چشم انداز

گزارش کیفیت ابتدایی J.D. Power: باکیفیت‌ترین خودروهای سال 2016

نتایج مطالعه‌ی کیفیت ابتدایی جی دی پاور به تازگی منتشر شده و در این میان سورپرایزهایی نیز دیده می‌شود.

highest-quality-cars-of-2016
این مطالعه‌ی سالانه هم‌اکنون سی‌امین سال خود را سپری می‌کند و به بررسی مشکلاتی که توسط مالکان خودروها در ۹۰ روز ابتدایی خرید خودرو گزارش شده می‌پردازد. امتیاز کیفیت ابتدایی به وسیله‌ی تعداد مشکلات وجود داشته در هر ۱۰۰ خودرو (PP100) تخمین زده شده و هر چه این امتیاز و عدد پایین‌تر باشد به معنی کیفیت بالاتر خواهد بود.

JD-Power
در مطالعه‌ی امسال همچنین برای اولین بار است که یک برند غیر ممتاز در رده‌ی اول قرار گرفته است. این برند کیا نام دارد و امتیاز ۸۳ PP100 را به دست آورده است. در رتبه‌ی دوم پورشه با امتیاز ۸۴ PP100 قرار دارد. اگر کیفیت خودرو نخستین اولویت و نگرانی شما در هنگام خرید خودروی جدید است، پس نگاه کردن به مدل‌های گوناگون ذکر شده می‌تواند مفید باشد.

خودروی شهری: شورولت اسپارک
شورولت اسپارک تنها خودرویی است که در سگمنت خودروهای شهری رتبه‌بندی شده و مدل دیگری نتوانسته که بالاتر از متوسط سگمنت قرار بگیرد.

2016 chevrolet spark

خودروی کوچک: هیوندای اکسنت
در بخش خودروی کوچک، هیوندای اکسنت با افتخار در رتبه‌ی اول قرار گرفته و شورلت سونیک و کیا ریو در تعقیب این خودرو هستند.

2016 Hyundai Accent Sport hatchback

خودروی کوچک ممتاز: لکسوس CT
لکسوس CT که نسخه‌ی لوکس تویوتا پریوس است در برابر ب ام و سری ۲ و مرسدس بنز CLA پیروز شده و رتبه‌ی اول باکیفیت‌ترین خودروی بخش کوچک ممتاز را به دست آورده است.

2015-Lexus-CT

خودروی کامپکت: تویوتا کرولا
کرولا همیشه در مطالعه‌ی کیفیت ابتدایی جی دی پاور قوی عمل کرده و در این بخش به رتبه‌ی اول دست یافته است. کیا فورته و هیوندای الانترا نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.

2016_Toyota_Corolla_L

خودروی اسپورت کامپکت: بیوک کاسکادا/سایون tC
امسال در بخش باکیفیت‌ترین خودروهای اسپورت کامپکت شاهد حضور دو خودروی بیوک کاسکادا و سایون tC در رتبه‌ی اول هستیم. هیوندای ولوستر نیز در رده‌ی بعدی قرار دارد.

Buick Cascada Scion tC

MPV کامپکت: کیا سول
اگرچه که کیا در میان همه‌ی خودروسازها بهترین رتبه را دارد اما تنها یک مدل آن در رتبه‌ی اول قرار دارد. کیا سول باکیفیت ترین خودروی این بخش بوده و در واقع تنها خودروی MPV حاضر در لیست است زیرا هیچ مدل دیگری نتوانسته بالاتر از متوسط عمل کند.

2015-Kia-Soul-front-three-quarter-071

خودروی ممتاز جمع‌وجور: لینکلن MKZ
پیشروی کلاس خودروهای ممتاز جمع‌وجور لینکلن MKZ است و خودروهای لکسوس ES و ب ام و سری ۳ در تعقیب این خودرو هستند.

2014-lincoln-mkz-hybrid

خودروی اسپورت ممتاز و جمع‌وجور: آئودی TT
آئودی TT در این بخش بهتر از همه عمل کرده و در رتبه‌ی اول قرار گرفته است و دو رقیب هم‌وطن یعنی پورشه باکستر و پورشه کیمن در رده‌های بعدی جای دارند.

Audi-TT-RS-Coupe-9

خودروی میان‌سایز: تویوتا کمری
همانند کرولا، کمری نیز در مطالعه‌ی کیفیت ابتدایی جی دی پاور خوش می‌درخشد. در بخش باکیفیت‌ترین خودروی میدسایز، پس از کمری، خودروهای نیسان آلتیما و هوندا آکورد در رده‌های بعدی هستند.

2016 Toyota Camry SE

خودروی اسپورت: دوج چلنجر
شگفت‌انگیز است که تنها دوج چلنجر در این بخش بالاتر از متوسط کلاس عمل کرده و به تنهایی در رده‌ی اول قرار گرفته است.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

مینی ون: کرایسلر Town & Country
باور این موضوع سخت است که حتی ۳ مینی ون برای رقابت وجود دارند اما این تعداد وجود دارند. تنها دو خودرو بالاتر از متوسط گروه عمل کرده‌اند که هر دو نیز به کمپانی فیات کرایسلر تعلق دارند. کرایسلر Town & Country باکیفیت‌تر از دوج گرند کاروان است.

