداد به ترتیب به ۱۱۹۷ اسب بخار و بیش از ۱۲۰۰ نیوتن متر هم می رسند. GTR1 با بدنه تمام کربنی حدود ۱ میلیون دلار قیمت خورده اما با بدنه آلومینیومی قیمت کمتری خواهد داشت ولی چقدر کمتر را خدا می داند!
*** مفهومی های حاضر در پبل بیچ ۲۰۱۳ ***

برای اینکه هواداران بی ام و برای همیشه M3 کوپه را فراموش کنند، کمپانی باید خودرویی می ساخت که از هر لحاظی خاص باشد؛ از سقف و خروجی های دوبل کربنی گرفته تا رنگ طلایی اش! برای اطلاع از جزییات فنی M4 کوپه باید تا نمایشگاه لس آنجلس ۲۰۱۳ منتظر ماند.

المیراژ را باید نسخه سقف دار کادیلاک سی ال دانست که البته هم عریض تر شده و هم در طول کوچکتر. رینگ های ۲۲ اینچی المیراژ واقعا زیباست.

برای اولین بار کمپانی ایتالیایی آیکونا هیبریدی ۹۵۰ اسبی جدیدش را در ایالات متحده رونمایی کرد؛ اگر ولکانو به خط تولید برسد رقیبی جدی برای لافراری و مکلارن P1 خواهد بود.

پروژه هفت جگوار بعد از حضور در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۱۳ ، دومین رونمایی اش در جهان و اولین حضورش را در آمریکا جشن گرفت. این خودرو به یاد جگوار D-type سالهای ۵۰ میلادی ساخته شده.

DB9 اسپایدر احتمالا بدترین کادوی آستون مارتین بود که به بهانه تولد ۱۰۰ سالگی اش زاگاتو به او داده؛ خوشبختانه از این خودرو تنها یک دستگاه ساخته شده!

باگذشت بیش از ۶ ماه از معرفی وناتور کوپه، اسپایکر دست به تولید نسخه اسپایدر وناتور زد که می تواند یک دلیل بسیار خوب برای به تولید رسیدن این خودروی مفهومی باشد.

تنها آستونی که برای سوار شدن به آن احتیاج به یک عدد کلاه ایمنی دارید چیزی نیست به جز CC100 مفهومی که با افتخار گذشت ۱۰۰ سال از تاسیس آستون خلق شده.

با اینکه حداقل یکسال تا آمدن NSX به خیابان ها زمان باقیمانده اما هوندا و زیرمجموعه آمریکایی اش آکورا، تلاش های زیادی می کنند تا قبل از پایان سال ۲۰۱۳ نسخه تولید نهایی آنرا آماده کنند.

تنها چیزی که هیجان بازدیدکنندگان لامبورگینی وننو را دوچندان می کرد، دیدن این خودروی استثنایی نبود؛ قوت گرفتن خبرهای غیر رسمی در تولید ۹ دستگاهی از وننوی رودستر با قیمت حدودی ۴.۴ میلیون دلار همه را غافلگیر کرد.

دیسکو خودرویی ایتالیایی است که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ رونمایی شده بود. این خودروی ۴۵۰ اسبی بر پلتفرم آلفا 8C ساخته شده.

تنها کلاسیکی که در جمع کانسپت های امسال حضور داشت چیزی نبود به جز GTV یعنی اولین پروتوتایپ لامبورگینی که بعدها به خلق 350GT یعنی اولین خودروی لامبو منجر شد.

اولین محصول لاراکی موتورز هیولایی است با حداکثر قدرت ۱۷۵۰ اسب که حدود ۲ میلیون دلار قیمت خورده؛ این خودرو یکی از معدود سوپرکارهایی است که از هر نمایی به او نگاه کنیم هیبت خاص خودش را دارد! حتما عکس های دیگر این خودرو را ببینید.

HCD-14 خودرویی است که احتمالا برخی از ویژگی های آنرا باید در نسل آتی جنسیس جست وجو کرد. البته برخی مشخصه های این خودرو مانند رینگ های کربنی یا درب های عقب آن که برخلاف درب های جلو باز می شوند به احتمال فراوان در نسخه تولید نهایی جنسیس وجود خارجی نخواهند داشت.

مفهومی MKC که اولین بار در دیترویت ۲۰۱۳ رونمایی شد، می تواند یک شروع تازه برای لینکلن باشد هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ ظاهری. اگر این خودرو به خط تولید برسد باید با مدلهایی مانند بی ام و X3 و مرسدس GLK و … رقابت کند.

نمی دانیم این چه رسمی است که وقتی دو کمپانی می خواهند چند دهمین سال از همکاری شان را جشن بگیرند دست به خلق ایده هایی می زنند که در عدم تناسب چراغ ها، جزو بدترین و شاید هم زشت ترین مدل های هر دو کمپانی است. مانند گرن لوسو کوپه که در لوکس بودنش حرفی نیست اما در نمای ظاهری واژه ای به جز تاسف نمی توان گفت.

نسل جدید GLA که کمتر از یکماه دیگر در فراکفورت ۲۰۱۳ رونمایی می شود، یک رقیب عالی برای رنجروور اووک و بی ام و X1 خواهد بود.

