چشم اندازمسابقات

گزارش پدال از مسابقات درگ 24 شهریور 91

اختصاصی پدال: امروز فرودگاه قلعه مرغی میزبان سری دیگری از مسابقات درگ بود . این مسابقات در ۴ کلاس ریس استریت ، ۶ سیلندر و ۸ سیلندر اتمسفریک ، کلاس GT و کلاس Super GT برگزار شد. مسابقات با همت سایت CarXR.ir و هیئت اتومبیلرانی، ساعت یازده و چهل دقیقه آغاز شد . علی رغم گرمای هوا استقبال نسبتا خوبی از این دوره به عمل آمده بود .

پیست مسابقه

در این دوره برای اولین بار عوامل اجرایی وب سایت CarXR.ir ، با الگو برداری از چگونگی آماده سازی مسیر مسابقات در سایر کشورها، راهکار تازه ای را برای بهبود کیفیت خط استارت اندیشیده  و پوشش لاستیکی مخصوصی برای این منظور به کار بسته بودند اما در طول مسابقه حتی یک ماشین هم برروی آن ها نرفت تا همه استارت خود را بر روی آسفالت بزنند. همچنین تابلوهای مخصوص اعلام نتایج با سایز ۲.۵ متر مربع نیز برای اولین بار در پیست به کار گرفته شد، اما متاسفانه زمان هیچ یک از مسابقات برروی آن درج نشد تا تماشاگران همچنان برای فهمیدن نتیجه ی مسابقه، منتظر اعلام گوینده از بلندگو ها باشند که بعضا با توجه به صدای خودروها و ازدحام جمعیت به درستی شنیده نمی شد.

پس از این مقدمه به طور مختصر به بررسی هریک از کلاس ها و ویژگی های آن ها می پردازیم و سپس در پایان هر کلاس ، به بررسی مسابقات امروز می پردازیم .

کلاس ریس استریت : اتومبیل های این کلاس ۴ سیلندر هستند و هر نوع تغییر دیگر برای تقویت موتور و گیربکس و دیفرانسیل در این کلاس آزاد است البته تا مرز ۴ سیلندر . استفاده کردن از توربو وسوپر شارژ در این کلاس مجاز نمی باشد در صورتیکه استفاده کردن از لاستیک نیمه اسلیک مجاز می باشد . هرگونه تغییر برای کاهش وزن ( باز کردن صندلی- سپر- اگزوز- قطعات خودرو- استفاده از بدنه فایبر ) ممنوع می باشد .

رتبه نخست کلاس ریس استریت با زمان ۱۴.۹۶ ثانیه

بیشترین شرکت کننده در این کلاس بود و جالب اینجاست که این کلاس نسبت به کلاس های دیگر با نظم بهتری برگزار شد . امروز در این کلاس خودروهای مختلفی از جمله گلف ، تویوتا ، هوندا ،  پراید و ب ام و شرکت داشتند که در نهایت بهترین نتیجه در این کلاس متعلق به پراید سفید شماره ی ۹ با زمان ۱۴.۹۶ ثانیه بود . در کنار پراید شماره ۹ هوندا سیویک آبی رنگ گذر موقت  هم مورد توجه تماشاگران بود که پس از چندبار ناکامی در استارت به زمانی بهتر از ۱۵.۲۰ ثانیه دست پیدا نکرد .

پس از انجام ۱۷ مسابقه ، مسابقات کلاس گروه ۶ سیلندر و ۸ سیلندر  اتمسفریک آغاز شد .

کلاس ۶ سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک : همانطور که از اسمش پیداست خودروهای شرکت کننده در این کلاس ۶ و یا ۸ سیلندر هستند . هر نوع تغییر دیگر برای تقویت موتور و گیربکس و دیفرانسیل آزاد است  . استفاده کردن از توربو وسوپر شارژ در این کلاس مجاز نمی باشد در حالیکه  استفاده کردن از لاستیک نیمه اسلیک مجاز می باشد .علاوه براین موارد در این کلاس هم هرگونه تغییر برای کاهش وزن ( باز کردن صندلی- سپر- اگزوز- قطعات خودرو- استفاده از بدنه فایبر ) ممنوع می باشد .

رتبه نخست کلاس شش سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک با زمان ۱۴.۱۷ ثانیه

حضور آمریکایی ها در این دسته ، هیجان مضاعفی را در حین برگزاری مسابقات ایجاد کرده بود . اما آمریکایی ها  حریف هایی سرسخت از آلمان را هم در برابر خود می دیند  . یکی از آن ها ب ام و  Z4 بود که چشم ها را خیره می کرد . دو پورشه ی باکستر هم در این دسته بودند، همچنین دو انگلیسی از جگوار از دو نسل متفاوت .  نبرد بین آمریکایی ها و آلمانی ها در ابتدا به سود آلمان ها پیش می رفت بطوریکه ب ام و M با ۱۴.۳۸ ثانیه و پورشه باکستر با زمان ۱۴.۸۱ در مکان های اول و دوم قرار داشتند اما در آخرین مسابقه ی این کلاس همه چیز به نفع آمریکایی ها چرخید و بیوک آبی رنگ با هیبتی خاص با زمان ۱۴.۱۷ ثانیه رتبه ی نخست را از چنگ آلمانی ها در آورد .

با شروع کلاس GT بر ازدحام جمعیت مشتاق در کنار خط استارت  افزوده شد ، بطوریکه دیگر قابل کنترل نبودند . شایان ذکر است که کمبود نیروی انتظامات هم در این امر بی تاثیر نبود . در این کلاس خودروهای متنوعی حضور داشتند . مگان کوپه ، آئودی TT ، تویوتا سلیکا ، پژو ۲۰۶ ، گلف و پرایدی اتمی !

کلاس GT : در این کلاس خودروهای ۴ سیلندری شرکت دارند که هر نوع تغییر  برای تقویت موتور و گیربکس و دیفرانسیل آزاد است. استفاده کردن از توربو و سوپر شارژ در این کلاس مجاز است اما خودروها مجاز به استفاده از  گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) نمی باشند . داشتن رل کیج در این کلاس اجباری است. استفاده کردن از لاستیک اسلیک و چسب اسلیک مجاز می باشد در صورتیکه انتقال نیروی محرکه به چهار چرخ غیر مجاز است .  هرگونه تغییر برای کاهش وزن ( باز کردن صندلی- سپر- اگزوز- قطعات خودرو- استفاده از بدنه فایبر ) ممنوع می باشد اما ما شاهد نقض این قانون بودیم !

رتبه نخست کلاس GT با زمان ۱۳.۵۳ ثانیه

در این کلاس با توجه به تغییراتی که اعمال شده بود شاهد رکوردهای بهتری بودیم .  رکوردی که در دومین مسابقه از ۷ مسابقه ی این کلاس بدست آمد بهترین در این کلاس شناخته شد . این رکورد برای پرایدی هاچ بکی بود که پراید اتمی لقبی براندازه برایش است . پراید اتمی مجهز به اینترکولر توانست ۴۰۰ متر را در ۱۳.۵۳ ثانیه بپیماید.

 زمان برگزاری آخرین کلاس، گرما و ازدحام جمعیت واقعا کلافه کننده بود . جمعیت ساعت های زیادی منتظر بود تا قوی ترین ها را ببیند .

کلاس Super GT : این کلاس آزاد است و اتومبیل های چهار سیلندر به بالا در آن می توانند شرکت کنند . هرگونه تغییرات برای تقویت موتور و گیربکس وکاهش وزن با تائید کمیته فنی آزاد می باشد وتغییرات باید به گونه ای باشد که محورهای حرکت خودرو از بدنه ماشین بیرون نباشد . استفاده کردن از لاستیک اسلیک و چسب اسلیک ، انتقال نیروی محرکه به چهار چرخ و استفاده کردن از توربو وسوپر شارژ در این کلاس مجاز است . داشتن رل کیج در این کلاس اجباری است اما ما که برروی بسیاری از ماشین های این دسته چنین چیزی ندیدیم .

رتبه نخست کلاس سوپرGT با زمان ۱۲.۰۵ ثانیه

در کنار پورشه پانامرا که دیگر حضورش برای همه عادی شده امروز یک سورپرایز هم در پیست حضور داشت ، نیسان GT-R !! اما متاسفانه با عملکرد ضعیفش همه را ناامید کرد . دو پراید تقویت شده یک دستگاه ب ام و درکنار یک دستگاه مرسدس بنز CLS  از دیگر پرطرفدارهای رقابت این کلاس بودند . هیجان انگیزترین رقابت این کلاس بین پورشه پانامرا و مرسدسCLS برگزار شد که پانامرا با اختلاف صدم ثایه ای توانست رقیب خود را شکست دهد . هرچه به پایان مسابقه پیش می رفتیم شرایط برای مسئولان برگزاری مسابقه سخت تر می شد چرا که ازدحام جمعیت باعث کاهش کیفیت مسابقه شده بود . حتی در یک مسابقه هم رکوردی زیر ۱۰ ثانیه برای یک ب ام و ثبت شد که با توجه به عبور یک تماشاگر زودتر از خودرو از خط پایان ، مورد قبول قرار نگرفت. با سخت تر شدن اوضاع هیئت برگزاری تصمیم گرفت تا مسابقات از حالت کورس دو به دو به حالت تکی در بیاید و در این زمان بود که پانامرا توانست با رکورد ۱۲.۰۵ ثانیه بهترین زمان را کسب کند.

بدون شک برگزاری چنین مسابقاتی لازم و ضروری است اما برای برپا ماندن چنین مسابقاتی حمایت همه جانبه ی همه ی مسئولین برای فراهم شدن شرایط و امکانات بهتر الزامی است .  لازم است در پایان به آقای «علی دلجو» و سایر همکارانش که روز سختی را پشت سر گذاشتند تا این مسابقه برگزار شود خسته نباشید جانانه ای بگوییم ، همچنین از دوست عزیزمان آقای «سهیل حسینی» که ما را در تهیه ی این گزارش کمک و همراهی کردند تشکر کنیم و از شما خوانندگان عزیز بابت هرگونه کمی و کاستی در گزارش عذر خواهی کنیم .

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. parham 15

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    اون z4 BMWوحشتناک باحاله.ولی خدایی بازم آمریکایی ها مگه اونا یه هیجانی بدن .

    1. نیما

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      نیسان gtr احتمالا رانندش راننده نبوده…
      بعد میگن مردم پول ندارن…با پانامرا مردم درگ ریس میرن..
      ما نداریم عکس بگیریم باهاش…راست مدل پانامرا چی بود؟؟
      این جکوار هم که کولن هیچ…
      اما واقعا نیسان gtr باید گوله میکرد همرو…
      خاک تو سر رانندش..

    2. galardo

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (182 ديدگاه)

      آخه داداش من راننده نیستى چرا gtr میخرى,چرا مسابقه شرکت میکنى و آبروى gtr رو میبرى. (خطاب به راننده gtr(

      1. Hesan

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (484 ديدگاه)

        واقعا درود بر بعضی افراد طرف ماشین ۳۰۰،۴۰۰تومنی شو اورده مسابقه میده،پرچمو بردن بالا.

    3. مسی

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (269 ديدگاه)

      یه عده دلال … میان پولهای مردم رو بالا میکشن ومیرن ماشینهای چند صد میلیونی میخرن :-D

      بعد میان باهاش مسابقه هم میدن :-D

      به قول یکی از رفقا :-D

      […]

      1. سردبیر

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (761 ديدگاه)

        دوستان گرامی، ادب ایرانی ما حکم می کند که نسبت به مال و دارایی دیگران با دیده مثبت نگاه کنیم و آرزوی بهتر و بیشتر برای آنان و خودمان داشته باشیم.
        دارندگی بسیاری از مردمان بواسطه تلاش مستمر و هوش آنان ایجاد شده است و از شما خواهش می کنیم که از چنین جملاتی نسبت به سایر هموطنان خویش استفاده ننمایید.
        با سپاس از همراهی شما

      2. فرید

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (155 ديدگاه)

        نه داداش خودشون با پولشون زیاد حال نمیکنن، بچه هاش حالشو میبرن.
        ما یه همسایه داشتیم نگهش میکردی فکر میکردی فقیره، کفش کهنه و لباس داغون و موهای شانه نشده و سلمانی ندیده، ولی همه جای تهران زمین و خونه داشت، وقتی که مرد پسرها و عروس هاش چشن گرفتن الان همشون لکسوز و ب ام و و تویوتا دارن.
        ولی رانندگی بلد نیستن دور تا دور لکسوز رو مالیدن اینور اونور.

      3. فرید

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (155 ديدگاه)

        سردبیر جان ادب ایرانی کجاست؟ ما که ندیدیم!
        بخدا تو خیابون که با خانواده میرم یه وقتایی حرف هایی از دهن مردم میشنوم که روم نمیشه سرمو بگیرم بالا از خجالت.
        ماشالا اینقدر هم بی ادب زیاده نمیشه به کسی چیزی گفت و گرنه روزی باید با 10 نفر بحثت بشه!

        روش های پولدار شدن تو ایران هم اکثرن می دونن… که چقدددددر به هوش و تلاش بستگی داره :))

        هوش سرشار جهت یافتن راه های بهتر و آسانتر جهت رانت خواری و اختلاس و کلاه قانونی و غیر قانونی سر مردم گذاشتن و تلاش مستمر جهت تطمیع کردن افراد و آشنا شدن با مسئولان مربوطه و دادن رشوه جهت پیشبرد هر چه بیشتر مقاصد پولساز خودو روی هم انباشتن پول بیشتر جهت به دست آوردن پول بیشترتر.

      4. hesan

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (484 ديدگاه)

        هرکی داره واسه خودش داره به کسی هم مربوط نیست.
        orze dari to ham dashte bash.

      5. فرید

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (155 ديدگاه)

        اتفاقن به همه و همچنین به قانون مربوطه!
        کثر این پولدارها و دلال وپولبازها و اختلاس کن ها و بساز بفروش ها و زد و بند کن های ایران اگه در یک کشور قانونمند زندگی میکردند هیچ کاره بودن از سطح متوسط درآمد هم پایین تر بودند.
        چون هیچ کار مفدیدی بلد نیستند.

        از کی تا حالا دزدی و نامردی و… شده عرضه؟

        ز پیمان بگردند و ز راستی
        گرامی شود گژی و کاستی

        رباید همی این از آن آن از این
        ز نفرین ندانند باز آفرین

        نهانی بتر ز آشکارا شود دل مردمان سنگ خارا شود

        شود بنده ی بی هنر شهریار نژاد و بزرگی نیاید بکار

  2. علي

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما امروز اونجا بودم . این Nissan Gtr مثله ماست بود خداییش ..هی گفتن گدزیلا گدزیلا …

    1. Shahin

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      مدل 2010 بود،رکورد 400 متر این مدل 11.6 هست،این رکوردی که زده گویا 12.81 بوده پس اینا همه برمیگرده به راننده و اینم حتما میدونی که لانچ زدن با سوپراسپرت کار راحتی نیست!

    2. Hesan

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      از نیسان جی تی ار متنفرم.
      جی تی بهتره.

  3. pourya

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آفرین به پراید میخواستم پرایدم را بفروشم ولی الان واقعا بهش امیدوار شدم.

    1. momo

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (109 ديدگاه)

      عزیزم اونی که میبینی فقط بدنه پرایده

  4. alish

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    عجب مرسدس بنزیه!!!فوق العادس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. فرزاد

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    قطعا بهترینشون واسه درگ نیسان gtr شک نکنید

  6. Shahin

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    یعنی تو عمرم اینقد حسرت نخورده بودم! GTR بود و من نرفتم :(( آخه یه اطلاع رسانی میکردین که چهارمین GTR ایران هم قراره تو این درگ شرکت کنه :( سامورایی عزیزم بازم نشد ببینمت :(( ممنون پدال

    1. سهیل

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      گذر موقت بود

      1. Shahin

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        منظورم چهارمین GT-R گذر موقت بود!با این میشه دوتا مشکی،یه قرمز،یه سفید تاحالا اومده تو ایران،دوتا مشکی هم تو کیشه!

    2. aref

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      حیف واقعا…من همه درگ هارو رفتم،این سری رو بیخیال شدم..اگه میدونستم GT-R میادش حتما میرفتم…اونم که رانندش مثل اینکه ریــ**

  7. ابراهیم

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    … راننده GTR که با این هیولا رکورد نزد !!! ( شاهین جون منم دارم حسرت می خورم که ندیدمش ): خدا کنه یه روز از نزدیک ببینمش ) کلام آخر اینکه : راننده GTR ( یکی نبود بهش بگه که ، تو که راننده نیستی آخه چرا رفتی پشت این هیولا نشستی ؟؟!!!

  8. امیر

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    صاحب این gtr خونش تو فرمانیست یه شب ماشینشو دم در دیدم گورخیدم !!!!!!! :(

    1. momo

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (109 ديدگاه)

      الان میخوستی بگی خونتون فرمانیست؟؟؟؟

    2. Ali/n

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (102 ديدگاه)

      لطفا نظر تبلیغی ندید(قابل توجه دوست عزیز اقا امیر)خوب چیکار کنیم خونتون فرمانیست؟

  9. امیر

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    راستی اون پانامرا هم مدلش turbo هست راستی چرا مثلا اختلاف پانامرا و اون پراید همش دو ثانیه است!؟

    1. aref

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عزیز من اختلاف وزن بین پرایدو با بنز حساب کنی چیز بعیدی نیست..پراید چیزی به اسم بدنه که نداره،فقط یه موتور قدرتمند میخواد..

      1. aref

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        ببخشید ..اختلاف وزن بین پورشه و پراید منظورم بود .. ;)

  10. مسعود

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    مث اینکه موتور پرایدا به بنزینای وطنی خو گرفتن

  11. momo

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    اینا رو بیخیال.فقط پیست و امککاناتو ببینید!!چقدر همه چیز با نظم انجام گرفته!!!!مردم ماشین ندیده ایرانم که جای خود. اگه این مسابقه کشته یا مجروح نداشته شانس اوردیم!!!

  12. ariyan

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا زیادم نباید از GTR انتظار داشت چون هم رانندش راننده نبود هم مال 2010 و ۴۸۵ اسب و پانامرا توربو ۵۰۰ اسبه

  13. ابی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    یکی نیست به این پرایده بگه چجوری روت شده بیای کنار پانامرا مسابفه بدی

    1. dany honda CBR 600

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      ابی جان اون بدنه پراید هست – موتورش رو ببینی میگرخی – بعدشم به طرف بستگی داره دست فرمونش چه جوری باشه

  14. امیر

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    پراید هاچ بک سبک وزن بی سپر شده اول!!! اصلا چرا گذاشتن پراید شرکت کنه!
    اگه با ژیان کروکی که موتور پراید روش نصب بشه ( به هر طریق) میشد رکوردی زد که تو گینس ثبت کنن

    نیسان GTR رو هم رانندش که استیگ (تخته گاز ) نبوده کی میگه هرکی پول داره رانندیگشم خوبه

  15. YoNeS

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای بابا شما ها چه گیری به نیسان GTR دادین.من سفیدش رو چند ماه پیش از نزدیک تو مشهد دیدم.اما اونقدری که از پورشه پانامرا خوشم اومد از این خوشم نیومد. پورشه یه چیز دیگست.

    1. نیما

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اصلا این 2 تا کاری بهم ندارن…
      نیسان gtr تو سبک خودشه یک سوپر اسپرته…پانامرا یک سندان لوکسه..
      پانامرا رو باید با s کلاس مقایسه کرد که نظر من s کلاس بنز سرتره..
      نیسان معروفه به گودزیلا…
      خدایی درگ ریس تو youtube ببینید دیونش میشی…

  16. topgearuk

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اگه فیلمش هم واسه ی دانلود می زاشتید ممنون میشدم.

  17. علی قضایی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    راننده نیستی چراآبروی GTRرومیبری!

  18. محسن

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    نه بچه ها ماشینای اسکایلاین تو دوربالا شتاب بالاتری دارند پس صددرصد ضعف از رانندش بوده.

  19. محسن

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    اگه یه میتسوبیشی مشتی تو این مسابقه بود صددرصد اول میشد.
    چه باراننده چه بی راننده درست و حسابی.

    1. mohsen

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      واقعا.

  20. علی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (244 ديدگاه)

    این پانامرا چرا چرخه جلوش یکمی کج به نظر میاد ؟ (توی عکسه بی ام و z4 با پانامرا )

  21. امیر

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    نه momo میخواستم بگم اون شب که داشتم ……. !!:)

  22. هادی مرتضوی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    دوستان عزیز سلام…من جمعه اونجا بودم…واقعا راننده gtr گند زد…تازه آخرشم قهر کرد رفت…ازین بچه مایه های نازک نارنجی بود…والا از اولش همه می گفتن که باید gtrاول می شد…

  23. امیر

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    دوستان عزیز نیسان رانندش نمیدونسته چجور باید از کنترل پرتاب (سیستم جدید نیسان) استفاده کنه زیر نویس قسمتی از تخته گاز که نیسان رو تست کرد میذارم ( متاسفانه سری جدید که پخش می کنن قسمت اخبار رو حذف میکنن اما این چیزی که هست تو اخبار برنامشون گفتن

    00:13:17,920 –> 00:13:22,079
    قبل از اینکه اخبار رو شروع کنیم من یه چیزی درباره نیسان بگم

    170
    00:13:22,080 –> 00:13:25,999
    خیلی سخته که یه ماشین چهار چرخ متحرک توربوشارژ مثل این بتونه
    این جوری صاف و دقیق و سریع رانندگی کنه

    171
    00:13:26,000 –> 00:13:28,919
    و این برای اینه که نیسان چیزی به اسم “کنترل پرتاب” داره

    172
    00:13:28,920 –> 00:13:34,919
    در اصل یه جور کامپیوتره که میتونه همه چیز رو دقیق پردازش کنه
    و هر وقت هم که شما بخوایید شروع کنید براتون عالی کار میکنه

    173
    00:13:34,920 –> 00:13:37,839
    فقط این کنترل پرتاب یه مشکلی داره

    174
    00:13:37,840 –> 00:13:42,479
    این احمقانه ترین چیزیه که تاحالا رو یه ماشین نصب کردن
    چرا؟ –

    175
    00:13:42,480 –> 00:13:47,599
    نه ، جدی میگم وقتی بهش فکر کنی متوجه میشی راه اندازی اش خیلی
    سخته ، یه سری کلید اونجاست

    176
    00:13:47,600 –> 00:13:52,999
    باید اول پای چپت رو بزاری رو ترمز بعد پای راستت رو تا آخر بزاری رو گاز

    177
    00:13:53,000 –> 00:13:55,320
    وقتی چراغ ماشین سبز شد اون پات رو از رو ترمز بر میداری
    و بعد از جا کنده میشی و میری

    178
    00:13:55,321 –> 00:13:57,879
    و کامپیوتر برداشت میکنه که تو حرکت کردی و اونقت تو میگی

    179
    00:13:57,880 –> 00:14:01,719
    خب باشه
    یعنی وقتی چراغه سبز شد اینجوری میشی

    180
    00:14:01,720 –> 00:14:05,119
    و همه نگاهت میکنن و میگن عجب یارو دیوانه است

  24. علی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان یک سوال داشتم..پورشه باکستر با بیوک الکترا با هم یه 400 متر رفتن کدومشون بهتر رفت؟

    1. محمدرضا ریاضی

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      زمان بیوک اعلام نشد ولی پورشه 13.23 رفت .

  25. رامین

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    آخه نیسان GTR آبروی هرچه نیسان رو بردی.حالا همه اونایی که توی دنیا نیسان GTRدارن میرن پراید میخرن!!!!

  26. hesan

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (484 ديدگاه)

    فرید اون دنیا سزای این تهمت هاتو میبینی.موفق باشی.

    1. فرید

      ۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (155 ديدگاه)

      انگار تو این مملکت زندگی نمیکنی!
      آخه کجای ای مملکت دیدی کسی با کار و زحمت و نان حلال و قانونی تونسته باشه اینقدر ثروت جمع بکنه که بتونه صدها میلیون فقط پول ماشینش باشه!

      حضرت علی گفته هر جا دیدی ثروتی انباشته شده در آنجا حق فقیری خورده شده است.

      1. hesan

        ۲ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (484 ديدگاه)

        در هر حال ما امر به معروفمونو کردیم.
        کفاره تهمت فقط حلالیت از اون طرف!
        ببین به چند نفر این تهمت رو زدی دیگه.

      2. فرید

        ۳ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (155 ديدگاه)

        آره باید حلالیت گرفت، اول هم از 3 هزار میلیاردی ها شروع می کنیم.

  27. dany honda CBR 600

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سردبیر جان چرا ناراحت میشی – رفقا حرف حق میزنن نکنه خودتم از اون دسته آدمایی که … خودت میدونی ؟؟؟

  28. وحید

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (184 ديدگاه)

    یعنی…هی من نمیخوام هیچی بگم.آخه GT-R کجا پانامرا 4S کجا؟اصلا کلاسشون یکیه؟سوپر اسپرت به سدان کوپه ببازه؟خجالت آور نیست؟CLS اون وسط داره چیکا میکنه؟پورشه باکستر محض نمایش اومده؟پرایدم که با اینتر کولرش ترکونده!من دردمو به کی بگــــــــم؟کاش یه مینیاتور داشتم حال همشونو میگرفتمD:

  29. .......

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    فکر کنم تو کلاس شش و هشت سیلندر اتمسفریک آقای کارن مگر دومیان با بی ام و با زمان 14.38 اول شدن

    http://carxr.ir/read/aalam_ntaij_msabghh_drg_shtab_400_mtr_24shhrior

  30. mahdi

    ۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اخه قربون توبرم حد GTR هستی که میشینی پشت فرمونش باید میومدی پیست ثامن مشهد تا بهت نشون میدادم هاشم علما چیکارمیکرد بااین ماشینه البته تابستون 90

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا