اختصاصی پدال : فرودگاه قلعه مرغی امروز در حالی میزبان مسابقات درگ بود که شرکت کنندگان تصمیم داشتند تا با کسب امتیاز بیشتر در آخرین مسابقه ی سال ۹۱ ، جایگاه خودشان را در رنکینگ کلی بهبود ببخشند . همچون سری مسابقات گذشته ی درگ خودروها در ۴ کلاس تقسیم بندی شدند تا در دو نوبت ، زمان های خود را به ثبت برسانند .
همچنین پس از انجام آخرین مرحله در امروز ، نفرات برتر هر کلاس در سال ۹۱ مشخص شدند . ادامه ی گزارش را با کلاس ریس استریت شروع می کنیم . جایی که خبرسازترین ماشین سال ۹۱ با دیگر رقبا به مبارزه می پرداخت .
**** کلاس ریس استریت ****
کلاس ریس استریت همچون دوره های گذشته بیشترین شرکت کننده را به خود می دید . در این کلاس خودروهایی همچون گلف ، هوندا سیویک و پژو ۲۰۵ در کنار عزیزهای ۲۰ میلیون تومانی به رقابت می پرداختند ، البته باید در نظر داشت که این خودروهای کوچک زیبا و محبوب با توجه به تقویتی که شده بودند از سایر همنوعان خود بهای بیشتری دارند .
غایب بزرگ این کلاس حسن حجتی بود ، چرا که قهرمانی وی در سال ۹۱ پیش از برگزاری آخرین مسابقه با ۱۰۰ امتیاز قطعی شده بود . اما در روزی که پراید حسن حجتی جز شرکت کننده ها نبود پرایدی دیگر توانست با ثبت زمان هایی در خور توجه همگان را شگفت زده کند . کارن هاکوپیان توانست با این پراید زمان ۱۴.۲۶ ثانیه را به ثبت برساند و جایگاه نفر اول را به خود اختصاص دهد . خودروی دیگر نفرات برتر در این کلا س چیزی جز پراید نبود . کامبیز دل پسند و حسن اسحاق به ترتیب با زمان های ۱۴.۶۴ و ۱۴.۹۳ ثانیه در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند . رقیب های مهم هاکوپیان همچون محمد رفان در مسابقه ی امروز عملکرد خوبی نداشتند و به نظر می رسد که هاکوپیان با مجموع امتیاز ۴۳ امتیاز بتواند یکی از رتبه های دوم و سوم در رنکینگ کلی سال ۹۱ را به خود اختصاص دهد . محمد رفان ، یکی دیگر از مدعیان که برای جایگاه دومی و سومی کل می جنگید متاسفانه زمانی بهتر از ۱۵.۵۱ ثانیه کسب نکرد .
**** کلاس ۶ سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک ****
با اضافه شدن دو هیوندای جنسیس به جمع آمریکایی ها و آلمانی ها به نظر می آمد که رقابت داغی پیش رو باشد اما توقعات برآورده نشد و بهترین زمانی که توسط هیوندای جنسیس ثبت شد ۱۵.۱۸ ثانیه بود . در این کلاس رقابت اصلی بین کارن مگردومیان ، حسن جلیلی و مهدی علی اکبری بود که که در رنکینگ کلی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در اختیار داشتند . از جذابترین مسابقات این کلاس دو رقابتی بود که کارن مگردومیان با ب ام و و حسن جلیلی با کامارو در کنار همدیگر در خط استارت قرار گرفتند . که در هر دو رقابت مگردومیان با کسب زمان های بهتر به پیروزی رسید . در پایان مسابقه ی امروز آقایان مگردومیان با زمان ۱۳.۳۴ ، جلیلی با زمان ۱۴.۱۲ ثانیه و علی اکبری با خودروی پونتیاک و زمان 14.۳۸ ثانیه به مقام های اول تا سوم دست پیدا کردند تا ۳ نفر اول رتبه بندی کل تغییر نکند . سرانجام در رده بندی کلی کارن مگردومیان با ۱۱۵ امتیاز به مقام قهرمانی سال رسید وی همچنین توانست با ثبت رکورد امروزش ، رکورد قبلی این کلاس را که به خودش نیز تعلق داشت ، ۰.۳۴ ثانیه بهبود ببخشد .
**** کلاس GT ****
در رقابت های کلاس جی تی امروز شاهد بازگشت رکورددار این کلاس بودیم . بهنام مرادی در مسابقات ۲۴ شهریور توانسته بود با پراید اتمیش زمان ۱۳.۵۳ ثانیه را به ثبت برساند اما روز جمعه ضمن بهبود رکوردش با زمان ۱۳.۱۶ ثانیه توانست به مقام قهرمانی در این کلاس دست پیدا کند . پس از وی مهدی گزستانی با مزدا ۳۲۳ توربو که در رده بندی کلی در صدر قرار دارد با زمان ۱۳.۵۷ ثانیه به مقام دوم رسید . برخلاف دوره های قبل آئودی TT های حاضر عملکرد بهتری داشتند و پرهام زربافی توانست با یکی از آن ها با کسب زمان ۱۴.۲۳ ثانیه به رتبه ی سوم دست پیدا کند . مرتضی شاد فرخ با دیگر خودروی آئودی به زمان ۱۴.۳۷ دست پیدا کرد و در مکان چهارم قرار گرفت . علی رضوی با خودروی تویوتا سلیکا نتوانست به زمانی یهتر از ۱۴.۷۲ ثانیه دست پیدا کند که این امر سبب شد در جایگاه پنجم مسابقات روز جمعه قرار بگیرد . به این ترتیب مهدی گزستانی با ۸۶ امتیاز توانست به مقام قهرمانی سال دست پیدا کند .
**** کلاس Super GT ****
امروز ۳ پورشه پانامرا حضور داشتند تا شاید یکی از آن ها بتواند حریف لنسرها بشود . علاوه براین دو گروه باید به حضور دو شاسی بلند از شرق و غرب اشاره کنیم ب ام و X6 و اینفینیتی FX50 که به تریتب با زمان های ۱۳.۲۸ ثانیه و ۱۵.۲۴ ثانیه نتوانستند انتظارات را بر آورده کنند . بهنام مرادی و کارن مگردومیان با شرکت در این کلاس و به ترتیب با ثبت زمان های ۱۳.۱۳ و ۱۳.۳۱ ثانیه نشان دادند که از توانایی بسیار بالایی برخوردار هستند . اما مهمترین رقابت امروز در این کلاس میان پورشه پانامرای مسعود علیزاده و میتسوبیشی لنسر برنارد عیوضی بود . این دو در تایم دوم در کنار همدیگر قرار گرفتند و بدون اینکه مشکلی پیش بیاید چرخ به چرخ پیش رفتند و از خط پایان گذشتند . در این نبرد برنارد عیوضی با زمان ۱۱.۲۲ ثانیه برنده شد و مقام اول کلاس را به خودش اختصاص داد تا مسعود علیزاده با ثبت زمان 11.۹۶ ثانیه در پشت سر وی در جایگاه دوم قرار گیرد . برنارد عیوضی با این رکورد ، رکورد قبلی کلاس سوپر جی تی که به خودش تعلق داشت را بهبود بخشید . رتبه ی سوم به دیگر لنسر حاضر در رقابت با زمان ۱۲.۵۲ ثانیه رسید .
در پایان رقابت های امروز آقای علیزاده که پیش از این قهرمانیش مسجل شده بود با کسب ۱۱۱ امتیاز به مقام قهرمانی سال ۹۱ دست پیدا کرد .
——————————————————————————————————————————————————
بدین ترتیب مسابقات درگ سال ۹۱ به خط پایان خود رسید . ضمن عرض تبریک به نفرات برتر جا دارد از زحمات مسئولین برگزاری مسابقات تشکر کنیم .
و سپاس از شما تماشاگران و خوانندگان محترم که با حضور و نظرات خود توانستید به گرمای مسابقات و سطح کیفی آن بیافزایید .
مسی
۱۲ اسفند ۱۳۹۱اگه من هم پورشه پانامرا … داشتم … من هم اول میشدم.
JINPACHI
۱۲ اسفند ۱۳۹۱اقای مسی هر چه قدر پانامرا قوی باشه به پای پراید نمی رسه .
B
۱۲ اسفند ۱۳۹۱من اگه پانامرا داشتم عمرن میوردم توی همچین جایی که هم چشمم بزنن هم پدر ماشین دربیاد. پورشه رو موقع رفتن شمال یا پنجشنبه جمعه سوار میشدم. یه 206 هم جمع میکردم با قدرت 500 اسب بخار واسه همچین جاهایی که جایزه هارو درو کنم.
آرمان
۱۳ اسفند ۱۳۹۱من اگرپورشه داشتم عمرا باهاش اینجورجاها نمیومدم.
natanail
۱۲ اسفند ۱۳۹۱فک میکنم تایم اقای علیزاده رو اشتباه نوشتید،جفتشونو نوشتید 11.22
natanail
۱۲ اسفند ۱۳۹۱الان درستش کردین
natanail
۱۲ اسفند ۱۳۹۱مدیران محترم چرا نظر بنده رو حذف میکنید؟
تو گزارش تایم های اقای عیوضی و علیزاده هر دو 11.22 ذکر شده که فکر میکنم غلط باشه
حميد
۱۲ اسفند ۱۳۹۱خدا کنه فقط کره ای ها این مسابقه رو نبینن،چون اگه پراید رو ببینن،میترکن از خنده.البته فکر نکنم بشناسنش چون دیگه تو موزه هاشونم نیست.واقعا مسخرس
JINPACHI
۱۲ اسفند ۱۳۹۱اقا حمید مگه پراید به این خوشکلی چه شه تازه ماشین های ما همه یورو سه هستند و تازه توانستند…
ما بهترین ماشین های دنیا را داریم تولید می کنیم و به نظره اقای ماشین های ما مثل پراید به راحتی می توانند با خودرو های خارجی رقابت کنند.
sadra Turb O
۱۵ فروردین ۱۳۹۲آقا حمید
دادش گلم
این خودروهایی که میبینی
فقط ظاهر نیست
شما باید به عملکرد نگاه کنی
اینجوری بوگاتی هم بیاری بزاری جلوی یه پراید
نگای پراید نمیکنی
اما بعث افتخاره افرادی مثل آقای هاکوپیان با آگاهی طوری روی ماشین کار میکنن که میتونن افتخار افرین باشن
اگر بحثت سر برند هست
اون مسئله دیگه ایه
اما شما توی این موارد به عملکرد خوب راننده ها و همچنین توانایی ماشین ها باید دقت کنید
natanail
۱۳ اسفند ۱۳۹۱اینو الان تو تی تی دیدم
تو پانامرا زمان لانچ،لانچ کنترلر فعاله شما پشت خط وایمیستی 1 پات رو گازه 1 پات رو ترمز دور موتورم بیشتر از 2 بالا نمیاد،وقتی چراغ سبز میشه تازه پاتو از رو ترمز بر میداری،خب طول میشکه تا دور برسه به 6هزار بعد گیربکسم درگیر بشه،برای همین باید زمان بندی داشته باشی که کی ترمزو ول کنی
سخته دیگه،قبول کنید،تعصب بیجا نداشته باشید
peiman09
۱۳ اسفند ۱۳۹۱عجب !!
peiman09
۱۳ اسفند ۱۳۹۱natanail کی گفته دور موتور از 2 بالاتر نمیاد ؟؟ هرجا دیدی الکی بوده
peiman09
۱۳ اسفند ۱۳۹۱لانچ واقعی اینجا ببین http://www.aparat.com/v/GL3Yh
AMIN
۱۵ اسفند ۱۳۹۱بازم میتسوبیشی… دمش گرم که اینقدر دوست داشتنی و بی ادعاست… بهترین موتور واسه آپ شدن رو داره…
میت
۲۱ اسفند ۱۳۹۱انقد بدم میاد پشت پورشه میزنن پراید!!!
عقده ای هااااا
کیوان
۲۳ اسفند ۱۳۹۱سلام
چجوری میشه فهمید مسابقه های بعدی چه زمانیه؟
واسه اونای هم که میگن اگه فلان ماشینو داشتم باهاش فلان کارو می کردم.باید بگم حالا که ندارین
:D :D
ميلاد
۱۰ فروردین ۱۳۹۲چرا میتسوبشی همیشه اول میشه؟
hamid
۱۵ فروردین ۱۳۹۲این نشان از تکنولوژی بالای میتسوبیشی داره که یه خودروی مدل 92 میتونه با خودروهایی مثل پانامرا 2012 رقابت کنه. البته مهارت تیونر رو هم باید در نظر داشت. در مسابقات درگ روسیه از همین موتور 4 سیلندر لنسر، 1100 اسب قدرت گرفتن!!!
امیر
۱۰ خرداد ۱۳۹۲از اطلاعاتتون ممنون
میشه زمان برگذاری مسابقات داخل و آدرساش هم بگین . درمورد نحوی ثبت نام هم بگین ممنون میشم .
من تازه کارم رهنمایی کنید ، اگه بهم ایمیل کنین بهتر .
amirreza_sv@yahoo.com
amir.t.
۲۲ آبان ۱۳۹۲درگ مارو ببین !!!!!!!!!!!!!…
یهبنبنتلتقددب
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴به اقای بهنام مرادی از شرکت فراری دعوت دادند اما ایشو قبول نکردن به اسطوره هایی مثل بهنام مرادی میگن راننده و عشق ماشین
بهنام مرادی پراید توربو 13/31