این مولسان در کنار بنتلی ۴.۵ معروف قرار گرفته که در سال ۲۸ میلادی به قهرمانی مسابقات ۲۴ ساعته لمانز رسید.
*** بهترین کلاسیک های حاضر در تور پبل بیچ ۲۰۱۳ ***]);3C/span>

RSR خودرویی مسابقه ای بود که سال ۱۹۷۳ با پلتفرم ۹۱۱ های استاندارد ساخته شد؛ سال ۷۴ میلادی پورشه حجم پیشرانه شش سیلندر خطی ۲.۸ لیتری آنرا به ۳.۰ لیتر رساند که حدود ۳۳۰ اسب قدرت داشت

مدل های تارگای ۹۱۱ از سال ۶۷ میلادی وارد بازار شدند که بعدها به پشتوانه محکمی برای فروش هرچه بیشتر ۹۱۱ در ایالات متحده مبدل شد.

شاید جالب ترین نکته در مورد 8C که در فاصله سالهای ۳۱ تا ۳۹ میلادی به تولید می رسید، پیشرانه هشت سیلندر خطی آن باشد که در سه مدل ۲.۳ و ۲.۶ و ۲.۹ لیتری تولید می شد.

Islero با تلفظ صحیح “eez-LEHR-oh” کوپه ای که تنها طی دو سال تولید شد؛ ۶۸ و ۶۹ میلادی. در سال اول ۱۲۵ دستگاه از نسخه استاندارد که پیشرانه ۴ لیتری ۳۲۵ اسبی داشت به تولید رسید و در سال بعد هم حدود ۱۰۰ دستگاه از نسخه تیون شده آن یعنی Islero S که ۳۵۰ اسبی بودند تحویل مشتریان شد.

این خودرو که گفته شده تنها یک دستگاه از آن موجود است، بدست کمپانی سوئیسی Ghia-Aigle بر پایه مدل های آلفا ۱۹۰۰ و برای یکی از ثروتمندان ایتالیایی در دهه ۶۰ میلادی ساخته شده. طراح آن نیز جیوآنی میشلوتی است.

در فاصله سالهای ۵۰ تا ۵۴ میلادی آلفا برای مدل های 6C شش پروتوتایپ مسابقه ای با نام های 3000CM ساخت که شامل ۴ دستگاه اسپایدر و ۲ دستگاه کوپه بود؛ بعد از اتمام مسابقات این خودروها تحویل مرکز تحقیقات و توسعه پنین فارینا شد که در آنجا به Superflow معروف شدند.

VAHID JINPACHI
۳۱ مرداد ۱۳۹۲پراید باعث شده که ماشین های دیگر به چشم نیان واقعا پراید قشنگ ترین ماشینه!!!!!!
محمدرضا
۳۱ مرداد ۱۳۹۲آدم از دیدن این عکس ها سیر نمیشه . . .
چی لذتی بردن اونایی که اونجا بودن . . .
slr722
۳۱ مرداد ۱۳۹۲به خدا اگه یک ساعت اونجا باشی…
10 سال جوونتر میشی…
Ali_0s2r3
۳۱ مرداد ۱۳۹۲شاید هم 100 سال جوونتر!!!
I Love Ferrari
۳۱ مرداد ۱۳۹۲عجب جایی بود واقعا حال کردم.اونا چه نمایشگاه هایی دارن بعدتو ایران چه نمایشگاه هایی،همون سمندو پراید وتیبارو همیشه میارن بعد میگن تیبا رویای جوانی!
به امید روزی که همه باهم بریم آمریکا،البته به جزمسیح.
وتشکر ازپدال به خاطرمطلب وعکس های زیادی که درسایت قرارداده.
MAHDI
۳۱ مرداد ۱۳۹۲اره بابا u.s خرابه ای بیش نیست راستی کالیفرنیا جزیره ایست در غرب افریقا
nima
۳۱ مرداد ۱۳۹۲هیوندا اینقدر پر رو شده که در چنین نمایشگاه هایی شرکت می کنه . انگار نه انگار تا 10 سال پیش هیوندا اسباب بازی می ساخت . خدا ….. ببین کره ای ها در همه ی صنایع دارن پیشرفت می کنن . تو این نمایشگاه یه ژاپنی هم وجود نداشت یعنی ….
AMIN
۳۱ مرداد ۱۳۹۲acura
حسین
۳۱ مرداد ۱۳۹۲یه انتقاد به سایت پدال …. بعضی از خودروهارو طوری مورد تحلیل قرار میدید که انگار یه کارشناس فرستادید اونجا و ساعت ها ماشینارو مورد بررسی قرار داده …..بعضی از نظرات به خصوص راجع به خودروهای کلاسیک مثل DB9 Spyder Zagato Centennial و خودروهای مفهومی مثل BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe متعصبانه و به دور از هر گونه دیدگاه علمیه
گروه خبری پدال
۳۱ مرداد ۱۳۹۲ممنون بابت دقت نظرتون.
در مورد گرن لوسو کوپه یا زاگاتو سنتنیال منظور نویسنده عدم رعایت تناسب ها بوده نه زیبایی خودروها ؛ این دو موضوع باهم متفاوت هستن.
اگه سو برداشتی از این مسئله شده اشکال از ما بوده و باید همینجا از همه دوستان عزیز عذرخواهی کنیم.
VAHID JINPACHI
۳۱ مرداد ۱۳۹۲می دونم توو ایران اصلا صحنه سازی نمی شه !!
امریکایی ها هر چه قدر صحنه سازی کنن به پای ما ایرانی ها نمی رسن که می گن پراید ایمن ترین ماشین دنیا هست .
رضا
۳۱ مرداد ۱۳۹۲ای وای وای…………………………….
گاهی اوقات که با خدا خلوت میکنم میپرسم خدایا هدفت از آفرینش من واقعا چیه؟؟!!!
یعنی حتی دیدن این حوری ها(منظورم ماشیناس)هم برای ما اخه؟
خدا بابامو نگه داره که به خاطر کارت دانشگاه یه اینترنت 512 بهمون دادن حداقل این چیزارو تو دنیای مجازی ببینیم…
ممنون از سایت پدال…
HASSANBMW
۳۱ مرداد ۱۳۹۲آقا رضا هدف آفرینش که عبادته!!!
شما عبادت بکن انشاالله تو بهشت خودم یه آونتادور بهت میدم!(البته اگه تو جهنم نباشم)
رضا
۳۱ مرداد ۱۳۹۲نه داش حسن یه شلبی موستانگ ترجیحا جی تی 500 باشه بهتره :D
امین
۳۱ مرداد ۱۳۹۲شنیدم یکی گفته BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe قشنگ نیست !!!!!!!!!
درسته ؟؟؟؟؟
واقعا که هرکی بوده از طراحی چیزی نمی فهمیده
HASSANBMW
۳۱ مرداد ۱۳۹۲احسنت آقا امین!!!
رسول
۳۱ مرداد ۱۳۹۲جای یکی از دوستان خالی بیاد این ماشین های فوق العاده رو نقد کنه و با اتومبیل های روز ساخت ایران مقایسه کنه
ممنون پدال عزیز بسیار زیبا بود – چند وقت بود پدال ترمز بودی ولی الان پدال گاز شدی با این همه فعالیت مسئولینت
ناشناس
۳۱ مرداد ۱۳۹۲آآآآآآآآآخ قلبم.
-jaguar-
۳۱ مرداد ۱۳۹۲زبونم بند اومد اصن نمی دونم چی بگم
نيما
۳۱ مرداد ۱۳۹۲همه ی ماشینای کلاسیک حداقل بیست سال عمر داشتن حتی اون بنزه که مال 1910بود و هنوز حداقل راه میرفت یعنی واقعا کیفیت بنز تو حلقم (میدونم باسازی شده ولی ماشین های ایرانی رو بعد از یه تصادف دیگه نمیشه تشخیص داد .)
جلال
۳۱ مرداد ۱۳۹۲من که نزدیک بود پس بیفتم
ماشینهای قدیمی هم واسه خودش عالمی داره
پدال جون ممنونم که چند دقیقه ای مارو بردی اون وور دنیا!!!!!!!!!!
یه پسل باهوش
۳۱ مرداد ۱۳۹۲اون هیوندا هه خیلی فضایی بود
اما هیچی این نمی شد
Icona Vulcano 2013
یه پسل باهوش
۳۱ مرداد ۱۳۹۲رفته بودیم نمایشگاه بین اللملی
غرفه ی پارس خودرو بالای سکو یه ماکسیما گذاشته بودن دورشم زنجیر کشیده بود
شرط می بندم قفل فرمونم بسته بودن
اره دیگه این فرق ماس …
moein
۳۱ مرداد ۱۳۹۲خیلی خوب بود
ولی انصافا ماشینهای ایتالیایی هر جا هستند اصلا یه رخ دیگه ای به همایشها و نمایشگاه ها میدن از بس که خوبن ;)
ahmad
۳۱ مرداد ۱۳۹۲من که هنوز تو شک Laraki Motors Epitome is هستم 1750 اسب بخار . جای سوپر کارهای فراری خالی بود..
ممنون پدال جان.
Edi♪♫
۱ شهریور ۱۳۹۲پدال همیشه پدالی . فقط پدال گاز . بهترینی .
pooyan
۱ شهریور ۱۳۹۲وای خدای من میشه این همه سوپر اسپرتو یجا دید اون وننو بادیگارد نمیخواد
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۶ شهریور ۱۳۹۲درود.خوش به حالشون.چه ماشینایی.چه جایی.چه……
F 800
amir.t.
۲۸ شهریور ۱۳۹۲ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااا نظر دادن در مورد این ماشینا سخت تر از لحظه ی که میخوای بری رو سایت دانشگاه و نمراتو ببینی.
عشق ماشین
۲۲ آذر ۱۳۹۳خداییش بوگاتی ویرون و لامبورگینی وننو تو نمایشگاه ژنو نمیذارن اما تو یه گردهمایی میارن.آدم اونجا سکته میکنه.والا