اختصاصی پدال: امروز فرودگاه قلعه مرغی میزبان سری دیگری از مسابقات درگ بود . این مسابقات در ۴ کلاس ریس استریت ، ۶ سیلندر و ۸ سیلندر اتمسفریک ، کلاس GT و کلاس Super GT برگزار شد. مسابقات با همت سایت CarXR.ir و هیئت اتومبیلرانی، ساعت یازده و چهل دقیقه آغاز شد . علی رغم گرمای هوا استقبال نسبتا خوبی از این دوره به عمل آمده بود .
در این دوره برای اولین بار عوامل اجرایی وب سایت CarXR.ir ، با الگو برداری از چگونگی آماده سازی مسیر مسابقات در سایر کشورها، راهکار تازه ای را برای بهبود کیفیت خط استارت اندیشیده و پوشش لاستیکی مخصوصی برای این منظور به کار بسته بودند اما در طول مسابقه حتی یک ماشین هم برروی آن ها نرفت تا همه استارت خود را بر روی آسفالت بزنند. همچنین تابلوهای مخصوص اعلام نتایج با سایز ۲.۵ متر مربع نیز برای اولین بار در پیست به کار گرفته شد، اما متاسفانه زمان هیچ یک از مسابقات برروی آن درج نشد تا تماشاگران همچنان برای فهمیدن نتیجه ی مسابقه، منتظر اعلام گوینده از بلندگو ها باشند که بعضا با توجه به صدای خودروها و ازدحام جمعیت به درستی شنیده نمی شد.
پس از این مقدمه به طور مختصر به بررسی هریک از کلاس ها و ویژگی های آن ها می پردازیم و سپس در پایان هر کلاس ، به بررسی مسابقات امروز می پردازیم .
کلاس ریس استریت : اتومبیل های این کلاس ۴ سیلندر هستند و هر نوع تغییر دیگر برای تقویت موتور و گیربکس و دیفرانسیل در این کلاس آزاد است البته تا مرز ۴ سیلندر . استفاده کردن از توربو وسوپر شارژ در این کلاس مجاز نمی باشد در صورتیکه استفاده کردن از لاستیک نیمه اسلیک مجاز می باشد . هرگونه تغییر برای کاهش وزن ( باز کردن صندلی- سپر- اگزوز- قطعات خودرو- استفاده از بدنه فایبر ) ممنوع می باشد .
بیشترین شرکت کننده در این کلاس بود و جالب اینجاست که این کلاس نسبت به کلاس های دیگر با نظم بهتری برگزار شد . امروز در این کلاس خودروهای مختلفی از جمله گلف ، تویوتا ، هوندا ، پراید و ب ام و شرکت داشتند که در نهایت بهترین نتیجه در این کلاس متعلق به پراید سفید شماره ی ۹ با زمان ۱۴.۹۶ ثانیه بود . در کنار پراید شماره ۹ هوندا سیویک آبی رنگ گذر موقت هم مورد توجه تماشاگران بود که پس از چندبار ناکامی در استارت به زمانی بهتر از ۱۵.۲۰ ثانیه دست پیدا نکرد .
پس از انجام ۱۷ مسابقه ، مسابقات کلاس گروه ۶ سیلندر و ۸ سیلندر اتمسفریک آغاز شد .
کلاس ۶ سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک : همانطور که از اسمش پیداست خودروهای شرکت کننده در این کلاس ۶ و یا ۸ سیلندر هستند . هر نوع تغییر دیگر برای تقویت موتور و گیربکس و دیفرانسیل آزاد است . استفاده کردن از توربو وسوپر شارژ در این کلاس مجاز نمی باشد در حالیکه استفاده کردن از لاستیک نیمه اسلیک مجاز می باشد .علاوه براین موارد در این کلاس هم هرگونه تغییر برای کاهش وزن ( باز کردن صندلی- سپر- اگزوز- قطعات خودرو- استفاده از بدنه فایبر ) ممنوع می باشد .
حضور آمریکایی ها در این دسته ، هیجان مضاعفی را در حین برگزاری مسابقات ایجاد کرده بود . اما آمریکایی ها حریف هایی سرسخت از آلمان را هم در برابر خود می دیند . یکی از آن ها ب ام و Z4 بود که چشم ها را خیره می کرد . دو پورشه ی باکستر هم در این دسته بودند، همچنین دو انگلیسی از جگوار از دو نسل متفاوت . نبرد بین آمریکایی ها و آلمانی ها در ابتدا به سود آلمان ها پیش می رفت بطوریکه ب ام و M با ۱۴.۳۸ ثانیه و پورشه باکستر با زمان ۱۴.۸۱ در مکان های اول و دوم قرار داشتند اما در آخرین مسابقه ی این کلاس همه چیز به نفع آمریکایی ها چرخید و بیوک آبی رنگ با هیبتی خاص با زمان ۱۴.۱۷ ثانیه رتبه ی نخست را از چنگ آلمانی ها در آورد .
با شروع کلاس GT بر ازدحام جمعیت مشتاق در کنار خط استارت افزوده شد ، بطوریکه دیگر قابل کنترل نبودند . شایان ذکر است که کمبود نیروی انتظامات هم در این امر بی تاثیر نبود . در این کلاس خودروهای متنوعی حضور داشتند . مگان کوپه ، آئودی TT ، تویوتا سلیکا ، پژو ۲۰۶ ، گلف و پرایدی اتمی !
کلاس GT : در این کلاس خودروهای ۴ سیلندری شرکت دارند که هر نوع تغییر برای تقویت موتور و گیربکس و دیفرانسیل آزاد است. استفاده کردن از توربو و سوپر شارژ در این کلاس مجاز است اما خودروها مجاز به استفاده از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) نمی باشند . داشتن رل کیج در این کلاس اجباری است. استفاده کردن از لاستیک اسلیک و چسب اسلیک مجاز می باشد در صورتیکه انتقال نیروی محرکه به چهار چرخ غیر مجاز است . هرگونه تغییر برای کاهش وزن ( باز کردن صندلی- سپر- اگزوز- قطعات خودرو- استفاده از بدنه فایبر ) ممنوع می باشد اما ما شاهد نقض این قانون بودیم !
در این کلاس با توجه به تغییراتی که اعمال شده بود شاهد رکوردهای بهتری بودیم . رکوردی که در دومین مسابقه از ۷ مسابقه ی این کلاس بدست آمد بهترین در این کلاس شناخته شد . این رکورد برای پرایدی هاچ بکی بود که پراید اتمی لقبی براندازه برایش است . پراید اتمی مجهز به اینترکولر توانست ۴۰۰ متر را در ۱۳.۵۳ ثانیه بپیماید.
زمان برگزاری آخرین کلاس، گرما و ازدحام جمعیت واقعا کلافه کننده بود . جمعیت ساعت های زیادی منتظر بود تا قوی ترین ها را ببیند .
کلاس Super GT : این کلاس آزاد است و اتومبیل های چهار سیلندر به بالا در آن می توانند شرکت کنند . هرگونه تغییرات برای تقویت موتور و گیربکس وکاهش وزن با تائید کمیته فنی آزاد می باشد وتغییرات باید به گونه ای باشد که محورهای حرکت خودرو از بدنه ماشین بیرون نباشد . استفاده کردن از لاستیک اسلیک و چسب اسلیک ، انتقال نیروی محرکه به چهار چرخ و استفاده کردن از توربو وسوپر شارژ در این کلاس مجاز است . داشتن رل کیج در این کلاس اجباری است اما ما که برروی بسیاری از ماشین های این دسته چنین چیزی ندیدیم .
در کنار پورشه پانامرا که دیگر حضورش برای همه عادی شده امروز یک سورپرایز هم در پیست حضور داشت ، نیسان GT-R !! اما متاسفانه با عملکرد ضعیفش همه را ناامید کرد . دو پراید تقویت شده یک دستگاه ب ام و درکنار یک دستگاه مرسدس بنز CLS از دیگر پرطرفدارهای رقابت این کلاس بودند . هیجان انگیزترین رقابت این کلاس بین پورشه پانامرا و مرسدسCLS برگزار شد که پانامرا با اختلاف صدم ثایه ای توانست رقیب خود را شکست دهد . هرچه به پایان مسابقه پیش می رفتیم شرایط برای مسئولان برگزاری مسابقه سخت تر می شد چرا که ازدحام جمعیت باعث کاهش کیفیت مسابقه شده بود . حتی در یک مسابقه هم رکوردی زیر ۱۰ ثانیه برای یک ب ام و ثبت شد که با توجه به عبور یک تماشاگر زودتر از خودرو از خط پایان ، مورد قبول قرار نگرفت. با سخت تر شدن اوضاع هیئت برگزاری تصمیم گرفت تا مسابقات از حالت کورس دو به دو به حالت تکی در بیاید و در این زمان بود که پانامرا توانست با رکورد ۱۲.۰۵ ثانیه بهترین زمان را کسب کند.
بدون شک برگزاری چنین مسابقاتی لازم و ضروری است اما برای برپا ماندن چنین مسابقاتی حمایت همه جانبه ی همه ی مسئولین برای فراهم شدن شرایط و امکانات بهتر الزامی است . لازم است در پایان به آقای «علی دلجو» و سایر همکارانش که روز سختی را پشت سر گذاشتند تا این مسابقه برگزار شود خسته نباشید جانانه ای بگوییم ، همچنین از دوست عزیزمان آقای «سهیل حسینی» که ما را در تهیه ی این گزارش کمک و همراهی کردند تشکر کنیم و از شما خوانندگان عزیز بابت هرگونه کمی و کاستی در گزارش عذر خواهی کنیم .
parham 15
۲۴ شهریور ۱۳۹۱اون z4 BMWوحشتناک باحاله.ولی خدایی بازم آمریکایی ها مگه اونا یه هیجانی بدن .
نیما
۲۴ شهریور ۱۳۹۱نیسان gtr احتمالا رانندش راننده نبوده…
بعد میگن مردم پول ندارن…با پانامرا مردم درگ ریس میرن..
ما نداریم عکس بگیریم باهاش…راست مدل پانامرا چی بود؟؟
این جکوار هم که کولن هیچ…
اما واقعا نیسان gtr باید گوله میکرد همرو…
خاک تو سر رانندش..
galardo
۲۵ شهریور ۱۳۹۱آخه داداش من راننده نیستى چرا gtr میخرى,چرا مسابقه شرکت میکنى و آبروى gtr رو میبرى. (خطاب به راننده gtr(
Hesan
۲۵ شهریور ۱۳۹۱واقعا درود بر بعضی افراد طرف ماشین ۳۰۰،۴۰۰تومنی شو اورده مسابقه میده،پرچمو بردن بالا.
مسی
۲۵ شهریور ۱۳۹۱یه عده دلال … میان پولهای مردم رو بالا میکشن ومیرن ماشینهای چند صد میلیونی میخرن :-D
بعد میان باهاش مسابقه هم میدن :-D
به قول یکی از رفقا :-D
[…]
سردبیر
۲۶ شهریور ۱۳۹۱دوستان گرامی، ادب ایرانی ما حکم می کند که نسبت به مال و دارایی دیگران با دیده مثبت نگاه کنیم و آرزوی بهتر و بیشتر برای آنان و خودمان داشته باشیم.
دارندگی بسیاری از مردمان بواسطه تلاش مستمر و هوش آنان ایجاد شده است و از شما خواهش می کنیم که از چنین جملاتی نسبت به سایر هموطنان خویش استفاده ننمایید.
با سپاس از همراهی شما
فرید
۲۶ شهریور ۱۳۹۱نه داداش خودشون با پولشون زیاد حال نمیکنن، بچه هاش حالشو میبرن.
ما یه همسایه داشتیم نگهش میکردی فکر میکردی فقیره، کفش کهنه و لباس داغون و موهای شانه نشده و سلمانی ندیده، ولی همه جای تهران زمین و خونه داشت، وقتی که مرد پسرها و عروس هاش چشن گرفتن الان همشون لکسوز و ب ام و و تویوتا دارن.
ولی رانندگی بلد نیستن دور تا دور لکسوز رو مالیدن اینور اونور.
فرید
۲۶ شهریور ۱۳۹۱سردبیر جان ادب ایرانی کجاست؟ ما که ندیدیم!
بخدا تو خیابون که با خانواده میرم یه وقتایی حرف هایی از دهن مردم میشنوم که روم نمیشه سرمو بگیرم بالا از خجالت.
ماشالا اینقدر هم بی ادب زیاده نمیشه به کسی چیزی گفت و گرنه روزی باید با 10 نفر بحثت بشه!
روش های پولدار شدن تو ایران هم اکثرن می دونن… که چقدددددر به هوش و تلاش بستگی داره :))
هوش سرشار جهت یافتن راه های بهتر و آسانتر جهت رانت خواری و اختلاس و کلاه قانونی و غیر قانونی سر مردم گذاشتن و تلاش مستمر جهت تطمیع کردن افراد و آشنا شدن با مسئولان مربوطه و دادن رشوه جهت پیشبرد هر چه بیشتر مقاصد پولساز خودو روی هم انباشتن پول بیشتر جهت به دست آوردن پول بیشترتر.
hesan
۲۷ شهریور ۱۳۹۱هرکی داره واسه خودش داره به کسی هم مربوط نیست.
orze dari to ham dashte bash.
فرید
۲۸ شهریور ۱۳۹۱اتفاقن به همه و همچنین به قانون مربوطه!
کثر این پولدارها و دلال وپولبازها و اختلاس کن ها و بساز بفروش ها و زد و بند کن های ایران اگه در یک کشور قانونمند زندگی میکردند هیچ کاره بودن از سطح متوسط درآمد هم پایین تر بودند.
چون هیچ کار مفدیدی بلد نیستند.
از کی تا حالا دزدی و نامردی و… شده عرضه؟
ز پیمان بگردند و ز راستی
گرامی شود گژی و کاستی
رباید همی این از آن آن از این
ز نفرین ندانند باز آفرین
نهانی بتر ز آشکارا شود دل مردمان سنگ خارا شود
شود بنده ی بی هنر شهریار نژاد و بزرگی نیاید بکار
علي
۲۴ شهریور ۱۳۹۱ما امروز اونجا بودم . این Nissan Gtr مثله ماست بود خداییش ..هی گفتن گدزیلا گدزیلا …
Shahin
۲۵ شهریور ۱۳۹۱مدل 2010 بود،رکورد 400 متر این مدل 11.6 هست،این رکوردی که زده گویا 12.81 بوده پس اینا همه برمیگرده به راننده و اینم حتما میدونی که لانچ زدن با سوپراسپرت کار راحتی نیست!
Hesan
۲۵ شهریور ۱۳۹۱از نیسان جی تی ار متنفرم.
جی تی بهتره.
pourya
۲۴ شهریور ۱۳۹۱آفرین به پراید میخواستم پرایدم را بفروشم ولی الان واقعا بهش امیدوار شدم.
momo
۲۵ شهریور ۱۳۹۱عزیزم اونی که میبینی فقط بدنه پرایده
alish
۲۴ شهریور ۱۳۹۱عجب مرسدس بنزیه!!!فوق العادس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرزاد
۲۴ شهریور ۱۳۹۱قطعا بهترینشون واسه درگ نیسان gtr شک نکنید
Shahin
۲۵ شهریور ۱۳۹۱یعنی تو عمرم اینقد حسرت نخورده بودم! GTR بود و من نرفتم :(( آخه یه اطلاع رسانی میکردین که چهارمین GTR ایران هم قراره تو این درگ شرکت کنه :( سامورایی عزیزم بازم نشد ببینمت :(( ممنون پدال
سهیل
۲۵ شهریور ۱۳۹۱گذر موقت بود
Shahin
۲۵ شهریور ۱۳۹۱منظورم چهارمین GT-R گذر موقت بود!با این میشه دوتا مشکی،یه قرمز،یه سفید تاحالا اومده تو ایران،دوتا مشکی هم تو کیشه!
aref
۲۶ شهریور ۱۳۹۱حیف واقعا…من همه درگ هارو رفتم،این سری رو بیخیال شدم..اگه میدونستم GT-R میادش حتما میرفتم…اونم که رانندش مثل اینکه ریــ**
ابراهیم
۲۵ شهریور ۱۳۹۱… راننده GTR که با این هیولا رکورد نزد !!! ( شاهین جون منم دارم حسرت می خورم که ندیدمش ): خدا کنه یه روز از نزدیک ببینمش ) کلام آخر اینکه : راننده GTR ( یکی نبود بهش بگه که ، تو که راننده نیستی آخه چرا رفتی پشت این هیولا نشستی ؟؟!!!
امیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۱صاحب این gtr خونش تو فرمانیست یه شب ماشینشو دم در دیدم گورخیدم !!!!!!! :(
momo
۲۵ شهریور ۱۳۹۱الان میخوستی بگی خونتون فرمانیست؟؟؟؟
Ali/n
۲۶ شهریور ۱۳۹۱لطفا نظر تبلیغی ندید(قابل توجه دوست عزیز اقا امیر)خوب چیکار کنیم خونتون فرمانیست؟
امیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۱راستی اون پانامرا هم مدلش turbo هست راستی چرا مثلا اختلاف پانامرا و اون پراید همش دو ثانیه است!؟
aref
۲۶ شهریور ۱۳۹۱عزیز من اختلاف وزن بین پرایدو با بنز حساب کنی چیز بعیدی نیست..پراید چیزی به اسم بدنه که نداره،فقط یه موتور قدرتمند میخواد..
aref
۲۶ شهریور ۱۳۹۱ببخشید ..اختلاف وزن بین پورشه و پراید منظورم بود .. ;)
مسعود
۲۵ شهریور ۱۳۹۱مث اینکه موتور پرایدا به بنزینای وطنی خو گرفتن
momo
۲۵ شهریور ۱۳۹۱اینا رو بیخیال.فقط پیست و امککاناتو ببینید!!چقدر همه چیز با نظم انجام گرفته!!!!مردم ماشین ندیده ایرانم که جای خود. اگه این مسابقه کشته یا مجروح نداشته شانس اوردیم!!!
ariyan
۲۵ شهریور ۱۳۹۱بابا زیادم نباید از GTR انتظار داشت چون هم رانندش راننده نبود هم مال 2010 و ۴۸۵ اسب و پانامرا توربو ۵۰۰ اسبه
ابی
۲۵ شهریور ۱۳۹۱یکی نیست به این پرایده بگه چجوری روت شده بیای کنار پانامرا مسابفه بدی
dany honda CBR 600
۳۰ شهریور ۱۳۹۱ابی جان اون بدنه پراید هست – موتورش رو ببینی میگرخی – بعدشم به طرف بستگی داره دست فرمونش چه جوری باشه
امیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۱پراید هاچ بک سبک وزن بی سپر شده اول!!! اصلا چرا گذاشتن پراید شرکت کنه!
اگه با ژیان کروکی که موتور پراید روش نصب بشه ( به هر طریق) میشد رکوردی زد که تو گینس ثبت کنن
نیسان GTR رو هم رانندش که استیگ (تخته گاز ) نبوده کی میگه هرکی پول داره رانندیگشم خوبه
YoNeS
۲۵ شهریور ۱۳۹۱ای بابا شما ها چه گیری به نیسان GTR دادین.من سفیدش رو چند ماه پیش از نزدیک تو مشهد دیدم.اما اونقدری که از پورشه پانامرا خوشم اومد از این خوشم نیومد. پورشه یه چیز دیگست.
نیما
۲۶ شهریور ۱۳۹۱اصلا این 2 تا کاری بهم ندارن…
نیسان gtr تو سبک خودشه یک سوپر اسپرته…پانامرا یک سندان لوکسه..
پانامرا رو باید با s کلاس مقایسه کرد که نظر من s کلاس بنز سرتره..
نیسان معروفه به گودزیلا…
خدایی درگ ریس تو youtube ببینید دیونش میشی…
topgearuk
۲۶ شهریور ۱۳۹۱اگه فیلمش هم واسه ی دانلود می زاشتید ممنون میشدم.
علی قضایی
۲۶ شهریور ۱۳۹۱راننده نیستی چراآبروی GTRرومیبری!
محسن
۲۶ شهریور ۱۳۹۱نه بچه ها ماشینای اسکایلاین تو دوربالا شتاب بالاتری دارند پس صددرصد ضعف از رانندش بوده.
محسن
۲۶ شهریور ۱۳۹۱اگه یه میتسوبیشی مشتی تو این مسابقه بود صددرصد اول میشد.
چه باراننده چه بی راننده درست و حسابی.
mohsen
۱۴ دی ۱۳۹۱واقعا.
علی
۲۶ شهریور ۱۳۹۱این پانامرا چرا چرخه جلوش یکمی کج به نظر میاد ؟ (توی عکسه بی ام و z4 با پانامرا )
امیر
۲۶ شهریور ۱۳۹۱نه momo میخواستم بگم اون شب که داشتم ……. !!:)
هادی مرتضوی
۲۶ شهریور ۱۳۹۱دوستان عزیز سلام…من جمعه اونجا بودم…واقعا راننده gtr گند زد…تازه آخرشم قهر کرد رفت…ازین بچه مایه های نازک نارنجی بود…والا از اولش همه می گفتن که باید gtrاول می شد…
امیر
۲۶ شهریور ۱۳۹۱دوستان عزیز نیسان رانندش نمیدونسته چجور باید از کنترل پرتاب (سیستم جدید نیسان) استفاده کنه زیر نویس قسمتی از تخته گاز که نیسان رو تست کرد میذارم ( متاسفانه سری جدید که پخش می کنن قسمت اخبار رو حذف میکنن اما این چیزی که هست تو اخبار برنامشون گفتن
00:13:17,920 –> 00:13:22,079
قبل از اینکه اخبار رو شروع کنیم من یه چیزی درباره نیسان بگم
170
00:13:22,080 –> 00:13:25,999
خیلی سخته که یه ماشین چهار چرخ متحرک توربوشارژ مثل این بتونه
این جوری صاف و دقیق و سریع رانندگی کنه
171
00:13:26,000 –> 00:13:28,919
و این برای اینه که نیسان چیزی به اسم “کنترل پرتاب” داره
172
00:13:28,920 –> 00:13:34,919
در اصل یه جور کامپیوتره که میتونه همه چیز رو دقیق پردازش کنه
و هر وقت هم که شما بخوایید شروع کنید براتون عالی کار میکنه
173
00:13:34,920 –> 00:13:37,839
فقط این کنترل پرتاب یه مشکلی داره
174
00:13:37,840 –> 00:13:42,479
این احمقانه ترین چیزیه که تاحالا رو یه ماشین نصب کردن
چرا؟ –
175
00:13:42,480 –> 00:13:47,599
نه ، جدی میگم وقتی بهش فکر کنی متوجه میشی راه اندازی اش خیلی
سخته ، یه سری کلید اونجاست
176
00:13:47,600 –> 00:13:52,999
باید اول پای چپت رو بزاری رو ترمز بعد پای راستت رو تا آخر بزاری رو گاز
177
00:13:53,000 –> 00:13:55,320
وقتی چراغ ماشین سبز شد اون پات رو از رو ترمز بر میداری
و بعد از جا کنده میشی و میری
178
00:13:55,321 –> 00:13:57,879
و کامپیوتر برداشت میکنه که تو حرکت کردی و اونقت تو میگی
179
00:13:57,880 –> 00:14:01,719
خب باشه
یعنی وقتی چراغه سبز شد اینجوری میشی
180
00:14:01,720 –> 00:14:05,119
و همه نگاهت میکنن و میگن عجب یارو دیوانه است
علی
۲۷ شهریور ۱۳۹۱دوستان یک سوال داشتم..پورشه باکستر با بیوک الکترا با هم یه 400 متر رفتن کدومشون بهتر رفت؟
محمدرضا ریاضی
۲۷ شهریور ۱۳۹۱زمان بیوک اعلام نشد ولی پورشه 13.23 رفت .
رامین
۲۷ شهریور ۱۳۹۱آخه نیسان GTR آبروی هرچه نیسان رو بردی.حالا همه اونایی که توی دنیا نیسان GTRدارن میرن پراید میخرن!!!!
hesan
۲۹ شهریور ۱۳۹۱فرید اون دنیا سزای این تهمت هاتو میبینی.موفق باشی.
فرید
۱ مهر ۱۳۹۱انگار تو این مملکت زندگی نمیکنی!
آخه کجای ای مملکت دیدی کسی با کار و زحمت و نان حلال و قانونی تونسته باشه اینقدر ثروت جمع بکنه که بتونه صدها میلیون فقط پول ماشینش باشه!
حضرت علی گفته هر جا دیدی ثروتی انباشته شده در آنجا حق فقیری خورده شده است.
hesan
۲ مهر ۱۳۹۱در هر حال ما امر به معروفمونو کردیم.
کفاره تهمت فقط حلالیت از اون طرف!
ببین به چند نفر این تهمت رو زدی دیگه.
فرید
۳ مهر ۱۳۹۱آره باید حلالیت گرفت، اول هم از 3 هزار میلیاردی ها شروع می کنیم.
dany honda CBR 600
۳۰ شهریور ۱۳۹۱سردبیر جان چرا ناراحت میشی – رفقا حرف حق میزنن نکنه خودتم از اون دسته آدمایی که … خودت میدونی ؟؟؟
وحید
۳۰ شهریور ۱۳۹۱یعنی…هی من نمیخوام هیچی بگم.آخه GT-R کجا پانامرا 4S کجا؟اصلا کلاسشون یکیه؟سوپر اسپرت به سدان کوپه ببازه؟خجالت آور نیست؟CLS اون وسط داره چیکا میکنه؟پورشه باکستر محض نمایش اومده؟پرایدم که با اینتر کولرش ترکونده!من دردمو به کی بگــــــــم؟کاش یه مینیاتور داشتم حال همشونو میگرفتمD:
.......
۳۱ شهریور ۱۳۹۱سلام
فکر کنم تو کلاس شش و هشت سیلندر اتمسفریک آقای کارن مگر دومیان با بی ام و با زمان 14.38 اول شدن
http://carxr.ir/read/aalam_ntaij_msabghh_drg_shtab_400_mtr_24shhrior
mahdi
۳ مهر ۱۳۹۱اخه قربون توبرم حد GTR هستی که میشینی پشت فرمونش باید میومدی پیست ثامن مشهد تا بهت نشون میدادم هاشم علما چیکارمیکرد بااین ماشینه البته تابستون 90