2014 Chrysler Town & Country 30th Anniversary Edition

خودروی ممتاز میدسایز: لکسوس GS
سگمنت خودروهای ممتاز میدسایز بسیار رقابتی است اما بازوی لوکس تویوتا یعنی لکسوس هنوز هم بهترین است. لکسوس GS در رده‌ی اول قرار گرفته درحالی‌که آئودی A7 و هیوندای جنسیس در تعقیب این خودرو هستند.
2016 LEXUS GS F
۲۰۱۶ LEXUS GS F
خودروی اسپورت ممتاز و میدسایز: پورشه ۹۱۱
همانند بخش خودروهای اسپورت میدسایز، تنها یک خودرو بالاتر از حد متوسط سگمنت عمل کرده و آن پورشه ۹۱۱ است.

2016 Porsche 911 Carrera facelift

خودروی بزرگ: هیوندای آزرا
در بخش خودروهای بزرگ، هیوندای آزرا در رتبه‌ی اول قرار گرفته و بیوک لاکراس و شورلت ایمپالا رده‌های بعدی را در اختیار دارند.

2016 Hyundai Azera

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. سپیدار

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    نباید به طور متعصبانه به هیچ برندی نگاه کرد.
    تا دو سال پیش اسم خودروی کره ای که میومد پشت سرش پر بود از کامنتهایی که به ظاهر خودروهای کره ای نگاه نکنید این خودروها بعد از دو سال از هم میپاشن.
    یادمه اولین بار که خودروی دوو وارد ایران شد مردم میگفتن نکنه دوو بخرید چون موتور این خودروها پرسی هستش و اگه موتور خراب شد همونجا باید بزاریدش و برید چون دیگه نمیشه کاریش کرد.
    نظرات متعصبانه ایرانی.
    من از هیچ برندی طرفداری نمیکنم.
    از هر خودرویی خوب یا بد خواستید بگید طبق امار معتبر باشه.
    حالا شده داستان خودروهای چینی که اگه بهترین هم باشه باز نظرات متعصب گونه ایرانی پشت سرشه.
    این کار اشتباهه.
    مثلا بگید فلان خودروی چینی ایمنی پایینی داره چون مثلا در تست IIHS امریکا نمره پایینی گرفته نه اینگه حتی خودرو را از نزدیک هم ندیده اید بعد میگید اشغاله.
    فقط اینو میدونم که چینیها دارن به سرعت در خودروسازی پیشرفت میکنن و ایران به سرعت داره پسرفت میکنه.
    یا اینکه طرفداران خودروهای کره ای نیان بگن که خودروهای کره ای حرف اول را از هر میزنن و سنگ کره ای ها را به سینه بزنن.

    1. elemento

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      حرفی که در مورد خودروی Daewoo گفته میشد با خودروهای چینی زمین تا آسمون فرق داره. من چندین نفر رو میشناسم که بهترین خاطره ها رو با Daewoo cielo دارن. کره مثل ژاپن از اول به دنبال کیفیت و کمیت در کنار هم بود… پراید های 1378 هنوز هم مثل ساعت کار میکنن. ولی چین خیلی بیشتر از کیفیت به کمیت اهمیت میده بنایراین هیچ وقت نمیتونه در حد بنز و بی ام دبلیو یا حتی هیوندای و کیا باشه.ممکنه کیغیتش خوب بشه ولی عالی نمیشه. چون هدفشون مشهور شدن با کیفی نیست.

      1. sunmartin

        ۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1918 ديدگاه)

        من نمیدونم شما جناب elemanto چقدر مثل بنده فکر میکنید دقیقا میخواستم توضیحی که شما دادید بدم که شما پیش دستی کردین بوضوح مشخصه که کره و مشخصا کیا موتورز بدنبال فروش بیشتر بهر قیمتی نیست بلکه بدنبال درج نام و آوازه و کیفیت و اعتماد هست درحالیکه چینی ها فقط بدنبال فروش بهر طریقی هستند و تابحال قدمی در راه کیفیت در این 10 سال طی نکردند درحالیکه کره ای ها در طول 15 سال در میان برترین های جهان و نیز به چهارمین خودروساز جهان نزدیک شدند پس موضوع چین و کره را باهم ادغام نکنید که دو دنیای متفاوت با تفکرات متفاوت مالی هستند

        1. elemento

          ۵ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          جناب سانمارتین خوشحالم که با من هم عقیده اید. کره ای ها از همون اول با مشاوره ی مهندس ها و صنعتگران آمریکایی و آلمانی جلو رفتن و میرن. قضیه ی کره با چین خیلی خیلی فرق داره. چین و شوروی سابق(اصطلاحا بلوک شرق) همیشه به کمیت توجه بیشتری داشتن تا کیفیت. بارز ترین نمود این جمله هم در بحث نظامی هست که همه میدونن. من به شخصه هیچ وقت فکر نمیکنم اسم یک ماشین 100 درصد چینی (تاکید میکنم نه مثل FAW ) در این لیست های کیفیت بیاد.

      2. سپیدار

        ۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (33 ديدگاه)

        elemento عزیز اگه برنامه از تهران تا سنول(اگه اشتباه نکنم) را دیده باشید که مقایسه خودروسازی ایران با کره بود توی اون برنامه مدیران هیوندای اتفاقا میگفتن ما در ابتدا فقط تمرکز کرده بودیم بر فروش و کمیت برامون توی اولویت بود ولی بعد از چند سال به جایی رسیدیم که دیگه کمیت برامون مهم نیست و فقط دنبال کیفیت هستیم.

        1. elemento

          ۶ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          تفکر من تفکر همه ی کسایی هست که از محصولات دهه ی 1980و 1990 کره وقتی تلزه صنعتشون پا گرفته بودخاطره ی خوب دارن. در ضمن من بیشتر منظورم کیا و دوو بود تا هیوندای. دو مثالی هم که زدم یکی kia pride بود یکی daewoo cielo. اسمی از هیوندای نبردم. هیوندای جدیدا خیلی تو کیفیت جلو افتاده.

      3. سپیدار

        ۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (33 ديدگاه)

        elemento این تفکرات شماست نه تفکرات خودروسازان کره ای.
        شما برنامه از تهران تاسؤل را حتما ببینید تا ببینید تفکرات خودروسازان کره ای در ابتدا چی بوده و همیشه یک حرف را طبق مدرک و سند بگید.

    2. مهران

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      با سلام

      به نظر من کره ای ها یک خدمت به خودروسازی کردند و اون این بود که به همه فهموندن طراحی به خدا خیلی مهمه!

    3. Nima

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      تعداد نماینده هاى هر کشور:
      آمریکا-ژاپن: هرکدوم 5 نماینده و جایگاه اول مشترک
      کره: ۳ نماینده
      آلمان: ۲ نماینده

    4. یو اس اس اینترپرایز

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      نباید متعصبانه نگاه کرد خوب اومدی

  2. احمد باقری

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    هنوز هم بسیاری از ماشینها جایگاه خودشون رو بعد از سالها حفظ کرده اند.

  3. امیر

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    هیوندا و کیا به نظره من دیگه توی مدلای جدیدشون (۲۰۱۶) نمیشه گفت کیفیت ندارن .چند وقته امارها رو که میبینم حالا چه مقایسه چه کیفیت ازشون نام برده میشه .به نظرم قیمت و کیفیت مناسبی که دارن برگ برندشونه وگرنه غیر ممکن بود تو بازار رقابتی کشورهای خارجی یدونشون فروش بره.

    1. رضا

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      گل گفتی امیر جان.
      5 یا 6 سال دیگه وقتی این مدل های بالای 2015 با کارکردهای بالا کیفیتشونو به رخ ماشین های هم قیمتشون بکشن قیافه بعضی ها دیدنی هست!
      آخه جی .دی پاور، کانسومر ریپورتز، یور مکانیک و…. که عاشق این کره ای ها نیستن که الکی بگن اینا با کیفیتن!!

  4. farid

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خوش بحال امریکاییا که اینقد فکرشون بازه از روی تعصب نظر نمیدن من به شخصه اگه بشینم توی کمری 7سال کارکرد هم اینقد نظر مثبت در موردش دارم تو ذهنم از اون یک غول کیفیت واسه خودم ساختم که به یه جنسیس صفر ترجیب میدم تعصب ژنتیکی نیست حاصل عدم مطالعه و تحت تاثیر قرار گرفتن حرفای دیگران تشکیل میشه

  5. ali

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    آفرین به پیشرفت کره یه زمانی از کره کارگر وارد ایران میشد ولی الان کره کجاست و ما کجاییم سامسونگ بزرگترین تولید کننده ی موبایل دنیا میشه هیوندای موتورز لقب چهارمین خودرو ساز بزرگ دنیا رو پیدا میکنه الجی اولین گوشی هوشمند ماژولار دنیا رو طراحی میکنه اون وقت ما نهایت هنرمون میشه ساخت دنا

    1. پیرهن مشکی

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (47 ديدگاه)

      داداش اگه نوکیا اندروید میزد ، سامسونگ و اپل هیچی نبودند.

  6. امیر

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    تورده بندی خودروها تو کلاس خودشون هیچ کدام شاید نباشن اینجا اولن زیاد جالب نبود الان یه عده نگن توبیشترمبفهمی یا اونا من رده بندی بقیه سایتارو دیدم این انتخابا جالب نبودن

  7. عدالت

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اگر به جملش توجه کنید میگوید ۹۰ روز اول. یعنی بعضی خودروها از همون اول خوبن و شاید بعددا به خرج بیوفتا و بعضیها اولش خوبن و بعدش هم خوبن بعضیها از اولش بد هستند ولی شاید بعدش بهتر باشن و بعضیها از اول تا آخر بد مشکل ساز هستند.اینا طبق time line مشکلات اعلامی از طرف مالک خودرو رو برسی میکنن.

  8. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    چه میکنه قاره ی کهن! البته بگین ژاپن و کره بهتره ( چند سال بعد چین هم اضافه میشه )

  9. امین

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    آزرا !!!!
    کیفیت ؟؟؟؟

    1. ali

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (137 ديدگاه)

      نه سمند و پراید و کیفیت

  10. king 918

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بله پورشه همیشه در صحنه ………

    اصلا مگه میشه پورشه ایی بد باشه ………..

  11. Nima

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    بیشترین چیزى برام جلب توجه کرد کیفیت خودرو هاى فیات-کرایسلر بود.!! عجب پیشرفتى توى کیفیت. همیشه اون ته جدول بودن ولى الان ببینین چندتا نماینده دارن. از جمله کرایسلر .
    ولى در مجموع یه چیزى رو میخوام بگم. تمام برند هاى معتبر خارجى باکیفیت هستن. حتى همون که ته جدول هست! و همونم سال ها بادردسر کم کار میکنه. اونایى که از میانگین بالاتر هستن که واقعا ماشین عمرى هستن.نهایت ماهیانه 100-200 دلار اختلاف هزینه دارن(جز برند هاى لوکس)
    ولى در کل براف فیات کرایسلر و بخصوص کرایسلر واقعا خوشحالم.

  12. علی

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    جالبه که لینکلن MKZ و مینی ون کرایسلر تو لیست consumer reprts تو بدترین ها بودن. یعنی معیار ها کاملا سلیقه ای و متفاوت

  13. Arena

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    تویوتا کمری همه جا اسمش هست یعنی همه جا ?

    1. Sina

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (382 ديدگاه)

      کرولا هم همینطور،….. چند وقت پیش یکی تو همین سایت میگفت سوناتا کیفیت از کمری بالاتره ولی اینجا که من سوناتا رو نمیبینم

      1. ایمان

        ۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (93 ديدگاه)

        بنده تو مبحث قابلیت اطمینان گفتم که در گزارش 2016 سوناتا قابلیت اطمینان بیشتری به نسبت کمری داره و نه در کیفیت اولیه!!!!!!!!! اینم لینکش
        http://www.jdpower.com/cars/study/2016-Vehicle-Dependability-Study-%28VDS%29-by-Category/843ENG/Midsize-Car/1098

  14. moein

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خوب بستگی داره از چه منظری به این مقاله نیگا کنید
    به نظر خود من اصلا معی نداره مشکلات 90 روز اول ماشین رو باید بعد از کارکرد بالا حساب کرد که کیفیت داره یا نه
    به نظرم یه آمار کاملا مسخره بود

  15. حسین

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود. اولا تشکر از نویسنده عزیز. دوما یه نمودار مهم در این پست فراموش شده که خواهش میکنم هرچه زودتر این نمودار رو هم در پست اضاف کنید:
    http://www.jdpower.com/press-releases/2016-us-initial-quality-study-iqs

    اگر دقت کنید متوجه میشید که میانگین نسبت به سال قبل بهتر شده و نکته جالب رشد کیا و هیوندای و افت شدید جگوار هستش. بنز نسبت به سال قبل تغییری نکرده اما با توجه به افزایش کیفیت میانگین، رتبه بنز افت کرده. ب ام و هم رشد داشته و تویوتا و لکسس هم رشد زیادی نسبت به پارسال داشتن. در لینک زیر هم میتونید نتایج پارسال رو مشاهده کنید:

    http://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d8%ac%db%8c-%d8%af%db%8c-%d9%be%d8%a7%d9%88%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2015/

      1. شاهین

        ۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4699 ديدگاه)

        سلام
        ممنون از دوست عزیزم حسین جان بخاطر نظرات و دیدگاه های مفیدش
        ارادتمندم

  16. محمد

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    بخش جالب ماجرا اینجاست که تو تصاویر نشان داده شده در همین مطلب در کلاس های مختلف اصلا کیا نیست و بیشتر تویوتا ولکسس است.اون وقت چه جوری کیا رتبه اول شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. شاهین

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4699 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      توی نموداری که یه کم قبل به این متن اضافه شد میبینیم که کیا بیشترین کیفیت رو در 90 روز اول خریداری در بین برندهای مختلف داشته و پس از اون هم پورشه و هیوندای قرار گرفتن.
      پس الان می تونیم بگیم که بنا به گزارش J. D Power،در 90 روز اول خریداری یک خودروی جدید،برند کیا با کیفیت از همه ی خودروسازها هستش.
      ارادتمندم

  17. امين

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عشقم ازرا رو ببین خیلی با کیفیته

  18. pooriya

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به نظر می رسه که دشمنی بعضی از ایرانیا با برند های کره ای دو دلیل میتونه داشته باشه اول اینکه چون کره بعد از ایران خودرو شروع کرده ولی الان با برترین های خودرو سازی رقابت میکنه و تو بازار به شدت رقابتی آمریکا تونسته جایگاهی واسه خودش دست و پا کنه که این میشه ی حس ناسیونالیسی
    دوم اینکه بعضی از دوستان به دلیل حسادت بد گویی میکنن یکی از دوستان من مرتب می گفت کره ای آشغال حیف پول که واسه آشغال کره ای بدی ولی تا خودش تونست رفت سوناتا خرید بعد از این کره ای شد عالی بدون خرج و کم استهلاک بیایید بدون تعصب و با دید باز بنگریم توی این گزارش فقط و فقط روی مبحث کیفیت و تعداد مرجعات خودرو تو نود روز اول که مشکلات ناشی از مونتاژ بد تا خرابی قطعات از کارخونه مورد بررسی قرار گرفته نه بحث برتری برند یا لذت رانندگی یا هندلیگ و غیره نیست بدون شک هیچ برندی جایگاه پورشه نمی تونه بگیره یا هندلینگ و لذت رانندگی هیچ ماشینی با ب ام و قابل قیاس نیست هر برند ویژگی خودش داره شاید تو مبحث مهندسی و عمل کرد هیوندا و کیا پایین تر از تویوتا باشن ولی تو مبحث کیفیت مونتاژ و خوش ساختی برتر از تویوتا هستند هنوز هم تویوتا بالا ترین میزان فراخوان داره توی دنیا یا فولکس واگن هم با رسوایی دیزل گیت هنوز فراموش نشده تو اذهان جهانی پس نمیشه جلوی رشد هیوندا و کیا گرفت و تا ابد تویوتا برترین باشه این نشون دهنده تلاش و پیشرفت و هدف داشتن هست نه مغرور شدن به سال تاسیس کارخونه احترام به خواست مشتری گذاشتن با طراحی های خوب و رده اول یکی دیگه از عوامل موفقیت کیا و هیوندا هست نه مثل تویوتا که زشت ترین خودرو تو هر کلاس داره

    1. کاوه آهنگر

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (99 ديدگاه)

      درود. پوریا جان؛ برای اولین بار یک کمپانی کره ای در یک لیست آن هم لیست مرتبط با ۹۰ روز اول رتبه اول رو کسب کرده نباید تویوتای افسانه ای را فراموش کرد ؛ تویوتا به همراه زیر مجموعه اش لکسس و بقیه ی کمپانیهای ژاپنی(هوندا-آکورا-سوبارو-نیسان-اینفینیتی-میتسوبیشی-مزدا) بهترین کیفیت و بیشترین درصد قابلیت اطمینان را دارند حتی در استفاده بسیار طولانی مدت

      1. Amir

        ۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (137 ديدگاه)

        اقا کاوه این کامنتی که شما گزاشتی و میگی این اولین لیستیه که کره ایا توش حظور دارن فقط دو دلیل میتونه داشته باشه یا خودتو زدی به اون راه که یعنی مطالب بسیار زیاد قبلی رو نخوندی که در اون ها کره ای ها حظور پر رنگی رو داشتند و یا این که تازه اومدی به این سایت که من فک میکنم اولیه

        1. کاوه آهنگر

          ۵ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (99 ديدگاه)

          امیر جان ؛ کره ای ها تو خیلی از لیستها حضور دارن اما اگه اشتباه نکنم این اولین لیستی است که یک برند کره ای رتبه اول رو کسب میکنه

  19. 제네시스

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (406 ديدگاه)

    هیوندای و کیا همچنان پیشتازی میکنن، یه زمانی سوباسا و کاکرو رو دور بودن، اما امروز دوره محصولات کره ایست

  20. امين

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    حالا بیایید بگید ژاپن المان واقعا باید جلوی تلاش های کره کلاه در اورد

  21. sunmartin

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    من در سایت دنده 6 مخالفان زیادی دارم که اکثرا ال نوت سوارن طرف بعد از نود و دوغی رفته از پراید جهش کرده به ال نوت دیگه خدا را بنده نیست مدعیه رنو برترین خودروساز جهانه و کره ای ها عددی نیستن بحث من با این افراد بی منطق هوچی و مخل روان و آسایش بی فایده هست و تا بحال بجایی نرسیده در یکی از کامنت ها یکی از کاربران ادعا میکرد با مگان کاری کرده
    کیا کادنزا کم بیاره ازین دست صحبت های بی
    پایه و اساس ز یاد هستن ویا برخی از برتری بی چون و چرای خودروی mg چینی بحث میکنن که من تابحال در هیچ رنکینگی اثری ازین چینی ها ندیدم میخواستم بگم که دشمنی با برندهای کره ای توسط گروهی از افراد بصورت برنامه ریزی شده دنبال میشه و در فضای مجازی فقط قصد تخریب و چالش کور دارند بدون هیچ دلیل منطقی

    1. AREF

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (48 ديدگاه)

      کار، کار انگلیساست..!

    2. کاوه آهنگر

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (99 ديدگاه)

      گمونم کار این روساست

  22. AREF

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مطالعه‌ی کیفیت اولیه‌ی J.D. power درباره‌ی عیوب خودروها، کمتر از آنچه فکرش را می‌کنید بازگوکننده‌ی حقیقت است.
    اکثر مردم به این موضوع گرایش دارند که کیفیت را در نبود عیوب ببینند.
    مطالبی که چندی پیش ، نویسنده ارجمند سایت پدال در مورد زوایای پیدا و پنهان نتایج J.D.power ، نوشت بسیار خواندنی است :
    http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D8%B8%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1/

  23. mehran911

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    جا داره اینجا به چند نکته اشاره کنم
    دقت کنید برای مطالعه آمار فقط وفقط به نمودار ها نگاه نکنید مهم عوامل این رتبه بندیه
    دقت کنید این آمار از زمان تحویل گرفتن خودرو توسط خریدار تا 90 روز بعد از اون محاسبه میشه
    این آمار براساس اشکالاتی که طی 90 روز برای خودرو به وجود آمده ویا اشکالاتی که به نظر خریدار میرسه رتبه بندی میشه که عواملی مثل قیمت خودرو درش خیلی تاثیر داره
    بعنوان مثال وقتی قیمت خودرو خیلی بالا میره خریدار انتظارات زیاد و خاصی از خودرو خواهد داشت و وقتی که هر یک از این انتظارات به هر نحوی برآورده نشه خریدار این موضوع رو بعنوان یک عامل منفی در نظر میگیره
    از طرفی در این بین باید بین یک خودروی لوکس و یک سدان خانوادگی تفاوت قائل شد
    بعنوان مثال یک خودروی لوکس که در اون انبوهی از آپشن ها و تکنولوژی های جدید بکار گرفته شده که خودش میتونه عامل مهمی برای ایجاد پیچیدگی و مشکل باشه

    در ضمن باید به این نکته هم اشاره کرد که در این نظر سنجی تفاوتی بین مشکلات به وجود آمده نیست بعنوان مثال میزان تاثیر خرابی دستگیره در خودرو با میزان تاثیر خرابی بوجود آمده در موتور خودرو برابره و به یک اندازه در نتیجه نظر سنجی تاثیر داره .

    نتیجه ای که میشه گرفت اینه که دقت کنید این آمار نشان دهنده ی این نیست که مرسدس و یا کادیلاک و هوندا ویا شاید لندروور که در رده های پایین هستند خودرو های 100% بی کیفیتی هستند
    این آمار با جزئیات تمام به خودرو ساز ها داده میشه تا این مشکلات رو برطرف کنن و همینطور که میبینیم خودرو ساز هابه این موضوع اهمیت میدن

    در آخر پیشرفت کره ای ها واقعا چشمگیره کره ای ها چند سالی هست که بجای افزایش کمیت به کیفیت توجه بیشتری دارن که خودش اصلی ترین دلیل افزایش فروشه

    پورشه هم که طبق معمول با توجه به قیمت بالا و پیچیدگی زیاد عالی کار کرده که حقیقتا جای تحسین داره

  24. HUMMER

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (86 ديدگاه)

    من همیشه فکر میکردم کیفیت هیوندای برتر از کیا هستش.ولی جایگاه مرسدس کجاس؟!؟!

  25. هخامنش

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    دوستان ژاپنی باز قبل از اعاده فضل به رتبه هوندا اکورا سوبارو سایون مزدا دقت کنید

  26. بهزاد

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2548 ديدگاه)

    مهران جان این تفسیر شما از برآورد کیفیت اولیه حداقل با مشاهده لیست درست درنمیاد.
    دوست گرامی در انتهای لیست فیات و اسمارت هستند که فکر نکنم یک نفر در دنیا پیدا بشه به اونها برچسب پیچیدگی بزنه یا در بالای لیست بی ام و و پورشه و لکسوس هستند که از بیشتر انتهای جدولی ها به قول شما از پیچیدگی بیشتری برخوردارند.
    در 90 روز اول هم مشکلات مکانیکی مشهودی بروز پیدا نمیکنه اونهم در سطح این برندهای جهانی که با دستگیره در مقایسه بشه.
    به جای جنگ برندها بهتره به اصل موضوع که حسین عزیز اشاره کردن در مورد پیشرفت آمار کیفیت اولیه پرداخته بشه که در نهایت میل به کم شدن ایرادات داره و دقت هرچه بیشتر در تولید و مونتاژ خودرو.

    1. mehran911

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2119 ديدگاه)

      بهزاد عزیز
      اگه تو متنی که نوشتم دقت کنی در قسمت برابری امتیاز من بین دستگیره و موتور فقط مثال زدم
      بنده بصورت مطلاق نگفتم که حتما موتور خودرو آسیب خواهد دید. منظور من یکسان بودن تاثیرات فنی که اهمیت بیشتری دارند با مشکلات پیش پا افتاده در نتیجه نظر سنجی است که هر چند خودرو ها اغلب در همان 3 ماه اول هم بامشکلات فنی روبرو میشن
      در مورد قسمت اول کامنتت (((مهران جان این تفسیر شما از برآورد کیفیت اولیه حداقل با مشاهده لیست درست درنمیاد.
      دوست گرامی در انتهای لیست فیات و اسمارت هستند که فکر نکنم یک نفر در دنیا پیدا بشه به اونها برچسب پیچیدگی بزنه)))
      دوست عزیز تحلیل من با لیست به هیچ وجه در منافات نیست من نگفتم صرفا قرار گرفتن یک خودرو ساز در پایین لیست نشان از تکنولوژیک بودن اون خودرو هستش
      یک خودرو در عین سادگی میتونه مشکلات زیادی داشته باشه
      هر چند من درکامنت بالا مرسدس و کادیلاک و … مثال زدم اما نمی دونم چرا سوء تفاهم پیش اومد !!!
      از طرفی من در انتهای کامنتم نوشتم اگر خودرویی با وجود قیمت بالا و پیچیدگی ( نشان از تکنولوژیک بودن) بتونه به قسمت بالای لیست برسه نشان از فوق العاده بودن اون برنده مثل پورشه و BMW و لکسوس
      بهزاد جان در قسمتی از کامنتت گفتی که معمولا برای خودرو در 3 ماه ی اول مشکل فنی پیش نمیاد دوست عزیز مشکل شما اینه که به معیار های بررسی توجه نکردی اتفاقا یکی از مهمترین معیار های بررسی جی دی در طی سالهای گذشته مشکلات فنی است من 8 معیار اصلی رو مینویسم شما بهش دقت کن
      1- کیفیت داخلی
      2- کیفیت خارجی
      3- موتور و انتقال قدرت
      4- تجربه رانندگی
      5- امکانات و کنترل‌ها و نمایشگرها
      6- صندلی‌ها
      7- سیستم صوتی و ارتباطات و سرگرمی و راهبری
      8- گرمایش و سرمایش و تهویه هوا
      در آخر من در کامنت بالا به هیچ وجه جی دی رو زیر سوال نبردم این آمار بسیار مهم و ارزشمندند و باید دقت کرد که وقتی 100 خودرو از یک مدل بررسی میشن نشان از یک میانگین خوب و ارزشمند داره که میتونن تاثیر گذار باشن و همینطور که بالا گفتم خودرو ساز ها اهمیت زیادی به این آمار میدن

      1. mehran911

        ۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2119 ديدگاه)

        در آخر ممنون از شاهین عزیز بخاطر زحماتش در پدال

      2. بهزاد

        ۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2548 ديدگاه)

        دوست گرامی شما اینهمه خوب مینویسی اگر امکانش هست برای ما لینک بزار ببینیم مثلا چند درصد این خودروها دچار مشکل فنی یا مربوط به اون شدند؟
        شما از منبعی که دارید بفرمایید ذکر کنید بیشترین شکایت مربوط به چه مشکلاتی بوده؟
        لینک جی دی پاور را ده بار دیدیم و نیازی به تکرار نداره اگر امکانش هست توضیج بدید در متنش به چه مشکلاتی اشاره کرده؟
        امیدواریم توضیحات شما مبتنی بر اسناد باشه و همینجوری پیدا یا ساخته نشده باشه.

        1. mehran911

          ۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2119 ديدگاه)
      3. mehran911

        ۷ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2119 ديدگاه)

        قبل از اینکه جواب شما رو بدم لازمه به دو نکته اشاره کنم
        اول اینکه در این سایت و قتی جوابی رو از کسی خواستی نوع رفتار و نوشتن کامنت خیلی اهمیت پیدا میکنه جناب نه من و نه هیچ کس دیگه موظف با پاسخ گویی به چنین کامنت هایی نیستیم و حتما شما هم جز یک کاربر ساده در پدال نیستید پس لحن در خواست و پرسیدنتون رو عوض کنید
        دوما شما هر وقت خواستی کسی رو تخریب کنی در ابتدا سعی کن اطلاعات خودتو بالا ببری که با سوالات پیش پا افتاده بر عکس این موضوع پیش نیاد !!!

        در جواب کامنت شما اول این نکته رو بگم که من در کامنت های بالا به درصد خاصی اشاره نکردم من فقط گفتم مشکلات فنی برای خودرو پیش میاد همینطور که گفتم اطلاعات JD و Consumer Reports از اهمیت بالایی برخوردارند و جزئیات کاملش به کمپانی داده میشه
        اماطبق اون 8 فاکتور مورد نظر JD پاور آمار خوبی رو به تفکیک در سایتش قرارداده که طبق اون آمار که با گفته ی شما(((در 90 روز اول هم مشکلات مکانیکی مشهودی بروز پیدا نمیکنه))) کاملا در تضاد هستش و جا داره که شما توضیح بدی که این آمارو از کجایی آوردی ؟؟؟؟
        از طرفی چند وقت پیش سایت کار اند درایور پست خوبی در مورد JD پاور قرار داد که تحلیل جالبی ازمعیار های JD بود در اون پست به مشکلات به وجود اومده برای گیربکس دوکلاچه فورد فیستای جدید و بطور دقیق به وجود مشکلات فنی در خودرو ها حتی در همان 3 ماه اول اشاره شده

        در آخر جای تعجب داره که شما لینک JD پاور و چجوری 10 بار دیدین و متوجه نشدید پس جاداره یک توصیه برادرانه به شما بکنم اونم این یا قبل از جواب دادن به کامنت من بیش از 10 بار JD پاور رو مرور کنید و یا از دوستان خود در این کار کمک بگیرید
        لینک حرفام رو در پایین کامنتم در کامنت جداگانه می گذارم

        1. بهزاد

          ۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2548 ديدگاه)

          دوست گرامی شما کل اینترنت را بگردی لیست دقیق مشکلات گزارش شده در این آمار را پیدا نخواهی کرد چون لیست اصلی و دقیق فقط به سازنده اونهم با دریافت پول میرسه.
          نکته بعدی عدم مطالعه مقاله قبلی که زوایای پنهان نام داشت داره و یکی از کارشناسان این موسسه مهمترین و بیشترین شکایت هارو اعلام میکنه و نیازی به تکرار نیست و خودتون برید دوباره مطالعه کنید.
          در مورد گزارشها از اشکالات گیربکس ،خوب توجه نکردید که شکایت ها به نحوه تعویض دنده بوده نه خراب شدن گیربکس! نمیدونم این موضوعات به این روشنی برای شما که از کاربران خبره هستید چرا قابل قبول نیست! و احتمالا با 20 یا 30 خط توجیه دوباره بحث هارو کشدار خواهید کرد.

        2. mehran911

          ۸ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2119 ديدگاه)

          دوست عزیز مگه من گفتم لیست درصد ها منتشرمیشه شما خودت سوال کردی لیست درصد ها رو بیار
          مشکل شما اینه که کامنت منو درست نمی خونی من گفتم که جزئیات این آمارو به کمپانی ها داده میشه
          شما اگه لینکی که مربوط JDپاور رو دقیق نگاه کن تو لیستی که هست ۸ قسمت وجود داره که اولی مربوط به کیفیت کلی و میانگینه قسمت دومی و سومی مربوط فنی میشه که اگه دقت کنی خودرو هایی هستند که در این قسمت فقط ۲ ستاره گرفتن ( مثل RAM و فیات و اسمارت ) که نشون دهنده وجود مشکلات فنی در ۹۰ روزه اوله
          شما به قدری همون پستی که تو پدال آدرس دادین رو اشتباه تفسیر کردین من مجبور شدم کپی شده ی اون قسمتو بیارم ((( فیستای جدید همچنین به خاطر وجود مشکلاتی در گیربکس اتوماتیک دوکلاچه خود ذکر شده است. به نظر می‌رسد که شواهد اندکی وجود دارند که نشان می‌دهند این گیربکس مشکلات دیگری هم دارد اما مصرف‌کنندگان از کیفیت تعویض دنده‌ها شاکی هستند))) دقت کن میگه مشکلات دیگری هم دارد مثل کیفیت تعویض دنده به کلمه دیگری توجه کن
          در ضمن مشکل کیفیت تعویض دنده در بین اون ۸ فاکتور جزء مشکلات فنی محسوب میشه
          بخدا من نمی دونم مشکل شما چیه دوست عزیز ؟؟؟!!!

  27. sunmartin

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    Elemanto عزیز واقعا تحلیل جامعی بود تشکر لطفا سری هم به سایت مذبور بزنید تا متوجه عرایض بنده شوید همین کاربری بانام areef در ذیل کامنت بنده از مدعیان کیفیت بی نهایت فرانسوی هاست ،فرانسوی هایی که با خودروهای نیم قرن پیش عملا صنعت ایران را به بیراهه کشادند و سنگ بنای نانوشته فرانسوی در ایران نهادینه کردن بدین ترتیب با تولید
    خودرویی مکعبی و درجه سوم لوگان با نام های
    غریبی چون تندر و ال نوت و سایر ..سعی در پیدا کردن مشتری کردند جالب اینجاست که فرانسوی ها بلحاظ استهلاک در جهان زبانزد هستند و پیچیدگی غیر ضروری تعمیر و نگاهداری آنها در سال بسیار فراتر ازسایر خودروهاست در حال حاضر شرکت نگین خودرو با سود 25 درصدی درحال فروش رنو سیمبل 80 ملیونی است که بجز فیس لیفت مینور هیچ تفاوت فاحشی با ال نوت ندارد اما متاسفانه عده ای با تبلیغات گسترده سعی در عوام فریبی و فروش کم فروغ رنویی دارند که نه کیفیت دارد و نه کمیت

    1. AREF

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (48 ديدگاه)

      چی میگی؟؟ من نه ماشین فرانسوی داشتم و نه طرفدارشونم و نه مزخرفاتی را که در مورد خودروهای فرانسوی بین عوام، مدام تکرار میشه ، قبول دارم.
      خودروسازی فرانسه خیلی خیلی برتر از محصولات تقلبی است که با آرم آنها در ایران تردد می کنند.
      شما که لوگان را نماد عقب ماندگی می نامی معلومه که فلسفه طراحی آن را نمی دانی..!! ولی کیا پراید سایپا رو چی داری بگی؟؟ و یا سراتو دو نسل پیش را که سایپا بدون آپشن و ایمنی میده بیرون!!!

  28. احسان(احسان سابق)

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    کره ای ها که عالی بودن و امریکایی ها هم پیشرفت خیلی خوبی داشتن . با این وجود تصمیم گیری در مورد یک برند و قضاوت کلی از روی این امار کار اشتباهیه

  29. علیرضا

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (756 ديدگاه)

    آخه خدا وکیلی کیفیت خودرو رو تو 90 روز میسنجن!!!دیگه تهش ایراد ماشینا تو 90 روز خراب شدن بوق و چراغ سقفیو..ایناست اینا تو کشور خودمون به قول معروف ایراد مونتاژیه اصلا حساب نمیاد خدا وکیلی همین اکسنت و النترا های جدید رو برید ببینید چندتا سوپاپ ترکوندن و…آخه من موندم مثلا کیفیت موتور و گیربکس چلنجر که برای تحت فشار بودن ساخته شده بالاتره یا کیا اگه اینجوره 50 درصد خریداران محصولات وطنی هم طی 90 براشون مشکل خاصی پیش نمیاد در هر صورت از نظر من این آمار برای مقایسه کیفیت خودروها اشتباهه

    1. ایمان

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      واقعا اگر کارشناسای جی.دی پاور این کامنت علیرضا را بخونن دسته جمعی خودکشی می کنن!!
      عجب پدیده هایی پیدا میشن!!!!!!!!!!!

      1. moein

        ۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (856 ديدگاه)

        شما پدیده ای ایمان جان
        علی رضا راس می گه خوب دوستان پدالی که خیلی ها ادعان نمی فهمن مقاله به کیفیت اولیه نگاه کرده نه ماشین هایی که چند سال از ساختشون گذشته و مستحلک شدن
        به نظر منم این مقاله تا اونجایی مسخررس که وستان به این خودرو ها لقب با کیفیت رو می دن این مقاله در مورد کیفیت اولیس نه بلند مدت لطفا بفهمید

        1. elemento

          ۶ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          این بحث کیفیت اولیه رو وقتی شما فهمیدی ما هم فهمیدیم. اتفاقا شما نفهمیدی کیفیت اولیه چرا مهم تره. برات میگم
          اولا بحث اینه که اکثر عیب و ایراد ها همون اول خودشو نشون میده. قبلا گفتم ما الان 80 روزه پژو پارس خریدیم. الان CD PLAYER خراب شده ارور میده… در سمت شاگرد رو باید آرنولد شوارتزنگر ببنده تا بسته شه…. چراغ عقب سوخته یا اتصالی داره… از رادیاتور آب چکه میکنه.

          ثانیا دلیل دیگه که کیفیت ثانویه بررسی کمتر میشه اینه که بهد از 90 روز سلامت ماشین تحت تاثیر راننده و سبک رانندگیش و نگهداری از ماشین قرار میگیره و کیفیت ساخت تحت شعاع قرار میگیره.نه اینکه JD POWER میخواد الکی کیا اول بشه. فهمیدی؟

        2. moein

          ۶ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (856 ديدگاه)

          اولا که کیا در مجموع اول شده
          دوما منتاژ ایران رو حساب نکن

        3. ایمان

          ۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (93 ديدگاه)

          پروفسور معین همیشه خودروها و برندهایی که در لیست کیفیت اولیه j.d.power جایگاه خوبی داشتن در بلند مدت هم جز با کیفیت ها بودن و در لیست قابلیت اعتماد هم در آینده جایگاه خوبی داشتن. حتما تو این زمینه یه مطالعه کن. دقیق فلسفه انتشار رده بندی کیفیت اولیه توسط این موسسه هم همینه!!!
          اون دوستمون رضا واقعا درست میگه5 سال دیگه کیا و هیونداهای مدل 2015 به بعد دیدنی خواهند بود !!!!!!!!

  30. محمد

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    زنده باد کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا